BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Vergeten helden

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 26 juni 2013 - 19:35   quote  deeplink  
Fred
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 juli 2013 - 10:33   quote  deeplink  
Lierse SK haalt oud-Feyenoorder terug naar Europa

13043_1371467169_vi-15163.jpg

Hossam Ghaly tekent terug op de Europese velden. Trainer Stanley Menzo van Lierse SK heeft de 31-jarige middenvelder aangetrokken.

De 43-voudig international van Egypte tekende een contract voor een jaar bij de Belgische Jupiler Pro League-club. In die verbintenis is tevens een optie voor nog een jaar meegenomen. Hij kon transfervrij de stap maken.

Ghaly wordt overgenomen van Al Ahly van Egypte. Hij speelde eerder drie seizoenen voor Feyenoord. Daarin kwam hij tot 49 wedstrijden, waarin hij drie keer scoorde. In januari 2006 werd hij door Martin Jol naar Tottenham Hotspur gehaald. Daarna speelde hij op huurbasis nog voor Derby County en Al Nassr.

Bij Lierse SK komt Ghaly diverse landgenoten tegen. Maged Samy is de eigenaar van de club. In Hany Ramzy was er vorig seizoen ook trainer. In de selectie spelen onder meer Mohamed El-Gabbas en Ahmed Samir Farag.
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 juli 2013 - 11:48   quote  deeplink  
Voormalig supertalent Feyenoord baalt van blessures uit verleden

main%5C114%20Bob%20%20Petta_SCALED_6.JPG

Bob Petta gold in het verleden als supertalent. De voormalig vleugelspeler van Feyenoord zag zijn carrière echter niet geheel verlopen zoals hij dat graag gezien had. Blessures gooiden vaak roet in het eten tijdens zijn carrière als profvoetballer.

"Uit tegen Roda JC Kerkrade in het kampioensjaar 1992/93, als vervanger van Regi Blinker, speelde ik een wedstrijd voor Feyenoord", vertelde Petta aan Voetbal International. "Het daaropvolgende seizoen had mijn doorbraak moeten worden. Tijdens de voorbereiding had ik twee keer gescoord tegen FC Barcelona. Helaas raakte ik daarna geblesseerd."

Ook de daaropvolgende jaren kende Petta veel pech, totdat hij zijn waarde kon laten zien bij Celtic. "Hoewel iedereen mij al had afgeschreven, heb ik me toch mooi bij Celtic omhoog gewerkt. Oranje had de kroon op mijn loopbaan moeten worden."

Tot een interland kwam de Rotterdammer echter niet. "Drie keer ben ik door Louis van Gaal in 2001 geselecteerd: voor de duels met Turkije, Andorra en Engeland. Telkens raakte ik kort daarvoor geblesseerd, dat is waanzinnig. zonder blessures had mijn carrière er misschien anders uitgezien", besloot Petta.
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 juli 2013 - 11:27   quote  deeplink  
Kalou geeft WBA hoop: "Een uitstekende club"

kalou1600.jpg

West Bromwich Albion is volgens Engelse media geïnteresseerd in Lille-aanvaller Salomon Kalou (27). De Ivoriaan maakt er geen geheim van dat de Premier League hem nog altijd fantastisch lijkt.

Tussen 2006 en 2012 maakte Kalou meer dan 250 optredens voor Chelsea, de club met wie hij in 2012 ook de Champions League won. Na één seizoen Lille (28 wedstrijden, 14 goals) flirt de oud-Feyenoorder alweer met een terugkeer naar Engeland.

West Brom, niet de grootste club in Engeland, mag gezien de uitlatingen van Kalou koop koesteren op zijn komst. "Er is Engelse interesse in mij, maar om eerlijk te zijn heb ik het ook naar mn zin bij Lille. Een transfer is echter niet alleen mijn keuze. West Brom is een uitstekende club met sterke spelers. De Premier League is heel aantrekkelijk, maar ik heb een contract bij Lille"
Bron:Voetbalprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 juli 2013 - 11:28   quote  deeplink  
Oud-Feyenoorder vervolgt loopbaan op tweede niveau België

bart-goor(westerlo)(1).jpg

KFC Dessel Sport is de nieuwe werkgever van Bart Goor. De veertigjarige Belg ondertekende een eenjarig contract bij de Belgische formatie, die dit inmiddels hebben bevestigd via de officiële kanalen. Daarnaast zal de aanvaller ook een commerciële functie krijgen binnen de club. Hiervoor speelde hij bij Westerlo, maar daar werd zijn contract niet verlengd.

Goor stond ook in de belangstelling van KFCO Beerschot-Wilrijk, maar de 78-voudig international van België besloot voor Dessel Sport te kiezen. Het zal een rol hebben gespeeld dat de zoons van de linkspoot, die in het seizoen 2004/2005 tot 34 wedstrijden voor Feyenoord kwam, in de jeugdopleiding van de Belgische tweedeklasser spelen.

Het wordt voor Goor alweer zijn achtste club in zijn loopbaan. De oud-Feyenoorder begon zijn loopbaan in 1991 bij Verbroedering Geel en speelde vervolgens nog voor KRC Genk, RSC Anderlecht, Hertha BSC, Beerschot en Westerlo. Op zijn veertigste gaat hij nog een avontuur bij Dessel Sport aan.
Bron:Soccernews
JanM
 JanM - dinsdag 09 juli 2013 - 12:30   quote  deeplink  
Is Bruins///HELD! hier eigenlijk al genoemd? Niet?

Bij deze dan: Bruins///HELD!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 juli 2013 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 12:30 schreef JanM het volgende:
Is Bruins///HELD! hier eigenlijk al genoemd? Niet?

Bij deze dan: Bruins///HELD!
Dat komt omdat we hem niet kunnen vergeten Jan..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 09 juli 2013 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 12:30 schreef JanM het volgende:
Is BAAB///HELD! hier eigenlijk al genoemd? Niet?

Bij deze dan: BAAB///HELD!
+1
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 juli 2013 - 15:08   quote  deeplink  
Hahahahahahaha..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 09:21   quote  deeplink  
Arnold Scholten start eigen voetbalschool

12756.jpg

Arnold Scholten start op 1 september zijn eigen voetbalschool Voetbalschool Scholten. Het opleidingsinstituut voor jonge talentjes (jongens én meisjes van 7 tot en met 15 jaar) verzorgt trainingen op woensdag- en zondagmiddag. Kinderen kunnen zich nu al aanmelden voor zowel voetbal- als keeperstrainingen. De trainingen wordene in stadion van FC Den Bosch gegeven.

Ook start in het september het kaboutervoetbal op woensdagmiddag. Dit is voor kinderen in de leeftijd van 3,5 tot en met 6 jaar. Ook deze trainingen vinden plaats in het stadion

Inschrijven kan via www.voetbalschoolscholten.nl
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 10 juli 2013 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:02 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

+1
+2
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 16:54   quote  deeplink  
Castelen: "Ik wil Nederland laten zien dat ik nog steeds goed kan voetballen"

romeo-castelen(1).jpg

Romeo Castelen gaat vol vertrouwen zijn periode bij RKC Waalwijk tegemoet. De dertigjarige buitenspeler tekende voor twee jaar bij de club uit Noord-Brabant, waar hij zijn carrière weer op de rails probeert te krijgen. De oud-Feyenoorder werd de laatste jaren bij Hamburger SV en Volga Nizhniy Novgorod door blessures geteisterd, waardoor hij in de laatste vier jaar slechts vier wedstrijden speelde.

"Zo sterk als nu, heb ik me al lang niet meer gevoeld", vertelde Castelen in gesprek met Voetbal International. "Als ik die overtuiging niet zou hebben dat ik hier ga slagen, zou ik er niet aan beginnen. Ik wil Nederland laten zien dat ik nog steeds goed kan voetballen. Ik hoop en verwacht mij goede niveau te halen waarmee ik in 2007 mijn transfer van Feyenoord naar HSV afdwong."

De tienvoudig Oranje-international hoopt op een mooi seizoen met RKC, maar weet dat handhaving een hele klus zal worden. "Ik ben niet achterlijk. De kans is groot dat het een jaar van overleven wordt. Ik ben echt wel zo realistisch dat we met RKC niet om de bovenste vier plaatsen zullen strijden. Van nature ben ik evenwel positief ingesteld. Waarom zouden wij niet voor een plek in de middenmoot kunnen strijden?"

"De onderlinge verschillen tussen de clubs zijn klein. Met een aantal talentvolle jongens en ervaren spelers als Dennis Rommendahl en Michael Lamey hebben we een aardige mix. De selectie is alleen nog vrij smal. Als er nog een paar versterkingen bij komen, kan RKC zomaar opnieuw gaan verrassen", aldus Castelen.
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 juli 2013 - 17:37   quote  deeplink  
Oud-Feyenoorder hoopt terug te keren bij Belgische nationale ploeg

thomas-buffel(krc-genk)(6).jpg

Thomas Buffel kroonde zich afgelopen seizoen tot één van de sterkhouders van KRC Genk. De 32-jarige rechtermiddenvelder is nog steeds erg ambitieus. In Het Nieuwsblad besprak hij zijn huidige vorm en droomde hij luidop over een plekje bij de Rode Duivels.

In de laatste oefenwedstrijd van de Limburgers wist Buffel nog een doelpuntje mee te pikken. Alles verloopt volgens hem prima op dit moment. "Conditioneel staan we al erg ver", klinkt het. De reden hiervoor is volgens Buffel dat de spelers na het seizoen een zwaarder programma meekregen dan het jaar voordien.

Bij Genk is Buffel een vaste waarde, maar hij droomt verder dan dat. Buffel wil graag weer Rode Duivel worden. "Als ik hetzelfde niveau haal als vorig seizoen, dan zal ik nog altijd deel uitmaken van de brede kern. En dan hangt het af van het vormpeil van de anderen en eventuele blessures. Mijn voordeel is dat er op rechts niet veel concurrentie is", aldus een optimistische Buffel, die tussen 1999 en 2005 onder contract stond bij Feyenoord.
Bron:Soccernews
FR.Aaron
 FR.Aaron - vrijdag 12 juli 2013 - 17:53   quote  deeplink  
pierre van hooijdonk natuurlijk!
Zonder hem hadden we de UEFA Cup in 2002 niet gehad
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 juli 2013 - 17:57   quote  deeplink  
Wat een krakers waren dat zeg die wedstrijden..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 juli 2013 - 22:22   quote  deeplink  
OUDERWETS! BLINKER EN OBIKU SCOREN VOOR FEYENOORD

1

De voorwedstrijd van oud-Feyenoord tegen oud-ASWH eindigde zaterdagmiddag in een 2-2 gelijkspel.

Bij Feyenoord speelden Regi Blinker, Peter Houtman, Mike Obiku, Chris Gyan, Pieter Collen en Damien Hertog onder anderen mee. Blinker en Obiku (een prachtig doelpunt) scoorden voor de Rotterdammers. De wedstrijd gold als warming-up voor ASWH-Feyenoord.
Bron:ilikefeyenoord
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 juli 2013 - 17:39   quote  deeplink  
Oud-Feyenoorder Landzaat aan de slag als adviseur

8274-groot

Oud-Feyenoorder Danny Landzaat gaat aan de slag als adviseur bij de firma InterPlayer. Hij wordt tevens aandeelhouder bij het bedrijf dat zich richt op het verzorgen van het management en de begeleiding van voetballers. Ook de merchandising, mediaoptredens en de marketing rondom die spelers worden verzorgd door het bedrijf die tevens open staan voor allerlei juridische vraagstukken waarmee spelers te maken kunnen hebben of krijgen.

De in mei 37 jaar geworden Landzaat denkt echter nog steeds niet aan stoppen in het betaalde voetbal. Hij hoopt een nieuwe club te vinden daar zijn aflopende contract bij FC Twente niet werd verlengd na het afgelopen voetbalseizoen.

De Amsterdommer heeft een bewogen carrière achter de rug. Zijn jeugdjaren bracht hij door bij SC Buitenveldert en werd al op 8-jarige leeftijd weggeplukt door Ajaks en tekende bij laatstgenoemde club dan ook zijn eerste profcontract, maar hij kwam er slechts tot 1 duel. Na MVV, Willem II, AZ en Wigan Athletic kwam hij in januari 2008 terecht bij Feyenoord, waarna hij dus in 2010 naar FC Twente vertrok.

Bij Feyenoord zou hij uiteindelijk in 2 ½ jaar tot 51 wedstrijden komen. Hij speelde 38 competitiewedstrijden, 3 oefenwedstrijden en maar liefst 10 KNVB bekerwedstrijden. Hij scoorde in totaal 5 keer voor de club uit Rotterdam-Zuid. Bovendien won hij met Feyenoord de KNVB beker in 2008. Ook speelde hij in totaal in 38 wedstrijden mee met het Nederlands Elftal.

Hij verwacht het voetbal goed te kunnen gaan combineren met zijn nieuwe functie als adviseur.
Bron:FRfans
flipje tiel
 flipje tiel - maandag 15 juli 2013 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 17:39 schreef RenatoBos het volgende:
Oud-Feyenoorder Landzaat aan de slag als adviseur

[ afbeelding ]

Oud-Feyenoorder Danny Landzaat gaat aan de slag als adviseur bij de firma InterPlayer. Hij wordt tevens aandeelhouder bij het bedrijf dat zich richt op het verzorgen van het management en de begeleiding van voetballers. Ook de merchandising, mediaoptredens en de marketing rondom die spelers worden verzorgd door het bedrijf die tevens open staan voor allerlei juridische vraagstukken waarmee spelers te maken kunnen hebben of krijgen.

De in mei 37 jaar geworden Landzaat denkt echter nog steeds niet aan stoppen in het betaalde voetbal. Hij hoopt een nieuwe club te vinden daar zijn aflopende contract bij FC Twente niet werd verlengd na het afgelopen voetbalseizoen.

De Amsterdommer heeft een bewogen carrière achter de rug. Zijn jeugdjaren bracht hij door bij SC Buitenveldert en werd al op 8-jarige leeftijd weggeplukt door Ajaks en tekende bij laatstgenoemde club dan ook zijn eerste profcontract, maar hij kwam er slechts tot 1 duel. Na MVV, Willem II, AZ en Wigan Athletic kwam hij in januari 2008 terecht bij Feyenoord, waarna hij dus in 2010 naar FC Twente vertrok.

Bij Feyenoord zou hij uiteindelijk in 2 ½ jaar tot 51 wedstrijden komen. Hij speelde 38 competitiewedstrijden, 3 oefenwedstrijden en maar liefst 10 KNVB bekerwedstrijden. Hij scoorde in totaal 5 keer voor de club uit Rotterdam-Zuid. Bovendien won hij met Feyenoord de KNVB beker in 2008. Ook speelde hij in totaal in 38 wedstrijden mee met het Nederlands Elftal.

Hij verwacht het voetbal goed te kunnen gaan combineren met zijn nieuwe functie als adviseur.
Bron:FRfans
lekker boeiend dit zeg of we hier op zitten te wachten
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 juli 2013 - 18:37   quote  deeplink  
we hebben het over vergeten helden, zak hooi
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 15 juli 2013 - 19:38   quote  deeplink  
mwa, was ie een held dan? ;)
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 15 juli 2013 - 20:13   quote  deeplink  
Ik dacht dat 'ie Landzaat bedoelde met die 'zak hooi'.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 juli 2013 - 20:16   quote  deeplink  
Sloomzaat is toch de broer van lamzaat,in iedergeval de neef van traagzaat.
tomson
 tomson - maandag 15 juli 2013 - 20:16   quote  deeplink  
Hoi
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 juli 2013 - 20:17   quote  deeplink  
Hoizaat?
Die kan ik niet :(
flipje tiel
 flipje tiel - maandag 15 juli 2013 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 18:37 schreef RenatoBos het volgende:
we hebben het over vergeten helden, zak hooi
ik mag hier niet op reageren h..o
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 juli 2013 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juli 2013 - 20:20 schreef flipje tiel het volgende:

[..]

ik mag hier niet op reageren h..o
Tuurlijk wel hooi het er maar uit..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 16 juli 2013 - 20:38   quote  deeplink  
Wlodi Smolarek: een legende

W%C5%82odzimierz_Smolarek_by_S%C5%82awek.jpg

Włodzimierz Wojciech Smolarek, oftewel Wlodi Smolarek, overleed op 7 maart 2012 in zijn slaap. De geboren Pool en Oud-Feyenoorder zou vandaag zijn 56e verjaardag hebben gevierd, maar het mocht niet zo zijn.

De vader van Ebi Smolarek, die nog immer actief is en spelend in Polen bij Jagiellonia Białystok en eveneens een oud-Feyenoorder, voetbalde slechts anderhalf seizoen voor Feyenoord en scoorde 13 keer in 46 duels. Desalniettemin was hij een enorm populaire speler die al snel de harten van veel Feyenoord-supporters stal. In het seizoen 1995/1996 beëindigde hij zijn loopbaan bij FC Utrecht en ging toen verder als jeugdtrainer bij Feyenoord. Pas op 9 oktober 2009 besloten Smolarek en Feyenoord hun samenwerking te beëindigen.

Hij was al 31 jaar oud toen hij van Eintracht Frankfurt naar Feyenoord kwam, maar zijn kwaliteiten stonden buiten kijf. Hij kwam echter in een elftal dat niet bijster goed presteerde. In zijn eerste jaar werd hij met Feyenoord 4e in de competitie. Het jaar erna bleef hij een half seizoen en vertrok toen naar FC Utrecht, waar hij ruim 6 seizoenen zou blijven.

Wlodi kende een schitterende carrière. Twaalf seizoenen speelde hij voor Widzew Łódź. Met dit team behaalde hij 2 keer de Poolse titel en won hij 1 keer de Poolse beker. Hij werd tevens in 1984 en in 1986 Pools voetballer van het jaar. Op het WK in Spanje in 1982 werd hij met het Poolse team uiteindelijk 3e. Hij zou uiteindelijk 60 duels voor zijn land uitkomen.

Wlodi was een stayer. Iemand die, als zijn gevoel goed was, loyaal en trouw was. Behalve de 12 jaren voor Widzew kwam hij nog twee jaar uit voor Legia Warschau en 2 jaar voor Eintracht Frankfurt, waarmee hij ook nog de Duitse beker won. Na zijn Duitse periode vertrok hij dus naar Feyenoord en hij zou Nederland nooit meer verlaten.

Wlodi Smolarek blijft voor altijd een legende.



hoogvliet010
 hoogvliet010 - dinsdag 16 juli 2013 - 23:00   quote  deeplink  
Wijnaldum, ook een vergeten held!
NickyTee
 NickyTee - woensdag 17 juli 2013 - 11:34   quote  deeplink  
Mijn helden waren degene die er bovenuit staken toen iedereen nog nat werd in de Kuip, er maar 10 tot 15 duizend mensen aanwezig waren en we tussen plaats 6 en 12 eindigden!

Sabau
Blinker
de Wolf
Fraser
Heus
Onze voorzitter
Metgod
Refos
Ulli
van Bronkhorst
Onze Zweeds blanke Rastaman
etc.
sevillana
 sevillana - woensdag 17 juli 2013 - 21:10   quote  deeplink  
2 legendes

media_xl_504839.jpg
sevillana
 sevillana - woensdag 17 juli 2013 - 21:15   quote  deeplink  
en nog een paar ..

feyenoord-1970-2.jpg

8194-groot
sevillana
 sevillana - woensdag 17 juli 2013 - 21:19   quote  deeplink  
1969-1970-foto.jpg
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 17 juli 2013 - 21:23   quote  deeplink  
Stefan_Babovic.gif

van-haaren.jpg
tomson
 tomson - woensdag 17 juli 2013 - 22:05   quote  deeplink  
images?q=tbn:ANd9GcRacVe3iH-uoxkdY2Mo4RFwO3al87i6yPCKItZWr5SfinofNK8R
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 17 juli 2013 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juli 2013 - 22:05 schreef tomson het volgende:
[ afbeelding ]
Bij jou komt het later. :))
michelvakkie v
 michelvakkie v - woensdag 17 juli 2013 - 22:56   quote  deeplink  
Ik wil graag mijn eigen vergeten held in het zonnetje zetten:

Andre Stafleu, oftewel Stoffel

Als Andre niet heel vroeg in zijn carriere een keer zijn been gebroken had, was hij misschien wel uitgegroeid tot één van de grootste middenvelders in het Nederlandse clubvoetbal. Iedreen kon zien dat hij na die blessure nooit meer de oude werd, Desalniettemin (is een echt woord, zoek maar op) heeft hij het geschopt tot bijna 200 wedstrijden in het eerste. Niet slecht voor een Leidschendammertje.........
Miqi
 Miqi - woensdag 17 juli 2013 - 23:38   quote  deeplink  
Van wonderen
Smolarek
Van hooijdonk
B. Kalou
Ed de goei
S. Kalou
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 18 juli 2013 - 06:07   quote  deeplink  
Boeien ...
Stylzz
 Stylzz - donderdag 18 juli 2013 - 06:54   quote  deeplink  
Topic titel veranderen in roep willekeurige namen
sevillana
 sevillana - donderdag 18 juli 2013 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juli 2013 - 06:07 schreef lijdensweg het volgende:
Boeien ...
wanneer heeft die gespeeld? ;)
sevillana
 sevillana - donderdag 18 juli 2013 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juli 2013 - 06:54 schreef Stylzz het volgende:
Topic titel veranderen in roep willekeurige namen
;)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 20 juli 2013 - 11:07   quote  deeplink  
Jan Peters: oud spits van Feyenoord

113janpeters_scaled_7.jpg

Jan Peters, Jantje voor de supporters, was spits van Feyenoord tussen 1979 en 1981. Vandaag is hij 60 jaar oud geworden. Peters had bij FC Den Bosch naam gemaakt als goaltjesdief. Hij kwam tijdens het seizoen 1978/1979 naar Feyenoord.

Jan Peters speelde drie seizoenen bij Feyenoord en was één van de vele spitsen in het rijtje opvolgers van Ove Kindvall. Toch slaagde Peters er samen met zijn compagnon in de spits Petur Petursson in om een speciaal plekje te veroveren in de harten van vele supporters. Dat dankte de Gorinchemmer vooral aan zijn tomeloze inzet en aan de 29 doelpunten die hij in 61 wedstrijden voor de Rotterdammers scoorde. Reeds bij zijn debuut voor de Rotterdammers, op 4 maart 1979 tegen Sparta, scoorde hij. Ook kwam hij in het Nederlands Elftal terecht via Feyenoord. In 1979 mocht hij invallen tegen Argentinië, op dat moment wereldkampioen, in een wedstrijd ter ere van het 75-jarig bestaan van de FIFA.

Andersom koestert ook Peters nog immer warme gevoelens voor de club en haar supporters: "Ik heb hele mooie herinneringen aan mijn tijd bij Feyenoord. Het was een schitterende tijd, waarin we echt nog met hart en ziel voor de club speelden. Geld deed er niet toe. De laatste jaren is er wat dat betreft helaas veel veranderd." Peters: "Ik was een echte ouderwetse spits, die als een vechtertje en met 500% inzet de boel achterin in de war probeerde te schoppen. Zo scoorde ik veel goals. En de samenwerking met Petur Petursson was natuurlijk legendarisch. Wij begrepen elkaar vanaf het eerste begin zonder woorden."

Helaas kwam er na drie seizoenen al een einde aan zijn Rotterdamse periode. Feyenoord haalde toen Jupp Kaczor en hij moest weg. Dat deed toen best veel pijn, want hij had het goed naar zijn zin. Na zijn Rotterdamse periode vertrok éénmalig international Peters naar Kortrijk en kwam in latere jaren onder andere nog uit voor het Portugese Espinho en het Spaanse Sabadell. Na zijn carrière bleef hij in Barcelona hangen.

Op 5 december 1971 maakte hij zijn competitiedebuut voor Unitas in zijn geboorteplaats. Vanaf aankomend seizoen gaat hij terug naar het oude nest. Hij zal hij de A1-jeugdselectie van Unitas gaan trainen en coachen.
Bron:FRfans
MMM
 MMM - zaterdag 20 juli 2013 - 11:56   quote  deeplink  
Niet vergeten, maar toch:

http://www.footballaustralia.com.au/sydneyfc/videos/all/Three%27s-company!/422262/8497/1020/1
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 20 juli 2013 - 12:28   quote  deeplink  
Brett wat een geweldenaar was dat..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 juli 2013 door RenatoBos --
JanM
 JanM - maandag 22 juli 2013 - 17:48   quote  deeplink  
Door ROBIN TIBBE Twitter: @RobinTibbe gepubliceerd op 22 juli '13 17:12
Greene onderweg naar Italiaanse competitie

Serginho Greene gaat zijn loopbaan een vervolg geven in Italië. Naar verluidt ondergaat de Nederlander deze week de medische keuring bij Modena. Greene was in het verleden onder andere actief voor Feyenoord. Modena speelt haar duels in de Serie B.

Het Italiaanse Tuttomercatoweb maakt maandag melding van de aanstaande transfer. Het is onduidelijk voor hoeveel seizoenen de centrale verdediger tekent. Eerder deze zomer is Greene nog in verband gebracht met een overstap naar RKC Waalwijk.

Greene begon zijn loopbaan bij Haarlem, waarna hij vier seizoenen actief was voor RKC. In Waalwijk verscheen de mandekker op de radar van Feyenoord. Ook in Rotterdam speelde hij uiteindelijk vier voetbaljaargangen. Sinds zijn vertrek uit De Kuip heeft Greene bij meerdere clubs in Europa gespeeld.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 augustus 2013 - 00:28   quote  deeplink  
Rondje oud-Feyenoorders: Vlaar en El Ahmadi zorgen voor stunt

8727-groot

De eredivisie is weer van start gegaan en ook op de andere velden rolt de bal inmiddels weer. FR-Fans.nl maakt voor u wekelijks een rondje langs de velden en kijkt hoe de oud-Feyenoorders presteren in het buitenland.

Engeland

In Engeland is na lang wachten de Premier League weer van start gegaan. Voor het Aston Villa van Ron Vlaar en Karim El Ahmadi betekende de start van het seizoen een daverende verrassing. Villa, met een uitblinkende Vlaar en el Ahmadi in de basis, won in het Emirates Stadium met 1-3 van Arsenal, mede door 2 goals van Christian Benteke.
Ook voor Robin van Persie begon het seizoen uitstekend. Zijn Manchester United won met 1-4 bij Swansea City en van Persie was net als vorige week 2x succesvol.
Beide goals waren prachtig, we willen ze jullie dan ook niet onthouden:
iY3VHzEjNGItI.gif

2e goal
9532806646_86212f2d91_o.gif

Bij Swansea City overigens geen De Guzman, de middenvelder liep vorige week een hersenschudding op bij het Nederlands Elftal na een botsing met Dirk Kuijt.
John Guidetti was afgelopen weekend vooral bezig met het steunen van Feyenoord in de Klassieker. Manchester City komt vanavond pas in actie tegen Newcastle United en voor Guidetti is er nog geen plek bij de selectie weggelegd.
Nathan Aké miste het debuut van Marco van Ginkel bij Chelsea. De oud-Feyenoorder zat niet bij de selectie van José Mourinho voor de thuiswedstrijd tegen Hull City (2-0)
Een divisie lager wist het Reading van Royston Drenthe niet te winnen van Watford. In een sensationele wedstrijd werd het uiteindelijk 3-3. Drenthe speelde 67 minuten mee.
In League Two was David Conolly opnieuw trefzeker voor Portsmouth. In de met 3-0 gewonnen wedstrijd tegen Morecambe was hij verantwoordelijk voor de 2-0.

België

In België ging Racing Genk opnieuw de boot in. Uit bij Lokeren verloor de ploeg van Mario Been met 3-1. Benjamin de Ceulaer speelde 90 minuten. Lierse SK haalde tot dusver pas 1 punt en ook na afgelopen weekend blijft de ploeg op dit aantal staan; Het team van Hossam Ghaly en Karim Saïdi leek op weg naar een zege in Gent, maar 2 doelpunten in blessuretijd zorgden voor een anti-climax.

Frankrijk

In Frankrijk waren de resultaten voor de oud-Feyenoorders wisselend: Nice, het team van Luigi Bruins, won met 2-1 thuis van Stade Rennes. De middenvelder kwam echter niet in actie. Lille, het team van Solomon Kalou, verloor met 2-1 bij Stade Reims. De aanvaller viel in de 65e minuut in.

Overig

Met Glenn Loovens verliet afgelopen week de laatste oud-Feyenoorder de Primera Division. De verdediger liet afgelopen week zijn contract bij Real Zaragoza ontbinden
Snel door dus naar Turkije, waar Dirk Kuijt een slechte generale repetitie kende voor de Champions League playoff van deze week tegen Arsenal. Uit bij Konyaspor werd met 3-2 verloren. Het Galatasaray van Johan Elmander komt vanavond in actie tegen Gaziantespor.
In Brazilie moest Andre Bahia na zijn mindere prestatie van vorige week op de bank blijven. Zij team Botafogo won wél: Met 1-3 uit bij Portuguesa. Darley Ramon Torres kwam ook niet in actie. Zijn team Criciúma ging met 2-1 onderuit tegen Atlético Paranaense.
Voor Nuri Sahin was er opnieuw een basisplaats bij Borussia Dortmund. De Turkse Duitser won met 2-1 thuis van het Eintracht Braunschweig van Omar Elabdellaoui.
Bron:FRfans
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 augustus 2013 - 00:29   quote  deeplink  
Oud-Feyenoorder maakt schandalige overtreding

8728-groot

Ivan Bandalovski, contractspeler van Feyenoord in het seizoen 2005/06, speelt tegenwoordig voor OH Leuven in België. In de uitwedstrijd van Leuven bij Standard Luik (1-0) komt Bandalovski schandalig invliegen op een speler van Standard Luik. Het lijkt erop dat we Bandalovski voorlopig niet in onze rubriek zullen terugzien.

Op de website van Leuven geeft Bandalovski uitleg over zijn rode kaart: "Mijn rode kaart was het gevolg van een brok frustratie omdat ons tot tweemaal toe een strafschop ontzegd werd. Eerst pakte ik geel en meteen daarna verloor ik mijn concentratie en liet ik me volledig gaan. Ik geef toe dat het niet mijn beste actie was, maar ben achteraf bekeken wel opgelucht dat ik een week aan de kant moet blijven. Dat is namelijk beter voor mijn knieblessure die ik vandaag heb opgelopen."

Bekijk hieronder de beelden:

Bron:FRfans
MMM
 MMM - woensdag 21 augustus 2013 - 17:46   quote  deeplink  
Van Persie is een fenomeen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 augustus 2013 - 16:33   quote  deeplink  
Boskamp blij met geschenk vanuit FSV

029%20Jan%20Boskamp.jpg

Waar eerder o.a. de weduwe van Coen Moulijn, Gerard Meijer, Willem van Hanegem en Pierre van Hooijdonk een 3D glaskristal met afbeelding overhandigd kregen vanuit de FSV, was het zondag jl. de beurt aan Jan Boskamp. In de rust van Feyenoord tegen NAC overhandigde bestuurslid Frank de Winter hem een kristal met daarin een jonge Boskamp als Feyenoord-speler. Boskamp was zichtbaar verheugd en dankbaar. 'Da's toch niet normaal jongens, dat doen ze toch alleen maar hier,' sprak hij omstanders toe.

Boskamp, die vaste gast is in het TV programma Voetbal International en waar hij zijn liefde voor Feyenoord niet onder stoelen of banken steekt, kreeg voor Rene van der Gijp een kristal met daarin afgebeeld Graziano Pellé mee. Hij beloofde het geschenk in de uitzending aan Van der Gijp te geven. Boskamp hield woord. Gisteravond overhandigde hij Van der Gijp het kleinood. Van der Gijp reageerde enthousiast op het kristal met zijn favoriet. Johan Derksen vroeg Boskamp hierop: 'Hebben ze voor mij niets mee gegeven Jan?' 'Nee... helemaal niks,' reageerde Boskamp lachend, 'maar zal het ze donderdag vragen.'

Jan (Johan) Boskamp is een geboren Rotterdammer. Op zijn zeventiende kreeg hij een contract bij Feyenoord. Na enkele jaren bij de jeugd maakte Boskamp in 1966 zijn officieel debuut. In het seizoen 1969/70 werd hij uitgeleend aan Holland Sport. Boskamp werd een vaste waarde bij de Nederlandse middenmoter, maar miste zo wel de Europese campagne van Feyenoord. De Rotterdamse club veroverde tijdens Boskamps afwezigheid immers de Europacup I. In de zomer van 1970 keerde hij terug naar Feyenoord.

In september 1970 mocht Boskamp meespelen in de wereldbeker voor clubs. Zowel in de heen- als terugwedstrijd tegen het Argentijnse Estudiantes mocht hij invallen. Feyenoord won als eerste Nederlandse club de wereldbeker na een 1-0 thuiszege. Later dat seizoen won Boskamp ook zijn tweede landstitel. Hoewel hij meer dan 100 wedstrijden voor Feyenoord speelde, was hij nooit een titularis. In 1974 werd hij voor de derde keer kampioen en veroverde hij ook de UEFA Cup. Na het seizoen ruilde hij Rotterdam in voor Brussel.
Boskamp woont nog steeds in België. Daar vandaan bezoekt hij regelmatig de jeugdopleiding op Varkenoord en wedstrijden van Feyenoord in De Kuip.
Bron:FSV
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 augustus 2013 - 17:36   quote  deeplink  
Oud-Feyenoorder Danny Buijs gaat naar Kozakken Boys

8844-groot

Danny Buijs zegt het profvoetbal (voorlopig) vaarwel en gaat in de Topklasse spelen. De zaterdagclub Kozakken Boys neemt de middenvelder op in de selectie. De 31-jarige Buijs trainde al enkele weken met Kozakken Boys mee.

De voormalig speler van Excelsior, FC Groningen, Feyenoord, ADO Den Haag, Kilmarnock en Sparta gaat op volledige amateurbasis spelen, meldt de topklasser. Op die manier kan hij in de winterstop nog een profavontuur in het buitenland aangaan, althans, dat hoopt hij. In Werkendam voetbalt sinds dit seizoen ook drievoudig international Theo Lucius, ook al een oud-Feyenoorder. Mogelijk gaan de twee een duo op het middenveld vormen. Danny Buijs groeide op in Oud-Alblas en was een Feyenoord-supporter pur sang. Hij zat bovendien altijd op de tribune om Feyenoord te steunen. Uiteindelijk belandde hij bij Feyenoord ook daadwerkelijk in de A-selectie. In 2008 won hij met de club de KNVB-beker en kwam hij tot 51 duels voor Feyenoord waarin hij 6 keer wist te scoren.
Bron:FRfans

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Vergeten helden









0.0079820