BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Volgend seizoen!!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Dev
 Dev - woensdag 17 maart 2010 - 22:04   quote  deeplink  
Oke jongens, misschien een beetje vroeg, maar over een maandje is de competitie weer voorbij!! Dus misschien wordt het langzaam tijd stiekum naar volgend seizoen te kijken.
Natuurlijk is het een wereld van verschil of we eerste, tweede of derde worden dit jaar, maar ongeacht waar Ajax ook eindigt in de competitie, Ajax moet gaan snijden in de spelersgroep.
Ik denk niet dat er nu nog ineens hele grote veranderingen zullen komen in de individuele niveaus van de spelers en wij zullen in de laatste zeven/acht wedstrijden van het seizoen niet ineens een andere mening over de individuele spelers krijgen.
Dus zeg het maar:wie mag er in ieder geval zeker weg en wie niet.

Volgende spelers absoluut niet weg:
de zeeuw, enoh, eriksen, lodeiro ( net gekocht), pantelich, rommedahl ( altijd handig voor op de bank), de jong, vd wiel, vertonghen, alderweireld, gabri, suk ( moet zichnog bewijzen), blind, atouba ( krijgt van mij nog een kans en heeft drie jarig contract) en natuurlijk emanuelson en Suarez. De rest van de a-selectie en verhuurde spelers mogen van mij weg. Heb geen zicht op jeugdspelers.

dus oa kennedy, ogararu, oleguer, aissati, lindgren, anita, zeegelaar ( twijfelgeval), man van 16 miljoen, en de verhuurde spelers weg.

Echter... Suarez is eigenlijk niet meer te houden. Vooral als we geen Champions L. halen en we hebben al een miljoenen schuld. En ook Emanualson lijkt afscheid genomen te hebben van AJAX
OOk pantelic is er nog niet uit met Ajax en spelers als vd wiel en vertonghen en eriksen zullen zeker aanbiedingen gaan krijgen van topclubs

Ik zeg 45 tot 50 miljoen voor Emanuelson en Suarez samen en ongeveer 7 en half miljoen voor alle andere spelers die weg mogen.OOk in de jeugdelftallen een hele schoonmaak houden.
Twee nieuwe spitsen, twee verdedigers erbij en een handvol jeugdspelers naar de eerste overhevelen en eventueel enkele jeugdspelers ook verhuren.
Wie we dan moeten kopen???? Ik zou het nu niet weten. AZ zal wel uitverkoop moeten houden, dus misschien kunnen we daar nog wat leuke spelers voor een prikkie kopen!

Wat er ook gebeurt, het zal volgend seizoen misschien wel moeilijker worden als dit seizoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 maart 2010 door Dev --
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 17 maart 2010 - 22:10   quote  deeplink  
laten we dat lekker eens bekijken nadat de competitie is afgelopen!
als we kampioen worden en de beker winnen, kan ik me voorstellen dat de groep makkelijker bij elkaar blijft dan dat je 3e eindigd en van go ahead verliest!

Daarom stel ik voor dat we in de zomerstop er op los gaan fantaseren!

Nu focussen op de rest van het seizoen!
Daarnaast heb je wel verstand van voetbal??

Suljemani zeg je dat die weg moet (kapitaal vernietiging)
Anita (was zondag 1 van de besten van het veld ontwikkelt zich goed)
Olequer (aardige standin die niet onderdoet voor alderweireld de laatste tijd)

daarom ga ik twijfelen.
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - woensdag 17 maart 2010 - 22:17   quote  deeplink  
Champions league !
freakie
 freakie - woensdag 17 maart 2010 - 23:01   quote  deeplink  
Dev.. t gaat niet om t geld dat ajax heeft.. maar om de salarissen die ajax uitgeeft.. zolang dat niet verandert kan ajax niks kopen.. en ik hoop niet dat ze spelers bij az vandaan gaan halen.. wat remco al veel eerder een keer zei.. en goede speler uit brazilie dieeen groot talent is.. spelers van az krijgen ook een hoop geld als salaris.. daar heeft ajax er al genoeg van.. spelers weg doen en zo min mogelijk egt goede spelers verkopen.. en dan veel talenten binnen halen voor een prikkie en voor goed salaris..

Dan de spelers die jij zegt te moeten houden.. pantelic en rommedahl.. dat is voor ajax NU geen goed idee want salarisen voor spelers die niet veel spelen en oud zijn is niet goed voor ajax op dit moment wat ik nu zegt geld voor rommedahl en pantelic is oud en heb je niet meer aan dan dat je een andere spits haalt voor een minder salaris..

sulejmani is goed bezig met trainen en is nog een broekie vergeleken suarez.. sulejmani is geloof k jonger dan zeegelaar.. en sulejmani is veel bezig met kracht trainingen enzo.. en tsja anita weg? speeld ongelovelijk veel.. en is een erg goede speler aan het worden! maar met oleguer in tegenstelling tot johnqqqq geef ik je gelijk.. wat johnqqq zei is waar prima standin.. maar veel te hoog salaris..

Dan nog een keer.. 2 spitsen?????? en 2 verdedigers????? ben je gek!!! niks halen als er niet heel veel weg gaan.. wat is nou het probleem bij ajax?? Ja te veel contract spelers.. Dus al helemaal geen speler van az ofzo.. jeugd en 1 spits zou miss kunnen.. verdediging is prima.. T is niet zop dat als we ema en suarez kwijt raken dat we weer spelers kunne halen.. dat is nou juist het probleem.. er moeten meer spelers weg en dan niet persee suarez en ema... maar oleguer, pantelic en rommedahl, wielaert..
bully
 bully - woensdag 17 maart 2010 - 23:36   quote  deeplink  
pantelic zie ik zeker als versterking voor ajax maar om die voor meerdere jaren vasteleggen terwijl hij al op leeftijd is en ook nog hoger salaris wil vind ik weer niet nodig.
rommedael heefd aangegeven voor minder salaris bij ajax teblijven spelen.
lijkt mij opzich geen slechte om achter de hand te hebben met zijn snelheid.
is er ook nog een die niet klaagt omdat hij op de bank zit.
zowiezo gaan er spelers weg zoals luque en nog een paar.
als je daarbij urby nog redelijk kan verkopen en nog paar overbodige spelers kan slijten aan andere clubs denk ik dat het probleem zich vanzelf oplost.
robs
 robs - donderdag 18 maart 2010 - 00:26   quote  deeplink  
Pantelic 2 jaar houden
Dembele en Lens halen
Suarez, Van der Wiel en Vertonghen zullen verkocht kunnen worden
Samen wel 60 a 70 miljoen, Suarez alleen al 40, 45
Blind en Van der Heijden terughalen, die kunnen op de plek van Jan en Greg spelen
Johnqqqq
 Johnqqqq - donderdag 18 maart 2010 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 - 00:26 schreef robs het volgende:
Pantelic 2 jaar houden
Dembele en Lens halen
Suarez, Van der Wiel en Vertonghen zullen verkocht kunnen worden
Samen wel 60 a 70 miljoen, Suarez alleen al 40, 45
Blind en Van der Heijden terughalen, die kunnen op de plek van Jan en Greg spelen
tuurlijk, wat zijn de winnende lotto getallen van een zaterdag?? :P
het is echt niet zeker dat luis, greg, jan weggaan hoor!!!

en dan nog van der heijden is geen goeie verdediger voor ajax, veel te wisselvallig

leuk voor willem2 maar maatje te klein voor ajax
Sajayden
 Sajayden - donderdag 18 maart 2010 - 00:54   quote  deeplink  
dembele halen,

ik zou het fijn vinden als urby blijft,
alle verhuurde spelers mogen weg, behalve sno en blind,
en dan nog kennedy,wieleart,zeegelaar en aisatti misschien verhuren aan een franse ploeg. om hem echt te laten groeien..

mjah we gaan CL halen sowieso 2e plaats dus we moeten meer mensen laten gaan dan halen..
Johnqqqq
 Johnqqqq - donderdag 18 maart 2010 - 00:56   quote  deeplink  
dembele kost rond de 10miljoen denk je dat dat er is ofzo???
freakie
 freakie - donderdag 18 maart 2010 - 08:22   quote  deeplink  
wat the fuck.. Hale hale en zelfde aantal spelers verkopen.. Komen we nog niet van hoge salarishuis/pot af!!
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 18 maart 2010 - 09:12   quote  deeplink  
Mag van mij een slot op tot volgend seizoen...
freakie
 freakie - donderdag 18 maart 2010 - 09:43   quote  deeplink  
halen halen halen.. Verschrikkelijk..
Per4manc
 Per4manc - donderdag 18 maart 2010 - 10:04   quote  deeplink  
Wat dacht je hiervan.
Niets kopen volgens jaar. Hooguit een sterk koppend verdedigend talent.
Een stuk of wat spelers moeten wel weg. Denk aan Kennedy, Wielaart.
Suarez wordt verkocht voor 30/35 mlj. Daarmee vullen ze de tekorten van dit jaar weer aan. En je heb reserves voor wanneer het niety goed gaat met Ch-Leage.
Wat mij betreft mag Sulemani voor een goed bod weg (wordt geen top meer). Pantelic ook geen nieuw contract voor meer dan 1 mlj per jaar. Dat is wat mij betreft echt het salarisplafond voor een club als Ajax.
Verwacht volgend jaar veel van Erikson en Lodeiro. Zie Dario ook graag terug komen.
freakie
 freakie - donderdag 18 maart 2010 - 10:15   quote  deeplink  
dat vind ik beter ja!
SanderS
 SanderS - donderdag 18 maart 2010 - 10:27   quote  deeplink  
Het is heel leuk om hier te gaan zitten speculeren. Maar ik denk dat we nog weing kunnen zeggen. Het hangt van te veel factoren af. Niet alleen de afloop van het seizoen. Maar ook het WK gaat een grote rol spelen. Wat doet een v/d Wiel op het WK?? De Zeeuw?? Maar vooral Suarez. Scoort hij er 3? of creerd hij geen enkele kans?
Kijk alleen al hoeveel spelers van AJAX het WK spelen... Stekelenburg, vd Wiel, de Zeeuw, Enoh, Lodeiro, Suarez, Rommedahl, Pantelic en dan misschien ook nog Atouba (als hij fit word) Suljemani (misschien bij Servie)? Suk (zuid koreaans jong international die misschien mee gaat) Eriksen (heeft debuut gemaakt, wat verder??) Misschien vergeet ik er nog wel een paar...

1 ding staat voor mij vast. Blind móet terug gehaald worden. Die man is écht heel goed! Of het nou voor de breedte van de selectie is of als basis....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 maart 2010 door SanderS --
Per4manc
 Per4manc - donderdag 18 maart 2010 - 10:42   quote  deeplink  
Het hangt ervan af hoe graag je verkopen wil. Als je v/d Wiel niet verkopen wil dan zeg je gewoon NEE. Maakt het uit of hij wel of niet goed speelt op het WK. Gewoon NEE zeggen. Als Jol wil bouwen aan een elftal dan moet Ajax leren NEE zeggen.
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 18 maart 2010 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 - 10:42 schreef Per4manc het volgende:
Het hangt ervan af hoe graag je verkopen wil. Als je v/d Wiel niet verkopen wil dan zeg je gewoon NEE. Maakt het uit of hij wel of niet goed speelt op het WK. Gewoon NEE zeggen. Als Jol wil bouwen aan een elftal dan moet Ajax leren NEE zeggen.
Precies...

de jaren negentig doen herleven betekend een heel vast team opbouwen.
freakie
 freakie - donderdag 18 maart 2010 - 11:37   quote  deeplink  
ja inderdaad.. Maar ook een hoop net niet spelers laten gaan.. Net als rommedahl!
remco k
 remco k - donderdag 18 maart 2010 - 11:47   quote  deeplink  
Van der Wiel, en Vertongen, kunnen we gewoon behouden, dat heeft ajax zelf in de hand, die gasten hebben nog een contract en dat moet gerespecteerd worden.
Suarez heeft ook een nieuw contract, alleen kunnen we het Suarez en Ajax niet kwalijk nemen als hij weggaat, maar ook daar is niks zeker, hij heeft per slot van rekening net verlengd en heeft aangegeven alleen weg te gaan voor de absolute top.

Wie roept dat Sulejmani wegmoet snapt er echt helemaal niks van, Jol is er achter gekomen dat dit grote talent, meer fysiek en uithoudingsvermogen moet krijgen en ze
hebben dan ook samen in een goed gesprek besloten daar dit seizoen aan te besteden, zodat hij er volgend jaar staat, waarschijnlijk als de opvolger van Suarez..

Ik lees dat iemand vind dat Sno terug moet komen??? MOeten wij dit serieus nemen??.

Er mag van mij een zeef door Jong ajax, daar lopen teveel jongens die eigenlijk al niet meer in aanmerking komen voor het 1e. Laat daar de talenten van morgen maar spelen en dus ook meetrainen met het eerste.

Spelers die terug mogen komen zijn in mijn ogen: Donald, dit is echt een grooot talent, 20 jaar oud? en trekt met regelmaat de kar bij willem2, je ziet aan zijn uitsraling ook dat het een winnaar is, Sarpong heb ik nooit gesnap dat hij niet meer mocht spelen, een zeer goede vindingrijke voetballer meet een zeer goed schot, een goede actie en veel overzicht.
Blind lijkt me wel duidelijk dat hij bij AJax thuis hoort, hij speelt iedere wedstrijd de sterren van hemel op een voor hem onnatuurlijke positie, hij zou in mijn ogen volgend seizoen samen met Anita uit mogen zoeken wie de nieuwe vaste Linksback wordt.

Olequer vind ik heel erg goed, alleen is hij veel te duur om op de bank te zitten, hij mag dus van mij enkel om deze redenen vertrekken, dit vind ik jammer want hij is heel belangrijk voor deze ploeg.Hier zie ik dan een Boilesen of Ze Eduardo in de plaats komen als reserve.
Silva vind ik een hele goede rechtsback, alleen is hij te goed voor op de bank en zal dus denk ik wederom verhuurd worden of verkocht.

op het middenveld luikt mij de rolverdeling vrij duidelijk.
Enoh, De Zeeuw, Lindgren, Gabri, De Jong Eriksen en Lodeiro mogen voor volgend seizoen uitzoeken wie de 3/4 besten zijn die basis worden. Persoonlijk hoop ik dat De Jong een kans op nr 9 gaat krijgen van Jol (hier kom ik zo op terug).
Van deze spelers zie ik Eriksen het liefste op 10 en Lodeiro hangend vanaf de linker kant. de Zeeuw zie ik graag vlak voor een 3 mans verdediging spelen, al zie ik jol daar niet snel voor kiezen.

Vorin mag Pantelic van mij vertrekken, hij is wel belangrijk geweest voor ajax dit seizoen maar speelt meer minuten heel erg slecht dan dat hij goed speelt, gezien het feit dat hij nu ook nog eens een flink contract eist mag hij gaan van mij.
Sulejmani gaat volgend seizon vlammen bij ajax, daar ben ik 2000% zeker van, die jongen heeft de kwaliteiten en Jol zorgt ervoor dat hij die kwaliteiten gaat gebruiken op de juiste manier, voor alle ongelovigen: BE AWARED OF THE TRUE SULEJMANI..
ik denk dat de Jong de nieuwe Nr9 zou kunnen zijn, waarom? omdat deze jongen zeer balvast is, groot, sterk, kopsterk, goed in de combinatie en kan snel kaatsen op inkomende spelers, tevens heeft hij zoals hij de laatste weken laat zien een goede techniek en een neusje voor de goal, maar ook voor de vrijstaande spelers om hem heen. Kortom, ondanks dat hij momenteel goed op 10 speelt, denk ik echt dat het een typische Ajax nr9 KAN zijn..
Als Suarez besluit te blijven, ach ja daar hoef ik niks over te zeggen..
Ondanks dat ik liever een andere keeper zie komen, heb ik me neergelegd bij het feit dat Steek onze eerste keeper is en waarschijnlijk ook wle zal blijven.

Ik hoop dat ajax volgend seizoen op de volgende manier gaat voetballen.

------------------------Steek--------------------

Van der Wiel----Alderweireld----Vertongen----Blind

-------------De Zeeuw-------------Enoh------------

-----------------------Eriksen--------------------

-----------------------------------------Lodeiro--

-----Suarez/Sulemani----De Jong-------------------

met aanvullend in deze selectie.
Vermeer, Verhoeven, Ogararu, Anita, Gabri, Lindgren, Ze Eduardo, Boilesen, Rommedhaal, Donald, Sarpong, Suk en eventueel 1/2 aankopen van spelers rond de 25/26 jaar oud. De selectie is namelijk zoals ik het opschrijf echt extreem jong, en daar zal iets ervaring bijkomen.

Verder vind ik dat Jol het erg goed doet, en dat ze goede zaken doen nu de opleiding (eindelijk) overhoop gehaald gaat worden.

Ach, dit is mijn mening en ik weet dat alles valt of staat met het al dan niet behalen van de CL en de eventuele titel.
alibabba
 alibabba - donderdag 18 maart 2010 - 14:56   quote  deeplink  
http://forum.headliner.nl/topic-15356/
Mensen!!!!! Hier was al een topic voor aangemaakt, whatever...... Kijk er maar naar en vergelijk dat met nu.... Zitten tussen de posts die je toen hebt geplaatst veel verschillen in die van nu???? Is wel aardig om dat langs mekaar te leggen:)
AjaxThebesteVanNL
 AjaxThebesteVanNL - donderdag 18 maart 2010 - 15:47   quote  deeplink  
We spelen zeker ChampionsLeague!

Ik denk dat Suarez weggaat voor een monster bedrag.Ajax koopt zeker een spits en 2 aanvallers!

Van der wiel en Vertonghen gaan nergens heen!

Blind kan je beter nog een jaar laten rijpen,die komt dan top terug!
AjaxThebesteVanNL
 AjaxThebesteVanNL - donderdag 18 maart 2010 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 - 11:37 schreef freakie het volgende:
ja inderdaad.. Maar ook een hoop net niet spelers laten gaan.. Net als rommedahl!
Ajax kan beter Rommedahl en Pantelic laten gaan en een andere jonge spits halen,en een aanvaller!

Europees stelt het niets voor met deze 2....gezien hun leeftijd is het ook niet slim om er mee verder te gaan!
adriu
 adriu - donderdag 18 maart 2010 - 16:03   quote  deeplink  
het beste wat ajax kan doen!!?? scheitsrechter vink in dienst nemen, gegarandeert cucces!!
Dev
 Dev - donderdag 18 maart 2010 - 20:00   quote  deeplink  
Als er al een andere topic was over dit onderwerp, mijn excuses, ben nieuw op het forum.
Maar ik denk , hoe je het went of keert. Ajax zit financieel in de problemen. En zelfs al halen we CL, dan nog moeten ze gaan bezuinigen. Ajax heeft te lang zonder de CL moeten stellen om alle financiele problemen met 1 seizoen Cl op te kunnen lossen.
De club geeft al maanden aan te gaan bezuinigen en dan vooral in de spelersgroep en de spelerssalarissen. Door deze reden is er nog steeds geen nieuw contract met emanuelson, erickson en pantelic. Tuurlijk Pantelic moet je geen driejaar contract geven gezien zijn leeftijd, maar hij kan heus nog wel 1 jaartje door bij ons. De beste man is na suarez de meest rendementvolle speler als je kijkt naar zijn aantal doelpunten en assists.
maar goed. Als het dan zo is dat emanuelson en pantelic vertrekken ( met erickson lijkt ajax er toch uit) En het is ook eigenlijk onafwendbaar dat Suarez vertrekt. Dan hebben we als spitsen straks alleen nog sulejmani (waar ik geen vertrouwen in heb), suk , rommedahl, zeegelaar, kennedy. Dit zijn de enige spelers die dit seizoen bij de eerste hebben gezeten. Ik denk niet dat we daar iets mee gaan bereiken volgende seizoen. Ook niet als je ze aanvult me de verhuurde spelers en spelers uit jong ajax. Als er hele grote talenten bij jong ajax rondliepen dan had Jol die al lang bij de eerste erbij gehaald.
Ik vind Sulejmani niets waard, maar ik hoop dat ik het verkeerd heb natuurlijk, en ook kennedy brengt niets extra's. Dus daarom mogen ze weg en daarom zeg ik dat Ajax dan ( in mijn gedachtewijze) nog twee spitsen nodig heeft.
Hetzelfde geldt voor de verdediging. Ogararu, oleguer en Wielaart hadden al weg kunnen zijn als alles was gelopen zoals Ajax dat wilde. Ik ga er nog steeds van uit dat die drie aan het einde van het seizoen weg zijn. Dat betekent dat er dus maar drie echte verdedigers staan vd wiel, alderweireld, atouba aangevuld met twee verdedigende middenvelders vertonghen en anita. Vertonghen doet het heel goed, maar met deze vijf spelers houdt ajax het niet nog een seizoen uit. Er moet wat bij. En hoe weinig doelpunten we ook tegenkrijgen dit seizoen. Onze defensie is nog steeds het zwakke plek, vooral in europese wedstrijden en uit tegen de toppers in Nederland, laten ze te veel doorgaan. Ook laatst tegen psv maakten ze een zwakke indruk. Dat de PSV aanvallers niet met de ruimte wisten om te gaan, dat was gewoon het geluk dat onze verdedigers die zondag hadden. Dus daarom in mijn gedachtengang moeten er twee goede verdedigers erbij, aangevuld met blind en enkele talenten uit jong ajax.
Dit kost geld, en we hebben al schulden en wie weet halen we CL niet. Of verliezen we alle wedstrijden in de CL en hebben we net genoeg geld verdient om maar de helft van de schulden te betalen. Dus dat betekent dat we eigenlijk het ons niet kunnen veroorloven om Suarez te houden. Hoe pijn het ook doet om dit te moeten zeggen.
Dus daarom mijn mening dat Suarez en alle overbodige spelers weg. twee spitsen erbij en twee verdedigers erbij en jeugdspelers erbij en met dat team weer kampioen worden en hopelijk weer CL halen ( net als dit jaar) en pas dan maak je weer ruimte om te groeien en om onze glorie weer te herpakken!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 maart 2010 door Dev --
remco k
 remco k - donderdag 18 maart 2010 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 - 14:56 schreef alibabba het volgende:
http://forum.headliner.nl/topic-15356/
Mensen!!!!! Hier was al een topic voor aangemaakt, whatever...... Kijk er maar naar en vergelijk dat met nu.... Zitten tussen de posts die je toen hebt geplaatst veel verschillen in die van nu???? Is wel aardig om dat langs mekaar te leggen:)
dat weet ik, alleen zoals ook jij weet, zit er aardig wat verschil in de kwaliteit van het spel van ajax toen en nu. Een aantal spelers zijn dus inderdaad veranderd..
remco k
 remco k - donderdag 18 maart 2010 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 - 20:00 schreef Dev het volgende:
Als er al een andere topic was over dit onderwerp, mijn excuses, ben nieuw op het forum.
Maar ik denk , hoe je het went of keert. Ajax zit financieel in de problemen. En zelfs al halen we CL, dan nog moeten ze gaan bezuinigen. Ajax heeft te lang zonder de CL moeten stellen om alle financiele problemen met 1 seizoen Cl op te kunnen lossen.
De club geeft al maanden aan te gaan bezuinigen en dan vooral in de spelersgroep en de spelerssalarissen. Door deze reden is er nog steeds geen nieuw contract met emanuelson, erickson en pantelic. Tuurlijk Pantelic moet je geen driejaar contract geven gezien zijn leeftijd, maar hij kan heus nog wel 1 jaartje door bij ons. De beste man is na suarez de meest rendementvolle speler als je kijkt naar zijn aantal doelpunten en assists.
maar goed. Als het dan zo is dat emanuelson en pantelic vertrekken ( met erickson lijkt ajax er toch uit) En het is ook eigenlijk onafwendbaar dat Suarez vertrekt. Dan hebben we als spitsen straks alleen nog sulejmani (waar ik geen vertrouwen in heb), suk , rommedahl, zeegelaar, kennedy. Dit zijn de enige spelers die dit seizoen bij de eerste hebben gezeten. Ik denk niet dat we daar iets mee gaan bereiken volgende seizoen. Ook niet als je ze aanvult me de verhuurde spelers en spelers uit jong ajax. Als er hele grote talenten bij jong ajax rondliepen dan had Jol die al lang bij de eerste erbij gehaald.
Ik vind Sulejmani niets waard, maar ik hoop dat ik het verkeerd heb natuurlijk, en ook kennedy brengt niets extra's. Dus daarom mogen ze weg en daarom zeg ik dat Ajax dan ( in mijn gedachtewijze) nog twee spitsen nodig heeft.
Hetzelfde geldt voor de verdediging. Ogararu, oleguer en Wielaart hadden al weg kunnen zijn als alles was gelopen zoals Ajax dat wilde. Ik ga er nog steeds van uit dat die drie aan het einde van het seizoen weg zijn. Dat betekent dat er dus maar drie echte verdedigers staan vd wiel, alderweireld, atouba aangevuld met twee verdedigende middenvelders vertonghen en anita. Vertonghen doet het heel goed, maar met deze vijf spelers houdt ajax het niet nog een seizoen uit. Er moet wat bij. En hoe weinig doelpunten we ook tegenkrijgen dit seizoen. Onze defensie is nog steeds het zwakke plek, vooral in europese wedstrijden en uit tegen de toppers in Nederland, laten ze te veel doorgaan. Ook laatst tegen psv maakten ze een zwakke indruk. Dat de PSV aanvallers niet met de ruimte wisten om te gaan, dat was gewoon het geluk dat onze verdedigers die zondag hadden. Dus daarom in mijn gedachtengang moeten er twee goede verdedigers erbij, aangevuld met blind en enkele talenten uit jong ajax.
Dit kost geld, en we hebben al schulden en wie weet halen we CL niet. Of verliezen we alle wedstrijden in de CL en hebben we net genoeg geld verdient om maar de helft van de schulden te betalen. Dus dat betekent dat we eigenlijk het ons niet kunnen veroorloven om Suarez te houden. Hoe pijn het ook doet om dit te moeten zeggen.
Dus daarom mijn mening dat Suarez en alle overbodige spelers weg. twee spitsen erbij en twee verdedigers erbij en jeugdspelers erbij en met dat team weer kampioen worden en hopelijk weer CL halen ( net als dit jaar) en pas dan maak je weer ruimte om te groeien en om onze glorie weer te herpakken!!!
Je bent heel negatief over Sulejmani, maar blijkbaar weet je niet dat de reden dat hij niet speelt in het 1e is dat hij fysiek sterker moet en wil worden van Jol, Jol is niet voor niks zo veel met Sulejmani aan het werk, let maar op Sulejmani staat er volgend jaar weer hoor..
remco k
 remco k - donderdag 18 maart 2010 - 20:28   quote  deeplink  
Ook over de verdediging zo verschrikkelijk negatief, dat snap ik helemaal niet, 6 wedstrijden op rij de nul houden, geen kans weggeven tegen Juventus. en de minste tegengoals van de competitie, Psv heeft 4 kansen gehad in de wedstrijd, en dan moeten er 2 nieuwe komen??
bahbah
 bahbah - donderdag 18 maart 2010 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 - 22:04 schreef Dev het volgende:
Oke jongens, misschien een beetje vroeg, maar over een maandje is de competitie weer voorbij!! Dus misschien wordt het langzaam tijd stiekum naar volgend seizoen te kijken.
Natuurlijk is het een wereld van verschil of we eerste, tweede of derde worden dit jaar, maar ongeacht waar Ajax ook eindigt in de competitie, Ajax moet gaan snijden in de spelersgroep.
Ik denk niet dat er nu nog ineens hele grote veranderingen zullen komen in de individuele niveaus van de spelers en wij zullen in de laatste zeven/acht wedstrijden van het seizoen niet ineens een andere mening over de individuele spelers krijgen.
Dus zeg het maar:wie mag er in ieder geval zeker weg en wie niet.

Volgende spelers absoluut niet weg:
de zeeuw, enoh, eriksen, lodeiro ( net gekocht), pantelich, rommedahl ( altijd handig voor op de bank), de jong, vd wiel, vertonghen, alderweireld, gabri, suk ( moet zichnog bewijzen), blind, atouba ( krijgt van mij nog een kans en heeft drie jarig contract) en natuurlijk emanuelson en Suarez. De rest van de a-selectie en verhuurde spelers mogen van mij weg. Heb geen zicht op jeugdspelers.

dus oa kennedy, ogararu, oleguer, aissati, lindgren, anita, zeegelaar ( twijfelgeval), man van 16 miljoen, en de verhuurde spelers weg.

Echter... Suarez is eigenlijk niet meer te houden. Vooral als we geen Champions L. halen en we hebben al een miljoenen schuld. En ook Emanualson lijkt afscheid genomen te hebben van AJAX
OOk pantelic is er nog niet uit met Ajax en spelers als vd wiel en vertonghen en eriksen zullen zeker aanbiedingen gaan krijgen van topclubs

Ik zeg 45 tot 50 miljoen voor Emanuelson en Suarez samen en ongeveer 7 en half miljoen voor alle andere spelers die weg mogen.OOk in de jeugdelftallen een hele schoonmaak houden.
Twee nieuwe spitsen, twee verdedigers erbij en een handvol jeugdspelers naar de eerste overhevelen en eventueel enkele jeugdspelers ook verhuren.
Wie we dan moeten kopen???? Ik zou het nu niet weten. AZ zal wel uitverkoop moeten houden, dus misschien kunnen we daar nog wat leuke spelers voor een prikkie kopen!

Wat er ook gebeurt, het zal volgend seizoen misschien wel moeilijker worden als dit seizoen.
def,met alle respect,ik ga nu eerst genieten(hopelijk) van het eind van deze competitie...
daarna waag ik me aan jouw topic en zal ik eens uitgebreid mijn visie geven...
Dev
 Dev - zaterdag 20 maart 2010 - 18:42   quote  deeplink  
bahbah je hebt gelijk. Ik ben een beetje voorbarig!!! Nog een weekje of zes/zeven en dan zal deze discussie vanzelf losbarsten. he, remco K. Ik moest na al die jaren met een mindere ajax te moeten leven, waarschijnlijk onbewust wat negatieviteit kwijt in mijn eerste bezoeken aan deze forum. Was niet de bedoeling, Ajax is gewoon de beste, was de beste en blijft de beste!! We zullen het over volgend seizoen wel een andere keer spreken en dan zeker positiever. Alhoewel ik wel bij mijn standpunt blijf, dat als je een linie uit het huidige ajaxteam moet kiezen waar nog meer verbetering in kan komen ( ondanks dat ze zeker al heeeeel goed zijn) dan is dat de verdediging. En ik weet zeker dat Ajax daar voor zal zorgen voor het nieuwe seizoen en dat zal niet makkelijk zijn, gezien de situatie waarin Ajax zit. groet dev
freakie
 freakie - zaterdag 20 maart 2010 - 20:14   quote  deeplink  
dev daar heb je gelijk in het zwakste punt is als je dit seizoen in grote wedstrijden ziet.. de verdediging.. ze zijn goed met verdedigen maar niet tegen juve bijvoorbeeld.. maar als je ziet dat suarez dan niet mee speelt dan is ajax zijn aanval ook niet al te sterk..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Volgend seizoen!!









0.0146269