BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 17 juli 2018 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 22:30 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Haha dat hebben we allemaal Roony
Wat een onzin eigenlijk haha
van geil
 van geil - dinsdag 17 juli 2018 - 22:40   quote  deeplink  
Heb het idee dat onze bestuurders er ook zo instaan.
Wat een bedrijfsvoering.
ar
 ar - dinsdag 17 juli 2018 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 22:21 schreef Stylzz het volgende:
Nee. Inhalen is er voorbij.
Maar eerlijk, ik kan me de berichtgeving nog herinneren
T gat zou klein(er) worden, maar niet gedicht
Je gaat hier toch niet zeggen dat je je iets herinnert hé.. :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 17 juli 2018 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 22:32 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wat een onzin eigenlijk haha
Ik vul me dagen er mee haha
windoweyes
 windoweyes - dinsdag 17 juli 2018 - 23:17   quote  deeplink  
Als we nu eens een extra ring op die nieuwe kuip bouwen, kunnen we het gat dan wel dichten?
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 17 juli 2018 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 23:17 schreef windoweyes het volgende:
Als we nu eens een extra ring op die nieuwe kuip bouwen, kunnen we het gat dan wel dichten?
Nee. maar met een afsluitbaar dak wel.....
MMM
 MMM - woensdag 18 juli 2018 - 07:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 22:01 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Nou en?
Veel nou en. Dan hoef je geen stadion te laten bouwen voor 444 miljoen
Stylzz
 Stylzz - woensdag 18 juli 2018 - 07:46   quote  deeplink  
Jawel, want nu wordt t alleen maar groter

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 juli 2018 door Stylzz --
CobusIII
 CobusIII - woensdag 18 juli 2018 - 07:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2018 - 07:46 schreef Stylzz het volgende:
Jawel, want nu wordt t alleen maar groter
Precies
MMM
 MMM - woensdag 18 juli 2018 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2018 - 07:46 schreef Stylzz het volgende:
Jawel, want nu wordt t alleen maar groter
Dan maar een goedkoper alternatief, desnoods de Kuip renoveren.

444 miljoen voor een nieuw stadion is belachelijk veel geld.
Milo
 Milo - woensdag 18 juli 2018 - 10:06   quote  deeplink  
Een half miljard is buiten alle proporties. En we kunnen allemaal wat roepen, maar ik wacht rustig af.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 18 juli 2018 - 10:20   quote  deeplink  
Van een Kuip vol met goud,naar een bodemloze (bouw)put.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 18 juli 2018 - 18:00   quote  deeplink  
Toen ik mij aanmeldde voor de informatieavond van Feyenoord City in het Maasgebouw, wist ik niet dat ik op het punt stond mij in een levensgevaarlijke situatie te begeven. Dit besef kwam pas later, toen ik Feyenoord-directeur Jan de Jong in het NOS Sportjournaal hoorde zeggen: “Als je de gebouwen ziet waar wij zitten, het valt nog net niet in elkaar”. Dat was even schrikken. De dreigende instorting van het Maasgebouw, daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Ik besloot toch te gaan. Bij binnenkomst in het Maasgebouw wees niets op een naderende instorting. Ik werd ontvangen met koffie en iedereen leek opgewerkt en zorgeloos. Ik had hoge verwachtingen van deze avond. Vanavond gingen de experts van Feyenoord City mij eindelijk antwoorden geven op brandende vragen.
Ik mocht deelnemen aan twee ronde tafels. Ik koos voor ‘Mobiliteit’ en ‘MER’ (Milieu Effect Rapportage). Aan de tafel ‘Mobiliteit’ trapten twee meneren af met een schets van verkeersproblemen rond De Kuip als Feyenoord thuis speelt. Ik vroeg beleefd waarom is gekozen is voor de bouw van een stadion met 40% meer capaciteit op een locatie die veel slechter is te ontsluiten dan de huidige. “Die nieuwe locatie is toch veel ongunstiger dan de huidige?”, vroeg ik.
“Wij hebben de locatie niet gekozen”, luidde het weinig overtuigende antwoord van de mobiliteitsmeneer.
“Als u de locatie had mogen kiezen, was u dan ook hier uitgekomen?”, vroeg ik.
“Nee”, zei de mobiliteitsmeneer kort en krachtig.
Hoewel dit antwoord aan duidelijkheid niets te wensen overliet, vergrootte het de verwarring. De gekozen locatie is volgens experts dus niet de beste en de draconische mobiliteitsmaatregelen die hiervan het gevolg zijn, zullen veel supporters hard raken.

Aan de tafel ‘MER’ werd de verwarring nog groter. De mer-mevrouw van Feyenoord City maakte een onzekere indruk. Bij elk antwoord dat zij gaf, keek zij naar de langharige meneer van Gemeente Rotterdam, schuin naast haar, alsof zij bij hem wilde checken of zij niks verkeerd zei. Waarna hij het stokje steeds overnam. Ik werd afgeleid door zijn vette bril en wilde hem mijn zakdoek aanreiken. Dat deed ik niet, uit angst dat hij erin zou snuiten.
Op mijn vraag waarom Gemeente Rotterdam weigert gevolg te geven aan het advies van de onafhankelijke commissie MER, om de milieuvoor- en nadelen van nieuwbouw te vergelijken met die van renovatie van De Kuip, kreeg ik een vaag antwoord. Het advies van de commissie MER is niet genegeerd, maar anders geïnterpreteerd of zoiets. En er wordt gewerkt aan een aanvullend hoofdstuk waarin wordt gemotiveerd op welke milieu-aspecten is gekozen voor nieuwbouw en niet voor renovatie. “Die twee opties zijn toch helemaal niet met elkaar vergeleken?”, vroeg ik. Nee, dat niet, maar toch ook weer wel. Ik was in verwarring. Het verhaal van de gemeentemeneer was voor mij nog ondoorzichtiger dan zijn bril.

Na afloop was er bier en er waren bitterballen. Iedereen van Feyenoord City keek blij en tevreden. En opgelucht dat de avond erop zat. De dame van de mer-tafel kwam nog even naar me toe: “De plaatjes van het nieuwe stadion die in het AD stonden, vond je die echt niet mooi?”.
Ik keek haar aan om mij ervan te verzekeren dat zij geen grap maakte.
“Meen je dit serieus?”, vroeg ik haar.
Zij: “Ja”.
Ik: “Daar was ik al bang voor. Nou, OK. Nee, ik vind het echt niet mooi. Afschuwelijk zelfs.”
Zij, verbaasd: “Oh.”

Ook deelnemers aan de tafels ‘Financiering’, ‘Masterplan’, ‘Omgeving’ en ‘Stadionontwerp’ bleven na afloop in verwarring achter, vertelden zij mij. Zij vertrokken met meer vragen dan antwoorden. Feyenoord City is omgeven met zoveel onduidelijkheden en onzekerheden dat er inderdaad serieus instortingsgevaar dreigt. Niet voor De Kuip of het Maasgebouw, want die staan als een huis. Instortingsgevaar dreigt vooral voor Feyenoord.
Gelukkig was er ook goed nieuws. Alle aanwezigen hebben het Maasgebouw levend verlaten.

Column: Frans Reichardt
CobusIII
 CobusIII - woensdag 18 juli 2018 - 18:36   quote  deeplink  
Bouwen met die handel...444M is een koopje. Daar heb je net aan 2 aardige voetballers voor.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 18 juli 2018 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2018 - 18:36 schreef CobusIII het volgende:
Bouwen met die handel...444M is een koopje. Daar heb je net aan 2 aardige voetballers voor.
Ga je weleens naar de Kuip?
CobusIII
 CobusIII - woensdag 18 juli 2018 - 23:00   quote  deeplink  
Nooit geweest, maar dat geldt voor elk stadion.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 18 juli 2018 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2018 - 23:00 schreef CobusIII het volgende:
Nooit geweest, maar dat geldt voor elk stadion.
Welk baat heb je dan bij een nieuw stadion of het oude stadion?
CobusIII
 CobusIII - donderdag 19 juli 2018 - 08:14   quote  deeplink  
Omdat een bedrijf met zijn tijd mee moet (dus ook een voetbalclub) en nostalgie niet te veel in de weg moet zitten. Daarnaast vind ik het nieuwe stadion aan de Maas er goed uitzien. Het heeft allure en uitstraling. Ik geloof zeker dat er in de Kuip een fantastische sfeer hangt, maar van binnen en buiten vind ik het er niet zo geweldig uitzien (sorry). Als het nieuwe stadion genoeg (niet alle) rekening houdt met de wensen van de supporters, dan komt het goed en zijn over een aantal jaar ook trots op het nieuwe stadion.
P.S. Ik ga zeker nog een keer naar een wedstrijd in de Kuip.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 19 juli 2018 - 08:59   quote  deeplink  
Wel eens om de Kuip en om die betonbak van 020 gelopen?
Godsklere wat is die laatste een afgesloten grafzerk.

Hoop dat het nieuwe stadion ook aan de buitenkant leven uitademt. Net als de Kuip, maar dan nog wat meer.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 19 juli 2018 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 08:14 schreef CobusIII het volgende:
Omdat een bedrijf met zijn tijd mee moet (dus ook een voetbalclub) en nostalgie niet te veel in de weg moet zitten. Daarnaast vind ik het nieuwe stadion aan de Maas er goed uitzien. Het heeft allure en uitstraling. Ik geloof zeker dat er in de Kuip een fantastische sfeer hangt, maar van binnen en buiten vind ik het er niet zo geweldig uitzien (sorry). Als het nieuwe stadion genoeg (niet alle) rekening houdt met de wensen van de supporters, dan komt het goed en zijn over een aantal jaar ook trots op het nieuwe stadion.
P.S. Ik ga zeker nog een keer naar een wedstrijd in de Kuip.
Ik weet toch verdomd niet hoe ik uit moet leggen dat de Kuip het meest fantastische stadion
van Nederland is.Sterker het staat kwa belevenis in europa zelfs in de top 3.

Ik heb zo vaak gehoord van neuzen ,jullie hebben het mooiste stadion van Nederland.
Je zou indd zelf eens moeten gaan.De 1 moet een paar wedstrijden wennen,de ander is al verkocht zodra die binnen is.

Ik ben ook voor nieuwbouw ,zolang de binnenzijde van de Kuip zowat gekopieerd word in het nieuwe stadion.En omdat Feyenoord een bedrijf is zoals je zegt moet Feyenoord er ook op vooruitgaan.
Helaas ben ik daar alles behalve zeker van.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 19 juli 2018 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 08:59 schreef FR-Henk het volgende:
Wel eens om de Kuip en om die betonbak van 020 gelopen?
Godsklere wat is die laatste een afgesloten grafzerk.

Hoop dat het nieuwe stadion ook aan de buitenkant leven uitademt. Net als de Kuip, maar dan nog wat meer.
Ja tis een wat levenloos geheel die Arena.
Op afstand ziet het er wel aardig uit.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 19 juli 2018 - 15:58   quote  deeplink  
Publiek maakt een stadion
ar
 ar - donderdag 19 juli 2018 - 16:03   quote  deeplink  
Exact!
En "kort" van het veld
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 19 juli 2018 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 16:03 schreef ar het volgende:
Exact!
En "kort" van het veld
Beetje dubbel dit bericht hahaha
ar
 ar - donderdag 19 juli 2018 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 18:12 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Beetje dubbel dit bericht hahaha
Vat hem niet?
CobusIII
 CobusIII - donderdag 19 juli 2018 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 15:58 schreef Stylzz het volgende:
Publiek maakt een stadion
Ja en dat is bij de Arena ver te zoeken. Daarnaast is het ook een lelijk stadion. Maar tijdens het WK heb ik wel mooie stadions gezien waar de sfeer van de tribunes afspatte.Ook in Engeland heb je mooie moderne stadions.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 19 juli 2018 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 18:38 schreef ar het volgende:

[..]

Vat hem niet?
Kort op t veld heeft met het stadion te maken.

Exact ! Heeft maken dat het publiek t stadion maakt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 19 juli 2018 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 18:40 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Ja en dat is bij de Arena ver te zoeken. Daarnaast is het ook een lelijk stadion. Maar tijdens het WK heb ik wel mooie stadions gezien waar de sfeer van de tribunes afspatte.Ook in Engeland heb je mooie moderne stadions.
Toen Ajax vroeger in hun oude stadion de Meer voetbalde,creërde
de supporters vergelijkbare sfeeren als het legioen in de Kuip.
Het is niet voor niks dat de supporters van 020 uit die tijd terug verlangen
naar dat oude stadion.
ar
 ar - donderdag 19 juli 2018 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 18:52 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Kort op t veld heeft met het stadion te maken.

Exact ! Heeft maken dat het publiek t stadion maakt.
Ah..klopt :)
CobusIII
 CobusIII - donderdag 19 juli 2018 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 18:56 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Toen Ajax vroeger in hun oude stadion de Meer voetbalde,creërde
de supporters vergelijkbare sfeeren als het legioen in de Kuip.
Het is niet voor niks dat de supporters van 020 uit die tijd terug verlangen
naar dat oude stadion.
Misschien...maar 020 was financieel nooit zover gekomen als ze nu nog in de Meer hadden gespeeld. De Meer is niet van deze tijd....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 19 juli 2018 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 20:53 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Misschien...maar 020 was financieel nooit zover gekomen als ze nu nog in de Meer hadden gespeeld. De Meer is niet van deze tijd....
Ajax heeft zijn beste tijden meegemaakt in de Meer.
Z'n meeste prijzen gepakt en tot de rijkste club van europa behoorde.
Was 1 club was rijker en dat was Feyenoord dat ooit de rijkste club van europa was.
Nu kon 020 indd comercieel niet meer mee in de meer ,maar de Kuip kan dat zeker nog wel.
1 rijtje skyboxen erbij in de Kuip en je bent vergelijkbaar met de arena.

Daarbij kan je alleen concureren met je mindere ,en nooit met bv clubs uit PL.
Chelsea pakt dit jaar alleen al 167 miljoen aan t kampioenschap van tv gelden.
Dat is meer dan de spaarpot van Ajax.
Dat is de verdienste van 1 goed seizoen
Stylzz
 Stylzz - donderdag 16 augustus 2018 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juni 2018 - 20:49 schreef Stylzz het volgende:
Tsjalle van der Burg Is wat gekleurd. Heeft elke vorm van nieuw stadion afgewezen.
Al vanaf 2013. Zit altijd aan de kant van de FSV.
Maar kan best waar zijn.
https://fd.nl/opinie/1265841/voetbalclub-feyenoord-voert-wanbeleid-van-ongekende-omvang
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 16 augustus 2018 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Burg • Opinie
Voetbalclub Feyenoord voert wanbeleid van ongekende omvang
Opinie | Tsjalle van der Burg is econoom aan de Universiteit Twente en lid van FSV De Feijenoorder.

Feyenoord wil een bijzonder duur en waarschijnlijk onrendabel stadion bouwen, dat vooral door private partijen gefinancierd moet worden. Verrassend genoeg lijkt die financiering rond te komen, maar vermoedelijk zal het stadion vrij snel na de opening failliet gaan. En dat zal ook de club zwaar treffen. Dit zijn de conclusies van mijn rapport Het Maasstadion van Feyenoord, uitgegeven door supportersvereniging FSV De Feijenoorder.

Impressie van het nieuwe stadion aan de Maas. Op de achtergrond het huidige stadion van Feyenoord, de Kuip.
Impressie van het nieuwe stadion aan de Maas. Op de achtergrond het huidige stadion van Feyenoord, de Kuip.
Hoe zit het precies? Het stadion krijgt 63.000 plaatsen, en kost — uitgaande van de cijfers van Feyenoord — € 461 mln. Per zitplaats wordt het 2,1 keer zo duur als de Amsterdam Arena, terwijl het geen kostbaar akoestisch dak krijgt en in weinig parkeerplaatsen voorziet. Van alle clubstadions in Europa waarin vorig seizoen werd gespeeld, waren alleen die van Arsenal en Bayern München duurder.

Arsenal en Bayern hadden veel eigen geld om in het stadion te steken. Feye­noord heeft praktisch niets. Het bedrag voor de bouw dat van buiten de club moet komen, is dan ook hoger dan wat Arsenal en Bayern aan externe financiering nodig hadden. Daarbij komt dat Feyenoord veel lagere inkomsten heeft dan Europese topclubs. Al met al neemt Feyenoord met de bouw van het stadion dus het grootste risico dat ooit in het ­Europese voetbal is genomen.

De financiering komt mogelijk toch rond doordat bedrijven, in ruil voor winstgevende opdrachten bij de bouw van het stadion, waarschijnlijk bereid zijn zelf geld te steken in het project.

Feyenoord City kan ook helpen. Dit is een groot plan voor gebiedsontwikkeling bij het stadion. Om mij onduidelijke redenen denkt de gemeente dat het stadion cruciaal is voor die gebiedsontwikkeling. Gegeven deze visie wil de gemeente die ontwikkeling alleen mogelijk maken als ook het stadion wordt gebouwd. Voor bedrijven die opdrachten willen bij de realisatie van Feyenoord City, kan dit reden zijn het stadion mede te financieren.

‘TNO concludeerde in 2014 dat De Kuip technisch zeker nog meer dan vijftig jaar mee kan’
Verder geldt dat financiële problemen bij voetbalclubs vaak door de overheid worden opgelost, terwijl vooral buitenlandse financiers hun poot stijf houden — omdat zij niet bang hoeven te zijn voor hun reputatie bij belastingbetalers en supporters. Ze hoeven daarom bij onrendabele voetbalprojecten geen (al te grote) verliezen te vrezen. Het is dan ook niet verrassend dat de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs de financiering begeleidt.

Het alternatief voor nieuwbouw is renovatie van De Kuip. Die kost, in de ambitieuze variant, €200 mln. Daarmee krijgt men ook 63.000 zitplaatsen, en dezelfde andere voorzieningen die voor het nieuwe stadion van €461 mln zijn gepland. Zo gooit Feyenoord in feite ruim €250 mln over de balk.

De clubbestuurders zeggen dat ook zij van de oude Kuip houden, maar dat het huidige Feyenoord-stadion nog maar zo’n korte technische levensduur heeft dat renovatie zakelijk niet kan. Echter, TNO concludeerde in 2014 dat De Kuip technisch zeker nog meer dan vijftig jaar mee kan. De clubbestuurders spreken dus onwaarheid. De conclusie blijft dat er €250 mln wordt verspild.

Zo voert de club financieel wanbeleid van een omvang die in het Europese voetbal nog niet eerder is voorgekomen. De gemeente, die dit beleid met in totaal €100 mln ondersteunt door grond voor het stadion aan te kopen en in clubaandelen te investeren, voert daarmee eveneens wanbeleid.

Ondertussen weigert de circa 17.000 leden tellende supportersvereniging de bouw van het nieuwe stadion te steunen. Helaas nemen club- en gemeente­bestuurders de supporters niet serieus.

De gemeente zou haar (voorwaardelijke) steun nog kunnen intrekken. De voor de hand liggende partij die het wanbeleid ter discussie zou kunnen stellen is GroenLinks, dat voor het in juni in de coalitie kwam altijd tegen de bouw was. Maar wellicht denkt GroenLinks nu wel dat eensgezindheid onder bestuurders belangrijker is dan supporters of belastingbetalers.

En zo kan het zijn dat Feyenoord zijn kostbaarste bezit verliest. Dat is de volgens iedereen niet te overtreffen sfeer van de Kuip — die zo sterk heeft bijgedragen aan dat grote wonder van een club die, ondanks de vaak matige elftallen van de laatste veertig jaar, nog steeds bijna even populair is als die rijke club uit Amsterdam. Dag, Feyenoord van mijn dromen.

Tsjalle van der Burg is econoom aan de Universiteit Twente en lid van FSV De Feijenoorder
igor korneev
 igor korneev - donderdag 16 augustus 2018 - 10:40   quote  deeplink  
Blaas maar af dit project.
renovatie hoogst haalbare.
kenny
 kenny - donderdag 16 augustus 2018 - 11:21   quote  deeplink  
ik luister niet naar die tsjalle van de burg die wil alleen olie op het vuur gooien omdat hij voor renovatie van de kuip is
Milo
 Milo - donderdag 16 augustus 2018 - 11:35   quote  deeplink  
Lullen voor eigen parochie is altijd fijn. Maar echt masterplan voor renovatie heb ik ook nog niet gezien. Zo lang er aan beide niks wordt gedaan staan we stil.....
Stylzz
 Stylzz - donderdag 16 augustus 2018 - 11:49   quote  deeplink  
T stuk is niet voor niets opinie en geen nieuws
VVout
 VVout - donderdag 16 augustus 2018 - 12:05   quote  deeplink  
Is er al niet genoeg onrust?
piet de paler
 piet de paler - donderdag 16 augustus 2018 - 12:10   quote  deeplink  
Mooi stadion voor in de keukenkampioen divisie
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 16 augustus 2018 - 13:22   quote  deeplink  
Metaalmoeheid
van geil
 van geil - donderdag 16 augustus 2018 - 13:22   quote  deeplink  
Zijn ze al aan het bouwen ?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 16 augustus 2018 - 13:23   quote  deeplink  
Ja er zijn betontimmerlieden onderweg uit Genua

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 augustus 2018 door Leon FR1908 --
van geil
 van geil - donderdag 16 augustus 2018 - 13:24   quote  deeplink  
De materialen komen uit China hoorde ik, Ali Express
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 16 augustus 2018 - 13:31   quote  deeplink  
Constructiewerkers uit cualalumpur

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 augustus 2018 door Leon FR1908 --
van geil
 van geil - donderdag 16 augustus 2018 - 13:33   quote  deeplink  
Sanitair uit Malawi
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 16 augustus 2018 - 16:43   quote  deeplink  
Gras uit Zuid Egypte
piet de paler
 piet de paler - donderdag 16 augustus 2018 - 16:47   quote  deeplink  
Gewoon stoppen en de kuip renoveren, en het gaat niet om de normale boerenlul supporter. Maar om de VIPs die geld binnenbrengen ?
Sky boxen heten niet voor niets sky boxen du desnoods zwevemde constructie boven de kuip.
Het duurt te lang veeel te lang, en van de opvolger van Gudde prinssje goldie loks hoef je niet te verwwachten die zit op het pluce en Kijkt vanuit de hoogte naar de domme massa , en elke maand kassa.
Suporters verenigd u en gooi het juk van de meevreters af
van geil
 van geil - donderdag 16 augustus 2018 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 16:43 schreef Leon FR1908 het volgende:
Gras uit Zuid Egypte
:)
JanM
 JanM - donderdag 16 augustus 2018 - 17:37   quote  deeplink  
Ben ik nou één van de weinigen die liever eerst de resultaten van de haalbaarheidsonderzoeken en de gedetailleerde uitwerking van de plannen afwacht alvorens te oordelen? Kosten immers genoeg ;-P
piet de paler
 piet de paler - donderdag 16 augustus 2018 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 17:37 schreef JanM het volgende:
Ben ik nou één van de weinigen die liever eerst de resultaten van de haalbaarheidsonderzoeken en de gedetailleerde uitwerking van de plannen afwacht alvorens te oordelen? Kosten immers genoeg ;-P
Volgens de media is dit al diverse malen gebeurt, echter wiend brood men eet wiens woord men spreekt.
Onbetrouwbaar

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0985548