BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Jouw Feyenoord Helden

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 17 augustus 2013 - 10:39   quote  deeplink  
RT @FKRotterdam: De rivaliteit met Ajax zit bij oud- speler en jeugdcoach Taument nog diep. Ze zijn arrogant. Pleur op. Doe lekker normaal." #AD #klassieker

BAM! Held!
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 17 augustus 2013 - 22:09   quote  deeplink  
BR5Ts3oCMAA-Uwk.jpg:large

Gave foto!
JanM
 JanM - zondag 18 augustus 2013 - 01:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2013 - 22:09 schreef Bosifyable het volgende:
[ afbeelding ]

Gave foto!
Koop ik bij OSM zodra ik ene Messi gesleten heb ;-)
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 18 augustus 2013 - 01:39   quote  deeplink  
En ik maar sparen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 augustus 2013 - 01:51   quote  deeplink  
Vette foto ja..
twitch
 twitch - zondag 18 augustus 2013 - 02:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 01:51 schreef RenatoBos het volgende:
Vette foto ja..
+1
TheMenace
 TheMenace - zondag 18 augustus 2013 - 04:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2013 - 22:09 schreef Bosifyable het volgende:
[ afbeelding ]

Gave foto!
alleen foute club
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 augustus 2013 - 11:59   quote  deeplink  
Schermafbeelding-2013-08-18-om-01.01.32.png
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 20 september 2013 - 09:41   quote  deeplink  
Henrik Larsson voor altijd Feyenoorder

9100-groot

Feyenoord en haar supporters hebben in de loop der jaren veel buitenlandse spelers voorbij zien komen. Sommigen vertrokken door de achterdeur, maar een aantal gingen een glansrijke carrière tegemoet via Feyenoord. Voor Henrik Larsson, die tot de laatste categorie behoorde, was Feyenoord zijn eerste buitenlandse club. Vandaag is hij 42 jaar oud geworden.

Henke Larsson kwam in 1993, op 21 jarige leeftijd, naar Rotterdam. Feyenoord was een jaar eerder kampioen geworden en Larsson kwam dus op het goede moment binnen. Larsson zou 4 jaar blijven in Rotterdam en hij zou in totaal 101 duels uitkomen voor de club. Vier jaar lang speelde Larsson ook Europees voetbal met Feyenoord. Misschien wel de meest gedenkwaardige wedstrijd waarbij Larsson een hoofdrol vertolkte is de uitwedstrijd tegen Werder Bremen op 3 november 1994 (zie filmpje onderaan het artikel). Aan het begin van dit jaar kwam Larsson overigens tijdelijk terug naar Rotterdam, Varkenoord, dit in het kader van zijn trainerscursus.

Larsson vertrok in 1997 naar Celtic waar hij de absolute smaakmaker werd van de Schotse competitie. Vier keer in 7 jaar tijd werd hij er kampioen en hij zou er 175 goals scoren voor Celtic. Vervolgens vertrok hij in 2004 naar Barcelona waarmee hij 2 landstitels wist te winnen en de Champions League. Na zijn Spaanse periode keerde hij terug naar Helsingborgs IF, maar Manchester United huurde hem vervolgens voor 3 maanden. Na die periode vertrok hij wederom naar zijn oude Zweedse club om er zijn voetbalcarrière af te sluiten. Inmiddels is Larsson vanaf 2009 zelf trainer van Landskrona BolS. Wij wensen hem een fijne dag toe en voor de liefhebbers hieronder nog even die gedenkwaardige avond in november tegen Werder Bremen.

Bron:FRFans
VVout
 VVout - vrijdag 20 september 2013 - 09:56   quote  deeplink  
Ga lekker met een paar Zweedse blondines de sauna in en happy birthday zou ik zeggen voor je.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 20 september 2013 - 10:00   quote  deeplink  
Dan ga ik mee..
VVout
 VVout - vrijdag 20 september 2013 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 september 2013 - 10:00 schreef RenatoBos het volgende:
Dan ga ik mee..
Jij denkt zeker dat je altijd jarig bent, haha.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - vrijdag 20 september 2013 - 11:09   quote  deeplink  
Ik weet ook nog wel twee helden! :)
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 20 september 2013 - 15:38   quote  deeplink  
Petur Petursson "Het IJskonijn"
Herinner mij vooral de bekerfinale 1980 waarin Lerby en Arnesen werden weggespeeld

IJslander.jpg

Hier een krantenknipsel van die wedstrijd, samen met Jan peters.

1379686972.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 september 2013 door Gerard_FR --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 20 september 2013 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 september 2013 - 11:09 schreef hoogvliet010 het volgende:
Ik weet ook nog wel twee helden! :)
Dat je nog aan me denkt..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 september 2013 - 10:39   quote  deeplink  
Mike Obiku voor altijd in de boeken

helden-obiku.jpg

Mike Obiku kwam 4 seizoenen lang voor Feyenoord uit. Hij maakte naam doordat de Nigeriaanse speler steevast zijn t-shirt uitdeed als hij had gescoord. Destijds mocht dat nog zonder er een gele kaart voor te krijgen. Vandaag viert hij zijn 45e verjaardag.

Zijn debuut bij Feyenoord maakte hij op 12 augustus 1992 in de thuiswedstrijd tegen PSV. Ondanks dat hij bij Feyenoord nooit een vaste basisplaats veroverde, groeide hij toch in een relatief korte tijd uit tot een publiekslieveling. Zijn brede lach, zijn parelwitte tanden en zijn ongelofelijke inzet die hij iedere minuut dat hij op het veld stond liet zien, deed de harten van de Feyenoordsupporters sneller kloppen. Obiku voelde zich één met het legioen en liet dat ook blijken. Hij maakte het één keer zelfs zo bont dat hij zijn shirt midden in een wedstrijd het publiek in gooide. Na een smeekbede met de supporter die het shirt opving kreeg hij hem uiteindelijk teruggeworpen en kon hij de wedstrijd hervatten. Een ander memorabel Obiku-moment is de actie tijdens een wedstrijd tegen Willem II. Nadat Obiku had gescoord wilde hij zijn blijdschap delen met de Feyenoordsupporters. Hij klom de hekken in en begon te juichen. Ondanks dat hij met zijn handen vol in het prikkeldraad greep kon hij zijn geluk niet op. De bebloede handen dienden wel eerst verzorgd te worden voor hij de wedstrijd kon hervatten.

Onsterfelijk werd hij bij de Feyenoord supporters op 8 maart 1995. Tijdens de kwartfinale van de Amstel Cup, speelde Feyenoord een uitwedstrijd tegen Ajax. Ajax, dat in datzelfde jaar vrijwel onverslaanbaar was en zelfs de UEFA Champions League wist te winnen werd in de reguliere speeltijd met moeite op 1-1 gehouden. Het was tevens het jaar dat de golden goal zijn intrede deed en die zou van toepassing zijn in de verlenging van deze wedstrijd. In de tweede helft van de verlenging werd er een lange bal vanuit de Feyenoord-defensie naar voren gespeeld en Mike Obiku nam de bal aan in zijn voeten. Hij passeerde met een paar bewegingen de Ajax-verdedigers en liet vervolgens het net bollen. Feyenoord plaatste zich daarmee voor de halve finale. Deze wedstrijd werd uit gewonnen van Heerenveen (0-1). De finale tegen FC Volendam zou worden gewonnen met 2-1 met het winnende doelpunt van Obiku in de 82ste minuut. Obiku werd in zijn eerste jaar kampioen en won 2 keer de KNVB beker met Feyenoord. Tegenwoordig is hij werkzaam bij Feyenoord Soccer Schools. Wij wensen hem een hele fijne dag toe. Voor de liefhebbers nog even die mooie en belangrijke goal van 8 maart 1995.


Bron:FRFans
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 september 2013 - 10:39   quote  deeplink  
Gefeliciteerd held..

Die kop van Willem is goud waard he..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 30 september 2013 - 00:58   quote  deeplink  
1237097_546466428759225_2098060452_n.jpg
van geil
 van geil - maandag 30 september 2013 - 13:30   quote  deeplink  
de poster van Mathijsen
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 30 september 2013 - 13:33   quote  deeplink  
Wat zeg je!!!!!?
craven
 craven - maandag 30 september 2013 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 13:30 schreef van geil het volgende:
de poster van Mathijsen
Nee dat is deze geile:

Az8j-7PCEAAadV8.jpg
van geil
 van geil - maandag 30 september 2013 - 13:35   quote  deeplink  
ajjjj
VVout
 VVout - maandag 30 september 2013 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 13:34 schreef craven het volgende:

[..]

Nee dat is deze geile:

[ afbeelding ]
Zie hem gniffelen, $$$.
van geil
 van geil - maandag 30 september 2013 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 14:18 schreef VVout het volgende:

[..]

Zie hem gniffelen, $$$.
van Geel ja..:)
MMM
 MMM - maandag 30 september 2013 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 00:58 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
Makaay?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 01 oktober 2013 - 00:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 17:47 schreef MMM het volgende:

[..]

Makaay?
Bovenin naast Guidetti..
MMM
 MMM - woensdag 02 oktober 2013 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 oktober 2013 - 00:32 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Bovenin naast Guidetti..
Haha, dat zag ik. Vroeg me af waarom hij erop stond..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 02 oktober 2013 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 oktober 2013 - 17:42 schreef MMM het volgende:

[..]

Haha, dat zag ik. Vroeg me af waarom hij erop stond..
d:-)
piet de paler
 piet de paler - woensdag 02 oktober 2013 - 19:52   quote  deeplink  
ik denk dat we een hoop helden hebben gehad. Maar als ik wel eens op vakje T zit zie ik wel eens mensen naar boven komen die lichamelijk gehandicapt zijn, en heel veel moeite hebben om boven te komen,. Ook weet ik dst er mensen zitten die heel veel moeten sparen voor hun seizoenskaart dat zijn mijn helden.........
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 02 oktober 2013 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 oktober 2013 - 19:52 schreef piet de paler het volgende:
ik denk dat we een hoop helden hebben gehad. Maar als ik wel eens op vakje T zit zie ik wel eens mensen naar boven komen die lichamelijk gehandicapt zijn, en heel veel moeite hebben om boven te komen,. Ook weet ik dst er mensen zitten die heel veel moeten sparen voor hun seizoenskaart dat zijn mijn helden.........
Zijn de echte, Piet.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 10 oktober 2013 - 13:28   quote  deeplink  
1383093_553409628064905_2060847405_n.png

Van harte gefeliciteerd EL Jardineiro met je 39ste verjaardag..

Herriner me hem vooral om deze wedstrijd..


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 oktober 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 november 2013 - 11:07   quote  deeplink  
'Arsenal houdt verrichtingen van Kalou in de gaten'

salomon-kalou(lille)(1).jpg

Salomon Kalou kan in januari al de overstap maken naar de Premier League. De aanvaller van LOSC Lille zou in de gaten worden gehouden door de koploper uit de Engelse competitie, Arsenal. De Londenaren weten echter nog niet of de oud-speler van Feyenoord de ideale versterking is.

Arsenal-trainer Arsène Wenger heeft al vaak aangegeven een nieuwe spits te willen hebben. Wenger beschikt momenteel alleen over de Fransman Oliver Giroud. De 64-jarige oefenmeester wil graag dat Giroud concurrentie ondervindt en Kalou zou dus een optie kunnen zijn, weet de Daily Mail.

Kalou, die al eens eerder in de Premier League bij Chelsea speelde, moet zo'n drie miljoen euro kosten. De Ivoriaan heeft zijn zaakwaarnemer verteld dat hij open staat voor een vertrek bij Lille als een Engelse club zich meldt. Arsenal wilde de 28-jarige Kalou in 2012 ook al hebben, alleen was de aanvaller destijds niet van plan een deel van zijn salaris in te leveren.
Bron:Soccernews
MMM
 MMM - zaterdag 16 november 2013 - 11:22   quote  deeplink  
Kom lekker terug naar Feyenoord!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - dinsdag 19 november 2013 - 01:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 11:22 schreef MMM het volgende:
Kom lekker terug naar Feyenoord!
Eens!!!

babovic206.JPG
VVout
 VVout - dinsdag 19 november 2013 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 11:22 schreef MMM het volgende:
Kom lekker terug naar Feyenoord!
Manchester-Uniteds-Robin--010.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 november 2013 - 16:30   quote  deeplink  
Wijnstekers: 'Janmaat speelt net zoals Dani Alves'



"De kwaliteit is niet altijd even goed. Maar de spanning is terug in de Eredivisie. Iedereen kan van elkaar winnen en verliezen." Woorden van Ben Wijnstekers.

De oud-aanvoerder Oranje en Feyenoord komt aan bod in een interview met ELF Voetbal TV. Tegenwoordig is hij verantwoordelijk voor de Feyenoord Soccer Schools, wat hij motiveert in het interview met hoofdredacteur Jan-Hermen de Bruijn.

"Ik ben trots op onze opleiding. Clubs in het buitenland komen naar Feyenoord om te kijken en hun opleiding na te bootsen. Ook om talent weg te halen. Van de ene kant is dat leuk, aan de andere kant willen de talenten ook zelf behouden."

Wijnstekers looft in het eerste elftal met name Daryl Janmaat. "Hij is verdedigend toch sterk. Hij is daarnaast slim en zijn tekortkomingen verbloemt hij met heel veel aanvallende acties. Net zoals Dani Alves. Zorgen dat je eerst de verdediging goed hebt staan. Dan kijken waar je nog meer voldoening uit kan halen."

In het interview met ELF Voetbal TV vertelt Wijnstekers ook over uitgebreider onze Eredivisie, de vele Nederlanders in het buitenland en welke personen grote rollen hebben gespeeld in de huidige succesvolle jeugdopleiding.
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 november 2013 - 16:53   quote  deeplink  
Gefeliciteerd met je 44ste verjaardag..
1456104_579703882102146_1775308707_n.jpg

Held..
van geil
 van geil - vrijdag 29 november 2013 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2013 - 16:53 schreef RenatoBos het volgende:
Gefeliciteerd met je 44ste verjaardag..
[ afbeelding ]

Held..
ik zie n toekomstige trainer in hem.voor Feyenoord 1
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 04 december 2013 - 20:32   quote  deeplink  
Zweedse promovendus stelt Larsson aan als nieuwe trainer

henrik-larsson(1).jpg

Henrik Larsson heeft in Zweden een nieuwe werkgever gevonden. De 42-jarige Zweed staat vanaf 1 januari 2014 aan het roer bij Falkenbergs FF, dat naar het hoogste niveau in Zweden is gepromoveerd. Via de officiële kanalen maakt de club bekend dat hij een eenjarig contract heeft getekend.

Het zal voor Larsson geen gemakkelijke klus worden om Falkenbergs op het hoogste niveau te houden, maar daar heeft de oud-spits geen moeite mee. "Ik vind een uitdaging aangaan leuk en hou er van om dingen te doen die bijna onmogelijk zijn. Ik bedank Falkenberg voor deze kant en ik kijk er erg naar uit", aldus de voormalig topspits op de website van de promovendus.

In Nederland is Larsson bekend geworden van zijn periode bij Feyenoord, waar hij in totaal vier seizoenen speelde. Daarna kwam hij nog uit voor Celtic, FC Barcelona en Manchester United. In 2008 besloot hij zijn loopbaan te beëindigen bij Helsingborgs IF. Daarnaast kwam hij ook 116 keer in actie voor het nationale elftal van Zweden.
Bron:Soccernews
tomson
 tomson - woensdag 04 december 2013 - 23:25   quote  deeplink  
Is in Zweden natuurlijk ook een voetbalicoon. Ik hoop voor hem dat hij het als trainer ook redt.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 03 januari 2014 - 21:57   quote  deeplink  
Jan Boskamp..! :)

1520600_607863312614678_1834277721_n.jpg
VVout
 VVout - vrijdag 03 januari 2014 - 22:16   quote  deeplink  
Dat was het dan, ik hoef geen bitterballen meer bedankt hooooor!
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 03 januari 2014 - 22:17   quote  deeplink  
Joop van daele en Willem van hanegem , mijn helden van weleer ...
Daarna vooral: Pierre van Hooydonk, Dirk Kuyt en Paul Bosvelt
tomson
 tomson - vrijdag 03 januari 2014 - 22:17   quote  deeplink  
Hahaha :) Jantjuuhh ♡♡♡
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 03 januari 2014 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 november 2013 - 01:57 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Eens!!!

[ afbeelding ]
Die hoop ik NOOIT meer bij Feyenoord te zien, wat een drama ...
tomson
 tomson - vrijdag 03 januari 2014 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 januari 2014 - 22:18 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Die hoop ik NOOIT meer bij Feyenoord te zien, wat een drama ...
Dat je er serieus op in gaat. ..
van geil
 van geil - vrijdag 03 januari 2014 - 22:20   quote  deeplink  
Tomasson
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 03 januari 2014 - 22:21   quote  deeplink  
Brett Emerton.
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 03 januari 2014 - 22:23   quote  deeplink  
Lexie..
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 03 januari 2014 - 22:24   quote  deeplink  
Vanzelfsprekend.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Jouw Feyenoord Helden









0.0135700