BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Luuk de Jong

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: FC Twente Nieuws
arikanari
 arikanari - zaterdag 14 juli 2012 - 16:56   quote  deeplink  
Ben benieuwd of LDJ op de open dag is, zal dan wel wat vragen omtrend de kwestie krijgen krijgen. hahaha
Voetbalvisie
 Voetbalvisie - zaterdag 14 juli 2012 - 21:23   quote  deeplink  
Luuk het gras bij een andere club is altijd groener, dus als je denkt dat je het beter krijgt moet je vooral weg gaan.(met veel bombarie)
Ps, bedenk wel dat minder dan 10% het beter krijgt!
wim 66
 wim 66 - zondag 15 juli 2012 - 10:19   quote  deeplink  
aanpassen of oprotten
Lubje
 Lubje - zondag 15 juli 2012 - 13:18   quote  deeplink  
Ik vind het akelig stil rond Luuk de Jong. Misschien is de belangstelling toch wel niet zo groot.
arikanari
 arikanari - zondag 15 juli 2012 - 17:21   quote  deeplink  
De belangstelling is wel groot, maar doordat Joop veel geld wil vangen en we nog 1,5 maand voor het einde van de transfermarkt zitten. Kun je deze periode als stilte voor de storm zien. De belanghebbende teams hebben nog steeds niets aangekocht voor de spitspositie en zullen nu wel naar alternatieven kijken. Mochten die uitblijven kun je wederom een strijd verwachten. Waar de geboden prijzen weer een stuk dichter bij de gevraagde prijs liggen.
FCTsupporter
 FCTsupporter - zondag 15 juli 2012 - 17:50   quote  deeplink  
Twente moet gewoon niet van z'n standpunt wijken. Minimaal 18 miljoen vragen en intussen verschillende opties scouten en bij clubs gaan navragen. Om nu Janko weer terug te halen vind ik wat overdreven, ook al is Janko op z'n best met spelers die voorzetten kunnen leveren. Tim Matavz vind ik iets bewegelijker dan Janko. Een leuke optie, maar PSV gaat de vraagprijs omhoog krikken bij binnenlandse interesse. Jelle Vossen is ook een leuk alternatief, maar die heeft nog niet veel ervaring op een dergelijk niveau. Bas Dost was waarschijnlijk de beste optie (een Nederlands-sprekende spits die heeft laten zien veel potentie te hebben). Jammer dat hij zo vroeg vertrok. Er zullen ongetwijfeld nog honderden opties rondlopen, dus ben erg benieuwd wie ze uiteindelijk gaan aantrekken (er vanuitgaand dat De Jong weggaat). Daar mogen we inmiddels wel rekening mee houden. Een speler met zo'n karakter verdient het niet om met het logo van Twente op z'n shirt te spelen. Om nu te twijfelen over z'n kwaliteiten vind ik wat overdreven, want misschien een handje vol supporters vonden hem voor het hele gedoe misschien niet zo goed.
infamous psv
 infamous psv - zondag 15 juli 2012 - 23:05   quote  deeplink  
Luuk de Jong staat op het punt zijn transfer naar Borussia Mönchengladbach af te ronden. De Nederlandse spits onderging zondag een medische keuring bij Die Föhlen.

Volgens de Rheinische Post werd De Jong zondag gekeurd en zal hij maandag of dinsdag aan pers en publiek worden gepresenteerd. De krant meldt dat Gladbach en FC Twente het bijna eens zijn over de te betalen transfersom.

FC Twente eiste meer dan twintig miljoen euro voor De Jong, maar beide clubs zouden elkaar in een wat lager bedrag gevonden hebben. Daarmee krijgt De Jong waarschijnlijk zijn zin, want de oud-speler van De Graafschap was verbolgen over de hoge vraagprijs van de Tukkers.

Met Gladbach zal De Jong het komende seizoen in de voorronde van de Champions League uitkomen. De club eindigde vorig seizoen als vierde in de Bundesliga.
GarField
 GarField - maandag 16 juli 2012 - 10:58   quote  deeplink  
BMG ontkend dat er al een medische keuring is geweest.....
infamous psv
 infamous psv - maandag 16 juli 2012 - 22:37   quote  deeplink  
Dusan Tadic hoopt dat Luuk de Jong FC Twente deze zomer trouw blijft. De van FC Groningen overgekomen aanvaller rekent op een goede klik met de spits van de Tukkers.

De Jong staat voor een transfer naar Borussia Mönchengladbach, maar de onderhandelingen verlopen verre van gladjes. Tadic houdt hoop op een langer verblijf van De Jong. "Hij is een erg belangrijke en goede speler, het zou beter zijn voor de club als hij blijft. Ik hoop dat hij wil blijven, hij is een intelligente, sterke aanvaller en met dat soort spelers heb ik vaak een goede 'klik'", zegt Tadic in NUsport.

Wel weet Tadic dat de kans dat De Jong speler van FC Twente blijft steeds kleiner wordt. "Als hij niet blijft, lijkt Twente me prima in staat om een goede vervanger aan te trekken. Dat ik eerst met Glynor Plet, nu weer met Luuk de Jong en straks misschien weer met iemand anders moet leren samenspelen, maakt me niet veel uit", aldus Tadic.

"Je hebt slechts twee wedstrijden nodig om te zien hoe je iemand moet aanspelen, wanneer en hoe hij de bal graag wil hebben en wat zijn looplijnen zijn. Tim Matavz kopen als Luuk toch vertrekt? Ha, dat zou wat zijn als FC Twente dat zou doen. Van mij mogen ze. Ik heb goed met Tim samengespeeld in ons eerste seizoen bij Groningen, we voelden elkaar perfect aan. Ik zou het mooi vinden als hij zou komen."
Aartus
 Aartus - maandag 16 juli 2012 - 23:08   quote  deeplink  
Elia,Braafheid,Engelaar,ruiz,Bakircoglio,Touma,Wielaart,Collins john enz,Luuk waar zijn ze gebleven,leer hier iets van allemaal te vroeg weggegaan,word wakker.
infamous psv
 infamous psv - maandag 16 juli 2012 - 23:54   quote  deeplink  
FC Twente gaat voor Castaignos als opvolger De Jong

16/07/2012 23:40

Luc Castaignos keert mogelijk terug op de Nederlandse velden. De twintigjarige aanvaller is de voornaamste kandidaat om bij FC Twente Luuk de Jong op de volgen.

FC Twente verwacht de transfer van Luuk de Jong naar Borussia Mönchengladbach dinsdag af te ronden. Met het aanstaande vertrek van de Oranje-international is de Enschedese club op zoek naar een spits. Castaignos, die mag vertrekken bij Internazionale, is daarbij de belangrijkste gegadigde.

Maar FC Twente is niet de enige club die Castaignos wil verlossen van de perspectiefarme situatie bij Internazionale. De spits voert deze week gesprekken met zowel de Enschedese club als Sporting Lissabon. Hij denkt zich bij deze twee clubs als voetballer het beste te kunnen ontwikkelen. Daarom zegde hij eerder al clubs als Everton en Queens Park Rangers af. (Martijn Krabbendam & Peter Wekking)
rockingbird
 rockingbird - dinsdag 17 juli 2012 - 16:06   quote  deeplink  
vind het jammer dat de jong weggaat,vind het een mooie en een goede keus,zowel voor de klub als voor de jong,we hebben tog allemaal van de jong kunnen genietten,en we zijn tog ook trots op hem geweest,wat hij voor de club heeft gedaan,wens hem dan ook veel geluk in de toekomst,luuk bedankt
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 17 juli 2012 - 16:40   quote  deeplink  
Luuk de Jong vervolgt zijn carrière definitief bij Borussia Mönchengladbach, melden Voetbal International en RTV Oost. De Tukkers ontvangen vijftien miljoen euro voor de spits.

Dat bedrag is exclusief bonussen. Voor zowel FC Twente als Gladbach betekent het bedrag een record. Bryan Ruiz was tot nu toe de duurste Twente-speler. De aanvaller vertrok in 2011 voor ongeveer twaalf miljoen euro naar Fulham. Eljero Elia (HSV) en Ola John (Benfica) delen de tweede plaats met negen miljoen euro.

Gladbach betaalde nooit meer dan 8,5 miljoen voor een speler. De club strikte eerder al Álvaro Domínguez (Atlético Madrid) en Grant Xhaka (FC Basel) en heeft grote plannen voor dit seizoen. De club speelt in de voorronde van de Champions League.

RTV Oost meldt voorts dat Luc Castaignos zo goed als zeker de opvolger van De Jong wordt. De club is nagenoeg akkoord met de zaakwaarnemer van de oud-Feyenoorder. Steve McClaren bevestigde dinsdag dat de transfer
aanstaande is
Lubje
 Lubje - dinsdag 17 juli 2012 - 17:15   quote  deeplink  
Gelukkig de kogel is door de kerk. En 15 miljoen exclusief bonussen! Dat is niet niks; goed gedaan FC Twente ( lees Joop)! En nu snel een opvolger binnen halen. Castaignos wordt genoemd; ben ik persoonlijk niet zo kapot van. Heeft veel te weinig gespeeld vorig jaar. Ik geloof maar zes wedstrijden. Nee, dan zie ik liever Matavs komen. Een echte afmaker, en dat is nou net wat Twente nodig heeft. Spelers die de bal panklaar kunnen leggen heeft Twente wel. Maar ze moeten wel in het netje!
GarField
 GarField - dinsdag 17 juli 2012 - 23:32   quote  deeplink  
Eerst maar eens officiële meldingen afwachten.
Soccernieuws heeft ook al gemeld dat Douglas verkocht is ......
infamous psv
 infamous psv - woensdag 18 juli 2012 - 09:05   quote  deeplink  
De recordtransfer van Luuk de Jong naar Borussia Mönchengladbach heeft ook bij De Graafschap tot een klein feestje geleid. De club uit de Jupiler League ontvangt een klein percentage van de transfersom.

Die vergoeding heeft te maken met het feit dat De Jong zijn opleiding heeft genoten in Doetinchem. Algemeen directeur Henk Bloemers houdt rekening met een extraatje van tussen de 100.000 en 150.000 euro.

"De Graafschap is erg trots op Luuk", aldus Bloemers. De Jong verhuisde in 2009 voor zo'n 900.000 euro van De Graafschap naar FC Twente, dat nu een recordbedrag van ongeveer vijftien miljoen euro krijgt van Mönchengladbach.

"Dit sterkt ons in de visie dat wij nog meer moeten inzetten op het opleiden van jeugdspelers", aldus de directeur van de Superboeren, dat komend seizoen in de Jupiler League voetbalt. De extra inkomsten zijn dan ook meer dan welkom.
GarField
 GarField - woensdag 18 juli 2012 - 11:27   quote  deeplink  
Van de site van Twente zelf:

Home » Nieuws » Luuk de Jong naar Borussia Mönchengladbach

18-07-2012
Luuk de Jong vervolgt zijn carrière bij Borussia Mönchengladbach. FC Twente heeft met de Duitse club overeenstemming bereikt over een transfer van de 21-jarige aanvaller. Luuk de Jong tekent een vijfjarig contract bij de Bundesligaclub.

Luuk de Jong begon zijn voetbalcarrière bij DZC 68 uit Doetinchem en maakte op jonge leeftijd de overstap naar de jeugdopleiding van De Graafschap. In januari 2009 debuteerde De Jong in de hoofdmacht van De Graafschap en speelde veertien wedstrijden voor de club.

In de zomer van 2009 maakte Luuk de Jong de overstap naar FC Twente. In zijn eerste seizoen bij de Tukkers kwam De Jong tot twaalf competitiewedstrijden en scoorde daarin twee keer. In het seizoen 2010/2011 scoorde De Jong in 32 competitiewedstrijden twaalf keer voor FC Twente en afgelopen jaar was de aanvaller met 25 competitiedoelpunten clubtopscorer. Afgelopen drie seizoenen speelde Luuk de Jong in totaal 75 competitieduels voor FC Twente waarin hij 39 keer scoorde.

Luuk de Jong won in 2010 de landstitel en Johan Cruijff Schaal met de Twentse club en een jaar later de KNVB beker en opnieuw de Johan Cruijff Schaal. In zijn periode bij FC Twente debuteerde De Jong in het Nederlands elftal en speelde zeven interlands waarin hij eenmaal scoorde. Deze zomer maakte De Jong deel uit van de selectie van het Nederlands elftal dat deelnam aan het EK in Polen/Oekraïne.

Voorzitter Joop Munsterman: Enerzijds is het jammer dat Luuk de Jong FC Twente gaat verlaten. Anderzijds is het voor Luuk prachtig dat hij gaat spelen voor een roemruchte club uit de top van de Bundesliga. Luuk heeft zich in drie jaar tijd ontwikkeld van een jong talent dat overkwam van De Graafschap tot international. Hij heeft dan ook het EK mogen meemaken. Het is mooi voor Luuk dat hij zijn huidige droom heeft gerealiseerd.
infamous psv
 infamous psv - woensdag 18 juli 2012 - 12:38   quote  deeplink  
Luuk de Jong wordt woensdagmiddag gepresenteerd bij zijn nieuwe club Borussia Mönchengladbach. De 21-jarige aanvaller heeft bewust gekozen voor een stap hogerop.

FC Twente en Mönchengladbach bevestigden woensdagochtend de overgang van de aanvaller. "Ik heb een tijdje geleden voor mezelf de knoop doorgehakt dat ik mezelf verder wil ontwikkelen in een grotere competitie met nog meer weerstand", zegt De Jong op de website van de VVCS, de Vereniging van Contractspelers die hem bijstond in de onderhandelingen.

"Ik vind zelf dat ik daar klaar voor ben. De Duitse Bundesliga zal alles van mij vragen en daardoor word ik genoodzaakt om vol aan de bak te gaan", verwacht De Jong. "Zoals bekend ontwikkel je het snelst onder maximale weerstand. Die weerstand ga ik in de Bundesliga zeker krijgen en die uitdaging is dus exact wat ik zocht."

"Ondanks de interesse van vele clubs is dit een hele bewuste keus. Ik wil aangetrokken worden als eerste spits in een team dat voor aanvallend voetbal staat met een coach die bekend staat om talentontwikkeling. De doortastendheid en vastberadenheid van vooral sportdirecteur Max Eberl heeft me een heel goed gevoel gegeven. Ik kijk er echt naar uit om in het imposante Borussia Park te spelen voor 55.000 mensen."
GarField
 GarField - woensdag 18 juli 2012 - 12:49   quote  deeplink  
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij geblesseerd is ...
infamous psv
 infamous psv - donderdag 19 juli 2012 - 09:10   quote  deeplink  
Luuk en Siem de Jong samen in één elftal, het had deze zomer zomaar kunnen uitkomen. Een niet bij naam genoemde club wilde zowel de spits van FC Twente als de aanvallende middenvelder van Ajax overnemen.

Dat onthult vader en zaakwaarnemer George de Jong woensdag in De Telegraaf. "Het is een droom van de jongens om ooit samen te spelen, maar dit was niet het juiste moment", begint hij.

Luuk de Jong rondde deze week zijn transfer naar Borussia Mönchengladbach af. De spits koos bewust voor de Duitse formatie, waar hij is gehaald als eerste spits. Bayern München wilde hem ook vastleggen, maar de international zag het niet zitten om een rol achter Mario Gomez te vervullen. Een enorme aanbieding van CSKA Moskou werd ook afgeslagen.

Broer Siem blijft ondertussen zijn wedstrijden voor Ajax spelen. "Misschien spelen ze komend seizoen wel weer tegen elkaar als Borussia Mönchengladbach het hoofdtoernooi van de Champions League haalt en bij Ajax in de groep komt", aldus vader George de Jong.
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 20 juli 2012 - 10:36   quote  deeplink  
Na de komst van onder anderen Luuk de Jong van FC Twente zijn de verwachtingen bij Borussia Mönchengladbach enorm groot. De nummer vier van het voorbije seizoen is met Bayern München de meest actieve Bundesligaclub op de transfermarkt deze zomer. Toch doet trainer Lucien Favre al het mogelijke om de euforie te temperen.

'Iedereen spreekt maar over de nieuwkomers, maar we mogen niet vergeten welke spelers we zijn kwijtgeraakt', verwijst de Zwitser naar het afscheid van Marco Reus (Borussia Dortmund), Dante (Bayern München) en Roman Neustädter (Schalke 04). 'Dan heb je het over heel veel kwaliteit. Vergelijkbaar met Barcelona dat Messi, Xavi en Piqué verliest Borussia Mönchengladbach moet een heel nieuw team opbouwen.'

Met De Jong, de vierde grote aankoop na Granit Xhaka (FC Basel), Domínguez (Atletico Madrid) en Peniel Mlapa (1899 Hoffenheim), waakt Favre bovendien voor hoogmoed. 'Het is goed dat hij in Nederland de aandacht heeft getrokken van de top. Maar doorbreken in de Bundesliga is iets anders. Het zal nog wel even duren voordat we de volgende stap voorwaarts maken.'
terpentijner
 terpentijner - zaterdag 28 juli 2012 - 15:35   quote  deeplink  
ER wordt nu al gevraagd van de trainer dat ze Luuk wel de tijd moeten geven om te wennen
En dat voor 15 miljoen lach me helemaal het ape zuur
Aartus
 Aartus - zaterdag 28 juli 2012 - 23:32   quote  deeplink  
precies terpentijner,voor 15 miljoen mag je toch verwachten dat je een spis hebt die er gelijk staat,hij had beter hier kunnen blijven om nog 1 of 2 jaar te rijpen,die tijd had ie hier wel gekregen.maar ja geld he doet veel met mensen en zo,n louche zaakwaarnemer heeft tuurlijk ook een paar centjes gebeurd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5115
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Luuk de Jong









0.0112309