BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 juni 2018 - 20:17   quote  deeplink  
Joh, blijf aannemen en geloof erin.
En je leest niet goed zodra het ingewikkeld wordt op menselijk vlak.
Je voelt je er wellicht veilig bij.
Sterkte met jezelf, ik vind dat je dat nodig hebt.

En we hebben elkaar weer vermaakt.
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 20:20   quote  deeplink  
Je bent echt niet goed.
arme Henk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juni 2018 door van geil --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 juni 2018 - 20:24   quote  deeplink  
Vanuit iemand met dergelijke gedachtengangen en mensbeeld had ik niets anders verwacht.
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 20:25   quote  deeplink  
Haha, het is klaar Henk de spankerd.
Je zat er gewoon naast , geef het gewoon toe.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 juni 2018 - 20:31   quote  deeplink  
Nice try, ouwe, maar inkomsten kun je divers begroten, uitgaven kun je in verlengpost borgen.
We zullen zien wie er naast zit.
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 20:32   quote  deeplink  
Je zult toch met me eens zijn Henk, dat 8,5 miljoen lenen ( en waarschijnlijk 2 keer) niet aan de orde was , als er geld vrij op de plank ligt ?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 juni 2018 - 20:48   quote  deeplink  
Dat scenario is zeer wel mogelijk, maar evenzeer is bv. Goldman Sachs er bij gebaat om de club levensvatbaar te houden, dus is een gespreide lening een deal, en is het direct sportieve budget gewoon beschikbaar.
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 20:50   quote  deeplink  
Nee, geen sportief budget , Eigen Vermogen he, dat is wat anders.
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 20:53   quote  deeplink  
En ik geloof er niet in , omdat het de duurste optie is die je kunt bedenken.
Dat zou echt geen enkel bedrijf doen zonder gegronde redenen .
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 20:53   quote  deeplink  
En ik geloof er niet in , omdat het de duurste optie is die je kunt bedenken.
Dat zou echt geen enkel bedrijf doen zonder gegronde redenen .
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 20:54   quote  deeplink  
lenen is altijd het laatste wat je wilt in deze tijd.
0 fiscaal voordeel meer . vrijwel 0 rente op Eigen Vermogen , en de gewone leningen zijn altijd pittig duur.
Plus je kunt dan beter eerst dit betalen , en als de nood aan de man is of zich een echte buitenkans voordoet , dan lenen ,, als laatste optie dus, veel logischer .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juni 2018 door van geil --
VVout
 VVout - maandag 25 juni 2018 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 20:32 schreef van geil het volgende:
Je zult toch met me eens zijn Henk, dat 8,5 miljoen lenen ( en waarschijnlijk 2 keer) niet aan de orde was , als er geld vrij op de plank ligt ?
Fout, door het te lenen drukt het niet op je jaarbegroting maar kan je het over meerdere jaren uitsmeren. Er zal bovendien door de belasting een aantekening worden gemaakt dat dit een ontwikkelingsinvestering was met vergunstigde condities omdat het ten goede komt voor de stedelijke ontwikkeling en kan je die ook nog afschrijven over meerdere jaren. Allemaal voordelen die je misloopt als je in één keer je knip trekt. En geld lenen met een bank achter je die geïnteresseerd is in het grotere geheel kost geen fluit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juni 2018 door VVout --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 juni 2018 - 21:19   quote  deeplink  
Zeg eerlijk, denk je werkelijk dat welke partij dan ook baat heeft bij een sportief gewurgde club?
Renteklimaat is zwaar ongunstig, zeker. Maar een gegronde reden kan de sportief succesvolle aanloop zijn, en navenante financiële ruimte.
Een gok, ja, maar teveel belanghebbenden die dit scenario nodig hebben.
VVout
 VVout - maandag 25 juni 2018 - 21:22   quote  deeplink  
Heeft Feyenoord in eens geen schulden meer btw of alleen maar minder schuld en meer bestedingsruimte?
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 21:17 schreef VVout het volgende:

[..]

Fout, door het te lenen drukt het niet op je jaarbegroting maar kan je het over meerdere jaren uitsmeren. Er zal bovendien door de belasting een aantekening worden gemaakt dat dit een ontwikkelingsinvestering was met vergunstigde condities omdat het ten goede komt voor de stedelijke ontwikkeling en kan je die ook nog afschrijven over meerdere jaren. Allemaal voordelen die je misloopt als je in één keer je knip trekt. En geld lenen met een bank achter je die geïnteresseerd is in het grotere geheel kost geen fluit.
Nee , een uitgave heeft niets met je begroting te maken, een lening drukt juist op je begroting.
De rest is ????

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juni 2018 door van geil --
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 21:22 schreef VVout het volgende:
Heeft Feyenoord in eens geen schulden meer btw of alleen maar minder schuld en meer bestedingsruimte?
Ie ieder geval een forse bij de vrienden van , en nu aan Goldman, de rest is vaag , evenals het nieuwe trainingscomplex.
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 juni 2018 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 21:22 schreef VVout het volgende:
Heeft Feyenoord in eens geen schulden meer btw of alleen maar minder schuld en meer bestedingsruimte?
Geen rentedragende. Alleen aandelen vvF.

Plus nu hypotheek op 1908
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 21:28 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Geen rentedragende. Alleen aandelen vvF.

Plus nu hypotheek op 1908
Wat is dat laatste Stylzz ?
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 juni 2018 - 21:30   quote  deeplink  
Nieuwe trainingscomplex toch?
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 21:30   quote  deeplink  
Ik bedoel het bedrag
Was n beetje onduidelijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juni 2018 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 juni 2018 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 21:30 schreef van geil het volgende:
Ik bedoel het bedrag
Was n beetje onduidelijk
De bouw van sportcomplex '1908' koste 9,5 miljoen euro en dit is dus deels betaald door de sportieve prestaties. ''Deels gefinancierd met een hypotheek, deels uit eigen middelen met de Champions League-miljoenen van vorig jaar. Alles zonder subsidie en zonder de Vrienden van Feyenoord'', vertelt Jan de Jong tegenover het Algemeen Dagblad.
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 21:33   quote  deeplink  
Het totaal was 9,5 miljoen , dat zal toch niet allemaal geleend zijn mag ik hopen?
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 21:33   quote  deeplink  
Ah , je gaf het antwoord al.
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 21:35   quote  deeplink  
Dus een hypotheek , lening Goldman , en de rente vrije ( wat 4 procent betekend ) van de vrienden.
Voila Henk, het antwoord is dus gelijk de bevestiging.
Geen geld op het nachtkastje.
Maar dus gewoon reserveringen en afbetalingen voor verplichtingen .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juni 2018 door van geil --
VVout
 VVout - maandag 25 juni 2018 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 21:25 schreef van geil het volgende:

[..]

Nee , een uitgave heeft niets met je begroting te maken, een lening drukt juist op je begroting.
De rest is ????
Als je een uitgave verdeelt over 5 jaar dmv een lening hoef je per jaar 4/5 minder ruimte over te houden in je jaarlijkse begroting plus de rente.
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 21:56   quote  deeplink  
Dit worden we echt niet eens.
VVout
 VVout - maandag 25 juni 2018 - 21:58   quote  deeplink  
Dat wil je ook niet.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 juni 2018 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 21:32 schreef Stylzz het volgende:

[..]

De bouw van sportcomplex '1908' koste 9,5 miljoen euro en dit is dus deels betaald door de sportieve prestaties. ''Deels gefinancierd met een hypotheek, deels uit eigen middelen met de Champions League-miljoenen van vorig jaar. Alles zonder subsidie en zonder de Vrienden van Feyenoord'', vertelt Jan de Jong tegenover het Algemeen Dagblad.
Heldere taal. Met de vraag of alle inkomsten dan ook werkelijk tot 0 uitgavebudget verdampt zijn.
ar
 ar - maandag 25 juni 2018 - 22:01   quote  deeplink  
Wat een leesvoer.
Wordt er duizelig van..
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 22:11   quote  deeplink  
Haha , ouwe doe het zelf ( er) .
Of Ar
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 25 juni 2018 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 21:58 schreef VVout het volgende:
Dat wil je ook niet.
Hahaha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 25 juni 2018 - 22:24   quote  deeplink  
Overigens denk ik wel dat van Geil een punt heeft,al is het moeilijk in te schatten.
Er word gegokt op transfergelden van Vilhena en Jörgensen..
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 22:25   quote  deeplink  
Zo grof wilde ik niet zijn, al bedoel je het anders.
@ 22.20

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juni 2018 door van geil --
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 22:24 schreef Leon FR1908 het volgende:
Overigens denk ik wel dat van Geil een punt heeft,al is het moeilijk in te schatten.
Er word gegokt op transfergelden van Vilhena en Jörgensen..
Ik denk niet gegokt , maar het lot van.
van geil
 van geil - maandag 25 juni 2018 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 22:24 schreef Leon FR1908 het volgende:
Overigens denk ik wel dat van Geil een punt heeft,al is het moeilijk in te schatten.
Er word gegokt op transfergelden van Vilhena en Jörgensen..
Ik denk niet gegokt , maar het lot van.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 25 juni 2018 - 23:39   quote  deeplink  
Volgens Gouka gaat El Ahmadi niet naar Turkije, maar (zeer waarschijnlijk) naar een andere competitie. Veel interesse voor hem.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 26 juni 2018 - 00:45   quote  deeplink  
Karim zegt voor de camera's hetzelfde. 3-4 concrete aanbiedingen. Hij gaat er daarvan 1 kiezen zo te horen.
van geil
 van geil - dinsdag 26 juni 2018 - 09:38   quote  deeplink  
5/6 miljoen ?
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 26 juni 2018 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 juni 2018 - 09:38 schreef van geil het volgende:
5/6 miljoen ?
En waarin investeren jeugd uit eigen kweek ?of welke sub sub topper kun je kopen?
van geil
 van geil - dinsdag 26 juni 2018 - 09:41   quote  deeplink  
De vervangers zijn reeds in huis, of ze goed genoeg zijn ? geen idee , ik denk het niet, Martin denkt van wel.We gaan het zien.
Nibke 7
 Nibke 7 - dinsdag 26 juni 2018 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 juni 2018 - 09:38 schreef van geil het volgende:
5/6 miljoen ?
Als hij naar China gaat misschien, anders 1á2 miljoen?
JanM
 JanM - dinsdag 26 juni 2018 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juni 2018 - 20:32 schreef van geil het volgende:
Je zult toch met me eens zijn Henk, dat 8,5 miljoen lenen ( en waarschijnlijk 2 keer) niet aan de orde was , als er geld vrij op de plank ligt ?
Dat brugkrediet is onderdeel van (de complete financiering van) het hele stadionproject. Aangezien het de bedoeling is om uiteindelijk dat nieuwe stadion te bouwen, is het dus niet meer dan logisch dat dat geld (of liever gezegd 30% ervan, want dat is het 'aandeel' van Feyenoord) niet 'van de plank' wordt betaald!

Feyenoord loopt een risico van 2,4 miljoen als na deel 1 (8 miljoen) de stekker uit het project gaat. Feyenoord moet dan gedurende 5 jaar € 480.000 per jaar aflossen.

Gaat de stekker er alsnog uit na deel 2 (9,5 miljoen), moet Feyenoord 5 miljoen betalen = € 1.000.000 gedurende 5 jaar.

Deze kosten worden dan onderdeel van de jaarlijkse exploitatiebegroting.

E.e.a. is te lezen op https://www.feyenoord-city.nl/hoe-zit-het-nou/feyenoord-kuip-zomaar-verspelen-aan-bank/

En de suggestie dat er niets gebeurt en/of dat er nog niets ligt kan natuurlijk ook naar de prullenbak: https://www.feyenoord-city.nl/downloads-documenten/
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 26 juni 2018 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 juni 2018 - 00:45 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Karim zegt voor de camera's hetzelfde. 3-4 concrete aanbiedingen. Hij gaat er daarvan 1 kiezen zo te horen.
Ontzettend jammer dat hij gaat, maar het is te billijken. Zijn vertrek vangen we niet zomaar op. Ik hoop dat Van Geel een aanjager, een balafpakker, een stofzuiger van kaliber weet op te halen ter vervanging van Karim. Ik ben altijd groot fan geweest van hem. Met hem is/was Feyenoord toch (net iets) beter. Je weet dat zijn vertrek er ooit aan zit te komen, maar nu het ws zo ver is, baal ik er toch stevig van. Hij heeft tenminste iets van mouwen opstropen, over mijn lijk en anders niet, iets waar de meeste andere middenvelders nog een voorbeeld aan mogen nemen. Nee, hij is niet gemakkelijk te vervangen. Ik hoop niet dat we dadelijk zo'n gezapig middenveld hebben dat we nog met weemoed aan hem terugdenken....
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 26 juni 2018 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 juni 2018 - 09:41 schreef van geil het volgende:
De vervangers zijn reeds in huis, of ze goed genoeg zijn ? geen idee , ik denk het niet, Martin denkt van wel.We gaan het zien.
Klinkt gek, maar ik zeg Ruudje Vormert! En toch proberen Jahanbakshs op te halen. Dan heb je samen met Berghuis de flanken goed bezet. Nadeel is dat ze beiden het best op rechts uit de voeten kunnen, dus zal het weggegooid geld zijn... laat dus maar zitten. Wanneer Berghuis vertrekt hem wel ophalen!
VVout
 VVout - dinsdag 26 juni 2018 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 juni 2018 - 11:05 schreef JanM het volgende:

[..]

Dat brugkrediet is onderdeel van (de complete financiering van) het hele stadionproject. Aangezien het de bedoeling is om uiteindelijk dat nieuwe stadion te bouwen, is het dus niet meer dan logisch dat dat geld (of liever gezegd 30% ervan, want dat is het 'aandeel' van Feyenoord) niet 'van de plank' wordt betaald!

Feyenoord loopt een risico van 2,4 miljoen als na deel 1 (8 miljoen) de stekker uit het project gaat. Feyenoord moet dan gedurende 5 jaar € 480.000 per jaar aflossen.

Gaat de stekker er alsnog uit na deel 2 (9,5 miljoen), moet Feyenoord 5 miljoen betalen = € 1.000.000 gedurende 5 jaar.

Deze kosten worden dan onderdeel van de jaarlijkse exploitatiebegroting.

E.e.a. is te lezen op https://www.feyenoord-city.nl/hoe-zit-het-nou/feyenoord-kuip-zomaar-verspelen-aan-bank/

En de suggestie dat er niets gebeurt en/of dat er nog niets ligt kan natuurlijk ook naar de prullenbak: https://www.feyenoord-city.nl/downloads-documenten/
Hou maar op, hij denk daar toch anders over. Als je 17,5 miljoen op de plank hebt leggen hoef je ze niet te lenen en drukt dat dit jaar op je budget om spelers te kopen, als er al wat interessants is.
Milo
 Milo - dinsdag 26 juni 2018 - 12:46   quote  deeplink  
Nigel de Jong? Ipv Karim?
VVout
 VVout - dinsdag 26 juni 2018 - 19:30   quote  deeplink  
Wat is er met de Jong!
van geil
 van geil - dinsdag 26 juni 2018 - 19:34   quote  deeplink  
Laten we Neeskens polsen
VVout
 VVout - dinsdag 26 juni 2018 - 19:36   quote  deeplink  
Ik zie het al, dit gaan we niet eens worden.
van geil
 van geil - dinsdag 26 juni 2018 - 19:37   quote  deeplink  
Hahaha
dat wil je niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.









0.4758219