BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 08 juni 2021 - 23:21   quote  deeplink  
Maar ja, het zijn maar pubers...
Dat soort gelul dus.
VVout
 VVout - woensdag 09 juni 2021 - 04:51   quote  deeplink  
Waar iemand eens moet inzien dat een pedagogisch verantwoorde manier weinig uithaalt. Hierdoor is een groep jong volwassenen ontstaan waarbij ieder normbesef grensoverschrijdend is. Het blijven voor mij gewone vervelende pubers ja, aangestuurd door een kleine groep zeer listige personen omdat ze simpel te beïnvloeden zin.

Maar zuigert, dat ga ik jouw niet proberen uit te leggen want dat is een hopeloze zaak.
VVout
 VVout - woensdag 09 juni 2021 - 05:08   quote  deeplink  
Dit bevoordeeld:

https://www.ad.nl/binnenland/amsterdammer-19-opgepakt-voor-explosies-feyenoord-cafes~a50b8e90/

Denk je dat hij dit helemaal zelf verzonnen heeft of eerder uit de AFCA kookpot komt, met ook een oudere garde die vlijtig actief is op social media en de homes waar die weglopers zitten. Is gewoon een beproefde structuur om jongeren in de homes op je hand te krijgen en krankzinnige zaken te plegen.

Het doel is naar mijn idee ook niet het voetbal, maar meer een soort kweekvijver voor minder goed gezinde personen om uit te selecteren. Maar dan ben ik natuurlijk niet ver af van complot theorieën, die voer zijn voor sommige hier.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 09 juni 2021 - 06:48   quote  deeplink  
Ik snap je dat t in den basis vaak ‘verveelde beïnvloedbare pubers’ zijn. Maar de daden ontstijgen dat.
Plus de groep waar ze aansluiting bij zoeken zijn bij Feyenoord helaas geen jonge mensen.
Maar een grote groep oudere hooligans met een zeer twijfelachtige kijk op de huidige maatschappij.

Ik volg t een beetje. T is soms echt eng
VVout
 VVout - woensdag 09 juni 2021 - 06:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 juni 2021 - 06:48 schreef Stylzz het volgende:
Ik snap je dat t in den basis vaak ‘verveelde beïnvloedbare pubers’ zijn. Maar de daden ontstijgen dat.
Plus de groep waar ze aansluiting bij zoeken zijn bij Feyenoord helaas geen jonge mensen.
Maar een grote groep oudere hooligans met een zeer twijfelachtige kijk op de huidige maatschappij.

Ik volg t een beetje. T is soms echt eng
Ben het eens met je ZZ, t's erg eng zelfs. Je gaat er als jeugdige ongemerkt in mee en voordat je het weet doe je dingen waar je niet vrolijk van wordt. Heb zelf gelukkig een opa gehad die me met een subtiele vraag wakker schudde en ik het roer omgooide na een roerige jeugd en 12 jaar internaat. Ik had anders zo maar tussen die oudere garde in kunnen lopen, die ergens blijven hangen.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 09 juni 2021 - 09:09   quote  deeplink  
T heeft ook geen realiteitszin: Woede rond Feyenoord City neemt toe na afgeblazen vergadering: ‘Stevige kritiek is geen intimidatie’

https://www.ad.nl/rotterdam/woede-rond-feyenoord-city-neemt-toe-na-afgeblazen-vergadering-stevige-kritiek-is-geen-intimidatie~a216ed71/

Ze denken echt gewoon dat Abou t aflast in opdracht van Feyenoord omdat ze bang zijn voor tegengas en Feyenoord zijn zaken niet voor elkaar heeft.

Veel van deze gast zitten zo diep in hun fuik dat ze de realiteit echt zijn verloren. ALLES wordt uitgelegd als "ze zijn tegen ons en proberen ons te dwarsbomen".

Ach ja. Mag deze soap af zijn?
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 09 juni 2021 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 juni 2021 - 04:51 schreef VVout het volgende:
Waar iemand eens moet inzien dat een pedagogisch verantwoorde manier weinig uithaalt. Hierdoor is een groep jong volwassenen ontstaan waarbij ieder normbesef grensoverschrijdend is. Het blijven voor mij gewone vervelende pubers ja, aangestuurd door een kleine groep zeer listige personen omdat ze simpel te beïnvloeden zin.

Maar zuigert, dat ga ik jouw niet proberen uit te leggen want dat is een hopeloze zaak.
Beste VV, inderdaad zuig ik in dit geval, juist ook om een inhoudelijke zienswijze boven tafel te krijgen.
Inderdaad gaat het om de daden die zij plegen, jong of ouder doet er niet toe.
Jonge mensen laten zich vaker leiden door onbezonnenheid waaruit een impulsieve actie voort kan komen: een vuurwerkbom n een café gooien bijvoorbeeld.

Maar hier gaat het om een reeks intimidaties, he, een systematische aanpak om de vijand het zwijgen op te leggen.
Of het jonge kereltjes zijn is allereerst de vraag, 'vervelende pubers' zijn meer overlastbrengers in een buurt: klieren en beetje uitdagen, schreeuwen, teasen naar dat ouwe wijf dat naar hen schreeuwde om op te rotten etc etc.

Uitermate zorgelijk is het gebrek aan besef. Niet de mening doet er meer toe, maar de persoon zelf. Die trap overslaan zie je steeds vaker. Bij alle leeftijden.

En nee, pedagogische aanpak is pas zinvol als de voorwaarden, de basis er zijn of waren. Opgegroeid in een redelijk stabiele situatie. Dat gareel lukt nog wel.

We verschillen van inzicht, maar we kennen elkaars inzichten nu beter.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 09 juni 2021 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 juni 2021 - 06:48 schreef Stylzz het volgende:
Ik snap je dat t in den basis vaak ‘verveelde beïnvloedbare pubers’ zijn. Maar de daden ontstijgen dat.
Plus de groep waar ze aansluiting bij zoeken zijn bij Feyenoord helaas geen jonge mensen.
Maar een grote groep oudere hooligans met een zeer twijfelachtige kijk op de huidige maatschappij.

Ik volg t een beetje. T is soms echt eng
Is het ook. Het gaat niet meer om strijden tegen een mening, maar strijden tegen de persoon die de mening heeft.
En die zienswijze trekt gelijkgestemden aan, kracht van de groep, deze zienswijze als norm: we plegen een coup. Wij bepalen. Zij onderdrukken ons.
En intussen doen zij -hardhandiger- hetzelfde.

Politie, journalisten waren al eerder aan de beurt.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 09 juni 2021 - 17:22   quote  deeplink  
Het is nog maar zeer de vraag of het plan Feyenoord City doorgedrukt kan gaan worden. Naar aanleiding van dreigementen en intimidaties door fans, waardoor gisteren al een meeting tussen burgemeester Aboutaleb en mensen van de club moest worden afgelast, zijn er naar verluid al meerdere belangrijke geldschieters afgehaakt.

En volgens het Algemeen Dagblad dreigen er nog maar cruciale financiers af te haken. Zij 'zijn bang dat steun aan de plannen hun veiligheid en die van hun familie en bedrijf in gevaar brengt', weet de krant. Er zou als voorwaarde gesteld zijn dat de overheid hard ingrijpt tegen de Feyenoord-supporters die diverse belangrijke pionnen thuis opzochten ter intimidatie. Zo niet, trekken zij zich terug uit het project.

"Dit is crimineel gedrag", reageert één van de betrokkenen. "En zo moet het ook worden aangepakt. Dit moet stoppen, dat hebben we ook tegen Aboutaleb gezegd. Anders gaat onze investering niet door. Als er goed preventief wordt opgetreden, dan is het misschien nog te redden."

"Als gemaskerde mannen voor je deur staan te schreeuwen, dan denken mensen: heb ik hier nog wel zin in? Dan is het family first, niet Feyenoord first. Hoeveel we ook van de club houden. Afgelopen zaterdag is er echt iets veranderd", klinkt het tot slot in het AD.
——————

En zou houden deze ‘supporters’ die zelf vinden dat ze Feyenoord groot maken, altijd klein.
Of t nu om een stadion gaat, sponsoring of een andere manier om geld te maken voor de club. Niemand wil zijn naam aan Feyenoord verbinden.

De club glijdt zo langzaam af. De stap gaan we nooit meer maken.
kenny
 kenny - woensdag 09 juni 2021 - 17:53   quote  deeplink  
En zou houden deze ‘supporters’ die zelf vinden dat ze Feyenoord groot maken, altijd klein.
Of t nu om een stadion gaat, sponsoring of een andere manier om geld te maken voor de club. Niemand wil zijn naam aan Feyenoord verbinden.

De club glijdt zo langzaam af. De stap gaan we nooit meer maken.

zo is het wel die pleuris mongolen verzieken zo alles , mijn handen jeuken om zulke stumpers helemaal verrot te slaan
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 10 juni 2021 - 22:51   quote  deeplink  
Gelukkig geen al te grote groep.
Vastzetten in traliehokken, bungelend boven de Kuip.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 11 juni 2021 - 00:58   quote  deeplink  
Armoedige pleuris club .
Zij kunnen als enige Nederlandse profclub niet eens de salaris afspraken aanhouden.
En die willen een stadion van 500 miljoen,waarin mannen met bruine puntschoentjes
Met porsche's er alleen maar rijker van worden.
Als dat stadion klaar is dan is Feyenoord de goude puist .
Ziet er mooier uit misschien maar als je erin knijpt komt toch die gore etter eruit spuiten.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 11 juni 2021 - 06:40   quote  deeplink  
De vraag is. Wie draagt nu exact t risico?
Hoe groot is t risico voor de club.
Dat is namelijk niet de volle 500
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 11 juni 2021 - 07:09   quote  deeplink  
https://versbeton.nl/2021/06/wat-als-feyenoord-city-niet-doorgaat-twaalf-vragen-over-het-stadionplan/
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 11 juni 2021 - 07:36   quote  deeplink  
Ik denk dat we nu misschien wel een groter probleem hebben mocht t niet meer doorgaan
kenny
 kenny - vrijdag 11 juni 2021 - 10:28   quote  deeplink  
dat denk ik ook , feyenoord heeft er al aardig wat geld ingestopt en er is geen plan 2
VVout
 VVout - vrijdag 11 juni 2021 - 12:04   quote  deeplink  
En plan 1 vraag je je ook steeds meer af in hoeverre het een plan is.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 11 juni 2021 - 12:12   quote  deeplink  
Als je de het bid book leest, zie je al bij de intro hoeveel meevreters er aan gewerkt hebben?
Dan ga je lezen over vermoedelijke zaken, en denkende dat.... dan ben ik er al klaar mee

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 juni 2021 door piet de paler --
pat
 pat - vrijdag 11 juni 2021 - 13:03   quote  deeplink  
Nou nou, wat een veroordelingen en meningen die meningen proberen om te draaien of gelijkgestemd zijn.
Stoere praat en onmacht dat we nooit verder komen maaar heren:
Is dit niet al jaren zo?
Worden dezelfde meningen etc ook niet weer elke keer geroepen als er weer iets is…

Als jullie, SK houders dit dan constant zien, merken en meemaken vraag ik me hardop af, wat heb jij gedaan dan?
Heb je ze gestopt, toen er iets gebeurde waar je het niet mee eens was?
Heb je ze erop aangesproken?
Ben je weleens gaan praten met die gasten en, dit vraag ik me nog het hardste af, als je de overtreder ziet overtreden, heb je toen ook aangifte gedaan?

Kijk eerst, of eigenlijk alleen maar naar jezelf. Doe er iets aan of sssssttttt want hypocriete FANS zie ik maar zelden

Raakt dit iets?
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 11 juni 2021 - 17:19   quote  deeplink  
Heb je wel eens gekeken waaruit de supporters vereniging voor een groot deel bestaat................
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 11 juni 2021 - 17:19   quote  deeplink  
Nee raakt me niet. Tuig blijft tuig. Supporters supporters.
pat
 pat - vrijdag 11 juni 2021 - 17:36   quote  deeplink  
Dan komt er geen oplossing en moet je het accepteren als je er zelf niks aan wil doen.
Ik heb het geaccepteerd, en verder haha
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 11 juni 2021 - 17:53   quote  deeplink  
v Perridon algemeen directeur maken, heel klein bestuur.vormen
Spijkers met koppen slaan, als je ja zegt dooorrrrrrrrrrrrrrrrr
En pers buitenzetten, en pas naar buiten komen met echt nieuws.
En de oude kuip renoveren voor een kleiner bedrag zodat de supporters betem zitten........daar doe je het voor
Het duurt nog zeker 5 jaar op zijn minst, en je hebt een backup

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 juni 2021 door piet de paler --
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 11 juni 2021 - 19:12   quote  deeplink  
Delete

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 juni 2021 door Gerard_FR --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 11 juni 2021 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juni 2021 - 17:53 schreef piet de paler het volgende:
v Perridon algemeen directeur maken, heel klein bestuur.vormen
Spijkers met koppen slaan, als je ja zegt dooorrrrrrrrrrrrrrrrr
En pers buitenzetten, en pas naar buiten komen met echt nieuws.
En de oude kuip renoveren voor een kleiner bedrag zodat de supporters betem zitten........daar doe je het voor
Het duurt nog zeker 5 jaar op zijn minst, en je hebt een backup
Man. Zelden zo’n onzin gelezen
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 11 juni 2021 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juni 2021 - 13:03 schreef pat het volgende:
Nou nou, wat een veroordelingen en meningen die meningen proberen om te draaien of gelijkgestemd zijn.
Stoere praat en onmacht dat we nooit verder komen maaar heren:
Is dit niet al jaren zo?
Worden dezelfde meningen etc ook niet weer elke keer geroepen als er weer iets is…

Als jullie, SK houders dit dan constant zien, merken en meemaken vraag ik me hardop af, wat heb jij gedaan dan?
Heb je ze gestopt, toen er iets gebeurde waar je het niet mee eens was?
Heb je ze erop aangesproken?
Ben je weleens gaan praten met die gasten en, dit vraag ik me nog het hardste af, als je de overtreder ziet overtreden, heb je toen ook aangifte gedaan?

Kijk eerst, of eigenlijk alleen maar naar jezelf. Doe er iets aan of sssssttttt want hypocriete FANS zie ik maar zelden

Raakt dit iets?
Nee, maar neem nog een hijs, kerel.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 11 juni 2021 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juni 2021 - 20:40 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Man. Zelden zo’n onzin gelezen
Verklaar je nader.....of weet je niet hoe het bestuur nu in elkaar zit?
En de kuip opknappen is nodig de bouw van een nieuw stadion gaat 5 jaar duren, we mogen toch wel wat verwachten.
Ik zit potverdomme onder een lek dak, vieze te nauwe stoeltjes, slechte geluidsinstallatie.
En een pokerspel met de gemeente, een krachtige onafhankelijke voorzitter is nodig. En dat is Perridon ( bewezen)
Nou ik wacht af wat hier dom aan is .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 juni 2021 door piet de paler --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 11 juni 2021 - 22:18   quote  deeplink  
Wat er dom is, is dat t gewoon niet mogelijk is.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 12 juni 2021 - 09:22   quote  deeplink  
Dus we moeten 5 jaar blijven zitten ( misschien langer) in een slecht onderhouden kuip.
Je gaat dus ook eten in een duur restaurant met klapstoeltjes? Waarvan het eten niet zo goed meer is ?
Heb jij Koevermans de media al zien zoeken aangaande bedreigingen, en stand v zaken ?
Een bestuur waarvan niemand weet wie nu wat doet.
Nee dom kun je roepen maar ik denk dat ik een punt heb
Blijf altijd Feyenoord fan , maar voel me iedere keer meer belazerd, je moet het stukje van Carrie in het AD lezen van vandaag...laat een beetje de verhoudingen zien

Niets is zo corrupt als project ontwikkelaars

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 juni 2021 door piet de paler --
VVout
 VVout - zaterdag 12 juni 2021 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juni 2021 - 22:18 schreef Stylzz het volgende:
Wat er dom is, is dat t gewoon niet mogelijk is.
Niet mogelijk is dat water droog is, alles daartussen is een interpretatie.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 12 juni 2021 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 09:36 schreef VVout het volgende:

[..]

Niet mogelijk is dat water droog is, alles daartussen is een interpretatie.
Mooi gezegd....
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 12 juni 2021 - 09:52   quote  deeplink  
Koevermans cs. zijn slechts een onderdeeltje van een geheel en allerminst bepalend in de bouw van een nieuw stadion, en is gebonden aan afspraken mbt communicatie.

Bovendien: tegenstanders blijven ook bij meer openheid, tegenstander.

En Kuip verbeteren: die paar keer per jaar dat ik er zit vind ik het tav jouw klachten wel meevallen. Stoeltjes zijn okee, Houtman is echt wel te verstaan, met jouw plek heb je qua afwatering vette pech.
Al een klacht ingediend daarover?
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 12 juni 2021 - 10:16   quote  deeplink  
Ja klacht ingediend, maar ik zit er elke thuiswedstrijd en denk dat je wel wat moet doen, het stadion wordt slechter en niet beter.
Stoeltjes staan heel dicht op elkaar.en soms vuil. De gangpaden tussen S en T staat vol met mensen, oplossing hek tussen T en S maar daar moeten eerst ongelukken gebeuren, ook bij het ontruimen gevaarlijk, hoe vaak heb ik niet in het stadion gezeten dat spontaan een box ging zoemen en fluiten.
Koevermans kan wel se media kiezen om de plannen qua reorganisatie en zich uitspreken over de zgn fans ( vd Herik deed dit wel)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 juni 2021 door piet de paler --
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 12 juni 2021 - 10:40   quote  deeplink  
Nee joh, da's olie op het vuur gooien.
Vd Herik heeft toen de club financieel gesteund en stond boven alles. Dat gaf hem veel krediet in beginsel.
Maar het maakte Feyenoord ook afhankelijk van hem.
pat
 pat - zaterdag 12 juni 2021 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juni 2021 - 21:12 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Nee, maar neem nog een hijs, kerel.
Dat doe ik zowiezo, zouden er meer moeten doen haha
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 12 juni 2021 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 09:36 schreef VVout het volgende:

[..]

Niet mogelijk is dat water droog is, alles daartussen is een interpretatie.
Prima. Blijft gelul in de ruimte
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 12 juni 2021 - 21:56   quote  deeplink  
Nee, das een interpretatie verkeerd interpreteren.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 12 juni 2021 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 21:21 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Prima. Blijft gelul in de ruimte
Hahaha!
VVout
 VVout - zaterdag 12 juni 2021 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 21:21 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Prima. Blijft gelul in de ruimte
Nee, das filosoferen over hoe iemand het voor zich ziet. Lullen in de ruimte is synoniem voor forum.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 12 juni 2021 - 23:21   quote  deeplink  
Als je een piemel op het belastingformulier tekent heb je toch nog iets om af te trekken.
VVout
 VVout - zaterdag 12 juni 2021 - 23:32   quote  deeplink  
Een boekje van maken en een nietje er doorheen jassen.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 12 juni 2021 - 23:35   quote  deeplink  
Verkopen als kalender: De Lul van de maand.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 19 juni 2021 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 juni 2021 - 17:53 schreef piet de paler het volgende:
v Perridon algemeen directeur maken, heel klein bestuur.vormen
Spijkers met koppen slaan, als je ja zegt dooorrrrrrrrrrrrrrrrr
En pers buitenzetten, en pas naar buiten komen met echt nieuws.
En de oude kuip renoveren voor een kleiner bedrag zodat de supporters betem zitten........daar doe je het voor
Het duurt nog zeker 5 jaar op zijn minst, en je hebt een backup
Ad gelezen....over leiderschap bij de dikbetaalde zgn bestuurders en leiders?
MMM
 MMM - donderdag 01 juli 2021 - 07:58   quote  deeplink  
Woerts: ''Ze misbruiken Feyenoord eigenlijk om het gebied te ontwikkelen''

Het nieuwe stadion van Feyenoord kent nogal wat voor- en tegenstanders. Sport marketeer Chris Woerts ziet een spoedig einde aan de soap somber in. "Feyenoord City is nog een on-going-story, dat gaat voorlopig nog niet eindigen."

"Pas aan het eind van het jaar weten ze de bouwprijzen. De staalprijzen blijven maar stijgen, het wordt een heel lastig dossier", aldus Woerts bij De Oranjezomer. "Vorige week mochten de supporters inspreken en dat hebben ze heel goed gedaan: 59 tegenstanders van het nieuwe stadion en 1 voorstander van het nieuwe stadion. Eigenlijk hebben ze dat heel goed verwoord allemaal. Er waren (onder andere - red.) ook algemeen directeuren bij, gewoon een doorsnee van de bevolking eigenlijk,"

"Toen moest vrijdag de directie van Feyenoord komen en een van de eerste dingen die commercieel directeur Joris van Dijk zei was 'ja, de supporters... emotie mensen!'. Toen heeft hij wel een paar draaien om de oren gekregen van de raadsleden, want die zeiden 'We hebben de afgelopen dagen juist heel goed beargumenteerde doelstellingen gehoord tegen het stadion, dus we kunnen ze niet wegzetten als emotiemensjes.' Daar moest hij zijn excuus voor aanbieden", zo vervolgt Woerts. "Er is gewoon heel veel onduidelijk. Feyenoord is nu tevreden met 17,5 miljoen spelersbudget, dat gaat niks worden. Ze hebben altijd 'we houden vast aan dat 25 miljoen spelersbudget' gezegd, dat was heilig. Nu zeggen ze 'ja, als we 17,5 miljoen hebben, dan gaan we er in ieder geval niet op achteruit'. Met 17,5 miljoen, in vergelijking met Ajax en PSV, is het echt een kansloze missie."

Johan Derksen:
"Met terugwerkende kracht krijgt Jorien van den Herik gelijk. Hij heeft altijd gezegd dat een nieuw stadion bouwen nooit rendabel kan zijn", aldus De Snor. "Door al dat gelul blijft een stad als Rotterdam met een gedateerd stadion zitten waar geen belangrijke wedstrijden gehouden kunnen worden." Woerts benoemt daarna wat hij ziet als de reden voor een nieuw stadion. "Ze hangen het helemaal op aan de gebiedsontwikkeling. Stel je voor dat bij iedere gebiedsontwikkeling een stadion de katalysator zou moeten zijn. Dat is natuurlijk niet waar, dan wordt er geen wijk meer gebouwd, dat is onzin. Ze misbruiken Feyenoord eigenlijk om het gebied te ontwikkelen. Feyenoord is een voetbalclub: dat heeft niets te maken met gebiedsontwikkeling." Derksen begrijpt het punt. "Het gaat om City-marketing."

Valentijn Driessen:
"Maar dan moet-ie toch komen, als het gaat om City-marketing? Een icoon hebben dat mensen trekt, dat bedrijven trekt. Je hebt het aan de ArenA gezien, die hebben ze gewoon in een weiland neer gepleurd en als je nu kijkt weet je niet wat je ziet, wat een ontwikkeling daar plaats heeft gevonden." Woerts: "Klopt, maar Ajax heeft beursgelden en geld om te investeren in spelers. Feyenoord heeft geen geld om te investeren in spelers. Dan kun je zeggen 'prachtig stadion', maar dan heb je wel de stenen en niet de benen, da's het probleem." Ook daar is Derksen het mee eens. "Ja, je moet wel een elftal hebben dan." Driessen is het er op zijn beurt dan weer niet mee eens. "Dat stadion zorgt voor extra inkomsten waardoor je daarna kan investeren in benen." Woerts heeft zo zijn bedenkingen. "Die business-case is te dun. Als je 'joh, we hebben dertig miljoen spelersbudget' zegt, dan is het hosanna en moet je gelijk gaan bouwen, maar als het te weinig is om een echt goed elftal te bouwen, dan moet je er nooit aan beginnen."
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 01 juli 2021 - 08:16   quote  deeplink  
Allemaal prima, maar blijf je met de gerenoveerde Kuip dan net zo makkelijk in het spoor van de 2 concurrenten?

En Woerts....Is dat de nieuwe Messias?
CobusIII
 CobusIII - donderdag 01 juli 2021 - 08:42   quote  deeplink  
Ik heb op het EK wel erg mooie stadions gezien...nederland blijft ver achter. De Arena is ook een wangedrocht.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 01 juli 2021 - 12:07   quote  deeplink  
Wembley is oud maar ook mooi...
Tik tik tik gaat het klokje tjing tjing zegt de kassa, hap hap zeggen de mee vreters........
De supporters wordt een worst voor gehouden, een worst gevuldt met dromen.
En maar lullen met allemaal wazige partijen.....-
Als niets komt tot iets, komt iets tot niets.
Gewoon een backup plan met oude kuip, anders hebben wedadelijk niets dan hoop en loze beloften....
En al die zogenaamde rapporten, en die deskundigen kunnen nog niet eens een deadline halen.
Gewoon renoveren niet omdat het kan , maar gewoon omdat het moet......
Overleven en bouwen heeft niets te maken met een nieuwe kuip

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 juli 2021 door piet de paler --
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - donderdag 01 juli 2021 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2021 - 12:07 schreef piet de paler het volgende:
Wembley is oud maar ook mooi...

Van 2000 tot 2007 werd het stadion verbouwd. Met een kostprijs van ongeveer 1 miljard euro was dit de duurste verbouwing ooit van een voetbalstadion.

Heeft twee nieuwe Kuipen gekost dus...
piet de paler
 piet de paler - donderdag 01 juli 2021 - 14:31   quote  deeplink  
Was als voorbeeld genoemd, wembley is ook groter en multifunctioneler.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - donderdag 01 juli 2021 - 15:01   quote  deeplink  
Geen daden maar woorden is het motto in Rotterdam tegenwoordig

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.1226079