BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Volendam (KNVB Beker: woensdag 25 september, 20:45): 4 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 september 2013 - 00:25   quote  deeplink  
speak to you later, gap. Truste
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 26 september 2013 - 00:30   quote  deeplink  
Zekers slaap lekker ouwe
Loetje
 Loetje - donderdag 26 september 2013 - 01:47   quote  deeplink  
Dit was verreweg de slechtste wedstrijd die ik ooit bij gewoond heb. Sfeer was prima overigens
Loetje
 Loetje - donderdag 26 september 2013 - 01:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 22:58 schreef remco k het volgende:
Een hele dikke 10 trouwens voor het Ajax publiek dat er zit..
Dankje Hahaha. Sfeer was inderdaad goed. Iemand ergens gelezen hoeveel toeschouwers er waren? Ik schat 20.000??
Noordkoreavangaal
 Noordkoreavangaal - donderdag 26 september 2013 - 02:17   quote  deeplink  
Net terug uit arena: geweldige f-side. Hoessen kan niet voetballen maar Anderson en DeSa waren geweldig, geen tikkie terug maar probeerden een man te passeren en dat bracht snelheid.. Eindelijk een beetje doelgerichte snelheid. Risicoloos balletje breeed kennen we nu wel.
Noordkoreavangaal
 Noordkoreavangaal - donderdag 26 september 2013 - 02:22   quote  deeplink  
Castillion kan echt niet slechter zijn" dantikkie terug" Hoessen
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 september 2013 - 07:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 00:25 schreef Ronald 1960 het volgende:
speak to you later, gap. Truste
om even op die 15 miljoen terug te komen:
Finbogasson en Maduro(gratis ophalen)

-------------Cillissen------------
ligeon--veltman-moisander-boilissen
-----------Maduro(alleen gratis)-----
de jong-------------Fischer
Bojan-------finbogasson---Andersen

Tadic kan ook nog voor linksbuiten dan bojan op de plek fischer

De sa----sigtorsson----Tadic krijg je dan
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 26 september 2013 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 07:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

om even op die 15 miljoen terug te komen:
Finbogasson en Maduro(gratis ophalen)

-------------Cillissen------------
ligeon--veltman-moisander-boilissen
-----------Maduro(alleen gratis)-----
de jong-------------Fischer
Bojan-------finbogasson---Andersen

Tadic kan ook nog voor linksbuiten dan bojan op de plek fischer

De sa----sigtorsson----Tadic krijg je dan
Finbigason kost al 15 miljoen. 10 mil voor een buitenlandse transfer en 15 mil voor een binnenlandse transfer.
Tadic kost al 15 mil voor een buitenlandse transfer en binnenland is niet bespreekbaar.

Maduro is pas volgend jaar oktober wedstrijd fit.
Maak aub een opstelling waarin spelers wedstrijd fit zijn.

Ik zou er voor tekenen. Als maduro wedstrijd ritme had en als jij 30 mil neerlegt voor tadic en finboagason
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 13:22   quote  deeplink  
Ajax boekt nettowinst van 18 miljoen

Ajax heeft in het boekjaar 2012/2013 een nettowinst behaald van 18,2 miljoen euro. Dat is 8,5 miljoen meer dan een seizoen eerder. Dat maakte de beursgenoteerde voetbalclub uit Amsterdam donderdag bekend.

De winststijging is te danken aan hogere vergoedingssommen uit de verkoop van spelers, 24 miljoen euro tegen 13,6 miljoen euro een jaar eerder. Vorig seizoen zag Ajax Jan Verthongen vertrekken naar Tottenham Hotspur, Gregory van der Wiel naar Paris Saint-Germain en Vurnon Anita naar Newcastle United.

Eenmalige meevaller
Het operationeel resultaat, waarin die inkomsten niet worden meegerekend, viel terug van 13,1 naar 10,2 miljoen euro. Die daling komt mede doordat Ajax in het voorgaande seizoen een eenmalige meevaller kende in de vorm van een lagere naheffing door de Belastingdienst op de transfers van Michael Laudrup en Shota Arveladze in 1997.

Mede door het behaalde kampioenschap in het seizoen 2011/2012 stegen de salariskosten van Ajax als geheel bedrijf licht, met 1,9 miljoen naar 46,9 miljoen euro. Ook groeide het aantal werknemers van de club in de facilitaire functies. Daarentegen daalden de spelerssalarissen met bijna een miljoen euro, geheel volgens het nieuw opgestelde beleid van de club.

De omzet steeg licht tot 105,6 miljoen euro. Dat was te danken uit hogere opbrengsten uit sponsoring, televisierechten en de verkoop van bijvoorbeeld shirtjes, petjes en sjaaltjes. De 'voetbalomzet', die bestaat uit de inkomsten uit de wedstrijdpremies, kaartverkoop en verhuur van business seats en skyboxen, daalde juist van 48,1 naar 46,2 miljoen euro.

Ajax verkocht in het seizoen 2012/2013 weliswaar iets minder seizoenkaarten dan het jaar ervoor, maar dat werd door een prijsindexatie gecompenseerd. In totaal bestelden 39.547 supporters een seizoenkaart.

Champions League
Voor het lopende boekjaar verwacht Ajax opnieuw een positief operationeel resultaat, onder meer dankzij de deelname aan de UEFA Champions League. Ook netto houdt de club naar verwachting geld over, mede dankzij de verkoop van Christian Eriksen, Toby Alderweireld en Derk Boerrigter aan respectievelijk Tottenham Hotspur, Atlético Madrid en Celtic.

Bron: http://www.ad.nl

Kijk, Ajax-vrienden, daar draait het alleen nog maar om bij het "bedrijf Ajax". WINST MAKEN OP DE SPAAREKENING EN NIET OP HET VELD !!!

Het resultaat hebben we gisterenavond opnieuw gezien: grote problemen hebben met FC Volendam... Hoe veel erger kan het nog worden???? Ik ben ziedend!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 september 2013 door Pietje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 26 september 2013 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 13:22 schreef Pietje het volgende:
Ajax boekt nettowinst van 18 miljoen

Ajax heeft in het boekjaar 2012/2013 een nettowinst behaald van 18,2 miljoen euro. Dat is 8,5 miljoen meer dan een seizoen eerder. Dat maakte de beursgenoteerde voetbalclub uit Amsterdam donderdag bekend.

De winststijging is te danken aan hogere vergoedingssommen uit de verkoop van spelers, 24 miljoen euro tegen 13,6 miljoen euro een jaar eerder. Vorig seizoen zag Ajax Jan Verthongen vertrekken naar Tottenham Hotspur, Gregory van der Wiel naar Paris Saint-Germain en Vurnon Anita naar Newcastle United.

Eenmalige meevaller
Het operationeel resultaat, waarin die inkomsten niet worden meegerekend, viel terug van 13,1 naar 10,2 miljoen euro. Die daling komt mede doordat Ajax in het voorgaande seizoen een eenmalige meevaller kende in de vorm van een lagere naheffing door de Belastingdienst op de transfers van Michael Laudrup en Shota Arveladze in 1997.

Mede door het behaalde kampioenschap in het seizoen 2011/2012 stegen de salariskosten van Ajax als geheel bedrijf licht, met 1,9 miljoen naar 46,9 miljoen euro. Ook groeide het aantal werknemers van de club in de facilitaire functies. Daarentegen daalden de spelerssalarissen met bijna een miljoen euro, geheel volgens het nieuw opgestelde beleid van de club.

De omzet steeg licht tot 105,6 miljoen euro. Dat was te danken uit hogere opbrengsten uit sponsoring, televisierechten en de verkoop van bijvoorbeeld shirtjes, petjes en sjaaltjes. De 'voetbalomzet', die bestaat uit de inkomsten uit de wedstrijdpremies, kaartverkoop en verhuur van business seats en skyboxen, daalde juist van 48,1 naar 46,2 miljoen euro.

Ajax verkocht in het seizoen 2012/2013 weliswaar iets minder seizoenkaarten dan het jaar ervoor, maar dat werd door een prijsindexatie gecompenseerd. In totaal bestelden 39.547 supporters een seizoenkaart.

Champions League
Voor het lopende boekjaar verwacht Ajax opnieuw een positief operationeel resultaat, onder meer dankzij de deelname aan de UEFA Champions League. Ook netto houdt de club naar verwachting geld over, mede dankzij de verkoop van Christian Eriksen, Toby Alderweireld en Derk Boerrigter aan respectievelijk Tottenham Hotspur, Atlético Madrid en Celtic.

Bron: http://www.ad.nl

Kijk, Ajax-vrienden, daar draait het alleen nog maar om bij het "bedrijf Ajax". WINST MAKEN OP DE SPAAREKENING EN NIET OP HET VELD !!!

Het resultaat hebben we gisterenavond opnieuw gezien: grote problemen hebben met FC Volendam... Hoe veel erger kan het nog worden???? Ik ben ziedend!!!
Zo zo. Je conclusie heb je wel heel makkelijk getrokken he.

Cruijff is het met je eens. Geld moet op het veld staan en niet op de spaarrekening.

Daar ben ik het ook mee eens.
Maar lukraak met geld strooien heeft geen zin.
Er word geld investeerd in het stadion en de jeugdopleiding.

Anders haal je sulejmani weer terug en maak je weer 17 miljoen over.

Jeugd groeit niet zo snel als je zou willen.

Daarnaast hebben we veel talenten en die staan op het veld. Alleen niet in ajax 1.

Ajax 1 is kampioens waardig dus wat is nou eigenlijk het probleem?
Ajax maakt winst. Ajax blijft en is de kampioen.

Vergeet vorig jaar niet. Ado roda thuis werden ook gelijk gespeeld. Ook met eriksen en alderweirld.

Trek ff 100 miljoen uit voor messi.. denk ff na zulke spelers komen niet. Alle andere zijn ajax onwaardig.
Daarmee geef je geld uit en je schiet er niks mee op..
Wacht maar gewoon af. Reken ajax af als de wedstrijd gespeeld is. Ik bedoel dus na 34ste wedstrijd.
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 14:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zo zo. Je conclusie heb je wel heel makkelijk getrokken he.

Cruijff is het met je eens. Geld moet op het veld staan en niet op de spaarrekening.

Daar ben ik het ook mee eens.
Maar lukraak met geld strooien heeft geen zin.
Er word geld investeerd in het stadion en de jeugdopleiding.

Anders haal je sulejmani weer terug en maak je weer 17 miljoen over.

Jeugd groeit niet zo snel als je zou willen.

Daarnaast hebben we veel talenten en die staan op het veld. Alleen niet in ajax 1.

Ajax 1 is kampioens waardig dus wat is nou eigenlijk het probleem?
Ajax maakt winst. Ajax blijft en is de kampioen.

Vergeet vorig jaar niet. Ado roda thuis werden ook gelijk gespeeld. Ook met eriksen en alderweirld.

Trek ff 100 miljoen uit voor messi.. denk ff na zulke spelers komen niet. Alle andere zijn ajax onwaardig.
Daarmee geef je geld uit en je schiet er niks mee op..
Wacht maar gewoon af. Reken ajax af als de wedstrijd gespeeld is. Ik bedoel dus na 34ste wedstrijd.
Lees mijn diverse posts eens terug van de afgelopen maanden/jaren. Nergens schrijf ik, dat Ajax lukraak geld moet uitgeven. Sterker, ik vind (net als jij) dat je dat niet moet doen. Wèl schreef ik en dat herhaal ik nog maar eens een keer, dat je af en toe gericht moet kopen, wanneer je ziet dat je op een bepaalde positie tekort schiet. Ik denk daarbij aan een vleugelspits, een CVM (ik verlang zo naar Anita...) en een leider, die de jonge jongens bij de hand neemt, op het veld en in de kleedkamer. En daarbij mag je enigszins van de regel "Ajax geeft NOOIT meer dan 5 miljoen uit aan één speler) afwijken, indien de praktijk leert, dat dat wel nodig is. Vergeet daarbij niet, dat Ajax dat "extra" bedrag, dat zij hebben uitgegeven, weer kunnen terugverdienen, wanneer zij zich voor de Champions League plaatsen door een kampioenschap. Waar ik pertinent wèl op doel is het feit, dat Ajax de miljoenen koestert die op de spaarrekening staan, dus primair een bedrijf willen zijn en sucundair een voetbalclub. En laat dat nou precies ook het betoog zijn van Johan Cruijff..!!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 26 september 2013 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 14:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Lees mijn diverse posts eens terug van de afgelopen maanden/jaren. Nergens schrijf ik, dat Ajax lukraak geld moet uitgeven. Sterker, ik vind (net als jij) dat je dat niet moet doen. Wèl schreef ik en dat herhaal ik nog maar eens een keer, dat je af en toe gericht moet kopen, wanneer je ziet dat je op een bepaalde positie tekort schiet. Ik denk daarbij aan een vleugelspits, een CVM (ik verlang zo naar Anita...) en een leider, die de jonge jongens bij de hand neemt, op het veld en in de kleedkamer. En daarbij mag je enigszins van de regel "Ajax geeft NOOIT meer dan 5 miljoen uit aan één speler) afwijken, indien de praktijk leert, dat dat wel nodig is. Vergeet daarbij niet, dat Ajax dat "extra" bedrag, dat zij hebben uitgegeven, weer kunnen terugverdienen, wanneer zij zich voor de Champions League plaatsen door een kampioenschap. Waar ik pertinent wèl op doel is het feit, dat Ajax de miljoenen koestert die op de spaarrekening staan, dus primair een bedrijf willen zijn en sucundair een voetbalclub. En laat dat nou precies ook het betoog zijn van Johan Cruijff..!!!
Omdat jij ouder en wijzer ben dan ik verwoord jij het wat makkelijker ;-)......maar ik ben het hartgrondig met je eens.... ouwe(knar)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 september 2013 door Nenam_tiL --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 september 2013 - 16:07   quote  deeplink  
Zou het niet zo kunnen zijn dat wij allemaal niet weten WAAROM ajax dat geld op de bank heeft? Wij kunnen niet binnen de club kijken en zijn er niet bij als er afspraken gemaakt worden over het bedrijf en de voetbalclub ajax. Ik snap echt wel dat wij (ja, ik ook) als supporter willen dat ajax 1 goed voetbalt en altijd kampioen wordt en het liefst heel veel doelpunten maakt. Dat lukt nu niet. HELAAS!!

Nogmaals, wij kunnen alleen maar gissen waarom er zo veel geld op de bank staat en nu absoluut niet op het veld.

Maar we willen het wel graag weten.....
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 september 2013 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 08:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Finbigason kost al 15 miljoen. 10 mil voor een buitenlandse transfer en 15 mil voor een binnenlandse transfer.
Tadic kost al 15 mil voor een buitenlandse transfer en binnenland is niet bespreekbaar.

Maduro is pas volgend jaar oktober wedstrijd fit.
Maak aub een opstelling waarin spelers wedstrijd fit zijn.

Ik zou er voor tekenen. Als maduro wedstrijd ritme had en als jij 30 mil neerlegt voor tadic en finboagason
Zeg toch niet dat je finbogasson en Tadic moet halen?
Tadic heb je denk ik wel voor 15 Finbogasson voor max. 10
Antwoord alleen op de vraag wie halen als je 15 miljoen kon betalen
Mijn voorkeuren die spelen elders! Maher, Djuricic, Douglas, Bony, van ginkel, Chadli
Blijven Tadic en Finbogasson over!
Goedkopere nl alternatieven zijn Zivcovic, Kostic, Ziyech.
Met het huidige team geen schijn van kans!!!
remco k
 remco k - donderdag 26 september 2013 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 23:42 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Jesus wat een zwever ben jij....rot op man
Weet ik, maar moet toch wat zeggen..
remco k
 remco k - donderdag 26 september 2013 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 13:22 schreef Pietje het volgende:
Ajax boekt nettowinst van 18 miljoen

Ajax heeft in het boekjaar 2012/2013 een nettowinst behaald van 18,2 miljoen euro. Dat is 8,5 miljoen meer dan een seizoen eerder. Dat maakte de beursgenoteerde voetbalclub uit Amsterdam donderdag bekend.

De winststijging is te danken aan hogere vergoedingssommen uit de verkoop van spelers, 24 miljoen euro tegen 13,6 miljoen euro een jaar eerder. Vorig seizoen zag Ajax Jan Verthongen vertrekken naar Tottenham Hotspur, Gregory van der Wiel naar Paris Saint-Germain en Vurnon Anita naar Newcastle United.

Eenmalige meevaller
Het operationeel resultaat, waarin die inkomsten niet worden meegerekend, viel terug van 13,1 naar 10,2 miljoen euro. Die daling komt mede doordat Ajax in het voorgaande seizoen een eenmalige meevaller kende in de vorm van een lagere naheffing door de Belastingdienst op de transfers van Michael Laudrup en Shota Arveladze in 1997.

Mede door het behaalde kampioenschap in het seizoen 2011/2012 stegen de salariskosten van Ajax als geheel bedrijf licht, met 1,9 miljoen naar 46,9 miljoen euro. Ook groeide het aantal werknemers van de club in de facilitaire functies. Daarentegen daalden de spelerssalarissen met bijna een miljoen euro, geheel volgens het nieuw opgestelde beleid van de club.

De omzet steeg licht tot 105,6 miljoen euro. Dat was te danken uit hogere opbrengsten uit sponsoring, televisierechten en de verkoop van bijvoorbeeld shirtjes, petjes en sjaaltjes. De 'voetbalomzet', die bestaat uit de inkomsten uit de wedstrijdpremies, kaartverkoop en verhuur van business seats en skyboxen, daalde juist van 48,1 naar 46,2 miljoen euro.

Ajax verkocht in het seizoen 2012/2013 weliswaar iets minder seizoenkaarten dan het jaar ervoor, maar dat werd door een prijsindexatie gecompenseerd. In totaal bestelden 39.547 supporters een seizoenkaart.

Champions League
Voor het lopende boekjaar verwacht Ajax opnieuw een positief operationeel resultaat, onder meer dankzij de deelname aan de UEFA Champions League. Ook netto houdt de club naar verwachting geld over, mede dankzij de verkoop van Christian Eriksen, Toby Alderweireld en Derk Boerrigter aan respectievelijk Tottenham Hotspur, Atlético Madrid en Celtic.

Bron: http://www.ad.nl

Kijk, Ajax-vrienden, daar draait het alleen nog maar om bij het "bedrijf Ajax". WINST MAKEN OP DE SPAAREKENING EN NIET OP HET VELD !!!

Het resultaat hebben we gisterenavond opnieuw gezien: grote problemen hebben met FC Volendam... Hoe veel erger kan het nog worden???? Ik ben ziedend!!!
Afgelopen jaar vrijwel net zo veel problemen met Sneek.. Toen was er niks aan de hand..
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 26 september 2013 - 18:22   quote  deeplink  
Wanneer luuk de jong tot de winter niet of nauwelijks voetbalt is het een goedkoop alternatief om hem te kopen ( of te huren) aangezien Ajax alleen spelers koopt voor schraapprijzen!!
remco k
 remco k - donderdag 26 september 2013 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 14:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Lees mijn diverse posts eens terug van de afgelopen maanden/jaren. Nergens schrijf ik, dat Ajax lukraak geld moet uitgeven. Sterker, ik vind (net als jij) dat je dat niet moet doen. Wèl schreef ik en dat herhaal ik nog maar eens een keer, dat je af en toe gericht moet kopen, wanneer je ziet dat je op een bepaalde positie tekort schiet. Ik denk daarbij aan een vleugelspits, een CVM (ik verlang zo naar Anita...) en een leider, die de jonge jongens bij de hand neemt, op het veld en in de kleedkamer. En daarbij mag je enigszins van de regel "Ajax geeft NOOIT meer dan 5 miljoen uit aan één speler) afwijken, indien de praktijk leert, dat dat wel nodig is. Vergeet daarbij niet, dat Ajax dat "extra" bedrag, dat zij hebben uitgegeven, weer kunnen terugverdienen, wanneer zij zich voor de Champions League plaatsen door een kampioenschap. Waar ik pertinent wèl op doel is het feit, dat Ajax de miljoenen koestert die op de spaarrekening staan, dus primair een bedrijf willen zijn en sucundair een voetbalclub. En laat dat nou precies ook het betoog zijn van Johan Cruijff..!!!
Je laatste zin ben over het bedrijf ben ik niet met je eens. Uiteraard is men trots op het geld dat verdient is en de cijfers die ze schrijven, maar mag dat niet dan?? Ik zou daar ook rete trots op zijn.. En volgens mij zegt deze directie die er net zit dat er nog veel moet veranderen, met name de scouting en de manier van aankopen, Overmars zegt zelf letterlijk dat ze de "Chadli" gok veel vaker moeten gaan nemen. Dus het is simpelweg ook nog niet goed wat ze daar doen, maar er wordt wel aan gewerkt. Dat is iets waar deze jongens ook aan werken en nog moeten bijleren. Ze zitten er per slot van rekening net.

Ook zegt deze directie dat ze wel degelijk veel geld voor een speler willen betalen, alleen moet ie dan wel van een bepaalde klasse zijn. En het moet vrijwel een zekerheidje zijn dat ie bij ons slaagt. Ik kan geen speler opnoemen die rond de 10 miljoen te halen was en zeker bij Ajax direct een versterking was geweest. Neem bijvoorbeeld een Maher, die bewijst namelijk dat je niet even naar een nieuwe club gaat en direct bepalend kan zijn, dat lukt maar een handje vol spelers, Duarte doet het bij ons niet minder goed dan Maher bij PSV.
Ook zijn er gewoon vervangers gehaald voor de vertrokken spelers, of zijn uit de jeugd gekomen.. Denswill wordt alom geroemd, en Serrero/ Duarte doen het ook prima, de slechtste spelers van dit Ajax zijn de jongens die de afgelopen 1 of 2 jaar ook al basis waren bij Ajax..

Wat kun je daar dan aan doen??
joduh
 joduh - donderdag 26 september 2013 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 13:22 schreef Pietje het volgende:
Ajax boekt nettowinst van 18 miljoen

Ajax heeft in het boekjaar 2012/2013 een nettowinst behaald van 18,2 miljoen euro. Dat is 8,5 miljoen meer dan een seizoen eerder. Dat maakte de beursgenoteerde voetbalclub uit Amsterdam donderdag bekend.

De winststijging is te danken aan hogere vergoedingssommen uit de verkoop van spelers, 24 miljoen euro tegen 13,6 miljoen euro een jaar eerder. Vorig seizoen zag Ajax Jan Verthongen vertrekken naar Tottenham Hotspur, Gregory van der Wiel naar Paris Saint-Germain en Vurnon Anita naar Newcastle United.

Eenmalige meevaller
Het operationeel resultaat, waarin die inkomsten niet worden meegerekend, viel terug van 13,1 naar 10,2 miljoen euro. Die daling komt mede doordat Ajax in het voorgaande seizoen een eenmalige meevaller kende in de vorm van een lagere naheffing door de Belastingdienst op de transfers van Michael Laudrup en Shota Arveladze in 1997.

Mede door het behaalde kampioenschap in het seizoen 2011/2012 stegen de salariskosten van Ajax als geheel bedrijf licht, met 1,9 miljoen naar 46,9 miljoen euro. Ook groeide het aantal werknemers van de club in de facilitaire functies. Daarentegen daalden de spelerssalarissen met bijna een miljoen euro, geheel volgens het nieuw opgestelde beleid van de club.

De omzet steeg licht tot 105,6 miljoen euro. Dat was te danken uit hogere opbrengsten uit sponsoring, televisierechten en de verkoop van bijvoorbeeld shirtjes, petjes en sjaaltjes. De 'voetbalomzet', die bestaat uit de inkomsten uit de wedstrijdpremies, kaartverkoop en verhuur van business seats en skyboxen, daalde juist van 48,1 naar 46,2 miljoen euro.

Ajax verkocht in het seizoen 2012/2013 weliswaar iets minder seizoenkaarten dan het jaar ervoor, maar dat werd door een prijsindexatie gecompenseerd. In totaal bestelden 39.547 supporters een seizoenkaart.

Champions League
Voor het lopende boekjaar verwacht Ajax opnieuw een positief operationeel resultaat, onder meer dankzij de deelname aan de UEFA Champions League. Ook netto houdt de club naar verwachting geld over, mede dankzij de verkoop van Christian Eriksen, Toby Alderweireld en Derk Boerrigter aan respectievelijk Tottenham Hotspur, Atlético Madrid en Celtic.

Bron: http://www.ad.nl

Kijk, Ajax-vrienden, daar draait het alleen nog maar om bij het "bedrijf Ajax". WINST MAKEN OP DE SPAAREKENING EN NIET OP HET VELD !!!

Het resultaat hebben we gisterenavond opnieuw gezien: grote problemen hebben met FC Volendam... Hoe veel erger kan het nog worden???? Ik ben ziedend!!!
pietje is slim!!!
joduh
 joduh - donderdag 26 september 2013 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 14:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Lees mijn diverse posts eens terug van de afgelopen maanden/jaren. Nergens schrijf ik, dat Ajax lukraak geld moet uitgeven. Sterker, ik vind (net als jij) dat je dat niet moet doen. Wèl schreef ik en dat herhaal ik nog maar eens een keer, dat je af en toe gericht moet kopen, wanneer je ziet dat je op een bepaalde positie tekort schiet. Ik denk daarbij aan een vleugelspits, een CVM (ik verlang zo naar Anita...) en een leider, die de jonge jongens bij de hand neemt, op het veld en in de kleedkamer. En daarbij mag je enigszins van de regel "Ajax geeft NOOIT meer dan 5 miljoen uit aan één speler) afwijken, indien de praktijk leert, dat dat wel nodig is. Vergeet daarbij niet, dat Ajax dat "extra" bedrag, dat zij hebben uitgegeven, weer kunnen terugverdienen, wanneer zij zich voor de Champions League plaatsen door een kampioenschap. Waar ik pertinent wèl op doel is het feit, dat Ajax de miljoenen koestert die op de spaarrekening staan, dus primair een bedrijf willen zijn en sucundair een voetbalclub. En laat dat nou precies ook het betoog zijn van Johan Cruijff..!!!
yeah!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 26 september 2013 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:10 schreef joduh het volgende:

[..]

pietje is slim!!!
+ 33 ouwe
joduh
 joduh - donderdag 26 september 2013 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:46 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

+ 33 ouwe
slimmer dan wij beiden bij mekaar ouwe hahahah
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 18:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Je laatste zin ben over het bedrijf ben ik niet met je eens. Uiteraard is men trots op het geld dat verdient is en de cijfers die ze schrijven, maar mag dat niet dan?? Ik zou daar ook rete trots op zijn.. En volgens mij zegt deze directie die er net zit dat er nog veel moet veranderen, met name de scouting en de manier van aankopen, Overmars zegt zelf letterlijk dat ze de "Chadli" gok veel vaker moeten gaan nemen. Dus het is simpelweg ook nog niet goed wat ze daar doen, maar er wordt wel aan gewerkt. Dat is iets waar deze jongens ook aan werken en nog moeten bijleren. Ze zitten er per slot van rekening net.

Ook zegt deze directie dat ze wel degelijk veel geld voor een speler willen betalen, alleen moet ie dan wel van een bepaalde klasse zijn. En het moet vrijwel een zekerheidje zijn dat ie bij ons slaagt. Ik kan geen speler opnoemen die rond de 10 miljoen te halen was en zeker bij Ajax direct een versterking was geweest. Neem bijvoorbeeld een Maher, die bewijst namelijk dat je niet even naar een nieuwe club gaat en direct bepalend kan zijn, dat lukt maar een handje vol spelers, Duarte doet het bij ons niet minder goed dan Maher bij PSV.
Ook zijn er gewoon vervangers gehaald voor de vertrokken spelers, of zijn uit de jeugd gekomen.. Denswill wordt alom geroemd, en Serrero/ Duarte doen het ook prima, de slechtste spelers van dit Ajax zijn de jongens die de afgelopen 1 of 2 jaar ook al basis waren bij Ajax..

Wat kun je daar dan aan doen??
Ik zeg niet, dat de directie van een BEDRIJF niet trots mag zijn op het schrijven van zwarte cijfers. Maar is dat primair ook de doelstelling van een VOETBALCLUB??Laat ik nou denken, dat een voetbalclub allereerst trots is (zou moeten zijn) op zijn sportieve prestaties en wanneer ook de financiën helemaal in orde zijn, is dat mooi meegenomen.

Je vroeg me, wat "je" er aan kan doen. Nou ik zou zeggen, adequaat op de "behoefte" inspelen. Als de hoofdtrainer vroegtijdig aangeeft een of twee flankspitsen nodig (!) te hebben en de directie wacht tot één dag voor het afsluiten van de transferwindow... Daar kun je dus ALLES aan doen. Wij met z'n allen konden op onze klompen aanvoelen, dat Ajax wederom te laat in actie kwam en dus weer overal "NEE" te horen kreeg. Je kunt ten ene male niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ja, het kan wel, maar dan weet je, dat je overal naast zit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 september 2013 door Pietje --
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:51 schreef joduh het volgende:

[..]

slimmer dan wij beiden bij mekaar ouwe hahahah
Nou, nou, dat valt wel mee, hoor. Onderschat jezelf niet !!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 26 september 2013 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:51 schreef joduh het volgende:

[..]

slimmer dan wij beiden bij mekaar ouwe hahahah
Is ook een hele grote meneer hoor.....Joduh....zelf wij moeten u zeggen
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:46 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

+ 33 ouwe
Dat was de uitslag Heerensveen-Ajax... :-(
joduh
 joduh - donderdag 26 september 2013 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:52 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Is ook een hele grote meneer hoor.....Joduh....zelf wij moeten u zeggen
met een buiging....
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 15:37 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Omdat jij ouder en wijzer ben dan ik verwoord jij het wat makkelijker ;-)......maar ik ben het hartgrondig met je eens.... ouwe(knar)
Jij mag me ouwe knar noemen. Dat ben ik ook... in februari word ik 65 jaar... Pfffff
joduh
 joduh - donderdag 26 september 2013 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou, nou, dat valt wel mee, hoor. Onderschat jezelf niet !!!
dat doe ik ook niet pietje....tel alleen nenam niet mee hahahahahahah
joduh
 joduh - donderdag 26 september 2013 - 21:54   quote  deeplink  
grapje nenam....;-)
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:54 schreef joduh het volgende:

[..]

dat doe ik ook niet pietje....tel alleen nenam niet mee hahahahahahah
Whahahahahaha. Lol. Maar ik begrijp je goed ;-)
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:52 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Is ook een hele grote meneer hoor.....Joduh....zelf wij moeten u zeggen
Neem jezelf in de maling ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 september 2013 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 14:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Lees mijn diverse posts eens terug van de afgelopen maanden/jaren. Nergens schrijf ik, dat Ajax lukraak geld moet uitgeven. Sterker, ik vind (net als jij) dat je dat niet moet doen. Wèl schreef ik en dat herhaal ik nog maar eens een keer, dat je af en toe gericht moet kopen, wanneer je ziet dat je op een bepaalde positie tekort schiet. Ik denk daarbij aan een vleugelspits, een CVM (ik verlang zo naar Anita...) en een leider, die de jonge jongens bij de hand neemt, op het veld en in de kleedkamer. En daarbij mag je enigszins van de regel "Ajax geeft NOOIT meer dan 5 miljoen uit aan één speler) afwijken, indien de praktijk leert, dat dat wel nodig is. Vergeet daarbij niet, dat Ajax dat "extra" bedrag, dat zij hebben uitgegeven, weer kunnen terugverdienen, wanneer zij zich voor de Champions League plaatsen door een kampioenschap. Waar ik pertinent wèl op doel is het feit, dat Ajax de miljoenen koestert die op de spaarrekening staan, dus primair een bedrijf willen zijn en sucundair een voetbalclub. En laat dat nou precies ook het betoog zijn van Johan Cruijff..!!!
Mooi gereageerd Pietje...
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 22:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mooi gereageerd Pietje...
Zijn we het weer eens, Jack ?
joduh
 joduh - donderdag 26 september 2013 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Whahahahahaha. Lol. Maar ik begrijp je goed ;-)
zie je nou hoe slim je ben?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 september 2013 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 18:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Afgelopen jaar vrijwel net zo veel problemen met Sneek.. Toen was er niks aan de hand..
hahaha jij blijft er in geloven....wel met beide beentjes op de grond blijven...ik heb dit seizoen nog geen goed Ajax gezien....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 26 september 2013 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:54 schreef joduh het volgende:
grapje nenam....;-)
Homo
joduh
 joduh - donderdag 26 september 2013 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 22:03 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Homo
schatje
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 september 2013 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 18:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Je laatste zin ben over het bedrijf ben ik niet met je eens. Uiteraard is men trots op het geld dat verdient is en de cijfers die ze schrijven, maar mag dat niet dan?? Ik zou daar ook rete trots op zijn.. En volgens mij zegt deze directie die er net zit dat er nog veel moet veranderen, met name de scouting en de manier van aankopen, Overmars zegt zelf letterlijk dat ze de "Chadli" gok veel vaker moeten gaan nemen. Dus het is simpelweg ook nog niet goed wat ze daar doen, maar er wordt wel aan gewerkt. Dat is iets waar deze jongens ook aan werken en nog moeten bijleren. Ze zitten er per slot van rekening net.

Ook zegt deze directie dat ze wel degelijk veel geld voor een speler willen betalen, alleen moet ie dan wel van een bepaalde klasse zijn. En het moet vrijwel een zekerheidje zijn dat ie bij ons slaagt. Ik kan geen speler opnoemen die rond de 10 miljoen te halen was en zeker bij Ajax direct een versterking was geweest. Neem bijvoorbeeld een Maher, die bewijst namelijk dat je niet even naar een nieuwe club gaat en direct bepalend kan zijn, dat lukt maar een handje vol spelers, Duarte doet het bij ons niet minder goed dan Maher bij PSV.
Ook zijn er gewoon vervangers gehaald voor de vertrokken spelers, of zijn uit de jeugd gekomen.. Denswill wordt alom geroemd, en Serrero/ Duarte doen het ook prima, de slechtste spelers van dit Ajax zijn de jongens die de afgelopen 1 of 2 jaar ook al basis waren bij Ajax..

Wat kun je daar dan aan doen??
Djuricic....Finnbogason...Ola John...zijn spelers die ons zeker beter maken en geen 10 miljoen kosten....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 26 september 2013 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 22:03 schreef joduh het volgende:

[..]

schatje
Biertje ??
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 22:02 schreef joduh het volgende:

[..]

zie je nou hoe slim je ben?
OK, vooruit, je hebt gelijk ;-) Whahahahaha
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 september 2013 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:10 schreef joduh het volgende:

[..]

pietje is slim!!!
Ik kan er niets aan doen maar ben het Pietje altijd roerend eens....het is echt zo gesteld met ons Ajax...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 26 september 2013 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 22:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Djuricic....Finnbogason...Ola John...zijn spelers die ons zeker beter maken en geen 10 miljoen kosten....
Nee 15 minimaal.....en dan vergeet ik het salaris ff
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 september 2013 - 22:08   quote  deeplink  
leuk stel jullie (Nenam en Joduh):

Schamo ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 september 2013 door Ronald 1960 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 september 2013 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 21:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik zeg niet, dat de directie van een BEDRIJF niet trots mag zijn op het schrijven van zwarte cijfers. Maar is dat primair ook de doelstelling van een VOETBALCLUB??Laat ik nou denken, dat een voetbalclub allereerst trots is (zou moeten zijn) op zijn sportieve prestaties en wanneer ook de financiën helemaal in orde is, is dat mooi meegenomen.

Je vroeg me, wat "je" er aan kan doen. Nou ik zou zeggen, adequaat op de "behoefte" inspelen. Als de hoofdtrainer vroegtijdig aangeeft een of twee flankspitsen nodig (!) te hebben en de directie wacht tot één dag voor het afsluiten van de transferwindow... Daar kun je dus ALLES aan doen. Wij met z'n allen konden op onze klompen aanvoelen, dat Ajax wederom te laat in actie kwam en dus weer overal "NEE" te horen kreeg. Je kunt ten ene male niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ja, het kan wel, maar dan weet je, dat je overal naast zit.
Wederom Grandioos Pietje!!
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 22:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik kan er niets aan doen maar ben het Pietje altijd roerend eens....het is echt zo gesteld met ons Ajax...
Ik bloos van oor tot oor. Onderschat jezelf en anderen niet !!!
joduh
 joduh - donderdag 26 september 2013 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 22:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wederom Grandioos Pietje!!
kwijl slijm
Pietje
 Pietje - donderdag 26 september 2013 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 22:09 schreef joduh het volgende:

[..]

kwijl slijm
Maar Jack heeft natuurlijk wel helemaal gelijk !! ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 september 2013 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 22:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zijn we het weer eens, Jack ?
Het moet echt niet gekker worden.....hahahaha...maar eigenlijk is het om te huilen het beleid tot nu toe....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 september 2013 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 september 2013 - 22:09 schreef joduh het volgende:

[..]

kwijl slijm
Lekker likken...hahahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Volendam (KNVB Beker: woensdag 25 september, 20:45): 4 - 2









0.0093500