BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 12-12-12 Feyenoord en zijn Legioen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
nr 10
 nr 10 - dinsdag 17 mei 2016 - 11:03   quote  deeplink  
weer een prijs.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 juni 2016 - 14:19   quote  deeplink  
TRIBUTE TO THE LEGIOEN

(https://youtu.be/5w3qW4FLnr4)
van geil
 van geil - vrijdag 03 juni 2016 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 11:03 schreef nr 10 het volgende:
weer een prijs.
T regent prijzen met Gio aan het roer.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 03 juni 2016 - 21:59   quote  deeplink  
Je bedoelt Dickie natuurlijk.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 juni 2016 - 22:00   quote  deeplink  
Eindigt dat op Enk slimmert..(?)
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 03 juni 2016 - 22:07   quote  deeplink  
Moet dan toch maar het grote Isoleercel-topic geopend worden?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 juni 2016 - 22:08   quote  deeplink  
Is het nodig dan Enk..(?)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 18 juli 2016 - 17:46   quote  deeplink  
In 1 woord...GEWELDIG

FR-Henk
 FR-Henk - maandag 18 juli 2016 - 18:14   quote  deeplink  
Bijzonder zeg...

Weet je, gisteren ook weer, op elke Open Dag vooral zie ik ook de supporters die het minder eenvoudig in het leven hebben, van verstandelijke- tot lichamelijke beperkingen, tot de minder bemiddelden van onze samenleving.
Feyenoord is tot in de kern van ieder mens: verbinding. Wie je ook bent.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 18 juli 2016 - 18:29   quote  deeplink  
Mooi hè Henk om te zien.
Als ik richting de Kuip rijd zie ik vaak Belgische kentekens met Feyenoord minidressjes achterin de auto, ze komen overal vandaan..
tomson
 tomson - maandag 18 juli 2016 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 18:29 schreef RenatoBos het volgende:
Mooi hè Henk om te zien.
Als ik richting de Kuip rijd zie ik vaak Belgische kentekens met Feyenoord minidressjes achterin de auto, ze komen overal vandaan..
Hele bussen vol gezien zelfs :)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 18 juli 2016 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 18:56 schreef tomson het volgende:

[..]

Hele bussen vol gezien zelfs :)
Aight bij de Wauwse Tol..
tomson
 tomson - maandag 18 juli 2016 - 19:04   quote  deeplink  
Wauze tol ja :p
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 18 juli 2016 - 19:12   quote  deeplink  
Toen Kuijt gister werd toegejuicht, te gek. 40.000 mensen voelen dat ene woord....
Traditioneel geklede moslima's met hun kinderen in De Kuip.
Man, wat die club teweeg brengt.
Op die momenten ben ik echt ff een softe boerenlul.
tomson
 tomson - maandag 18 juli 2016 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 19:12 schreef FR-Henk het volgende:
Toen Kuijt gister werd toegejuicht, te gek. 40.000 mensen voelen dat ene woord....
Traditioneel geklede moslima's met hun kinderen in De Kuip.
Man, wat die club teweeg brengt.
Op die momenten ben ik echt ff een softe boerenlul.
Ouwe huilebalk ;)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 18 juli 2016 - 19:20   quote  deeplink  
Haha mooi man Henk..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 18 juli 2016 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 19:16 schreef tomson het volgende:

[..]

Ouwe huilebalk ;)
Serieus man, had toen echt waterige oogjes.
En zonnebril op.
van geil
 van geil - maandag 18 juli 2016 - 19:27   quote  deeplink  
Ik zei al, ze doen iets in het drinkwater daar.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 18 juli 2016 - 19:57   quote  deeplink  
Niet alles geloven wat er in je Donald Duck staat, geile.
tomson
 tomson - maandag 18 juli 2016 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 19:20 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Serieus man, had toen echt waterige oogjes.
En zonnebril op.
Heerlijk.. had ook eens een keer een maat meegenomen ( best een behoorlijk vervaarlijk ogende biker) als introducee mee naar de kuip en toen YNWA ingezet werd hielp zn zonnebril er ook geen zak meer aan. Tranen met tuiten hahaha... Het is ook een heel speciaal gevoel dat je met zn allen beleeft daar. Schitterend gewoon
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 18 juli 2016 - 21:40   quote  deeplink  
Haha, komt direct binnen. Zweven zonder joint.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 september 2016 - 12:56   quote  deeplink  
Peter Houtman over het loyale Feyenoord publiek

(https://youtu.be/MZIxoXAD5us)
MightyAce
 MightyAce - zondag 25 september 2016 - 13:25   quote  deeplink  
Mooie kerel :) aangaande de topic-titel, mijn eerste zoontje (Collin) is geboren op 12-12-12!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 september 2016 - 13:28   quote  deeplink  
Hey zo heet mijn zoon ook d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 september 2016 - 13:29   quote  deeplink  
Mooie datum ook, de mijne heeft ook een aparte..22-11-00
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 25 september 2016 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 13:25 schreef MightyAce het volgende:
Mooie kerel :) aangaande de topic-titel, mijn eerste zoontje (Collin) is geboren op 12-12-12!
Dat is wel heel erg uniek....
Als hij later zijn geboortedatum moet doorgeven denken de mensen dat hij een geintje maakt
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 12 oktober 2016 - 17:32   quote  deeplink  
Onderzoek wijst uit: Feyenoord heeft de meest trouwe supporters

1zr02f7.jpg

Dat Feyenoord een trouw Legioen heeft was voor menig voetballiefhebber al duidelijk, maar nu blijkt dat ook uit de resultaten van een zogeheten 'trouwheidsindex' dat de Erasmus Universiteit dinsdagavond prestenteerde.

Het Legioen staat bekend om zijn support, in goede en slechte tijden. Deze omstandigheden droegen bij aan de resultaten die werden gepresenteerd in de Rotterdamse schouwburg. Jan van Ours, professor economie, heeft de afgelopen jaren de supportersaantallen nauwgezet bijgehouden. Hierbij werden alle Nederlandse Eredivisie-clubs van de afgelopen jaren meegenomen geeft het Algemeen Dagblad aan. Daaruit blijkt dat Feyenoord fier aan kop gaat in deze ranglijst. 

Het begrip 'successupporters' is bij Feyenoord niet van toepassing volgens Van Ours: "Bij Feyenoord spelen die factoren ook, maar minder. Je gaat gewoon naar De Kuip. Punt." Aartsrivaal Ajaks kwam volgens dit onderzoek niet verder dan de middenmoot. Vitesse en FC Utrecht hebben het minst trouwe publiek blijkt uit de resultaten. 
ar
 ar - woensdag 12 oktober 2016 - 18:35   quote  deeplink  
What's new.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 12 oktober 2016 - 19:07   quote  deeplink  
Dat Ajaks zowel Vitesse als Utrecht voorbij is gestreden op de ranglijst..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 november 2016 - 00:40   quote  deeplink  
Tomasson noemt Legioen in Manchester 'geweldig'

34huxyw.jpg

Feyenoord hoopte donderdagavond opnieuw te stunten tegen Manchester United in de Europa League. De Rotterdammers hielden lang stand tegen de Engelse topclub, maar gingen uiteindelijk met 4-0 onderuit. Jon Dahl Tomasson, oud-speler van Feyenoord, was vooral onder de indruk van hetgeen wat op de tribunes plaatsvond.

“Ik heb genoten van met name één ding: de Feyenoord-supporters”, zegt hij in FC Rijnmond. “Geweldig, ze waren de hele wedstrijd aan het zingen. Daar heb ik van genoten. Feyenoord had moeite met het spel van United, maar dat is normaal. Het wordt uiteindelijk 4-0, dat is een terechte uitslag. De doelpunten vallen tegen het einde van de wedstrijd en dan denk je ‘misschien is die uitslag toch te groot', maar het had ook groter kunnen zijn."

“Ik begrijp dat gevoel wel, dat ze wel goed hebben gespeeld”, zegt Geert den Ouden. “Feyenoord heeft zo veel moeite moeten doen en kracht moeten gebruiken om het eerste uur met het niveau van Manchester United mee te gaan. Het laatste halfuur hadden ze de kracht niet meer. Of ze in de eerste helft nou scoorden of niet, het had niet veel uitgemaakt. Het laatste halfuur was United er wel overheen gegaan.”

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 november 2016 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 december 2016 - 19:51   quote  deeplink  
Feyenoord-spandoek gaat viraal op social media in Engeland

idarsg.jpg

Bradley Lowery is groot fan van Sunderland, maar zal zijn favoriete voetbalclub niet vaak meer zien spelen. Het 5-jarige jongetje heeft namelijk kanker en heeft waarschijnlijk nog maar een paar maanden te leven.

Eerder zamelden de Sunderland-fans al geld in voor een behandeling voor het jongetje, maar deze week werd bekend dat Lowery nog maar een paar maanden te leven heeft. Bradley wilde zoveel mogelijk kerstkaarten ontvangen van mensen van over de hele wereld. Aan die oproep is de afgelopen weken al massaal gehoor gegeven.

Een supporter van Everton startte het initiatief, dat vervolgens door duizenden mensen werd gevolgd. Bradley ontving twee weken voor kerst al ruim 11.000 kerstkaarten. De huiskamer van de familie Lowery staat inmiddels vol met bakken vol enveloppen en kaarten.

Ook Feyenoord-supporters hebben dat bericht meegekregen en hingen zaterdagavond bij het duel met Vitesse een spandoek op: "Bradley, much love from your Feyenoord friends." Een foto van het spandoek gaat inmiddels viraal in Engeland op social media.

Bij Bradley werd in 2013 neuroblastoom ontdekt. Dit is een zeldzaam en kwaadaardig kankergezwel, dat vooral voorkomt bij jonge kinderen. Bradley werd bekend toen hij op maandag 12 september mascotte was bij het duel tussen zijn favoriete club Sunderland en Everton in de Premier League. Everton doneerde nog dezelfde avond een bedrag van 250.000 euro zodat Lowery geopereerd kon worden in Verenigde Staten, maar ook deze operatie mocht niet baten.
ar
 ar - zondag 18 december 2016 - 20:00   quote  deeplink  
Diep diep triest..maar wat een verhaal ook.
Indrukwekkend
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 december 2016 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 december 2016 - 20:00 schreef ar het volgende:
Diep diep triest..maar wat een verhaal ook.
Indrukwekkend
Niks aan toe te voegen.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 18 december 2016 - 22:20   quote  deeplink  
Slik.
VVout
 VVout - zondag 18 december 2016 - 23:37   quote  deeplink  
Ffffffffffff, onvoorstelbaar .....
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 maart 2017 - 18:33   quote  deeplink  
Feyenoord-fans op hoofdtribune Heerenveen: "Ik ben wel geschrokken"

20r7d5e.jpg

Het was een vreemde gewaarwording, zondag bij sc Heerenveen - Feyenoord. Overal in het Abe Lenstra Stadion juichten Feyenoord-supporters na de 1-1 en 1-2. Heerenveen onderzoekt hoe dat kan.

In principe kunnen Feyenoord-fans alleen in het uitvak plaatsnemen, maar al tijdens het duel bleek volgens de Leeuwarder Courant dat de Feyenoord-aanhang op tal van tribuneplekken zat. Ook vanaf de hoofdtribune klonk gejuich bij de Rotterdamse goals.

"Ik ben wel geschrokken van de manier waarop die Feyenoord-fans aan hun kaartje zijn gekomen", zegt Heerenveen-directeur Luuc Eisenga. "Voor die plaatsen gold een clubkaartverplichting. Dat betekent dat onze fans hun kaart hebben doorverkocht aan Feyenoord-supporters. Of dat verboden is? Dat weet ik niet. Maar het verbaast me dat je dat als Heerenveen-fan doet. Je verkoopt de kans op het beleven van een topwedstrijd."

Dat de hoofdtribune voor de helft gevuld was met Feyenoordfans, wil Eisenga niet bevestigen. "Ik heb geen statistieken bijgehouden. Maar ik geloof niet dat het fifty fifty was", aldus de directeur, die een onderzoek aankondigt. "Maar het is nog vrij lastig te onderzoeken."
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 maart 2017 - 21:32   quote  deeplink  
Utrechter schrijft boek over Feyenoord: 'Die liefde verandert nooit'

2mnkopf.jpg

Feyenoord kan zondag bij rivaal Ajaks een belangrijke stap zetten naar het eerste kampioenschap sinds 1999. Supporter Berne van Leeuwen uit Utrecht schreef een boek over die laatste landstitel.

Assistent-trainer Jean-Paul Gastel van Feyenoord was in 1999 aanvoerder van de Rotterdamse voetbalclub. Hij reed in de weken voorafgaande aan de titel kriskras door Rotterdam. ,,Ik vond het geweldig om te zien en te voelen hoe iedereen hunkerde naar de titel. Ik zat soms met kippenvel achter het stuur’’, schrijft hij in het voorwoord van het boek Het Legioen; laatste titel van de eeuw van Berne van Leeuwen, dat vrijdag verschijnt. Leo Beenhakker krijgt bij boekhandel Snoek het eerste exemplaar uitgereikt.

De nu 37-jarige Van Leeuwen woonde tot zijn zeventiende in Maassluis en bezocht in 1992 voor het eerst een wedstrijd van Feyenoord in voetbalstadion de Kuip. Er zouden nog honderden duels volgen in binnen- en buitenland. In het seizoen 1998/’99 kreeg hij een goldcard en kon zo ook mee naar alle uitwedstrijden.

Legioen
,,Waarom dit boek? Het is uit passie, ik ben weg van deze club, meer dan 25 jaar. Ik vind het leuk om te vertellen, ik laat zien hoe is het om supporter te zijn van Feyenoord. Het gaat over de reizen naar Stuttgart en Enschede, naar Sittard en Heerenveen, maar ook over de emoties van het Legioen, in de Kuip en daarbuiten. Hysterie, wanhoop, vloeken, juichen; dat is Feyenoord.’’

Van Leeuwen besloot in de periode dat Ronald Koeman aan het roer stond een boek te maken over de laatste landstitel van Feyenoord. Met dank aan zijn olifantengeheugen, dat onderzoek én de hulp van zijn Feyenoordvrienden Andy en Martijn kwam hij tot een reconstructie van een seizoen dat begon bij Fortuna Sittard (2-1 winst) en eindigde op de Coolsingel met de felbegeerde schaal.

Uitgever
In oktober vorig jaar strikte Van Leeuwen een uitgever, half februari kon het ruim 300 pagina’s tellende werk naar de drukker. Toen Feyenoord ook na de winterstop maar bleef winnen, werd besloten het boek eerder uit te brengen. Het werk is geschreven vanuit het oogpunt van supporters, beklemtoont hij. ,,In feite reist de lezer mee met Feyenoord. Je ziet een seizoen door de ogen van het Legioen.’’

Het is een tijdloos boek, stelt Van Leeuwen. Het had even goed tien jaar geleden of over tien jaar uitgebracht kunnen zijn. ,,Die liefde voor Feyenoord verandert nooit.’’

Hij zegt te hebben gewerkt aan een eerlijk boek. ,,Het is geen verheerlijking van het Legioen, ook de rellen en incidenten worden beschreven. Feyenoord is wat dat betreft mooi en lelijk tegelijk.’’

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 maart 2017 door RenatoBos --
ar
 ar - woensdag 29 maart 2017 - 21:41   quote  deeplink  
Goede gasten die Utrechters..
van geil
 van geil - woensdag 29 maart 2017 - 21:42   quote  deeplink  
Ik kan ze op een hand tellen
ar
 ar - woensdag 29 maart 2017 - 21:44   quote  deeplink  
Hahaha
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 maart 2017 - 21:48   quote  deeplink  
Ghehe..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 08 april 2017 - 18:45   quote  deeplink  
http://feyenoord.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=9108&abbr=feyenoordprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 29 april 2017 - 06:33   quote  deeplink  
Vader en zoon reizen 16.000 kilometer voor Feyenoord

2qvqx44.jpg

Feyenoorders uit alle windstreken komen bij een kampioenschap van Feyenoord naar De Kuip en/of de Coolsingel.  Zo ook Feyenoordsupporter Dick Heintz. Ondanks zijn verhuizing naar Australië in 2002 is hij Feyenoorder in hart en nieren gebleven. Feyenoord speelt altijd als het nacht is in Australië. "Ik heb mijn telefoon naast mijn bed liggen en dan kan ik het niet laten om even stiekem te kijken wat ze hebben gedaan."

Hij heeft inmiddels een in 2004 geboren zoon: Oliver, zo vertelt hij aan Radio Rijnmond. "Hij heeft vanaf zijn geboorte een Feyenoorshirt. Hij is fanatiek voetballer en tijdens trainingen loopt hij in een Feyenoordshirt. En ik laat hem de hoogtepunten van de wedstrijd zien, af en toe ook van vroeger."

Omdat Dick aan zijn zoon beloofd had naar Nederland te gaan als Feyenoord kampioen zou worden, kunnen de vliegtickets geboekt worden. Maar liefst 16.000 kilometer scheiden vader en zoon van De Kuip. Ze kijken erg uit naar hun aankomst op 7 mei in Rotterdam. "We hadden gehoopt dat het niet zo lang zou duren, maar we zijn allemaal excited om te komen."

Dick en zijn zoon hopen zelfs nog op meer. "Ik wil heel graag met Oliver een wedstrijd in de Kuip zien. Ik ben hard bezig om iets te regelen voor de seizoensfinale tegen Heracles, maar alles is uitverkocht. Als we er toch bij kunnen zijn, zou dat helemaal fantastisch zijn!"
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 29 april 2017 - 06:34   quote  deeplink  
Belofte maakt schuld, maar dit is fantastisch..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 29 april 2017 - 06:34   quote  deeplink  
Arrestant zingt Feyenoord-liedjes in politiebus na diefstal vlag

foq97n.jpg

Zelden heeft de politie in Rotterdam Charlois het zo gezellig gehad na een arrestatie. Nadat ze een 44-jarige Rotterdammer hadden aangehouden voor het stelen van een Feyenoordvlag van een vlaggenstok aan de Beijerlandselaan, begon de man in de politiebus spontaan en uit volle borst clubliederen te zingen om te bewijzen dat ''hij toch zeker niet voor die club uit 020 was.'

Agenten zagen op camerabeelden een dief op heterdaad een flinke Feyenoordvlag van een vlaggenstok afhalen en er vervolgens mee weglopen, zo schrijft het Algemeen Dagblad. Ze tipten hun collega’s, die de Rotterdammer op de Randweg tegenhielden.

De politie vroeg de man of hij de vlag had verwijderd, omdat hij voor Ajaks was, maar daar reageerde de man boos op dat dit niet het geval was, meldt de politie Charlois op Facebook. ''Hij vond de Feyenoordvlag gewoon zo mooi dat hij hem thuis over het balkon wilde hangen.''

De opmerking over de grote rivaal uit Amsterdom zat de man echter nog altijd niet lekker, toen hij door de agenten in het politiebusje werd gezet. Want om zijn clubliefde voor de aanstaand kampioen te bewijzen begon hij vanaf de achterbank te zingen. ''De gehele rit en uit volle borst heeft hij Feyenoordliederen gezongen,'' zegt de politie.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 29 april 2017 - 06:34   quote  deeplink  
lul, maar wel een leuke..
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 29 april 2017 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 april 2017 - 06:34 schreef RenatoBos het volgende:
lul, maar wel een leuke..
Duur vlaggetje
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 mei 2017 - 22:55   quote  deeplink  
Ons Legioen gaat van het weekend geschiedenis schrijven mannen d:-)
van geil
 van geil - zaterdag 06 mei 2017 - 09:39   quote  deeplink  
De slag om Woudestein.
ar
 ar - zaterdag 06 mei 2017 - 09:54   quote  deeplink  
Na zo,n lange tijd..
Had godverdorie een bos haar toen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 12-12-12 Feyenoord en zijn Legioen









0.0148379