BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Geen Matavz, en nu ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: PSV Nieuws
de realist
 de realist - maandag 29 augustus 2011 - 01:28   quote  deeplink  
Matavz is niet meer mogenlijk en nu hoorde ik dat psv geintresseerd in Musa van vvv.
Als dit waar is begin ik me af te vragen waar PSV mee bezig is.
Voor mij is Lens als centrum spits geen optie. Musa is ook geen centrum spits.
Dus als er geen echte centrum spits komt gaat het dit seizoen weer moeilijk worden. Nu speelt Lens niet slecht op de spits positie maar de tegenstanders waren ook niet van echt formaat.
Ben ik nu te negatief of denken jullie er net zo over dat als er geen centrum spits komt het weer een moeilijk seizoen word.
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 29 augustus 2011 - 04:05   quote  deeplink  
Volgens de PSV-watchers is het onzin van Musa. Slegers had meteen contact opgenomen met zijn zaakwaarnemer. Rik Elfrink van het ED wist ook van niks, terwijl Jack van Gelder zei dat het in het ED zou staan. Vreemd. Ik vind Lens wel matig spelen op 9. Vaak buitenspel, slechte aannames, laag rendement voor de goal. Er is maar één voordeel dat Lens in de spits staat en dat is dat Toivonen er niet hoeft te staan. Het is verre van ideaal, maar dat roepen we al weken. Het zou echt wanbeleid zijn als er geen fatsoenlijke spits komt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 augustus 2011 door PSVMocro --
londsdale-xxx-
 londsdale-xxx- - maandag 29 augustus 2011 - 12:47   quote  deeplink  
Musa word verkocht voor een bedrag ongeveer net zoals Honda
netzoals Matavz nu te duur voor psv...Bulykin is beter als 2de spits voor
een topclub voor achter de hand,dan als 1ste spits.
Campbell is Talent,maar erg broos nog geen ervaring
niet elke talent van Arsenal,Chelsea,Real,Barca zonder ervaring
kan meteen een topclub in nederland kampioen maken met 20goals..
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 04:05 schreef PSVMocro het volgende:
Volgens de PSV-watchers is het onzin van Musa. Slegers had meteen contact opgenomen met zijn zaakwaarnemer. Rik Elfrink van het ED wist ook van niks, terwijl Jack van Gelder zei dat het in het ED zou staan. Vreemd. Ik vind Lens wel matig spelen op 9. Vaak buitenspel, slechte aannames, laag rendement voor de goal. Er is maar één voordeel dat Lens in de spits staat en dat is dat Toivonen er niet hoeft te staan. Het is verre van ideaal, maar dat roepen we al weken. Het zou echt wanbeleid zijn als er geen fatsoenlijke spits komt.
hoe het nu staat is het goed omdat als er een spit bij komt, labyad komt op de bank terecht. en dan komt lens rechtbuiten te spelen dit gaat niet werken omdat lens het veld niet breed houd en continu na binnen trekt en of buitenspel loopt, dat gaat ten koste van de desbetreffende spits als we er uberhaupt nog een gaan vinden . dus als er een spits komt zou ik de voorkeur geven aan labyad omdat deze speler het veld tenminste breed houdt
en is doel gericht en het overzicht behoud
londsdale-xxx-
 londsdale-xxx- - maandag 29 augustus 2011 - 12:57   quote  deeplink  
Dat gaat psv wel weer opbreken en ook weer
einde van het seizoen..met deze selectie worden ze
geen kampioen..want eigelijk moet er ook nog een verdediger
bij...Marcelo,Derijck,Bouma normale middelmaat voor
een topclub om kampioen te worden,
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 12:54 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

hoe het nu staat is het goed omdat als er een spit bij komt, labyad komt op de bank terecht. en dan komt lens rechtbuiten te spelen dit gaat niet werken omdat lens het veld niet breed houd en continu na binnen trekt en of buitenspel loopt, dat gaat ten koste van de desbetreffende spits als we er uberhaupt nog een gaan vinden . dus als er een spits komt zou ik de voorkeur geven aan labyad omdat deze speler het veld tenminste breed houdt
en is doel gericht en het overzicht behoud
Labyad en het veld breed houden?? Welke wedstrijd heb jij gekeken man, hij doet dat af en toe maar als de wedstrijd vordert trekt hij nog meer naar binnen dan dat Lens doet.. En nee dit heeft niks met inzicht te maken, enkel en alleen met feiten en harde cijfers, kijk het maar eens terug..
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Labyad en het veld breed houden?? Welke wedstrijd heb jij gekeken man, hij doet dat af en toe maar als de wedstrijd vordert trekt hij nog meer naar binnen dan dat Lens doet.. En nee dit heeft niks met inzicht te maken, enkel en alleen met feiten en harde cijfers, kijk het maar eens terug..
jongen ga je tijd ergens anders verdoen. zoals ik al zei je snapt helemaal niks van van voetbal. lens is helemaal niks kan het veld niet breed houden en dat doet labyad wel maar jij bent de expert dus jij hebt er echt verstand van. en je kijkt ook een keer de herhaling terug in de avond bij studio ajax die ook alleen door een 020 bril kan oordelen

kijk jij de wedstrijden van lens maar eens terug loopt meer in de weg dan dat hij iets oplevert en vooral in buitenspel opzicht minimaal 10x per wedstrijd. en dan komt hij een keer los en gaat richting de keeper faalt hij keer op keer gister ook weer 4 vrij kansen en niks. kijk die van labyad maar eens terug die snapt de basis van het spelletje

en remco k geef hier dan ook is antwoord op als ik het niet bij het rechte eind heb

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 augustus 2011 door eindhovenpsv1 --
londsdale-xxx-
 londsdale-xxx- - maandag 29 augustus 2011 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:06 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

jongen ga je tijd ergens anders verdoen. zoals ik al zei je snapt helemaal niks van van voetbal. lens is helemaal niks kan het veld niet breed houden en dat doet labyad wel maar jij bent de expert dus jij hebt er echt verstand van. en je kijkt ook een keer de herhaling terug in de avond bij studio ajax die ook alleen door een 020 bril kan oordelen

kijk jij de wedstrijden van lens maar eens terug loopt meer in de weg dan dat hij iets oplevert en vooral in buitenspel opzicht minimaal 10x per wedstrijd. en dan komt hij een keer los en gaat richting de keeper faalt hij keer op keer gister ook weer 4 vrij kansen en niks. kijk die van labyad maar eens terug die snapt de basis van het spelletje
labyad ook niet de top talent ala Affelay voor de toekomst..
vind het qua talent bij Psv wel mee vallen van de jeugd
Mathieu
 Mathieu - maandag 29 augustus 2011 - 14:17   quote  deeplink  
ja Remco heeft er geen verstand van bedoel je eindhovenpsv1 ja dat is ook zo.
als hij zijn voetbalverstand ktijgt word hij gek van blijdschap
londsdale-xxx-
 londsdale-xxx- - maandag 29 augustus 2011 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:17 schreef Mathieu het volgende:
ja Remco heeft er geen verstand van bedoel je eindhovenpsv1 ja dat is ook zo.
als hij zijn voetbalverstand ktijgt word hij gek van blijdschap
jij hebt het over voetbalverstand
alsof het een wetenschap voor geleerde moet zijn

iedereen heeft zijn mening we zijn allemaal liefhebbers

maar degene die het over voetbalstand heeft en over begint
die mijd ik maar want waar gaat het tegenwoordig over
slap ouwe lullen op internet over voetbalverstand pffff get a life
Mathieu
 Mathieu - maandag 29 augustus 2011 - 14:27   quote  deeplink  
zie je ze worden gek daar
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:21 schreef londsdale-xxx- het volgende:

[..]

jij hebt het over voetbalverstand
alsof het een wetenschap voor geleerde moet zijn

iedereen heeft zijn mening we zijn allemaal liefhebbers

maar degene die het over voetbalstand heeft en over begint
die mijd ik maar want waar gaat het tegenwoordig over
slap ouwe lullen op internet over voetbalverstand pffff get a life
helemaal mee eens met je antwoord. maar remco k is niet objectief alles wat ik zeg of wie dan ook klotp niet en hij weet het weer beter. want hij volgt elke club in nederland
zolas psv en twente en hij weet ons te vertellen hoe we het beleid aan moeten pakken zo niet wel de opstelling te maken vindt ik kanp en zeer objectief remco K
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:27 schreef Mathieu het volgende:
zie je ze worden gek daar
remco k.. boycotten
londsdale-xxx-
 londsdale-xxx- - maandag 29 augustus 2011 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:29 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

helemaal mee eens met je antwoord. maar remco k is niet objectief alles wat ik zeg of wie dan ook klotp niet en hij weet het weer beter. want hij volgt elke club in nederland
zolas psv en twente en hij weet ons te vertellen hoe we het beleid aan moeten pakken zo niet wel de opstelling te maken vindt ik kanp en zeer objectief remco K
Ik had het over Mathieu
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:29 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

helemaal mee eens met je antwoord. maar remco k is niet objectief alles wat ik zeg of wie dan ook klotp niet en hij weet het weer beter. want hij volgt elke club in nederland
zolas psv en twente en hij weet ons te vertellen hoe we het beleid aan moeten pakken zo niet wel de opstelling te maken vindt ik kanp en zeer objectief remco K
"HOE WE HET BELEID MOETEN AANPAKKEN"??? JE doet net alsof jij er iets mee te maken hebt man, dit is een openbaar forum waar een ieder zijn of haar mening mag/kan geven, dat jij er blijkbaar niet mee kan leven dat een Ajacied objectief naar PSV kan kijken is jou probleem en niet het mijne. Zoals ik al zei, Labyad komt heel veel naar binnen, dat is geen mening maar een feit, ik zeg nergens dat het teveel is maar jou constatering klopt gewoon niet, dat heeft niks met een mening of voetbalverstand te maken. En ja ik kijk heel veel wedstrijden, ik denk iig iets meer wedstrijden in de week dan jij.

Ik weet het niet beter, ik geef gewoon mijn mening, snap je dat?? Zo niet dan volgt hier onder de betekenis van het woord mening.

Een mening (Indogermaans moino: wissel, ruil) is een in de mens aanwezige subjectieve opvatting, dan wel attitude, ten opzichte van toestanden, gebeurtenissen of andere personen (juridisch: waardeoordeel). Zowel een individu als een groep kan een mening bezitten. Een mening heeft betrekking op een onderwerp. Met het uitspreken van een mening maak je kenbaar hoe je ergens over denkt.

Een mening uit zich in een uitspraak en de wezenlijke opdracht van de mening is een waardebepaling of beoordeling. Een mening geeft weer hoe iemand iets ziet. Wanneer twee of meer personen er een andere mening op nahouden, dan spreken we van een meningsverschil.

Een mening ontstaat op basis van eigen ervaring en kennis binnen de context van de eigen sociale omgeving en denkraam en is een gevolg van cognitief denken, waardoor het altijd gevormd is door individuele standpunten die beïnvloed zijn door wat er binnen de samenleving geldig is. Meestal komt hier ethiek bij kijken. In de politiek wordt het uitwisselen van verschillende meningen en opvattingen een debat genoemd. Waarbij uiteindelijk geldt dat de mening met de meeste aanhangers wint.

Weten staat sinds de Griekse filosofie in tegenstelling tot mening, waarbij in eerste instantie ook vaak het weten als een mening werd beschouwd.
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:30 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

remco k.. boycotten
12??
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:27 schreef Mathieu het volgende:
zie je ze worden gek daar
Want?
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:53 schreef remco k het volgende:

[..]

"HOE WE HET BELEID MOETEN AANPAKKEN"??? JE doet net alsof jij er iets mee te maken hebt man, dit is een openbaar forum waar een ieder zijn of haar mening mag/kan geven, dat jij er blijkbaar niet mee kan leven dat een Ajacied objectief naar PSV kan kijken is jou probleem en niet het mijne. Zoals ik al zei, Labyad komt heel veel naar binnen, dat is geen mening maar een feit, ik zeg nergens dat het teveel is maar jou constatering klopt gewoon niet, dat heeft niks met een mening of voetbalverstand te maken. En ja ik kijk heel veel wedstrijden, ik denk iig iets meer wedstrijden in de week dan jij.

Ik weet het niet beter, ik geef gewoon mijn mening, snap je dat?? Zo niet dan volgt hier onder de betekenis van het woord mening.

Een mening (Indogermaans moino: wissel, ruil) is een in de mens aanwezige subjectieve opvatting, dan wel attitude, ten opzichte van toestanden, gebeurtenissen of andere personen (juridisch: waardeoordeel). Zowel een individu als een groep kan een mening bezitten. Een mening heeft betrekking op een onderwerp. Met het uitspreken van een mening maak je kenbaar hoe je ergens over denkt.

Een mening uit zich in een uitspraak en de wezenlijke opdracht van de mening is een waardebepaling of beoordeling. Een mening geeft weer hoe iemand iets ziet. Wanneer twee of meer personen er een andere mening op nahouden, dan spreken we van een meningsverschil.

Een mening ontstaat op basis van eigen ervaring en kennis binnen de context van de eigen sociale omgeving en denkraam en is een gevolg van cognitief denken, waardoor het altijd gevormd is door individuele standpunten die beïnvloed zijn door wat er binnen de samenleving geldig is. Meestal komt hier ethiek bij kijken. In de politiek wordt het uitwisselen van verschillende meningen en opvattingen een debat genoemd. Waarbij uiteindelijk geldt dat de mening met de meeste aanhangers wint.

Weten staat sinds de Griekse filosofie in tegenstelling tot mening, waarbij in eerste instantie ook vaak het weten als een mening werd beschouwd.

blablabla ga ergens ander liggen borrelen . je hebt geen mening
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:16 schreef londsdale-xxx- het volgende:

[..]

labyad ook niet de top talent ala Affelay voor de toekomst..
vind het qua talent bij Psv wel mee vallen van de jeugd
ohh nee sorry je hebt gelijk labyad is niks man
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Want?
want
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:16 schreef londsdale-xxx- het volgende:

[..]

labyad ook niet de top talent ala Affelay voor de toekomst..
vind het qua talent bij Psv wel mee vallen van de jeugd
zal jullie talenten even opnoemen die het wel gaan redden bij ajax blind boilisen ebecilio
anita dit is het toch ook niet meer wat het vroeger was. dan vindt ik labyad van deze vier nog het beste talent op dit moment. maar ik zou het vast wel weer verkeerd hebben mijn excuses alvast daarvoor
londsdale-xxx-
 londsdale-xxx- - maandag 29 augustus 2011 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 15:10 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

zal jullie talenten even opnoemen die het wel gaan redden bij ajax blind boilisen ebecilio
anita dit is het toch ook niet meer wat het vroeger was. dan vindt ik labyad van deze vier nog het beste talent op dit moment. maar ik zou het vast wel weer verkeerd hebben mijn excuses alvast daarvoor
Boilesen staat al in de belangstelling van Barca.
heb zelde iemand gezien op die positie in zijn eerste
jaar zo goed en aanvallend spelen.

Anita staat in belangstelling Chelsea,wat een power
wat een gedrevenheid 3klasse beter dan Enoh

Blind stond inhet begin van het seizoen eindelijk op
de goede positie de ideale vervanger van Vertongen

VD Wiel vaste waarde Oranje Chelsea wilt hem,wie niet?

Vertonghen en Aldeweireld vaste duo Belgie echte topverdedigers
met een lange voorzet ala F De Boer.

Eriksen..een van de top talenten van Europa.

Ozbiliz en Ebecilio moeten het bewijzen,Ebecilio
verassend goed eerste jaar..Ozbiliz wendbaar snel
maar eerst bewijzen...

De Jong tehnisch goed veel goals gemaakt,, tegen twente
Ajax kampioen gemaakt..

Stekelenburg,nu naar Roma een van de beste doelmannen van
de wereld..zag je ook op het WK

R.Sneijder ongelofleijk talent lijkt op zijn broer ook bij
vrije schoppen,daar gaat Utrecht veel plezier aan beleven

Castilion heeft alles wat je van een topspits verlangt
alleen nu moet hij het eerst nog bewijzen zijn talent.

Vermeer goede Doelman met nog rek..een van de bepalende
spelers van het kampioenschap.

Boerigter via omweg naar Ajax maar komt uit de jeugd
top vleugelspits.

En zo heeft Ajax nog een pak talenten in de jeugd rond lopen
die F De Boer kansen gaat geven in deze jaren

Dus met de jeugd gaat het beter dan word geschetst

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 augustus 2011 door londsdale-xxx- --
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 15:45 schreef londsdale-xxx- het volgende:

[..]

Boilesen staat al in de belangstelling van Barca.
heb zelde iemand gezien op die positie in zijn eerste
jaar zo goed en aanvallend spelen.

Anita staat in belangstelling Chelsea,wat een power
wat een gedrevenheid 3klasse beter dan Enoh

Blind stond inhet begin van het seizoen eindelijk op
de goede positie de ideale vervanger van Vertongen

VD Wiel vaste waarde Oranje Chelsea wilt hem,wie niet?

Vertonghen en Aldeweireld vaste duo Belgie echte topverdedigers
met een lange voorzet ala F De Boer.

Eriksen..een van de top talenten van Europa.

Ozbiliz en Ebecilio moeten het bewijzen,Ebecilio
verassend goed eerste jaar..Ozbiliz wendbaar snel
maar eerst bewijzen...

De Jong tehnisch goed veel goals gemaakt,, tegen twente
Ajax kampioen gemaakt..

Stekelenburg,nu naar Roma een van de beste doelmannen van
de wereld..zag je ook op het WK

R.Sneijder ongelofleijk talent lijkt op zijn broer ook bij
vrije schoppen,daar gaat Utrecht veel plezier aan beleven

Castilion heeft alles wat je van een topspits verlangt
alleen nu moet hij het eerst nog bewijzen zijn talent.

Vermeer goede Doelman met nog rek..een van de bepalende
spelers van het kampioenschap.

Boerigter via omweg naar Ajax maar komt uit de jeugd
top vleugelspits.

En zo heeft Ajax nog een pak talenten in de jeugd rond lopen
die F De Boer kansen gaat geven in deze jaren

Dus met de jeugd gaat het beter dan word geschetst
je geeft overal antwoord op spelers die ik niet eens noem maar ja
londsdale-xxx-
 londsdale-xxx- - maandag 29 augustus 2011 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 16:20 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

je geeft overal antwoord op spelers die ik niet eens noem maar ja
je gaf aan dat het wel mee viel en je noemde niet alle talenten
op die het gingen redden

ik geef je een aardig lijsje waarom Ajax nog steeds
veel talenten voort brengt uit de jeugd..
Feyenoord nu ook,,,PSV kan beter ze moeten meer naar
de belgische talenten kijken vlakbij huis
maar tog gingen Vermealen,Vertonghen,Aldeweireld,Rits naar Ajax
psv kan beter niet negatief hoor..maar waarom Feyenoord wel zoveel
talenten en PSV niet echt

er valt nog veel te winnen
ik kom veel in eindhoven mooie stad leuk die stadion dichtbij het centrum
Jelle
 Jelle - maandag 29 augustus 2011 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 15:45 schreef londsdale-xxx- het volgende:

[..]

Boilesen staat al in de belangstelling van Barca.
heb zelde iemand gezien op die positie in zijn eerste
jaar zo goed en aanvallend spelen.

Anita staat in belangstelling Chelsea,wat een power
wat een gedrevenheid 3klasse beter dan Enoh

Blind stond inhet begin van het seizoen eindelijk op
de goede positie de ideale vervanger van Vertongen

VD Wiel vaste waarde Oranje Chelsea wilt hem,wie niet?

Vertonghen en Aldeweireld vaste duo Belgie echte topverdedigers
met een lange voorzet ala F De Boer.

Eriksen..een van de top talenten van Europa.

Ozbiliz en Ebecilio moeten het bewijzen,Ebecilio
verassend goed eerste jaar..Ozbiliz wendbaar snel
maar eerst bewijzen...

De Jong tehnisch goed veel goals gemaakt,, tegen twente
Ajax kampioen gemaakt..

Stekelenburg,nu naar Roma een van de beste doelmannen van
de wereld..zag je ook op het WK

R.Sneijder ongelofleijk talent lijkt op zijn broer ook bij
vrije schoppen,daar gaat Utrecht veel plezier aan beleven

Castilion heeft alles wat je van een topspits verlangt
alleen nu moet hij het eerst nog bewijzen zijn talent.

Vermeer goede Doelman met nog rek..een van de bepalende
spelers van het kampioenschap.

Boerigter via omweg naar Ajax maar komt uit de jeugd
top vleugelspits.

En zo heeft Ajax nog een pak talenten in de jeugd rond lopen
die F De Boer kansen gaat geven in deze jaren

Dus met de jeugd gaat het beter dan word geschetst
Even een paar correcties,
1. Het is nooit officieel bevestigd dat Barcelona interesse had in de op dit moment 3e linksback van Ajax 1.

2. Anita word door het hele elftal geslingerd en staat bijna nooit in de basis op zijn eigen positie namelijk verdedigende middenvelder.

3. Blind komt zelfs voor de Nederlandse top tekort, zelfde geld voor Ebicillio

4. V.d Wiel is een van de beste rechtsbacks ter wereld ondanks zijn terugval eind vorig seizoen.

5. Alderweireld is bij België rechtsback, terwijl vertonghen op het middenveld speelt. Kompany en van Buyten vormen namelijk het centrale duo.

6. Eriksen is inderdaad een van de grootste talenten van Europa.

7. De Jong is op dit moment een van de zwakste spelers van Ajax, heeft nog geen goeie wedstrijd gespeeld dit seizoen.

8. Castillion heeft pas 3 volledige wedstrijden in de eredivisie gespeeld, bij RKC wel te verstaan, dus daar valt totaal nog geen oordeel over te vellen.
9. Sneijder is, als Utrecht het volgend jaar wil, na volgend jaar geen speler meer van Ajax.

10. Vermeer en Boerrigter zijn prima spelers voor Ajax, maar verwacht dat Vermeer zijn basisplaats vanzelf weer kwijt gaat raken aan het veel grotere talent Cilessen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 augustus 2011 door Jelle --
@fey@010
 @fey@010 - maandag 29 augustus 2011 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:30 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

remco k.. boycotten
+ 114
@fey@010
 @fey@010 - maandag 29 augustus 2011 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 14:53 schreef remco k het volgende:

[..]

"HOE WE HET BELEID MOETEN AANPAKKEN"??? JE doet net alsof jij er iets mee te maken hebt man, dit is een openbaar forum waar een ieder zijn of haar mening mag/kan geven, dat jij er blijkbaar niet mee kan leven dat een Ajacied objectief naar PSV kan kijken is jou probleem en niet het mijne. Zoals ik al zei, Labyad komt heel veel naar binnen, dat is geen mening maar een feit, ik zeg nergens dat het teveel is maar jou constatering klopt gewoon niet, dat heeft niks met een mening of voetbalverstand te maken. En ja ik kijk heel veel wedstrijden, ik denk iig iets meer wedstrijden in de week dan jij.

Ik weet het niet beter, ik geef gewoon mijn mening, snap je dat?? Zo niet dan volgt hier onder de betekenis van het woord mening.

Een mening (Indogermaans moino: wissel, ruil) is een in de mens aanwezige subjectieve opvatting, dan wel attitude, ten opzichte van toestanden, gebeurtenissen of andere personen (juridisch: waardeoordeel). Zowel een individu als een groep kan een mening bezitten. Een mening heeft betrekking op een onderwerp. Met het uitspreken van een mening maak je kenbaar hoe je ergens over denkt.

Een mening uit zich in een uitspraak en de wezenlijke opdracht van de mening is een waardebepaling of beoordeling. Een mening geeft weer hoe iemand iets ziet. Wanneer twee of meer personen er een andere mening op nahouden, dan spreken we van een meningsverschil.

Een mening ontstaat op basis van eigen ervaring en kennis binnen de context van de eigen sociale omgeving en denkraam en is een gevolg van cognitief denken, waardoor het altijd gevormd is door individuele standpunten die beïnvloed zijn door wat er binnen de samenleving geldig is. Meestal komt hier ethiek bij kijken. In de politiek wordt het uitwisselen van verschillende meningen en opvattingen een debat genoemd. Waarbij uiteindelijk geldt dat de mening met de meeste aanhangers wint.

Weten staat sinds de Griekse filosofie in tegenstelling tot mening, waarbij in eerste instantie ook vaak het weten als een mening werd beschouwd.

Slotje.....
Jelle
 Jelle - maandag 29 augustus 2011 - 17:47   quote  deeplink  
Als PSV slim is betalen ze de vraagprijs van Matavz gewoon, ik meen te herrineren dat VI vorige week meldde dat er nog ruimte is om aan de vraagprijs te voldoen en dat de transferpot dan aardig leeg is. Met dit team+Matavz doen ze gewoon mee om de titel en dit team kunnen ze nog wel even bij elkaar houden. Een hoop spelers zullen over een paar jaar ook meer opbrengen dan dat ze nu gekost hebben dus ik denk dat het financiele risico met Matavz wel aanvaardbaar is.
londsdale-xxx-
 londsdale-xxx- - maandag 29 augustus 2011 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 17:47 schreef Jelle het volgende:
Als PSV slim is betalen ze de vraagprijs van Matavz gewoon, ik meen te herrineren dat VI vorige week meldde dat er nog ruimte is om aan de vraagprijs te voldoen en dat de transferpot dan aardig leeg is. Met dit team+Matavz doen ze gewoon mee om de titel en dit team kunnen ze nog wel even bij elkaar houden. Een hoop spelers zullen over een paar jaar ook meer opbrengen dan dat ze nu gekost hebben dus ik denk dat het financiele risico met Matavz wel aanvaardbaar is.
DEADLINE is al voorbij groningen wilt niet meer onderhandelen
Matvz heeft er vrede mee...dus niet meer relevant

ze kunnen beter een verdediger erbij halen want vind dat
nog erg broos als je voor het kampioenschap gaat..Pandza van Mechelen
vind ik veel beter dan Bouma
Jelle
 Jelle - maandag 29 augustus 2011 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 17:48 schreef londsdale-xxx- het volgende:

[..]

DEADLINE is al voorbij groningen wilt niet meer onderhandelen
Matvz heeft er vrede mee...dus niet meer relevant

ze kunnen beter een verdediger erbij halen want vind dat
nog erg broos als je voor het kampioenschap gaat..Pandza van Mechelen
vind ik veel beter dan Bouma
Niets mis met de verdediging van PSV op het moment. Met Tyton hebben ze een uiterst betrouwbare keeper in de selectie zitten en met Derijck en Marcelo heb je een goed centrum. Voeg daar de linksachter van het Nederlands elftal bij en zo slecht is je verdediging niet. Als PSV de laatste stap wil zetten hebben ze een topspits nodig. En een "deadline" van een club is nooit voorbij, het is allemaal een psychologisch spel. Als PSV met het juiste bedrag aanklopt is Matavz binnen no-time PSV'er.
londsdale-xxx-
 londsdale-xxx- - maandag 29 augustus 2011 - 18:08   quote  deeplink  
kom op Marcelo vorig jaar al gezien niet echt de Topverdediger
Vergeleken met Douglas of de belgen bij Ajax...Derijck alleen bij Nac en Ado
laten zien dat hij degelijk is,dat is al heel wat tegenwoordig..Bouma over de hill
kan het soms niet belopen...dat kun je tog niet als kampioenverdeding beschouwen
Tyton moet het ook nog maar waarmaken bij een topclub...
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 15:02 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

blablabla ga ergens ander liggen borrelen . je hebt geen mening
Je kan blijkbaar niet lezen.. Of weet ook niet wat dat is, ik zal je even verder helpen..

Lezen:

Lezen is het opnemen en verwerken van geschreven of gedrukte woorden. Men spreekt ook wel van lexicale verwerking. Bij lezen moeten zowel individuele woorden worden herkend als het zinsverband worden begrepen.

Inhoud [verbergen]
1 Algemeen
2 Woordlezen
3 Van woorden naar zinnen
4 Visuele woordvorm en hersenen
5 Leesstoornissen
6 Lezen in het onderwijs

AlgemeenLezen is een van de manieren waarop taal kan worden gebruikt. Taalgebruik is namelijk gebaseerd op het vermogen geschreven of gesproken taal te begrijpen of te produceren. Bij lezen gaat dus vooral om het begrijpen van geschreven woorden en zinnen.

WoordlezenBasiselementen: woordvorm, woordbetekenis en mentaal lexicon
Basiselementen bij het woordlezen spelen de woordvorm en woordbetekenis. Bij woordvorm kan nog een onderscheid worden gemaakt tussen de visuele woordvorm (het woordbeeld of orthografische code) en auditieve woordvorm (hoe het woord klinkt; de fonologische code). Bij het lezen van woorden spelen interne verwerkingsprocessen een rol waarbij de lezer toegang krijgt tot het mentale lexicon, een soort mentaal woordenboek. Het lexicon is de opslagplaats van woorden in het netwerk van het geheugen. Vermoedelijk worden in het lexicon woordvorm en betekenis tot één geheel samengesmeed. Ook kan het informatie bevatten over de syntaxis, dus van het woord in zinsverband. Men spreekt ook wel van lexicale eenheden of lexicale representaties. Bij het begrijpend lezen van woorden moeten dus zowel woordvorm en woordbetekenis worden geanalyseerd voordat men toegang heeft tot de volledige woordrepresentatie in het lexicon.

Processen die bij woordlezen een rol spelen. De gestippelde pijl is de fonetische routeStadia van verwerking
Het herkennen van de visuele woordvorm (de orthografische code dus) gebeurt in de 'prelexicale' fase: dit wil zeggen dat de visuele détails waaruit een geschreven woord is samengesteld (letters, lettersegmenten) eerst uiteen wordt gerafeld. Dit heet orthografische analyse. Ook bestaat er een akoestische route, waarbij men het woord letter voor letter subvocaal (innerlijk) uitspelt. Dit heet akoestische (of fonologische) analyse. Deze route speelt vooral een rol bij herkennen van gesproken woorden, maar kan ook als hulproute of parallelle route worden gebruikt met bij het lezen (zie verder)

Leesstrategieën
Bij het lezen van woorden kunnen twee strategieën worden gevolgd: men kan zuiver visueel lezen, dus via de orthografische analyse vervolgens de visuele woordvorm en dan woordbetekenis vaststellen. Een tweede mogelijkheid is dat men gebruik maakt van een akoestische (of fonologische) analyse. Omdat hierbij een tweede route wordt gebruikt spreekt men ook wel van het twee-routes model van lezen [1] Hierbij worden de letters waaruit een woord is opgebouwd stuk voor stuk subvocaal (innerljk) uitgesproken. Deze fonetische manier van lezen leidt allereerst tot een klankbeeld (auditieve woordvorm) en vervolgens tot herkennen van woordbetekenis. Deze strategie wordt vooral door beginnende lezers gevolgd of bij het lezen van onbekende woorden. Echter, men vermoedt dat lezen ook bij ervaren lezers gepaard gaat met 'innerlijke spraak', ook al is dit geen voorwaarde voor het herkennen van de woorden. Tenslotte zijn er aanwijzingen dat bij ervaren lezers analyse van woordvorm en woordbetekenis min of meer gelijktijdig (dus niet na elkaar) plaatsvindt. Een geroutineerde lezer kan namelijk de betekenis van het woord snel hebben hebben herkend, zelfs al is het woord moeilijk leesbaar.

Lezen in ander culturen.
Hersenonderzoek met fMRI suggereert dat lezers in verschillende taalgebieden gebruikmaken van eenzelfde leesroute in de hersenen. Dit geldt voor Italiaanse [2] en voor Chinese [3] sprekers

Van woorden naar zinnen.
De complexiteit van taal komt pas goed tot zijn recht bij het lezen of spreken van zinnen. Bij het lezen van woorden moet het woord ook in de context van de hele zin worden opgenomen. De afzonderlijke woordrepresentaties in het mentale lexicon worden dan samengevoegd tot een hele zin. Daarbij staat de syntaxis of betekenisstructuur van de zin centraal. De structuur van de zin wordt vaak als een boomdiagram afgebeeld. Bijvoorbeeld in de zin 'Jan trapt de bal' zijn er twee deelstructuren: een nominaal zinsdeel (Jan) en een werkwoord zinsdeel (trapt de bal). Deze deelstructuren kunnen dan vaak weer in kleinere structuren worden opgedeeld, zoals 'trapt de bal' in trapt (werkwoord) en de bal (nominaal deel). Bij het lezen en begrijpen van zinnen moet de grammaticale structuur van de zin stapje voor stapje worden opgebouwd. Daarbij worden syntactische fragmenten samengevoegd tot grotere gehelen. Mogelijk speelt ons werkgeheugen daarbij een belangrijke rol. Het begrijpen en toepassen van syntaxis kan bij bepaalde hersenbeschadigingen zoals die bij Broca-afasie een probleem vormen[4].

Visuele woordvorm en hersenen
Met beeldvormende technieken als fMRI heeft men kunnen vaststellen dat zich in de hersenen een gebiedje bevindt dat mogelijk een specifieke rol vervult bij het herkennen van visuele woordvormen [5]. Het gebied is gelegen in het linkerdeel van de gyrus fusiformis, dus net vóór het gebied voor het zien. Andere onderzoekers menen echter dat het gebied een meer algemene rol vervult, omdat het ook actief is bij stimulatie door andere visuele patronen zoals visuele objecten en Braille schrift[6]

Leesstoornissen
Leesstoornissen kunnen verschillende oorzaken hebben en worden samengevat met de term dyslexie. Leesstoornissen kunnen bijvoorbeeld ontstaan omdat men moeite heeft met het herkennen van de visuele woordvorm, de woordbetekenis niet kan vaststellen, moeite heeft met het uitspreken van het woord of het zinsverband niet begrijpt.

Lezen in het onderwijs.
Lezen is een vak op de basisschool. Het gaat hierbij om het leren ontsleutelen van letters om deze om te kunnen zetten in klanken, zogenaamd fonemisch bewustzijn. Hiervoor wordt een bepaalde lesmethode gevolgd die per school kan verschillen. Een bekende leesmethode is Veilig leren lezen. Maar er zijn nog vele andere methodes en methodieken: Zo leer je kinderen lezen en spellen, Natuurlijk leren lezen etc. Het leren lezen wordt onderverdeeld in:

Voorbereidend lezen
Aanvankelijk lezen
Voortgezet lezen
Verder omvat het lezen ook ontwikkelingsgebieden als begrijpend lezen en studerend lezen.

Extra leesoefeningen kan men organiseren in het niveaulezen.

Vanaf het einde van de negentiende eeuw tot en met de eerste helft van de twintigste eeuw leerden veel kinderen (in Nederland) lezen met behulp van het Leesplankje van Hoogeveen en dat van Ligthart.

Als ondersteuning worden letterdozen gebruikt en veel boeken. Steeds vaker wordt ook educatieve software ingezet in het leesonderwijs.


Misschien kunnen we er een topic over starten waarbij verschillende mensen jou wat kunnen leren, ik zat te denken aan iedere dag een onderwerp??
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 15:10 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

zal jullie talenten even opnoemen die het wel gaan redden bij ajax blind boilisen ebecilio
anita dit is het toch ook niet meer wat het vroeger was. dan vindt ik labyad van deze vier nog het beste talent op dit moment. maar ik zou het vast wel weer verkeerd hebben mijn excuses alvast daarvoor
Eriksen, Ozbiliz..
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 17:39 schreef Jelle het volgende:

[..]

Even een paar correcties,
1. Het is nooit officieel bevestigd dat Barcelona interesse had in de op dit moment 3e linksback van Ajax 1.

2. Anita word door het hele elftal geslingerd en staat bijna nooit in de basis op zijn eigen positie namelijk verdedigende middenvelder.

3. Blind komt zelfs voor de Nederlandse top tekort, zelfde geld voor Ebicillio

4. V.d Wiel is een van de beste rechtsbacks ter wereld ondanks zijn terugval eind vorig seizoen.

5. Alderweireld is bij België rechtsback, terwijl vertonghen op het middenveld speelt. Kompany en van Buyten vormen namelijk het centrale duo.

6. Eriksen is inderdaad een van de grootste talenten van Europa.

7. De Jong is op dit moment een van de zwakste spelers van Ajax, heeft nog geen goeie wedstrijd gespeeld dit seizoen.

8. Castillion heeft pas 3 volledige wedstrijden in de eredivisie gespeeld, bij RKC wel te verstaan, dus daar valt totaal nog geen oordeel over te vellen.
9. Sneijder is, als Utrecht het volgend jaar wil, na volgend jaar geen speler meer van Ajax.

10. Vermeer en Boerrigter zijn prima spelers voor Ajax, maar verwacht dat Vermeer zijn basisplaats vanzelf weer kwijt gaat raken aan het veel grotere talent Cilessen.
Snijder is en blijft van Ajax, Utrecht heeft enkel de eerste optie om met Ajax te onderhandelen mocht Ajax hem willen verkopen..

Een scout van Barca gaf in een spaans intervieuw aan voor Eriksen en Boilesen bij Ajax op de tribune te hebben gezeten.
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 17:42 schreef @fey@010 het volgende:

[..]

Slotje.....
Eens man, zinloos topic..
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 17:48 schreef londsdale-xxx- het volgende:

[..]

DEADLINE is al voorbij groningen wilt niet meer onderhandelen
Matvz heeft er vrede mee...dus niet meer relevant

ze kunnen beter een verdediger erbij halen want vind dat
nog erg broos als je voor het kampioenschap gaat..Pandza van Mechelen
vind ik veel beter dan Bouma
Als PSv het juiste bedrag bied heeft Groningen gewoon geen andere mogelijkheid, Groningen staat er financieel niet bijster goed voor en kan die miljoenen goed gebruiken..
Gegroet
 Gegroet - maandag 29 augustus 2011 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 17:47 schreef Jelle het volgende:
Als PSV slim is betalen ze de vraagprijs van Matavz gewoon, ik meen te herrineren dat VI vorige week meldde dat er nog ruimte is om aan de vraagprijs te voldoen en dat de transferpot dan aardig leeg is. Met dit team+Matavz doen ze gewoon mee om de titel en dit team kunnen ze nog wel even bij elkaar houden. Een hoop spelers zullen over een paar jaar ook meer opbrengen dan dat ze nu gekost hebben dus ik denk dat het financiele risico met Matavz wel aanvaardbaar is.
De deadline is verstreken, Groningen laat Matavz niet meer gaan (deze transferperiode)dus dat zit er niet meer in.
Weet iemand of dit iets te maken heeft met dat Pieters nu bij PSV blijft. Brands had gevraagd aan Nijland om de deadline een dag op te schuiven zou Pieters dan wel verkocht zijn?
dat vraag ik me af. Ik denk dat het beste is om het zo te laten of er moet een superspits zoals matavz te halen zijn.
Gegroet
 Gegroet - maandag 29 augustus 2011 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 18:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens man, zinloos topic..
Hoezo 'zinloos topic' , we bespreken hier toch wat de mogelijkheden zijn qua spits positie voor PSV....
londsdale-xxx-
 londsdale-xxx- - maandag 29 augustus 2011 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 18:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Als PSv het juiste bedrag bied heeft Groningen gewoon geen andere mogelijkheid, Groningen staat er financieel niet bijster goed voor en kan die miljoenen goed gebruiken..
kun je wel gelijk in hebben dat het bij het spel hoort
maar
Groningen moet ook aan vervanger denken,en zo snel een vervanger
word moeilijk..en Matavz word door het seizoen heen nog meer waard
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 18:34 schreef Gegroet het volgende:

[..]

Hoezo 'zinloos topic' , we bespreken hier toch wat de mogelijkheden zijn qua spits positie voor PSV....
FF begrijpend lezen aub, topic is niet zinloos maar die post is tegen FEYE gericht..
Gegroet
 Gegroet - maandag 29 augustus 2011 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 19:45 schreef remco k het volgende:

[..]

FF begrijpend lezen aub, topic is niet zinloos maar die post is tegen FEYE gericht..
Sta er boven en reageer er niet op. Dat scheelt met nutteloze berichten in dit Topic.
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 17:42 schreef @fey@010 het volgende:

[..]

Slotje.....
vindt ik ook
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 18:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kan blijkbaar niet lezen.. Of weet ook niet wat dat is, ik zal je even verder helpen..

Lezen:

Lezen is het opnemen en verwerken van geschreven of gedrukte woorden. Men spreekt ook wel van lexicale verwerking. Bij lezen moeten zowel individuele woorden worden herkend als het zinsverband worden begrepen.

Inhoud [verbergen]
1 Algemeen
2 Woordlezen
3 Van woorden naar zinnen
4 Visuele woordvorm en hersenen
5 Leesstoornissen
6 Lezen in het onderwijs

AlgemeenLezen is een van de manieren waarop taal kan worden gebruikt. Taalgebruik is namelijk gebaseerd op het vermogen geschreven of gesproken taal te begrijpen of te produceren. Bij lezen gaat dus vooral om het begrijpen van geschreven woorden en zinnen.

WoordlezenBasiselementen: woordvorm, woordbetekenis en mentaal lexicon
Basiselementen bij het woordlezen spelen de woordvorm en woordbetekenis. Bij woordvorm kan nog een onderscheid worden gemaakt tussen de visuele woordvorm (het woordbeeld of orthografische code) en auditieve woordvorm (hoe het woord klinkt; de fonologische code). Bij het lezen van woorden spelen interne verwerkingsprocessen een rol waarbij de lezer toegang krijgt tot het mentale lexicon, een soort mentaal woordenboek. Het lexicon is de opslagplaats van woorden in het netwerk van het geheugen. Vermoedelijk worden in het lexicon woordvorm en betekenis tot één geheel samengesmeed. Ook kan het informatie bevatten over de syntaxis, dus van het woord in zinsverband. Men spreekt ook wel van lexicale eenheden of lexicale representaties. Bij het begrijpend lezen van woorden moeten dus zowel woordvorm en woordbetekenis worden geanalyseerd voordat men toegang heeft tot de volledige woordrepresentatie in het lexicon.

Processen die bij woordlezen een rol spelen. De gestippelde pijl is de fonetische routeStadia van verwerking
Het herkennen van de visuele woordvorm (de orthografische code dus) gebeurt in de 'prelexicale' fase: dit wil zeggen dat de visuele détails waaruit een geschreven woord is samengesteld (letters, lettersegmenten) eerst uiteen wordt gerafeld. Dit heet orthografische analyse. Ook bestaat er een akoestische route, waarbij men het woord letter voor letter subvocaal (innerlijk) uitspelt. Dit heet akoestische (of fonologische) analyse. Deze route speelt vooral een rol bij herkennen van gesproken woorden, maar kan ook als hulproute of parallelle route worden gebruikt met bij het lezen (zie verder)

Leesstrategieën
Bij het lezen van woorden kunnen twee strategieën worden gevolgd: men kan zuiver visueel lezen, dus via de orthografische analyse vervolgens de visuele woordvorm en dan woordbetekenis vaststellen. Een tweede mogelijkheid is dat men gebruik maakt van een akoestische (of fonologische) analyse. Omdat hierbij een tweede route wordt gebruikt spreekt men ook wel van het twee-routes model van lezen [1] Hierbij worden de letters waaruit een woord is opgebouwd stuk voor stuk subvocaal (innerljk) uitgesproken. Deze fonetische manier van lezen leidt allereerst tot een klankbeeld (auditieve woordvorm) en vervolgens tot herkennen van woordbetekenis. Deze strategie wordt vooral door beginnende lezers gevolgd of bij het lezen van onbekende woorden. Echter, men vermoedt dat lezen ook bij ervaren lezers gepaard gaat met 'innerlijke spraak', ook al is dit geen voorwaarde voor het herkennen van de woorden. Tenslotte zijn er aanwijzingen dat bij ervaren lezers analyse van woordvorm en woordbetekenis min of meer gelijktijdig (dus niet na elkaar) plaatsvindt. Een geroutineerde lezer kan namelijk de betekenis van het woord snel hebben hebben herkend, zelfs al is het woord moeilijk leesbaar.

Lezen in ander culturen.
Hersenonderzoek met fMRI suggereert dat lezers in verschillende taalgebieden gebruikmaken van eenzelfde leesroute in de hersenen. Dit geldt voor Italiaanse [2] en voor Chinese [3] sprekers

Van woorden naar zinnen.
De complexiteit van taal komt pas goed tot zijn recht bij het lezen of spreken van zinnen. Bij het lezen van woorden moet het woord ook in de context van de hele zin worden opgenomen. De afzonderlijke woordrepresentaties in het mentale lexicon worden dan samengevoegd tot een hele zin. Daarbij staat de syntaxis of betekenisstructuur van de zin centraal. De structuur van de zin wordt vaak als een boomdiagram afgebeeld. Bijvoorbeeld in de zin 'Jan trapt de bal' zijn er twee deelstructuren: een nominaal zinsdeel (Jan) en een werkwoord zinsdeel (trapt de bal). Deze deelstructuren kunnen dan vaak weer in kleinere structuren worden opgedeeld, zoals 'trapt de bal' in trapt (werkwoord) en de bal (nominaal deel). Bij het lezen en begrijpen van zinnen moet de grammaticale structuur van de zin stapje voor stapje worden opgebouwd. Daarbij worden syntactische fragmenten samengevoegd tot grotere gehelen. Mogelijk speelt ons werkgeheugen daarbij een belangrijke rol. Het begrijpen en toepassen van syntaxis kan bij bepaalde hersenbeschadigingen zoals die bij Broca-afasie een probleem vormen[4].

Visuele woordvorm en hersenen
Met beeldvormende technieken als fMRI heeft men kunnen vaststellen dat zich in de hersenen een gebiedje bevindt dat mogelijk een specifieke rol vervult bij het herkennen van visuele woordvormen [5]. Het gebied is gelegen in het linkerdeel van de gyrus fusiformis, dus net vóór het gebied voor het zien. Andere onderzoekers menen echter dat het gebied een meer algemene rol vervult, omdat het ook actief is bij stimulatie door andere visuele patronen zoals visuele objecten en Braille schrift[6]

Leesstoornissen
Leesstoornissen kunnen verschillende oorzaken hebben en worden samengevat met de term dyslexie. Leesstoornissen kunnen bijvoorbeeld ontstaan omdat men moeite heeft met het herkennen van de visuele woordvorm, de woordbetekenis niet kan vaststellen, moeite heeft met het uitspreken van het woord of het zinsverband niet begrijpt.

Lezen in het onderwijs.
Lezen is een vak op de basisschool. Het gaat hierbij om het leren ontsleutelen van letters om deze om te kunnen zetten in klanken, zogenaamd fonemisch bewustzijn. Hiervoor wordt een bepaalde lesmethode gevolgd die per school kan verschillen. Een bekende leesmethode is Veilig leren lezen. Maar er zijn nog vele andere methodes en methodieken: Zo leer je kinderen lezen en spellen, Natuurlijk leren lezen etc. Het leren lezen wordt onderverdeeld in:

Voorbereidend lezen
Aanvankelijk lezen
Voortgezet lezen
Verder omvat het lezen ook ontwikkelingsgebieden als begrijpend lezen en studerend lezen.

Extra leesoefeningen kan men organiseren in het niveaulezen.

Vanaf het einde van de negentiende eeuw tot en met de eerste helft van de twintigste eeuw leerden veel kinderen (in Nederland) lezen met behulp van het Leesplankje van Hoogeveen en dat van Ligthart.

Als ondersteuning worden letterdozen gebruikt en veel boeken. Steeds vaker wordt ook educatieve software ingezet in het leesonderwijs.


Misschien kunnen we er een topic over starten waarbij verschillende mensen jou wat kunnen leren, ik zat te denken aan iedere dag een onderwerp??
waar heb je dit stuk gekopieerd, dham wat ben jij slecht gooi een slotje op deze topic
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 18:34 schreef Gegroet het volgende:

[..]

Hoezo 'zinloos topic' , we bespreken hier toch wat de mogelijkheden zijn qua spits positie voor PSV....
maar dat heeft geen zin met remco k dus slotje
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - maandag 29 augustus 2011 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 19:45 schreef remco k het volgende:

[..]

FF begrijpend lezen aub, topic is niet zinloos maar die post is tegen FEYE gericht..
moet jij zeggen begrijpend lezen, kon je dat maar eens
remco k
 remco k - maandag 29 augustus 2011 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 21:13 schreef eindhovenpsv1 het volgende:

[..]

moet jij zeggen begrijpend lezen, kon je dat maar eens
Verklaar je eens nader, wat begrijp ik niet, en nu niet met algemeenheden komen maar met relevante voorbeelden, ik praat hier over PSV, jij praat hier niet over PSV maar enkel over mij, ik ben benieuwd wat je gaat posten..
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 29 augustus 2011 - 23:19   quote  deeplink  
Volgens VI:

PSV en FC Groningen dicht bij akkoord over Matavz
29/08/2011 23:12

Tim Matavz lijkt dan toch op weg naar PSV. Maandagavond kwamen de Eindhovenaren en FC Groningen opnieuw dichter bij een akkoord over de overgang van de 22-jarige aanvaller.

Zelf is Matavz in hoofdlijnen al akkoord over een contract voor vijf jaar. PSV en FC Groningen hebben nog twee dagen om nader tot elkaar te komen. Naar verluidt verlangt de Trots van het Noorden een afkoopsom van ruim zeven miljoen euro voor de Sloveen.

FC Groningen heeft al langere tijd met de Uruguayaan David Texeira een vervanger voor Matavz op het oog. De twintigjarige spits speelt momenteel nog voor het Uruguayaanse Defensor Sporting.

Laten we het hopen.
Pim
 Pim - maandag 29 augustus 2011 - 23:50   quote  deeplink  
Dat wordt dus waarschijnlijk alsnog de hoofdprijs voor Matavz. Nijland speelt het wederom erg slim!
PSVMocro
 PSVMocro - maandag 29 augustus 2011 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 23:50 schreef Pim het volgende:
Dat wordt dus waarschijnlijk alsnog de hoofdprijs voor Matavz. Nijland speelt het wederom erg slim!
Volgens mij heeft Nijland ook een probleem nu die Teixeira opeens op is komen dagen. Hij zal Matavz nu wel moeten verkopen.
nummer10
 nummer10 - maandag 29 augustus 2011 - 23:54   quote  deeplink  
weet je wat ik nu zo jammer vind PSV, KOPEN KOPEN KOPEN KOPEN en nog eens KOPEN, waar komt dat geld weg jo ?? was dat geld van de gemeente niet om schulden af te lossen ?? PSV @ feyenoord 2 als je ff wacht....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Geen Matavz, en nu ?









0.0074708