BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Boze Ajax-fans trekken ‘vocale steun’ deels in

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
freakie
 freakie - woensdag 13 augustus 2014 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 17:24 schreef hippy het volgende:

[..]

Om bij dit voorbeeld te blijven... Toen ik op de basisschool zat had iemand ook wat geflikt... Niemand zei wat en we moesten toen met zijn allen nablijven totdat de schuldige naar voren kwam... Uiteindelijk werd de schuldige overtuigd door de rest want iedereen was het zat... Zo moet je dit ook zien, maar dan in grotere schaal...
Dit is ook een goed voorbeeld
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 13 augustus 2014 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 17:38 schreef freakie het volgende:

[..]

Het is een vrij standaard oplossing eide, Kind doet vervelend straft de persoon die er mee te maken heeft maar "straft" ook de klas. Meestal in een vorm van dat de persoon die het gedaan heeft geholpen moet worden dat hij/zij het niet vaker doet.

Het is dan vaak ook de schuld van de klas, puur om te zorgen dat je elkaar als groep wijst op iets dat een ander doet. Dus ja ik vind het een vrij logische straf, je straft ook niet iemand met een gevangenisstraf, het is een straf dat ze wat minder geld krijgen als vak.

Want zal ik een voorbeeld geven wat er dan ontzettend veel gebeurd in de klas?

De kinderen zijn aan het rekenen, een jonge maakt regelmatig grapjes en is ontzettend druk. Ja als dat alleen gebeurd is dat makkelijk op te lossen, nou gebeurd dat niet alleen wat de helft van de klas gaat mee doen, gillen juichen en plezier hebben. Je straft dan toch niet de gene die begonnen is? Je straft iedereen door te zeggen dat ze maar 10 minuten langer moeten rekenen.
Hahahaha..... maar jij bent dan ook leraar
hippy
 hippy - woensdag 13 augustus 2014 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 17:41 schreef freakie het volgende:

[..]

Dit is ook een goed voorbeeld
Dat vond ik ook... ;))...
Eide
 Eide - woensdag 13 augustus 2014 - 17:58   quote  deeplink  
Tja, ik ben militair en het is bij ons absoluut not done om collectief te straffen. En terecht. Regelgeving bestaat niet voor niets, daar heb je je aan te houden. Het teruggrijpen op collectief straffen vind ik een zwaktebod.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 13 augustus 2014 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 17:58 schreef Eide het volgende:
Tja, ik ben militair en het is bij ons absoluut not done om collectief te straffen. En terecht. Regelgeving bestaat niet voor niets, daar heb je je aan te houden. Het teruggrijpen op collectief straffen vind ik een zwaktebod.
Nou in mijn diensttijd draaide ze daar de hand niet voor om.....nu was ik bijna niet te handhaven maar goed, heb aardig wat weekenden met mijn maatjes binnen moeten blijven.
Maar ja dat was 30 jaar geleden
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 augustus 2014 - 18:33   quote  deeplink  
Spreekwoord: een schaap over de dam en dan volgen er meer.
Is hier zeker op zijn plaats

Namelijk als de ene schaap over de dam is en hij de actie (over de dam gaan) goed vind dan volgen er meer, maar als de schaap bijvoorbeeld verdrinkt (wat niet goed is) dan volgen ze niet.

In het leger geld dit ook. Je stuurt een verkenner het gebied in. vervolgens raakt hij een hinderlaag in, die risico heb je genomen. Dan gaat de groep er toch ook niet achter aan, om vervolgens een hinderlaag in te lopen.

Het gaat gewoon als volgt.
er is iemand of een klein groepje die actie onderneemt.
die iemand of een klein groepje keuren ze die actie als die actie is voltooid goed,
dan volgt de grote groep.
is dat niet het geval dat ze dat goed keuren, welke redenen dan ook zijn
dan volgt de rest gewoon niet.

Als je zegt dat er 1 debiel is die zo actie onderneemt en er vervolgens mee in gaat dan heb jij zijn actie dus goed gekeurd. Anders zou je nog dommer zijn dan die debiel. Wel afkeuren maar vervolgens wel mee doen, is echt nog dommer dan de actie zelf.

Ik zie namelijk wel vaker siervuurwerk op het veld, maar dan zie ik er 1. Betekend dat de anderen die deze actie dus niet goedkeuren.

Kuddegedrag vind pas plaats als de kudde de gevolgen en de resultaten van de ondernomen actie van de verkenner goed keuren.

Overigens zullen er vast mensen zijn die deze actie hebben goed gekeurd, want het betrof de kuip. Volgens velen mag dat gesloopt worden.

Dan moet je niet raar opkijken dat de groep word gestraft en niet enkel die de aanzet heeft gegeven tot de daad. Er waren namelijk ook mensen met bivakmutsen op de tribune, ook al heeft hij niet zelf iets gegooid of gesloopt. Hij wist ervan dat er iets ging gebeuren. Soms laten mensen dat al voor hun daad merken dat ze iets van plan waren, als je dat geweten hebt en vervolgens daar achter gaat staan. Dan ben je in mijn ogen net zo slecht bezig als al die andere.

Er zijn natuurlijk ook mensen die hier wel stonden maar dan ook echt niks van af wisten. Ja, voor deze groep mensen is het helaas dan zuur, had je maar beter op moeten letten, is het advies. Achteraf is het altijd makkelijker praten dan vooraf.
Vandaar dat ook vaak verkenners in elke situatie worden gestuurd.
Zowel in het vormen van een kabinet tot in tijden van oorlog.

Ps. sorry voor dit lange bericht.
Eide
 Eide - woensdag 13 augustus 2014 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 18:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Overigens zullen er vast mensen zijn die deze actie hebben goed gekeurd, want het betrof de kuip. Volgens velen mag dat gesloopt worden.
En dan moeten DIE mensen gestraft worden maar niet toevallig de mensen die daar ook waren maar er niets mee te maken hadden. Je straft de schuldigen en niet iemand anders.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 augustus 2014 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 18:43 schreef Eide het volgende:

[..]

En dan moeten DIE mensen gestraft worden maar niet toevallig de mensen die daar ook waren maar er niets mee te maken hadden. Je straft de schuldigen en niet iemand anders.
Hoe onderscheid je mensen die eerst dit steunen, vervolgens gestraft worden, dan zeggen dat ze er niks mee te maken hebben van de mensen die door pech in een verkeerd vak zaten.

Zo onderscheid kun je toch niet maken binnen 2 weken, want dan volgt de volgende wedstrijd.

Ik heb het allerliefste dat ideale scenario zich afspeelt, maar ik weet dat dit echt bijna onmogelijk is.

Als ajax ze niet straft dan doet de knvb dat wel en dan is ook echt de hele stadion aan de beurt. dat er onschuldige tussen zitten, dat moet dan maar, het is helaas niet anders.
Anders als de Knvb dat zou doen dan worden er meer mensen gestraft.

Gezien het feit dat een ene wesley een misdaad pleegt en vervolgens door de knvb alle mannen daarvoor moeten boeten. Dat is pas oneerlijk.

Ik had het graag anders gezien, maar een onderzoek binnen 2 weken. wie wel en wie niet wat gedaan heeft en of die ervan afwist, en of die dan ook daar iets tegen gedaan heeft. Daar is meer onderzoekstijd voor nodig dan de 2 weken die ajax gegeven is. Want om de 2 weken hebben we een thuiswedstrijd.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 13 augustus 2014 - 19:11   quote  deeplink  
Ik moet kakken jonge! Tering!!
Eide
 Eide - woensdag 13 augustus 2014 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 19:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoe onderscheid je mensen die eerst dit steunen, vervolgens gestraft worden, dan zeggen dat ze er niks mee te maken hebben van de mensen die door pech in een verkeerd vak zaten.
beveiligingscamera's, stewards, getuigenverklaringen, televisiebeelden. Heveel mogelijkheden moet je hebben?

Bovendien, lees nou eens wat je eigenlijk zegt: omdat we niet kunnen bewijzen wie het doet, verklaren we iedereen schuldig. Wacht even hoor. Je was toch onschuldig tot het tegendeel bewezen was? Dat is toch de basis van ons juridisch systeem? En van jou mag dit dus overboord, want omdat we niet elke individuele verdachte kunnen pakken is het ok om iedereen te straffen.

Wat jij ook niet lijkt te beseffen is dat het niet om Vak410, of de F-Side gaat. Het gaat om ELK VAK. Als jij in vak 113 de wedstrijd kijkt en een of andere doorgesnoven apaat gooit een tegenstander een gat in z'n hoofd met muntjes kan Ajax JOU dus 5 wedstrijden verbieden te komen omdat het bewijs ontbreekt wie het heeft gedaan. En met jou alle andere personen op dat vak die er toch al niets aan kunnen doen. Want dat is wat Ajax zegt.

De enige manier waarop dit niemand van ons hier kan treffen is als je nooit in een stadion komt. In dat geval is deze hele discussie natuurlijk makkelijk praten. Maar voor de personen onder ons die wel wedstrijden bezoeken is dit gewoon een realiteit met dit dreigement van Ajax op tafel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 augustus 2014 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 augustus 2014 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 19:59 schreef Eide het volgende:

[..]

beveiligingscamera's, stewards, getuigenverklaringen, televisiebeelden. Heveel mogelijkheden moet je hebben?

Bovendien, lees nou eens wat je eigenlijk zegt: omdat we niet kunnen bewijzen wie het doet, verklaren we iedereen schuldig. Wacht even hoor. Je was toch onschuldig tot het tegendeel bewezen was? Dat is toch de basis van ons juridisch systeem? En van jou mag dit dus overboord, want omdat we niet elke individuele verdachte kunnen pakken is het ok om iedereen te straffen.

Wat jij ook niet lijkt te beseffen is dat het niet om Vak410, of de F-Side gaat. Het gaat om ELK VAK. Als jij in vak 113 de wedstrijd kijkt en een of andere doorgesnoven apaat gooit een tegenstander een gat in z'n hoofd met muntjes kan Ajax JOU dus 5 wedstrijden verbieden te komen omdat het bewijs ontbreekt wie het heeft gedaan. En met jou alle andere personen op dat vak die er toch al niets aan kunnen doen. Want dat is wat Ajax zegt.

De enige manier waarop dit niemand van ons hier kan treffen is als je nooit in een stadion komt. In dat geval is deze hele discussie natuurlijk makkelijk praten. Maar voor de personen onder ons die wel wedstrijden bezoeken is dit gewoon een realiteit met dit dreigement van Ajax op tafel.
Zijn er op camera's te zien dat je wist wat hij of zij iets zou gaan doen.
Getuigen verklaring zijn niet bruikbaar om dat ze zelf ook nog verdachten zijn.
Ik als dader kan ook namelijk verklaren dat het iemand anders was of dat ik niks heb gezien. Maar ja blijkbaar denk jij dat dit veel sneller gaat dan 2 weken.
Volgens mij is dat niet het geval en wil je dat volgende keer voorkomen dan weren dat hele vak maar. Is het hele vak doorgelicht en zijn de schuldige gepakt mogen ze van mij er daarna ook gewoon weer in. Als dat sneller kan dan 2 weken dan is die straf onzin.

Ik weet donders goed dat het ook op de pers tribune of op de eretribune kan gebeuren.
Zulke regels gelden daar dan ook gewoon
als het niet duidelijk wie het gedaan heeft dan straf je het hele vak.

Ik blijf er bij dat de uefa en knvb veel zwaarder straffen dan Ajax nu doet.
Eide
 Eide - woensdag 13 augustus 2014 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 20:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Maar ja blijkbaar denk jij dat dit veel sneller gaat dan 2 weken.
Die twee weken is het probleem van Ajax, niet van de supporters en dat mag het probleem van de supporters ook niet zijn. Voor die 53.000 bezoekers die niets verkeerds doen mag dat ook nooit het probleem worden, niet omdat er bij de laatste 52 man lui zitten die zich misdragen. Het is aan Ajax die personen te straffen en niet om die andere 53.000 die niets misdaan te straffen.

Bovendien komt de straf van de UEFA of KNVB toch wel, los van of Ajax de verantwoordelijken pakt. Die strafvoering staat hier geheel los van. Ajax moet de schuldigen aanpakken en de rest met rust laten. Elke andere manier van handelen is pertinent verkeerd.

De normale bezoeker kan en mag niet het slachtoffer zijn van een handjevol idioten. Dat is mijn stellige en onomstotelijke overtuiging. En, met alle respect hoor, maar ik kan geen enkel begrip opbrengen voor welke stellingname dan ook dat dit wel het geval mag zijn. En dat geldt twee kanten, zowel voor hooligans maar zeker ook voor de club.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 augustus 2014 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 augustus 2014 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 20:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Die twee weken is het probleem van Ajax, niet van de supporters en dat mag het probleem van de supporters ook niet zijn.

Haha het probleem verschuiven tot een probleem van ajax.
Ajax heeft toch niks gedaan, al die andere supporters ook niet.
maar wie er dichtbij zit heeft in de ogen van ajax gewoon pech.

Maar ja, hoe onrechtvaardig het ook is. het is beter dan het hele stadion te straffen.
Nu is het hele vak anders gewoon het hele stadion. Wat vroeger normaal was.

Laat 1 ding duidelijk zijn. Ik vind het jammer dat ajax zulke maatregelen moet nemen.
Ajax heeft bij bijna elke europese thuis wedstrijd wel een boete van de Uefa gehad.
Hoe hou je zo iets dan tegen? van die kwetsende spandoeken.

Ajax is het gewoon zat van al die gebeurtenissen.
Dat begrijp ik wel.

Maar toch ben ik voor dat er geen onschuldige slachtoffer worden, maar ik zie niet in om dat zo snel en goed te doen.

Kijk hoe lang het duurt voordat de foto's van de daders op internet staan.
We zijn gewoon 2 maanden verder, 2 maanden! pas dan in actie komen, dat is pas laat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 augustus 2014 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - woensdag 13 augustus 2014 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 21:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Haha het probleem verschuiven tot een probleem van ajax.
Ajax heeft toch niks gedaan, al die andere supporters ook niet.
Ik verschuif het probleem helemaal niet, nogmaals, dit is de basis van onze rechtstaat. Iemand is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Ajax heeft niets gedaan maar het is wel aan Ajax om te bewijzen wie wel iets gedaan heeft.

Ik begrijp jou emotie wel hoor, maar je probeert iets recht te praten wat zo krom is als een hoepel.

Je straft onschuldigen niet.
Iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Het is aan de regulerende autoriteit om schuld te bewijzen.

Zo is het en niet anders.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 augustus 2014 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 augustus 2014 - 22:59   quote  deeplink  
Ik heb ervan genoten in het stadion! Moet ik nu ook gestraft worden???
remco k
 remco k - woensdag 13 augustus 2014 - 23:00   quote  deeplink  
Jep, bikkelhard met zweepslagen...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 augustus 2014 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 23:00 schreef remco k het volgende:
Jep, bikkelhard met zweepslagen...
Mag ik de dame uitkiezen die dat doet?
Eide
 Eide - woensdag 13 augustus 2014 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 21:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]
We zijn gewoon 2 maanden verder, 2 maanden! pas dan in actie komen, dat is pas laat.
Dat is gedegen onderzoek. Eerst moet je alle beelden doornemen, bepalen wie wat doet en of het op basis van de beelden te bewijzen is. Dan moet je een naam bij het gezicht zoeken, personen oppakken, verhoren etc. En de gezichten die je overhoudt kan je eventueel, als alle andere middelen niet werken, via het internet opsporen.

Dat is gewoon gedegen politiewerk. En dat duurt inderdaad, maar dat maakt niet uit. Het gaat erom dat de daders gepakt worden en dan is 2 maanden helemaal geen slechte termijn als je ze op basis van onderzoek moet vatten.

Dat of ze komen allemaal zonder veroordeling vrij omdat oom agent te gehaast z'n werk doet en daardoor een kwalitatief onvoldoende onderbouwde zaak heeft. Staan ze bij de rechter, mogen ze sanctieloos naar huis.

Kwaliteit gaat altijd boven snelheid tenzij mensenlevens op het spel staan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 augustus 2014 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 23:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is gedegen onderzoek. Eerst moet je alle beelden doornemen, bepalen wie wat doet en of het op basis van de beelden te bewijzen is. Dan moet je een naam bij het gezicht zoeken, personen oppakken, verhoren etc. En de gezichten die je overhoudt kan je eventueel, als alle andere middelen niet werken, via het internet opsporen.

Dat is gewoon gedegen politiewerk. En dat duurt inderdaad, maar dat maakt niet uit. Het gaat erom dat de daders gepakt worden en dan is 2 maanden helemaal geen slechte termijn als je ze op basis van onderzoek moet vatten.

Dat of ze komen allemaal zonder veroordeling vrij omdat oom agent te gehaast z'n werk doet en daardoor een kwalitatief onvoldoende onderbouwde zaak heeft. Staan ze bij de rechter, mogen ze sanctieloos naar huis.

Kwaliteit gaat altijd boven snelheid tenzij mensenlevens op het spel staan.
Dat jij überhaupt nog de moeite neemt om iemand dit uit te leggen.
freakie
 freakie - woensdag 13 augustus 2014 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 17:45 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hahahaha..... maar jij bent dan ook leraar
Hahah jaa klopt xD
freakie
 freakie - woensdag 13 augustus 2014 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 19:59 schreef Eide het volgende:

[..]

beveiligingscamera's, stewards, getuigenverklaringen, televisiebeelden. Heveel mogelijkheden moet je hebben?

Bovendien, lees nou eens wat je eigenlijk zegt: omdat we niet kunnen bewijzen wie het doet, verklaren we iedereen schuldig. Wacht even hoor. Je was toch onschuldig tot het tegendeel bewezen was? Dat is toch de basis van ons juridisch systeem? En van jou mag dit dus overboord, want omdat we niet elke individuele verdachte kunnen pakken is het ok om iedereen te straffen.

Wat jij ook niet lijkt te beseffen is dat het niet om Vak410, of de F-Side gaat. Het gaat om ELK VAK. Als jij in vak 113 de wedstrijd kijkt en een of andere doorgesnoven apaat gooit een tegenstander een gat in z'n hoofd met muntjes kan Ajax JOU dus 5 wedstrijden verbieden te komen omdat het bewijs ontbreekt wie het heeft gedaan. En met jou alle andere personen op dat vak die er toch al niets aan kunnen doen. Want dat is wat Ajax zegt.

De enige manier waarop dit niemand van ons hier kan treffen is als je nooit in een stadion komt. In dat geval is deze hele discussie natuurlijk makkelijk praten. Maar voor de personen onder ons die wel wedstrijden bezoeken is dit gewoon een realiteit met dit dreigement van Ajax op tafel.
Ajax straft de groep omdat ze als groep gefaald hebben. Die jongens die gooien moeten gestraft worden en de fans hadden daar wat van moeten zeggen, oftewel, ze hadden ze moeten SLOPENNNN ofzo.. Doe je dat niet dan moeten ze nu even op de blaren zitten, allemaal, en niet 1.

Versterkt het groepsgevoel en ook het belang dat het niet nog eens zo ging zoals het daar ging.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 augustus 2014 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 23:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is gedegen onderzoek. Eerst moet je alle beelden doornemen, bepalen wie wat doet en of het op basis van de beelden te bewijzen is. Dan moet je een naam bij het gezicht zoeken, personen oppakken, verhoren etc. En de gezichten die je overhoudt kan je eventueel, als alle andere middelen niet werken, via het internet opsporen.

Dat is gewoon gedegen politiewerk. En dat duurt inderdaad, maar dat maakt niet uit. Het gaat erom dat de daders gepakt worden en dan is 2 maanden helemaal geen slechte termijn als je ze op basis van onderzoek moet vatten.

Dat of ze komen allemaal zonder veroordeling vrij omdat oom agent te gehaast z'n werk doet en daardoor een kwalitatief onvoldoende onderbouwde zaak heeft. Staan ze bij de rechter, mogen ze sanctieloos naar huis.

Kwaliteit gaat altijd boven snelheid tenzij mensenlevens op het spel staan.
Hiermee ben ik met je eens.

Maar wat doe je intussen tijd? Volgens jou moeten we eerst zo onderzoek afwachten.

Dus kunnen ze gewoon de komende 2 maanden gewoon hun gang gaan.

Over het andere natuurlijk moeten enkel de schuldige worden gestraft.
en je bent pas schuldig als er bewijs is dat diegene schuldig is.

maar zoals je al zei dat duurt een tijd en in die tijd kunnen ze dus gewoon hun gang gaan.
Eide
 Eide - donderdag 14 augustus 2014 - 01:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 23:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Maar wat doe je intussen tijd? Volgens jou moeten we eerst zo onderzoek afwachten.

Dus kunnen ze gewoon de komende 2 maanden gewoon hun gang gaan.

Over het andere natuurlijk moeten enkel de schuldige worden gestraft.
en je bent pas schuldig als er bewijs is dat diegene schuldig is.

maar zoals je al zei dat duurt een tijd en in die tijd kunnen ze dus gewoon hun gang gaan.
Dat hangt er vanaf. Sommigen kan je misschien al veel eerder aanpakken. Er zijn ook mensen op de dag zelf opgepakt die bij wijze van spreken aan het einde van de week al voor de rechter kunnen staan. En sommigen anderen duurt dat wat langer mee.

De vraag is wat het probleem daarbij nu helemaal is, angst dat ze wat anders uitvreten? Tja, dat kan maar hoe waarschijnlijk is dat nu helemaal?

@Freakie: "Als groep falen" Welke groep dan? Weet jij waartoe die personen horen dan? Of al het uitpubliek dat met de bekerfinale mee was, een aantal duizend personen? Iedereen die lid van de AFCA is dan? Of ook alle SVA leden? Alle Ajacieden dan? Want tja, als je niet precies weet welke groep weren we iedereen maar.... moet kan toch, want wie z'n billen brandt....

Kom op zeg, zo moeilijk is het toch niet door dat soort flauwekul heen te prikken of wel soms?

Zo vanzelfsprekend is dat collectief straffen in de klas trouwens niet, toen ik zelf nog studeerde (Engels, 2e graads, Educatieve Faculteit Amsterdam) ben ik geen school tegengekomen waar dat "normaal" was, en ik heb wat pittige schooltjes gehad (Amsterdam West en zo). Ik garandeer de leerkrachten van mijn zoon wel dat ze een zeer pittig en behoorlijk eenzijdig confrontatiegesprek staat te wachten als ik er achter kom dat ze mijn zoon straffen voor het gedrag van andere kinderen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 augustus 2014 door Eide --
hippy
 hippy - donderdag 14 augustus 2014 - 07:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 17:58 schreef Eide het volgende:
Tja, ik ben militair en het is bij ons absoluut not done om collectief te straffen. En terecht. Regelgeving bestaat niet voor niets, daar heb je je aan te houden. Het teruggrijpen op collectief straffen vind ik een zwaktebod.
Ik denk dat je nog schrikt hoeveel mensen die nu lopen te zeuren, staan te juichen als deze debielen aan het klooien zijn... Want zo is het wel... Juichen als het gebeurd en zeuren als er sancties komen... Dat vind ik zwakte... Wees dan een vent en accepteer de sancties en ga je normaal gedragen...
Robinho
 Robinho - donderdag 14 augustus 2014 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 - 13:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

frank vind dat van niet.

waar kom jij voor naar het stadion? voor de sfeer of voor het voetbal?
sfeer is ondergeschikt aan voetbal.
we hebben weer eens gewonnen van vitesse, dat hebben we niet gedaan toen er sfeer was.

kijk naar de kuip, daar is fantastische sfeer en zeker in de als de klasiekker word gespeeld, maar regelmatig wint ajax daar, in ieder geval verliest het minder.
1999 was toch de laatste keer dat ze kampioen werden, dus is publiek nou echt zo belangrijk. Want het kan de ander ook beter laten spelen, daar al nagedacht.

maar ik begrijp het wel hoor, natuurlijk wil je beide. goede sfeer en goed voetbal
Ik kom ook voor de sfeer. Na de verhuizing heb ik in de beginjaren niet veel meer de Arena bezocht. Door de kutsfeer. Als het alleen om het voetbal zou gaan zet ik de tv wel aan
freakie
 freakie - donderdag 14 augustus 2014 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 01:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Sommigen kan je misschien al veel eerder aanpakken. Er zijn ook mensen op de dag zelf opgepakt die bij wijze van spreken aan het einde van de week al voor de rechter kunnen staan. En sommigen anderen duurt dat wat langer mee.

De vraag is wat het probleem daarbij nu helemaal is, angst dat ze wat anders uitvreten? Tja, dat kan maar hoe waarschijnlijk is dat nu helemaal?

@Freakie: "Als groep falen" Welke groep dan? Weet jij waartoe die personen horen dan? Of al het uitpubliek dat met de bekerfinale mee was, een aantal duizend personen? Iedereen die lid van de AFCA is dan? Of ook alle SVA leden? Alle Ajacieden dan? Want tja, als je niet precies weet welke groep weren we iedereen maar.... moet kan toch, want wie z'n billen brandt....

Kom op zeg, zo moeilijk is het toch niet door dat soort flauwekul heen te prikken of wel soms?

Zo vanzelfsprekend is dat collectief straffen in de klas trouwens niet, toen ik zelf nog studeerde (Engels, 2e graads, Educatieve Faculteit Amsterdam) ben ik geen school tegengekomen waar dat "normaal" was, en ik heb wat pittige schooltjes gehad (Amsterdam West en zo). Ik garandeer de leerkrachten van mijn zoon wel dat ze een zeer pittig en behoorlijk eenzijdig confrontatiegesprek staat te wachten als ik er achter kom dat ze mijn zoon straffen voor het gedrag van andere kinderen.
Op de middelbare school hebben kinderen dit als het goed is geleerd, dan gebeurd het alleen als een kind gepest wordt en dan is het geen straffen. Je zei trouwens dat er beelden zijn van wie het vuurwerk gooit? Dan weet je ook welke groep het is. Er was 1 groep die vuurwerk mee mocht nemen t is vrij duidelijk.

Op de basisschool en ja daar schaal ik die jongens die met vuurwerk gooien en die mee lopen te gillen ook bij, pak je wel de hele groep aan. Puur omdat je samen voor een veilige en gezellige sfeer zorgt.
Eide
 Eide - donderdag 14 augustus 2014 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 09:35 schreef freakie het volgende:

[..]

Je zei trouwens dat er beelden zijn van wie het vuurwerk gooit? Dan weet je ook welke groep het is. Er was 1 groep die vuurwerk mee mocht nemen t is vrij duidelijk.
Nou, denk even door. Als je weet welke personen het zijn aan de hand van bewijs, is er dan noodzaak om collectief te straffen? En als je geen bewijs hebt wie het waren, hoe logisch is het dan om lukraak straffen uit te delen.

Ik vind het wel briljant hoor. Winkeldief steelt iets in de winkel en iedereen in die winkel aanwezig wordt aangehouden omdat ze niet getracht het te voorkomen. Een automobilist rijdt een eenrichtingstraat in de verkeerde richting, alle voetgangers en fietsers krijgen ook een boete omdat ze betrokkene niet stoppen. Het is een zeer creatieve manier om de sociale controle te vergroten... maar eigenlijk is het gewoon idioot.
Eide
 Eide - donderdag 14 augustus 2014 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 07:41 schreef hippy het volgende:

[..]

Ik denk dat je nog schrikt hoeveel mensen die nu lopen te zeuren, staan te juichen als deze debielen aan het klooien zijn... Want zo is het wel... Juichen als het gebeurd en zeuren als er sancties komen... Dat vind ik zwakte... Wees dan een vent en accepteer de sancties en ga je normaal gedragen...
Als die sanctie de personen raakt die verantwoordelijk zijn ben ik dat helemaal met je eens. Zodra die sanctie mensen raakt die niets anders hebben gedaan, anders dan in een bepaald vak aanwezig zijn, vind ik dat onacceptabel.
hippy
 hippy - donderdag 14 augustus 2014 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 09:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Als die sanctie de personen raakt die verantwoordelijk zijn ben ik dat helemaal met je eens. Zodra die sanctie mensen raakt die niets anders hebben gedaan, anders dan in een bepaald vak aanwezig zijn, vind ik dat onacceptabel.
Dat ben ik met je eens... Maar hoeveel van die mensen die alleen aanwezig waren in dat vak hebben er daadwerkelijk wat aan gedaan om het te voorkomen...?... Het merendeel staat gewoon te lachen en te juichen... Ik snap dat het niet makkelijk is om er wat van te zeggen, maar zwijgen is nu eenmaal toestemmen... Het is maar net hoe de gene die je aanspreekt reageert... Maar dan komt wel de ware aard van het beestje boven en dan zijn de verstandige mensen toch altijd in de meerderheid... Het heeft gewoon te maken met de verantwoordelijkheid tegen over elkaar... Stel dat je kind gewond raakt door dit soort gasten puur om dat dit in je vak gebeurt en blijft gebeuren... Je moet gewoon een keer zeggen, genoeg is genoeg...
freakie
 freakie - donderdag 14 augustus 2014 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 09:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, denk even door. Als je weet welke personen het zijn aan de hand van bewijs, is er dan noodzaak om collectief te straffen? En als je geen bewijs hebt wie het waren, hoe logisch is het dan om lukraak straffen uit te delen.

Ik vind het wel briljant hoor. Winkeldief steelt iets in de winkel en iedereen in die winkel aanwezig wordt aangehouden omdat ze niet getracht het te voorkomen. Een automobilist rijdt een eenrichtingstraat in de verkeerde richting, alle voetgangers en fietsers krijgen ook een boete omdat ze betrokkene niet stoppen. Het is een zeer creatieve manier om de sociale controle te vergroten... maar eigenlijk is het gewoon idioot.
Je pakt wel een heeel slecht voorbeeld. Het voorbeeld in een winkel of met een auto rijden? dat zijn echt totaal belachelijke situaties. Het vak is verantwoordelijk geweest voor het vuurwerk, dat is het vak zijn schuld. Wie het gooit krijgt persoonlijk een straf, het vak krijgt collectief een straf, hadden ze het maar beter moeten regelen.

In het geval van die winkel zou je zeggen dat je een vriend hebt die in jou winkel een overval pleegt omdat je verteld hebt dat er veel geld in het laadje zit. Jij bent dan verantwoordelijk. In het geval van auto kan je zeggen dat je met 3 vrienden in een auto zit dus met z'n 4e en dat iedereen het ontzettend leuk en grappig vind dat je iets doet wat niet mag. De gene achter het stuur is verantwoordelijk die jongens die je opzwepen zijn mede verantwoordelijk voor het gedrag(alleen in en auto is dat moeilijk ook te bestraffen, 1 persoon heeft het stuur vast namelijk.)
remco k
 remco k - donderdag 14 augustus 2014 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 11:57 schreef freakie het volgende:

[..]

Je pakt wel een heeel slecht voorbeeld. Het voorbeeld in een winkel of met een auto rijden? dat zijn echt totaal belachelijke situaties. Het vak is verantwoordelijk geweest voor het vuurwerk, dat is het vak zijn schuld. Wie het gooit krijgt persoonlijk een straf, het vak krijgt collectief een straf, hadden ze het maar beter moeten regelen.

In het geval van die winkel zou je zeggen dat je een vriend hebt die in jou winkel een overval pleegt omdat je verteld hebt dat er veel geld in het laadje zit. Jij bent dan verantwoordelijk. In het geval van auto kan je zeggen dat je met 3 vrienden in een auto zit dus met z'n 4e en dat iedereen het ontzettend leuk en grappig vind dat je iets doet wat niet mag. De gene achter het stuur is verantwoordelijk die jongens die je opzwepen zijn mede verantwoordelijk voor het gedrag(alleen in en auto is dat moeilijk ook te bestraffen, 1 persoon heeft het stuur vast namelijk.)
Ho ho.. Het vak is natuurlijk niet verantwoordelijk voor het vuurwerk.. Als ik in dat vak had gezeten en er niets van wist, hoe kan ik dan verantwoordelijk zijn?? de gooiers zijn verantwoordelijk.. Niet de omstanders...
freakie
 freakie - donderdag 14 augustus 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 11:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ho ho.. Het vak is natuurlijk niet verantwoordelijk voor het vuurwerk.. Als ik in dat vak had gezeten en er niets van wist, hoe kan ik dan verantwoordelijk zijn?? de gooiers zijn verantwoordelijk.. Niet de omstanders...
Het vuurwerk is hoe dan ook gekomen bij die gooiers. Dan vind ik het vak daar op dat moment verantwoordelijk voor, het is ook niet 1 rotje geweest, het was herhaaldelijk vuurwerk gooien en stom gedrag, daar moet je dan als groep ook tegen reageren.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 14 augustus 2014 - 14:01   quote  deeplink  
Ik ben een beetje klaar met die grote bekken van de supporters groepen bij Ajax.
Als je expres weg gaat blijven of expres niet gaat zingen/juichen/supporten, dan moet je lekker voor altijd wegblijven.

Oooooo dat jongetje keek tijdens verstoppertje spelen......ik doe niet meer mee lekker puh!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 14 augustus 2014 - 14:39   quote  deeplink  
Mensen, ik heb er over nagedacht.

Mensen worden vast gezet door de politie als ze verdachten zijn.
Om verdachten te kunnen zijn moet daar bewijzen voor zijn.
Kan de verdachten dat niet weerleggen, bijvoorbeeld waarom het moordwapen in zijn tuin ligt.
Dan blijft hij verdachten en heeft de politie genoeg bewijslast dan brengen ze hem naar de rechter.
Als in de loop van het onderzoek word bewezen dat diegene die vast zit het niet gedaan kan hebben, bijvoorbeeld hij heeft ten tijden van de misdaad gebeld en dat is ver van de PD. Dan spreken ze hem vrij en laten ze hem gaan.
Je hebt in dat soort gevallen vast gezeten terwijl je niks fout gedaan hebt.

Terug naar het voorbeeld met Ajax.
Ajax beschouwd iedereen in het vak als verdachten.
Seizoenkaart houders en mensen die losse kaarten kopen.
Niet iedere seizoenkaarthouder was wellicht aanwezig, als jij sneller dan ajax kan aantonen dat je niet in het stadion was, dan hoor je niet gestraft te worden.
Als het onderzoek nog loopt en je kan bij ajax je zelf nog niet vrij pleiten, dan zit er niet anders op dan dat je gestraft word.

Ajax heeft voor ieder vak een lijst met seizoenskaart houders, die lijst word bijgevuld met elke losse kaart.
Dit duurt een tijd dat die hele lijst compleet is.
Seizoenkaart houders hebben pasfoto's achter gelaten maar de losse kaart verkoop niet. Dus moeten daar eerst de pasfoto's van hebben, om te kijken of hij of zij wel in het stadion zit.
Komt de verdachten met een bonnetje van bijvoorbeeld een restaurant dan word dat onderzocht.
Als je dat voor 300 mensen moet doen dan ben je nog wel even bezig.

De echte daders die je namelijk op beeld hebt, die zijn namelijk vermomd dus aan die beelden heb je vrij weinig.
Je gaat dus gewoon een lijst af en ben je van die lijst af dan mag je van mij weer het stadion in.
freakie
 freakie - donderdag 14 augustus 2014 - 15:08   quote  deeplink  
Wat is eigenlijk de maatregel? Er is een voorwaardelijke straf, die straf is er zodat supporters hier op letten, dus ook de supportersgroep en dat niet gaan toejuichen.

De andere maatregel is het halveren van het bedrag. Dat betekend dat de gene die zorgt voor het vuurwerk straf krijgt. Zoveel gebeurd er niet eigenlijk.
remco k
 remco k - donderdag 14 augustus 2014 - 16:42   quote  deeplink  
Jezus christus, hoe moeilijk kan je dingen maken voor jezelf..
Eide
 Eide - donderdag 14 augustus 2014 - 18:26   quote  deeplink  
Als men gewoon ophoudt met recht lullen wat krom is. Het is geen straf, het is het dreigement, en wel eentje die juist niet de schuldigen raakt maar voornamelijk onschuldigen. En dat is onacceptabel, ronduit een belediging voor de 53.000 degelijke bezoekers die elke wedstrijd op de tribune zitten.
freakie
 freakie - donderdag 14 augustus 2014 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 18:26 schreef Eide het volgende:
Als men gewoon ophoudt met recht lullen wat krom is. Het is geen straf, het is het dreigement, en wel eentje die juist niet de schuldigen raakt maar voornamelijk onschuldigen. En dat is onacceptabel, ronduit een belediging voor de 53.000 degelijke bezoekers die elke wedstrijd op de tribune zitten.
Er wordt een vak gestraft niet het hele stadion. Die straf hadden ze toen Ajax verloor van Pec en die "supporters" onze keeper onder vuur namen..
Eide
 Eide - donderdag 14 augustus 2014 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 18:41 schreef freakie het volgende:

[..]

Er wordt een vak gestraft niet het hele stadion. Die straf hadden ze toen Ajax verloor van Pec en die "supporters" onze keeper onder vuur namen..
Moet ik nu echt dat getal 53.000 uit gaan leggen? Ik hoop het niet toch?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 augustus 2014 door Eide --
moa
 moa - donderdag 14 augustus 2014 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 19:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Moet ik nu echt dat getal 53.000 uit gaan leggen? Ik hoop het niet toch?
Ik verwacht van wel, heb er nog nooit 53.000 zien zitten bij jullie? :)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 14 augustus 2014 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 19:37 schreef moa het volgende:

[..]

Ik verwacht van wel, heb er nog nooit 53.000 zien zitten bij jullie? :)
Bij jullie 3 of 400....de rest zijn allemaal hologrammen :-)
Inglourious bastard
 Inglourious bastard - donderdag 14 augustus 2014 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 19:37 schreef moa het volgende:

[..]

Ik verwacht van wel, heb er nog nooit 53.000 zien zitten bij jullie? :)
Oh ja die is lekker origineel! Vind dit persoonlijk humor van niveau madretsma eerlijk gezegd.
Eide
 Eide - donderdag 14 augustus 2014 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 19:37 schreef moa het volgende:

[..]

Ik verwacht van wel, heb er nog nooit 53.000 zien zitten bij jullie? :)
Bezettingsgraad Amsterdam ArenA 2012/13: 95%
Bezettingsgraad Amsterdam ArenA 2013/14: 96%
Bezettingsgraad Kuip 2012/13: 88%
Bezettingsgraad Kuip 2012/13: 89%

Er zitten dus zowel in absolute aantallen als in procentuele aantallen meer mensen in de ArenA gemiddeld. Vragen nog?
Bron 2012/13, 2013/14 met het handje uitgerekend op basis van aantallen in wikipedia.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 augustus 2014 door Eide --
moa
 moa - donderdag 14 augustus 2014 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 19:49 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Bij jullie 3 of 400....de rest zijn allemaal hologrammen :-)
haha
moa
 moa - donderdag 14 augustus 2014 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 20:00 schreef Inglourious bastard het volgende:

[..]

Oh ja die is lekker origineel! Vind dit persoonlijk humor van niveau madretsma eerlijk gezegd.
Niet zo flauw, als ik iets serieus te melden heb doe ik dat ook.
Inglourious bastard
 Inglourious bastard - donderdag 14 augustus 2014 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 20:03 schreef moa het volgende:

[..]

Niet zo flauw, als ik iets serieus te melden heb doe ik dat ook.
Niet zo flauw? De opmerkingen over successupporters(want daar doel je op)en gezeur over eigen jeugd(heb het hierbij niet over jou) zijn inmiddels net zo oud als het laatste kampioenschap van feyenoord.
moa
 moa - donderdag 14 augustus 2014 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 20:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Bezettingsgraad Amsterdam ArenA 2012/13: 95%
Bezettingsgraad Kuip 2012/13: 88%

Er zitten dus zowel in absolute aantallen als in procentuele aantallen meer mensen in de ArenA gemiddeld? Vragen nog?
Bron
Niet eens met de cijfers maar goed, dat is een eindeloze discussie zonder winnaars die we maar niet aan gaan.
Een blinde kan nog zien dat het zelfs bij de topwedstrijden niet voor 95% vol zit, tenzij bezetting natuurlijk voor jou hetzelfde is als aantal verkochte (seizoen)kaarten. Dan zou het idd. wel eens in de buurt kunnen komen.
Inglourious bastard
 Inglourious bastard - donderdag 14 augustus 2014 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 20:03 schreef moa het volgende:

[..]

Niet zo flauw, als ik iets serieus te melden heb doe ik dat ook.
En snap wel dat je niet wilt provoceren overigens hoor. Maar hiermee creeer je wel dus van die madrestma monstertjes.;)
moa
 moa - donderdag 14 augustus 2014 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 20:05 schreef Inglourious bastard het volgende:

[..]

Niet zo flauw? De opmerkingen over successupporters(want daar doel je op)en gezeur over eigen jeugd(heb het hierbij niet over jou) zijn inmiddels net zo oud als het laatste kampioenschap van feyenoord.
Oh het oudste kampioenschap van Feyenoord is veel ouder hoor, geloof mij maar ik volg Feyenoord op de voet. Ik zeg niks over successupporters, maar het blijft wel een opmerkelijk fenomeen dat je bij weinig andere clubs ziet, dat er blijkbaar mensen zijn die een seizoenkaart kopen om alleen 5-6 topwedstrijden te zien. Maar misschien is dat wel goedkoper dan die 5-6 kaarten los kopen, ik weet het niet.
Inglourious bastard
 Inglourious bastard - donderdag 14 augustus 2014 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 20:08 schreef moa het volgende:

[..]

Oh het oudste kampioenschap van Feyenoord is veel ouder hoor, geloof mij maar ik volg Feyenoord op de voet. Ik zeg niks over successupporters, maar het blijft wel een opmerkelijk fenomeen dat je bij weinig andere clubs ziet, dat er blijkbaar mensen zijn die een seizoenkaart kopen om alleen 5-6 topwedstrijden te zien. Maar misschien is dat wel goedkoper dan die 5-6 kaarten los kopen, ik weet het niet.
Misschien hebben mensen wel andere verplichtingen en willen ze niet het risico lopen mis te grijpen bij de losse verkoop.;)
Zo was het bij mij in elk geval wel tot ik inderdaad nog maar zo weinig gelegenheid had om te gaan, dat ik er nu bijna helemaal niet meer kom. Helaas.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 augustus 2014 door Inglourious bastard --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Boze Ajax-fans trekken ‘vocale steun’ deels in









0.0169811