BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe kunnen we de Nederlandse competitie weer interessanter maken?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 17 april 2014 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 april 2014 - 18:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is nog altijd 7 miljoen meer.
Vergeet dat je ook meer geld verdient bij Europese wedstrijden.
Concerten die in de arena plaats vinden en ook altijd stijf uitverkocht zijn, ook daar aan verdient ajax een deel. Knvb wedstrijden waar ajax een deel van krijgt.
Alleen maar meer geld dan dat je blijft hangen in de 55 duizend.

Ik wou enkel aangeven dat er sommige denken dat we het stadion niet zouden vullen omdat we in nederland spelen.
Je vergeet wel even wat het kost om het stadion uit te breiden tot 80 duizend..

Ik ben er overigens niet op tegen dat het gebeurt hoor, maar het is echt niet de oplossing tot een sterkere competitie..
remco k
 remco k - donderdag 17 april 2014 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 april 2014 - 18:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat zou dus een faillissement zijn voor de grootste deel van de eredivisie. Als ajax niet meer langs komt bij roda en nec of nac dan zijn die clubs failliet. De middenmoot hebben een top dag als de top van de eredivisie langs komt. Die wil jij ontnemen en dat betekend faillissement. Nagedacht hoe je dat met de beker gaat doen, wat je het doet met degradatie. Wat doe je met de juplier league.

Je kan de positieve dingen benoemen maar aan dit verhaal zitten meer negatieve dingen.

Vroeger is het ons gelukt om er boven op te komen zonder nederland te verlaten.
Ik weet zeker dat het ook zonder dat opnieuw kan.
Je moet enkel het zelfde doen wat in het buitenland ook gebeurd.
Dat zijn grote stadions hebben dan komen de grote spelers van zelf wel, want die grote spelers trainen we opnieuw.
Vroeger deden we dat zonder de financiële middelen, we liepen toen namelijk ook al flink wat achter ten opzicht van destijds Italie..

Overigens ben ik voor Ajax en zie ik liever Ajax spelen in een goede competitie dan dat ik bezig ben met het behoud van de ED..
remco k
 remco k - donderdag 17 april 2014 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 april 2014 - 19:14 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Met België een competitie zou ik nog wel grappig vinden eerlijk gezegd.
Betere concurrentie, meer spanning. I wouldn't mind.
Alleen zullen de Jupiler League-clubs wegvallen of een derde divisie vormen.
Gewoon alles samen voegen, dus ook de JL..

de top 9 van beide landen spelen het eerste jaar in de hoogste divisie, de andere 9 in de league daaronder, zelfde voor de JL...
remco k
 remco k - donderdag 17 april 2014 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 april 2014 - 22:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Als je het over samenvoeging hebt dan denk je vrij snel.
Leuk, al die kleine gaan eruit en komen grote voor terug.
Grote club betekend beter verkocht en dus meer inkomsten.
Dan kan ik al niet veel voordelen noemen?

Vragen die ik heb zouden dan wel opgelost moeten worden.
1. Wat doe je met de beker?
2. Wat doe je met de clubs die afvallen? Plaats je die ook in een competitie met afvallers uit belgie?
3. Zijn de clubs die afvallen nog finacieel houdbaar als de grote clubs nog op bezoek komen?
4. Wat doe je met de clubs die in de juplier league in nederland actief zijn?

De vrouwe competitie gezamenlijk kan vanwege er geen degradatie plicht is. Dat het nieuw is en dat er geen slachtoffers zijn.

De enige die wellicht profiteren zijn de grote clubs in de competitie en alle andere zijn slachtoffer en dus ook de bonden. De vraag is ook hoe groot de winst zal zijn voor de grote omdat zowel ajax als feyenoord al vaak tegen het maximale aanzitten.
De rest is helemaal geen slachtoffer, ook de rest komt in een betere competitie te spelen, met meer ploegen van gelijke waarde..

Gewoon doen alsof het 1 land is, dus ook maar 1 beker..

En je kan vanuit alle divisies promoveren en degraderen.
remco k
 remco k - donderdag 17 april 2014 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 april 2014 - 22:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Je kunt ook denken aan de schotse variant. Een competitie met maar 9 clubs.
4x een klassieker, 4x tegen psv, 4x tegen elke club uit het linker rijtje.
1 t/m 5 speelt voor europees voetbal en 6 is middenmoot en speelt voor niks en 7 8 spelen voor degradatie playoffs en 9 degradeert sowieso.

Ajax, Psv, Feyenoord, Twente, Vitesse, AZ, Groningen, Heerenveen, Utrecht.
Dat zullen de clubs zijn die dan actief zijn.

Spannend tot op het bot maar wie degradeert, heeft zware problemen.
Dan ben je geoorloofd aan deze rij aan clubs.
PEC Zwolle, Cambuur, ADO, Go Ahead, Heracles, NAC, RKC, NEC, Roda JC.
Dus een club als Utrecht moet zich voorbereiden op een seizoen van dat je deelneemt met het linker rijtje en de andere keer dat je deelneemt in het rechter rijtje.
Utrecht zal dus in begroting achteruit moeten want je maakt een begroting niet voor een jaar maar voor meerdere jaren. Contracten maak je ook voor meerdere jaren.

Dan kan je belgische clubs bij toevoegen maar dan blijft het probleem voor Utrecht en andere clubs die in dat schuitje zitten er niet beter op.
Die schotse variant vind ik helemaal niks. Kijk ook eens waar het ze gebracht heeft...
remco k
 remco k - donderdag 17 april 2014 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 april 2014 - 23:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Diversiteit kan je vergroten door het linker rijtje van Belgie mee te nemen

Stand Belgie

1 Standard Liège
2 Club Brugge
3 Anderlecht
4 Zulte-Waregem
5 Lokeren
6 Genk
7 Gent
8 Kortrijk
9 KV Oostende

Dan moet je de Nederlandse clubs tussen plaatsen

1 Ajax
2 Standard Liège
3 Feyenoord
4 Club Brugge
5 Fc Twente
6 Anderlecht
7 Vitesse
8 Zulte-Waregem
9 PSV
10 Lokeren
11 Heerenveen
12 Genk
13 Az
14 Gent
15 Groningen
16 Kortrijk
17 PEC Zwolle
18 KV Oostende

Ik heb het om en om gedaan. Maar zie je dat groningen die nu strijd voor europa dan zal strijden tegen degradatie. Daarvoor moet je begroting hebben aangepast. Dit seizoen zou je top wedstrijden spelen en seizoen daarna tegen Lierse en Cambuur. Roda heeft begroot dat je elke seizoen 3x een uitverkocht stadion hebt. Omdat de grote clubs langs komen, als je degradeert heb je dat niet. PSV heeft begroot dat je elke jaar Europees speelt en als je ze dat niet halen dan maken ze verlies. Ajax had begroot dat ze elk jaar CL spelen, nu doen ze dat niet meer. Maar als ze die competities bij elkaar doen kan je zo geen europees spelen, daarvoor moet je je begroting op afstemmen anders dreigt echt faillissement.
Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje kul..

Roda speelde een aantal jaren geleden ook nog voor de playoffs en degradeert nu misschien wel..

Dat kan altijd..

En ja dat is nu eenmaal het risico voor dat soort ploegen, of aanhaken of afvallen..
remco k
 remco k - donderdag 17 april 2014 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 april 2014 - 13:26 schreef Peterhs het volgende:
Word overigens wel een leuk ritje voor FC Grun ^^
We zijn nog niet thuis, nog lange niet, nog lange niet...
Ach, in Spanje en Frankrijk is het niet veel anders toch..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 18 april 2014 - 07:00   quote  deeplink  
Cheerleaders in de rust
remco k
 remco k - vrijdag 18 april 2014 - 11:17   quote  deeplink  
Eens
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 april 2014 - 21:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Je vergeet wel even wat het kost om het stadion uit te breiden tot 80 duizend..

Ik ben er overigens niet op tegen dat het gebeurt hoor, maar het is echt niet de oplossing tot een sterkere competitie..
Natuurlijk gaat het ook wat kosten om het stadion uit te breiden.
Maar het stadion is niet van Ajax dus de kosten ligt ook niet 100% bij de club.

Nee, ik weet dat dit niet de enige oplossing is. Het maakt Ajax interessanter en als elke club dit zou doen dan krijg je van zelf een betere competitie.

Twente heeft zijn stadion uitgebreid en kunnen vullen door betere spelers aan zich te kunnen binden. Club zal niet zo snel meer terug zakken naar de middenmoot.

Als elke club zijn stadion zou vergroten dan hoef je niet met de belgen in zee.

Veel verschil is er niet als je naar Waalwijk gaat waar dan 20 duizend man in kunnen of naar Mechelen kan gaan.
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 april 2014 - 13:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Samenvoeging met de belgen is volstrekte onzin. Kwaliteit qua spel word er niet beter van en potentie word er niet beter van. Je vervangt kleine clubs door de topclubs uit belgie. Maar de hoeveelheid aan plekken van europa blijft gelijk. Kans dat je Europees misloopt is daardoor een stuk groter en als dat in je begroting zit. Betekend gewoon weg dat qua begroting achteruit gaat en niet op vooruit.

Wat je zegt over het stadion komt puur uit angst. Wij nederlanders die overal ter wereld met oranje mee rijzen en het stadion vullen, zullen moeite hebben met het stadion vullen om de hoek als er meer kwaliteit in nederland rond loopt. Hahaha, Mensen gaan naar engeland en naar spanje om een wedstrijd te kijken omdat ze kwaliteit willen zien. Kwaliteit kun je trainen maar niet behouden met een kleine stadion. Dus als je een grote stadion hebt en je kwaliteit traint, zodat je daarmee het stadion ook vult. Kan je dat behouden en zie je ze niet vertrekken naar Roma of naar Norwich City.

Real word niet anders behandeld dan Agovv. Real heeft een grote omzet en kon snijden in de uitgave dat kon agovv niet. Real heeft een plan gemaakt om de schulden terug te dringen. Wat ieder club moet doen. KNVB zag geen potentie dat club structureel uit geld zorgen zou blijven. Real kan dat wel. AZ kon dat ook. Valencia kan dat tot op heden ook nog.
Sjeiks die een aantal clubs hebben overgenomen en door een mega sponsordeal af te sluiten met zich zelf en zo in de club investeren. Daar is de Uefa flink mee bezig.
Maar je kan je daar zorgen over maken maar het buitenland gaat niet terug naar een begroting van rond de 100 miljoen.
Ik denk dat je Europese plekken zullen vergroten.. Belgie en Nederland die hebben allebei toch 1 plek cl en 1 plek vcl? dat zou betekenen dat je daar ook met de cl/europaleague een verandering wordt doorgevoerd(minder landen competities, extra plekken te geven etc) Dan zou je misschien 3 cl plekken krijgen. Dat met kleine of grote stadions is echt totale bullshit.. Ja kom we maken een stadion van 200.000 zitplaatsen en dat blijven al die topspelers wel hoor.. Zo makkelijk gezegd, maar het werkt dus helemaal niet zo he.

Het gaat puur om de reputatie die de Nederlandse competitie heeft, alleen dat want een Eriksen had nooit naar het buitenland gehoeven als Ajax ergens zat waar ze veel sterkere teams hadden gehad. Reputatie gaat omhoog met een Benelux competitie, daardoor ook de spelers die je zou kunnen aantrekken om bij je te komen spelen. Dat verhaal van die stadions is totaal niet van belang, denk niet dat als Feyenoord zijn stadion klaar heeft, dat een Messi denkt, nou ik wil nu wel voor Feyenoord spelen.

Dat de begroting hetzelfde moet zijn is dan ook niet waar, want 2 landen bij elkaar hebben meer begroting uit te geven en zo kan je wel begroten op de CL maar zou je altijd wel een hogere begroting hebben, neem ik aan.

Potentie die hetzelfde blijft is dan ook niet helemaal waar, puur omdat je alle top 8/10 teams in 1 competitie zet, zegt wel dat je de teams met de beste accommodaties en met de hoogste reputatie in 1 competitie plaatst, vaak zie je dat topteams meer talenten hebben.
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 april 2014 - 22:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Als je het over samenvoeging hebt dan denk je vrij snel.
Leuk, al die kleine gaan eruit en komen grote voor terug.
Grote club betekend beter verkocht en dus meer inkomsten.
Dan kan ik al niet veel voordelen noemen?

Vragen die ik heb zouden dan wel opgelost moeten worden.
1. Wat doe je met de beker?
2. Wat doe je met de clubs die afvallen? Plaats je die ook in een competitie met afvallers uit belgie?
3. Zijn de clubs die afvallen nog finacieel houdbaar als de grote clubs nog op bezoek komen?
4. Wat doe je met de clubs die in de juplier league in nederland actief zijn?

De vrouwe competitie gezamenlijk kan vanwege er geen degradatie plicht is. Dat het nieuw is en dat er geen slachtoffers zijn.

De enige die wellicht profiteren zijn de grote clubs in de competitie en alle andere zijn slachtoffer en dus ook de bonden. De vraag is ook hoe groot de winst zal zijn voor de grote omdat zowel ajax als feyenoord al vaak tegen het maximale aanzitten.
Het financiële stukje moet je denk ik oplossen door 2/3 jaar van de voren aan te geven dat de top 9 of 10 in 1 competitie komen. De andere teams zullen dan al moeten bedenken dat ze in begroting een plan 2 klaar moeten hebben
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 april 2014 - 21:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Vroeger deden we dat zonder de financiële middelen, we liepen toen namelijk ook al flink wat achter ten opzicht van destijds Italie..

Overigens ben ik voor Ajax en zie ik liever Ajax spelen in een goede competitie dan dat ik bezig ben met het behoud van de ED..
Ja vroeger speelde we in de Meer. Een stadion dat europees niet meer kon, daardoor ook speelde in het Olympische stadion. Bang voor dat we het stadion niet konden vullen als we cambuur enz. op bezoek kregen.

Klopt, dat we toen ook achter liepen op de rest. Ik kan wel opnoemen waar we allemaal op achter lopen op de rest.

Er is 1 ding waar we voor op lopen en dat is onze opleiding. Dat doen we in de eredivisie en dat heeft ons de cup met de grote oren gebracht. Niet 1 maar 4x. Vervolgens heeft Psv en Feyenoord ook een keer 1 gewonnen. Ja, dat is lang geleden. Maar er zijn gewoon weinig clubs in het algemeen die europees succes behalen.

Natuurlijk wil ik een sterke Ajax zien, die zich kan meten met de wereld top. Maar in zee gaan met een zinkend schip terwijl jij ook zinkende bent. Dan kom je echt niet opeens boven drijven. Mij boeit het geen fuck als er door beleid slachtoffers vallen. Als het maar niet Ajax is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 11:53 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik denk dat je Europese plekken zullen vergroten.. Belgie en Nederland die hebben allebei toch 1 plek cl en 1 plek vcl? dat zou betekenen dat je daar ook met de cl/europaleague een verandering wordt doorgevoerd(minder landen competities, extra plekken te geven etc) Dan zou je misschien 3 cl plekken krijgen. Dat met kleine of grote stadions is echt totale bullshit.. Ja kom we maken een stadion van 200.000 zitplaatsen en dat blijven al die topspelers wel hoor.. Zo makkelijk gezegd, maar het werkt dus helemaal niet zo he.

Het gaat puur om de reputatie die de Nederlandse competitie heeft, alleen dat want een Eriksen had nooit naar het buitenland gehoeven als Ajax ergens zat waar ze veel sterkere teams hadden gehad. Reputatie gaat omhoog met een Benelux competitie, daardoor ook de spelers die je zou kunnen aantrekken om bij je te komen spelen. Dat verhaal van die stadions is totaal niet van belang, denk niet dat als Feyenoord zijn stadion klaar heeft, dat een Messi denkt, nou ik wil nu wel voor Feyenoord spelen.

Dat de begroting hetzelfde moet zijn is dan ook niet waar, want 2 landen bij elkaar hebben meer begroting uit te geven en zo kan je wel begroten op de CL maar zou je altijd wel een hogere begroting hebben, neem ik aan.

Potentie die hetzelfde blijft is dan ook niet helemaal waar, puur omdat je alle top 8/10 teams in 1 competitie zet, zegt wel dat je de teams met de beste accommodaties en met de hoogste reputatie in 1 competitie plaatst, vaak zie je dat topteams meer talenten hebben.
De kampioen van Belgie moet voorrondes spelen van de CL.
Dat was tenminste dit jaar het geval als Chelsea niet de CL zou winnen. Zij wonnen en anderlecht was rechtstreeks geplaatst omdat Engeland een plek inleverde in de voorrondes.

Natuurlijk gaat Messi niet tekenen bij Feyenoord, hij is geen havenarbeider. Hij is een godenzoon. Daarbij gelaten. Als je de ene wedstrijd in een stadion zit met 200.000 man en daarna in een stadion waar nog net 8.000 in kunnen. Ja dat trekt niet. Ook de grote sterren van nu komen niet naar nederland toe als je een grote stadion hebt. Maar de grote sterren van de toekomst komen wel naar nederland en ik wil dat die spelers langer in nederland blijven. Nu gaan ze weg, omdat ze meer willen verdienen en geen groei meer in zit.

Twente is gegroeid en dat hebben ze niet aan een sjeik of aan een goede sponsor te danken.
Maar gewoon aan goed beleid en aan uitbreiding van het stadion.

Groter stadion=Meer kaart verkoop= Meer omzet= Hoger salaris plafond= Langer behoud van spelers= Meer plezier voor ons als supporter.

Als een straat 1 bakker heeft en er komt een bakker bij dan verlies hij toch omzet.
Er worden dan niet meer Broden verkocht ofzo. Er zijn leuke wedstrijd bij gekomen bij een fusie, dat ga ik niet ontkennen. Maar van gemiddeld 50000 kaarten naar 52000 kaarten, gaat je niet naar de top brengen. Meer concurrentie voor de 2 plekken die we dan hebben. Grotere onzekerheid dus bij goed beleid een lagere begroting.
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 11:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het ook wat kosten om het stadion uit te breiden.
Maar het stadion is niet van Ajax dus de kosten ligt ook niet 100% bij de club.

Nee, ik weet dat dit niet de enige oplossing is. Het maakt Ajax interessanter en als elke club dit zou doen dan krijg je van zelf een betere competitie.

Twente heeft zijn stadion uitgebreid en kunnen vullen door betere spelers aan zich te kunnen binden. Club zal niet zo snel meer terug zakken naar de middenmoot.

Als elke club zijn stadion zou vergroten dan hoef je niet met de belgen in zee.

Veel verschil is er niet als je naar Waalwijk gaat waar dan 20 duizend man in kunnen of naar Mechelen kan gaan.
Vanzelf een betere competitie als je een groter stadion hebt?? Dream on.. Twente heeft talenten gehaald die nu beter worden, ze zijn beter gaan presteren waardoor een speler in Nederland denkt: Als ik nu bij Twente ga en ik iets laat zien kom ik wel in de "Picture". Dat stadion heeft er werkelijk niks mee te maken.

Als elke club zijn stadion zou moeten vergroten dan hebben we de crisis opgelost, dan hebben we gelijk 40 clubs minder en kunnen we een gewoon op het begin van het seizoen de schaal al een plekje geven. Het is echt totale nonsense dat een stadion zou bijdragen aan betere spelers... Als je geen uitdagende competitie hebt komen er ook geen spelers naar de Eredivisie om te voetballen. Eriksen is alleen weggegaan omdat hij in Engeland wordt uitgedaagd niet omdat Tottenham 20.000 zitplaatsen meer heeft hoor....
remco k
 remco k - vrijdag 18 april 2014 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 13:57 schreef freakie het volgende:

[..]

Vanzelf een betere competitie als je een groter stadion hebt?? Dream on.. Twente heeft talenten gehaald die nu beter worden, ze zijn beter gaan presteren waardoor een speler in Nederland denkt: Als ik nu bij Twente ga en ik iets laat zien kom ik wel in de "Picture". Dat stadion heeft er werkelijk niks mee te maken.

Als elke club zijn stadion zou moeten vergroten dan hebben we de crisis opgelost, dan hebben we gelijk 40 clubs minder en kunnen we een gewoon op het begin van het seizoen de schaal al een plekje geven. Het is echt totale nonsense dat een stadion zou bijdragen aan betere spelers... Als je geen uitdagende competitie hebt komen er ook geen spelers naar de Eredivisie om te voetballen. Eriksen is alleen weggegaan omdat hij in Engeland wordt uitgedaagd niet omdat Tottenham 20.000 zitplaatsen meer heeft hoor....
Is niet helemaal waar... Een stadion van 15000 zou Twente niet hebben geholpen tot waar ze nu zijn.. Dat trekt namelijk absoluut geen spelers aan..

Maar dat verschil houd bij een 40.000 denk ik wel op.. Dan is een stadion gewoon groot te noemen...

Kijk eens naar Engeland, hoeveel stadions daar hebben meer dan 75000 plekken...

Goede prestaties is een combinatie van eigenlijk alles..

Een goed stadion van minimaal 40000 man in kan, internationale uitstraling als club, een gedegen opleiding. Een beleid dat klopt en rust binnen de club.. Dat zorgt voor de juiste sponsoren.

Met deze bouwstenen kun je op je maximale vermogen presteren, de groei die dan nog te behalen is zit hem in gelukjes met een superselectie, en de groei van de competitie waarin je zit.. Aangezien de laatste in Nederland alleen niet gaat gebeuren, zal je iets anders moeten verzinnen..
Ik zou het geweldig vinden om een competitie met de Belgen erbij te hebben..
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 12:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

De kampioen van Belgie moet voorrondes spelen van de CL.
Dat was tenminste dit jaar het geval als Chelsea niet de CL zou winnen. Zij wonnen en anderlecht was rechtstreeks geplaatst omdat Engeland een plek inleverde in de voorrondes.

Natuurlijk gaat Messi niet tekenen bij Feyenoord, hij is geen havenarbeider. Hij is een godenzoon. Daarbij gelaten. Als je de ene wedstrijd in een stadion zit met 200.000 man en daarna in een stadion waar nog net 8.000 in kunnen. Ja dat trekt niet. Ook de grote sterren van nu komen niet naar nederland toe als je een grote stadion hebt. Maar de grote sterren van de toekomst komen wel naar nederland en ik wil dat die spelers langer in nederland blijven. Nu gaan ze weg, omdat ze meer willen verdienen en geen groei meer in zit.

Twente is gegroeid en dat hebben ze niet aan een sjeik of aan een goede sponsor te danken.
Maar gewoon aan goed beleid en aan uitbreiding van het stadion.

Groter stadion=Meer kaart verkoop= Meer omzet= Hoger salaris plafond= Langer behoud van spelers= Meer plezier voor ons als supporter.

Als een straat 1 bakker heeft en er komt een bakker bij dan verlies hij toch omzet.
Er worden dan niet meer Broden verkocht ofzo. Er zijn leuke wedstrijd bij gekomen bij een fusie, dat ga ik niet ontkennen. Maar van gemiddeld 50000 kaarten naar 52000 kaarten, gaat je niet naar de top brengen. Meer concurrentie voor de 2 plekken die we dan hebben. Grotere onzekerheid dus bij goed beleid een lagere begroting.
Dat je een stadion als basis legt voor betere spelers... Wauw die inkomsten kunnen mijn kont roesten, ajax heeft 60 miljoen en vertel mij waarom ze dan niet een Eriksen kunnen behouden? Omdat ze 20000 zitplaatsen minder hebben? Nee omdat Eriksen niet wil blijven spelen tegen een Cambuur of een RKC maar wil spelen tegen Anderlecht, Feyenoord, Psv, Twente, Standart Luik. Ik maak een andere voor je: Betere clubs= Leukere competitie = Beter voetbal= Meer aanzien= Betere spelers= Betere sponsors.

Je zegt nu iets vreemds, een bakker die bij de andere bakker in de straat komt.. Dat is nu toch niet het geval? Het is nu toch meer dat een bakker fuseert met de andere bakker? Dat betekend: Meer broden, Meer geld en meer kennis. Die bakker slaat dus nergens op, wat er gebeurt is dat Nederland en Belgie fuseren dat betekend dat je de zelfde aantal teams houd, die op 2 zenders in 2 landen worden uitgezonden, dat betekend dat de televisierechten en andere sponsors voor 18 teams worden en die komen dan uit 2 landen. Wat is in Nederland wat ze mogen verdelen? En wat mogen ze in Belgie verdelen? Dat komt allemaal bij elkaar he!
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 14:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar... Een stadion van 15000 zou Twente niet hebben geholpen tot waar ze nu zijn.. Dat trekt namelijk absoluut geen spelers aan..

Maar dat verschil houd bij een 40.000 denk ik wel op.. Dan is een stadion gewoon groot te noemen...

Kijk eens naar Engeland, hoeveel stadions daar hebben meer dan 75000 plekken...

Goede prestaties is een combinatie van eigenlijk alles..

Een goed stadion van minimaal 40000 man in kan, internationale uitstraling als club, een gedegen opleiding. Een beleid dat klopt en rust binnen de club.. Dat zorgt voor de juiste sponsoren.

Met deze bouwstenen kun je op je maximale vermogen presteren, de groei die dan nog te behalen is zit hem in gelukjes met een superselectie, en de groei van de competitie waarin je zit.. Aangezien de laatste in Nederland alleen niet gaat gebeuren, zal je iets anders moeten verzinnen..
Ik zou het geweldig vinden om een competitie met de Belgen erbij te hebben..
Daar ben ik het mee eens man, een stadion van 15000 is niks.. Maar dat los je ook op door een Benelux competitie te maken, kleine clubs eruit namelijk. Maar wat mijn punt is, is dat Bale niet weg is gegaan naar Real omdat hij naar een groter stadion kon, Eriksen is idem.. En Real heeft Bale echt niet kunnen betalen van de inkomsten van het stadion, inkomsten moeten echt ergens anders vandaan komen als je groot wil zijn. Uit tv rechten, cl, sponsors.. Die krijg je niet door een groter stadion maar door de competitie aantrekkelijker te maken en leuker om naar te kijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 april 2014 door freakie --
remco k
 remco k - vrijdag 18 april 2014 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 13:57 schreef freakie het volgende:

[..]

Vanzelf een betere competitie als je een groter stadion hebt?? Dream on.. Twente heeft talenten gehaald die nu beter worden, ze zijn beter gaan presteren waardoor een speler in Nederland denkt: Als ik nu bij Twente ga en ik iets laat zien kom ik wel in de "Picture". Dat stadion heeft er werkelijk niks mee te maken.

Als elke club zijn stadion zou moeten vergroten dan hebben we de crisis opgelost, dan hebben we gelijk 40 clubs minder en kunnen we een gewoon op het begin van het seizoen de schaal al een plekje geven. Het is echt totale nonsense dat een stadion zou bijdragen aan betere spelers... Als je geen uitdagende competitie hebt komen er ook geen spelers naar de Eredivisie om te voetballen. Eriksen is alleen weggegaan omdat hij in Engeland wordt uitgedaagd niet omdat Tottenham 20.000 zitplaatsen meer heeft hoor....
White hart lane kan maar 36000 man in..
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 14:10 schreef remco k het volgende:

[..]

White hart lane kan maar 36000 man in..
Wajo klopt.. Zag t net.. Ja dat is zelfs kleiner dan Ajax, beaamt mijn punt nog meer btw:p
remco k
 remco k - vrijdag 18 april 2014 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 14:12 schreef freakie het volgende:

[..]

Wajo klopt.. Zag t net.. Ja dat is zelfs kleiner dan Ajax, beaamt mijn punt nog meer btw:p
Heel veel stadions in Europa kan niet zo veel meer in dan de Arena.. Ga voor de grap eens kijken naar de rest van Engeland, zo heel veel met een groter stadion dan Ajax zijn er daar niet eens..
remco k
 remco k - vrijdag 18 april 2014 - 15:01   quote  deeplink  
http://www.freewebs.com/stadions/50grootste.htm
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 14:07 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat je een stadion als basis legt voor betere spelers... Wauw die inkomsten kunnen mijn kont roesten, ajax heeft 60 miljoen en vertel mij waarom ze dan niet een Eriksen kunnen behouden? Omdat ze 20000 zitplaatsen minder hebben? Nee omdat Eriksen niet wil blijven spelen tegen een Cambuur of een RKC maar wil spelen tegen Anderlecht, Feyenoord, Psv, Twente, Standart Luik. Ik maak een andere voor je: Betere clubs= Leukere competitie = Beter voetbal= Meer aanzien= Betere spelers= Betere sponsors.

Je zegt nu iets vreemds, een bakker die bij de andere bakker in de straat komt.. Dat is nu toch niet het geval? Het is nu toch meer dat een bakker fuseert met de andere bakker? Dat betekend: Meer broden, Meer geld en meer kennis. Die bakker slaat dus nergens op, wat er gebeurt is dat Nederland en Belgie fuseren dat betekend dat je de zelfde aantal teams houd, die op 2 zenders in 2 landen worden uitgezonden, dat betekend dat de televisierechten en andere sponsors voor 18 teams worden en die komen dan uit 2 landen. Wat is in Nederland wat ze mogen verdelen? En wat mogen ze in Belgie verdelen? Dat komt allemaal bij elkaar he!
Er zijn veel factoren waarom wij eriksen niet kunnen behouden.
Spurs betaald meer, speelt in een betere competitie.
Dan moet je afvragen waarom spurs meer kan betalen?
Een ander voorbeeld Fer verlaat twente en gaat voor norwich spelen.
Norwich betaald meer, hoe zou dat kunnen.
Ik zeg je dat komt door de tv-inkomsten.
Een goede tv zender wil betalen voor kwaliteit.
Spurs is zo groot geworden omdat ze in een grote competitie zitten.
Valt de tv-inkomsten weg dan is spurs een van de slachtoffers want dat is werkelijk het verschil tussen ajax en spurs.
2de verschil is dat de shirt sponsor meer wilt betalen omdat ze meer gezien worden.
Nederlandse competitie heeft de potentie, daarvoor hoef je niet te fuseren.

Ik zeg ook niet dat alleen ajax het stadion moet vergroten maar gewoon de hele eredivisie.
Als alleen ajax het doet dan schiet het niet op inderdaad. Maar als iedereen een sterke basis bouwt dan kunnen we samen naar een sterke competitie. Met samenvoeging wil je de kleine elimineren en ik wil de kleine elimineren door ze te laten groeien.

Als je 2 competitie samenvoegt dan voeg je de clubs toch niet aan elkaar? Stel je hebt een bakker en een andere bakker in een andere straat gaat verhuizen, het komt dichterbij je staan. Ga je dan meer of minder broden verkopen? Of ter verduidelijking als er 5 honden vechten om een been, hoeveel winnaars zijn er en hoeveel verliezers.

Als er 10 clubs vechten om een 7 plekken voor europa dan is de kans groter dat je europa mist dan dat je 5 clubs vechten om 5 plekken in europa.
remco k
 remco k - vrijdag 18 april 2014 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 15:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er zijn veel factoren waarom wij eriksen niet kunnen behouden.
Spurs betaald meer, speelt in een betere competitie.
Dan moet je afvragen waarom spurs meer kan betalen?
Een ander voorbeeld Fer verlaat twente en gaat voor norwich spelen.
Norwich betaald meer, hoe zou dat kunnen.
Ik zeg je dat komt door de tv-inkomsten.
Een goede tv zender wil betalen voor kwaliteit.
Spurs is zo groot geworden omdat ze in een grote competitie zitten.
Valt de tv-inkomsten weg dan is spurs een van de slachtoffers want dat is werkelijk het verschil tussen ajax en spurs.
2de verschil is dat de shirt sponsor meer wilt betalen omdat ze meer gezien worden.
Nederlandse competitie heeft de potentie, daarvoor hoef je niet te fuseren.

Ik zeg ook niet dat alleen ajax het stadion moet vergroten maar gewoon de hele eredivisie.
Als alleen ajax het doet dan schiet het niet op inderdaad. Maar als iedereen een sterke basis bouwt dan kunnen we samen naar een sterke competitie. Met samenvoeging wil je de kleine elimineren en ik wil de kleine elimineren door ze te laten groeien.

Als je 2 competitie samenvoegt dan voeg je de clubs toch niet aan elkaar? Stel je hebt een bakker en een andere bakker in een andere straat gaat verhuizen, het komt dichterbij je staan. Ga je dan meer of minder broden verkopen? Of ter verduidelijking als er 5 honden vechten om een been, hoeveel winnaars zijn er en hoeveel verliezers.

Als er 10 clubs vechten om een 7 plekken voor europa dan is de kans groter dat je europa mist dan dat je 5 clubs vechten om 5 plekken in europa.
En wie zal er de waarde van inzien om alle stadions in Nederland even te vergroten..

Kijk hoe lang het duurt met Feyenoord voordat de kogel door de kerk is..

Nee man, echt een volledige utopie wat je schetst... Er zijn trouwens ook genoeg competities waar de stadions echt half leeg zitten.. Zie Spanje.. Daar zijn de stadions zelf half leeg als Barca op bezoek komt..
remco k
 remco k - vrijdag 18 april 2014 - 15:30   quote  deeplink  
Wt betreft je laatste zin.. Ik neem aan dat je zelf begrijpt dat je eerste optie meer kwaliteit vergt dan de laatste.. Als er namelijk niks is om voor te vechten, heeft het hebben van extra kwaliteit ook geen nut..
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 15:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er zijn veel factoren waarom wij eriksen niet kunnen behouden.
Spurs betaald meer, speelt in een betere competitie.
Dan moet je afvragen waarom spurs meer kan betalen?
Een ander voorbeeld Fer verlaat twente en gaat voor norwich spelen.
Norwich betaald meer, hoe zou dat kunnen.
Ik zeg je dat komt door de tv-inkomsten.
Een goede tv zender wil betalen voor kwaliteit.
Spurs is zo groot geworden omdat ze in een grote competitie zitten.
Valt de tv-inkomsten weg dan is spurs een van de slachtoffers want dat is werkelijk het verschil tussen ajax en spurs.
2de verschil is dat de shirt sponsor meer wilt betalen omdat ze meer gezien worden.
Nederlandse competitie heeft de potentie, daarvoor hoef je niet te fuseren.

Ik zeg ook niet dat alleen ajax het stadion moet vergroten maar gewoon de hele eredivisie.
Als alleen ajax het doet dan schiet het niet op inderdaad. Maar als iedereen een sterke basis bouwt dan kunnen we samen naar een sterke competitie. Met samenvoeging wil je de kleine elimineren en ik wil de kleine elimineren door ze te laten groeien.

Als je 2 competitie samenvoegt dan voeg je de clubs toch niet aan elkaar? Stel je hebt een bakker en een andere bakker in een andere straat gaat verhuizen, het komt dichterbij je staan. Ga je dan meer of minder broden verkopen? Of ter verduidelijking als er 5 honden vechten om een been, hoeveel winnaars zijn er en hoeveel verliezers.

Als er 10 clubs vechten om een 7 plekken voor europa dan is de kans groter dat je europa mist dan dat je 5 clubs vechten om 5 plekken in europa.
Bedankt voor het uitleggen waarom Eriksen naar de Spurs gaat.. Dat kan je dus niet krijgen als je alleen je stadions vergroot, vergroten doe je als je club meer aanhang krijgt. Dat hebben ze nu niet. Die kleine groeien nooit uit tot wat groots, het is waaanzin als je dat wil laten doen door stadions te vergroten, kosten zijn meer dan in inkomsten in 8 jaar(voor een kleine club)

Die bakker is echt belachelijk, want waarom vergelijk je clubs met clubs? Je fuseert toch met de competitie? De clubs staan vrijwel los van elkaar en hebben direct profijt van een fusie. Een competitie fuseren maakt dat je, meer geld hebt omdat er 2 landen nu al geld geven aan clubs en dat in 1 competitie ook 2 landen zullen zijn. Zeg misschien 150/175 miljoen aan inkomsten van Nederland en Belgie samen? Dan sponsors die heel graag willen komen omdat de competitie meer bekeken gaat worden.

Daar staan die stadions echt totaaaaal niet in verhouding, clubs hebben hier alleen maar profijt van. En ja dat er een club dat een keer geen CL gaat spelen, ja dat hebben ze in Engeland ook toch? Daar staan er ook teams die soms een keer niet CL spelen die er wel horen, eigenlijk(say Liverpool bijvoorbeeld)
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 15:29 schreef remco k het volgende:

[..]

En wie zal er de waarde van inzien om alle stadions in Nederland even te vergroten..

Kijk hoe lang het duurt met Feyenoord voordat de kogel door de kerk is..

Nee man, echt een volledige utopie wat je schetst... Er zijn trouwens ook genoeg competities waar de stadions echt half leeg zitten.. Zie Spanje.. Daar zijn de stadions zelf half leeg als Barca op bezoek komt..
Ja en met een fusie van 2 landen maak je het direct eigenlijk zo dat je niet meer hele kleine clubjes hebt;)
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 15:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er zijn veel factoren waarom wij eriksen niet kunnen behouden.
Spurs betaald meer, speelt in een betere competitie.
Dan moet je afvragen waarom spurs meer kan betalen?
Een ander voorbeeld Fer verlaat twente en gaat voor norwich spelen.
Norwich betaald meer, hoe zou dat kunnen.
Ik zeg je dat komt door de tv-inkomsten.
Een goede tv zender wil betalen voor kwaliteit.
Spurs is zo groot geworden omdat ze in een grote competitie zitten.
Valt de tv-inkomsten weg dan is spurs een van de slachtoffers want dat is werkelijk het verschil tussen ajax en spurs.
2de verschil is dat de shirt sponsor meer wilt betalen omdat ze meer gezien worden.
Nederlandse competitie heeft de potentie, daarvoor hoef je niet te fuseren.

Ik zeg ook niet dat alleen ajax het stadion moet vergroten maar gewoon de hele eredivisie.
Als alleen ajax het doet dan schiet het niet op inderdaad. Maar als iedereen een sterke basis bouwt dan kunnen we samen naar een sterke competitie. Met samenvoeging wil je de kleine elimineren en ik wil de kleine elimineren door ze te laten groeien.

Als je 2 competitie samenvoegt dan voeg je de clubs toch niet aan elkaar? Stel je hebt een bakker en een andere bakker in een andere straat gaat verhuizen, het komt dichterbij je staan. Ga je dan meer of minder broden verkopen? Of ter verduidelijking als er 5 honden vechten om een been, hoeveel winnaars zijn er en hoeveel verliezers.

Als er 10 clubs vechten om een 7 plekken voor europa dan is de kans groter dat je europa mist dan dat je 5 clubs vechten om 5 plekken in europa.
Je geeft trouwens ook aan dat we geen goede competitie hebben en er dus weinig mensen naar kijken, dan moet je het toch aantrekkelijker maken? Dat die je niet door een stadion te vergroten, dat is echt onzin.. Dat die je door meer goede teams te laten strijden, als je dat doet krijg je beter voetbal, willen sponsors investeren en willen ze in het buitenland misschien ook wel de wedstrijden uit onze competitie laten zien.

Dat er dan iemand Europa mist is denk ik niet eens erg. Pec Zwolle maakt volgend jaar verlies op de Europa League.. Die willen niet eens EL Spelen, laat dan grote teams spelen op het hoogste podium.. Dat geldt trouwens ook voor een Groningen of Heerenveen, die hebben er eigenlijk geen probleem mee als ze geen EL spelen maar wel 3 of 4 miljoen extra krijgen aan inkomsten doordat we nou eenmaal de Benelux competitie zijn en meer geld te verdelen is. Denk dat als ze nu zeggen, ja sorry Groningen en Heerenveen, we nemen jullie EL plek af maar jullie krijgen 4 miljoen van ons dat ze nog feest vieren ook.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 15:42   quote  deeplink  
Ik zeg ook niet dat als het je stadion uitbreid het probleem is opgelost.
Het is alleen een reeks van verbeteringen.
Een gemiddeld stadion in Nederland is te klein, dat is echt om te huilen.
Heb je een goede generatie in je jeugdopleiding dan is de kans groter dat je die vast houd als je stadion vergroot. Je kunt ze meer bieden dan als je dat niet doet.

Om echt aan te sluiten met de wereld top als ajax zijnde moet je het zelfde kunnen bieden als de clubs in het buitenland.
Geld en een goede competitie.

Om een meer geld te generen moet je meer geld halen uit de volgende dingen:
-Stadion uitbreiden of Kaarten duurder maken( kaartenomzet vergroot wel als er meer mensen komen niet als ze weg blijven)
-Tv rechten voor meer verkopen
-Beter sponsor halen.
-Europees Succes

Om tot een beter competitie te komen
1. Kun je de slechte eruit halen (schotse variant)
2. Kun je de slechte eruit halen en met betere samenvoegen( Belgie, maar misschien dan ook maar barca en real vragen of ze dat willen, want de spaanse competitie van 12 tot met 18 stelt ook niks voor)
3. alle clubs maken een groei door en word samen een sterke competitie.

Voor meer geld van een sponsor en tv rechten verwachten dan moet je in een betere competitie spelen. Daar kan je niks aan doen.

Je moet niet kijken naar de grootste stadion maar naar het kleinste?

In welk land van de grote 4 speelt een club met een stadion ter grote van rkc. In welke divisie speelt een club in zo land. wat is de kleinste stadion van de grote competities
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 15:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik zeg ook niet dat als het je stadion uitbreid het probleem is opgelost.
Het is alleen een reeks van verbeteringen.
Een gemiddeld stadion in Nederland is te klein, dat is echt om te huilen.
Heb je een goede generatie in je jeugdopleiding dan is de kans groter dat je die vast houd als je stadion vergroot. Je kunt ze meer bieden dan als je dat niet doet.

Om echt aan te sluiten met de wereld top als ajax zijnde moet je het zelfde kunnen bieden als de clubs in het buitenland.
Geld en een goede competitie.

Om een meer geld te generen moet je meer geld halen uit de volgende dingen:
-Stadion uitbreiden of Kaarten duurder maken( kaartenomzet vergroot wel als er meer mensen komen niet als ze weg blijven)
-Tv rechten voor meer verkopen
-Beter sponsor halen.
-Europees Succes

Om tot een beter competitie te komen
1. Kun je de slechte eruit halen (schotse variant)
2. Kun je de slechte eruit halen en met betere samenvoegen( Belgie, maar misschien dan ook maar barca en real vragen of ze dat willen, want de spaanse competitie van 12 tot met 18 stelt ook niks voor)
3. alle clubs maken een groei door en word samen een sterke competitie.

Voor meer geld van een sponsor en tv rechten verwachten dan moet je in een betere competitie spelen. Daar kan je niks aan doen.

Je moet niet kijken naar de grootste stadion maar naar het kleinste?

In welk land van de grote 4 speelt een club met een stadion ter grote van rkc. In welke divisie speelt een club in zo land. wat is de kleinste stadion van de grote competities
Een stadion vergroot de kans om spelers te houden helemaal niet, dat is echt niet goed hoor, als je daar aan denkt dan kan je alles oplossen op jou manier...

Jou eerste stuk, een stadion uitbreiden, 5 jaar plan en dan hopen dat er veel supporters komen(die niet zullen komen als het Cambuur is) heel veel kosten om te onderhouden dus de hele inkomsten van het stadion zijn, laten we het noemen: GONE. Dan hebben Cambuur en RKC het geld niet om een speler van 6 ton te kopen maar wel het geld om een stadion van 20 miljoen te maken? Die 20 miljoen wordt dan in 10 jaar terug betaald, nee zie daar echt het nut niet van in hoor. Je wil je er niet bij neerleggen maar jou stadion geval kan helpen in je spelletje op de computer maar in RL heeft het echt geen zin. Ik voorspel dat met jou idee RKC en Cambuur niet meer in de Eredivisie spelen als je dat doet.

Een goede competitie krijg je niet als je niet genoeg concurrentie hebt, Ajax, PSV en Feyenoord zullen een Cambuur altijd voor blijven. Ik vind het vervelend om te zeggen maar je maakt een grap van je opsomming, je zegt oo laten we Real en Barca er dan ook bij nemen.. Ik maak ook een opsomming:

1. Kun je de slechte eruit halen (schotse variant)
2. Kun je de slechte eruit halen en met betere samenvoegen
3. alle clubs maken een groei door en word samen een sterke competitie.(Laten we dan gelijk onszelf invriezen en dan over 20 jaar terug komen)

Nou even normaal maken:
1. Kun je de slechte eruit halen (schotse variant)
2. Kun je de slechte eruit halen en met betere samenvoegen(belgie)
3. alle clubs maken een groei door en word samen een sterke competitie.

Je haalt er helemaal niks uit he, divisie 2 van de Benelux zou ook meer gaan verdienen, omdat er maar 1 competitie is met 2 landen.

Dat laatste over geld, dat is toch belachelijk ik leg net uit, Belgie zou wel een totale begroting hebben van 75 miljoen voor alle 1ste divisie clubs, Nederland heeft dat ook voor zijn eredivisie clubs, dat betekend dat je in totaal niet 75 maar 150 miljoen hebt voor alle clubs in een Benelux competitie, dat veranderd namelijk niet, trouwens ik denk dat het meer word want het word gelijk een stuk interessanter. Beker is ook maar 1 dus je zou dat prijzengeld ook meer maken, competitie winnen zou ook meer opleveren. Daar hoef je geen wiskunde genie in te zijn hoor.. Daar hoef je niet eens beter van te gaan voetballen maar uiteindelijk zou dat ons sneller en beter naar de top brengen dan een eredivisie zo houden en onszelf invriezen en over 20 jaar terug komen..
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 15:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik zeg ook niet dat als het je stadion uitbreid het probleem is opgelost.
Het is alleen een reeks van verbeteringen.
Een gemiddeld stadion in Nederland is te klein, dat is echt om te huilen.
Heb je een goede generatie in je jeugdopleiding dan is de kans groter dat je die vast houd als je stadion vergroot. Je kunt ze meer bieden dan als je dat niet doet.

Om echt aan te sluiten met de wereld top als ajax zijnde moet je het zelfde kunnen bieden als de clubs in het buitenland.
Geld en een goede competitie.

Om een meer geld te generen moet je meer geld halen uit de volgende dingen:
-Stadion uitbreiden of Kaarten duurder maken( kaartenomzet vergroot wel als er meer mensen komen niet als ze weg blijven)
-Tv rechten voor meer verkopen
-Beter sponsor halen.
-Europees Succes

Om tot een beter competitie te komen
1. Kun je de slechte eruit halen (schotse variant)
2. Kun je de slechte eruit halen en met betere samenvoegen( Belgie, maar misschien dan ook maar barca en real vragen of ze dat willen, want de spaanse competitie van 12 tot met 18 stelt ook niks voor)
3. alle clubs maken een groei door en word samen een sterke competitie.

Voor meer geld van een sponsor en tv rechten verwachten dan moet je in een betere competitie spelen. Daar kan je niks aan doen.

Je moet niet kijken naar de grootste stadion maar naar het kleinste?

In welk land van de grote 4 speelt een club met een stadion ter grote van rkc. In welke divisie speelt een club in zo land. wat is de kleinste stadion van de grote competities
Ik kijk eerlijk gezegd helemaal niet naar stadions, t is voetbal weetje.. Voetbal wordt niet beter als je een stadion plant, voetbal word beter als je vaker tegen sterkere teams mag spelen. Cambuur zou echt nooit een extra topteam kunnen worden, daar zijn we te ver voor om dat te kunnen realiseren, een groter stadion kunnen ze op deze manier niet aan en een fusie zou denk ik betekenen dat cambuur niet heel veel terug hoeft in begroting btw, wat ik net al zei, 2 landen en 1 competitie dat betekend meer geld voor evenveel teams, dat geldt ook voor de Jupiler/2e divisie
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 16:24   quote  deeplink  
Ik heb uitzocht wat de gemiddelde stadion grote is in de grote 3 landen:

Engeland: Kleinste Swansea 20532. Gemiddelde: 38366,35
Italie: Kleinste Sassuolo 4008. Gemiddelde: 43060,65
Spanje: Kleinste Vallecano 15500. Gemiddelde: 38650.65
Nederland: Kleinste RKC 7508. Gemiddelde 22258,55
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 16:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik heb uitzocht wat de gemiddelde stadion grote is in de grote 3 landen:

Engeland: Kleinste Swansea 20532. Gemiddelde: 38366,35
Italie: Kleinste Sassuolo 4008. Gemiddelde: 43060,65
Spanje: Kleinste Vallecano 15500. Gemiddelde: 38650.65
Nederland: Kleinste RKC 7508. Gemiddelde 22258,55
Jup en over jou 10 jaar plan zullen al jou gemiddelde veranderen en dan heeft rkc er 20000 maar vallecano er 35000 en Swansea 40000, dat is zo niet opschieten...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 april 2014 door freakie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 16:13 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik kijk eerlijk gezegd helemaal niet naar stadions, t is voetbal weetje.. Voetbal wordt niet beter als je een stadion plant, voetbal word beter als je vaker tegen sterkere teams mag spelen. Cambuur zou echt nooit een extra topteam kunnen worden, daar zijn we te ver voor om dat te kunnen realiseren, een groter stadion kunnen ze op deze manier niet aan en een fusie zou denk ik betekenen dat cambuur niet heel veel terug hoeft in begroting btw, wat ik net al zei, 2 landen en 1 competitie dat betekend meer geld voor evenveel teams, dat geldt ook voor de Jupiler/2e divisie
Hoe lang kun je messi houden in een stadion ter grote van RKC. In een prachtige competitie van Engeland?

Waarom spelen grote clubs in grote stadions?
Waarom spelen kleine clubs in een kleine stadion?

Goeie spelers kunnen we trainen in nederland. Dat hebben we bewezen.
Dus potentie dat hebben we.

Als je iedere club zijn beste spelers langer kan houden dan word de competitie beter.
Word de competitie beter dan verkoop je beter.

Als je klein denkt dan blijf je ook klein.
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 16:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoe lang kun je messi houden in een stadion ter grote van RKC. In een prachtige competitie van Engeland?

Waarom spelen grote clubs in grote stadions?
Waarom spelen kleine clubs in een kleine stadion?

Goeie spelers kunnen we trainen in nederland. Dat hebben we bewezen.
Dus potentie dat hebben we.

Als je iedere club zijn beste spelers langer kan houden dan word de competitie beter.
Word de competitie beter dan verkoop je beter.

Als je klein denkt dan blijf je ook klein.
Mannnnn.. Daar draagt die verdomde stadion helemaal niks aan toe man.. Echt Real, Liverpool, Everton etc verdienen geen geld met hun stadion.. Je ontwijkt alles wat ik schrijf puur omdat je me op dit moment niet gelijk wil geven ofzo..

Je houd spelers niet langer door je stadion te vergroten, RKC zou eerst helemaal alles moeten verkopen en een verdomd dure lening moeten aanschaffen om ook maar iets te kunnen doen aan het stadion. en dan maken ze elk jaar verlies, degraderen ze? Dan zijn de weg, en zie je ze nooooit meer, met een Benelux zorg je er structureel voor dat je de inkomsten van alle clubs groter houd waardoor je meer speler kan behouden/kopen en stadion gaat dat niet meer opleveren dan het fuseren van 2 competities. Denk voor veel clubs uiteindelijk de dood door stadions te maken die niet, echt niet volkomen. Je zou ze eerst vol moeten krijgen wil je iets nieuws willen maken want anders schiet je niks op..

Een Benelux levert je dan nu al meer op dan jou stadion plannetje en dat heb je niet in 10/20 jaar maar kan je in 3/4 jaar zo gedaan hebben, en dan zijn alle clubs het dubbele zo rijk als ze nu zijn(sowieso al he) en dan de sponsors/inversteerders en andere mensen maar te vergeten die daar heel graag aan mee willen werken, spelers zoals van der vaart of sneijder die denken dat ze dan bij hun oude club beter kunnen spelen want je speelt dan toch niet veel anders dan bij Galatasaray.

Kleine clubs hebben minder supporters en grote clubs hebben meer supporters..

Waarom heeft Manchester City allemaal goede spelers en lopen ze bij ajax weg naar een team dat een minder groot stadion heeft, je slaat de plank echt volledig mis. Je competitie is aantrekkelijker dat is het hele punt, je maakt het niet aantrekkelijker door 20000 zitplaatsen bij de maken hoor, je krijgt ze niet eens vol.

Een speler an je ook langer behouden als je Benelux hebt, beter zelfs want in jou plan kunnen we pas over 10/20 jaar verder en bij een Benelux kunnen we over 3/4 jaar verder met de zelfde inkomsten die je zou halen uit een stadion.

Let wel, ik zeg niet dat we het nooit moeten doen, maar een groter stadion als er geen competitie is, is iets doen waar we niks aan gaan hebben, het gaat je alleen maar meer de shit in helpen. Je zou eerst de competitie aantrekkelijk moeten maken

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 april 2014 door freakie --
remco k
 remco k - vrijdag 18 april 2014 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 16:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoe lang kun je messi houden in een stadion ter grote van RKC. In een prachtige competitie van Engeland?

Waarom spelen grote clubs in grote stadions?
Waarom spelen kleine clubs in een kleine stadion?

Goeie spelers kunnen we trainen in nederland. Dat hebben we bewezen.
Dus potentie dat hebben we.

Als je iedere club zijn beste spelers langer kan houden dan word de competitie beter.
Word de competitie beter dan verkoop je beter.

Als je klein denkt dan blijf je ook klein.
Ook in Spanje worden alle goede spelers opgekocht door de grote 3, voorheen 5 clubs.. In Duitsland Frankrijk en Engeland is dat niet anders en dat zal ook nooit veranderen..

Je vergoot het gemiddelde van de stadions trouwens al bij een samenvoeging met Belgie. En dat kost geen geld. Bovendien is het nieuw en zal het de interesse wekken van veel sponsoren.

En zoals ik al eerder aangaf, de opbrengsten die het met zich meebrengt zijn een peulenschilletje op het totale begroting..

Overigens is er geen competitie in Europa die financieel zo streng is als Nederland.. Op Bayern na namelijk geen gezonde club bij de eerste 10 in Europa.. Allemaal schulden stuk voor stuk..

Dat wat jij financieel wil bereiken is gewoon onhaalbaar en totaal niet realistisch..

Als wij de competitie veranderen met hetzelfde strenge financiele beleid dat in Nederland geld, en de Fifa gaat eens echt iets doen aan de Europese topclubs en hun financiele wanbeleid, heel misschien dat Nederland dan Europees weer iets kan voorstellen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 16:51 schreef freakie het volgende:

[..]

Mannnnn.. Daar draagt die verdomde stadion helemaal niks aan toe man.. Echt Real, Liverpool, Everton etc verdienen geen geld met hun stadion.. Je ontwijkt alles wat ik schrijf puur omdat je me op dit moment niet gelijk wil geven ofzo..

Je houd spelers niet langer door je stadion te vergroten, RKC zou eerst helemaal alles moeten verkopen en een verdomd dure lening moeten aanschaffen om ook maar iets te kunnen doen aan het stadion. en dan maken ze elk jaar verlies, degraderen ze? Dan zijn de weg, en zie je ze nooooit meer, met een Benelux zorg je er structureel voor dat je de inkomsten van alle clubs groter houd waardoor je meer speler kan behouden/kopen en stadion gaat dat niet meer opleveren dan het fuseren van 2 competities. Denk voor veel clubs uiteindelijk de dood door stadions te maken die niet, echt niet volkomen. Je zou ze eerst vol moeten krijgen wil je iets nieuws willen maken want anders schiet je niks op..

Een Benelux levert je dan nu al meer op dan jou stadion plannetje en dat heb je niet in 10/20 jaar maar kan je in 3/4 jaar zo gedaan hebben, en dan zijn alle clubs het dubbele zo rijk als ze nu zijn(sowieso al he) en dan de sponsors/inversteerders en andere mensen maar te vergeten die daar heel graag aan mee willen werken, spelers zoals van der vaart of sneijder die denken dat ze dan bij hun oude club beter kunnen spelen want je speelt dan toch niet veel anders dan bij Galatasaray.

Kleine clubs hebben minder supporters en grote clubs hebben meer supporters..

Waarom heeft Manchester City allemaal goede spelers en lopen ze bij ajax weg naar een team dat een minder groot stadion heeft, je slaat de plank echt volledig mis. Je competitie is aantrekkelijker dat is het hele punt, je maakt het niet aantrekkelijker door 20000 zitplaatsen bij de maken hoor, je krijgt ze niet eens vol.

Een speler an je ook langer behouden als je Benelux hebt, beter zelfs want in jou plan kunnen we pas over 10/20 jaar verder en bij een Benelux kunnen we over 3/4 jaar verder met de zelfde inkomsten die je zou halen uit een stadion.

Let wel, ik zeg niet dat we het nooit moeten doen, maar een groter stadion als er geen competitie is, is iets doen waar we niks aan gaan hebben, het gaat je alleen maar meer de shit in helpen. Je zou eerst de competitie aantrekkelijk moeten maken
Ik wil je best een punt geven dat het met de belgen kan. Dat ga ik ook niet ontkennen dat het helpt en dat het sneller is dan mijn plan. Maar ik weet zeker dat mijn plan ook werkt.
Gelukkig doen ze dat dan ook.

Maar het is een soort kip en het ei verhaal. Grote stadions en aantrekkelijk voetbal.

Je kan zonder grote stadions meer aantrekkelijk voetbal spelen maar lang houd baar is dat niet. Je bent afhankelijk van sponsors en tv-rechten. Je kan ook afhankelijk zijn van een eigenaar die in de club investeert.

Zonder aantrekkelijk voetbal kan je niet meer geld halen uit TV-rechten en krijg je het stadion niet vol.

Met hetzelfde budget wordt het lastig om aantrekkelijker te voetballen. Daarvoor moet alles groeien. Dus zowel aantrekkelijk voetbal, als het stadion, als het budget, als de hele competitie, als de tv rechten enz enz enz.

Het klopt wat je zegt dat het stadion bij grote clubs niet voor het grote budget zorgt.
Maar dat het hele plaatje er voor zorgt dat het budget groter is. Ze halen meer geld uit tv-rechten, Sponsoren, Shirt verkoop. Ze doen het bijna uit alles maar behalve uit stadion opbrengsten. Het klopt wat je zegt.

Maar als ik het scenario schrijf zoals dit.
Als we het gemiddelde toeschouwers zouden halen zoals in engeland. Plus er word voor een langere tijd aantrekkelijk gevoetbald. Dan willen de tv kijkers in het buitenland misschien ook hier naar kijken zoals we dat ook bij hun doen. Dan willen de sponsoren ook meer gaan betalen. Dan stijgt alles langzaam en zeker naar de top.

Zonder dat we die kut walen hier heen willen halen. We moeten dan ook frans gaan spreken, haha nooit...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 17:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook in Spanje worden alle goede spelers opgekocht door de grote 3, voorheen 5 clubs.. In Duitsland Frankrijk en Engeland is dat niet anders en dat zal ook nooit veranderen..

Je vergoot het gemiddelde van de stadions trouwens al bij een samenvoeging met Belgie. En dat kost geen geld. Bovendien is het nieuw en zal het de interesse wekken van veel sponsoren.

En zoals ik al eerder aangaf, de opbrengsten die het met zich meebrengt zijn een peulenschilletje op het totale begroting..

Overigens is er geen competitie in Europa die financieel zo streng is als Nederland.. Op Bayern na namelijk geen gezonde club bij de eerste 10 in Europa.. Allemaal schulden stuk voor stuk..

Dat wat jij financieel wil bereiken is gewoon onhaalbaar en totaal niet realistisch..

Als wij de competitie veranderen met hetzelfde strenge financiele beleid dat in Nederland geld, en de Fifa gaat eens echt iets doen aan de Europese topclubs en hun financiele wanbeleid, heel misschien dat Nederland dan Europees weer iets kan voorstellen..
Ik ben het met je eens tot het over het strenge financieel beleid gaat.

Het klopt dat er naast Bayern geen enkele club is die geen schulden heeft.

Uefa maakt nieuwe regels bekend. Clubs kregen de tijd om daar naar toe te werken.
In de regel staat dat je nog steeds meer mag uitgeven dan dat er binnenkomt maar niet 3x in 5 jaar. 2x mag wel.
Toen de Uefa de regels bekend maakte, kregen ze 2 jaar de tijd om iets aan de cijfers te doen, voordat de regels ingingen. Dan mag je dus nog een aantal jaren ook schulden maken. Nu krijg Chelsea en Man City dus problemen.

Daarnaast is Uefa een onderzoek gestart naar een aantal contracten. Waarvan er te veel connectie is tussen de eigenaar van het bedrijf en eigenaar van de club.
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 17:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik wil je best een punt geven dat het met de belgen kan. Dat ga ik ook niet ontkennen dat het helpt en dat het sneller is dan mijn plan. Maar ik weet zeker dat mijn plan ook werkt.
Gelukkig doen ze dat dan ook.

Maar het is een soort kip en het ei verhaal. Grote stadions en aantrekkelijk voetbal.

Je kan zonder grote stadions meer aantrekkelijk voetbal spelen maar lang houd baar is dat niet. Je bent afhankelijk van sponsors en tv-rechten. Je kan ook afhankelijk zijn van een eigenaar die in de club investeert.

Zonder aantrekkelijk voetbal kan je niet meer geld halen uit TV-rechten en krijg je het stadion niet vol.

Met hetzelfde budget wordt het lastig om aantrekkelijker te voetballen. Daarvoor moet alles groeien. Dus zowel aantrekkelijk voetbal, als het stadion, als het budget, als de hele competitie, als de tv rechten enz enz enz.

Het klopt wat je zegt dat het stadion bij grote clubs niet voor het grote budget zorgt.
Maar dat het hele plaatje er voor zorgt dat het budget groter is. Ze halen meer geld uit tv-rechten, Sponsoren, Shirt verkoop. Ze doen het bijna uit alles maar behalve uit stadion opbrengsten. Het klopt wat je zegt.

Maar als ik het scenario schrijf zoals dit.
Als we het gemiddelde toeschouwers zouden halen zoals in engeland. Plus er word voor een langere tijd aantrekkelijk gevoetbald. Dan willen de tv kijkers in het buitenland misschien ook hier naar kijken zoals we dat ook bij hun doen. Dan willen de sponsoren ook meer gaan betalen. Dan stijgt alles langzaam en zeker naar de top.

Zonder dat we die kut walen hier heen willen halen. We moeten dan ook frans gaan spreken, haha nooit...
Ik snap ook wel dat stadions uiteindelijk iets meer gaan opleveren maar dat gaat wat remco ook zegt, echt niet verschil maken tussen echte top en wat we nu zijn. Het aanzien van de competitie maakt het grootste verschil, je kan niet een Ibrahimovic halen want hij wil niet voetballen in Nederland, maar een Benelux is wss wel een optie voor hem want dat is veeel en veel meer uitdaging.

Het gaat erom dat je eerst structureel de kwaliteit omhoog brengt, dat doe je niet eerst door stadions te vergroten, dat doe je door eerst het voetbal te verbeteren en daardoor meer kijkers te trekken, stadions zijn heel goed maar niet om een Nederland uit de shit te helpen, dat doe je door meer goede teams te hebben en die tegen elkaar te laten strijden

5/6 teams die goed zijn en strijden voor de titel en uiteindelijk zal je dan zien dat teams beter en beter worden omdat ze elkaar beter laten voetballen.

En ik zei het net al de begroting van clubs zou niet heel veel bij geschroefd hoeven worden, denk dat de inkomsten vanuit de tv rechten en andere gelden, zullen worden verdubbeld, dat betekend dat een club als Roda wel terug zou moeten maar niet ontzettend veel.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 18:15   quote  deeplink  
http://sport.infonu.nl/voetbal/100375-onderzoek-een-beneliga-in-het-voetbal.html

ik weet het niet of dit heel leuk is.

Ik denk dat het ook kan als je een club brugge bouwt in leeuwarden en een genk in berg op zoom ofzo. Volgens mij kan dat ook.

Stadion grote en de kwaliteit hand in hand laten groeien dan heb je volgens mij die belgen niet eens nodig.

Dat er iets moet gebeuren dat is de Uefa zelfs mee eens.
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 18:41   quote  deeplink  
Ja je hebt een bord voor je kop, kwaliteit linken aan een stadion.. Je gaat gewoon vrolijk verder met iets dat waardeloos is. Kan je mij de voordelen en de negatieve punten geven bij grotere stadions?

Er staat wel degelijk dat als je mee wil dat je de begrotingen van belgie en nederland bij elkaar komen, dat geeft je direct al meer dan je stadionplannetje, en zal nog veeel meer op leveren uiteindelijk
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 18:41 schreef freakie het volgende:
Ja je hebt een bord voor je kop, kwaliteit linken aan een stadion.. Je gaat gewoon vrolijk verder met iets dat waardeloos is. Kan je mij de voordelen en de negatieve punten geven bij grotere stadions?

Er staat wel degelijk dat als je mee wil dat je de begrotingen van belgie en nederland bij elkaar komen, dat geeft je direct al meer dan je stadionplannetje, en zal nog veeel meer op leveren uiteindelijk
Voordeel:
Je trekt meer bezoekers aan bij veel wedstrijden, misschien wel bij alle wedstrijden.
Meer kaart verkoop is een hoger winst uit kaart verkoop

Nadeel:
Bij een leeg stadion kun je de sfeer in het stadion verliezen.
Een groot stadion kan zwaar op je begroting drukken, als het leeg blijft.

Wat je dan doet met het geld uit het kaart verkoop. dat kun je dus investeren in de kwaliteit van de spelers, bijvoorbeeld door een hoger salaris plafond. Of de spelers dan zullen blijven, daar kan je een vraagteken achter zetten. Misschien wel als de competitie verbeterd.

Bij een samenvoeging met belgie gaat de gemiddelde aantal stoelen ook omhoog. Dus daar zit er dan niet veel verschil in. De een is financieel beter te halen en de ander is beter organisatorisch beter te halen. Tv kijker is voor belgie en nederland exact het zelfde want de samenvattingen zijn voor beide landen te zien in ieder land. Namelijk bij de publieke omroep, volgens mij heeft ieder nederlander een belgische zender en andersom ook. Kijkt iemand naar de belgische wedstrijden? Zou dat veranderen als het zowel op de belgische maar ook op de nederlandse publieke omroep te zien is, zou iemand kijken naar de samenvattingen op de belgische kanalen? Waarom zou dan de belgische publieke omroep dan meer gaan betalen als het ook op de nederlandse te zien is? Of zullen we wedstrijden allen te zien zijn op enkel de belgische omroep. Dat wil niemand en dat wil andersom ook niemand in belgie.

Dus ik denk dat ieder zijn eigen plan een aantal negatieve en positieve effecten zijn.

Als je ze samenvoegt dat je kan misschien tot een ideale mix komt.

In ieder geval moet het budget omhoog voor elke club in de competitie om een tot een sterke competitie te komen. Hoe je dat doet en in welke volgorde, maak dat wat uit?
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 20:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Voordeel:
Je trekt meer bezoekers aan bij veel wedstrijden, misschien wel bij alle wedstrijden.
Meer kaart verkoop is een hoger winst uit kaart verkoop

Nadeel:
Bij een leeg stadion kun je de sfeer in het stadion verliezen.
Een groot stadion kan zwaar op je begroting drukken, als het leeg blijft.

Wat je dan doet met het geld uit het kaart verkoop. dat kun je dus investeren in de kwaliteit van de spelers, bijvoorbeeld door een hoger salaris plafond. Of de spelers dan zullen blijven, daar kan je een vraagteken achter zetten. Misschien wel als de competitie verbeterd.

Bij een samenvoeging met belgie gaat de gemiddelde aantal stoelen ook omhoog. Dus daar zit er dan niet veel verschil in. De een is financieel beter te halen en de ander is beter organisatorisch beter te halen. Tv kijker is voor belgie en nederland exact het zelfde want de samenvattingen zijn voor beide landen te zien in ieder land. Namelijk bij de publieke omroep, volgens mij heeft ieder nederlander een belgische zender en andersom ook. Kijkt iemand naar de belgische wedstrijden? Zou dat veranderen als het zowel op de belgische maar ook op de nederlandse publieke omroep te zien is, zou iemand kijken naar de samenvattingen op de belgische kanalen? Waarom zou dan de belgische publieke omroep dan meer gaan betalen als het ook op de nederlandse te zien is? Of zullen we wedstrijden allen te zien zijn op enkel de belgische omroep. Dat wil niemand en dat wil andersom ook niemand in belgie.

Dus ik denk dat ieder zijn eigen plan een aantal negatieve en positieve effecten zijn.

Als je ze samenvoegt dat je kan misschien tot een ideale mix komt.

In ieder geval moet het budget omhoog voor elke club in de competitie om een tot een sterke competitie te komen. Hoe je dat doet en in welke volgorde, maak dat wat uit?
Huh? bij een samenvoeging kijk je toch naar de wedstrijd van de competitie, en niet meer naar een nederlandse of belgische competitie? In welke volgorde je dat doet heeft wel degelijk ergens invloed op, een groter stadion maakt een Cambuur kapot, er gaat meer kosten aan zitten dan dat ze er aan verdienen. Je moet eerst zorgen dat de clubs structureel meer verdienen, wil je stadions gaan vergroten.

Dat doe je door het voetbal aantrekkelijker te maken. Wat je in dat grote stuk zegt is echt weer totale bullshit.. Je kijkt je eigen competitie alleen worden deze bekeken in 2 landen, er word nergens gezegd dat er meer betaald gaat worden in belgie en nederland maar dat er nu 18 teams zijn die niet 50/60 miljoen te verdelen hebben maar 120 miljoen te verdelen hebben omdat belgie en nederland bij elkaar zijn gevoegd.

Je stadion punten die je opnoemt, je geeft aan dat ze meer verdienen maar als het leeg blijft het zwaar op de begroting leunt. Als je dat zegt en teams in jou plan de eerste jaren 5/6 jaar geld moeten inleveren zijn ze toch kapot aan het gaan op het stadion? Ze verdienen er NIKS mee.

Hoe duur is een stadion eigenlijk? Waar denk je dat teams het geld vandaan moeten halen? Het is namelijk geen kwestie van eerst stadions. Het kan namelijk niet eens, Benelux is de enige oplossing om tot in het eerste geval betere spelers aan te kunnen trekken en betere en leukere wedstrijden te krijgen. Dat uiteindelijk omdat de inkomsten uit tv rechten, sponsors en andere dingen ook wel zal leiden tot uitbreiding van t stadion.

Het kan noooooit maar dan ook noooit een middel zijn om spelers aan te trekken. Supporters zijn namelijk een inkomsten die je niet kan berekenen, het kan minder zijn maar ook zomaar veel meer. TV rechten zullen altijd een beetje t zelfde opleveren en meer dan 20000 zitplaatsen zullen opleveren.

Je schrijft ook dat je betwijfeld of de spelers blijven, dat klopt, die blijven niet en dan zit je met je huge stadions die niet vol komen en zitten we zo weer op het zelfde niveau, Benelux gaat sowieso beter voetbal leveren, betere teams en meer geld, daar kan je niet over twijfelen.

Nou vraag ik of je mij kan vertellen wat je de voordelen en nadelen vindt van een Benelux?
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 20:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Voordeel:
Je trekt meer bezoekers aan bij veel wedstrijden, misschien wel bij alle wedstrijden.
Meer kaart verkoop is een hoger winst uit kaart verkoop

Nadeel:
Bij een leeg stadion kun je de sfeer in het stadion verliezen.
Een groot stadion kan zwaar op je begroting drukken, als het leeg blijft.

Wat je dan doet met het geld uit het kaart verkoop. dat kun je dus investeren in de kwaliteit van de spelers, bijvoorbeeld door een hoger salaris plafond. Of de spelers dan zullen blijven, daar kan je een vraagteken achter zetten. Misschien wel als de competitie verbeterd.

Bij een samenvoeging met belgie gaat de gemiddelde aantal stoelen ook omhoog. Dus daar zit er dan niet veel verschil in. De een is financieel beter te halen en de ander is beter organisatorisch beter te halen. Tv kijker is voor belgie en nederland exact het zelfde want de samenvattingen zijn voor beide landen te zien in ieder land. Namelijk bij de publieke omroep, volgens mij heeft ieder nederlander een belgische zender en andersom ook. Kijkt iemand naar de belgische wedstrijden? Zou dat veranderen als het zowel op de belgische maar ook op de nederlandse publieke omroep te zien is, zou iemand kijken naar de samenvattingen op de belgische kanalen? Waarom zou dan de belgische publieke omroep dan meer gaan betalen als het ook op de nederlandse te zien is? Of zullen we wedstrijden allen te zien zijn op enkel de belgische omroep. Dat wil niemand en dat wil andersom ook niemand in belgie.

Dus ik denk dat ieder zijn eigen plan een aantal negatieve en positieve effecten zijn.

Als je ze samenvoegt dat je kan misschien tot een ideale mix komt.

In ieder geval moet het budget omhoog voor elke club in de competitie om een tot een sterke competitie te komen. Hoe je dat doet en in welke volgorde, maak dat wat uit?
Ik snap er trouwens geen drol van bij je omroep gedoe. Het blijven namelijk 2 landen die beide 1 tv recht hebben voor de uitzendingen. Dus zouden ze bij Belgie en Nederland gewoon de zelfde hoeveelheid geld uitgeven, is het niet meer omdat het interessanter is. Fox Sports zou ook veel meer over hebben voor de Benelux en dat zou ook bij elkaar komen want weet niet of ze het ook hebben in belgie maar als je in 2 landen Fox uitzend dan zijn die inkomen van 2 landen voor 1 competitie.
remco k
 remco k - vrijdag 18 april 2014 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 17:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens tot het over het strenge financieel beleid gaat.

Het klopt dat er naast Bayern geen enkele club is die geen schulden heeft.

Uefa maakt nieuwe regels bekend. Clubs kregen de tijd om daar naar toe te werken.
In de regel staat dat je nog steeds meer mag uitgeven dan dat er binnenkomt maar niet 3x in 5 jaar. 2x mag wel.
Toen de Uefa de regels bekend maakte, kregen ze 2 jaar de tijd om iets aan de cijfers te doen, voordat de regels ingingen. Dan mag je dus nog een aantal jaren ook schulden maken. Nu krijg Chelsea en Man City dus problemen.

Daarnaast is Uefa een onderzoek gestart naar een aantal contracten. Waarvan er te veel connectie is tussen de eigenaar van het bedrijf en eigenaar van de club.
Zoals ik al zei, afwachten dus of en wanneer ze echt aangepakt gaan worden..

Maar straf je een City als ze geen transfers mogen doen?? Ik denk het niet, je zorgt er hooguit voor dat ze met de alsnog veel te dure selectie wat langer bij elkaar blijven, en dus beter raken ingespeeld.. Uiteindelijk zie ik dat zelfs als het helpen van die ploegen en beschermen tegen zichzelf.. Ze zouden die ploegen net als dat ze met Malaga deden gewoon twee jaar moeten uitsluiten van Europees voetbal.. En als ze dan zoveel geld uit willen geven en schulden willen maken.. Wat is dan een boete van 3 kwart miljien?? Helemaal niks toch.. Boetes va minimaal 10 miljoen moeten er op dat soort taferelen staan..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 20:59 schreef freakie het volgende:

[..]

Huh? bij een samenvoeging kijk je toch naar de wedstrijd van de competitie, en niet meer naar een nederlandse of belgische competitie? In welke volgorde je dat doet heeft wel degelijk ergens invloed op, een groter stadion maakt een Cambuur kapot, er gaat meer kosten aan zitten dan dat ze er aan verdienen. Je moet eerst zorgen dat de clubs structureel meer verdienen, wil je stadions gaan vergroten.

Dat doe je door het voetbal aantrekkelijker te maken. Wat je in dat grote stuk zegt is echt weer totale bullshit.. Je kijkt je eigen competitie alleen worden deze bekeken in 2 landen, er word nergens gezegd dat er meer betaald gaat worden in belgie en nederland maar dat er nu 18 teams zijn die niet 50/60 miljoen te verdelen hebben maar 120 miljoen te verdelen hebben omdat belgie en nederland bij elkaar zijn gevoegd.

Je stadion punten die je opnoemt, je geeft aan dat ze meer verdienen maar als het leeg blijft het zwaar op de begroting leunt. Als je dat zegt en teams in jou plan de eerste jaren 5/6 jaar geld moeten inleveren zijn ze toch kapot aan het gaan op het stadion? Ze verdienen er NIKS mee.

Hoe duur is een stadion eigenlijk? Waar denk je dat teams het geld vandaan moeten halen? Het is namelijk geen kwestie van eerst stadions. Het kan namelijk niet eens, Benelux is de enige oplossing om tot in het eerste geval betere spelers aan te kunnen trekken en betere en leukere wedstrijden te krijgen. Dat uiteindelijk omdat de inkomsten uit tv rechten, sponsors en andere dingen ook wel zal leiden tot uitbreiding van t stadion.

Het kan noooooit maar dan ook noooit een middel zijn om spelers aan te trekken. Supporters zijn namelijk een inkomsten die je niet kan berekenen, het kan minder zijn maar ook zomaar veel meer. TV rechten zullen altijd een beetje t zelfde opleveren en meer dan 20000 zitplaatsen zullen opleveren.

Je schrijft ook dat je betwijfeld of de spelers blijven, dat klopt, die blijven niet en dan zit je met je huge stadions die niet vol komen en zitten we zo weer op het zelfde niveau, Benelux gaat sowieso beter voetbal leveren, betere teams en meer geld, daar kan je niet over twijfelen.

Nou vraag ik of je mij kan vertellen wat je de voordelen en nadelen vindt van een Benelux?
Dit is toch raar? Twente heeft het goeie voorbeeld gegeven. Door het stadion te vergroten en door het team te verbeteren is Twente nu een topclub. Qua begroting en qua salaris plafond, qua transfer uitgaven. Of dacht je dat Twente vroeg wel 7 miljoen kon betalen voor Castannios? Of dacht je dat ze vroeger wel Tadic konden halen? Twente heeft laten zien wat ik bedoel.

Ik vraag ook niet dat Cambuur het stadion gaat vergroten van 10.000 naar 40.000.
Dan is het risico veelste groot. Demouge trekt geen 100.000 supporters, dat trekt geen enkele speler in nederland. Juventus is van 70.000 naar 50.000 gegaan, Del Alpi het stadion was oud en te groot voor Torrino een andere speler van het stadion. Onderhoud was te duur voor het stadion. als het niet vult dan heb je een probleem.

Maar investeren in de jeugdopleiding en je spelers gaan naar het buitenland toe dan heb je als club ook een probleem.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 21:05 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik snap er trouwens geen drol van bij je omroep gedoe. Het blijven namelijk 2 landen die beide 1 tv recht hebben voor de uitzendingen. Dus zouden ze bij Belgie en Nederland gewoon de zelfde hoeveelheid geld uitgeven, is het niet meer omdat het interessanter is. Fox Sports zou ook veel meer over hebben voor de Benelux en dat zou ook bij elkaar komen want weet niet of ze het ook hebben in belgie maar als je in 2 landen Fox uitzend dan zijn die inkomen van 2 landen voor 1 competitie.
Zal het proberen uit te leggen wat ik bedoel.

In Nederland word de wedstrijden uitgezonden door de NOS
In Belgie word de wedstrijden uitgezonden door Sporza
In Nederland is Sporza te zien en in Belgie is NOS te zien.
Ik denk dat dit ook zo blijft dus het aantal kijkers zal waarschijnlijk niet toenemen voor iedere zender.
Of je 60 miljoen deelt door 9 ploegen(schotse variant), of 120 miljoen deelt door 18 ploegen(BeNe Liga). Dan blijft er volgens mij het zelfde bedrag uit.

Alleen bij live rechten zal er meer voor worden betaald.
Fox betaald al gruwelijk veel voor de nederlandse competitie, die leiden momenteel zwaar verlies. Dus Fox zal dan wel niet heel veel meer betalen willen ze rendement halen.
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 22:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dit is toch raar? Twente heeft het goeie voorbeeld gegeven. Door het stadion te vergroten en door het team te verbeteren is Twente nu een topclub. Qua begroting en qua salaris plafond, qua transfer uitgaven. Of dacht je dat Twente vroeg wel 7 miljoen kon betalen voor Castannios? Of dacht je dat ze vroeger wel Tadic konden halen? Twente heeft laten zien wat ik bedoel.

Ik vraag ook niet dat Cambuur het stadion gaat vergroten van 10.000 naar 40.000.
Dan is het risico veelste groot. Demouge trekt geen 100.000 supporters, dat trekt geen enkele speler in nederland. Juventus is van 70.000 naar 50.000 gegaan, Del Alpi het stadion was oud en te groot voor Torrino een andere speler van het stadion. Onderhoud was te duur voor het stadion. als het niet vult dan heb je een probleem.

Maar investeren in de jeugdopleiding en je spelers gaan naar het buitenland toe dan heb je als club ook een probleem.
Echt wajo.. Twente is nu wel een "top" team maar dat heeft toch bijna niks te maken met een vergroten van een stadion?? Is 6 jaar geleden gaan voetballen als een topclub. Dat was omdat Munsterman met Steve Mcclaren een heel goede zet had gemaakt, die is toen met goede jeugd gaan voetballen. Niet omdat het stadion 10000 plekken meer kreeg, die zijn ze nu nog het afbetalen.

Maar ik zie het al, je hebt een bord voor je kop, en negeert al mijn statements. Sorry maar als je alleen je eigen punt wil maken en niet wil reageren op wat ik zeg. Je kan niet zeggen dat het komt dat ze die spelers hebben kunnen halen omdat ze een stadion hebben gemaakt dat 10000 zit plekken meer hadden????? Echt ga eerst een berekenen wat het op zou moeten leveren en Twente heeft spelers verkocht en is daarom geld gaan verdienen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 18 april 2014 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 21:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, afwachten dus of en wanneer ze echt aangepakt gaan worden..

Maar straf je een City als ze geen transfers mogen doen?? Ik denk het niet, je zorgt er hooguit voor dat ze met de alsnog veel te dure selectie wat langer bij elkaar blijven, en dus beter raken ingespeeld.. Uiteindelijk zie ik dat zelfs als het helpen van die ploegen en beschermen tegen zichzelf.. Ze zouden die ploegen net als dat ze met Malaga deden gewoon twee jaar moeten uitsluiten van Europees voetbal.. En als ze dan zoveel geld uit willen geven en schulden willen maken.. Wat is dan een boete van 3 kwart miljien?? Helemaal niks toch.. Boetes va minimaal 10 miljoen moeten er op dat soort taferelen staan..
Ik ken de straf maatregelen niet. Als dat wat je schets waar is dan klopt het dat het niet helpt.

Uefa wil er iets aan doen en dat geloof ik. Maar je moet ook de clubs de tijd geven om hun beleid aan te passen. Stel je zou elke club die nu rood staat uit de CL gooien. Dan is Bayern toch de kampioen? Dan lijd de competitie eronder en dus ook Bayern.

Uefa wil het aanpakken en zal niet rusten voordat het klaar is. Want het is ook niet goed dat de kampioen van de Cl en El uit de grote 4 competities komt. Als je daar op zou kunnen gokken wat zou de rating zijn? 1.01 voor iedere 1 euro?
freakie
 freakie - vrijdag 18 april 2014 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 22:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zal het proberen uit te leggen wat ik bedoel.

In Nederland word de wedstrijden uitgezonden door de NOS
In Belgie word de wedstrijden uitgezonden door Sporza
In Nederland is Sporza te zien en in Belgie is NOS te zien.
Ik denk dat dit ook zo blijft dus het aantal kijkers zal waarschijnlijk niet toenemen voor iedere zender.
Of je 60 miljoen deelt door 9 ploegen(schotse variant), of 120 miljoen deelt door 18 ploegen(BeNe Liga). Dan blijft er volgens mij het zelfde bedrag uit.

Alleen bij live rechten zal er meer voor worden betaald.
Fox betaald al gruwelijk veel voor de nederlandse competitie, die leiden momenteel zwaar verlies. Dus Fox zal dan wel niet heel veel meer betalen willen ze rendement halen.
Hee??? Wat?? Je haalt dingen door elkaar jongen.. De begroting bij Belgie is 60 mil en bij Nederland is dat ook 60 mil..

Nu krijgt Nederland voor 18 teams 60 mil en Belgie voor 18 teams 60 mil.. Dan zou je met een fusie 120 mil moeten verdelen over 18 teams.. Je snapt het echt net he?? Waauw is toch redelijk simpel lijkt me. Fox gaat niet meer betalen, Fox krijgt de Benelux competitie waar ze meer kijkers voor krijgen.. Just telling

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe kunnen we de Nederlandse competitie weer interessanter maken?









0.0132830