BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX 2009/10

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Krunk
 Krunk - zondag 05 april 2009 - 16:14   quote  deeplink  
Even een aantal dingen op een rijtje voor het komende seizoen:

Hopend dat we 2e worden in het huidige seizoen. Met slechts 1 punt achterstand op een Twente, dat steeds meer een slechtere indruk begint te maken. Indien Ajax consequent blijft spelen, en met enige continuïteit de goede reeks doordrukt. Dan hebben we in het onderlinge duel met Twente nog wat goed te maken;)

Bestuur:
Ben blij dat een Coronel de hamer onder zijn duim heeft.
Deze man kent de club goed, en brengt gewoon rust in de tent. Verder zitten er rondom hem gewoon mensen met verstand van hoe je een bedrijf moet runnen. Pak bijvoorbeeld eens even de Directeur dagelijks bestuur. Deze van den Boog weet wat de ingrediënten moeten zijn om een technische staf te ondersteunen van Aegon1, vooral op de achtergrond te werk gaan met het inplannen en regelen van nieuwe contacten. Nu is het jammer dat Ajax als beursgenoteerde bedrijf nou net ook een voetbalclub is!Alles draait om commercie, maar ik vindt het sportieve aspect wel belangrijker in dit spelletje dan alleen de aandeelhouders tevreden moeten gaan houden. Marco van Basten is samen met Rob en John verantwoordelijk voor de resultaten van Aegon1. Hierdoor is het ook logisch dat deze nieuwbakken coach zo hier en daar wel verbuigingen heeft laten plaatsvinden in de huidige spelersgroep.Ik erken ook dat MvB met zijn tacktische en technische werkwijze van voetballen meer uit dit team moet halen!
Verder is het een aderlating dat Maarten Fontein bij een concurrerende club zit. Deze man staat nog synoniem voor de huidige sponsorcontracten van Ajax. En dit zijn niet de eerste de beste. Een opschuiving van een van Geel is zeer positief gevallen bij de aanhang.
Het lijkt er dus sterk op dat de AFC het komende seizoen zal gaan stralen in zowel bestuurlijk als sportief punt.

Selectie:
Het huidige materiaal van Ajax voldoet naar mijn idee aan alle criteria die er kunnen worden gesteld aan een topclub in Nederland! Regelmatig hebben diverse spelers onder vuur gestaan bij de aanhang, media en intern in de groep.
Eventuele versterkingen voor komend seizoen zouden dus niet nodig zijn, daar waar ik denk dat Suarez inderdaad nog een seizoen blijft plakken. Hij steekt veel op van MvB en wordt per week volwassener, sterker, slimmer, behendiger en doelgericht. Verder zijn de aankopen Wielaert, Aissati, Sulejmani, Cvitanich en de doorstroming van de eigen opleiding uitstekend samen gegaan.
Een Beerens/Elia wordt regelmatig overschat, en voornamelijk alleen goed tegen middenmotors en laag geklasseerde teams.Pranjic is ook niet nodig.

De ideale opstelling voor het komende seizoen, met hieronder mijn uitwerking en motivatie.

Stekelenburg

Silva Wielaert(C) Oleguer Vermaelen

Gabri Aissati Emanuelson

Suarez Bodul Sulejmani

Motivatie: Met Stekelenburg op doel is Ajax in ieder geval voorzien van een ervaren keeper op het hoogste niveau, en tevens international van Oranje. Deze doelman keept inmiddels al enkele jaren in het eerste. Ondanks de hevige discussies de laatste tijd heeft ook Vermeer in crusiale wedstrijden zowel in Europa als in de Eredivise laten zien dat hij potentie heeft, maar nog niet de nr1 is.
Met Silva heb je een speler die beter kan opbouwen en verdedigen in plaats van van der Wiel. Gregory is vaak te slordig en onzorgvuldig in het verdedigende opzicht. En met een Wielaert en Oleguer heb je een betrouwbaar en zeer goed staande verdediging met de nodige ervaring en expertise. Nu Wielaert al een tijdje meespeelt lijkt het mij logisch de aanvoerdersband door te schuiven naar hem, en met zijn goede visie van het opbouwen van het spel van achter uit. Oleguer heeft zijn draai inmiddels ook gevonden. Blijft toch veruit de beste verdediger van Ajax.Vermaelen is een betrouwbare linksback. Hij doet het beter dan verwacht op deze positie, en is een betere in de opbouw dan een Vertonghen.

Het middenveld bestaat met Gabri, Emanuelson en Aissati uit een zeer geconcentreerd trio. Gabri als type Davids. Hij is sterk in het verdedigen, storen, opbouwen, controleren, afpakken van de bal en heeft een goede pass. Emanuelson idem dito, deze speler doet het beter dan menig supporter eerst dacht. Erg goed schot en zeer flexibel inzetbaar. Aissati is de man die moet zorgen voor creativiteit rondom de 16, en mooie steekballen naar de spitsen toe. De aanvoer zou vanaf een centraal punt dus kunnen verlopen van Aissati naar Sulejmani/Suarez. Hij is technisch erg ver, balvast, wendbaar, goed overzicht en een goed loopvermogen. De concurrentie met spelers als Anita, Lindgren, Vertonghen en Enoh zal dus alleen maar zorgen dat iedereen scherp blijft. Daar waar de meeste van deze spelers op de linie op scherp staan met gele/rode kaarten, is back-up van een A-kwaliteit niet misplaatst.

Met Suarez heb je een Aissati/Emanuelson in 1 speler. Gewoon erg compleet. Hij zal zijn laatste seizoen afsluiten met een landstitel en een derde ster op zijn shirt. De weg naar FC Barcelona zal daarmee een goed vervolg zijn voor zijn prestaties. Met Bodul kies ik voor een spits die eigenlijk gewoon wekelijks goed voetbalt op de maandagavond. Alleen zou hij vaker de kans moeten krijgen te spelen inplaats van een Cvitanich. Cvitanich is ook erg goed en technisch. Maar zit niet in een juist team. Bodul is balvast, kopsterk, hard schot, kan goed van afstand schiet, zeer goede pass.. en niet te vergeten dat deze Darko Bodul met een Aissati, Sulejmani en Suarez kan uitgroeien tot een topspits. Gewoon de basis in plaatsen en hem laten ontwikkelen. MvB zal dit met meerdere spelers ook gaan doen op een gegeven moment. Bodul moet je nu laten spelen, en niet rijpen in Ajax2 of bij een subtopper!

Wissels die betrouwbaar en sterk genoeg zijn voor Ajax1:
Alderweireld, Vermeer, Anita, Cvitanich, de Jong, Enoh, Gentenaar, Lindgren, Leonardo, Sarpong, van der Wiel.
De overige spelers zijn net niet/of komen tekort voor het komend seizoen, en de ambities die Ajax heeft.

Ambities:
Met alles wat hierboven staat vermeld, en met het huidige team + begroting, zou MvB het volgend seizoen de schaal omhoog moeten gaan houden!
Ajax zal de voorronde CL dit seizoen behalen, volgend jaar kwalificeren hiervoor en dan de groepsfase proberen te overleven. MvB is tacktisch dan ook meer ontwikkeld, en heeft zijn team dan bij elkaar.

Doelstellingen:
-Kampioen van Nederland
-Winst Nederlandse Beker
-Behalen groepsfase CL
-Zorgen voor nieuwe lichting spelers uit de jeugd.
Ajax moet een beter scoutingsapparaat installeren. En eventuele oud-Ajacieden terughalen in diverse functies. Deze mensen kennen Ajax, leven voor Ajax en zullen alles geven.

Opzicht stuk voor stuk te behalen en te belopen voor de AFC. Nu afwachten dat er niemand wordt weggekocht, anders kunnen we weer opnieuw gaan bouwen zoals ieder jaar!
Toon daadkracht en stel het sportieve aspect nou eens een keer voorop inplaats van de kas te spekken!
Verder mogen ook de toegangskaarten niet worden verhoogd om andere gaten te lichten. Prestaties vinden plaats op het veld, en niet door het uit te buiten van de trouwe aanhang.

Ik hoop dat jullie mijn visie begrijpen.
Indien er menigsverschillen of andere suggesties zijn dan lees ik deze wel op het forum of PM. Wellicht krijgen we nu wel normale reactie's en gaat het kinderlijke eruit.

Greets Krunk.
nummer10
 nummer10 - zondag 05 april 2009 - 20:40   quote  deeplink  
.. Silva Boven vdwiel... Gabri boven een Enoh.. en een Bodul die je nog geen 1 keer serieus hebt gezien boven een cvitanich... en dan heb ik het nog nie eens over een Stekel ipv Vermeer.. hij keept veel inderdaad maar zijn met hem nooit landskampioen geweest en met hem op doel zou dat zo blijven... mijn fav opstelling op dit moment

Vermeer

vdwiel wieleart olequer vermealen

Enoh Aissati Anita/Emanuelson

en over kinderlijk gesproken. jij kan dingen niet onderbouwen met voorbeelden. alleen wat er in de MEDIA word gezegt...
Suarez cvitanich Sulejmani/Emanuelson

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 april 2009 door nummer10 --
bully
 bully - zondag 05 april 2009 - 20:42   quote  deeplink  
Verder zijn de aankopen Wielaert, Aissati, Sulejmani, Cvitanich en de doorstroming van de eigen opleiding uitstekend samen gegaan.
dit klopt al niet
volgens mij is sulejmani verschrikkelijk uit vorm sinds hij bij ajax zit
en cvitanich speeld niet veel omdat marco liever speeld met suares of sulejmani in de spits
terwijl dat beide geen echte spitsen zijn maar die van de vleugels moeten komen
ook spreek jejezelf meerdere malen tegen
eerst zeg je dat marco er veel meer uit moet halen
en daarna dat hij het goed ziet
ook hetgeen je zegt dat sportieve voorop
terwijl je gelijk zegt dat prijzen niet omhoog mogen
ook over coronel
die heefd eerst een rapport opgesteld
terwijl hij toen hij aan de macht kwam gelijk al van afweek
en zo makelijk jij praat over die tweede plaats
dan heb je vandaag zeker de wedstrijd niet gezien
en als we die schaal omhoog willen houden
dan zal mvb eerst eens met een vast systeem en opstelling moeten gaan spelen
en de spelers op plek moeten zetten waar ze het beste tot hun recht komen
dus geen suares of sulejmani in de spits
en geen aisatti op links terwijl hij het best speeld op 10
en ook tactisch heefd marco mij nog niet kunnen overtuigen
zegt al genoeg dat oranje met een trainer die de middelmaat ook niet voorbij komt
maar het team wel beter laat spelen dan onder marco
want zoveel beter speeld ajax niet dan twente
met verschil dat ajax tegen degredatie kandidaat roda moest
en twente tegen een heel wat beter nec
bully
 bully - zondag 05 april 2009 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 20:40 schreef nummer10 het volgende:
.. Silva Boven vdwiel... Gabri boven een Enoh.. en een Bodul die je nog geen 1 keer serieus hebt gezien boven een cvitanich... en dan heb ik het nog nie eens over een Stekel ipv Vermeer.. hij keept veel inderdaad maar zijn met hem nooit landskampioen geweest en met hem op doel zou dat zo blijven... mijn fav opstelling op dit moment

Vermeer

vdwiel wieleart olequer vermealen

Enoh Aissati Anita/Emanuelson

en over kinderlijk gesproken. jij kan dingen niet onderbouwen met voorbeelden. alleen wat er in de MEDIA word gezegt...
Suarez cvitanich Sulejmani/Emanuelson
ook jij kan die dingen niet onderbouwen
het probleem met keepers is gewoon ieder zijn mening
ik zie ook liever stekelenburg
blijven discuseren daarover heefd gewoon geen zin dat blijkt in het topic daarover wel
mekaars mening opdringen werkt niet
ieder heefd zijn eigen voorkeur

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 april 2009 door bully --
nummer10
 nummer10 - zondag 05 april 2009 - 20:51   quote  deeplink  
bully... jij praat al helemaal poep.. vMarwijk laat NL beter voetballen dan MvB ? waarom dan ? MvB had het lef dingen uit teproberen waar vMarwijk nu op teert.. en ik denk dat jij de wedstrijd vandaag ook niet hebt gezien want Aissati stond op 10 maar jij bent typisch een MvB hatertje.. iemand die wss zelf nooit een bal heeft aangeraakt..

1 voorbeeld over possities.. Kuijt.. was een spits.. bij MvB kwam hij rechtsbuiten en iedereen verklaarde MvB voor gek.. LiverPool zag dat van kuijt waar speelt Kuijt nu bij Liverpool ? inderdaad RECHTSBUITEN.. maar goed denk nie dat jij voetbal snapt :)

over de wedstrijd vandaag.. we begonnen super.. scoorde in de 2de min.. vervolgens had Roda in 1 keer zin om te voetballen voor de fans zaten er kort op en gaven heel veel druk op de bal.. jij moet als Ajax fan ook weten dat er niks moeilijkers is dan het ajax shirt.. iedereen geeft altijd EXTRA tegen Ajax.. en dat het voor ajax altijd moeilijker is dan voor een Twente..
Ajax maakt wat bij een tegenstander los dat ze dat beetje extra geeft..

daarbij was het ook erg onrustig op de tribunes wat ook niet ten goede komt voor de spelers.. want je let er toch op als de stoelen het veld op vliegen.. en al helemaal op het AJAX DOEL
nummer10
 nummer10 - zondag 05 april 2009 - 20:52   quote  deeplink  
geen dingen onderbouwen ? lees eerder Forum Vermeer erin ipv Stekel want met hem word je nooit kampioen daar onderbouw ik het voor je
bully
 bully - zondag 05 april 2009 - 20:57   quote  deeplink  
leers eerst een normaal praten nummer 10
want je heb een groot woordgebrek
heb denk ik langer en hoger dan jou gespeeld[ook getraint]
en over de dingen die marco bij oranje deed is nu zelfde als wat hij bij ajax doet
constant wisselen van spelers en niet vast spelstijl
zodat het team nooit goed word ingespeeld
en klopt ben geen liefhebber van mvb als trainer

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 april 2009 door bully --
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 05 april 2009 - 20:59   quote  deeplink  
leuke poging om serieus genomen te worden maar zitten toch een teveel aan hiaten om dit werkelijk te bereiken...over rapporten van coronel kan ik (en volgens mij niemand hier) oordelen aangezien de inhoud hiervan niet in zijn volledigheid openbaar is...Mijn heer Van den Boog is volgens jou de juiste man op de juiste plaats...zou best kunnen maar de kwaliteiten die jij hem toedicht kunnen onmogelijk in de korte periode dat hij bij ajax zit al tot uitting zijn gekomen...dus jouw visie op het bestuurlijke klinkt aardig maar is vooral gebasseert op aannames en veronderstellingen...

Nu even je opstelling: Uiteraard heb je Maarten op 1....helaas is gebleken dat Kenneth het simpelweg goed tot uitstekend doet en aangezien hij nog niet op puntenkostende fouten is betrapt hoop ik dat dat voorlopig zo blijft..met je keuze voor rechtsback verbaas je de gehele wereld denk ik aangezien werkelijk iedere professionele kenner aangeeft dat Van der Wiel toch echt de beste rechtback van Nederland is...over de voorhoede heb ik geen op of aanmerkingen...

Wel over de kwaliteit van de bank waaran jij van mening bent dat die voldoende A1 kwaliteit heeft...Anita, De jong< Gentenaar en sarpong zijn stuk voor stuk leuke voetballers maar brengen je op korte termijn niet verder...helaas zie jij het blijkbaar absoluut niet zitten in Verthongen die jij als niet benoemde speler afschrijft....zowel de wisselpass als inzicht als fysiek hoort deze jongen simpelweg bij Ajax...ik zie hem liever op linkshalf dan Urby...

Nu je aspiraties:

leuk bedacht maar wat in hemelsnaam wijkt dit af van de gebruikelijke Ajax waardige aspiraties...leuk stukje maar weinig nieuws onder de zon...

Nog 1 vraagje KRUNK....zou je alsjeblieft dat populaire AEGON 1 willen verangen door de naam van deze prachtige club...AEGON 1 slaat werkelijk helemaal nergens op....klinkt ronduit belachelijk en zorgt ervoor dat bij de echte ajax supporten de haren recht overeind gaan staan!!
bully
 bully - zondag 05 april 2009 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 20:52 schreef nummer10 het volgende:
geen dingen onderbouwen ? lees eerder Forum Vermeer erin ipv Stekel want met hem word je nooit kampioen daar onderbouw ik het voor je
heb alles gelezen maar geen serieuse onderbouwing van jou gezien
alleen constant jou mening proberen optedringen
bully
 bully - zondag 05 april 2009 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 20:59 schreef Patrick Buisman het volgende:
leuke poging om serieus genomen te worden maar zitten toch een teveel aan hiaten om dit werkelijk te bereiken...over rapporten van coronel kan ik (en volgens mij niemand hier) oordelen aangezien de inhoud hiervan niet in zijn volledigheid openbaar is...Mijn heer Van den Boog is volgens jou de juiste man op de juiste plaats...zou best kunnen maar de kwaliteiten die jij hem toedicht kunnen onmogelijk in de korte periode dat hij bij ajax zit al tot uitting zijn gekomen...dus jouw visie op het bestuurlijke klinkt aardig maar is vooral gebasseert op aannames en veronderstellingen...

Nu even je opstelling: Uiteraard heb je Maarten op 1....helaas is gebleken dat Kenneth het simpelweg goed tot uitstekend doet en aangezien hij nog niet op puntenkostende fouten is betrapt hoop ik dat dat voorlopig zo blijft..met je keuze voor rechtsback verbaas je de gehele wereld denk ik aangezien werkelijk iedere professionele kenner aangeeft dat Van der Wiel toch echt de beste rechtback van Nederland is...over de voorhoede heb ik geen op of aanmerkingen...

Wel over de kwaliteit van de bank waaran jij van mening bent dat die voldoende A1 kwaliteit heeft...Anita, De jong< Gentenaar en sarpong zijn stuk voor stuk leuke voetballers maar brengen je op korte termijn niet verder...helaas zie jij het blijkbaar absoluut niet zitten in Verthongen die jij als niet benoemde speler afschrijft....zowel de wisselpass als inzicht als fysiek hoort deze jongen simpelweg bij Ajax...ik zie hem liever op linkshalf dan Urby...

Nu je aspiraties:

leuk bedacht maar wat in hemelsnaam wijkt dit af van de gebruikelijke Ajax waardige aspiraties...leuk stukje maar weinig nieuws onder de zon...

Nog 1 vraagje KRUNK....zou je alsjeblieft dat populaire AEGON 1 willen verangen door de naam van deze prachtige club...AEGON 1 slaat werkelijk helemaal nergens op....klinkt ronduit belachelijk en zorgt ervoor dat bij de echte ajax supporten de haren recht overeind gaan staan!!
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=65592
het rapport coronel
nummer10
 nummer10 - zondag 05 april 2009 - 21:31   quote  deeplink  
bully.. het constant wisselenen heeft een doel maar dat zou je wel nie snappen.. vMarwijk hoeft nie meer te wisselen.. waarom niet ? MvB heeft de Puzzel al voor hem gemaakt... zo simpel is het.. Voetbal is een puzzel waar de puzzel stukjes in elkaar moeten passen.. daarom probeer je dingen uit.. nogmaals iets wat vMarwijk niet meer hoeft te doen aangezien dat voor hem gedaan is..
bully
 bully - zondag 05 april 2009 - 21:36   quote  deeplink  
daarom heefd die andere spelers er bij gehaald omdat marco de puzzel al had gemaakt?
nummer10
 nummer10 - zondag 05 april 2009 - 21:41   quote  deeplink  
heb het over de basis 11... enige verandering is vBOmmel erin IPV SNEIJDER waarom ? omdat vbommel zijn schoonzoon is.. inderdaad.. en vdwiel voor Boula omdat MvB vdwiel heeft gebracht in Ajax1.. voor de rest geen veranderingen hoor..
nummer10
 nummer10 - zondag 05 april 2009 - 21:41   quote  deeplink  
was een iets simpelere puzzel dan die van MvB of niet soms..
bully
 bully - zondag 05 april 2009 - 21:50   quote  deeplink  
puzzel was simpel maar marco had dat tot het eind nog steeds niet door
net als nu
als je een heel seisoen nodig heb om de puzzel optelossen doe je het volgens mij niet goed
Krunk
 Krunk - zondag 05 april 2009 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 20:50 schreef bully het volgende:

[..]

ook jij kan die dingen niet onderbouwen
het probleem met keepers is gewoon ieder zijn mening
ik zie ook liever stekelenburg
blijven discuseren daarover heefd gewoon geen zin dat blijkt in het topic daarover wel
mekaars mening opdringen werkt niet
ieder heefd zijn eigen voorkeur
ik heb mijn visie en mening al hierboven neergezet. ga er niet verder op in voor nu.
verder is MvB lang niet zo gek en gestoord als jij denkt!
Krunk
 Krunk - zondag 05 april 2009 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 20:51 schreef nummer10 het volgende:
bully... jij praat al helemaal poep.. vMarwijk laat NL beter voetballen dan MvB ? waarom dan ? MvB had het lef dingen uit teproberen waar vMarwijk nu op teert.. en ik denk dat jij de wedstrijd vandaag ook niet hebt gezien want Aissati stond op 10 maar jij bent typisch een MvB hatertje.. iemand die wss zelf nooit een bal heeft aangeraakt..

1 voorbeeld over possities.. Kuijt.. was een spits.. bij MvB kwam hij rechtsbuiten en iedereen verklaarde MvB voor gek.. LiverPool zag dat van kuijt waar speelt Kuijt nu bij Liverpool ? inderdaad RECHTSBUITEN.. maar goed denk nie dat jij voetbal snapt :)

over de wedstrijd vandaag.. we begonnen super.. scoorde in de 2de min.. vervolgens had Roda in 1 keer zin om te voetballen voor de fans zaten er kort op en gaven heel veel druk op de bal.. jij moet als Ajax fan ook weten dat er niks moeilijkers is dan het ajax shirt.. iedereen geeft altijd EXTRA tegen Ajax.. en dat het voor ajax altijd moeilijker is dan voor een Twente..
Ajax maakt wat bij een tegenstander los dat ze dat beetje extra geeft..

daarbij was het ook erg onrustig op de tribunes wat ook niet ten goede komt voor de spelers.. want je let er toch op als de stoelen het veld op vliegen.. en al helemaal op het AJAX DOEL
een beetje scheidsrechter had een reglementaire overwinning van 0-3 ingelast. dit ging echt te ver voor een MAATSCHAPPELIJK potje voetbal.
Krunk
 Krunk - zondag 05 april 2009 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 20:59 schreef Patrick Buisman het volgende:
leuke poging om serieus genomen te worden maar zitten toch een teveel aan hiaten om dit werkelijk te bereiken...over rapporten van coronel kan ik (en volgens mij niemand hier) oordelen aangezien de inhoud hiervan niet in zijn volledigheid openbaar is...Mijn heer Van den Boog is volgens jou de juiste man op de juiste plaats...zou best kunnen maar de kwaliteiten die jij hem toedicht kunnen onmogelijk in de korte periode dat hij bij ajax zit al tot uitting zijn gekomen...dus jouw visie op het bestuurlijke klinkt aardig maar is vooral gebasseert op aannames en veronderstellingen...

Nu even je opstelling: Uiteraard heb je Maarten op 1....helaas is gebleken dat Kenneth het simpelweg goed tot uitstekend doet en aangezien hij nog niet op puntenkostende fouten is betrapt hoop ik dat dat voorlopig zo blijft..met je keuze voor rechtsback verbaas je de gehele wereld denk ik aangezien werkelijk iedere professionele kenner aangeeft dat Van der Wiel toch echt de beste rechtback van Nederland is...over de voorhoede heb ik geen op of aanmerkingen...

Wel over de kwaliteit van de bank waaran jij van mening bent dat die voldoende A1 kwaliteit heeft...Anita, De jong< Gentenaar en sarpong zijn stuk voor stuk leuke voetballers maar brengen je op korte termijn niet verder...helaas zie jij het blijkbaar absoluut niet zitten in Verthongen die jij als niet benoemde speler afschrijft....zowel de wisselpass als inzicht als fysiek hoort deze jongen simpelweg bij Ajax...ik zie hem liever op linkshalf dan Urby...

Nu je aspiraties:

leuk bedacht maar wat in hemelsnaam wijkt dit af van de gebruikelijke Ajax waardige aspiraties...leuk stukje maar weinig nieuws onder de zon...

Nog 1 vraagje KRUNK....zou je alsjeblieft dat populaire AEGON 1 willen verangen door de naam van deze prachtige club...AEGON 1 slaat werkelijk helemaal nergens op....klinkt ronduit belachelijk en zorgt ervoor dat bij de echte ajax supporten de haren recht overeind gaan staan!!
Coronel heeft echt wel de rust terug gebracht, en ondanks dat hij zijn eigen rapport voor 80% heeft genegeerd. Met van den Boog zit er wel iemand met leiderscapaciteiten uit het bedrijfsleven. Gezien Ajax een bedrijf is zou je het ook maar zo moeten gaan benaderen. Uiteindelijk is elke BVO dat, alleen dan niet beursgenoteerd.
Hij heeft wel degelijk kwaliteiten en inzichten. Bekijk alleen het verschil alleen maar tussen een van den Boog/Jaakke/van Geel e.d.

Silva is een goede RV, alleen heeft hij nadat Koster vertrokken was geen basisplek meer gehad. In de opbouw vindt ik hem goed, en een goede pass heeft hij ook wel. Alleen een vd. Wiel is nog te onzorgvuldig en onnauwkeurig in zijn spel. Vooral opbouwende fouten en daaruit volgende verdedigingende fouten. Denk dat er best veel mensen zullen zijn die een andere RV zien. Er is op het moment niet beter dan Silva.
Over de keeperskwestie ga ik in deze topic niet in discussie.

Verder vindt ik Vertonghen echt wel top! Zie eerdere posts in andere topics. Alleen in combinatie met deze 11 zou ik kiezen voor een Urby. Ook een goede pass, flexibel, snel en fysiek minder; maar ook zeker niet slechter. Alles hierboven is gebaseerd op mijn persoonlijke mening. Jouw mening staat bij deze dan ook vrij.

Je moet mijn stuk goed gaan nalezen. Van de huidige selectie zijn Anita, de Jong, Gentenaar e.d. wel de spelers die een voldoende verdienen als bankzitters. Mochten ze moeten invallen, dan heb je ook direct iemand die er staat. Vooral een Anita ben ik erg over te spreken! Je kunt je zelf gaan afvragen of nou Lindgren concurrent van Anita is geworden. Dus jouw kritiek is ten onrechte, gezien mijn mening en onderbouwing berust op de huidige selectie. En een Donald/vd Heijden zijn nog niet zo ver. Vandaar. Een Gabri is onbespreekbaar. Deze man is echt een stille en harde werker. Je kunt niet om hem heen. Hij is een speler die werkt voor het team.

Aegon 1 of Ajax 1, daar ga jij niet over. Einde.
Krunk
 Krunk - zondag 05 april 2009 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 20:59 schreef Patrick Buisman het volgende:
leuke poging om serieus genomen te worden maar zitten toch een teveel aan hiaten om dit werkelijk te bereiken...over rapporten van coronel kan ik (en volgens mij niemand hier) oordelen aangezien de inhoud hiervan niet in zijn volledigheid openbaar is...Mijn heer Van den Boog is volgens jou de juiste man op de juiste plaats...zou best kunnen maar de kwaliteiten die jij hem toedicht kunnen onmogelijk in de korte periode dat hij bij ajax zit al tot uitting zijn gekomen...dus jouw visie op het bestuurlijke klinkt aardig maar is vooral gebasseert op aannames en veronderstellingen...

Nu even je opstelling: Uiteraard heb je Maarten op 1....helaas is gebleken dat Kenneth het simpelweg goed tot uitstekend doet en aangezien hij nog niet op puntenkostende fouten is betrapt hoop ik dat dat voorlopig zo blijft..met je keuze voor rechtsback verbaas je de gehele wereld denk ik aangezien werkelijk iedere professionele kenner aangeeft dat Van der Wiel toch echt de beste rechtback van Nederland is...over de voorhoede heb ik geen op of aanmerkingen...

Wel over de kwaliteit van de bank waaran jij van mening bent dat die voldoende A1 kwaliteit heeft...Anita, De jong< Gentenaar en sarpong zijn stuk voor stuk leuke voetballers maar brengen je op korte termijn niet verder...helaas zie jij het blijkbaar absoluut niet zitten in Verthongen die jij als niet benoemde speler afschrijft....zowel de wisselpass als inzicht als fysiek hoort deze jongen simpelweg bij Ajax...ik zie hem liever op linkshalf dan Urby...

Nu je aspiraties:

leuk bedacht maar wat in hemelsnaam wijkt dit af van de gebruikelijke Ajax waardige aspiraties...leuk stukje maar weinig nieuws onder de zon...

Nog 1 vraagje KRUNK....zou je alsjeblieft dat populaire AEGON 1 willen verangen door de naam van deze prachtige club...AEGON 1 slaat werkelijk helemaal nergens op....klinkt ronduit belachelijk en zorgt ervoor dat bij de echte ajax supporten de haren recht overeind gaan staan!!
rapport is overigens al in volledigheid uitgelekt. dus ook deze informatie klopt totaal niet!
op het moment dat JC aankwam was dit al openbaarlijk kenbaar gemaakt. wederom onjuiste kritiek.
Krunk
 Krunk - zondag 05 april 2009 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 21:31 schreef nummer10 het volgende:
bully.. het constant wisselenen heeft een doel maar dat zou je wel nie snappen.. vMarwijk hoeft nie meer te wisselen.. waarom niet ? MvB heeft de Puzzel al voor hem gemaakt... zo simpel is het.. Voetbal is een puzzel waar de puzzel stukjes in elkaar moeten passen.. daarom probeer je dingen uit.. nogmaals iets wat vMarwijk niet meer hoeft te doen aangezien dat voor hem gedaan is..
idd nummer 10. MvB heeft de klappen opgevangen. Nu weet Bertje ineens dat een Kuijt/ van Persie en Sneijder nuttige spelers zijn in een 4-4-2. En dat v.d. Vaart en spelers als Engelaar en nog enkele gewoon niet passen in het complot. Ondanks alles heeft Marco toch een aardige reeks neergezet. Maar goed, jij mag dit anders zien. Heb ik geen problemen mee.
Krunk
 Krunk - zondag 05 april 2009 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 21:50 schreef bully het volgende:
puzzel was simpel maar marco had dat tot het eind nog steeds niet door
net als nu
als je een heel seisoen nodig heb om de puzzel optelossen doe je het volgens mij niet goed
weinig waarheidsgehalte hierin.
vd Wiel is een Ajacied. MvB had zijn vertrouweling erbij gehaald!
Verder zou je het ook retorisch kunnen gaan stellen door op te sommen waarom Bertje dan niet TOPSPELER SEEDORF heeft geselecteerd?! Tja... dat is geen familie he.
En een Seedorf voegt wel idd meer toe dan een van Bommel. Hij is niet voor niks de beste middenvelder van AC MILAN, al ruim 3 jaar lang. Elke week in de basis, en zelfs overige topspelers die niet aan hem kunnen tippen in de SERIE A, en geen Bundesliga (lager niveau).
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 05 april 2009 - 22:31   quote  deeplink  
KRUNK....ik ben blij dat jij alle kennis en kunde in pacht hebt....snap niet dat jouw club AEGON 1 jou niet op een belangrijke post zet......ben ook blij dat al jouw info wel volledig op waarheid berust.....je bent simpelweg een geweldenaar....een ras AEGON 1-er ion hart en nieren......wat zou mijn cluppie toch zonder jou moeten??!!

Overigens verdient iedere Jan boeren fluit een voldoende als bankzitter...gaat er jammer genoeg om wat de toegevoegde waarde is van een speler als ie in het veld komt...en dan zit er maar weinig waarheidgehalte in jouw opmerkingen hieromtrent!!

En een echte ajacied zal zijn cluppie never AEGON 1 noemen....dus of je er nu wel of niet over wilt praten....het waarheidsgehalte daarvan valt helaas voor jou niet te ontkennen!!
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 05 april 2009 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 22:23 schreef Krunk het volgende:

[..]

weinig waarheidsgehalte hierin.
vd Wiel is een Ajacied. MvB had zijn vertrouweling erbij gehaald!
Verder zou je het ook retorisch kunnen gaan stellen door op te sommen waarom Bertje dan niet TOPSPELER SEEDORF heeft geselecteerd?! Tja... dat is geen familie he.
En een Seedorf voegt wel idd meer toe dan een van Bommel. Hij is niet voor niks de beste middenvelder van AC MILAN, al ruim 3 jaar lang. Elke week in de basis, en zelfs overige topspelers die niet aan hem kunnen tippen in de SERIE A, en geen Bundesliga (lager niveau).
helaas....weinig waarheidgehalte hierin.......valt me niet mee voor een KRUNK dat ie hier even voorbij gaat aan het feit dat Seedorf de laatste jaren eigenlijk door geen enkele bondcoach is opgeroepen....zal toch niet te maken hebben met de capaciteiten van die TOPSPELER he.......en ja....hij is idd stukken beter dan Kaka...pffffff.......ook hier helaas weinig waarheidsgehalte waar te nemen KRUNK......
bully
 bully - zondag 05 april 2009 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 22:23 schreef Krunk het volgende:

[..]

weinig waarheidsgehalte hierin.
vd Wiel is een Ajacied. MvB had zijn vertrouweling erbij gehaald!
Verder zou je het ook retorisch kunnen gaan stellen door op te sommen waarom Bertje dan niet TOPSPELER SEEDORF heeft geselecteerd?! Tja... dat is geen familie he.
En een Seedorf voegt wel idd meer toe dan een van Bommel. Hij is niet voor niks de beste middenvelder van AC MILAN, al ruim 3 jaar lang. Elke week in de basis, en zelfs overige topspelers die niet aan hem kunnen tippen in de SERIE A, en geen Bundesliga (lager niveau).
ook jou marco had geen basisplaats voor seedorf
seedorf is goede speler maar niet voor oranje
omdat we dat type spelers al genoeg hebben
en vind die andere toch iets meer completer
Krunk
 Krunk - zondag 05 april 2009 - 23:42   quote  deeplink  
Seedorf is een speler apart. Ook Davids. Je vervangt deze spelers niet gewoon even zoals bepaalde mensen denken.
En jammer dat je bondscoaches hebt die denken hun echo vooruit te stellen. Tja... ook Marco had dat gedaan. En dat is zonde. Seedorf is bij AC Milan omonstreden! Dat zegt al genoeg. Waarom is een Kaka beter? Die heeft nog niet eens de helft van de ervaring als van Seedorf. Laat staan zijn prijzenkast en speelminuten. Sjees man.... je druipt echt elke dag verder af.
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - maandag 06 april 2009 - 08:33   quote  deeplink  
Whahahaha....KRUNK.....hoe vaak is Seedorf al door zijn medespelers uitgeroepen tot de wereldvoetballer van het jaar??? Nee idd....deze lijst stelt niks voor....Erelijst

[bewerken] Met São Paulo FC
Campeonato Paulista 2002
Torneio Rio-São Paulo, 2001

[bewerken] Met AC Milan
Italiaans Landskampioen, 2004
UEFA Super Cup, 2003 en 2007
Champions League, 2007
Wereldkampioenschap voor clubs, 2007

[bewerken] Met Brazilië
Wereldkampioenschap voetbal 2002
Copa América 2004
Confederations Cup 2005

[bewerken] Persoonlijke prijzen
In 2002 kreeg Kaká de Gouden Bal (Bola de Ouro) als beste Braziliaanse voetballer.
In 2004 werd hij onderscheiden voor Beste speler van de Serie A.
Serie A Beste Buitenlandse Speler van het Jaar in 2004 en 2006.
Hij werd in 2005 ook bekroond als beste middenvelder in de UEFA Champions League.
Met 10 goals topscorer van de UEFA Champions League 2006/07.
Beste aanvaller in de UEFA Champions League 2006/07.
FIFpro World XI (2006).
UEFA Clubvoetballer van het Jaar in 2007.
Middenvelder in het FIFPro Elftal van het Jaar 2007.
Beste voetballer ter wereld van 2007, verkozen door de profvoetballers aangesloten bij FIFPro.
Ballon d'Or, ook wel Gouden Bal, prijs voor de Europees voetballer van het jaar.
Wereldvoetballer van het jaar in 2007.

Het feit dat je een topic weet te openen zegt niet direct dat je de wijsheid in pacht hebt hoor KRUNK!!!! Anderen qualificeren betekent niet dat je jezelf beter voor kan doen....helaas blijkt dat je een naargeestig zelfingenomen ventje bent dat een heel klein beetje boven zijn stand leeft....

Pfff....Seedorf boven KAKA....in het land der blinden regeert eenoog KRUNK!!!
Krunk
 Krunk - maandag 06 april 2009 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2009 - 08:33 schreef Patrick Buisman het volgende:
Whahahaha....KRUNK.....hoe vaak is Seedorf al door zijn medespelers uitgeroepen tot de wereldvoetballer van het jaar??? Nee idd....deze lijst stelt niks voor....Erelijst

[bewerken] Met São Paulo FC
Campeonato Paulista 2002
Torneio Rio-São Paulo, 2001

[bewerken] Met AC Milan
Italiaans Landskampioen, 2004
UEFA Super Cup, 2003 en 2007
Champions League, 2007
Wereldkampioenschap voor clubs, 2007

[bewerken] Met Brazilië
Wereldkampioenschap voetbal 2002
Copa América 2004
Confederations Cup 2005

[bewerken] Persoonlijke prijzen
In 2002 kreeg Kaká de Gouden Bal (Bola de Ouro) als beste Braziliaanse voetballer.
In 2004 werd hij onderscheiden voor Beste speler van de Serie A.
Serie A Beste Buitenlandse Speler van het Jaar in 2004 en 2006.
Hij werd in 2005 ook bekroond als beste middenvelder in de UEFA Champions League.
Met 10 goals topscorer van de UEFA Champions League 2006/07.
Beste aanvaller in de UEFA Champions League 2006/07.
FIFpro World XI (2006).
UEFA Clubvoetballer van het Jaar in 2007.
Middenvelder in het FIFPro Elftal van het Jaar 2007.
Beste voetballer ter wereld van 2007, verkozen door de profvoetballers aangesloten bij FIFPro.
Ballon d'Or, ook wel Gouden Bal, prijs voor de Europees voetballer van het jaar.
Wereldvoetballer van het jaar in 2007.

Het feit dat je een topic weet te openen zegt niet direct dat je de wijsheid in pacht hebt hoor KRUNK!!!! Anderen qualificeren betekent niet dat je jezelf beter voor kan doen....helaas blijkt dat je een naargeestig zelfingenomen ventje bent dat een heel klein beetje boven zijn stand leeft....

Pfff....Seedorf boven KAKA....in het land der blinden regeert eenoog KRUNK!!!
Haha.. een palmares erbij halen? Seedorf heeft alles wat een Oranje nodig heeft.
Vrij opvallend trouwens dat je 2 bovenstaande posts hiervoor nog niet beantwoord kunnen worden door jou.
Toen je mijn stuk met een verkeerde context had gelezen en geanalyseerd! Zegt al genoeg dat je zoveel mogelijk wilt gaan roepen om mij te kunnen kraken. Iets wat je trouwens lastig wil lukken in deze topic.
En daarom heb ik je even op je plek gezet met het feit dat mijn stuk gaat over de huidige selectie, en niet over fantasieen over spelers die nooit kunnen worden gehaald!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 april 2009 door Thomas --
bully
 bully - maandag 06 april 2009 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2009 - 22:23 schreef Krunk het volgende:

[..]

weinig waarheidsgehalte hierin.
vd Wiel is een Ajacied. MvB had zijn vertrouweling erbij gehaald!
Verder zou je het ook retorisch kunnen gaan stellen door op te sommen waarom Bertje dan niet TOPSPELER SEEDORF heeft geselecteerd?! Tja... dat is geen familie he.
En een Seedorf voegt wel idd meer toe dan een van Bommel. Hij is niet voor niks de beste middenvelder van AC MILAN, al ruim 3 jaar lang. Elke week in de basis, en zelfs overige topspelers die niet aan hem kunnen tippen in de SERIE A, en geen Bundesliga (lager niveau).
denk dat je zelf niet doorheb waar patrick het over heefd
je haalde zelf dit aan Hij is niet voor niks de beste middenvelder van AC MILAN
kaka staat ook op middenveld van milan
wat ik al eens eerder tegen jou zei lees eerst goed de reakties van anderen krunk voordat je antwoord
want op deze manier word je steeds minder serieus genomen
nummer10
 nummer10 - maandag 06 april 2009 - 10:26   quote  deeplink  
seedorf ben ik het dan weer niet mee eens qua Krunk.. die hoeft van mij niet terug.. ik geef wel toe dat het een onderschatte speler is.. voor de rest over het MvB en Oranje verhaal verder ben ik het wel eens met Krunk voor het eerst denk ik :D.. nah Krunk zegt wel vaker goeie dingen behalve over het keeper verhaal en een aantal spelers maar dat zijn gewoon meningen..
famey
 famey - maandag 06 april 2009 - 11:00   quote  deeplink  
Kunnen we weer een beetje on-topic gaan?
Dat mensen Silva boven v/d Wiel kiezen is mij een raadsel. Beide zijn het echte "Ajax" backs. Mee opstomen langs de zijlijn de combinatie aan gaan. v/d Wiel laat in verdedigend opzicht nog weleens een steekje vallen (dekkingsfout tegen Roda bijv.) maar hij is jong en heeft meer potentieel dan Silva. Ik zou dus ten alle tijden spelen met v/d Wiel op RB. Het centrale duo achterin; Wielaert voor de coaching en positionering van de laatste linie, Oleguer als pure mandekker (heeft mij de afgelopen weken positief verrast). De LB positie is zonder twijfel voor Vermaelen, maakt steeds meer gebruik van zijn leidinggevende capaciteiten en is gewoon een uitstekende LB gebleken dit seizoen.

Daarvoor zou ik Enoh en Vertonghen posteren, beide opbouwend en verdedigend zeer sterk. Ik verkies Enoh boven Gabri omdat Enoh wat meer diepgang in zijn spel heeft (ala Diarra) en ook een goede stoorzender is op het middenveld. Daarnaast verkies ik Vertonghen boven Lindgren omdat hij toch meer brengt als linkshalf.

Aisatti op de '10' maar dat lijkt me meer dan logisch, creatief, balvast, magistrale steekballetjes.

Linksvoor onze 'rommelaar' Suarez, rechtsvoor Sulejmani en als spits Cvitanitch.

Leonardo houden als invaller voor Suarez en/of Sulejmani en Bodul als stand-in voor Cvitanitch.

Urby kan invallen op de flanken en of op het middenveld dus die pakt zeker ook zijn minuten mee op deze manier.

-----------------Vermeer----------------
v/d Wiel---Wielaert--Oleguer---Vermaelen
----------Enoh----Vertonghen------------
--------------Aissati-------------------
Suarez--------Cvitanitch-------Sulejmani
nummer10
 nummer10 - maandag 06 april 2009 - 18:17   quote  deeplink  
goeie uitleg famey paar dingen zou ik anders zetten maar goed ieder zijn mening daar over.. :) bedoel ik vind een Anita echt ook ZEER sterk op linkshalf misschien wel beter als vertonghen... zowieso als hij veel speel minuten krijgt.. voorin heb je gewoon een luxe probleem met Suarez Cvitanich Sulejmani en Emanuelson.. toch zou ik cvitanich langzaam brengen aangezien hij nogal blessure gevoelig is gebleken... Leonardo gaat toch weg dus zou ik nog amper laten spelen in de Eredivisie maar goed als breekijzer zo nu en dan kan het nog wel..

dus 2 kleine dingetjes ben ik het nie helemaal mee eens maar andersom maakt het ook nie veel uit welke je van die spelers erin zet... maar ik moe zegge da Emanuelson heeft bewezen een goeie vaste speler te zijn.. vraag me ook af of we die nog kunnen houden volgend seizoen.. maar goed komt ook wel weer wat moois voor terug..
nummer10
 nummer10 - maandag 06 april 2009 - 18:20   quote  deeplink  
maar goed zullen zien.. ik moet zeggen stel dat suarez en emanuelson weg gaan (de kans is zeer groot namelijk) dan zou ik het liefst zo weinig mogelijk veranderen en 2 aankopen doen.. pranjic en beerens of elia of arnautovic..

Vermeer

vdwiel wieleart olequer vermealen

enoh aissati pranjic

beerens/arnautovic/sulejmani cvitanich sulejmani/elia
Krunk
 Krunk - dinsdag 07 april 2009 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2009 - 10:15 schreef bully het volgende:

[..]

denk dat je zelf niet doorheb waar patrick het over heefd
je haalde zelf dit aan Hij is niet voor niks de beste middenvelder van AC MILAN
kaka staat ook op middenveld van milan
wat ik al eens eerder tegen jou zei lees eerst goed de reakties van anderen krunk voordat je antwoord
want op deze manier word je steeds minder serieus genomen
seedorf is wel erg bepalend voor milan. en jij hoeft je niet telkens te laten meeslepen door anderen hoor.
want je hebt voor letterlijk elk woord en letter kritiek. vaak onnodig en onterecht.
Krunk
 Krunk - dinsdag 07 april 2009 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2009 - 10:26 schreef nummer10 het volgende:
seedorf ben ik het dan weer niet mee eens qua Krunk.. die hoeft van mij niet terug.. ik geef wel toe dat het een onderschatte speler is.. voor de rest over het MvB en Oranje verhaal verder ben ik het wel eens met Krunk voor het eerst denk ik :D.. nah Krunk zegt wel vaker goeie dingen behalve over het keeper verhaal en een aantal spelers maar dat zijn gewoon meningen..
tnx nummer 10. seedorf wordt echt onderschat. terwijl het toch een speler is die jaren achter elkaar op TOP niveau speelt in de BASIS vrijwel altijd. daar een vd vaart/engelaar enz wel gewoon worden opgeroepen! maar goed. het is mijn mening maar, ook in het verhaal tussen de keepers. ieder zijn eigen visie, anders heeft een forum toch geen nut? in ieder geval is dit mijn visie voor op ajax 2009/2010
Krunk
 Krunk - dinsdag 07 april 2009 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2009 - 18:20 schreef nummer10 het volgende:
maar goed zullen zien.. ik moet zeggen stel dat suarez en emanuelson weg gaan (de kans is zeer groot namelijk) dan zou ik het liefst zo weinig mogelijk veranderen en 2 aankopen doen.. pranjic en beerens of elia of arnautovic..

Vermeer

vdwiel wieleart olequer vermealen

enoh aissati pranjic

beerens/arnautovic/sulejmani cvitanich sulejmani/elia
is het niet verstandig om een anita of vertonghen op de LM te zetten? met gabri/enoh/aissati heb je al voldoende kwaliteit. waarom kopen als je alles al hebt? zonde van het geld. Marco moet het f testen op de trainingen.

ik zie wel een beerens komen voor suarez. en houden we ook wat geld over :)
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - dinsdag 07 april 2009 - 16:28   quote  deeplink  
ik zie een KRUNK die in het begin van zijn eigen topic in geen enkel opzicht roept over Vertonghen....aangezien die niet werrd genoemd was die niet goed genoeg volgens zijn eigen woorden...nu zie ik een KRUNK die Vertonghen opeens LM zet....of EEN Anita!!!!ik zie een KRUNK die met eigen woorden spreekt over een middenveld Gabri Aissati Emanuelson en nu dus de aantoonbaar nuttige Aissati van 10 afhaalt om hem linksmidden te zetten.... ik zie een KRUNK die dus eigenlijk maar wat uit zijn nek kletst!!
freakie
 freakie - dinsdag 07 april 2009 - 16:38   quote  deeplink  
Zo ben der een tijd niet bij geweest zie ik.. uu patrick? Ik las dit stukje..

Nu even je opstelling: Uiteraard heb je Maarten op 1....helaas is gebleken dat Kenneth het simpelweg goed tot uitstekend doet en aangezien hij nog niet op puntenkostende fouten is betrapt hoop ik dat dat voorlopig zo blijft..met je keuze voor rechtsback verbaas je de gehele wereld denk ik aangezien werkelijk iedere professionele kenner aangeeft dat Van der Wiel toch echt de beste rechtback van Nederland is...over de voorhoede heb ik geen op of aanmerkingen...

Dat vooral over vermeer en stekel.. vermeer is niet op punten kostende fouten betrapt..
Maar tegen ado is er een doelpunt tegen geweest wat 1-1 werd.. en tegen roda heeft hij ook een goal tegen gehad en vergeet trouwens ook niet de uefa cup.. met wat ik vindt toch egt verschrikkelijke goals tegen.. niks tegen vermeer maar stekel vindt ik beter op doel en vermeer is ook een uitstekende keeper maar laat de medische staf eens aan zijn benen trekken ofzo:P
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 april 2009 - 19:05   quote  deeplink  
freakie.. zullen we het hebben over Steek zijn fouten ? ik denk dat die rij langer zou zijn dan die van Vermeer als Steek nog op doel stond.. want in 4 duels kan je ook al 4 fouten opnoemen en misschien wel 5.. Vermeer is zeer jong die komt er wel want hij is leer gierig
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - dinsdag 07 april 2009 - 19:08   quote  deeplink  
Hoi freakie,

fijn dat je inhoudelijk reageert....mijn stelling is echter dat Kenneth nog geen doelpunten tegen heeft gekregen waardoor mijn cluppie punten heeft verloren....dit in tegenstelling tot Maarten....uiteraard ben ik wel met je eens dat er doelpunten tegen zijn waarbij Kenneth niet volledig vrijuit is gegaan...dit heeft echter niet tot puntverlies geleid....volgens mij is er geen enkele keeper foutloos en dit hoeft uiteraard ook niet....wat echter niet moet kunnen is dat je als keeper van Ajax zoveel blunders maakt dat binnen 3/4 weken de gehele kans op een eventuele landstitel is verspeeld...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 april 2009 - 19:16   quote  deeplink  
sluit me volledig aan bij Patrick want dat is ZEKER het geval..
freakie
 freakie - dinsdag 07 april 2009 - 19:17   quote  deeplink  
oke fijn dat je dan wel op de zelfde lijn zit dan.. alleen dat er dan punten verlies is hoef dan niet persee door stekel of vermeer te komen er moet namelijk ook gescoord worden dat is een aantal wedstrijden ook niet egt heel goed gegaan..

nummer10.. Ik snap niet waarom je zo aanvalt.. Ik zeg niet dat stekel geen fouten heeft gemaakt maar hij staat dan wel langer op doel dan vermeer.. T is namelijk bekent als een speler als wissel is en normaal gesproken niet speeld hij beter speeld dan normaal.. want hij wil laten zien wat hij allemaal kan(de dood of de gladiolen zou je het kunnen noemen) in uitzondering sno.. En geen tegen doelpunt heeeft ook te maken met de verdediging die ik eigenlijk sterk vindt..
Thomas
 Thomas - dinsdag 07 april 2009 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2009 - 19:08 schreef Patrick Buisman het volgende:
mijn stelling is echter dat Kenneth nog geen doelpunten tegen heeft gekregen waardoor mijn cluppie punten heeft verloren.

Wat valt bij jou precies onder puntverlies? Kijk je daarbij alleen naar de competitie? Of ook naar UEFA-cup en de beker?
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - dinsdag 07 april 2009 - 20:25   quote  deeplink  
In basis gaat puntverlies uiteraard om de competitie maar wil deze discussie best oprekken naar de beker of/en de UEFA cup als daar tastbare voorbeelden uit naar voren komen....

Om even te reageren op freakie...volgens mij heeft de termijn dat een keeper op doel staat feitelijk niet zo heel veel te maken met capaciteiten...want dat zou betekenen dat iedere oudere keeper in basis beter is dan een jongere en aan die stelling wil ik echt niet...

Wel ben ik met je eens dat als je de tweede keeper bent die eerste wil worden je meer gebrand bent....en uiteraard heeft het aantal tegengoals ook te maken met de verdediging..

Wat ik hier eigenlijk alleen maar wil zeggen is dat Maarten een redelijk tot goede keeper was die door omstandigheden werd vervangen door Kenneth...vervolgens is Maarten naar mijn bescheiden mening te snel weer in Ajax 1 geplaatst en daar heeft hij toch echt aantoonbaar fouten gemaakt die direct tot puntverlies hebben geleid...

Aan dit gegeven kan Kenneth helemaal niets doen...deze heeft slechts gedaan wat iedere tweede keeper zou doen en dat is zijn stinkende best....dat dit momenteel keepers/voetbaltechnisch beter is dan wat Maarten kan brengen is voor mij duidelijk maar ieder mag daar uiteraard zijn eigen mening over hebben...
freakie
 freakie - dinsdag 07 april 2009 - 20:31   quote  deeplink  
haha patrick heel goed opgeschreven!.. je ziet t inderdaad goed! fijn om zo te praten(discuseren)
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - dinsdag 07 april 2009 - 20:47   quote  deeplink  
Oeps......(Bron: Ajax Club)

Ajax beter met Vermeer dan met Stekelenburg
Kenneth Vermeer heeft dit seizoen vaker de nul gehouden dan Maarten Stekelenburg. Laatstgenoemde kreeg gemiddeld 1,23 doelpunt tegen per wedstrijd van de in totaal dertien gespeelde wedstrijden. Het gemiddelde van Vermeer bedraagt 0,70. Hij stond 24 keer onder de lat en kreeg elf keer geen tegendoelpunt.

Een andere opvallende statistiek is dat Ajax met Vermeer meer doelpunten scoort dan zonder hem. In de wedstrijden waarin Vermeer onder de lat staat, scoort Ajax 2,04 doelpunten. Met Stekelenburg in het doel scoren de Amsterdammers slechts 1,23 doelpunt per wedstrijd.
Thomas
 Thomas - dinsdag 07 april 2009 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2009 - 20:47 schreef Patrick Buisman het volgende:
Oeps......(Bron: Ajax Club)

Ajax beter met Vermeer dan met Stekelenburg
Kenneth Vermeer heeft dit seizoen vaker de nul gehouden dan Maarten Stekelenburg. Laatstgenoemde kreeg gemiddeld 1,23 doelpunt tegen per wedstrijd van de in totaal dertien gespeelde wedstrijden. Het gemiddelde van Vermeer bedraagt 0,70. Hij stond 24 keer onder de lat en kreeg elf keer geen tegendoelpunt.

Een andere opvallende statistiek is dat Ajax met Vermeer meer doelpunten scoort dan zonder hem. In de wedstrijden waarin Vermeer onder de lat staat, scoort Ajax 2,04 doelpunten. Met Stekelenburg in het doel scoren de Amsterdammers slechts 1,23 doelpunt per wedstrijd.
Dit soort berichten zijn natuurlijk leuk voor de statistieken, maar verder niets. Het is natuurlijk mooi dat ze niet zoveel tegendoelpunten meer krijgen, maar vergeet niet dat een grote rol is weggelegd voor de verdediging en zelfs het middenveld. Stabieler middenveld resulteert in een minder hectische verdediging, wat het voor de keeper weer gemakkelijker maakt, ongeacht wie er in doel staat.

Daarnaast, in de competitie maakt Vermeer natuurlijk ook wat fouten, maar ze kosten niet direct punten. In de UEFA cup heb ik hem echter wel aantal fouten zien maken, die Ajax een volgende ronde hebben gekost. In Marseille kwam hij uit, alleen was hij te laat, met een doelpunt als gevolg. De thuiswedstrijd, 109e minuut, daar ziet Vermeer er ook niet al te best uit. Ik zeg niet dat het met Stekelenburg beter of slechter zou zijn gegaan, want daar komen we nooit achter + dat ze beide een wedstrijd tegen Fiorentina hebben gekeept en daar beide uitstekend hebben gepresteerd. Maar er zijn bij Vermeer ook momenten te vinden dat het team niet altijd het vertrouwen zal geven.
Krunk
 Krunk - woensdag 08 april 2009 - 02:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2009 - 16:28 schreef Patrick Buisman het volgende:
ik zie een KRUNK die in het begin van zijn eigen topic in geen enkel opzicht roept over Vertonghen....aangezien die niet werrd genoemd was die niet goed genoeg volgens zijn eigen woorden...nu zie ik een KRUNK die Vertonghen opeens LM zet....of EEN Anita!!!!ik zie een KRUNK die met eigen woorden spreekt over een middenveld Gabri Aissati Emanuelson en nu dus de aantoonbaar nuttige Aissati van 10 afhaalt om hem linksmidden te zetten.... ik zie een KRUNK die dus eigenlijk maar wat uit zijn nek kletst!!
ik weet dat ik je 2x hierboven al heb betrapt op een waardeloze uitleg. zie mijn quotes!!
maar dit slaat echt alles

De ideale opstelling voor het komende seizoen, met hieronder mijn uitwerking en motivatie.

Stekelenburg

Silva Wielaert(C) Oleguer Vermaelen

Gabri Aissati Emanuelson

Suarez Bodul Sulejmani

dus zoals mijn reactie aangeeft: indien een Emanuelson vertrekt zoals mijn forumbezoekers hierboven meld!
dan zou ik dus kiezen voor een vertonghen, en eventueel zelfs een anita. dus vrij simpel als je gewoon normaal leest. ik weet dat je hopeloos doelend op je gelijk zit te wachten, maar dat gaat hier niet lukken. de teksten spreken voor zich. dus wat is er nou raar aan mijn reactie? indien een basisspeler wegvalt uit mijn ideale 11, dan moet er logischerwijs een andere speler voor komen. weet dat jij wel met 9 man kan spelen, vrij tiperend voor jouw denkwijze ook.
verder hoop ik ook dat urby blijft!
Krunk
 Krunk - woensdag 08 april 2009 - 02:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2009 - 16:38 schreef freakie het volgende:
Zo ben der een tijd niet bij geweest zie ik.. uu patrick? Ik las dit stukje..

Nu even je opstelling: Uiteraard heb je Maarten op 1....helaas is gebleken dat Kenneth het simpelweg goed tot uitstekend doet en aangezien hij nog niet op puntenkostende fouten is betrapt hoop ik dat dat voorlopig zo blijft..met je keuze voor rechtsback verbaas je de gehele wereld denk ik aangezien werkelijk iedere professionele kenner aangeeft dat Van der Wiel toch echt de beste rechtback van Nederland is...over de voorhoede heb ik geen op of aanmerkingen...

Dat vooral over vermeer en stekel.. vermeer is niet op punten kostende fouten betrapt..
Maar tegen ado is er een doelpunt tegen geweest wat 1-1 werd.. en tegen roda heeft hij ook een goal tegen gehad en vergeet trouwens ook niet de uefa cup.. met wat ik vindt toch egt verschrikkelijke goals tegen.. niks tegen vermeer maar stekel vindt ik beter op doel en vermeer is ook een uitstekende keeper maar laat de medische staf eens aan zijn benen trekken ofzo:P
idd. vermeer heeft geen noodlijdende punten gekost in de Eredivisie, alhoewel er wel doelpunten zijn ontstaan uit zijn geklungel. de UEFA is regelrecht verloren door hem. dat heeft iedereen live kunnen zien en GEHOORD!
Krunk
 Krunk - woensdag 08 april 2009 - 02:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2009 - 19:05 schreef nummer10 het volgende:
freakie.. zullen we het hebben over Steek zijn fouten ? ik denk dat die rij langer zou zijn dan die van Vermeer als Steek nog op doel stond.. want in 4 duels kan je ook al 4 fouten opnoemen en misschien wel 5.. Vermeer is zeer jong die komt er wel want hij is leer gierig
het gaat hier niet om ALS!
vermeer stond in het goal dus moeten we hem beoordelen.
niet gaan lopen roepen dat als een Bergkamp in de spits stond alle ballen erin gingen. nee ...!
Krunk
 Krunk - woensdag 08 april 2009 - 02:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2009 - 19:08 schreef Patrick Buisman het volgende:
Hoi freakie,

fijn dat je inhoudelijk reageert....mijn stelling is echter dat Kenneth nog geen doelpunten tegen heeft gekregen waardoor mijn cluppie punten heeft verloren....dit in tegenstelling tot Maarten....uiteraard ben ik wel met je eens dat er doelpunten tegen zijn waarbij Kenneth niet volledig vrijuit is gegaan...dit heeft echter niet tot puntverlies geleid....volgens mij is er geen enkele keeper foutloos en dit hoeft uiteraard ook niet....wat echter niet moet kunnen is dat je als keeper van Ajax zoveel blunders maakt dat binnen 3/4 weken de gehele kans op een eventuele landstitel is verspeeld...
je hebt inderdaad weinig verstand. al roep je zelf van wel. niet erg. ieder zijn eigen fantasie leven toch.
dus nu beaam je ZELF OOK dat Vermeer idd doelpunten heeft gekost. en regelmatig niet vrijuit is gegaan. voornamelijk in de UEFA en tegen ADO/Roda!

verder heeft niet Steek de meeste blunders gemaakt, maar de verdediging die geen ballen kon tegenhouden tegen groningen,heerenveen etc.. in die 3 weken tijd! een schilder die tegen heerenveen uit de muur wegloopt! hierdoor scoorde een pranjic.
oh ja... kampioenschap is dan voorbij door Suarez! hij stond die 3 weken niet op scherp, daar waar een Platje en Tuijp dezelfde ballen er wel in hadden gehad. Maakt dit Suarez ineens slecht, omdat hij dik uit vorm was die weken? nee, nou wat raaskal je de gehele tijd dan.
Als iedereen nou deed wat ze moesten doen die 3 wedstrijden, dan stonden we nu op nr1. Dus niet Steek, maar Suarez, Sulejmani, gemis van Aissati, verdediging die stond te slapen vooral vd Wiel. Je kunt hier niks tegenin brengen, de mensen hier die verstand hebben van voetbal hebben dat ook kunnen zien. Ajax heeft zich als collectief gewoon om zeep geholpen. Punt uit. En jouw genaai naar Steek toe staat los hiervan, dat is meer een uit de hand gelopen fantasie verhaal van je. Indien een Suarez zijn ballen erin had geschoten dan was er niks aan de hand geweest. Prima, wissel hem dan ook voor Martina ofzo! bullshit

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX 2009/10









0.0103302