BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Graziano Pellè //Held!!!topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 22 juli 2016 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2016 - 16:17 schreef VVout het volgende:
Een van jullie de docu's al gezien over hoe ze er mee bezig zijn?

Waarom zou er bij de grootste bevolkingsgroep ter wereld geen talent te vinden zijn?

Enig idee hoe zeer zij gemotiveerd zijn?

Iemand van jullie dit werkelijk gevolgd de laatste tijd, of berust het op uit de lucht gegrepen aannames?
Dat ik zeg dat het feit dat je een voetbalinternaat hebt, nog niet wil zeggen dat je talent hebt, is niet gelijk aan het stellen dat er geen talent rondloopt daar. Er zal beslist talent zijn, maar een voetbalinternaat is naar mijn idee geen enkele garantie voor ontwikkeling van talent. Als die jongens tegen hun zin in daar worden geplaatst, van huis zijn, terwijl ze wat anders willen doen, tsja, dan kom je niet aan je talent. Op zo'n bevolkingsgroep zal het ergens ongetwijfeld inzitten, maar ik vraag me dan ook af waarom we nog nooit echt een goede Chinese voetballer hebben gezien, terwijl we ze wel uit alle hoeken van de wereld krijgen: Zuid-Amerika, Afrika, de meest onderontwikkelde landen blijken nog goede voetballers te kunnen afleveren. Een Peru heeft ook een Farfan afgeleverd en Ivoorkust heeft ook goede voetballers. Terwijl je in Europa ook kleine landen als Armenië hebt die dan toch een goede voetballer voortbrengen. Hoeveel Chinese voetballers hebben in Europa bij een subtopper gespeeld?

Ze zijn daar ongetwijfeld goed op weg, maar er is zoveel meer nodig dan een voetbalinternaat en veel mensen om als speler de top te bereiken. Ik vraag me ook echt af hoeveel Chinezen het daar nou leuk vinden om naar zo'n internaat te gaan. Net als met de sporters voor de Olympische Spelen, ze presteren vaak goed, omdat ze gedrild worden daar. Maar op die manier moet je dat toch niet willen?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 22 juli 2016 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 10:28 schreef RenatoBos het volgende:
Hoeveel clubs struikelen er Europees niet over Russische ploegen..?
De echte topclubs struikelen daar zelden over en op eindtoernooien komt de Russische ploeg nou ook niet heel erg ver..
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 22 juli 2016 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 09:45 schreef nr 10 het volgende:
Als je een miljardenbevolking hebt en er voetballen er maar 25 heb je weinig talent te ontwikkelen. In potentie wel, maar dat is geen realiteit. Wat ze in China doen is met bekende voetballers en trainers enthousiasme kweken om zo meer jeugd aan het voetballen te krijgen. Er zit een enorm financieel potentieel om de zaak te omwikkelen. Ik denk dat China in 2022 hoge ogen gooit bij het wk.
2022 is denk ik nog wat te vroeg voor ze, hoor. Zou 4 jaar later maar eens kijken. Dan moeten ze nu in 6 jaar wel ineens heel veel goede spelers erbij gaan krijgen. Als ze nu nog moeten opleiden, kun je gerust van 10 jaar uitgaan.
VVout
 VVout - vrijdag 22 juli 2016 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 14:19 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Dat ik zeg dat het feit dat je een voetbalinternaat hebt, nog niet wil zeggen dat je talent hebt, is niet gelijk aan het stellen dat er geen talent rondloopt daar. Er zal beslist talent zijn, maar een voetbalinternaat is naar mijn idee geen enkele garantie voor ontwikkeling van talent. Als die jongens tegen hun zin in daar worden geplaatst, van huis zijn, terwijl ze wat anders willen doen, tsja, dan kom je niet aan je talent. Op zo'n bevolkingsgroep zal het ergens ongetwijfeld inzitten, maar ik vraag me dan ook af waarom we nog nooit echt een goede Chinese voetballer hebben gezien, terwijl we ze wel uit alle hoeken van de wereld krijgen: Zuid-Amerika, Afrika, de meest onderontwikkelde landen blijken nog goede voetballers te kunnen afleveren. Een Peru heeft ook een Farfan afgeleverd en Ivoorkust heeft ook goede voetballers. Terwijl je in Europa ook kleine landen als Armenië hebt die dan toch een goede voetballer voortbrengen. Hoeveel Chinese voetballers hebben in Europa bij een subtopper gespeeld?

Ze zijn daar ongetwijfeld goed op weg, maar er is zoveel meer nodig dan een voetbalinternaat en veel mensen om als speler de top te bereiken. Ik vraag me ook echt af hoeveel Chinezen het daar nou leuk vinden om naar zo'n internaat te gaan. Net als met de sporters voor de Olympische Spelen, ze presteren vaak goed, omdat ze gedrild worden daar. Maar op die manier moet je dat toch niet willen?
Andersom ook niet en er zijn naar mijn idee gewoon mensen die het onderschatten. Tegen houden doe je het niet en hoeft ook niet, en was gewoon positief verrast van de reacties van de jonge spelers in de interviews. Een kid van 10 jaar die een voetbalmagezine vol overgave bewaarde omdat dit het enigste is wat hij cadeau had gehad van zijn ouders en deze een schooljaar niet zag. Een paar generaties verder een jongen die gewoon plezier uitstraalde te kunnen voetballen. Geen verwende teen agers die hun sportwagen al hebben voorbesteld, maar voetballers met voetbal als doel om misschien ooit een grote speler te worden om eervol hun land kunnen representeren. Of je dat niet moet willen, ach iedere cultuur heeft zijn ding en het zijn gewoon harde werkers met een gepaste trots voor hun land.
VVout
 VVout - vrijdag 22 juli 2016 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 14:22 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

2022 is denk ik nog wat te vroeg voor ze, hoor. Zou 4 jaar later maar eens kijken. Dan moeten ze nu in 6 jaar wel ineens heel veel goede spelers erbij gaan krijgen. Als ze nu nog moeten opleiden, kun je gerust van 10 jaar uitgaan.
Ze zijn een jaar of 6 geleden al begonnen en de eerste lichting jong volwassenen staat op het punt te gaan spelen in de competitie. Nog eens een jaar of 6 verder zouden ze toch moeten kunnen bewijzen dat hun plannetje een succes wordt of niet, dus 2022 lijk me zeer realistisch als steekdatum.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2016 door VVout --
van geil
 van geil - vrijdag 22 juli 2016 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 00:45 schreef ar het volgende:
Voetballen met het hoofd van Richard Witsche lijkt me wel wat.
Jij Geile?
Ik trap af met het hoofd van Pechtold.
van geil
 van geil - vrijdag 22 juli 2016 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 00:45 schreef ar het volgende:
Voetballen met het hoofd van Richard Witsche lijkt me wel wat.
Jij Geile?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 22 juli 2016 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 15:52 schreef VVout het volgende:

[..]

Ze zijn een jaar of 6 geleden al begonnen en de eerste lichting jong volwassenen staat op het punt te gaan spelen in de competitie. Nog eens een jaar of 6 verder zouden ze toch moeten kunnen bewijzen dat hun plannetje een succes wordt of niet, dus 2022 lijk me zeer realistisch als steekdatum.
Zou kunnen, maar ik verwacht dan ook weer niet dat de eerste lichting direct zo goed is dat ze een kwartfinale ofzo kunnen halen. Maar we zullen zien.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 22 juli 2016 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 15:47 schreef VVout het volgende:

[..]

Andersom ook niet en er zijn naar mijn idee gewoon mensen die het onderschatten. Tegen houden doe je het niet en hoeft ook niet, en was gewoon positief verrast van de reacties van de jonge spelers in de interviews. Een kid van 10 jaar die een voetbalmagezine vol overgave bewaarde omdat dit het enigste is wat hij cadeau had gehad van zijn ouders en deze een schooljaar niet zag. Een paar generaties verder een jongen die gewoon plezier uitstraalde te kunnen voetballen. Geen verwende teen agers die hun sportwagen al hebben voorbesteld, maar voetballers met voetbal als doel om misschien ooit een grote speler te worden om eervol hun land kunnen representeren. Of je dat niet moet willen, ach iedere cultuur heeft zijn ding en het zijn gewoon harde werkers met een gepaste trots voor hun land.
Tegenhouden kan niet en in principe zijn goede voetballers natuurlijk altijd welkom. Tuurlijk zitten er goede jongens bij en zijn er die er plezier in hebben. Toen de Spelen in Peking waren, hoorde je echter wel verhalen over hoe de Chinezen gedrild werden en nagenoeg gedwongen om medailles te behalen op de Spelen. Dat lijkt me geen manier die je moet willen. Trainen en pushen is goed, maar het moet uiteindelijk een vrijwillige keuze van een sporter zijn het op een bepaalde manier te doen. Cultuur is overal anders en het kan zijn dat de discipline daar anders is en het trainen iets anders gaat, maar de verhalen van toen kun je volgens mij niet geheel goedpraten met cultuur. Wellicht gaan dingen nu anders daar, maar ik weet nog dat ik me bij de Spelen toen wel verbaasd heb over de Chinezen.
ar
 ar - zaterdag 23 juli 2016 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 16:01 schreef van geil het volgende:

[..]

Ik trap af met het hoofd van Pechtold.
Prima alternatief.
Barabas
 Barabas - zaterdag 23 juli 2016 - 15:19   quote  deeplink  
Mooi man.... en het hoofd van de ware lamme tak erop laten zitten.

Ik nomineer liever het hoofd van Rutte, die oplichter die ons niet ziet staan.
Sensi
 Sensi - woensdag 26 oktober 2016 - 21:34   quote  deeplink  
tomson
 tomson - woensdag 26 oktober 2016 - 21:36   quote  deeplink  
Kan je wel he tegen die kleine chineesjes
Stylzz
 Stylzz - woensdag 26 oktober 2016 - 21:36   quote  deeplink  
Jezus wat een B-competitie.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 26 oktober 2016 - 21:38   quote  deeplink  
Geweldige goal..
Sensi
 Sensi - woensdag 26 oktober 2016 - 21:38   quote  deeplink  
Chinezen die 3 koppen kleiner zijn ja haha. Maar hij maakt hem wel mooi af. Geweldenaart!
van geil
 van geil - vrijdag 28 oktober 2016 - 19:33   quote  deeplink  
Lekker zijn zakken laten vullen en dan terug naar Feyenoord.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 28 oktober 2016 - 19:36   quote  deeplink  
Te oud.
ar
 ar - vrijdag 28 oktober 2016 - 19:37   quote  deeplink  
Yep
van geil
 van geil - vrijdag 28 oktober 2016 - 19:47   quote  deeplink  
Is pas 31
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 28 oktober 2016 - 19:50   quote  deeplink  
En gaat voor 1 miljoen per seizoen nog cashen?
Nee....
van geil
 van geil - vrijdag 28 oktober 2016 - 21:25   quote  deeplink  
Je bedoelt voetballen denk ik ?
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 28 oktober 2016 - 21:54   quote  deeplink  
Yep.
van geil
 van geil - vrijdag 28 oktober 2016 - 22:02   quote  deeplink  
Kan, maar misschien ? als zijn zakken goed vol zitten denkt hij terug aan ons.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 28 oktober 2016 - 22:03   quote  deeplink  
Ik denk elke dag
ar
 ar - vrijdag 28 oktober 2016 - 22:04   quote  deeplink  
En mijn zakken zitten ook vol.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 28 oktober 2016 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2016 - 22:02 schreef van geil het volgende:
Kan, maar misschien ? als zijn zakken goed vol zitten denkt hij terug aan ons.
Is pas op late leeftijd echt goed gaan verdienen. Die wil nog enkele jaren dik verdienen. En dan kies je zomaar China.
van geil
 van geil - vrijdag 28 oktober 2016 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2016 - 22:13 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Is pas op late leeftijd echt goed gaan verdienen. Die wil nog enkele jaren dik verdienen. En dan kies je zomaar China.
https://sportnieuws.nl/app/uploads/2016/07/ANP-46342383-756x422.jpg
van geil
 van geil - vrijdag 28 oktober 2016 - 22:25   quote  deeplink  
Dan moet het toch geen probleem zijn.
van geil
 van geil - vrijdag 28 oktober 2016 - 22:25   quote  deeplink  
https://sportnieuws.nl/voetbal/transfernieuws/pelle-gaat-40-miljoen-25-jaar-naar-china/
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 28 oktober 2016 - 22:33   quote  deeplink  
Wie weet,geile, ik denk dat ie daarna volgevreten het voetbal vaarwel zegt, en RAI hem als aankomend tv-ster weet te paaien.
tomson
 tomson - vrijdag 28 oktober 2016 - 23:59   quote  deeplink  
T was een leuke vondst toen het nog een verassing was. Heeft met al die doelpunten een hoop interne ellende gemaskeerd, maar was ook nogal een diva.. zie iig geen heil in een comeback in de Kuip voor Pelle

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 oktober 2016 door tomson --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 29 oktober 2016 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2016 - 22:04 schreef ar het volgende:
En mijn zakken zitten ook vol.
Ar alsjeblieft..!!!
Milo
 Milo - zaterdag 29 oktober 2016 - 11:35   quote  deeplink  
Pelle is altijd welkom
ar
 ar - zaterdag 29 oktober 2016 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2016 - 00:56 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ar alsjeblieft..!!!
:))
van geil
 van geil - zaterdag 29 oktober 2016 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2016 - 11:35 schreef Milo het volgende:
Pelle is altijd welkom
Voor mij ook.
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 29 oktober 2016 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2016 - 22:03 schreef Stylzz het volgende:
Ik denk elke dag
dan besta je ook elke dag..
ar
 ar - zaterdag 29 oktober 2016 - 13:29   quote  deeplink  
Dat zou je wel denken.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 29 oktober 2016 - 13:52   quote  deeplink  
Denken is tanken.
Dat doe je met Henken.
van geil
 van geil - zaterdag 29 oktober 2016 - 13:56   quote  deeplink  
Wie van Geil niet kent, is nooit echt verwend.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 29 oktober 2016 - 13:59   quote  deeplink  
Henken....klinkt heel ranzig..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 29 oktober 2016 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2016 - 13:56 schreef van geil het volgende:
Wie van Geil niet henkt, is nooit echt verwend.
.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 29 oktober 2016 - 14:09   quote  deeplink  
Bij Bos
raakt het laagste bij ar los.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 29 oktober 2016 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2016 - 14:08 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

.
Hahaha.
van geil
 van geil - zaterdag 29 oktober 2016 - 14:16   quote  deeplink  
Ghe ghe
ar
 ar - zaterdag 29 oktober 2016 - 14:19   quote  deeplink  
Hehehe...
VVout
 VVout - zaterdag 05 augustus 2017 - 23:43   quote  deeplink  
http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/of-graziano-pelle-het-nog-een-beetje-kan-oordeel-zelf~va3f5f519/
Milo
 Milo - zondag 06 augustus 2017 - 10:03   quote  deeplink  
Wereldgoal wereldgozer
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 augustus 2017 - 15:56   quote  deeplink  
Wat een doelpunt..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 06 augustus 2017 - 21:04   quote  deeplink  
Lee Lamprou op doel?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Graziano Pellè //Held!!!topic









0.0445477