BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Fart
 Fart - zondag 25 februari 2018 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 16:10 schreef VVout het volgende:
Vooral als je net als ik laatst door zuid heen wandelt, dat mag wel wat worden opgepept hoor.
Echt he
Loop altijd van de auto die ik bij albeda college neerzet (vroeger op school gezeten) naar de Kuip.
Eerste wat mij opvalt (of ik nu naar Q of naar S loop) dat er in al ie tijd niks veranderd is daar.

Zou mooi zijn als Rotterdam zich met dit project weer meer op de kaart zet.
Dat stukje trots wat je dan voelt als Rotterdammer als het weer af is.
VVout
 VVout - zondag 25 februari 2018 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 16:19 schreef Fart het volgende:

[..]

Echt he
Loop altijd van de auto die ik bij albeda college neerzet (vroeger op school gezeten) naar de Kuip.
Eerste wat mij opvalt (of ik nu naar Q of naar S loop) dat er in al ie tijd niks veranderd is daar.

Zou mooi zijn als Rotterdam zich met dit project weer meer op de kaart zet.
Dat stukje trots wat je dan voelt als Rotterdammer als het weer af is.
Zat op de Oldenbarneveld Fart eerst Ravenswaard later Afrikaanderplein. Aan de ene kant nu een gigantische moskee met nog steeds de zelfde troostloze omgeving en aan de andere kant is er nauwelijks wat verandert in 30 jaar. Mag het dan eens vernieuwd worden met een als bonus op het project een schitterend Stadion.
Fart
 Fart - zondag 25 februari 2018 - 16:29   quote  deeplink  
Het Olderbarneveld, waar ik elke dag met de tram langs reed.
Afrikanenplein is er ook allemaal niet beter op geworden.
Vroeger ging mijn zus daar op stage bij het vogelopvancentrum, vandaag de dag zou ik het blindelings terug vinden zo weinig dat daar veranderd.
Wat op zich ook zijn charmes heeft, want de herinneringen schieten door je kop als je daar weer loopt, maar goed is het niet natuurlijk.
Zuid staat al veel te lang stil.
VVout
 VVout - zondag 25 februari 2018 - 16:31   quote  deeplink  
Ja toch, dan moet je gewoon blij zijn dat er zoiets als nu op gang komt voor je stad.
Fart
 Fart - zondag 25 februari 2018 - 16:35   quote  deeplink  
Vind ik wel, juich het echt toe.
Man, de tijd dat je langs de kade stond toen de 2de Van Brienenoordbrug werd aangelegd.
De trots dat het gebeurde in jou stadje.

Feyenoordcity wordt ook zo'n happening
piet de paler
 piet de paler - zondag 25 februari 2018 - 16:54   quote  deeplink  
Ja mooi een stadion van 60.000 personen en dan tegen vvv met 40.000 dar zitten.
Het wordt het einde van Feyenoord. Ik hoorde dat de huur al,opgezegd is van de oude kuip leve het participatie beleid van het bestuur?
VVout
 VVout - zondag 25 februari 2018 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 16:54 schreef piet de paler het volgende:
Ja mooi een stadion van 60.000 personen en dan tegen vvv met 40.000 dar zitten.
Het wordt het einde van Feyenoord. Ik hoorde dat de huur al,opgezegd is van de oude kuip leve het participatie beleid van het bestuur?
Wat een aannames allemaal, kan je nou gewoon niet eens blij zijn als mensen bezig zijn met vernieuwing en niet angstvallig aan een sentiment blijven vasthouden.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 25 februari 2018 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 16:54 schreef piet de paler het volgende:
Ja mooi een stadion van 60.000 personen en dan tegen vvv met 40.000 dar zitten.
Het wordt het einde van Feyenoord. Ik hoorde dat de huur al,opgezegd is van de oude kuip leve het participatie beleid van het bestuur?
Met zo'n denkwijze zou de Kuip in 1937 nooit gekomen zijn.
tomson
 tomson - zondag 25 februari 2018 - 17:47   quote  deeplink  
Het is niet aan Feyenoord om een verloederd stuk zuid te reanimeren. Tuurlijk is
iets positiefs wat ook weer op de club terug afstraalt maar de gemeente is uiteindelijk verantwoordelijk. Nu hebben ze gigantische plannen alsof het geld niet opkan terwijl Feyenoord met de pet in de hand bij Goldman Sachs aan de deur moet om uberhaupt iets te beginnen. Al dat gelul over buscombi's naar je eigen thuiswedstrijden en wel of geen bier in je stadion. Zie eerst maar eens een stadion verder te krijgen dan de tekentafel voordat je half zuid op de schop wilt gooien..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 februari 2018 door tomson --
van geil
 van geil - zondag 25 februari 2018 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 17:47 schreef tomson het volgende:
Het is niet aan Feyenoord om een verloederd stuk zuid te reanimeren. Tuurlijk is
iets positiefs wat ook weer op de club terug afstraalt maar de gemeente is uiteindelijk verantwoordelijk. Nu hebben ze gigantische plannen alsof het geld niet opkan terwijl Feyenoord met de pet in de hand bij Goldman Sachs aan de deur moet om uberhaupt iets te beginnen. Al dat gelul over buscombi's naar je eigen thuiswedstrijden en wel of geen bier in je stadion. Zie eerst maar eens een stadion verder te krijgen dan de tekentafel voordat je half zuid op de schop wilt gooien..
Eens, als een arbeider die een gigantische villa wil gaan bouwen , en al moet lenen voor het ontwerp.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 februari 2018 door van geil --
VVout
 VVout - zondag 25 februari 2018 - 17:55   quote  deeplink  
Ach Tomson het enige waar we niet positief over kunnen zijn, zijn de prestaties van de club. De rest afzagen en elke keer maar weer dat gejank over dat stadion, daar zakt mijn broek zo langzaam wel van af.
tomson
 tomson - zondag 25 februari 2018 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 17:55 schreef VVout het volgende:
Ach Tomson het enige waar we niet positief over kunnen zijn, zijn de prestaties van de club. De rest afzagen en elke keer maar weer dat gejank over dat stadion, daar zakt mijn broek zo langzaam wel van af.
Wanneer ben je jarig ? Krijg je wel een paar bretels van me.
tomson
 tomson - zondag 25 februari 2018 - 18:31   quote  deeplink  
Eigenlijk zijn we de discussie allemaal wel beu Wout. Maar er zijn een paar
(in mijn ogen ) vrij realistische plannen rap afgeschoten omdat de heren betonboeren ook ambities hadden. Ondertussen zitten we nog steeds tussen de papieren, is de club al miljoenen lichter. Kan ik moeilijk doen alsof ik het allemaal wel prima vind maar dat gaan we lekker niet doen ;)
VVout
 VVout - zondag 25 februari 2018 - 18:43   quote  deeplink  
Voorlopig is er sowieso niets om te lachen en daar moet toch echt iets veranderen.
Fart
 Fart - zondag 25 februari 2018 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 17:54 schreef van geil het volgende:

[..]

Eens, als een arbeider die een gigantische villa wil gaan bouwen , en al moet lenen voor het ontwerp.
Soms moet je de gok durven te wagen.
Heb ik ook gedaan en bij mij pakte het goed uit.
piet de paler
 piet de paler - zondag 25 februari 2018 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 16:57 schreef VVout het volgende:

[..]

Wat een aannames allemaal, kan je nou gewoon niet eens blij zijn als mensen bezig zijn met vernieuwing en niet angstvallig aan een sentiment blijven vasthouden.
Grote vrind gebaseerd op wat dan?
piet de paler
 piet de paler - zondag 25 februari 2018 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 17:00 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Met zo'n denkwijze zou de Kuip in 1937 nooit gekomen zijn.
Tja kijk even naar Vitesse en 020 altijd vol ?
Fart
 Fart - zondag 25 februari 2018 - 19:47   quote  deeplink  
Hele andere supporters schare Piet.
Zeker vwb Vitesse
piet de paler
 piet de paler - zondag 25 februari 2018 - 19:48   quote  deeplink  
Ik vind het een hele grote gok
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 25 februari 2018 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 februari 2018 - 19:45 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Tja kijk even naar Vitesse en 020 altijd vol ?
Totaal onvergelijkbaar als je het over beleving en betrokkenheid hebt. En Feyenoord heeft een enorm potentieel supporters door het hele land. Voor hen is een Feyenoord-city een weekendbesteding.
van geil
 van geil - vrijdag 02 maart 2018 - 19:20   quote  deeplink  
Mooi verhaal, lekker kort ook,
http://feyenoord.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=388068&abbr=voetbalprimeur&ref=hn_feyenoord
windoweyes
 windoweyes - vrijdag 02 maart 2018 - 21:02   quote  deeplink  
Ik vind het een raar verhaal.
Ik denk niet dat de spelers er veel invloed op hebben, dus het zou dan geen splijtzwam behoren te zijn.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 02 maart 2018 - 21:31   quote  deeplink  
T was ook cynisch bedoeld
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 02 maart 2018 - 22:26   quote  deeplink  
Hahaha
VVout
 VVout - zaterdag 03 maart 2018 - 08:53   quote  deeplink  
Haha, helemaal als je de berichten van die Sylvana figuren zit te lezen, straks gaan ze nog echt een aktiegroep oprichten en een spandoek maken -.-
VVout
 VVout - zaterdag 03 maart 2018 - 08:53   quote  deeplink  
Oh ja eens geklikt natuurlijk, proest...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 03 maart 2018 - 10:31   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=324253
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 03 maart 2018 - 10:31   quote  deeplink  
Hoppaaaa
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 03 maart 2018 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Goh, een voorstander van verbouwen die met cijfers goochelt om nieuwbouw af te raden. Kritiek is goed, maar ik vind dit een lulverhaal
VVout
 VVout - zaterdag 03 maart 2018 - 12:13   quote  deeplink  
And here we go again!

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/feyenoord-gevangen-tussen-landstitel-en-stadionplannen~a0995775/

Moet zeggen, weet ook niet meer wat verstandig is hoor.

De Kuip record aantal toeschouwers 69300 en na verbouwingen nog voor 51117 toeschouwers toegelaten wat zelfs nog terug gebracht wordt naar 47500 om aan strenge veiligheidsnormen te voldoen bij bepaalde wedstrijden.

Lampies Stadion 36500 zitplaatsen met een opvallend groot aantal buisiness seats en luxe skyboxen, zal natuurlijk wel met hun lampen achtergrond te maken hebben en de daaraan verbonden "zakelijke representatie"

En dan nog de neuskes met hun sfeerloze snelkookpot. Hier een capaciteit van 54.033 toeschouwers een dak en gras dat maar niet van de grond komt.

Als ik nu uit gaat van sponsoring, dit is toch waar je geld mee verdient en sponsors zijn geinteresseert in het aantal mensen dat je bereikt en dat is in de Kuip wel gebleken top, waarom sta je dan zo uitgemeten duidelijk op plaats 3. Waar licht hier nou de werkelijke oorzaak bij Feyenoord gelegen in een wereldhavenstad als Rotterdam. Is dat nou werkelijk te verhelpen door een stadion te bouwen of is er gewoon iets heel anders mis.

Ik kan het persoonlijk nog steeds niet stroken en cijfers aanvoeren om je gelijk te halen altijd vragelijk, daar ik uit ervaring maar al te goed weet hoe je die kunt ombuigen om een doel te realiseren. Dus ben ik nou werkelijk overtuigd dat er een nieuw stadion moet komen, ja want een nieuw stadion aan de Maas is gewoon mooi. Wie wat en hoe, weet het niet in een carrousel van belanghebbende goochelaars met getallen waar op zekers iets gaat blijven hangen bij de een of andere aasgier.

De één zal het zo zien de andere weer zo, besluiteloosheid is stilstand en stilstand is het einde van het zoveelste met enige miljoenen op poten gezette project en de supporter die door de bomen het bos niet meer kan zien en zich bestolen en genomen voelen.

Moeilijk hoor daar iets van te vinden, ik kan het zo niet 100% zeggen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 03 maart 2018 - 14:13   quote  deeplink  
Ik geloof niemand meer hahaha
VVout
 VVout - zaterdag 03 maart 2018 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 maart 2018 - 14:13 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik geloof niemand meer hahaha
Triest dat het zo is, maar zit met het zelfde probleem. Het is gewoon niet te volgen als je het logisch probeert te beredeneren en als dom antwoord krijg je dan ook vast dat het niet logisch is ???
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 03 maart 2018 - 15:04   quote  deeplink  
Het is voor niemand duidelijk kwa cijfers .
Dat is het ook nog nooit geweest Wout.
Phyrexian
 Phyrexian - maandag 05 maart 2018 - 22:24   quote  deeplink  
Feit is dat de supporters op de blauwe stoeltjes geld kosten, en de zakelijke relaties in de business seats/units (rode stoeltjes) geld opbrengen.
Maar die hebben een mindere emotionele binding met de club en het stadion, dan de "gewone man".

Ik plaats mezelf onder de blauwe stoeltjes, 15 jaar lang een seizoenskaart gehad, eerst QQ, later TT. Nu kom ik geregeld op de rode stoeltjes, en ken beide werelden.

Het stadion moet voor Feyenoord meer geld gaan genereren, de vraag is alleen hoe.
Het antwoord op de vraag lijkt simpel: meer business seats, want die brengen geld op, maar het mag niet ten koste gaan van de blauwe stoeltjes, daar waar het echte hart van Feyenoord ligt. Dus: de huidige Kuip genereert nu maximaal, dus is de vraag: verbouwen of nieuw.

Verbouw heeft mijn voorkeur: sneller en goedkoper. Maar is dat korte-termijndenken?
Is nieuw, dus duurder en ingrijpender voor de langere termijn beter? Het is als beleggen: Beleg je defensief, veilig en neem je genoegen met langzaam maar zeker, of waag je de gok, en speel je het offensief?

Ik vind het echt een hele lastige. Mijn gevoel zegt verbouw, RedDeKuip zag er ook fantastisch uit. Maar zo ziet de BigMac er op het plaatje ook uit.

Maar De Kuip, in deze staat, kan niet meer voor Feyenoord betekenen dan dat het nu doet, financieel gezien. Qua sfeer is het sowieso ongeëvenaard.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 05 maart 2018 - 22:35   quote  deeplink  
Vandaag een stemming op t AD
39 % voor het nieuwe stadion
61 % voor verbouwing de Kuip
van geil
 van geil - maandag 05 maart 2018 - 22:46   quote  deeplink  
Maar de lening is binnen , hoera hoera hoera,
De tekeningen kunnen betaald worden.
Leonidas1
 Leonidas1 - zaterdag 10 maart 2018 - 09:42   quote  deeplink  
Het AD van vandaag:
Waarom Goldman Sachs een Kuip wil bouwen
De Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs wil het nieuwe stadion van Feyenoord gaan financieren. Wat heeft de omstreden geldschieter in het Nederlandse voetbal te zoeken en waarom komt Feyenoord bij hen uit? ,,We hebben gewoon voor de beste partij gekozen."

Peter Groenendijk 10-03-18, 08:44 Laatste update: 09:32
19
Zeker tien spandoeken hingen er vorige week in De Kuip, het legendarische, 80 jaar oude stadion van Feyenoord. ‘Stop Feyenoord City’, stond er op, gericht tegen de plannen voor een nieuw, 422 miljoen euro kostend stadion, dat de clubleiding de komende jaren wil ontwikkelen. ‘We love De Kuip.’ En ook: ‘Goldman Sucks.’

Greg Carey (57) kon er niet om lachen. Het hoofd sportfinanciering van Goldman Sachs, één van de grootste zakenbanken ter wereld, weet na 40 megaprojecten wel dat een nieuw sportstadion emotie kan oproepen. ,,Sommige mensen hebben moeite met verandering. Dat is prima. Maar Goldman Sucks? Ik ga er van uit dat de boosheid vooral gericht is tegen de plannen, niet tegen ons. Wij hebben niet bedacht dat Feyenoord een nieuw stadion nodig heeft. Wij doen alleen maar waar we goed in zijn.’’

Dubieuze leningen
Carey, in Amerika de absolute autoriteit op het gebied van stadionfinanciering, geeft zelden interviews. Maar nu wel. Want het borrelt in Rotterdam, weten ze bij Goldman Sachs. Het nieuws dat de bank de financiering van het nieuwe Feyenoord-stadion gaat verzorgen, deed vorige week de al langer sluimerende kritiek op de plannen in Rotterdam plotseling ontploffen. De zakenbank staat sinds 2008 immers symbool voor alles wat er mis was in de Amerikaanse financiële sector, en stond met ontelbare dubieuze leningen en hypotheken mede aan de basis van de kredietcrisis.

De angst dat Feyenoord zich gaat vertillen aan een megalomaan project, werd door het nieuws alleen maar sterker. Waarom gaat Feyenoord niet gewoon in zee met Nederlandse banken, en vooral: wat heeft Goldman Sachs in de Nederlandse voetbalwereld te zoeken?

Grootste partij
Om met dat laatste te beginnen: de belangstelling van de Amerikanen in de Europese voetbalsector speelt al veel langer. ,,Goldman is in Amerika veruit de grootste partij op het gebied van stadionfinanciering’’, zegt Roger Noll, hoogleraar sporteconomie aan de Amerikaanse Stanford University. ,,Een hele sterke partij in dit soort projecten.’’ Het bedrijf zag al lang geleden dat stadsbesturen moeite kregen om nieuwe stadions te financieren: deels door geldgebrek, deels door kritiek van burgers, die vinden dat belastinggeld niet naar sportclubs moet gaan. Goldman Sachs besloot in het gat te stappen dat de overheden achterlieten. Met succes.

Greg Carey staat sinds 2004 aan het hoofd van de stadionafdeling. 40 stadions hielp hij inmiddels financieren, vooral in de VS. Het zijn deals waar die rond Feyenoord City bij verbleken: het Levi’s Stadium in San Francisco kostte 1,3 miljard dollar, het nieuwe stadion van honkbalclub New York Yankees zelfs 1,6 miljard dollar.

Verouderde stadions
Nu maakt Goldman Sachs de overstap naar Europa, waar tientallen grote clubs nog spelen in verouderde stadions. Nieuwe miljarden lonken. En naast het nieuwe stadion van Tottenham Hotspur (860 miljoen euro, nu in aanbouw) moet Feyenoord City als één van de eerste Europese projecten de reputatie van Goldman Sachs bevestigen. Carey: ,,Ik heb 40 stadions op mijn naam en er is er niet één mislukt. Dat laatste wil ik graag zo houden.’’

Drie keer was Carey inmiddels in Rotterdam. Hij maakte kennis met burgemeester Aboutaleb en wethouder Visser, en sprak uitvoerig met de plannenmakers van Feyenoord City. Die hebben vorig jaar al een stadionplan gepresenteerd, inclusief financiële doorrekening. Maar voor Goldman Sachs zijn die plannen niet heilig, blijkt uit de woorden van Carey. ,,We staan nog maar aan het begin van het proces. We nemen het hele plan stap voor stap door: wordt het niet te groot, hoeveel stoelen zijn er nodig, hoeveel business seats kun je kwijtraken? We willen Feyenoord helpen om iets te bouwen wat past bij de mogelijkheden van deze club. We willen zeker weten dat het een financieel gezond plan is. Mensen hoeven niet bang te zijn dat we ons in een avontuur storten dat de club zich niet kan veroorloven.’’

Dat laatste is nu precies de grote angst van veel Feyenoordfans. Maar dat is niet waar Rotterdam zich zorgen om moet maken, beaamt sporteconoom John Vrooman, hoogleraar aan de Vanderbilt University. ,,Goldman Sachs neemt geen risico’s bij deze projecten. Ze denken in hun stadiondeals vanuit een worst case scenario.’’ Belangrijke reden: er zijn maar een paar stadionprojecten per jaar, en één fiasco zou er voor zorgen dat andere clubs wel uitkijken om met Goldman in zee te gaan. Zeker nu de bank de Europese voetbalmarkt wil veroveren, is een financieel drama in Rotterdam het laatste wat de Amerikanen willen.

Goede spelers
De financiële analyse van Goldman is erop gericht dat een club niet omvalt, dat de lening netjes wordt afbetaald.

Carl Berg, financieel directeur Feyenoord
Maar dat betekent niet dat de club er ook gegarandeerd grote bedragen aan over gaat houden. Eén van de belangrijkste redenen voor Feyenoord om een nieuw stadion te bouwen: de club wil structureel veel meer geld overhouden om goede spelers te halen. ,,Maar dat is voor Goldman niet het belangrijkste’’, zegt Stanford-hoogleraar Roger Noll. ,,Om de lening veilig te houden, hoeft de club alleen maar te overleven. De financiële analyse van Goldman is erop gericht dat een club niet omvalt en dat de lening netjes wordt afbetaald. Maar enorme winsten kan niemand beloven. Ook Goldman Sachs niet.’’

Hoe de financiële deal tussen GS en Feyenoord er straks uit zal zien, is ook nog niet duidelijk. Op dit moment is alleen nog sprake van een overbruggingskrediet van 17,5 miljoen euro. Financieel directeur Berg: ,,Als we straks echt met elkaar in zee gaan, zal Goldman samenwerken met andere financiers. Ook Nederlandse partijen zullen daarin een rol spelen.’’ De financiers zullen op de eigen langlopende lening een nog onbekend rentepercentage vragen, en Goldman vraagt daarnaast een bedrag voor de begeleiding van het project. Beide partijen willen ook dat bedrag niet noemen.

Ophef
Berg heeft de ophef van de afgelopen weken met enige verbazing waargenomen. ,,Wij hebben voor Goldman Sachs gekozen na een uitvoerig selectieproces. Het was met voorsprong de beste van alle partijen die ons wilden financieren, vooral vanwege hun ervaring. We zijn niet bezig geweest met beeldvorming, we hebben voor het beste bod gekozen.’’ De kritiek begrijpt Berg maar ten dele. ,,Er is nu bijvoorbeeld ophef over het feit dat De Kuip als onderpand geldt voor de lening, maar dat hebben we bij de verbouwing in 1994 ook gedaan. Toen hebben we nooit iemand gehoord. Het is een volstrekt normale afspraak. Maar we moeten accepteren dat er een sterke lobby is voor het behoud van de Kuip. Wij kunnen alleen maar blijven uitleggen dat we geen doldriest avontuur aangaan.’’

Impuls
Dit is sowieso geen project waar ik midden in de nacht van denk: oei, gaat het wel goed komen?

Greg Carey, Goldman Sachs
En dan nog de vraag: wat heeft Rotterdam er aan? De gemeente wil 135 miljoen euro investeren in het project, mede omdat het de ontwikkeling van het gebied rondom de Kuip een impuls kan geven. Maar verwacht daar niet teveel van, zeggen hoogleraren Vrooman en Noll. ,,Het argument van gebiedsontwikkeling gaat zelden op’’, zegt Vrooman. ,,De nieuwe generatie sportarena’s wordt er juist op gebouwd dat mensen al hun geld binnen het complex uitgeven. Daar komt de winst vandaan.’’ Bovendien, zegt Vrooman, staat Goldman er bij uitstek om bekend dat het de mazen in de belastingwetten weet te vinden. ,,De meeste clubs die met Goldman in zee zijn gegaan, hebben daar goed van geprofiteerd. Maar voor de gemeente blijven meestal twee dingen over: files en de rekening.’’

Goldman-topman Carey is er wél van overtuigd dat de stad gaat profiteren van het nieuwe stadion. De uitspraken van Vrooman noemt hij ‘ongenuanceerd’. ,,Wij werken altijd volgens de regels.’’ Van de kritiek in Rotterdam ligt hij niet wakker, ook niet als hij volgende week weer in Hotel New York logeert voor een nieuwe reeks gesprekken. ,,Dit is sowieso geen project waar ik midden in de nacht van denk: oei, gaat het wel goed komen? Ik heb voor basketbalcub The Nets een arena van 1 miljard gebouwd, dwars over een spoorwerf heen. En die club leed 40 miljoen per jaar verlies toen we begonnen. Dát was pas een uitdaging.’’
van geil
 van geil - zaterdag 10 maart 2018 - 10:37   quote  deeplink  
Goldman sucks
VVout
 VVout - zaterdag 10 maart 2018 - 11:23   quote  deeplink  
Niet meer als gemiddeld de rest.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 13 maart 2018 - 13:41   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=324944
VVout
 VVout - dinsdag 13 maart 2018 - 13:56   quote  deeplink  
Die 99,9 procent zijn net zo belachelijk als de andere cijfers die voorbij vliegen, maw iedereen lult in zijn straatje en eenheid is ver te zoeken.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 13 maart 2018 - 14:53   quote  deeplink  
Indd maar wie heeft er nou gelijk?
kenny
 kenny - dinsdag 13 maart 2018 - 15:26   quote  deeplink  
je kan zeggen wat je wilt over eric gudde , maar die man was heel erg op de centjes als voorzitter van feyenoord en het lijkt mij heel ongelofelijk dat hij feyenoord opzadelt met een onverantwoorde schuld
ik heb er gewoon vertrouwen in dat stadion zo half in de maas is toch gewoon geweldig laten we er juist trots op zijn dat we een van de mooiste stadions krijgen en zeker de mooiste in nederland
de kuip is mooi en mooi geweest maar er moet doorgepakt worden anders blijven we dat subtop clubje en moeten we blij zijn met een kampioenschap eens in de 18 jaar en dat willen we ook niet toch
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 13 maart 2018 - 15:58   quote  deeplink  
Allemaal leuk maar wat is nu de waarheid.?
JanM
 JanM - dinsdag 13 maart 2018 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 15:58 schreef Leon FR1908 het volgende:
Allemaal leuk maar wat is nu de waarheid.?
Marco Borsato bellen?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 13 maart 2018 - 16:08   quote  deeplink  
Hahaha ja die weet ook hoe je je geld kan verliezen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 maart 2018 door Leon FR1908 --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 13 maart 2018 - 18:29   quote  deeplink  
Even slikken en weer doorgaan
van geil
 van geil - dinsdag 13 maart 2018 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Die beste man ziet het goed, waanzin.
Er moet al geld geleend worden voor de plannen.
En dan met een arbeidersloontje een villa met zwembad en dubbele garage bouwen in de hoop dat je de eurojackpot wint, dat is het , waanzin.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 13 maart 2018 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 15:26 schreef kenny het volgende:
je kan zeggen wat je wilt over eric gudde , maar die man was heel erg op de centjes als voorzitter van feyenoord en het lijkt mij heel ongelofelijk dat hij feyenoord opzadelt met een onverantwoorde schuld
ik heb er gewoon vertrouwen in dat stadion zo half in de maas is toch gewoon geweldig laten we er juist trots op zijn dat we een van de mooiste stadions krijgen en zeker de mooiste in nederland
de kuip is mooi en mooi geweest maar er moet doorgepakt worden anders blijven we dat subtop clubje en moeten we blij zijn met een kampioenschap eens in de 18 jaar en dat willen we ook niet toch
eens
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 13 maart 2018 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 maart 2018 - 18:33 schreef van geil het volgende:

[..]

Die beste man ziet het goed, waanzin.
Er moet al geld geleend worden voor de plannen.
En dan met een arbeidersloontje een villa met zwembad en dubbele garage bouwen in de hoop dat je de eurojackpot wint, dat is het , waanzin.
Lees zojuist een nieuw stukje van Feyenoord..
In de zomer word het besluit genomen ,ja of nee.
Word het nee dan lossen ze die lening van 17.5 keurig af.
Man man man wat een ellende.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5936
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0966720