BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
tomson
 tomson - donderdag 11 mei 2017 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 15:54 schreef VVout het volgende:

[..]

Wanneer gaan ze stemmen?
LIVE: raadsdebat over Feyenoord City #rtvrijnmond

http://www.rijnmond.nl/nieuws/154845/LIVE-raadsdebat-over-Feyenoord-City
tomson
 tomson - donderdag 11 mei 2017 - 17:45   quote  deeplink  
Het schiet allemaal nog niet echt op
tomson
 tomson - donderdag 11 mei 2017 - 18:08   quote  deeplink  
Nos meldt dat gemeenteraad onder voorwaarden akkoord is.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 11 mei 2017 - 18:19   quote  deeplink  
Ik begrijp de vooruitgang maar zal de oude kuip heel erg missen
VVout
 VVout - donderdag 11 mei 2017 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 17:42 schreef tomson het volgende:

[..]

LIVE: raadsdebat over Feyenoord City #rtvrijnmond

http://www.rijnmond.nl/nieuws/154845/LIVE-raadsdebat-over-Feyenoord-City
Snap die link wel, had alleen tot nu toe geen voldoende snel internet ter beschikking.

Voor de rest, wat ik heb kunnen volgen althans gaat het er om dat Feyenoord beter met zijn achterban moet communiceren ook al doen ze het nu al goed. Dat de Bloemhof niet gaat profiteren van het project want dat grenst niet direct aan het ontwikkelingsgebied -.- en een of andere jojo jankt nog wat over sociale woningen ipv blitse appartementen.

Nou geloof me, ik had al lang met een knuppel daar door het hok gegaan, wat kunnen die zeveren over dingetjes zeg.
tomson
 tomson - donderdag 11 mei 2017 - 18:43   quote  deeplink  
Internet weer aangeslingerd? ;)

Fietsenstallingen en waterbussen, je hoort vanalles voorbijkomen idd. .
Bottomline voor zover ik er uit opmaak : Gemeente akkoord voor 135 miljoen, de rest voor investeerders. En mits de gemeente maar ten aller tijde het recht behoudt er zo weer uit te kunnen stappen ?
JanM
 JanM - donderdag 11 mei 2017 - 19:56   quote  deeplink  
Stemming om 20:00 uur
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 mei 2017 - 20:19   quote  deeplink  
Feyenoord City met ruime meerderheid in Rdamse raad aangenomen: 35 stemmen (vd 45) Betekent 135 mln euro voor nieuw stadion
JanM
 JanM - donderdag 11 mei 2017 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 20:19 schreef Stylzz het volgende:
Feyenoord City met ruime meerderheid in Rdamse raad aangenomen: 35 stemmen (vd 45) Betekent 135 mln euro voor nieuw stadion
En nu DOORPAKKEN!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 mei 2017 - 20:20   quote  deeplink  
C_kLzYgXkAE-QCc.jpg
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 mei 2017 - 20:24   quote  deeplink  
Wel een lastig moment, of juist een goed moment, word je zondag kampioen, hoor je niemand, word je t niet, breekt de pleuris dubbel uit.
De messen worden online nu al geslepen.
FeyenoordFourEver
 FeyenoordFourEver - donderdag 11 mei 2017 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 20:19 schreef Stylzz het volgende:
Feyenoord City met ruime meerderheid in Rdamse raad aangenomen: 35 stemmen (vd 45) Betekent 135 mln euro voor nieuw stadion
Mooi.
MMM
 MMM - donderdag 11 mei 2017 - 20:48   quote  deeplink  
Ik vraag me af of dit echt het beste is voor de club. Ik heb zo gigantisch veel gelezen, ook van mensen die er neutraal in staan zoals de Volkskrant afgelopen week die het plan met de grond gelijk maken.

Ik hoop niet dat dit de club kapot maakt.
tomson
 tomson - donderdag 11 mei 2017 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 20:24 schreef Stylzz het volgende:
Wel een lastig moment, of juist een goed moment, word je zondag kampioen, hoor je niemand, word je t niet, breekt de pleuris dubbel uit.
De messen worden online nu al geslepen.
Je meent het.

o6edyx.jpg
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 mei 2017 - 20:59   quote  deeplink  
SLoopkogel?
kenny
 kenny - donderdag 11 mei 2017 - 21:01   quote  deeplink  
kuip was en is mooi maar feyenoord moet door en de mieuwe kuip kan alleen maar mooier en beter worden
tomson
 tomson - donderdag 11 mei 2017 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 20:59 schreef Stylzz het volgende:
SLoopkogel?
Je zou zeggen een snijbrander.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 11 mei 2017 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 20:48 schreef MMM het volgende:
Ik vraag me af of dit echt het beste is voor de club. Ik heb zo gigantisch veel gelezen, ook van mensen die er neutraal in staan zoals de Volkskrant afgelopen week die het plan met de grond gelijk maken.

Ik hoop niet dat dit de club kapot maakt.
Was niet de Volkskrant zelf, maar een econoom die geinterviewd werd. Maar klopt, deze man vond de profits voor Feyenoord zelf niet gegarandeerd.
Milo
 Milo - vrijdag 12 mei 2017 - 07:49   quote  deeplink  
1 ding hoop ik maar, dat de sfeer zal mee verhuizen!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 12 mei 2017 - 08:18   quote  deeplink  
Die van Merwijk zegt het goed, de sfeer wordt gemaakt door het publiek. Het stadion is in principe een transportmiddel. Als ze de kenmerken van de huidige Kuip houden qua opzet moet het goed komen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 12 mei 2017 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 08:18 schreef Stylzz het volgende:
Die van Merwijk zegt het goed, de sfeer wordt gemaakt door het publiek. Het stadion is in principe een transportmiddel. Als ze de kenmerken van de huidige Kuip houden qua opzet moet het goed komen.
Nee hoor dat heeft hij niet goed..Maar deze man heeft nog nooit iets zinnigs gezegt..
Ik ben blij dat het door gaat ,maar ik hoop wel dat het nieuwe stadion net zo ovaal word als bijvoorbeeld de Kuip met de ringen dicht op elkaar.. De akoestiek is voor het legioen bepalend voor de sfeer en uitstraling...Beide factoren zijn bepalend.
kenny
 kenny - vrijdag 12 mei 2017 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 09:21 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Nee hoor dat heeft hij niet goed..Maar deze man heeft nog nooit iets zinnigs gezegt..
Ik ben blij dat het door gaat ,maar ik hoop wel dat het nieuwe stadion net zo ovaal word als bijvoorbeeld de Kuip met de ringen dicht op elkaar.. De akoestiek is voor het legioen bepalend voor de sfeer en uitstraling...Beide factoren zijn bepalend.
kan alleen maar beter worden , hoorde zelfs dat we nog meer tegen het veld aan komen te zitten , als ze de kenmerken van de kuip meenemen of die zelfs weten te verbeteren kan het alleen maar meer nog intenser worden
Milo
 Milo - vrijdag 12 mei 2017 - 11:10   quote  deeplink  
Dus rustig afwachten
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 12 mei 2017 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 09:21 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Nee hoor dat heeft hij niet goed..Maar deze man heeft nog nooit iets zinnigs gezegt..
Ik ben blij dat het door gaat ,maar ik hoop wel dat het nieuwe stadion net zo ovaal word als bijvoorbeeld de Kuip met de ringen dicht op elkaar.. De akoestiek is voor het legioen bepalend voor de sfeer en uitstraling...Beide factoren zijn bepalend.
Dat is wat ik met de laatste twee zinnen bedoelde
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 12 mei 2017 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 16:58 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dat is wat ik met de laatste twee zinnen bedoelde
Ja waarschijnlijk had ik die niet eens gelezen .. Maar die laatste zin was wel jou zin toch?
Want dan blijft mijn mening over die koekebakker tenminste staan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door Leon FR1908 --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 01 juni 2017 - 17:14   quote  deeplink  
Bouw nieuw trainingscomplex Feyenoord gestrat

(https://youtu.be/aPXUzWYFIHQ)
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 27 juni 2017 - 07:08   quote  deeplink  
Veranderingen in de Rotterdamse raad zet dit weer op losse schroeven
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 27 juni 2017 - 08:10   quote  deeplink  
Zou wel heel idioot worden.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 juli 2017 - 17:17   quote  deeplink  
UPDATE BOUW TRAININGSACCOMMODATIE FEYENOORD (1)

2daexrr.jpg

Hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst sloeg op woensdag 28 juni 2017 de eerste paal van de nieuwe trainingsaccommodatie voor Feyenoord 1, die bij de start van het seizoen 2018-2019 in gebruik genomen moet worden. Op Feyenoord.nl geven we je maandelijks een update over de voortgang van de bouw. In deel 1 blikken we terug op de eerste weken.

Voortgang gebouw
Nadat Van Bronckhorst tijdens een feestelijke bijeenkomst hoogstpersoonlijk de eerste paal van de nieuwe trainingsaccommodatie de grond in had geslagen, is in de week die volgde het heiwerk afgerond, waarna ook de fundering kon worden gelegd. Inmiddels zijn alle funderingsbalken gestort en ligt ook het eerste stuk betonnen vloer erin, namelijk de vloer van de lift die in het twee verdiepingen tellende hoofdgebouw komt.

Voortgang velden en buitenruimte
Tegelijkertijd met het gebouw is ook een start gemaakt met de aanleg van de velden. Daarbij is in eerste instantie zo’n vijftig centimeter grond afgegraven, waarna drainagebuizen zijn aangebracht om regenwater snel af te kunnen voeren en de velden zo bespeelbaar mogelijk te krijgen. Vervolgens is het beregeningsysteem aangebracht om in droge perioden de velden te kunnen sproeien. Daaroverheen is een nieuw waterdoorlatend zandpakket aangebracht, waar de veldverwarmingsleidingen doorheen zijn getrokken om ook in winterse omstandigheden gewoon door te kunnen trainen.

Na een test met goed vervolg, waarbij deze leidingen met water zijn gevuld en onder druk zijn gezet, wordt momenteel een vruchtbare toplaag op de velden aangebracht en zal komende weken ook de kunstgras performance strook worden gerealiseerd.

Ook is inmiddels begonnen met het aanbrengen van de ballenvangers en hekwerken. De werkzaamheden aan de velden verlopen zo voorspoedig, dat deze bijna twee weken voorliggen op planning en het grasteam binnenkort de velden al kan inzaaien.

Het beoogde eindresultaat
Feyenoord 1 krijgt op het nieuwe complex de beschikking over twee velden, een kunstgras warming-upstrook en een apart keepersveld. Direct hierlangs ligt het hoofdgebouw, dat aan één zijde volledig van glas is, waardoor van binnenuit een perfect zicht op de velden geboden wordt. De onderste verdieping is op de eerste plaats de werkruimte voor spelers en (medische) staf, met onder meer een halfronde kleedkamer, een ruime fitness- en beweegruimte en een wellnessgebied met douches, warme en koude baden en een sauna.

De technisch directeur en de hoofdtrainer krijgen een eigen kantoor op de eerste verdieping, waar ook een kantoortuin wordt ingericht voor de rest van de technische staf, inclusief een vergaderkamer. Ook de kantoren van de teammanager en de video- en data-analisten zullen op de eerste verdieping te vinden zijn.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 25 juli 2017 - 11:19   quote  deeplink  
Komt er nog een rookruimte?
ar
 ar - dinsdag 25 juli 2017 - 12:10   quote  deeplink  
Hahaha
van geil
 van geil - dinsdag 25 juli 2017 - 16:01   quote  deeplink  
En een afwerkplaats!
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 25 juli 2017 - 16:16   quote  deeplink  
Voor Annet
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 september 2017 - 19:07   quote  deeplink  
Nog volop zorgen op Zuid over komst nieuw stadion

os99VEEa.png

Het nieuwe stadion van Feyenoord komt eraan, maar zorgen zijn er nog volop op Zuid. ,,We willen opgestroopte mouwen zien.’’

De bouw van een nieuwe thuisbasis voor Feyenoord wás al een lange weg, en zal dat voorlopig nog wel even blijven. Nadat de Rotterdamse gemeenteraad in mei akkoord ging met een aandelenpakket van 40 miljoen euro in het toekomstige ‘iconische sportcomplex’ aan de Nieuwe Maas, ging de volgende fase in. Ofwel zieltjes winnen voor dit ambitieuze megaproject op de linker Maasoever, financiers vinden én grond verwerven.

Dat eerste gebeurde op een infomarkt voor omwonenden en ondernemers, in het Maasgebouw naast de Kuip. Van de partij waren onder anderen bewoners van de wijk Veranda, van wie sommigen direct uitzicht krijgen op het enorme bouwwerk, dat voor een deel in de rivier komt te staan.

Twijfels blijven er echter. Zoals bij Marco van den Berg van de Stadionpark Werkgroep Veranda (SWV). De verkeersafwikkeling in dit deel van Zuid is een punt van discussie, het parkeren een steeds terugkerend thema, evenals meer groen in de buurt. ,,Er worden alleen maar plannen gemaakt. Maar we willen eens opgestroopte mouwen zien.’’

Uitzicht
En ofschoon de intenties van Feyenoord City worden geprezen – de infomarkt, een website, periodiek overleg – is de hele Veranda nog niet bepaald om. Zo raakt een flinke groep bewoners zijn uitzicht kwijt, en wordt gevraagd om compensatie. ,,Feyenoord doet er wijs aan om over de brug te komen, anders krijg je allerlei procedures.’’

Vrees is er ook voor de ‘bouwput’, die de Veranda dreigt te worden als er aan het stadion wordt gewerkt. Van den Berg: ,,Daar zien veel mensen tegenop. Daarom lijkt het ons een goed idee om de aan- en afvoer van bouwmateriaal over het water te laten verlopen. In plaats van allemaal vrachtwagens die af en aan rijden.’’

De eerste paal moet in 2019 de grond in. Van den Berg: ,,Ik denk niet dat ze dat halen. Al die bedrijven uitkopen, dat wordt nog een pijnpunt hoor. Zeker als ondernemingen niet meewerken en een onteigeningsprocedure moet worden opgestart.’’

Overlast
Projectleider Frank Keizer van Feyenoord City sombert absoluut niet mee. ,,We willen kijken waar de zorgen van de omwonenden zitten, en zullen die zoveel mogelijk wegnemen’’, legt hij uit. Het idee om de aanvoer van bouwmateriaal bij voorkeur over de Nieuwe Maas te laten gaan, heeft zijn steun. ,,Wij denken daar zelf ook over na’’, meldt hij. ,,En vervoer over water is tenslotte goedkoper dan met vrachtwagens.’’

Als de eerste paal in 2019 onverhoopt niet wordt gehaald, is er geen man overboord, zegt hij. ,,Als je later start, betekent dat niet dat de bouw langer duurt. De bouwtijd bedraagt in totaal drie jaar, en de periode dat je overlast hebt, schatten wij in op anderhalf à twee jaar’’, klinkt het.

Overigens, Feyenoord heeft nog tijd zat om twijfelaars over de streep te trekken en alle procedures keurig af te ronden. Pas half 2019 wordt een knoop doorgehakt over een ‘Stadion aan de Maas’. ,,Dat is het allerlaatste moment om ja of nee te zeggen.’’

Donderdag is er opnieuw een infomarkt in het Maasgebouw.
van geil
 van geil - maandag 02 oktober 2017 - 21:12   quote  deeplink  
http://feyenoord.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=374256&abbr=voetbalprimeur&ref=hn_feyenoord
VVout
 VVout - maandag 02 oktober 2017 - 21:17   quote  deeplink  
Dat zit daar vol jankende joden, snel weer weg geklikt.
tomson
 tomson - maandag 02 oktober 2017 - 22:05   quote  deeplink  
Lekker binnenkomertje op de eerste werkdag van onze nieuwe directeur.
tomson
 tomson - maandag 02 oktober 2017 - 22:06   quote  deeplink  
150 miljoen.. das een flinke pet waar hij mee rond moet.
van geil
 van geil - maandag 02 oktober 2017 - 22:13   quote  deeplink  
Het voorwerk is een beetje blijven liggen.
Detail.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 oktober 2017 door van geil --
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 03 oktober 2017 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 oktober 2017 - 22:06 schreef tomson het volgende:
150 miljoen.. das een flinke pet waar hij mee rond moet.
2 of 3 transfers en je bent er
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 03 oktober 2017 - 07:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 oktober 2017 - 22:06 schreef tomson het volgende:
150 miljoen.. das een flinke pet waar hij mee rond moet.
Geen idee.
Hoeveel nog?
10? 15? 75? 140?
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 03 oktober 2017 - 08:04   quote  deeplink  
100-150 miljoen.
Dat wordt weer wat Vrienden aanboren. Lijkt de Jong me wel het type voor.
VVout
 VVout - dinsdag 03 oktober 2017 - 08:11   quote  deeplink  
Gewoon lenen en over 20 jaar aflossen of zo, doe je toch meestal zo?
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 03 oktober 2017 - 08:46   quote  deeplink  
Ook ja.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 03 oktober 2017 - 09:18   quote  deeplink  
We weten niet hoeveel er nog nodig is, alleen een totaal.
VVout
 VVout - dinsdag 03 oktober 2017 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 oktober 2017 - 08:46 schreef FR-Henk het volgende:
Ook ja.
Lenen aan een vriend of van een vriend kan goed gaan, vaak ook minder goed.
tomson
 tomson - woensdag 29 november 2017 - 19:51   quote  deeplink  
https://www.nu.nl/voetbal/5028035/feyenoord-vraagt-amerikaanse-bank-krediet-nieuw-stadion.html?redirect=1
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 29 november 2017 - 20:06   quote  deeplink  
Welja de ellende vloeit ook over van dat land naar hier ,dus waarom het geld ook niet.
van geil
 van geil - woensdag 29 november 2017 - 23:07   quote  deeplink  
Gewoon onhaalbaar , geen normale bank die dit doet.
raket
 raket - woensdag 13 december 2017 - 17:19   quote  deeplink  
Ben verleden week gebeld door de assistente van jan de Jong, dat het idee(het bestaat uiteraard al bij andere clubs).'Je naam in een steen bij het stadion" in het nieuwe stadion of bij het nieuwe trainingscomplex word meegenomen. Best wel leuk dat ze het idee leuk vonden en tof dat ze even terug bellen. Volgens mij is die Jan de Jong een best ventje.
Voor de mensen die nog niet op de hoogte zijn. Je kan een steen kopen, daar zet je je eigen naam, van je geboren kind, overleden familielid of iemand anders in. Je betaald bv 50 euro, na aftrek van kosten, gaat bv de rest van het geld naar de jeugdopleiding of iets anders wat Feyenoord interessant vind. Bij amateur verenigingen word dit ook wel eens op kleine schaal gedaan, maar moet je voorstellen dat zo iets bij een grote club als Feyenoord slaagt?, dan praat je al gauw over een paar miljoen. Nu is een muur maar een muur, maar als je dit op een manier in kan bouwen in het stadion, met bv Feyenoord foto's of beelden van Feyenoord spelers, denk ik dat je er best iets leuks van kan maken. B.v buiten een modern stadion en de binnen ring van het stadion, met namen van supporters, foto's van spelers en beelden van oud spelers. Misschien voel je je dan wat eerder thuis in het nieuwe stadion.
Bij Sunderland is het ook gedaan en ziet het er indrukwekkend uit vind ik.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5997
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0912659