BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het jong-Feyenoord topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - woensdag 30 oktober 2019 - 21:28   quote  deeplink  
| Op het WK Onder 17 heeft Naoufal Bannis van @Feyenoord Nederland op een voorsprong gezet tegen Senegal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 oktober 2019 door Stylzz --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 30 oktober 2019 - 21:39   quote  deeplink  
Mooi!
van geil
 van geil - woensdag 30 oktober 2019 - 22:17   quote  deeplink  
Cashen
CobusIII
 CobusIII - donderdag 14 november 2019 - 23:16   quote  deeplink  
Speelde Maatsen in de jeugd bij Feijenoord en moest hij weg?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 15 november 2019 - 07:09   quote  deeplink  
Ja, maar wel al op heel jonge leeftijd.
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 15 november 2019 - 08:44   quote  deeplink  
Leuke middenvelder...
MMM
 MMM - dinsdag 19 november 2019 - 17:18   quote  deeplink  
Smullen weer
ar
 ar - dinsdag 19 november 2019 - 17:40   quote  deeplink  
Valt niet veel te smullen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 23 november 2019 - 08:47   quote  deeplink  
PREMIUM

Dirk Kuytleidt een training op het oude Varkenoord, dat door Feyenoord afgelopen zomer werd ingeruild voor een fonkelnieuw complex met dezelfde naam. © Jan Kok | Boomerang Fotografie

Feyenoord-jeugd snoeihard over eigen opleiding: ‘We zijn volledig voorbijgestreefd’

Feyenoord zet naar eigen zeggen vol in op de jeugd, maar tegelijkertijd ligt de eens zo geprezen opleiding steeds meer onder vuur. Prestaties zijn pover, de sfeer angstig. Talenten en andere betrokkenen durven alleen anoniem te praten. ,,Het slaat allemaal nergens op wat wij doen.’’

Mikos Gouka 23-11-19, 06:01Laatste update: 08:26

Door Mikos Gouka

Dirk Kuyt speelt vandaag met het hoogste jeugdelftal van Feyenoord, Onder 19, tegen NAC. Het wordt in Brabant erop of eronder voor de Rotterdamse ploeg, die de kampioens­poule nog wil halen. Maar Feyenoord staat twaalfde en moet minimaal als achtste eindigen. En dan heeft de ploeg van Kuyt nog niet eens tegen Ajax en PSV gespeeld.

Wie de nationale jeugdselecties op een rijtje zet, ziet daar steeds minder spelers van Feyenoord tussen staan. En dat terwijl de club recent nog aangaf alle pijlen op de jeugdopleiding te richten. Waar gaat het toch fout? Stel die vraag op jeugdcomplex Varkenoord en de naam van Richard Grootscholten valt. Clubicoon Jan Boskamp schudde recent bij Veronica ­Inside zijn hoofd en zei: ,,We hebben daar bij de jeugd wel drie jaar verloren hè.’’ Boskamp, nauw bevriend met de op Varkenoord bepalende mensen Wim Jansen en Stanley Brard, doelde met die uitspraak op de periode van april 2016 tot en met november 2018, de tijd waarin Grootscholten hoofd opleidingen was.

Lees ook

Officieel: Arnesen nieuwe technisch directeur van FeyenoordLees meer

PREMIUM

Feyenoords opdracht in Groningen: winnen én extreme terugval voorkomenLees meer

Maar de Westlander is inmiddels al een jaar weg. Moest Feyenoord, tussen 2010 en 2015 nog uitgeroepen tot de beste opleiding van Nederland, dan zoveel rotzooi opruimen? Binnen de jeugdopleiding staan de mensen die over de situatie willen praten nog net niet in een wachtrij opgesteld, maar ze doen hun verhaal wel vrijwel allemaal op basis van anonimiteit. ,,Ik moet ook verder hier’’, klinkt het bijna in alle gevallen.

Tekst loopt door onder de foto.

Het nieuwe trainingscomplex van Feyenoord is hyper­modern. © Getty Images

In mei schreef NRC Handelsblad een ronkend stuk over de kritiek op Varkenoord. Ook toen bleven alle bronnen, volgens de schrijver ruim dertig, anoniem. In de Kuip haalden ze na publicatie slechts de schouders op.

Leegroven

Zoals de kanttekeningen van toenmalig algemeen directeur Jan de Jong ook al werden betiteld als ‘kritiek van iemand die niet weet waar hij over praat’. De Jong was op een dag eens naar Varkenoord gewandeld. Daar stelde hij de vraag of de jeugdscouting eigenlijk wel zo indrukwekkend was, omdat Feyenoord jaarlijks buurman Sparta moest leegroven.

In 2018 haalde Feyenoord Gjivai Zechiël, Jayden Candelaria, Tijme Wessels, Jessy Basfield en Rivas Manahutu weg bij Sparta. Een jaar later benaderde Feyenoord weer vier spelertjes van Sparta onder 8 jaar (van wie er uiteindelijk eentje de overstap maakte). En dan waren er nog twee spelers die werden benaderd door Feyenoord, maar voor Ajax kozen.

De officiële reactie van Feyenoord op het kritische artikel in NRC was ontkennend van toon. ‘De Academy draait op volle toeren’, ‘de opleiding is kwalitatief top’ en ‘de opleiding gaat met de tijd mee’, dat waren letterlijke ­zinnen in de tekst.

Ik wilde een stap maken om me beter te ontwikke­len en ik had het gevoel dat dat bij Feyenoord niet meer ging lukken.

Steven van der Sloot

Toen Willem van Hanegem in zijn column in deze krant aangaf dat hij van alle kanten te horen kreeg dat Dirk Kuyt te vaak trainingen schrapte omdat hij zelf ergens een potje met andere oud-voetballers wilde spelen of omdat hij per se een duel van Feyenoord 1 wilde bijwonen, was de reactie in de Kuip er ook eentje van hoofdschudden. Oftewel: onzin.

Jaap Stam kreeg bij het begin van zijn kortstondigde trainerschap te horen dat de jeugdopleiding hem zo’n zeven potentiële eerste elftalspelers zou leveren. Maar die potentie zag Stam in de praktijk helemaal niet terug. En bij de Nederlandse jeugdelftallen blinken de Feyenoord-talenten ook bepaald niet uit, als ze überhaupt nog in actie komen.

De Rotterdamse opleiding is niet meegegaan met zijn tijd, zeggen ex-jeugd­trainers. ,,We zoeken altijd naar nieuwe dingen, alleen lopen we er niet zo mee te koop’’, reageerde Brard in VI. En de kritiek op de oude garde onder de jeugdtrainers, zoals Cor Adriaanse (63), die niet zouden willen moderniseren? ,,Niet leuk om die verhalen te lezen. Er zijn hier mensen die in de goede tijd alle credits kregen en die nu werden beschadigd. Ik heb daar grote moeite mee, want je praat over goede collega’s.’’

Maar de goede tijd, zoals Brard het noemt, daar heeft de huidige lichting talenten helemaal niets mee te maken. Neem toptalent Steven van der Sloot, tot vorig seizoen aanvoerder van Feyenoord Onder 17. Hij vond het afgelopen zomer wel welletjes in Rotterdam-Zuid en verhuisde naar Ajax. ,,Ik wilde een stap maken vanaf Feyenoord om me beter te ontwikkelen en ik had het gevoel dat dat bij Feyenoord niet meer ging lukken’’, zei hij erover op de website ajax1.nl.

Zijn generatiegenoot Melayro Bogarde, net als Van der Sloot recent ­actief met Oranje onder 17 op het WK in Brazilië, trok al eerder naar Hoffenheim. Tegen VI zei hij deze maand: ,,Ik leer hier meer dan bij Feyenoord. Ik train regelmatig één op één met een trainer, bij Feyenoord deed je alles samen.’’

Deze krant sprak met meerdere talentvolle jeugdspelers die nog wel bij Feyenoord spelen, én met mensen uit hun omgeving. Ook zij benadrukken stuk voor stuk dat ze alleen anoniem hun verhaal kunnen doen. ,,Gezien mijn persoonlijke toekomst in de voetballerij en bij Feyenoord’’, laat een hoog aangeschreven jeugdvoetballer weten, doelend op eventuele straffen. ,,Ik stoor mij, en met mij heel veel anderen, aan de dagelijkse gang van zaken op Varkenoord. Ik vertel dit, zodat de buitenwereld het weet en de jeugdspelers en de welwillende medewerkers bij de jeugdopleiding eindelijk vooruit kunnen.’’

Kuyt en Adriaanse

De kritiek op Kuyt, die trainingen schrapte om zelf te kunnen voetballen, of op Adriaanse, die het van schreeuwen en schelden zou moeten hebben, was terecht en welkom, stelt een andere speler. ,,Adriaanse roept nu voortdurend ‘zal mijn schuld wel weer zijn’, als er iets misgaat’’, stelt een ingewijde op Varkenoord.

Tekst loopt door onder de foto.

Dirk Kuyt (l) en Cor Adriaanse (m). © BSR_AGENCY

Dirk Kuyt gebruikte zijn column in De Telegraaf om te reageren op de kritiek van Van Hanegem. Verwijzend naar een recent bezoekje aan zijn voormalige club Liverpool: ‘Geen paniek, dat deed ik pas nadat ik de twee trainingen met Feyenoord Onder 19 van die dag had afgewerkt’.

Op Varkenoord zeggen ze dat er na de column van Van Hanegem inderdaad geen training meer is geschrapt. Maar het draait natuurlijk allemaal niet om één of twee traininkjes meer of minder. Een andere speler uit het hoogste jeugdelftal van Feyenoord, getraind door Kuyt en Adriaanse, wil dat best uitleggen. Hij vertelt dat hij schrikt van de verhalen van jeugdspelers bij Ajax en PSV, hoe professioneel het er daar aan toegaat, vergeleken bij Varkenoord. ,,Die clubs speelden wij vroeger van de mat, daar is niets meer van over’’, zegt hij. ,,Wij zijn volledig voorbijgestreefd.’’

Maar Feyenoord won vorig seizoen met Kuyt toch tweemaal van het bewierookte Ajax Onder 19? De jeugdspeler: ,,Voetballend waren zij toen al beter. Factoren als een slecht veld, veel thuispubliek en het terughalen van Kökçü, Burger en Geertruida speelden een grote rol in die resultaten.’’

De pass- en trapvorm wordt altijd geleid door Cor Adriaanse. Zijn vormen stammen uit de oudheid.

Jeugdspeler Feyenoord

Waar gaat het dan fout in bijvoorbeeld de laatste fase van de opleiding? Met Dirk Kuyt, voorbestemd om ooit hoofdtrainer te worden in de Kuip, is er een voormalig topspeler die de jeugd het laatste zetje moet geven. ,,Eigenlijk is elke training onder Kuyt en Adriaanse precies hetzelfde’’, zegt een jeugdspeler. ,,Het begint met een warming-up onder leiding van looptrainer Rick Cost. Daarna doen we een pass- en trapvorm. Dan een positiespel en een partijspel als afsluiting. Dat klinkt normaal, maar als spelers voelen we dat we alleen beter worden van de warming-up. Daar zit de uitdaging en de vernieuwing, we merken daar dat we fysiek stappen maken. Soms komt er ook een bal bij, dat is de enige technische vorm die wij op de training doen. Ja, de looptrainer die ons techniek wil bijbrengen, terwijl de trainers daar dus geen inspanning aan leveren.’’

Tekst loopt door onder de foto.

Hoofd opleidingen Stanley Brard. © Pim Ras Fotografie

De trainingen zijn in de ogen van de spelers ‘oefeningen uit­voeren om het uitvoeren’, zo stelt dezelfde jeugdspeler. ,,Achter­liggende gedachtes zitten er niet bij. Het is doen om het doen. De pass- en trapvorm wordt altijd geleid door Cor Adriaanse. Zijn vormen stammen uit de oudheid. Twee passes en de vorm is alweer voorbij. Iedereen doet alles op de automatische piloot.’’

Binnen de jeugdopleiding van Feyenoord werd lange tijd wel gehoopt op instroming in de voetbalpiramide, zoals de reserves van Ajax, PSV, AZ en FC Utrecht nu actief zijn in de eerste divisie en die van enkele andere clubs in de hoogste amateurklasses. Zo niet Feyenoord, vooral omdat toenmalig technisch directeur Martin van Geel er fel op tegen was.

Te veel spelers

Een gevolg is dat Dirk Kuyt bij Onder 19 nu veel te veel spelers tot zijn beschikking heeft, van prille talenten tot jongens die tussen wal en schip zijn beland. Een van de spelers: ,,Positiespel is bij Feyenoord de bal in de ploeg houden. Op welke manier en op welk moment we druk zetten, dat heb ik nog nooit gehoord van een trainer. Partijspellen hetzelfde verhaal. Ik krijg weleens het idee dat ze een bal in het midden gooien en denken ‘zoek het maar uit’. Het enige wat wij van de kant horen is dat we moeten omschakelen. En het commentaar als er iets fout gaat.

,,Technisch en tactisch doen wij niks op trainingen. Nou, alleen voor een belangrijke wedstrijd. Dan moeten wij in formatie staan, doen alsof de bal naar een ‘virtuele rechtsback’ wordt gespeeld en dan in die richting lopen om die virtuele tegenstander onder druk te zetten. Het slaat allemaal nergens op wat wij doen.’’

Het in augustus geopende nieuwe trainingscomplex is hyper­modern. Qua faciliteiten is alles dan ook dik in orde, beaamt een jeugdspeler. ,,Het komt mede door de trainers. De meesten zitten er al jaren, met dezelfde oude ideeën. Naar nieuwe trainers wordt niet geluisterd of ze zijn al snel weer vertrokken.’’ Melvin Boel, trainer van Feyenoord Onder 17, is pas 32 jaar en wordt als positief voorbeeld genoemd. Een jeugdspeler: ,,Maar Boel wordt door de andere trainers niet serieus genomen.’’

Tekst loopt door onder de foto.

Richard Grootscholten werd weggestuurd bij Feyenoord. © Jan Kok | Boomerang Fotografie

Dat is bij Dirk Kuyt een compleet ander verhaal. Kuyt staat op een voetstuk. ,,Wat keek ik tegen die man op’’, zegt een jeugdspeler. ,,Maar hij gaat mee in het stramien van Cor Adriaanse, waar iedereen op Varkenoord bang voor is. Allemaal oude ideeën. Terwijl ik toch denk dat Kuyt zelf trainers heeft gehad die hem op technisch en tactisch vlak beter hebben gemaakt. Als je Adriaanse iets voetbalinhoudelijks vraagt, hoor je: dat had je al lang moeten kunnen.’’

Omdat de noodklok in NRC intern werd weggezet als een rancuneuze natrapbeweging van Grootscholten, vrezen de klokkenluiders op Varkenoord dat ook dit verhaal zal worden betiteld als onzin of een eenmansactie. ,,Maar dat is het zeker niet.’’

Wie kan de noodzakelijke veranderingen doorvoeren? De nieuwe technisch directeur Frank Arnesen, die bij PSV destijds duidelijk was: wie niet mee wil, kan vertrekken? Maar de Deen is nog niet eens officieel begonnen. Sjaak Troost dan, nog even ‘td’ ad interim? Hij stuurde Grootscholten weg, haalde Brard terug en dacht de problemen zo opgelost te hebben. ,,Mensen die eerst positief waren over Brard, zeggen nu dat hij niet meer te vergelijken is met de man die hij was in zijn eerdere ­periode als hoofd opleidingen. Toch moet er iets veranderen. Onze opleiding draait voor geen meter.’’

Mis geen goal van FC Groningen - Feyenoord. Open onze app, installeer Goal Alert gratis en ontvang tijdens wedstrijden binnen 5 minuten een melding én een video van een doelpunt. Lees hier meer. 

Reactie Feyenoord
,,Het is jammer dat de journalist het voor dit artikel niet nodig achtte naar de Academy te komen om van ervaren mensen als Stanley Brard, Dirk Kuyt of ­manager Raymond van Meenen te vernemen wat de filosofie van ­Feyenoords jeugdopleiding is. Zeker ook omdat de schrijver er ook niet bij kon zijn, toen we twee maanden geleden sportjournalisten hebben uitgenodigd voor een rondleiding op Varkenoord en daarbij uitgebreid hebben verteld waarom we doen wat we doen, waar we in geloven en ook waar we onszelf nog denken te kunnen verbeteren.

Na toezending van het artikel, met de vraag of Feyenoord er nog op wilde reageren, hebben wij de ­journalist een uitgebreid interview aangeboden met Dirk Kuyt en Stanley Brard, zodat ook hun kant een nette plaats zou kunnen krijgen in het verhaal ten opzichte van de anonieme bronnen. Deze interviews zouden dan volgende week kunnen plaatsvinden, maar het AD wenste de publicatie voor dit wederhoor niet uit te stellen. Dat stelt teleur. Niettemin sluiten we onze ogen niet voor kritische kanttekeningen zoals die in het verhaal staan. Als er tussen de ruim 220 talenten op onze opleiding meerdere rondlopen die kennelijk eerder anoniem klachten in de media uiten dan dat zij dit intern melden, moeten wij ons afvragen waarom dit zo is. En moeten we daarmee aan de slag. Iedereen moet zich op de Academy veilig voelen om kritische kanttekeningen te kunnen maken. En als kritiek ­terecht is, zullen we daar wat mee doen, want zeker in de topsport geldt dat dingen altijd beter kunnen én moeten.’’

Noot van de redactie: Het AD was twee maanden geleden wel degelijk aanwezig op door Feyenoord de genoemde rondleiding op Varkenoord, alleen door omstandigheden niet in de persoon van de schrijver van dit artikel. Eerdere verzoeken om Dirk Kuyt te interviewen over zijn aanpak als trainer hebben vorig seizoen nergens toe geleid

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 november 2019 door Leon FR1908 --
VVout
 VVout - zaterdag 23 november 2019 - 09:51   quote  deeplink  
Na z'n welles nietes verhaal kan je alleen nog maar op je zelf vertrouwen, wat een moddergevecht over en weer met aparte stellingnames. Vingertjes over en weer, dat gaat echt helpen of je nu journalist, speler of Feyenoord bent.
van geil
 van geil - zaterdag 23 november 2019 - 09:56   quote  deeplink  
Alles is KUT , en dat is aan alle kanten te zien en te merken.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 23 november 2019 - 10:06   quote  deeplink  
Er mag volgens mij geen rust zijn in en om onze ploeg.
Is het niet de trainer, dan wel het bestuur, dan het oude stadion , dan het nieuwe stadion,dan de jeugd opleiding
Dan dirk Kuijt,
Kortom elke journalist wil bagger spuiten en wij gaan er in mee.
kenny
 kenny - zaterdag 23 november 2019 - 10:33   quote  deeplink  
het is een grote teringzooi op varkenoord , je moet wel heel erg blind zijn of stom om niet te willen zien dat het een grote rotzooi is
ik mag hopen dat Arnesen een grote bezem gaat hanteren op varkenoord en ook de scouting en dat de ogen opengaan ten aanzien van de VERLOSSER dirk kuyt pfffff wat wordt ik moe van die engert , nu moet hij klaargestoomd worden om coach van het eerste te worden , waarop in hemels naam op gebaseerd ??? de 019 heeft in geen jaren zo slecht gestaan en brengt geen talent voort , dirk kuyt is alleen maar bezig met de grote dirk kuyt show en hij vroet zich aardig naar binnen in kielzoch van die sjaak troost ook zo'n pannekoek , als ik die twee weer interessant zie zitten op het ereterras of dat ze feyenoord weer zo'n goede dienst hebben bewezen pfff wordt je toch beroerd van , hebben weer een karrevracht spelers binnengehaald die werkelijk feyenoord niks toevoegen of beter maakt , lekker verhaal v Geel weg sturen om er zelf te gaan zitten en het nog slechter te doen , ook die troost en kuyt moet je de laan uit sturen
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 23 november 2019 - 10:38   quote  deeplink  
Er is nu alles aan gedaan. Geef het even de tijd.
VVout
 VVout - zaterdag 23 november 2019 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 10:33 schreef kenny het volgende:
het is een grote teringzooi op varkenoord ... ook die troost en kuyt moet je de laan uit sturen
Het is niet perfect, maar krijg het idee dat we er een nog grotere teringzooi van willen maken. We willen alles omver gooien zonder dat we uit gaan van gedegen kennisvergaring uit eigen perspectief en een oplossing hiervoor, voordat we mensen weg sturen.

Geduld is te bewaren, één voor één worden de directie posities nu ingevuld, ook de opleiding zal nog aan de beurt komen en scouting met Arnesen ook dat was min of meer al aangekondigd.

quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 10:38 schreef piet de paler het volgende:
Er is nu alles aan gedaan. Geef het even de tijd.
Dat bedoel ik dus Piet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 november 2019 door VVout --
van geil
 van geil - zaterdag 23 november 2019 - 10:54   quote  deeplink  
Eens, er wordt nu eindelijk gehandeld.
De jaren lange verloedering onder van Geel lijkt eindelijk aangepakt te worden.
Al is dat zonder deelname aan de KKC eigenlijk onbegonnen werk.
MMM
 MMM - zaterdag 23 november 2019 - 11:00   quote  deeplink  
Het is een grote puinhoop binnen de club
kenny
 kenny - zaterdag 23 november 2019 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 10:49 schreef VVout het volgende:

[..]

Het is niet perfect, maar krijg het idee dat we er een nog grotere teringzooi van willen maken. We willen alles omver gooien zonder dat we uit gaan van gedegen kennisvergaring uit eigen perspectief en een oplossing hiervoor, voordat we mensen weg sturen.

Geduld is te bewaren, één voor één worden de directie posities nu ingevuld, ook de opleiding zal nog aan de beurt komen en scouting met Arnesen ook dat was min of meer al aangekondigd.

[..]

Dat bedoel ik dus Piet.
ben het wel gedeeltelijk met je eens , je moet niet je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt , maar dat het weldegelijk een grote zooi is op varkenoord is nu onderhand wel duidelijk toch ? in het voetballand wordt al veel langer gesproken over de jeugdopleiding ook div media en oud spelers maken er melding van en dan de feiten jeugdspelers stappen over naar de concurrenten en in de jeugd oranje elftallen komen maar enkele spelertjes van feyenoord voor , dit zegt toch gewoon alles en dat het roer gewoon om moet
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 23 november 2019 - 11:07   quote  deeplink  
Op de oude schoenen konden we slecht lopen waren ook versleten. We lopen nu nog even op slippers
Schoenen worden op maat gemaakt, dus nogmaals tijd.
En dan you never walk alone op nieuwe schoenen die nog ingelopen moeten worden, kan pijnlijk zijn maar als ze ingelopen zijn lopen ze heerlijk
analist
 analist - zaterdag 23 november 2019 - 11:26   quote  deeplink  
Zo, nu ook duidelijk hoe ziek Feijenoord is. Nu moeten de supporters eisen, dat er grote schoonmaak komt in alle geledingen binnen de club en wel op korte termijn. Dus de gehele jeugdopleiding op de schop. De eerlijkheid gebied te zeggen, dat wij ver, ver achterlopen bij AZ en Utrecht qua jeugd, scouting. Kijk naar Ajax en leer daarvan. Goede scouting en die halen jonge, zeer jonge talenten binnen de jeugdopleiding. Dus scouting en bezem door de jeugdtrainers, oude verstokte jeugdtrainers direct wegdoen.
Tevens voor het volgende seizoen binnen zien te stromen in de tweede divisie en zo opklimmen naar boven met de jeugd. Supporters eis direct dat Feijenoord mee gaat doen in de tweede divisie. Kijk maar naar de teams die daar spelen, echt niet slecht.
Het goede is, dat men een start maakt met de aanstelling van Arnesen en een financieel directeur. Nu vol gas door en het komt goed.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 11:32   quote  deeplink  
Gretig wordt Gouka's stuk omarmd.
van geil
 van geil - zaterdag 23 november 2019 - 11:33   quote  deeplink  
Het is allemaal weer niet waar zeker.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 23 november 2019 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:33 schreef van geil het volgende:
Het is allemaal weer niet waar zeker.
Waar rook is is vuur.
Maar het lijkt wel of Feyenoord geen rust krijgt door dit soort journalisten
VVout
 VVout - zaterdag 23 november 2019 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:04 schreef kenny het volgende:

[..]

ben het wel gedeeltelijk met je eens , je moet niet je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt , maar dat het weldegelijk een grote zooi is op varkenoord is nu onderhand wel duidelijk toch ? in het voetballand wordt al veel langer gesproken over de jeugdopleiding ook div media en oud spelers maken er melding van en dan de feiten jeugdspelers stappen over naar de concurrenten en in de jeugd oranje elftallen komen maar enkele spelertjes van feyenoord voor , dit zegt toch gewoon alles en dat het roer gewoon om moet
De koers is gezet, roer is gegeven en het logge schip begint langzaam te wenden. Hopelijk geen ijsberg op de route en dan komt het goed.

quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:32 schreef FR-Henk het volgende:
Gretig wordt Gouka's stuk omarmd.
Echt hè, zulke onrust aannemen brengt pas chaos. Het is net of ze er op uit zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 november 2019 door VVout --
kenny
 kenny - zaterdag 23 november 2019 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:35 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Waar rook is is vuur.
Maar het lijkt wel of Feyenoord geen rust krijgt door dit soort journalisten
wees blij dat ze zulke stukken gebaseerd op feiten schrijven anders is er over 5 jaar nog niks verandert en kabbelt het oude goodoldboys groepje lekker gezellig door
kenny
 kenny - zaterdag 23 november 2019 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:26 schreef analist het volgende:
Zo, nu ook duidelijk hoe ziek Feijenoord is. Nu moeten de supporters eisen, dat er grote schoonmaak komt in alle geledingen binnen de club en wel op korte termijn. Dus de gehele jeugdopleiding op de schop. De eerlijkheid gebied te zeggen, dat wij ver, ver achterlopen bij AZ en Utrecht qua jeugd, scouting. Kijk naar Ajax en leer daarvan. Goede scouting en die halen jonge, zeer jonge talenten binnen de jeugdopleiding. Dus scouting en bezem door de jeugdtrainers, oude verstokte jeugdtrainers direct wegdoen.
Tevens voor het volgende seizoen binnen zien te stromen in de tweede divisie en zo opklimmen naar boven met de jeugd. Supporters eis direct dat Feijenoord mee gaat doen in de tweede divisie. Kijk maar naar de teams die daar spelen, echt niet slecht.
Het goede is, dat men een start maakt met de aanstelling van Arnesen en een financieel directeur. Nu vol gas door en het komt goed.
volkomen mee eens , Arnesen heeft een grote bezem nodig
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:33 schreef van geil het volgende:
Het is allemaal weer niet waar zeker.
Zeg ik dat?
Hij heeft meerdere bronnen geraadpleegd. Ik neig ernaar er voor delen geloof aan te hechten. Je kunt een complex moderniseren, maar als je de staf niet moderniseert, blijft er een starre, in zichzelf gekeerde cultuur.
Cor Adriaanse. Hoe bepalend is deze man? Waar staat Brard? Kuijt?
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:40 schreef kenny het volgende:

[..]

volkomen mee eens , Arnesen heeft een grote bezem nodig
Is Arnesen daarvoor dan? En hoe betrouwbaar is van Bodegom?
VVout
 VVout - zaterdag 23 november 2019 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:42 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Is Arnesen daarvoor dan? En hoe betrouwbaar is van Bodegom?
Is als technisch man verantwoordelijk voor aanvoer van talent en de doorstroom naar het eerste met de daarmee verbonden inkomsten. Dus is zeker belast met de taak dat de jeugdopleiding staat, is ook een voorwaarde die hij belangrijk vind.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 23 november 2019 - 11:54   quote  deeplink  
Weten jullie eigenlijk wel onder welke hoofdopleidingen voetballers als
De Guzman Drenthe de Vrij Clasie Wijnaldum Fer en alle anderen gescout en opgeleid zijn?
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:50 schreef VVout het volgende:

[..]

Is als technisch man verantwoordelijk voor aanvoer van talent en de doorstroom naar het eerste met de daarmee verbonden inkomsten. Dus is zeker belast met de taak dat de jeugdopleiding staat, is ook een voorwaarde die hij belangrijk vind.
Bedoel ik niet.
Vraag is meer: wie hoort bij welke clan? Wie deelt er werkelijk de lakens uit? Met Gouka's stuk erbij wordt het steeds een stap ondoorzichtiger.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:54 schreef Leon FR1908 het volgende:
Weten jullie eigenlijk wel onder welke hoofdopleidingen voetballers als
De Guzman Drenthe de Vrij Clasie Wijnaldum Fer en alle anderen gescout en opgeleid zijn?
Wil je daarmee zeggen?
Een opleiding kan achterhaald zijn of zelfs star worden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 23 november 2019 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:57 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Wil je daarmee zeggen?
Een opleiding kan achterhaald zijn of zelfs star worden.
Dat was onder Henk Fräser.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 12:00 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat was onder Henk Fräser.
Ah okee.
kenny
 kenny - zaterdag 23 november 2019 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:40 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Hij heeft meerdere bronnen geraadpleegd. Ik neig ernaar er voor delen geloof aan te hechten. Je kunt een complex moderniseren, maar als je de staf niet moderniseert, blijft er een starre, in zichzelf gekeerde cultuur.
Cor Adriaanse. Hoe bepalend is deze man? Waar staat Brard? Kuijt?
denk dat adriaanse de grootste mond heeft en niet wil veranderen , brard is aangesteld om de gemoederen weer rustig te maken die voerd echt geen veranderingen door , en kuyt pfff die moet zich schamen 019 presteerd zeer slecht sinds jaren , vind hem een gluiperd die zichzelf omhoog wil werken , dat hele technisch hart dat deze zomer spelers aantrok is lachwekkent troost kuyt en adriaanse hebben er werkelijk niks van gebakken
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 23 november 2019 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:42 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Is Arnesen daarvoor dan? En hoe betrouwbaar is van Bodegom?
Nu begrijp ik dat jij van Geel zo hoog heb zitten.
Jij denkt dat een TD er alleen maar is om een stoel bezet te houden.
Dit opleidingsinstituut wat op sterven na dood is ,is het gevolg van
onze beste Martin.
Hij heeft de club werkelijk in al zijn verzetten gesloopt.
En jij gaat s'avonds voor het slapen gaan nog op de knietjes om
een gebedje te doen voor Martin.

Hoop idd dat Arnesen bij machten is om het zojuist overleden instituut nog
te kunnen reanimeren.
Dat zit idd in het taken pakket van een TD
kenny
 kenny - zaterdag 23 november 2019 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:56 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Bedoel ik niet.
Vraag is meer: wie hoort bij welke clan? Wie deelt er werkelijk de lakens uit? Met Gouka's stuk erbij wordt het steeds een stap ondoorzichtiger.
daarom moet de bezem erdoor , er moet eenheid zijn geen kliek , groepjes en stromingen , en ja dan moet je mensen gaan bedanken voor bewezen diensten en er nieuwe capabele mensen met nieuwe ideeen er neer gaan zetten met als doel weer grote talenten op te gaan leiden en feyenoord weer gaan brengen waar het hoort te staan
VVout
 VVout - zaterdag 23 november 2019 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 11:56 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Bedoel ik niet.
Vraag is meer: wie hoort bij welke clan? Wie deelt er werkelijk de lakens uit? Met Gouka's stuk erbij wordt het steeds een stap ondoorzichtiger.
Bodegom met de nieuw bezette posities in de directie. Gouka kan schrijven wat ie wil, soms moet je het niet moeilijker maken dan wordt geschetst.
Robert Voskuijl
 Robert Voskuijl - zaterdag 23 november 2019 - 13:05   quote  deeplink  
We zijn er ingestonken met Kuyt, groot voetballer, groot ego. Een goed paard is nog geen goede ruiter. Echte voorbeelden cijferen zichzelf weg, schelden jongens in de groei niet uit, maar helpen ze, dagen ze uit tot beter. Er is een mooi complex, maar nu nog de goede mensen aan de leiding. Misschien blijven de toptalenten dan voortaan wel hangen...
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 12:14 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Nu begrijp ik dat jij van Geel zo hoog heb zitten.
Jij denkt dat een TD er alleen maar is om een stoel bezet te houden.
Dit opleidingsinstituut wat op sterven na dood is ,is het gevolg van
onze beste Martin.
Hij heeft de club werkelijk in al zijn verzetten gesloopt.
En jij gaat s'avonds voor het slapen gaan nog op de knietjes om
een gebedje te doen voor Martin.

Hoop idd dat Arnesen bij machten is om het zojuist overleden instituut nog
te kunnen reanimeren.
Dat zit idd in het taken pakket van een TD
Jij leest andere dingen dan ik bedoel. Als de jeugdoplewiding verrot is is van Geel ook verantwoordelijk.
Ik geef alleen aan dat niemand geloofwaardig is. Dus we roepen aan de zijlijn.

Maar geloof jij Gouka maar lekker zonder reserve: volg hem naar de top van de berg en lik z'n reet.
Hoef je dat gebedje ook niet doen.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 12:18 schreef kenny het volgende:

[..]

daarom moet de bezem erdoor , er moet eenheid zijn geen kliek , groepjes en stromingen , en ja dan moet je mensen gaan bedanken voor bewezen diensten en er nieuwe capabele mensen met nieuwe ideeen er neer gaan zetten met als doel weer grote talenten op te gaan leiden en feyenoord weer gaan brengen waar het hoort te staan
Da's het hele punt, kenny. Wie is nou geloofewaardig? Heeft het beste met Feyenoord voor?
Elk jaar is er een andere held.
Eenhoorn lijkt de man.
Maar die zit er (nog) niet. Vraag is of de huidige verantwoordelijken Eenhoorn willen binnen halen.

Niemand hier weet zeker. Omdat het intern gecompliceerder is dan we denken, naar mijn idee.

Vorig jaar schreef iemand hier nog dat van Geel de lakens uitdeelde. Enkele maanden later was ie weg...
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 12:51 schreef VVout het volgende:

[..]

Bodegom met de nieuw bezette posities in de directie. Gouka kan schrijven wat ie wil, soms moet je het niet moeilijker maken dan wordt geschetst.
Dan houdt van Bodegom in stand wat door Gouka als misstand aangekaart wordt en met gretigheid gevreten wordt.
VVout
 VVout - zaterdag 23 november 2019 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 13:36 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dan houdt van Bodegom in stand wat door Gouka als misstand aangekaart wordt en met gretigheid gevreten wordt.
Wat houdt ie in stand dan, tot nu toe is alleen de financieel directeur geplaatst en de technisch directeur schijnt ook vast te staan. Commercieel directeur en algemeen directeur is nog gewis en nu alleen maar interim bezet tot dat definitief beklonken is.

De eerste is een nieuw gecreëerde functie met een nieuwe persoon niet uit het kliekje en de td komt ook niet uit het geijkte clubje van binnenuit. Ik zie dus niet in wat je bedoeld.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 13:45 schreef VVout het volgende:

[..]

Wat houdt ie in stand dan, tot nu toe is alleen de financieel directeur geplaatst en de technisch directeur schijnt ook vast te staan. Commercieel directeur en algemeen directeur is nog gewis en nu alleen maar interim bezet tot dat definitief beklonken is.

De eerste is een nieuw gecreëerde functie met een nieuwe persoon niet uit het kliekje en de td komt ook niet uit het geijkte clubje van binnenuit. Ik zie dus niet in wat je bedoeld.
Waar schrijft Gouka over? Over de jeugdopleiding.
Daar heeft van Bodegom geen kritiek op.
VVout
 VVout - zaterdag 23 november 2019 - 14:03   quote  deeplink  
Lees dit en dan mag je stellen dat met het aanstellen van Arnesen ook de jeugdopleiding onder de loep gaat. Dan mag van Bodegom niet openlijk kritiek uiten, wat gewoon slim is. De intentie met het aantrekken van Arnesen vanuit zijn visie wel.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/nieuwe-td-frank-arnesen-wacht-megaklus-bij-feyenoord~a591eb05/
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 14:03 schreef VVout het volgende:
Lees dit en dan mag je stellen dat met het aanstellen van Arnesen ook de jeugdopleiding onder de loep gaat. Dan mag van Bodegom niet openlijk kritiek uiten, wat gewoon slim is. De intentie met het aantrekken van Arnesen vanuit zijn visie wel.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/nieuwe-td-frank-arnesen-wacht-megaklus-bij-feyenoord~a591eb05/
Dus jij weet vooruit dat Arnesen een keiharde opdracht heeft om de jeugdopleiding te reviseren?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 23 november 2019 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 13:12 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Jij leest andere dingen dan ik bedoel. Als de jeugdoplewiding verrot is is van Geel ook verantwoordelijk.
Ik geef alleen aan dat niemand geloofwaardig is. Dus we roepen aan de zijlijn.

Maar geloof jij Gouka maar lekker zonder reserve: volg hem naar de top van de berg en lik z'n reet.
Hoef je dat gebedje ook niet doen.
Ik heb geen geloofwaardigheid nodig om te zien dat de opleiding kapot
Ik persoonlijk hou daar maar 1 man voor verantwoordelijk,dat is Martin.
Daar hebben we ondertussen Gouka niet eens meer voor nodig omdat te constateren .
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 23 november 2019 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 14:10 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dus jij weet vooruit dat Arnesen een keiharde opdracht heeft om de jeugdopleiding te reviseren?
Hoe denk jij dan hoe Feyenoord uit de penerie is gekomen.
Door de jeugdopleiding
VVout
 VVout - zaterdag 23 november 2019 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 14:10 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dus jij weet vooruit dat Arnesen een keiharde opdracht heeft om de jeugdopleiding te reviseren?
Net zo goed als je dat andersom niet vooruit weet, maar je weet wel wat zijn visie is en dat gaat ie echt wel willen uitvoeren.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 14:39   quote  deeplink  
Laat duidelijk zijn: ik hoop van harte dat van Bodegom met Arnesen een behoorlijke veranderslag t.b.v. de totale club wil bewerkstelligen.
Die is nodig.

Maar weten jullie wie nu volkomen betrouwbaar is?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5112
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het jong-Feyenoord topic









0.0590951