BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
pat
 pat - vrijdag 30 april 2021 - 13:09   quote  deeplink  
Nou als excelsior zon stadion heeft gaat dat niet veel veranderen. Het is vrij opportunistisch
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - vrijdag 30 april 2021 - 15:21   quote  deeplink  
Weet je (nee, wij weten bijna niks, zoals altijd), maar, indertijd werd De Kuip gebouwd, ook een mega investering, temidden van der crisisjaren vorige eeuw jaren 30. Nu staat het stadion er nog, gelukkig maar dat er toen mensen waren die DURFDEN. Geen woorden maar daden dus. Voorzagen ze toen de Tweede Wereldoorlog, nee. Waarin de Duitsers er serieus over nadachten het stadion te slopen voor het staal wat er in zat om te smelten voor tanks te bouwen. Bedoel maar, dit gaat ook over bijna een eeuw. Wie kan zolang vooruitkijken.

Ik houd van De Kuip, ben er mee en in opgegroeid... Maar je moet verder denken dan waar we nu inzitten.

Laten ze zo snel mogelijk beginnen met de bouw ervan.

Hopelijk kunnen dan onze achter, of achter achter kleinkinderen dezelfde discussie voeren als nu. Dan hebben wij iets achtergelaten waar dan nog over gesproken wordt!

Geen middelmaat, wij zijn FEIJENOORD!
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - vrijdag 30 april 2021 - 15:27   quote  deeplink  
GVD de eerste en laatste club die een Europacup gewonnen hebben!
kenny
 kenny - vrijdag 30 april 2021 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 april 2021 - 15:21 schreef Cruzcontrol het volgende:
Weet je (nee, wij weten bijna niks, zoals altijd), maar, indertijd werd De Kuip gebouwd, ook een mega investering, temidden van der crisisjaren vorige eeuw jaren 30. Nu staat het stadion er nog, gelukkig maar dat er toen mensen waren die DURFDEN. Geen woorden maar daden dus. Voorzagen ze toen de Tweede Wereldoorlog, nee. Waarin de Duitsers er serieus over nadachten het stadion te slopen voor het staal wat er in zat om te smelten voor tanks te bouwen. Bedoel maar, dit gaat ook over bijna een eeuw. Wie kan zolang vooruitkijken.

Ik houd van De Kuip, ben er mee en in opgegroeid... Maar je moet verder denken dan waar we nu inzitten.

Laten ze zo snel mogelijk beginnen met de bouw ervan.

Hopelijk kunnen dan onze achter, of achter achter kleinkinderen dezelfde discussie voeren als nu. Dan hebben wij iets achtergelaten waar dan nog over gesproken wordt!

Geen middelmaat, wij zijn FEIJENOORD!
ik sluit mij hierbij aan
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 30 april 2021 - 18:18   quote  deeplink  
Ja en ineens staat er kwaliteit op het veld, en dat alles door een nieuw stadion
Waar je 25 milj krijgt om te spelen........ja dat is het
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 30 april 2021 - 18:25   quote  deeplink  
Het is en en.
Ook in de Kuip blijven zal je geld moeten maken en meer presteren anders zak je steeds verder weg
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 30 april 2021 - 19:40   quote  deeplink  
Geduld mensen, in de oude kuip duurde het ook 40 jaar voordat de EC1 werd gewonnen.
MMM
 MMM - maandag 03 mei 2021 - 21:31   quote  deeplink  
Chris Woerts: Goed voor de gemeente, goed voor het gebied maar niet voor Feyenoord.
Stylzz
 Stylzz - maandag 03 mei 2021 - 21:56   quote  deeplink  
Ja die neem ik echt niet serieus sorry
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 05 mei 2021 - 22:29   quote  deeplink  
https://jack1991.medium.com/feyenoord-city-het-positieve-verhaal-18e9429f6c82
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 05 mei 2021 - 22:29   quote  deeplink  
Tis wel even lezen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 mei 2021 - 09:03   quote  deeplink  
Dit is belangrijk voor wat betreft die 17,5 miljoen (of 25 in t ideale geval)
Is dat dan het spelersbudget? Nee! Dit betreft de bijdrage aan het spelersbudget van de BVO door het stadion. Er zijn namelijk ook nog inkomsten (en kosten) die voor de rekening van de BVO zelf zijn, zoals merchandising, sponsoring, media-inkomsten, Europees voetbal en transfers

Alles inclusief, bijvoorbeeld bij een netto transfersaldo van 3M en groepsfase Europa League, kan de club zo’n 40M aan de selectie besteden in dat seizoen. Het huidige spelersbudget wordt geraamd op 20M zonder corona en een kwart minder met corona. Een verdubbeling van dit budget is dus een reëel toekomstbeeld.

Misschien weer te rooskleurig, ik weet t niet, maar in ieder geval ook niet zo negatief als de 17,5.

Ook mooi hoe de Europese verplichting uitgelegd wordt, klinkt realistisch, maar daar zit wel een ambitie in en geen feit. Dit kan dus inderdaad wel schelen.

Zakelijke inkomsten logisch verhaal, daar is dat stadion eenmaal voor. Plus nog een klein extraatje die niet meegenomen wordt.

bezoeker gemiddeld €5.99 moeten ze uitgeven, ten opzichte van nu 3,50. Dat vind ik wel pittig. Dat zou dan opgevangen moeten worden door alles wat buiten t stadion genuttigd wordt, naar binnen te halen. Ik vraag me af of de mensen dit willen. Zeker niet tegen de huidige Kuip-prijzen.

8 evenementen, dat moet lukken denk ik. Zeker hoe dit daar uitgelegd wordt.

Er moeten 150.000 mensen gaan betalen voor tours en sightseeing. --> Dit is een nieuw concept, maar ik vind t veel. Maar t omvat meer dan alleen de stadiontour zoals we die nu kennen, dus je kunt t niet echt vergelijken.

Goed ook tegen elkaar te zetten dat die 17,5 miljoen in de huidige Kuip de bovengrens is, terwijl dit straks de ondergrens is.

Bezoekers aantal blijft een risico, met t huidige afbraakvoetbal en t draagvlak, is dit een ding. Maar een nieuw stadion kan ook juist een aanzuigend effect hebben, misschien niet met dezelfde supporters, maar dat is een keuze. T zal de club niet gaan om waarmee t stadion gevuld wordt, maar dat t stadion gevuld wordt.

Verder gewoon een helder verhaal.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - donderdag 06 mei 2021 - 11:04   quote  deeplink  
Al die cijfers, is allemaal koffiedik kijken. Zowel van voor als tegenstanders. (Wie had Corona voorspeld? Ineens waren al die zo zorgvuldige op papier opgestelde begrotingen waardeloos gebleken.)

Toen De Kuip gebouwd werd, hadden ze ook niet kunnen plannen dat we 33 jaar later de beste van Europa en de wereld werden. Maar het hielp wel om zo'n stadion dan te hebben.

Dat is mijn mening erover. Al die cijfers zeggen niet veel, het bedrag dat het stadion kost doet duizelen, maar als het kan, moet je gewoon eindelijk beginnen bouwen! Dit wordt dan een stadion waar ook over 75 jaar onze achter kleinkinderen naar toe kunnen.
MMM
 MMM - vrijdag 21 mei 2021 - 08:17   quote  deeplink  
Rekenkamer: Tal van onzekerheden maken investeren in Feyenoord City onverantwoord
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 21 mei 2021 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2021 - 08:17 schreef MMM het volgende:
Rekenkamer: Tal van onzekerheden maken investeren in Feyenoord City onverantwoord
Goh, onverwacht
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 mei 2021 - 10:26   quote  deeplink  
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/05/20/nog-geen-ja-tegen-feyenoord-city-a4044383
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 mei 2021 - 10:35   quote  deeplink  
https://rotterdam.raadsinformatie.nl/document/10157215/1#search=%22Feyenoord-city%22
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 21 mei 2021 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 mei 2021 - 08:17 schreef MMM het volgende:
Rekenkamer: Tal van onzekerheden maken investeren in Feyenoord City onverantwoord
De rekenkamer is ook een onzekerheid, hoe vaak zitten ze er niet faliekant naast?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 juni 2021 - 13:34   quote  deeplink  
E3GeD-NXEAI3x2c.jpg
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 05 juni 2021 - 15:10   quote  deeplink  
Pfffffffffalweer
Geen woorden maar daden
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 juni 2021 - 15:27   quote  deeplink  
Eerste echte statement van de club Piet/
MMM
 MMM - zaterdag 05 juni 2021 - 18:16   quote  deeplink  
Nergens geld voor maar wel voor een advertentie voor dit kut plan.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 juni 2021 - 20:08   quote  deeplink  
Zo'n dertig Feyenoord-supporters hebben zaterdag voorstanders van Feyenoord City belaagd op hun privéadres.

https://t.co/nQRLM7WCg8

Een van de redenen waarom ik voor een nieuw stadion ben. Hier moeten we als club echt vanaf.
VVout
 VVout - zaterdag 05 juni 2021 - 20:21   quote  deeplink  
Ik zie niet hoe daar een nieuw stadion in bij draagt, of ze dan in één keer in lucht oplossen. Verder zie ik het wel, sentiment is mooi maar een mooi stadion aan de Maas ook. Ik vond dat altijd al één van de opties, toen er nog geen spraken was van zulke plannen als ik op het Brienenoord eiland was.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 juni 2021 - 20:26   quote  deeplink  
Nee dit wordt de komende tijd erger. Maar die kleine groep die denkt bezit van de club te kunnen opeisen.
Dat moet echt stoppen. Dan maar vervreemden van de club

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 juni 2021 door Stylzz --
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 05 juni 2021 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 juni 2021 - 20:26 schreef Stylzz het volgende:
Nee dit wordt de komende tijd erger. Maar die kleine groep die denkt bezit van de club te kunnen opeisen.
Dat moet echt stoppen. Dan maar vervreemden van de club
Eens, driewerf eens.
Sentiment hebben is iets ander dan dwarsbomen en erger.
VVout
 VVout - zaterdag 05 juni 2021 - 20:36   quote  deeplink  
Vroeger was ik ook een vervelende puber op S later werd een klein beetje volwassener.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 juni 2021 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 juni 2021 - 20:36 schreef VVout het volgende:
Vroeger was ik ook een vervelende puber op S later werd een klein beetje volwassener.
Waren dit maar pubers. Dan kon ik t nog begrijpen
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 05 juni 2021 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 juni 2021 - 20:36 schreef VVout het volgende:
Vroeger was ik ook een vervelende puber op S later werd een klein beetje volwassener.
Dus nu ben je een vervelende vent haha.
VVout
 VVout - zaterdag 05 juni 2021 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 juni 2021 - 21:05 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Waren dit maar pubers. Dan kon ik t nog begrijpen
Een trap onder hun reet moeten ze hebben en met hun neus door de stront wrijven als ze in iemands tuin schijten, maar dat is pedagogisch uit den boze natuurlijk. Zie het toch dat het broekies zijn, met hier en daar een persoontje die het aanwakkert.
VVout
 VVout - zaterdag 05 juni 2021 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 juni 2021 - 21:31 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Dus nu ben je een vervelende vent haha.
:) valt best mee hoor.
van geil
 van geil - zaterdag 05 juni 2021 - 21:37   quote  deeplink  
Vroeger was het werken en hoeren neuken .
Nu , nooit meer werken en hoeren neuken .
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 juni 2021 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 juni 2021 - 21:34 schreef VVout het volgende:

[..]

Een trap onder hun reet moeten ze hebben en met hun neus door de stront wrijven als ze in iemands tuin schijten, maar dat is pedagogisch uit den boze natuurlijk. Zie het toch dat het broekies zijn, met hier en daar een persoontje die het aanwakkert.
Wat ik op de socials zie zijn t dus vooral de oudere
MMM
 MMM - zondag 06 juni 2021 - 09:41   quote  deeplink  
PSV presteert al tientallen jaren beter met een stadion van 35.000 plaatsen.

Stop met dat gelul over een nieuw stadion welke ervoor moet zorgen dat Feyenoord structureel mee kan doen om de titel. Je club moet geld verdienen met de verkoop van spelers, dat is je grootste inkomstenbron. Maar helaas al tientallen jaren wanbeleid.

En met dit plan zijn al tientallen miljoenen weggegooid. Wanbeleid.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 juni 2021 door MMM --
Stylzz
 Stylzz - zondag 06 juni 2021 - 09:43   quote  deeplink  
Die discussie hebben we al gehad. Plus psv heeft echt al heel veel investeringen, hulp programma’s en sponsoren achter de rug.
Bij ons komt dat nooit van de grond. Het is helaas de realiteit.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1208042/Feyenoord-City-een-duizelingwekkend-plan-de-belangrijkste-zeven-vragen-beantwoord
MMM
 MMM - zondag 06 juni 2021 - 10:20   quote  deeplink  
Tuurlijk gaat niemand geld pompen in Feyenoord. Een garantie dat je je geld nooit meer terugziet met al dat wanbeleid.

Had Feyenoord al die miljoenen die in dat plan zitten maar in spelers geïnvesteerd. Dan had de wereld er heel anders uit gezien.
piet de paler
 piet de paler - zondag 06 juni 2021 - 10:45   quote  deeplink  
Nogmaals kijk eerst eens even hoe de feyenoord besturen in elkaar zitten.
En ik zeg besturen, er zijn zoveel belangen, er is niet een echt Gezamelijk Feyenoord belang.
Je kan naar iedereen wijzen, maar dat moet oogelost worden, hetzij door een echte overall voorzitter.
En weg met die amateur belangen en die bv stadion
van geil
 van geil - zondag 06 juni 2021 - 11:07   quote  deeplink  
Gebed zonder einde .
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 06 juni 2021 - 11:07   quote  deeplink  
Of je nu voor of tegen bent, de argumenten zijn altijd gebaseerd op aannames.
Linksom of rechtsom het blijft gokken, garanties zijn er niet in het voetbal.
Stylzz
 Stylzz - maandag 07 juni 2021 - 09:55   quote  deeplink  
Wat een boefjes he.

https://www.ad.nl/rotterdam/ook-feyenoorddirecteur-koevermans-en-advocaat-kregen-huisbezoek-van-harde-kern-pure-intimidatie~a81ac93d/
VVout
 VVout - maandag 07 juni 2021 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
En alle ramen ingegooid, of wat is er gebeurd?
Stylzz
 Stylzz - maandag 07 juni 2021 - 13:48   quote  deeplink  
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1274103/Feyenoord-City-Dit-zijn-de-vragen-waar-de-gemeenteraad-antwoord-op-wil-hebben-van-Feyenoord
MMM
 MMM - maandag 07 juni 2021 - 14:11   quote  deeplink  
Het is echt lachwekkend hoe ze overal moeten bedelen voor geld.
piet de paler
 piet de paler - maandag 07 juni 2021 - 17:51   quote  deeplink  
Enige oplossing:
Aandelen uitgeven
Of Feyenoord verkopen
Dit schiet niet op
van geil
 van geil - maandag 07 juni 2021 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 juni 2021 - 14:11 schreef MMM het volgende:
Het is echt lachwekkend hoe ze overal moeten bedelen voor geld.
Als je al 18 miljoen en de rest moet lenen voor de plannen , tja .
piet de paler
 piet de paler - maandag 07 juni 2021 - 19:50   quote  deeplink  
Ben er klaar mee.
Stylzz
 Stylzz - maandag 07 juni 2021 - 20:36   quote  deeplink  
Ik vind alles best maar er moet iets gebeuren
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 08 juni 2021 - 18:59   quote  deeplink  
Wel, gesprek vanavond afgelast.
Als gevolg van de intimidaties.
VVout
 VVout - dinsdag 08 juni 2021 - 20:22   quote  deeplink  
Zullen het wel ergens zonder medeweten in een dark room rond Den Bosch houden.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 08 juni 2021 - 22:17   quote  deeplink  
Met de afgelasting van de gesprekken op het stadhuis over Feyenoord City is een nieuw dieptepunt bereikt in de reeks intimidatie- en bedreigingsincidenten die de afgelopen jaren rondom Feyenoord plaatsvinden.

De volksclub Feyenoord maakt bij heel veel mensen emoties los; als er wordt gewonnen én als er wordt verloren. Maar ook als er zoiets belangrijks als een mogelijk nieuw stadion op het spel staat. De meeste Feyenoordsupporters tonen die emotie op gepaste wijze. Een deel van het Legioen gaat veel verder en gebruikt intimidatie en bedreiging om hun argumenten kracht bij te zetten. De bedreigingen die burgemeester Aboutaleb deden besluiten de geplande gesprekken en inspreekmomenten over het nieuwe stadion op het stadhuis te schrappen, hebben plaats in dezelfde week dat een aantal medewerkers van Feyenoord thuis is lastiggevallen.

Directeur Mark Koevermans, de huisjurist en de mediamanager stonden op de lijst van een afgelopen weekend door een aantal supporters georganiseerde ‘speurtocht’. Op die lijst stond ook de naam van architect Ard Buijsen, de man die aan de wieg stond van het Feyenoord City-plan. Buijsen kreeg zaterdag bezoek van zo’n vijftien personen die hem op intimiderende wijze duidelijk maakten niet gediend te zijn van een nieuw stadion. Daar waar de club zich in stilzwijgen hult over dit voorval, wilde Buijsen wel reageren.

'Heel veel' bedreigingen

Volgens de architect worden momenteel 'heel veel' mensen binnen Feyenoord of het project Feyenoord City bedreigd en geïntimideerd. "Dat zal de komende maanden nog wel doorgaan, zolang er geen besluit is genomen over de komst van Feyenoord City", voorspelt hij.

Naast medewerkers van Feyenoord blijven ook spelers niet gevrijwaard van bedreigingen. Op diverse supportersfora worden met regelmaat de meest verschrikkelijke dingen geschreven over voetballers die in de Kuip onder contract staan. Zo werd middenvelder Mark Diemers een aantal maanden geleden online met de dood bedreigd.

Ook Christopher Wernitznig werd digitaal ernstig lastiggevallen door een aantal supporters van Feyenoord. De Oostenrijker had eind oktober van het vorig jaar met zijn club Wolfsberger in de Kuip met 4-1 gewonnen. De twee door hem versierde strafschoppen waren goed voor maar liefst 11 duizend lelijke reacties op Instagram, waarbij enkele posts zeer bedreigend van toon waren.

Verrot gescholden

Maar soms gaat het nog verder. Zo werd Marko Vejinovic in februari 2016 thuis opgezocht door een groepje jonge mannen. Voor de voordeur van de toenmalige Feyenoorder werd vuurwerk afgestoken en er werden intimiderende teksten geschreeuwd. De vier daders van dit voorval zijn aangehouden en veroordeeld tot het betalen van een boete.

Ook Eric Gudde werd in zijn tijd als Feyenoorddirecteur thuis opgezocht door supporters. In augustus 2011 hing tegenover zijn huis in Maassluis een spandoek met daarop de tekst 'Heee Knudde, in Maassluis mag je wegkwijnen, uit het Maasgebouw Ferdwijnen.’ Daarnaast werden zijn mobiele telefoonnummer en e-mailadres online openbaar gemaakt.

Naast deze gevallen hebben in de loop der jaren nog meer medewerkers en spelers last gehad van intimiderende eigen supporters. Bijvoorbeeld toen het trainingsveld nog naast de Kuip lag en aan het begin van deze eeuw de resultaten minder waren. Onderweg naar het trainingsveld werd de selectie van trainer Leo Beenhakker na een Champions League-nederlaag tegen Chelsea van dichtbij verrot gescholden. Een paar jaar later overkwam de groep van trainer Erwin Koeman hetzelfde. Met name spits Angelos Charisteas moest het toen ontgelden bij een groepje woedende supporters.

'Stelletje idioten'

Kortom, bedreigingen en intimidaties; je krijgt ze er gratis bij als je bij Feyenoord gaat werken of voetballen. Er zijn ook voorbeelden van medewerkers die geen ruchtbaarheid aan de intimidaties willen geven, omdat ze bang zijn dat dit de voorvallen verder doet toenemen. Wie het zijn die de werknemers van hun favoriete club lastigvallen, wordt maar zelden duidelijk. Bij Vejinovic was er gelukkig de veroordeling van vier man, voor de deur van Buijsen werd zaterdag niemand gearresteerd maar noteerde de massaal uitgerukte politie (meer dan tien wagens) wel alle namen van de deelnemers aan de ‘speurtocht’.

Dat het hier om slechts een klein gedeelte van het Legioen gaat mag niet onvermeld blijven. Het grootste gedeelte van de Feyenoordaanhang keurt elke vorm van bedreiging en intimidatie af, zo blijkt uit de vele reacties op het forum van www.fr12.nl, de best bezochte Feyenoordsupporterssite. Het Legioen baalt ervan dat een 'stelletje idioten' de club een hele slechte naam bezorgt en er indirect voor zorgt dat zowel spelers, trainers als sponsors zich eerst wel drie keer achter de oren krabben voordat ze zich verbinden aan Feyenoord.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.1135239