BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Transfers 2012-2013 FC Twente

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: FC Twente Nieuws
arikanari
 arikanari - vrijdag 06 juli 2012 - 16:02   quote  deeplink  
Zag dat er weer berichten waren geplaats in het oude topic gevuld met oud nieuws, dus vandaar een nieuw topic voor dit seizoen.

Wie gaan er en wie komen er.

Ola John is al weg naar Benfica, en we hebben een nieuwe aldus Soccernews.

FC Twente gaat zich binnen afzienbare tijd versterken met een jonge Zuid-Afrikaan. Dit weet KickOff.com te melden op haar website. Nhlakanipho Ntuli, uitkomend voor Orlando Pirates, gaat de formatie uit Enschede versterken.

Het Zuid-Afrikaanse medium meldt dat Ntuli een vierjarig contract gaat tekenen bij FC Twente. De verwachting is dat de overgang volgende week wordt afgerond, omdat er nu een aantal belangrijke mensen van de Zuid-Afrikaanse club niet aanwezig zijn. De jongeling zou een vierjarig contract gaan ondertekenen.

Het is niet voor het eerst dat er een Zuid-Afrikaan bij FC Twente onder contract stond. In 2009 werd Bernard Parker aangetrokken als opvolger van Eljero Elia. De vleugelaanvaller heeft het echter niet waar kunnen maken en speelt nu voor Kaizer Chiefs.
arikanari
 arikanari - vrijdag 06 juli 2012 - 16:03   quote  deeplink  
Jopie wil zelfs 20 miljoen voor Luuk de Jong, dus ze laten het er wel heel dik bovenop liggen dat ze hem niet kwijt willen. Dus hoop dat het hem lukt om hem te laten blijven.
GarField
 GarField - vrijdag 06 juli 2012 - 16:29   quote  deeplink  
Ik las laatst op soccernews dat het bod voor douglas akkoord was, maar verder zie ik het nog nergens bevestigd.

Wie weet wat er met Dwight Tiendalli is gebeurd?
Ik zie op de site van Twente dat hij vertrokken is, maar geen nieuwe club en ook niks op al het nieuws gelezen ....

Ik hoop dat Luuk blijft, is voor hem ook beter denk ik.
Maar ja .... de bedragen worden wel steeds gekker ....
Als Luuk ook zelf nog maar zin heeft om te blijven ... want hij heeft al vaker aangegeven klaar te zijn in Twente

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 juli 2012 door GarField --
arikanari
 arikanari - vrijdag 06 juli 2012 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 juli 2012 - 16:29 schreef GarField het volgende:
Ik las laatst op soccernews dat het bod voor douglas akkoord was, maar verder zie ik het nog nergens bevestigd.

Wie weet wat er met Dwight Tiendalli is gebeurd?
Ik zie op de site van Twente dat hij vertrokken is, maar geen nieuwe club en ook niks op al het nieuws gelezen ....

Ik hoop dat Luuk blijft, is voor hem ook beter denk ik.
Maar ja .... de bedragen worden wel steeds gekker ....
Als Luuk ook zelf nog maar zin heeft om te blijven ... want hij heeft al vaker aangegeven klaar te zijn in Twente
Idd. dat van Douglas begrijp ik ook niet helemaal, eerst hadden ze het over een pakket deal (LDJ met douglas voor 20 miljoen). Toen las ik een bericht dat er 6,2 miljoen betaald zou worden voor hem en dat ze hem alleen wouden kopen (Newcastle). En nu lees ik ook dat er 14 miljoen is geboden door dezelfde club voor LDJ, samen toch meer dan 20 miljoen. En nu willen ze 20 miljoen voor alleen LDJ hebben. Volgens mij klopt er allemaal niks van, en zal het gewoon afwachten worden tot de laatste transferdag. Hoop dat hij blijft en denk ook dat het beter voor hem is om een heel seizoen op de positie te spelen en veel minuten te maken, hij is dit seizoen de onbetwiste nummer 1 waar vorig seizoen nog af en toe stuivertje wisselen was met Janko.

Over Tiendalli heb ik ook nog niks kunnen vinden, denk dat hij gewoon te veel geld kost zonder rendement. Gewoon via de zijdeur afgevoerd.
arikanari
 arikanari - vrijdag 06 juli 2012 - 17:10   quote  deeplink  
FC Twente houdt de poot stijf, LDJ blijft

FC Twente lijkt er alles aan gelegen om Luuk de Jong in Enschede te houden. De Tukkers wezen Newcastle United al de deur en lijken nu hetzelfde te doen bij Borussia Mönchengladbach.

Aldo van der Laan, die namens FC Twente onderhandelt met de geïnteresseerde partijen, laat aan het Duitse medium RP Online weten dat Max Eberl, directeur van Borussia Mönchengladbach, in Enschede was om te onderhandelen. "Eberl was hier twee uur en heeft met ons gesproken", aldus Van der Laan. "We zijn echter verre van een overeenkomst."

"Voor ons is er echt geen behoefte om Luuk te verkopen. We zijn wel bereid om met clubs te praten, wanneer het geboden bedrag past bij de kwaliteit van spelers en resterende looptijd van het contract", vervolgt Van der Laan. "Ik kan zeggen dat er veel interesse is. Er waren ook al concrete aanbiedingen. Maar er is bijvoorbeeld een club die ons heel duidelijk heeft gezegd: Het maakt niet uit wat een andere club wil betalen, wij bieden minstens hetzelfde."

Met ander woorden Joop zal er alles aan doen om het onderste uit de kan te halen. Ze kunnen vloeken op die gast maar hij weet wel hoe hij zaken moet doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 juli 2012 door arikanari --
arikanari
 arikanari - zaterdag 07 juli 2012 - 02:40   quote  deeplink  
Luuk de Jong vuurt terug op FC Twente

Luuk de Jong is niet blij. De spits wil graag een transfer maken en de handelswijze van FC Twente spreekt niet in het voordeel van hem. Daarover is de gewilde aanvaller allesbehalve te spreken.

Voorzitter Joop Munsterman verlangt liefst twintig miljoen euro voor de 21-jarige De Jong. "Ik viel van mijn stoel toen ik de woorden van Munsterman hoorde. Er hebben zich de afgelopen maanden acht clubs uit vijf landen voor mij gemeld. Een aantal direct bij ons en zeker drie bij Aldo van der Laan (lid van de raad van commissarissen van FC Twente, red.)", sprak de hoofdrolspeler tegenover Voetbal International.

"Ook hoorde ik Munsterman zeggen dat een transfer pas bespreekbaar is bij twintig miljoen euro. Dit bedrag is volledig in tegenstelling tot de gesprekken die deze week zijn gevoerd tussen FC Twente, Borussia Mönchengladbach, mijn zaakwaarnemer Louis Laros en mijn vader." Gladbach wilde in eerste instantie elf miljoen euro, plus drie miljoen euro aan bonussen, betalen. Twente gaf aan genoegen te nemen met twaalf miljoen euro en twee miljoen euro aan bonussen.

Echter moest De Jong in dat laatste geval afzien van zijn deel van twintig procent van de transfersom. "Vandaag heb ik de club gemeld dat ik volledig afzie van de twintig procent (2,5 miljoen euro, red.), maar nu roept FC Twente bij monde van Aldo van der Laan dat ze dit ook weer niet willen. Ik vind deze gang van zaken ongelooflijk. Ik had gedacht bij een fatsoenlijke club te spelen."

Over Munsterman is het broertje van Ajacied Siem de Jong ook niet echt te spreken. "De voorzitter roept overal dat spelers een faire kans moeten krijgen, maar de werkelijkheid is anders. Ik had al van andere spelers gehoord dat het bestuur van Twente op deze onfatsoenlijke wijze onderhandelt en kon dat nooit geloven. Nu ervaar ik het helaas zelf."

Volgens de Oranje-international is Borussia Mönchengladbach een bewust pad dat hij wil bewandelen. "Borussia is voor mij sportief een hoger niveau waar ik me verder wil ontwikkelen, ook met het oog op het Nederlands elftal. Al mijn concurrenten voor de spitspositie in Oranje spelen bij buitenlandse clubs in sterke competities." Vooralsnog moet De Jong zich maandag gewoon melden bij Twente.

"Ik hoop dat FC Twente alsnog de toezeggingen nakomt", aldus De Jong. "De club heeft me drie seizoenen geleden voor 900.000 euro gekocht van De Graafschap en kan nu in drie jaar tijd veertien miljoen euro voor me krijgen. Een dergelijk bedrag is ongekend in Nederland en zeker voor FC Twente-begrippen."

Nou lekker dan, je tekent een contract met je volle verstand (althans dat dacht ik dat hij had), en dan ga je lekker in media radbraken tegen de club die je hogerop heeft gebracht. Fijne vent als dit waar is, laat maar weer zien dat de voetballers al lang niet meer op normale wijze leven. Ze denken door de belachelijke marktwerking echt belangrijker te zijn dan de normale werkende man.
arikanari
 arikanari - zaterdag 07 juli 2012 - 02:41   quote  deeplink  
En dan ook nog maar even na te gaan dat hij nog maar een half jaar een vaste basisplek heeft. Gaat helemaal goedkomen zo.
arikanari
 arikanari - zaterdag 07 juli 2012 - 22:28   quote  deeplink  
De kans dat Luuk de Jong vertrekt bij FC Twente wordt steeds groter. De aanvaller liet al weten open te staan voor een nieuw avontuur en na de starre houding van de club is de relatie er niet beter op geworden. Newcastle United geeft de komst van de international dan ook nog niet op.

Het is onbekend wat Joop Munsterman nou precies wil hebben voor de spits. De Engelsen zijn bereid twintig miljoen euro te betalen, zo weet The Sun. Dit zou volgens de krant genoeg moeten zijn om de transfer af te ronden, nadat eerder een bod van 12,5 miljoen euro werd afgewezen.

De Jong leek opweg naar Duitsland, waar Borussia Mönchengladbach een interessante optie was voor de aanvaller. FC Twente ging echter niet akkoord met het transferbedrag, tot ongenoegen van de speler zelf.
arikanari
 arikanari - zaterdag 07 juli 2012 - 22:30   quote  deeplink  
Wederom een apart bericht rondom FC Twente spits LDJ, volgens newcastle mogen ze een spits kopen voor 16 miljoen pnd wat neerkomt op iets meer dan 20 miljoen euro. Als dit waar is heeft munsterman het toch maar weer mooi gespeeld.
Lubje
 Lubje - zaterdag 07 juli 2012 - 23:55   quote  deeplink  
Luuk de Jong zo snel mogelijk proberen te verkopen voor zoveel mogelijk geld!
Dit wordt toch niks meer met hem bij FC Twente.
arikanari
 arikanari - zondag 08 juli 2012 - 00:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 juli 2012 - 23:55 schreef Lubje het volgende:
Luuk de Jong zo snel mogelijk proberen te verkopen voor zoveel mogelijk geld!
Dit wordt toch niks meer met hem bij FC Twente.
Precies, valt me erg van hem tegen. Heeft nog niks gepresteerd wat noemenswaardig is en dan al zo'n grote mond. Gewoon lekker uitmelken die situatie en op laten rotten. Ben hem nu al zat.
Lubje
 Lubje - zondag 08 juli 2012 - 15:33   quote  deeplink  
Ik vraag me ook af of Borussia Mönchengladbach nu wel zo'n enorme vooruitgang is? Deze competitie hebben ze het goed gedaan, maar het jaar daarvoor konden ze degradatie maar net ontlopen via een extra wedstrijd tegen de nummer drie van de Tweede Bundesliga. Daar komt bij dat ze hun beste speler, international Reus, zojuist verkocht hebben voor 17 miljoen euro aan Borussia Dortmund. Mij lijkt die 17 miljoen overigens een aardig bedrag voor de transfer van Luuk de Jong.
arikanari
 arikanari - zondag 08 juli 2012 - 15:43   quote  deeplink  
Dat is hem nu juist, hij heeft met Twente net zoveel kansen op dit moment. Natuurlijk is de bundesliga een betere competitie met meer zwaardere tegenstanders dan in Nl en de selectie is ook sterker. Maar het kan twee kanten opvallen. Ik hoop gewoon dat ze hem voor meer dan de hoofdprijs de deur uit kunnen doen. Hij heeft bij mij afgedaan met die uitspraken van hem, en gezien de buitengewone belangstelling voor hem moet hij gewoon weg. Hij wil zelf denk ik ook veel meer verdienen dan bij Twente mogelijk is. Als ze nu al 17 miljoen voor hem bieden gaan ze ook nog wel iets meer neerleggen. Blijft koffiedik kijken wat er van waar is, maar ik hoop dat ze bij Twente een goede vervanger kunnen krijgen. Hebben we wel nodig om te bewijzen dat vorig seizoen een uitzondering was.
Hooligan enschede
 Hooligan enschede - zondag 08 juli 2012 - 18:33   quote  deeplink  
Van douglas is niet zo vreemd als hij tot augustus bij twente blijft mag hij uitkomen voor oranje dus hij is al verkocht,maar dat word pas 1 augustus naar buiten gebracht is mijn verwachting!
Luuk laat zien dat hij net als alle voetballers alleen bezig is om zo snel mogelijk miljonair te worden,twente heeft voor luuk afstand genomen van mark janco speciaal voor luuk vleugelspelers aangetrokken om de aanvoer voor in het nieuwe seizoen te maximaliseren en luuk dus de kans te geven topscore van nederland te worden.
Ajax krijgt voor vertongen een verdediger met een 1 jarig contract nog 8 miljoen dan lijk mij 20 miljoen voor een top spits van begin twintig.
Misschien moet Luuk leren dat hij nu niet van alles moet roepen in de media,want contract is contract heb je daar moeite mee dan moet je alleen nog 1 jarige contracten tekenen,maar dan kan het ook zo helemaal afgelopen zijn met je profloopbaan!
Hooligan enschede
 Hooligan enschede - zondag 08 juli 2012 - 18:41   quote  deeplink  
Was het niet ajax dat 20 miljoen vroeg voor van de wiel een back!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat de jong de realliteit helemaal uit het oog verloren is hij is na het EK geworden tot waar hij mee omringt was een groep verwende miljonairs zonder enige zelf spot of zelf kretiek en we hebben gezien welke successen je behaald met die houding en instelling,twente haal het maximale eruit en weg ermee dit is weer een speler die je geen afscheid hoeft te laten nemen dat is alleen voor grote spelers en mensen zoals Ruiz en Janssen!
arikanari
 arikanari - zondag 08 juli 2012 - 18:52   quote  deeplink  
Ik vind het maar een rare houding die er de laatste tien jaar in het voetbal gegroeid is, ik kan deze houding verwachten van iemand die het einde van zijn loopbaan als voetballer nadert. Maar van een jong iemand als de Jong kan ik het moeilijk hebben. Hoop met heel mijn hart dat Twente een speler kan vinden die de Jong kan vervangen of misschien nog beter is op deze positie. Maar ja welke voetballer is te koop en wil voor Twente voetballen. Gaat erg moeilijk worden.
Lubje
 Lubje - zondag 08 juli 2012 - 20:06   quote  deeplink  
Ach, eigenlijk is het bij FC Twente nog nooit anders geweest: spelers gaan, maar er komen ook altijd wel weer nieuwe jongens voor terug. En de ene keer is het geweldig en een andere keer wat minder. Maar Ruiz kenden we van tevoren ook niet. Ik heb er wel vertrouwen in. Het belangrijkste is nu, dat ze met betrekking tot de verkoop van Luuk de Jong het onderste uit de kan halen. En ook dat vertrouw ik voorzitter Joop Munsterman wel toe.
infamous psv
 infamous psv - zondag 08 juli 2012 - 22:17   quote  deeplink  
FC Twente laat Emir Bajrami naar AS Monaco vertrekken. De Zweedse aanvaller gaat op huurbasis in de Franse Ligue 2 voetballen.

Dat meldt TC/Tubantia. Bij AS Monaco wordt Bajrami ploeggenoot van jeugdinternational Nacer Barazite. De Franse club speelt sinds afgelopen seizoen in de tweede divisie, maar hoopt dit seizoen met een versterkte selectie een gooi te doen naar promotie.

Bajrami speelde twee seizoenen voor FC Twente, maar speelde nooit langere tijd in de basis. Daarom stond de club uit Enschede een vertrek van de 24-jarige vleugelspits toe.
arikanari
 arikanari - zondag 08 juli 2012 - 22:56   quote  deeplink  
Toch leuk voor Bajrami, kan die flink wat speelminuten maken. Was niet echt kapot van hem dus zal hem persoonlijk niet missen.

En lubje idd. Hoop dat ze een mooie vervanger voor terug hebben. Zal wel moeilijk worden maar we moeten hoop houden. Ik hoop dat we dit seizoen weer onverwacht hard uit de hoek kunnen komen, zowel in de erediviesie als in europa.
GarField
 GarField - maandag 09 juli 2012 - 14:48   quote  deeplink  
Ik ben ook niet zo'n van van Bajrami ...iets te egoïstisch .. hij moet een betere teamspeler worden ....

Betreft Luuk ... tja. Die uitspraken die hij doet is echt niet handig als je nog moet voetballen. Wat arikanari en die enschede hooligan schrijft ben ik het wel mee eens. Hij heeft nog niks bereikt ... Jankerd Janko is verkocht en vleugels aangekocht speciaal voor zijn type spits ..... en nu wil hij weg.

Ik zie in de oefenwedstrijden steeds Mirco Born langskomen .. is hij nog niet oud genoeg? :D
arikanari
 arikanari - dinsdag 10 juli 2012 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 juli 2012 - 14:48 schreef GarField het volgende:
Ik ben ook niet zo'n van van Bajrami ...iets te egoïstisch .. hij moet een betere teamspeler worden ....

Betreft Luuk ... tja. Die uitspraken die hij doet is echt niet handig als je nog moet voetballen. Wat arikanari en die enschede hooligan schrijft ben ik het wel mee eens. Hij heeft nog niks bereikt ... Jankerd Janko is verkocht en vleugels aangekocht speciaal voor zijn type spits ..... en nu wil hij weg.

Ik zie in de oefenwedstrijden steeds Mirco Born langskomen .. is hij nog niet oud genoeg? :D
Ben er ook geen fan van, en laten we niet vergeten dat hij gewoon niet gebracht heeft wat FCT er van verwacht had. Goede speler maar veelste wisselvallig.

Ja, over luuk zullen we zien wat er van komt. Hoop dat ze hem voor meer dan een mooi bedrag kunnen verkopen.

Die Mirco Born is nog maar een jeugdspeler, 18 jaar volgens mij. Dus komt nog wel wat kracht en routine tekort om al een vol seizoen in de competitie mee te draaien. Maar kon nog wel eens een hele goeie worden voor de toekomst. Duitser volgens mij??? maar ben alles behalve zeker.
Aartus
 Aartus - dinsdag 10 juli 2012 - 22:22   quote  deeplink  
Bajrami daar mis je niks aan,hij heeft totaal niets gebracht.
arikanari
 arikanari - woensdag 11 juli 2012 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 juli 2012 - 22:22 schreef Aartus het volgende:
Bajrami daar mis je niks aan,hij heeft totaal niets gebracht.
Dat hoop ik ook, we hebben genoeg beteren voor die positie.
Cokie
 Cokie - woensdag 11 juli 2012 - 14:57   quote  deeplink  
Nou ik vind luuk de jong een goede speler ben zelf fct fan maar als luuk wilt gaan vind ik het wel erg jammer ,maar betreft Munsterman het zijn verhalen je weet niet echt wat er speeld en Munsterman weet heus wel wat hij doet hij is niet gek , Luuk wist dat hij weg wilde had hij niet moeten bij tekenen, en wat gebeurt er qua speel minuten in duitsland word het misschien bank zitten zoals de eerdere spelers van fct dan hebben ze spijt dat ze weg zijn gegaan.
bode
 bode - woensdag 11 juli 2012 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 juli 2012 - 00:29 schreef arikanari het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook, we hebben genoeg beteren voor die positie.
WIE DAN, WIE DAN
arikanari
 arikanari - woensdag 11 juli 2012 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 juli 2012 - 19:06 schreef bode het volgende:

[..]

WIE DAN, WIE DAN
We hadden het over Bajrami bode, niet over luuk de jong.
bode
 bode - donderdag 12 juli 2012 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 juli 2012 - 22:14 schreef arikanari het volgende:

[..]

We hadden het over Bajrami bode, niet over luuk de jong.
SORRY dan had ik het verkeerd gelezen, dan ben ik het over Bajrami met U eens gewoon verhuren een jaar, en dan hopen dat ze hem willen kopen.
ClubFct
 ClubFct - maandag 16 juli 2012 - 14:11   quote  deeplink  
Wat Luuk de Jong betreft, een speler die niet wil blijven heeft de club niks meer aan zijn niet meer gemotiveerd, dus laten gaan, plaatst er een nieuwe nummer 9. Er lopen wel meer goeie spelers op deze aardbol.
arikanari
 arikanari - dinsdag 17 juli 2012 - 23:56   quote  deeplink  
De transfer van Luc Castaignos naar FC Twente zou wel eens snel afgerond kunnen worden. Maandagavond maakte Voetbal International bekend dat de Tukkers de aanvaller van Internazionale op de korrel hebben als mogelijke vervanger voor Luuk de Jong en een dag later weet het Algemeen Dagblad te melden dat Castaignos zijn voorkeur voor Twente heeft uitgesproken.

De negentienjarige Nederlander maakte een jaar geleden de overstap van Feyenoord naar Inter, maar mocht in Italië maar een keer in de basis beginnen tijdens een competitiewedstrijd. De Milanezen gaan de selectie verjongen, maar desondanks mag Castaignos alweer vertrekken. Diverse clubs uit Engeland toonden al interesse en ook Sporting Portugal en Twente zouden de spits nu willen hebben.

Castaignos zou zijn voorkeur hebben uitgesproken voor een transfer naar Twente, waar hij als opvolger voor De Jong zeker zou zijn van een basisplaats. Bij Sporting kan hij slechts de stand-in van landgenoot Ricky van Wolfswinkel worden, terwijl hij in Engeland nog minder kans op speelminuten ziet. De Jong hoopt dinsdag zijn transfer naar Borussia Mönchengladbach te kunnen afronden.
tomson
 tomson - woensdag 18 juli 2012 - 01:01   quote  deeplink  
Hoe dat ging als er oud-spelers terugkwamen in de Kuip hebben we vorig seizoen gezien he ari? Zie Fer en Wijnaldum, die hadden ook weinig te juichen. Hopen dat het Luc ook zo vergaat....
arikanari
 arikanari - woensdag 18 juli 2012 - 04:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2012 - 01:01 schreef tomson het volgende:
Hoe dat ging als er oud-spelers terugkwamen in de Kuip hebben we vorig seizoen gezien he ari? Zie Fer en Wijnaldum, die hadden ook weinig te juichen. Hopen dat het Luc ook zo vergaat....
Dat is voor jullie idd te hopen, toch ben ik van mening dat Luc een klasse minder is dan Luuk. Laten we voor ons als hij inderdaad zou komen toch een stuk in ervaring gegroeid is en dat hij de goaltjesdief zal worden die ze in hem zien.
arikanari
 arikanari - woensdag 18 juli 2012 - 04:41   quote  deeplink  
'Newcastle faxt miljoenenbod op Douglas naar Enschede'

Dat Newcastle United al enige tijd belangstelling heeft voor Douglas is bekend, maar de Premier League-club heeft nu een eerste serieuze poging gewaagd om de verdediger van FC Twente in te lijven. Sky Sports weet dat The Magpies een bod van vier miljoen euro hebben neergelegd in Enschede.

Het medium schrijft dat Newcastle de dans leidt in de strijd om de handtekening van Douglas, die ook in verband werd gebracht met Chelsea en Tottenham Hotspur. De robuuste mandekker gaf in een eerder stadium al aan dat hij klaar is om een buitenlands avontuur aan te gaan.

Momenteel zou de Engelse subtopper in afwachting zijn van de reactie van Twente. Alan Pardew, de trainer van Newcastle, hoopte met Douglas en Luuk de Jong twee spelers van Twente te strikken, maar laatstgenoemde verkast zo goed als zeker naar Borussia Mönchengladbach.
arikanari
 arikanari - woensdag 18 juli 2012 - 04:42   quote  deeplink  
Niet slecht voor een eerste bod, nu hopen dat ze er nog een paar miljoen willen bij doen. hahaha
infamous psv
 infamous psv - woensdag 18 juli 2012 - 09:00   quote  deeplink  
Luc Castaignos heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar FC Twente. De bij Internazionale overbodige spits verkiest de club uit Enschede heel bewust boven het geld uit de grote competities.

Castaignos kende in Milaan een anoniem seizoen, maar heeft over belangstelling desondanks niet te klagen. Clubs uit heel Europa zitten achter de aanvaller aan, maar het negentienjarige talent wil volgens zijn management per se naar FC Twente.

"Luc kiest heel bewust voor FC Twente, omdat hij zich weer wil doorontwikkelen als voetballer", zegt zaakwaarnemer Karim El Atmani in De Telegraaf. "Hij heeft een jaar bij Internazionale het geld meegemaakt, maar wil nu een investering in zijn toekomst doen."

In Enschede ligt voor Castaignos een vierjarig contract klaar. El Atmani: "Er moeten nog gesprekken volgen tussen de clubs, maar het ziet er heel goed uit. De kans is heel groot dat Luc naar FC Twente gaat."

Enige probleem is dat Internazionale het liefst zaken doet met Queens Park Rangers, dat heeft beloofd elk bod te zullen overtreffen. Daarnaast was er belangstelling van Everton en West Ham United, terwijl Borussia Mönchengladbach afhaakte nadat Luuk de Jong werd binnengehaald.

"Het wordt FC Twente of Sporting Portugal, maar FC Twente is absoluut zijn eerste keus", aldus El Atmani. "Luc wil naar een club waar hij eerste spits wordt. Daarom heeft hij clubs, die veel meer wilden betalen, afgezegd."
infamous psv
 infamous psv - woensdag 18 juli 2012 - 09:01   quote  deeplink  
Had nooit bij Feyenoord weg moeten gaan dan was hij nu al stuk verder geweest in ontwikkeling..
infamous psv
 infamous psv - woensdag 18 juli 2012 - 09:06   quote  deeplink  
Glynor Plet lijkt alweer op de nominatie te staan om FC Twente te verlaten. Volgens De Telegraaf overwegen de Tukkers een nieuwe tweede spits aan te trekken.

Twente is in afwachting van de komst van Luc Castaignos, maar hoopt daarnaast nog een aanvaller naar Enschede te halen. Steve McClaren wil de druk niet volledig op de schouders leggen van het pas negentienjarige talent.

Daarom bestaat intern de wens om een ervaren spits aan de selectie toe te voegen. Als de Tukkers erin slagen een dubbelslag te slaan, lijkt Plet weer te mogen vertrekken. Dat schrijft de ochtendkrant woensdag.

De 25-jarige Amsterdammer werd in de winterstop voor 1,5 miljoen euro overgenomen van Heracles Almelo. Hij kwam in zijn eerste maanden tot veertien optredens, waarvan drie als basisspeler. Scoren deed Plet tweemaal.

Plet heeft nooit n echte kans gehad om te wennen aan Twente en om nu al te laten vertrekken is niet netjes..
En dan Bulikyn en Castagnois halen hahahaha.
Hou Plet toch gewoon en haal er 1 goeie spits bij.
Probeer VanWolfswinkel of Matavz of eventueel een goeie spits uit Belgie..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 juli 2012 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - woensdag 18 juli 2012 - 09:52   quote  deeplink  
Edwin Gyasi is de grote verrassing in de voorbereiding bij FC Twente. De 21-jarige aanvaller, die dit jaar overkwam van De Graafschap, lijkt voor donderdag zelfs te mogen hopen op een basisplaats.

De Tukkers nemen het donderdag voor het eerst op tegen FC Inter Turku, de opponent in de tweede voorronde van de Europa League. Steve McClaren wil starten met de sterkst mogelijke formatie, wellicht inclusief Gyasi.

Op basis van de training lijkt de talentvolle Amsterdammer in elk geval te starten, meldt De Telegraaf. Aankoop Robbert Schilder verhuist daarnaast van het middenveld naar de linksbackpositie, zodat er op het middenveld ruimte is voor Leroy Fer. Ook Douglas en Dusan Tadic lijken hun opwachting te maken. De vertrokken Luuk de Jong ontbreekt, net als de geblesseerde Denny Landzaat.

Trainer Steve McClaren waarschuwt voor de kracht van de Finse koploper, die onder leiding staat van Job Dragtsma. "Dit wordt zeker geen gemakkelijke wedstrijd. FC Inter Turku heeft al zeventien echte duels in de benen en is niet alleen een fysiek sterke, maar ook goed voetballende tegenstander", zegt de oefenmeester.

Hoofd profscouting Evert Bleuming is het daar volledig mee eens. "Inter moet je qua niveau vergelijken met een middenmoter uit de Eredivisie", vertelt hij aan Voetbal International. "Je kunt zien dat het elftal al lang getraind wordt door een Nederlander. Er is een positieve spelopvatting en er zit een goede organisatie in het elftal."
infamous psv
 infamous psv - donderdag 19 juli 2012 - 23:34   quote  deeplink  
Dmitry Bulykin staat op het punt om een contract te tekenen bij FC Twente. De Tukkers hopen de komst van de Rus vrijdag al af te ronden, weet Voetbal International.

Voorzitter Joop Munsterman bevestigde donderdag in verregaande onderhandelingen te zijn met een ervaren spits. De preses weigerde echter een naam te noemen, maar het blijkt nu dus om de transfervrije Bulykin te gaan. Hij is clubloos sinds Ajax zijn aflopende contract niet verlengde.

Overigens wordt Bulykin bij FC Twente niet gehaald als eerste spits, maar als reserve achter een nog aan te trekken nieuwe spits. Waarschijnlijk kiezen de Tukkers daarbij voor Luc Castaignos, al moeten de onderhandelingen met diens club Internazionale nog beginnen.

Door de naderende komst van Bulykin mag Glynor Plet alweer vertrekken bij FC Twente. De spits kwam in januari nog over van Heracles Almelo, maar heeft niet weten te overtuigen. NEC, VVV-Venlo en PEC Zwolle hebben reeds geïnformeerd naar de aanvaller.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 19 juli 2012 - 23:36   quote  deeplink  
Denk het iet ik hebegrepen dat ze hem zondag bij ons uit de helicopter donderen, als Munsterman slim is wacht ie nog ff..
infamous psv
 infamous psv - donderdag 19 juli 2012 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2012 - 23:36 schreef RenatoBos het volgende:
Denk het iet ik hebegrepen dat ze hem zondag bij ons uit de helicopter donderen, als Munsterman slim is wacht ie nog ff..
Reken er mr niet op Oorhan..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 20 juli 2012 - 01:10   quote  deeplink  
Hmmm jammer de hoofdact gaat niet door dus op de Open Dag..
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 20 juli 2012 - 05:58   quote  deeplink  
ENSCHEDE - De komst van de beoogde eerste spits Luc Castaignos lijkt slechts een kwestie van tijd, ondanks de inspanningen van Sporting Lissabon om FC Twente de loef af te steken.

"Ik acht de kans groot dat de deal nog voor het weekeinde gepresenteerd kan worden, aldus zijn manager Karim El Atmani. Ook FC Twente-voorzitter Joop Munsterman verwacht geen problemen meer. "Aan ons ligt het niet en aan hem ook niet, maar we moeten nog wel met Inter Milaan praten.
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 20 juli 2012 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2012 - 09:06 schreef infamous psv het volgende:
Glynor Plet lijkt alweer op de nominatie te staan om FC Twente te verlaten. Volgens De Telegraaf overwegen de Tukkers een nieuwe tweede spits aan te trekken.

Twente is in afwachting van de komst van Luc Castaignos, maar hoopt daarnaast nog een aanvaller naar Enschede te halen. Steve McClaren wil de druk niet volledig op de schouders leggen van het pas negentienjarige talent.

Daarom bestaat intern de wens om een ervaren spits aan de selectie toe te voegen. Als de Tukkers erin slagen een dubbelslag te slaan, lijkt Plet weer te mogen vertrekken. Dat schrijft de ochtendkrant woensdag.

De 25-jarige Amsterdammer werd in de winterstop voor 1,5 miljoen euro overgenomen van Heracles Almelo. Hij kwam in zijn eerste maanden tot veertien optredens, waarvan drie als basisspeler. Scoren deed Plet tweemaal.

Plet heeft nooit n echte kans gehad om te wennen aan Twente en om nu al te laten vertrekken is niet netjes..
En dan Bulikyn en Castagnois halen hahahaha.
Hou Plet toch gewoon en haal er 1 goeie spits bij.
Probeer VanWolfswinkel of Matavz of eventueel een goeie spits uit Belgie..
Lubje
 Lubje - vrijdag 20 juli 2012 - 12:33   quote  deeplink  
Kopen, kopen, kopen! Het beleid bij Twente begint verdacht veel te lijken op het beleid wat onder MacClaren bij Wolfsburg werd gevoerd. En wat heeft het die club opgeleverd? Juist, helemaal niets. Bij Twente hebben ze inmiddels zes of zeven spelers voor drie posities op het middenveld. En dat zijn allemaal spelers met potentie. Het betekent echter we dat er elke week zeker drie op de bank kunnen plaats nemen. Nou daar zullen ze blij mee zijn, dat zal me een gemor geven. En nu krijgen we hetzelfde voor de spitspositie. Dus moet Plet maar weer weg. Waarom koop je dan zo'n speler een half jaar geleden en dan ook nog eens voor anderhalf miljoen? Als je nu Castaingnos als eerste spits aantrekt, had je Plet prima als stand-in kunnen gebruiken, plus dat dit tegenover die jongen ook een stuk eerlijker en menselijker zou zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 20 juli 2012 - 14:14   quote  deeplink  
Pech voor FC Twente: West Ham United gaat een serieus bod op Luc Castaignos uitbrengen. De aanvaller wees Queens Park Rangers en Everton af, maar de promovendus denkt een goede kans te maken. Als Internazionale akkoord gaat met een bedrag van negen miljoen euro, dan zal het bestuur de ex-speler van Feyenoord ongetwijfeld onder druk zetten om naar Upton Park te verkassen. Sporting Portugal is ook nog een optie.
Bron:voetbalzone.nl
arikanari
 arikanari - zondag 22 juli 2012 - 00:07   quote  deeplink  
'Drie clubs boden op Douglas'

Douglas is hot in Engeland. Maar liefst drie Premier League-clubs zouden contact hebben opgenomen met FC Twente en hebben een concreet bod gedaan.

Het gaat om Newcastle United, West Ham United en Fulham. Alle drie de clubs hebben een bedrag van 4,5 miljoen euro over voor de geboren Braziliaan. Dat medlt The Sun.

Eerder vandaag liet FC Twente-voorzitter Joop Munsterman weten dat Douglas voorlopig nog bij FC Twente speelt. "Douglas roept de ene week dat hij weg wil en de week daarop dat hij wil blijven", aldus de preses.
arikanari
 arikanari - vrijdag 27 juli 2012 - 15:26   quote  deeplink  
FC Twente verwacht komst gewenste spits snel af te ronden
Vrijdag, 27 juli 2012 om 13:35FC Twente rekent alsnog op de komst van Luc Castaignos. Voorzitter Joop Munsterman zei eerder deze week na onderhandelingen met Internazionale dat er nog een groot verschil tussen vraag en aanbod was, maar Castaignos' zaakwaarnemer Karim El Atmani laat weten dat er nu toch bijna een akkoord is bereikt. Twente zou de komst van de aanvaller nog deze vrijdag willen afronden.

Volgens TC Tubantia heeft Twente haast, omdat de Tukkers Castaignos nog speelgerechtigd willen krijgen voor het eerste duel in de derde voorronde van de Europa League met het Tsjechische Mlada Boleslav. Inter heeft Castaignos al niet ingeschreven voor de aankomende Europese wedstrijden tegen Hajduk Split. Daarmee leek de club al te verklappen dat een transfer van de voormalig Feyenoorder nabij is.

Met de aanstaande overgang is volgens Voetbal International een transfersom van zes miljoen euro, exclusief bonussen, gemoeid. De negentienjarige Castaignos, die vorig jaar de overstap van Feyenoord naar Inter maakte, moet in Enschede de opvolger worden van de naar Borussia Mönchengladbach vertrokken Luuk de Jong. Twente trok al eerder de transfervrije Dmitri Bulykin aan.

bron voetbalzone
arikanari
 arikanari - vrijdag 27 juli 2012 - 16:50   quote  deeplink  
We hebben hem??????????????????
Nu nog wachten op de officile bevestiging..

'FC Twente en Internazionale akkoord over Castaignos'
Vrijdag, 27 juli 2012 om 16:36Luc Castaignos speelt de komende vier seizoenen zo goed als zeker voor FC Twente. Volgens Voetbal International heeft de club een akkoord bereikt met Internazionale over een transfersom van circa zes miljoen euro. De negentienjarige ex-Feyenoorder, die het in een eerder stadium op persoonlijk vlak al eens werd met de Tukkers, moet nog wel een medische keuring ondergaan.

Met Castaignos en ook Dmitri Bulykin denkt trainer Steve McClaren zijn aanvalslinie compleet te hebben. Het belangrijkste is dat we een doelpuntenmaker krijgen en dat is Castaignos, aldus McClaren. Het is niet voor niets een jongen die in zijn eerste seizoen bij Feyenoord vijftien goals maakte.

De oefenmeester acht Castaignos geschikt om Luuk de Jong op te volgen in de spits. We zijn in de afgelopen maanden bezig geweest om de ploeg rond De Jong op te bouwen, maar spelers die we daarvoor hebben aangetrokken kunnen ook goed met een type als Castaignos samenspelen.

bron voetbalzone.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 27 juli 2012 - 17:01   quote  deeplink  
Bedankt voor de 300.000€..!!!

Succes met die loserT..
arikanari
 arikanari - vrijdag 27 juli 2012 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juli 2012 - 17:01 schreef RenatoBos het volgende:
Bedankt voor de 300.000€..!!!

Succes met die loserT..
dat hoop ik wel ja, dat hij ons veel succes gaat geven. Zou toch mooi meegenomen zijn en voor het geld moet hij er ook wel redelijk wat in gaan leggen. Hopen dat ie een winnerT word.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Transfers 2012-2013 FC Twente









0.0103931