BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Darts / topic: Het officiele Premier Leugue of Darts topic. Volg alles hier!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Dart Nieuws
BRAYY
 BRAYY - zaterdag 16 februari 2013 - 17:03   quote  deeplink  
"De Premier League is een rondreizend dartscircus dat langs plaatsen in heel Groot-Brittannië trekt. Compleet uitzinnige toeschouwers in steeds grotere zalen zorgen voor een unieke 'voetbalachtige' sfeer."

Het meest prestigieuze darts toernooi ter wereld dat sinds 2005 georganiseerd wordt.
In 2013 doen er voor het eerst 10 spelers mee aan het toernooi, voorheen waren dit er 8.
Iedereen speelt tegen elkaar, daarna gaan de vier hoogst genoteerde darters naar de play-offs om uit te maken wie de allerbeste van het moment is.

Deelname wordt gebasseerd op het totaal verzamelde prijzengeld in het jaar, opmerkelijke prestaties en natuurlijk de stand op de Order of merit, de ranglijst van de PDC.

Lijst van eerder gespeelde finales
2005 Phil Taylor - Colin Lloyd 16 - 4
2006 Phil Taylor - Roland Scholten 16 - 6
2007 Phil Taylor - Terry Jenkins 16 - 6
2008 Phil Taylor - James Wade 16 - 8
2009 James Wade - Mervyn King 13 - 8
2010 Phil Taylor - James Wade 10 - 8
2011 Gary Anderson - Adrian Lewis 10 - 4
2012 Phil Taylor - Simon Whitlock 10 - 7

Order of Merit feb. 2013
Plaats, Naam, Behaalde prijzengeld afgelopen jaar
1 Taylor, Phil £756,100
2 Lewis, Adrian £359,100
3 Wade, James £335,500
4 van Gerwen, Michael £324,300
5 Whitlock, Simon £274,000
6 Hamilton, Andy £242,500
7 Newton, Wes £237,400
8 van Barneveld, Raymond £193,800
9 Chisnall, Dave £185,000
10 Pipe, Justin £184,400

Deelnemers Premier Leugue Darts 2013:
1. Phil taylor (Eng)
2. Adrian Lewis (Eng)
3. James Wade (Eng)
4. Micheal van Gerwen (Ned)
5. Simon Whitlock (Aus)
6. Andy Hamilton (Eng)
7. Wes Newton (Eng)
8. Raymond van Barneveld (Ned)
9. Gary Anderson (Sch)
10. Robert Thornton (Sch)

Ook in het jaar 2013 zal Phil Taylor weer 'the man to beat' zijn in de premier leugue of darts.
De totale prijzenpot in de Premier Leugue van 2013 bedraagd £600.000

Stand Premier League Darts na 4 weken
1.Phil Taylor 4 6 26-17
".Michael van Gerwen 4 6 26-17
3.Raymond van Barneveld 4 6 24-16
4.Robert Thornton 4 6 26-19
5.James Wade 4 5 24-21
6.Andy Hamilton 4 4 21-23
7.Wes Newton 4 3 19-23
8.Simon Whitlock 4 2 17-24
9.Gary Anderson 4 2 18-26
10.Adrian Lewis 4 0 13-28

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 maart 2013 door BRAYY --
BRAYY
 BRAYY - zaterdag 16 februari 2013 - 17:04   quote  deeplink  
Speelweek 1
met tussen haakjes de gemiddelden

(93) Andy Hamilton 5-7 Robert Thornton (99)
(97) Phil Taylor 6-6 Michael van Gerwen (98)
(102) Raymond van Barneveld 7-4 Gary Anderson (94)
(87) James Wade 7-4 Wes Newton (87)
(89) Simon Whitlock 7-3 Adrian Lewis (91)

Mijn toelichting bij de partijen van de Nederlanders
Een knappe 6-6 van Micheal v. Gerwen tegen nummer 1 van de wereld Phil Taylor, hoewel de Nederlander 5 matchdarts mist en Taylor zich terug weet te knokken.
'Barney' loopt na een gelijk opgaand begin toch uit bij de schot Anderson en wint uiteindelijk vrij eenvoudig met 7-4. Tevens produceerd 'Barney' het hoogste gemiddelde (102) van alle darters in de eerste speelronde.
Een goed begin aan de premier leugue darts van de Nederlanders dus.

Hoogste gemiddelde van de week
Raymond van Barneveld (102)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 februari 2013 door BRAYY --
BRAYY
 BRAYY - zaterdag 16 februari 2013 - 17:11   quote  deeplink  
Speelweek 2
met tussen haakjes de gemiddelden

(96) Gary Anderson 7-5 Simon Whitlock (89)
(96) Andy Hamilton 7-4 James Wade (92)
(89) Adrian Lewis 3-7 Phil Taylor (99)
(94) Wes Newton 2-7 Raymond van Barneveld (100)
(98) Robert Thornton 6-6 Michael van Gerwen (98)

Mijn toelichting bij de partijen van de Nederlanders
Een toch teleurstellend resultaat voor Micheal van Gerwen die wederom gelijk speelt (6-6). Toch mag hij niet mopperen want de Schot Thornton had bij 6-5 nog maar 1 leg nodig om te winnen in een zaal vol uitzinnige schotten.
Van Barneveld wint heel overtuigend met 7-2 van de Engelse Wes Newton. 'Barney' krijgt het schotse publiek op de banken met 4 100+ finisches. Wat een sfeer! Wederom heeft v. Barneveld het hoogste gemiddelde van het circus, ditmaal was 100 voldoende om dit te bereiken.

Hoogste gemiddelde van de week
Raymond van Barneveld (100)

Stand Premier League Darts na 2 speelweken

1.Raymond van Barneveld 2 4 14-6
2.Phil Taylor 2 3 13-9
3.Robert Thornton 2 3 13-11
4.Simon Whitlock 2 2 12-10
5.Andy Hamilton 2 2 12-11
6.Michael van Gerwen 2 2 12-12
7.James Wade 2 2 11-11
8.Gary Anderson 2 2 11-12
9.Wes Newton 2 0 6-14
10.Adrian Lewis 2 0 6-14

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 februari 2013 door BRAYY --
BRAYY
 BRAYY - zaterdag 16 februari 2013 - 17:28   quote  deeplink  
Programma derde speelweek op 21 februari

James Wade vs Adrian Lewis
Robert Thornton vs Wes Newton
Simon Whitlock vs Phil Taylor
Michael van Gerwen vs Raymond van Barneveld
Andy Hamilton vs Gary Anderson

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 februari 2013 door BRAYY --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 16 februari 2013 - 19:35   quote  deeplink  
Waren weer een paar mooie wedstrijden. Mooi van Raymond van Barneveld. Altijd lekker als je zo ruim kunt winnen. Jammer dat van Gerwen niet kon winnen, maar met een gelijkspel is hij nog altijd ongeslagen. Mooie tussenstanden. En die Taylor die blijft ook alles maar raken hè. Soms hoop je gewoon eens dat hij mist, maar dat doet hij vrijwel nooit. Blijft wel geweldig om naar hem te kijken. Volgende week een mooie partij. Alleen jammer dat door het Europa League voetbal het niet op tv te volgen is. Dan maar via de site naar de livestream kijken ;)

Baal er overigens wel nog steeds van dat van Gerwen de finale van het wk verloor. Blijft toch jammer. Gelukkig kunnen we hem nu wekelijks aan het werk zien. Blijft toch een heerlijke speler om naar te kijken met zijn echte passie voor de sport die ervan af druipt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 februari 2013 door feyenoord!!! --
BRAYY
 BRAYY - zondag 17 februari 2013 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 februari 2013 - 19:35 schreef feyenoord!!! het volgende:
Waren weer een paar mooie wedstrijden. Mooi van Raymond van Barneveld. Altijd lekker als je zo ruim kunt winnen. Jammer dat van Gerwen niet kon winnen, maar met een gelijkspel is hij nog altijd ongeslagen. Mooie tussenstanden. En die Taylor die blijft ook alles maar raken hè. Soms hoop je gewoon eens dat hij mist, maar dat doet hij vrijwel nooit. Blijft wel geweldig om naar hem te kijken. Volgende week een mooie partij. Alleen jammer dat door het Europa League voetbal het niet op tv te volgen is. Dan maar via de site naar de livestream kijken ;)

Baal er overigens wel nog steeds van dat van Gerwen de finale van het wk verloor. Blijft toch jammer. Gelukkig kunnen we hem nu wekelijks aan het werk zien. Blijft toch een heerlijke speler om naar te kijken met zijn echte passie voor de sport die ervan af druipt.

Was zeker mooi, de sfeer bij van Barneveld-Newton was ongekend. Barney heeft ontzettend veel fans in groot britannie, terwijl hij in Nederland vaak, ten onrechte, niet gewaardeerd wordt ik kijk al uit naar van Gerwen vs Barney. Zeker omdat iedereen v Gerwen nu de nummer 1 van Nederland noemt, persoonlijk denk ik dat van Barneveld erop gebrand is wat te laten zien. Ik denk dat hij beter dan ooit terugkomt en een goede kans maakt op de premier leugue titel dit jaar, al moet hij dan nog wel even afrekenen met de altijd stabiele (met hoog niveau) phil taylor. Volgens mij is Taylor echt een angstgegner voor Barney. Barney gooit vaak super en heeft de hoogste gemiddeldes en zodra taylor dan op zn pad komt gaat het vaak minder. Hopen dat hij hem nu pakt, Come on Barney!!!

Natuurlijk jammer dat v Gerwen de WK finale verloor, maar deze man gaat nog heel veel winnen in zn carriere. Die net geen twee negendarters op een rij was echt fantastisch om te zien. Zeker nu al het dartmoment van het jaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 februari 2013 door BRAYY --
Loetje
 Loetje - zondag 17 februari 2013 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 februari 2013 - 18:16 schreef BRAYY het volgende:

[..]

Was zeker mooi, de sfeer bij van Barneveld-Newton was ongekend. Barney heeft ontzettend veel fans in groot britannie, terwijl hij in Nederland vaak, ten onrechte, niet gewaardeerd wordt ik kijk al uit naar van Gerwen vs Barney. Zeker omdat iedereen v Gerwen nu de nummer 1 van Nederland noemt, persoonlijk denk ik dat van Barneveld erop gebrand is wat te laten zien. Ik denk dat hij beter dan ooit terugkomt en een goede kans maakt op de premier leugue titel dit jaar, al moet hij dan nog wel even afrekenen met de altijd stabiele (met hoog niveau) phil taylor. Volgens mij is Taylor echt een angstgegner voor Barney. Barney gooit vaak super en heeft de hoogste gemiddeldes en zodra taylor dan op zn pad komt gaat het vaak minder. Hopen dat hij hem nu pakt, Come on Barney!!!

Natuurlijk jammer dat v Gerwen de WK finale verloor, maar deze man gaat nog heel veel winnen in zn carriere. Die net geen twee negendarters op een rij was echt fantastisch om te zien. Zeker nu al het dartmoment van het jaar.
Vooral in schotland zitten zijn fans. Engeland is hij ook populair. Maar in schotland, met name in aberdeen nog meer. Ik verheug me op de o2 in dublin. 10.000 man en lewis krijgt weer tomaatjes naar zn kop
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 19 februari 2013 - 11:44   quote  deeplink  
Van Barneveld is gewoon in heel Groot-Brittannië immens populair. Donderdag wordt het zeker een mooie wedstrijd als 'onze mannen' het tegen elkaar opnemen. Denk dat het voor van Gerwen zeker niet gemakkelijk gaat worden. Zeker niet als je kijkt hoe Barney de afgelopen twee weken staat te gooien. Van Gerwen vind ik na het WK toch iets minder dan op het WK, al kun je natuurlijk niet altijd de absolute topvorm hebben. En van Barneveld en Taylor blijft gewoon een wedstrijd apart. Op het WK stond Barney echt heel goed te gooien. Ik zat echt te genieten van hem, dacht ook dat hij echt een kans zou maken tegen Taylor. Taylor gooide ook niet geweldig, maar werd helaas wel steeds beter. Helaas raakte Barney tegen Taylor vrijwel niets meer (in vergelijking met die dagen ervoor dan). Jammer dat hij pas laat (te laat) wakker werd en alles een beetje ging raken. Jammer inderdaad van die (bijna) twee negendarters op rij van Michael van Gerwen. Was wel echt schitterend om te zien. Geloof ook wel dat van Gerwen nog veel gaat winnen. Verwacht ook wel dat hij bij de beste vier gaat eindigen uiteindelijk in de premier league. Ik denk dat het dan samen zal zijn met van Barneveld en Taylor. De vierde valt volgens mij niet echt veel over te zeggen. Vind de spelers nog niet allemaal echt overtuigend gooien.

Kijk ook alweer uit naar donderdag, al is het dinsdag en woensdag natuurlijk nog even genieten van de Champions League. Ja, zo kom ik de week wel door ;)
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 februari 2013 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 februari 2013 - 11:44 schreef feyenoord!!! het volgende:
Van Barneveld is gewoon in heel Groot-Brittannië immens populair. Donderdag wordt het zeker een mooie wedstrijd als 'onze mannen' het tegen elkaar opnemen. Denk dat het voor van Gerwen zeker niet gemakkelijk gaat worden. Zeker niet als je kijkt hoe Barney de afgelopen twee weken staat te gooien. Van Gerwen vind ik na het WK toch iets minder dan op het WK, al kun je natuurlijk niet altijd de absolute topvorm hebben. En van Barneveld en Taylor blijft gewoon een wedstrijd apart. Op het WK stond Barney echt heel goed te gooien. Ik zat echt te genieten van hem, dacht ook dat hij echt een kans zou maken tegen Taylor. Taylor gooide ook niet geweldig, maar werd helaas wel steeds beter. Helaas raakte Barney tegen Taylor vrijwel niets meer (in vergelijking met die dagen ervoor dan). Jammer dat hij pas laat (te laat) wakker werd en alles een beetje ging raken. Jammer inderdaad van die (bijna) twee negendarters op rij van Michael van Gerwen. Was wel echt schitterend om te zien. Geloof ook wel dat van Gerwen nog veel gaat winnen. Verwacht ook wel dat hij bij de beste vier gaat eindigen uiteindelijk in de premier league. Ik denk dat het dan samen zal zijn met van Barneveld en Taylor. De vierde valt volgens mij niet echt veel over te zeggen. Vind de spelers nog niet allemaal echt overtuigend gooien.

Kijk ook alweer uit naar donderdag, al is het dinsdag en woensdag natuurlijk nog even genieten van de Champions League. Ja, zo kom ik de week wel door ;)
In schotland is barney populairder. Van gerwem moet omgaan met de entourage. Das in de premier league geheel anders. Van gerwwn is mijn oude trainingsmaat. Spreek hem wekelijks. Die sfeer moet hij aan wennen
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 20 februari 2013 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 februari 2013 - 16:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

In schotland is barney populairder. Van gerwem moet omgaan met de entourage. Das in de premier league geheel anders. Van gerwwn is mijn oude trainingsmaat. Spreek hem wekelijks. Die sfeer moet hij aan wennen
Ik heb ook niet beweerd dat Barney in Engeland populairder is. Zeg alleen dat hij in heel groot-brittannië immens populair is. Dat dat in Schotland dan meer is dan in de rest van groot-brittannië heb ik niet bestreden. Ik zie/hoor ook dat hij in Schotland heel erg wordt toegezongen. Ik geloof je meteen als je zegt dat hij daar populairder is. Van Gerwen moet er denk ik inderdaad nog even aan wennen. Maar met zijn kwaliteiten komt hij wel weer bovendrijven en zie ik hem zeker bij de beste vier eindigen aan het einde van de premier league. Leuk dat je nog met van Gerwen hebt getraind! Maar jij moet dan zelf toch ook een aardig pijltje kunnen gooien, toch? Leuk dat je nog contact met hem hebt. Vind het een prachtige kerel om naar te kijken bij het darten. Die oprechte beleving en passie voor zijn sport is fantastisch. En dat zie je ook echt terug in zijn spel en zijn reacties op zijn scores. Geweldig om hem zo te zien. En bovendien is hij gewoon een fantastische speler die de komende jaren volgens mij nog een heleboel prijzen gaat winnen. Ik hoop het in elk geval ook, want gun het hem zeker. Al gun ik Barney ook nog steeds succes. Die heeft het darten in Nederland toch op de kaart gezet. Maar het is natuurlijk heel goed dat Nederland nu twee van die toppers heeft. Echt leuk om naar te kijken. Denk dat het voor beide heren niet gemakkelijk gaat worden donderdag.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 21 februari 2013 - 21:41   quote  deeplink  
Goed topic!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 22 februari 2013 - 12:29   quote  deeplink  
Gisteren had ik helaas geen tijd om het te kijken via de livestream op de site van RTL7darts. Daarom had ik het programma opgenomen wat direct na Steaua - Ajax zou komen. In die uitzending zouden ze de wedstrijd van Barney en van Gerwen geheel laten zien. Dus ik wilde vanochtend ff kijken, stopt halverwegde de wedstrijd mijn opname. Dit, doordat Ajax zoveel uitliep. Toch balen, nu heb ik een halve opname met Ajax en maar een halve wedstrijd van onze Nederlandse darthelden. Helaas, dan vanavond maar weer even kijken naar de uitzending van het darten.
BRAYY
 BRAYY - vrijdag 22 februari 2013 - 16:10   quote  deeplink  
Speelweek 3
met tussen haakjes de gemiddelden

(99) Andy Hamilton 7-5 Gary Anderson (92)
(93) Robert Thornton 6-6 Wes Newton (92)
(104) Michael van Gerwen 7-3 Raymond van Barneveld (96)
(101) James Wade 7-4 Adrian Lewis (92)
(102) Simon Whitlock 2-7 Phil Taylor (107)

Toelichting bij de Nederlanders
Het was zover; de titanenstijd tussen de twee Nederlanders. Na een gelijkopgaand begin waarin v Gerwen nog wat break kansen miste en zo 'Barney' in leven liet, kwam van Gerwen echt los bij een 4-3 stand. Van Barneveld verliest de leg waarin hij twee 180ers gooit alsnog na het missen van dubbel 18 en dubbel 9. Dit komt hard aan en van Gerwen weet wel raad met de kans. 5-3. Die klap kwam Raymond van Barneveld niet meer te boven en een op dat moment ontketende Micheal van Gerwen maakt het soepeltjes af. 7-3.

Hoogste gemiddelde van de week
Phil Taylor gooit een astronomisch gemiddelde van 107, hiermee is hij de hoogst gooiende darter van de week. Het is dat hij in de laatste legs nog wat dubbels miste, want twee legs voor het einde stond hij zelfs op 113. Zijn tegenstander Simon Whitlock liet ook gewoon 102 noteren, normaal gesproken genoeg voor een overwinning als je de dubbels gooit. Echter, Phil Taylor is niet normaal. Van Gerwen laat 104 noteren.

Stand na 3 speelweken

1.Phil Taylor 3 5 20-11
2.Raymond van Barneveld 3 4 17-13
3.Michael van Gerwen 3 4 19-15
4.Andy Hamilton 3 4 19-16
5.James Wade 3 4 18-15
6.Robert Thornton 3 4 19-17
7.Gary Anderson 3 2 16-19
8.Simon Whitlock 3 2 14-17
9.Wes Newton 3 1 12-20
10.Adrian Lewis 3 0 10-21

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 februari 2013 door BRAYY --
BRAYY
 BRAYY - vrijdag 22 februari 2013 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 februari 2013 - 12:29 schreef feyenoord!!! het volgende:
Gisteren had ik helaas geen tijd om het te kijken via de livestream op de site van RTL7darts. Daarom had ik het programma opgenomen wat direct na Steaua - Ajax zou komen. In die uitzending zouden ze de wedstrijd van Barney en van Gerwen geheel laten zien. Dus ik wilde vanochtend ff kijken, stopt halverwegde de wedstrijd mijn opname. Dit, doordat Ajax zoveel uitliep. Toch balen, nu heb ik een halve opname met Ajax en maar een halve wedstrijd van onze Nederlandse darthelden. Helaas, dan vanavond maar weer even kijken naar de uitzending van het darten.
Volgende week zijn alle partijen live te volgen op rtl 7
BRAYY
 BRAYY - vrijdag 22 februari 2013 - 16:28   quote  deeplink  
Programma speelweek 4

Andy Hamilton - Michael van Gerwen
Wes Newton - Adrian Lewis
Robert Thornton - Gary Anderson
Raymond van Barneveld - Simon Whitlock
James Wade - Phil Taylor

-Heeft van Gerwen de opwaardse lijn te pakken?
-Weet Lewis, die tot nu toe een flater slaat in de Premier League, eindelijk eens te winnen?
-Was het verlies van Barney een incident?
-Kan iemand winnen van Phil Taylor?

De wedstrijden zijn live te zien bij rtl 7

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 februari 2013 door BRAYY --
hoogvliet010
 hoogvliet010 - vrijdag 22 februari 2013 - 18:54   quote  deeplink  
Goed werk BRAYY!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 23 februari 2013 - 16:54   quote  deeplink  
Het waren weer mooie partijen. Vooral die tussen van Gerwen en Barney en natuurlijk Whitlock-Taylor. Phil Taylor lijkt weer eens buitenaards te zijn. Die man is gewoon te goed. Van Gerwen ook weer lekker op dreef en lijkt weer richting zijn oude vorm te gaan. Vond dat Taylor ook wel een mooie reactie had toen de verslaggever vroeg wat hij ervan vond dat Wade zei dat hij nu voor het eerst aan het oefenen was. Ben het helemaal met Taylor eens. Zonder te oefenen, kun je gewoon niet zo goed gooien. Wel mooi dat we volgende week gewoon weer live kunnen kijken op rtl7.
Mijn voorspellingen voor volgende week:
Hamilton - Van Gerwen --> Winst van Gerwen
Newton - Lewis --> Winst Lewis (al zal het moeizaam gaan, denk ik)
Thornton - Anderson --> Gelijkspel
Van Barneveld - Whitlock --> Winst Barney
Wade - Taylor --> Winst Taylor
JanM
 JanM - vrijdag 01 maart 2013 - 10:15   quote  deeplink  
Zal ik het dan maar eens doen?

214ns6r.jpg
Loetje
 Loetje - vrijdag 01 maart 2013 - 14:44   quote  deeplink  
Barney weergaloos. Van gerwen toch ruim.naar winst zonder goed te spelen
BRAYY
 BRAYY - zaterdag 02 maart 2013 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 maart 2013 - 14:44 schreef Loetje het volgende:
Barney weergaloos. Van gerwen toch ruim.naar winst zonder goed te spelen
Hoogste gemiddelde van de week
Robert Thornton
meldt zich aan als speler om zeker rekening mee te houden. De na 4 wedstrijden nog altijd ongeslagen speler gooit een gemiddelde van maar liefst 109, de hoogste van het toernooi tot nu toe.
BRAYY
 BRAYY - zaterdag 02 maart 2013 - 14:24   quote  deeplink  
Ik heb de wedstrijden helaas niet kunnen zien, daarom deze week geen samenvatting van de nederlanders, ze doen wel weer erg goede zaken en liggen beide op koers de play offs te halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 maart 2013 door BRAYY --
BRAYY
 BRAYY - zaterdag 02 maart 2013 - 14:29   quote  deeplink  
Stand Premier League Darts na 4 weken
1.Phil Taylor 4 6 26-17
".Michael van Gerwen 4 6 26-17
3.Raymond van Barneveld 4 6 24-16
4.Robert Thornton 4 6 26-19
5.James Wade 4 5 24-21
6.Andy Hamilton 4 4 21-23
7.Wes Newton 4 3 19-23
8.Simon Whitlock 4 2 17-24
9.Gary Anderson 4 2 18-26
10.Adrian Lewis 4 0 13-28
BRAYY
 BRAYY - zaterdag 02 maart 2013 - 14:32   quote  deeplink  
Lewis wederom erg zwak zo te zien, voor die man (nr 2 van de wereld) moet deze premier leugue een nachtmerrie zijn tot nu toe
Loetje
 Loetje - zondag 03 maart 2013 - 18:31   quote  deeplink  
Lewis heeft 2 wk's redelijk gespeeld. 1 won hij omdat anderson het gemiddelde waarmee hij het hele toernooi speelde verreweg niet haalde, en de ander was ook niks. Verder heeft die jongen nog bar weinig laten zien
JanM
 JanM - vrijdag 08 maart 2013 - 15:17   quote  deeplink  
Verrassende avond met verlies voor Van Gerwen en Taylor, waardoor Barney nu alleen aan kop gaat!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - vrijdag 08 maart 2013 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 maart 2013 - 15:17 schreef JanM het volgende:
Verrassende avond met verlies voor Van Gerwen en Taylor, waardoor Barney nu alleen aan kop gaat!
Gaat niet gebeuren, weet wel dat jij eraan gaat! :)
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 10 maart 2013 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 maart 2013 - 16:15 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, weet wel dat jij eraan gaat! :)
Weet niet of je het doorhebt, maar de wedstrijden worden wekelijks op donderdagavond gespeeld. Op het moment dat JanM dat bericht typte waren de uitslagen al lang en breed bekend. Het is dus wel degelijk gebeurd.

Jammer van Van Gerwen. Zijn vorm liet hem een beetje in de steek. Hopelijk gaat dat komende week weer beter. Wel lekker dat Barney goed staat te gooien en terecht op de 1e plaats staat. Hopelijk kan hij dat vasthouden!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 10 maart 2013 - 16:46   quote  deeplink  
Uitslagen week 5:

(98) Adrian Lewis 7-4 Michael van Gerwen (93)
(98) Wes Newton 5-7 Simon Whitlock (99)
(98) Phil Taylor 5-7 Gary Anderson (96)
(102)Raymond van Barneveld 7-5 Andy Hamilton (100)
(106)James Wade 7-1 Robert Thornton (99)

Stand na 5 speelrondes:

1. Raymond van Barneveld 5 8 31-21
2. James Wade 5 7 31-22
3. Phil Taylor 5 6 31-24
4. Michael van Gerwen 5 6 30-24
5. Robert Thornton 5 6 27-26
6. Andy Hamilton 5 4 26-30
7. Simon Whitlock 5 4 24-29
8. Gary Anderson 5 4 25-31
9. Wes Newton 5 3 24-30
10. Adrian Lewis 5 2 20-32

Waren weer mooie wedstrijden. Van Barneveld speelde weer lekker en ging gelukkig met de overwinning aan de haal. Helaas voor ons als Nederlanders haalde van Gerwen zijn niveau niet en was het juist deze week dat Lewis een opleving had. De vraag is of hij dit nu kan doorzetten de komende weken. Want nog altijd staat Lewis in de gevarenzone. James Wade was wederom overtuigend. Na goede partijen tegen Lewis (7-4, 101 gemiddeld) en Taylor (6-6, 102 gemiddeld), haalde hij nu tegen Thornton een gemiddelde van maar liefst 106! Dit resulteerde uiteindelijk in een dikke 7-1 overwinning. En dat tegen Robert Thornton die vorige week een gemiddelde van 109(!!) haalde en daarmee Gary Anderson met 7-2 van het bord veegde. Deze week haalde Thornton dat niveau niet en was Wade duidelijk de sterkste. Wade meldt zich nu ook duidelijk voor de plekken bovenin.

Resteert alleen nog het programma van komende week:

Adrian Lewis vs Gary Anderson
Phil Taylor vs Andy Hamilton
Raymond van Barneveld vs Robert Thornton
Michael van Gerwen vs Wes Newton
Simon Whitlock vs James Wade

Dat kunnen weer mooie partijen worden. Ik ben vooral benieuwd naar Barney vs Thornton, al is de wedstrijd tussen Whitlock en Wade ook iets om naar uit te kijken na Wade zijn geweldige score. Het wordt weer leuk deze week. Al wordt het door het Europa League voetbal helaas niet live op rtl7 uitgezonden. Via de livestream op rtl7darts.nl is het wel te bekijken. Nu maar hopen dat de Nederlanders deze week wel allebei weten te winnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 maart 2013 door feyenoord!!! --
Loetje
 Loetje - maandag 11 maart 2013 - 02:44   quote  deeplink  
Was een mooie week. Michael moet weer aanscherpen. barney krijgt het lastig
Loetje
 Loetje - maandag 11 maart 2013 - 02:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 maart 2013 - 15:17 schreef JanM het volgende:
Verrassende avond met verlies voor Van Gerwen en Taylor, waardoor Barney nu alleen aan kop gaat!
Barney verliest zoals,altijd weer in de halve finale van de PL
Loetje
 Loetje - maandag 11 maart 2013 - 02:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 16:29 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Weet niet of je het doorhebt, maar de wedstrijden worden wekelijks op donderdagavond gespeeld. Op het moment dat JanM dat bericht typte waren de uitslagen al lang en breed bekend. Het is dus wel degelijk gebeurd.

Jammer van Van Gerwen. Zijn vorm liet hem een beetje in de steek. Hopelijk gaat dat komende week weer beter. Wel lekker dat Barney goed staat te gooien en terecht op de 1e plaats staat. Hopelijk kan hij dat vasthouden!
Barney speelt weer constant. Zeer netjes. Van gerwen zakt wat weg. Vorige week was het ook al niet best. 93 is te weinig gemiddeld in de PL
hoogvliet010
 hoogvliet010 - vrijdag 03 mei 2013 - 16:26   quote  deeplink  
Update please!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 24 juni 2013 - 23:04   quote  deeplink  
Wie heeft er gewonnen?
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2013 - 03:08   quote  deeplink  
Ik heb het gevoel dat a.s jaar Justin Pipe mee gaat doen aan de Premier League. Hoop het niet vanwege zijn trage spel. Maar hij is zeer stabiel
snoopert
 snoopert - donderdag 19 december 2013 - 09:28   quote  deeplink  
denk dat de PDC alles zal proberen dat tegen te houden, alleen als hij zich echt plaatst kunnen ze niet om hem heen.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 19 december 2013 - 10:06   quote  deeplink  
Ik val ook bijna in slaap als ik naar Justin Pipe kijk, geldt ook voor Dennis Smith.
Daarom sla ik vaak dat soort wedstrijden over.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 19 december 2013 - 16:40   quote  deeplink  
Tsja, Justin Pipe. Wat kan ik me toch zitten te ergeren aan die man. Zo'n ongelofelijk trage speler. Maar ja, hij gooit wel erg goed. Ik zou blij zijn als ik zo zou kunnen gooien als hem. Hoop echt dat hij niet mee gaat doen aan de PL, want zijn wedstrijden duren me toch echt te lang. Vergeet ook niet dat veel spelers tegen hem slechter gaan gooien doordat ze volledig uit hun ritme raken. Het hoort niet en mag niet, maar het gebeurt die spelers wel. En Pipe is gewoon een goede darter. En toch blijf ik echt hopen dat het niet gaat gebeuren. Maar hij is zeker een kanshebber.
Hoe gaat het ook weer bij de Premier League? De eerste 4 van de Order of Merit mogen sowieso meedoen, toch? Dus dat zijn dan Taylor, van Gerwen, Lewis en Whitlock.
Al kan dit natuurlijk nog veranderen met het WK.
En de rest gaat via wildcards, toch? 3 via de PDC en 3 via Sky Sports dacht ik? Of heb ik het fout?

In elk geval denk ik dat Taylor, van Gerwen, Lewis en Whitlock de vier beste blijven op de order of merit.
Daarbij komen dan denk ik via de wildcards: James Wade, Raymond van Barneveld, Andy Hamilton, Robert Thornton, Wes Newton en Gary Anderson (alleen al omdat hij een Schot is en daar heel populair is, denk ik dat ze hem erbij wilen hebben. Twee Schotten voor bij de Schotse wedstrijden doet het altijd goed).

Justin Pipe zal men bij de PDC en Sky Sport willen mijden, want zo'n trage darter is niet echt geweldige reclame, aangezien de fans toch meer van het snelle spel houden.
Dave Chisnall zou men trouwens ook nog kunnen kiezen, maar die ligt er wel al uit bij het WK. Is dus niet zo'n goede reclame voor zichzelf wat hij nu heeft gedaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 december 2013 door feyenoord!!! --
Loetje
 Loetje - donderdag 19 december 2013 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 december 2013 - 09:28 schreef snoopert het volgende:
denk dat de PDC alles zal proberen dat tegen te houden, alleen als hij zich echt plaatst kunnen ze niet om hem heen.
Klopt, ik zou het vreselijk vinden. Een wildcard gaat hij nooit krijgen. Maar alleen Taylor, Van Gerwen en Lewis blinken uit momenteel. Pipe speelt redelijk constant. Voor je het weet sta je ineens 4e
Loetje
 Loetje - donderdag 19 december 2013 - 19:16   quote  deeplink  
De winnaar van het WK. De top 4 van de wereld sowieso. De rest voornamelijk door Skysports uitgekozen. Niet voor niets dat Barney nog steeds de PL mag gooien. Puur om zijn status bij de fans in Engeland. Qua resultaten hoort hij er allang niet meer bij
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 19 december 2013 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 december 2013 - 19:16 schreef Loetje het volgende:
De winnaar van het WK. De top 4 van de wereld sowieso. De rest voornamelijk door Skysports uitgekozen. Niet voor niets dat Barney nog steeds de PL mag gooien. Puur om zijn status bij de fans in Engeland. Qua resultaten hoort hij er allang niet meer bij
Oké, maar de winnaar van het WK staat waarschijnlijk wel bij de top 4. Zeker gezien de topfavorieten gewoon op plek 1,2 en 3 staan. Barney is immens populair bij de fans in Engeland, maar nog meer in Schotland. Qua resultaten is hij minder geworden, maar nog altijd beter dan menig darter en heeft het afgelopen jaar gewoon prima gedaan op het WK en de Premier League. Barney heeft het daar toch beter gedaan dan menig goede darter, zoals Lewis, Wade en Whitlock. Barney volledig afschrijven lijkt me dan ook veels te vroeg. Die man kan het nog steeds wel, alleen niet meer op zo'n hoog niveau als vroeger en minder consequent. Maar hij is nog altijd de nummer 10 van de wereld. Dan kan je echt wel wat. Barney zal er ook dit jaar gewoon weer bij zitten. Is ook één van de mannen die het darts groot heeft gemaakt. Barney hoort er nog altijd bij, ook al is hij minder dan in zijn topjaren.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zaterdag 21 december 2013 - 00:54   quote  deeplink  
Interview Barney gezien, kan er niet meer tegen...BAH!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zaterdag 21 december 2013 - 00:54   quote  deeplink  
Ojaa, doei Tayler!!! :)))) Leuk!
Loetje
 Loetje - zaterdag 21 december 2013 - 03:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 00:54 schreef hoogvliet010 het volgende:
Ojaa, doei Tayler!!! :)))) Leuk!
Opgelucht Hoogie?
Loetje
 Loetje - zaterdag 21 december 2013 - 03:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 00:54 schreef hoogvliet010 het volgende:
Interview Barney gezien, kan er niet meer tegen...BAH!
Whahaha. Gaat steeds beter of niet?
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zaterdag 21 december 2013 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 03:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Opgelucht Hoogie?
Mwah dat niet, maar ik vind het toch wel leuk om Taylor het onderspit te zien delven. Gebeurt niet zo vaak.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zaterdag 21 december 2013 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 03:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Whahaha. Gaat steeds beter of niet?
Hahahaa, zie nu ook dat ik met me bezopen kop in het verkeerde topic heb zitten posten! :))))
Maar je ben het toch wel met me eens Loetje?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 27 december 2013 - 15:12   quote  deeplink  
Na zijn vroege exit van vandaag denk ik toch dat Pipe de Premier League wel kan vergeten. Hij is al een trage speler, waardoor hij minder populair is. En als hij er nu dan in de tweede ronde uitgaat, denk ik niet dat hij een wildcard zal krijgen toegewezen. En dat is voor de dartsliefhebbers eigenlijk ook wel zo fijn.
Loetje
 Loetje - dinsdag 31 december 2013 - 02:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 12:42 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Hahahaa, zie nu ook dat ik met me bezopen kop in het verkeerde topic heb zitten posten! :))))
Maar je ben het toch wel met me eens Loetje?
Helemaal mee eens.
Loetje
 Loetje - dinsdag 31 december 2013 - 02:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 december 2013 - 15:12 schreef feyenoord!!! het volgende:
Na zijn vroege exit van vandaag denk ik toch dat Pipe de Premier League wel kan vergeten. Hij is al een trage speler, waardoor hij minder populair is. En als hij er nu dan in de tweede ronde uitgaat, denk ik niet dat hij een wildcard zal krijgen toegewezen. En dat is voor de dartsliefhebbers eigenlijk ook wel zo fijn.
Pipe haalt het niet. Het wordt Wright. Ongelooflijk eigenlijk dat Barney steeds weer mee mag doen. Hij presteert bijna niks. Komt puur omdat hij ongelooflijk populair is in Engeland en Schotland en er daardoor veel publiek op af komt
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 31 december 2013 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 december 2013 - 02:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Pipe haalt het niet. Het wordt Wright. Ongelooflijk eigenlijk dat Barney steeds weer mee mag doen. Hij presteert bijna niks. Komt puur omdat hij ongelooflijk populair is in Engeland en Schotland en er daardoor veel publiek op af komt
Tsja, dan zal het ongeveer dit worden denk ik:
Taylor, van Gerwen, Lewis, Whitlock, Wade, Wright, van Barneveld, Hamilton, Newton en Anderson. Ik verwacht dat ze door de goede prestaties van Anderson (ondanks dat hij verloor in de derde ronde van Michael) hem toch gaan verkiezen boven Thornton. Ze zullen altijd minimaal één Schot meenemen in de Premier League. En Anderson begint in vorm te komen en mag denk ik dan ook meedoen. Hamilton wordt gekozen omdat hij toch hoog staat op de order of merit, evenals Wes Newton. Wright vanwege zijn finaleplaats (of zelfs kampioenschap? Maar laten we hopen op Michael van Gerwen) en van Barneveld vanwege zijn populariteit. Bovendien kan hij nog altijd goed gooien. Je kan wel zeggen dat hij bijna niks presteert, maar in de premier league doet hij toch altijd goed mee. Afgelopen jaar ook weer halve finale premier league gehaald. En vorig jaar ook halve finale WK. Nu een minder WK, hoewel hij eigenlijk maar één slechte wedstrijd speelde. Barney blijft een beetje in de subtop zitten. En de echte top bestaat eigenlijk maar uit drie man: Taylor, van Gerwen en Lewis. Whitlock is het net niet en Wright moet het eigenlijk nog over een langere periode bewijzen. Maar dat hij goed kan darten, dat is wel duidelijk inmiddels.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Dart Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Darts / topic: Het officiele Premier Leugue of Darts topic. Volg alles hier!









0.0060751