BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Sevilla FC - Feyenoord (Europa League: donderdag 18 september 2014, 21:05); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
sevillana
 sevillana - dinsdag 16 september 2014 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 14:39 schreef King - 010 het volgende:

[..]

Ik heb al zin in deze wedstrijd, ondanks de slechte generale tegen Willem II.
Feyenoord moet spelen op balbezit en vanuit de counter toeslaan.
Balhandelingssnelheid moet ook hoog liggen, 1 keer tikken en passen.

Boetius - Te Vrede - Bilal

Vilhena - Toornstra - Clasie

Nelom - Kongolo - El Ahmadi - van Beek

Vermeer

Starten met Te Vrede voor de lange ballen.
In de 2de helft wisselen voor Kazim en Manu ipv Boetius.

Hopelijk een 1-1 of anders een geniepige overwinning stelen.
Te Vrede voor de lange ballen?
ik mag toch hopen dat je niet de lange ballen in de diepte bedoelt want dan komt hij echt snelheid tekort hoor
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 16 september 2014 - 20:35   quote  deeplink  
Feyenoorder tipt supporters: 'Neem een broodje mee'

600x400-kongolo2.jpg

Feyenoord speelt aanstaande donderdag zijn eerste wedstrijd in de poule-fase van de Europa League tegen Sevilla. Feyenoord-verdediger Khalid Boulahrouz speelde in het verleden voor de Spaanse club en heeft nog altijd goede herinneringen aan de club. 'Het is een prachtige club', aldus de verdediger tegenover FeyenoordTV.

'Het zal voor mij een leuk weerzien worden met de mensen die ik ken uit mijn tijd bij de club', zegt de verdediger over de Europa League-confrontatie. 'Sevilla is een prachtige club, het is een fantastische stad, de ambiance is goed en ze spelen goed voetbal.'

De verdediger speelde in het seizoen 2007-2008 op huurbasis voor de club uit Spanje. 'Ik heb mooie herinneringen aan de club. In de tijd dat ik daar speelde, hadden we een goed team en wonnen we de Spaanse Supercup. Ik heb natuurlijk ook negatieve herinneringen aan mijn tijd bij die club, zo speelde ik maar officiële tien wedstrijden voor Sevilla. Maar de goede herinneringen overheersen. Ik heb vrienden overgehouden aan mijn tijd bij de club en het is mooi om hen weer te zien.'

Er zullen zon 800 Feyenoord-supporters meereizen naar de Spaanse stad om Feyenoord te steunen. 'Sevilla is één van de warmste steden van Europa, dus de supporters hoeven niet veel kleding mee te nemen', zegt hij. 'Je kan er lekker eten, de binnenstad is mooi en de mensen zijn relaxed. Het stadion van Sevilla is niet hyper-modern, dus neem maar een broodje mee voor in de rust', zegt hij richting de supporters. 'De supporters zullen goed ontvangen worden, het zal genieten worden.'
Bron:Feyenoord Tv
sevillana
 sevillana - dinsdag 16 september 2014 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 20:35 schreef RenatoBos het volgende:
Feyenoorder tipt supporters: 'Neem een broodje mee'

[ afbeelding ]

Feyenoord speelt aanstaande donderdag zijn eerste wedstrijd in de poule-fase van de Europa League tegen Sevilla. Feyenoord-verdediger Khalid Boulahrouz speelde in het verleden voor de Spaanse club en heeft nog altijd goede herinneringen aan de club. 'Het is een prachtige club', aldus de verdediger tegenover FeyenoordTV.

'Het zal voor mij een leuk weerzien worden met de mensen die ik ken uit mijn tijd bij de club', zegt de verdediger over de Europa League-confrontatie. 'Sevilla is een prachtige club, het is een fantastische stad, de ambiance is goed en ze spelen goed voetbal.'

De verdediger speelde in het seizoen 2007-2008 op huurbasis voor de club uit Spanje. 'Ik heb mooie herinneringen aan de club. In de tijd dat ik daar speelde, hadden we een goed team en wonnen we de Spaanse Supercup. Ik heb natuurlijk ook negatieve herinneringen aan mijn tijd bij die club, zo speelde ik maar officiële tien wedstrijden voor Sevilla. Maar de goede herinneringen overheersen. Ik heb vrienden overgehouden aan mijn tijd bij de club en het is mooi om hen weer te zien.'

Er zullen zon 800 Feyenoord-supporters meereizen naar de Spaanse stad om Feyenoord te steunen. 'Sevilla is één van de warmste steden van Europa, dus de supporters hoeven niet veel kleding mee te nemen', zegt hij. 'Je kan er lekker eten, de binnenstad is mooi en de mensen zijn relaxed. Het stadion van Sevilla is niet hyper-modern, dus neem maar een broodje mee voor in de rust', zegt hij richting de supporters. 'De supporters zullen goed ontvangen worden, het zal genieten worden.'
Bron:Feyenoord Tv
;)
ar
 ar - dinsdag 16 september 2014 - 23:03   quote  deeplink  
Ik zou ook Bilal minuten geven.Even de schroom van zich af gooien.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 17 september 2014 - 07:24   quote  deeplink  
T ziet er naar uit dat het 4-4-2 wordt.
Volgens het Algemeen Dagblad is de kans groot dat Feyenoord morgenavond met een behoudende speelwijze zal starten. Coach Fred Rutten zou zijn middenveld versterken en twee snelle aanvallers in de voorste linie posteren.

Op het viermans middenveld zouden in elk geval aanvoerder Jordy Clasie en aanwinsten Karim El Ahmadi & Jens Toornstra spelen. Tonny Vilhena en Lex Immers moeten vechten om de laatste vrijgebleven plek op dat middenveld.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 17 september 2014 - 07:29   quote  deeplink  
Fred Rutten lijkt van plan om de bijzonder matige start van het seizoen aan te grijpen voor een wisseling van het systeem. Volgens het Algemeen Dagblad heeft het er alle schijn van dat Feyenoord donderdag tegen Sevilla met vier middenvelders voor de dag komt.

De kans is groot dat Rutten voor het duel met de winnaar van de Europa League voor een behoudende speelwijze kiest, met op het versterkte middenveld in ieder geval Jordy Clasie, Karim El Ahmadi en Jens Toornstra. De strijd om de overgebleven positie gaat tussen Lex Immers en Tonny Vilhena.

Voor dat vierkoppige middenveld zou Rutten twee snelle aanvallers willen posteren, zodat Feyenoord in Sevilla snel kan uitbreken. Het is nog niet duidelijk of de oefenmeester overweegt om bijvoorbeeld ook tegen Ajax en in de wedstrijden daarna op deze manier voor de dag te komen.

Khalid Boulahrouz en Colin Kazim-Richards ontbreken donderdagavond in Spanje. Boulahrouz is nog herstellende van een knieblessure, terwijl Kazim-Richards zijn laatste wedstrijd schorsing uit zit.
MMM
 MMM - woensdag 17 september 2014 - 08:26   quote  deeplink  
4-4-2, sowieso Clasie, El Ahmadi en Toornstra op het middenveld. Dan blijven Vilhena en Immers over, de één uit vorm en de ander die niks toevoegt. Laat Tony maar spelen, laat die jongen maar proberen om vertrouwen op te doen.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 17 september 2014 - 08:36   quote  deeplink  
Lastige keuze.
Vilhena dan. Met meer zekerheid achter zich wat beter doserend en kan de voorwaartsen sneller in stelling brengen.
Lex laat al een hele reeks zien dat hij de weg kwijt is.
sportverteller
 sportverteller - woensdag 17 september 2014 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 07:29 schreef Stylzz het volgende:

De kans is groot dat Rutten voor het duel met de winnaar van de Europa League voor een behoudende speelwijze kiest, met op het versterkte middenveld in ieder geval Jordy Clasie, Karim El Ahmadi en Jens Toornstra. De strijd om de overgebleven positie gaat tussen Lex Immers en Tonny Vilhena.

Als het AD het bij het rechte eind heeft, wat niet altijd het geval is, dan denk ik dat Rutten kiest voor Immers, in plaats van Vilhena, vanwege het groter scorend vermogen van Immers.
MMM
 MMM - woensdag 17 september 2014 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 09:05 schreef sportverteller het volgende:

[..]

Als het AD het bij het rechte eind heeft, wat niet altijd het geval is, dan denk ik dat Rutten kiest voor Immers, in plaats van Vilhena, vanwege het groter scorend vermogen van Immers.
Haha ja, eerst moet hij 20 kansen missen voordat hij er één maakt. De keuze voor Immers zou treurig zijn, dan kan Rutten beter nu al weggaan.
MMM
 MMM - woensdag 17 september 2014 - 09:35   quote  deeplink  
Oh keuze word makkelijk zo, Immers heeft lichte hamstringklachten en blijft in Rotterdam. Hopelijk speelt hij zondag ook niet.

Jammer, heb liever dat Rutten kiest op basis van kwaliteit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2014 door MMM --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 17 september 2014 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 07:29 schreef Stylzz het volgende:
Fred Rutten lijkt van plan om de bijzonder matige start van het seizoen aan te grijpen voor een wisseling van het systeem. Volgens het Algemeen Dagblad heeft het er alle schijn van dat Feyenoord donderdag tegen Sevilla met vier middenvelders voor de dag komt.

De kans is groot dat Rutten voor het duel met de winnaar van de Europa League voor een behoudende speelwijze kiest, met op het versterkte middenveld in ieder geval Jordy Clasie, Karim El Ahmadi en Jens Toornstra. De strijd om de overgebleven positie gaat tussen Lex Immers en Tonny Vilhena.

Voor dat vierkoppige middenveld zou Rutten twee snelle aanvallers willen posteren, zodat Feyenoord in Sevilla snel kan uitbreken. Het is nog niet duidelijk of de oefenmeester overweegt om bijvoorbeeld ook tegen Ajax en in de wedstrijden daarna op deze manier voor de dag te komen.

Khalid Boulahrouz en Colin Kazim-Richards ontbreken donderdagavond in Spanje. Boulahrouz is nog herstellende van een knieblessure, terwijl Kazim-Richards zijn laatste wedstrijd schorsing uit zit.
Logische keuze.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 17 september 2014 - 10:19   quote  deeplink  
Al lijkt me het geen permanente keuze. Feyenoord heeft nadrukkelijk een selectie samengesteld met de nodige buitenspelers. Dus in de eredivisie verwacht ik wel dat Feyenoord over het algemeen met 3 aanvallers speelt.
MauricioAros
 MauricioAros - woensdag 17 september 2014 - 10:28   quote  deeplink  
Als we nu met 3-0 op onze kloten krijgen smeekt men opeens weer voor een terugkeer van Immers in de basis.
MMM
 MMM - woensdag 17 september 2014 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 10:28 schreef MauricioAros het volgende:
Als we nu met 3-0 op onze kloten krijgen smeekt men opeens weer voor een terugkeer van Immers in de basis.
Nee hoor.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 17 september 2014 - 10:50   quote  deeplink  
Vanuit Sevilla met wifi allemaal goedemorgen, gisteren flink gezopen met mijn Spaanse maatje, welke mij vertelde dat Feyenoord afgeschilderd wordt als een makkelijke tegenstander, tja ach ik gan vanavond even infiltreren kijken of ik kan spioneren voor Feyenoord hahahah nu koffie en kijken of ik ergens een Engels ontbijt kan krijgen. Ik ga gewoon genieten morgen avond, geen illusies wel hoop ik dat een Feyenoord zonder Immers en met een middenveld van Toornstra Clasie werkt dit met het oog op Zondag
Stylzz
 Stylzz - woensdag 17 september 2014 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 10:19 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Al lijkt me het geen permanente keuze. Feyenoord heeft nadrukkelijk een selectie samengesteld met de nodige buitenspelers. Dus in de eredivisie verwacht ik wel dat Feyenoord over het algemeen met 3 aanvallers speelt.
Bilal, Schaken, Boëtius.
Manu is een manuutje van alles.

Valt mij mee. In een 4-4-2 kunnen deze ook alle vier om de diepe spits spelen.

Ohja Verhoek is wat mij betreft geen A-speler, dus die tel ik niet mee.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 17 september 2014 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 11:14 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Bilal, Schaken, Boëtius.
Manu is een manuutje van alles.

Valt mij mee. In een 4-4-2 kunnen deze ook alle vier om de diepe spits spelen.

Ohja Verhoek is wat mij betreft geen A-speler, dus die tel ik niet mee.
Die tel ik ook niet mee. Maar goed, die andere 4 zijn in principe buitenspelers, al kunnen ze ook wel in andere systemen uit de voeten.

Snap alleen Rutten niet echt. Hij denkt dat Manu de top kan halen, waarom betaal je dan een miljoenen bedrag voor Bilal? (als je ook al JP hebt). Je kan ze niet alle drie opstellen, althans, het kan wel, maar het is niet voor de hand liggend, ik zie in Manu geen permanente nr 9.
JanM
 JanM - woensdag 17 september 2014 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 11:26 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Die tel ik ook niet mee. Maar goed, die andere 4 zijn in principe buitenspelers, al kunnen ze ook wel in andere systemen uit de voeten.

Snap alleen Rutten niet echt. Hij denkt dat Manu de top kan halen, waarom betaal je dan een miljoenen bedrag voor Bilal? (als je ook al JP hebt). Je kan ze niet alle drie opstellen, althans, het kan wel, maar het is niet voor de hand liggend, ik zie in Manu geen permanente nr 9.
Inspelen op de mogelijke verkoop van Boëtius na nog een GOED seizoen bij Feyenoord! Maar dan moet Boëtius de draad wel weer op gaan pakken binnenkort!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 17 september 2014 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 11:36 schreef JanM het volgende:

[..]

Inspelen op de mogelijke verkoop van Boëtius na nog een GOED seizoen bij Feyenoord! Maar dan moet Boëtius de draad wel weer op gaan pakken binnenkort!
Plus Manu is niet een echt buitenspeler hoor. Meer een spits in een tweespitsensysteem of en valse buitenspeler als Robben. Bilal is daarentegen ook nog maar 19!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 17 september 2014 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 11:36 schreef JanM het volgende:

[..]

Inspelen op de mogelijke verkoop van Boëtius na nog een GOED seizoen bij Feyenoord! Maar dan moet Boëtius de draad wel weer op gaan pakken binnenkort!
mja, zal wel ja, maar toch, alleen gerichte versterkingen was toch het verhaal? Boëtius kan net zo goed nog een aantal jaar blijven.
Voetbalgek
 Voetbalgek - woensdag 17 september 2014 - 12:09   quote  deeplink  
pfff voel toch spanning groeien bij me... ik hoop echt dat we niet afgeslacht gaan worden want dat gaat nog wel ff door dreunen dan... zeker met de wedstrijd van aankomende zondag in me achterhoofd lijkt dat me niet fijn... eerst maar is ff kijken vanavond hoe het in amsterdam loopt hopelijk krijgen ze daar ook een goed pak slaag want zie ze liever geen vertrouwen tanken...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 12:13   quote  deeplink  
Yep..😂
netsurfer
 netsurfer - woensdag 17 september 2014 - 13:20   quote  deeplink  
We krijgen eindelijk een middenveld met El Ahmadi, Clasie en Toornstra te zien. Of dat genoeg is om een punt weg te halen moet blijken, maar ik denk wel dat dit het hart van de ploeg gaat worden. Is positief voor komende tijd.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 13:38   quote  deeplink  
'Feyenoord zal een zware avond beleven tegen Sevilla'

600x400-el.jpg

Feyenoord speelt morgen zijn eerste wedstrijd in de poule-fase van de Europa League. De Rotterdammers nemen het donderdag op tegen Sevilla. Hedwiges Cohen, oud-speler van de Spaanse club, denkt dat Feyenoord het lastig zal krijgen tegen Sevilla.

'Sevilla is thuis heel erg sterk', stelt de 29-jarige voetballer tegenover FOX Sports. 'Ze verliezen bijna nooit in Ramon Sanchez (stadion van Sevilla, red.). Sevilla is zeker de favoriet en het wordt een zware avond voor Feyenoord. Misschien wel een zware week, met ook De Klassieker voor de deur.'
De middenvelder, momenteel in dienst van het Griekse PAOK, ziet ook lichtpuntjes voor Feyenoord. 'De kracht van Feyenoord is wel dat ze haast in elke wedstrijd een goal maken. Dat is heel belangrijk in het Europese voetbal', besluit hij.
Bron:Foxsports
hotjumper
 hotjumper - woensdag 17 september 2014 - 14:36   quote  deeplink  
Als we zondag maar winnen
piet de paler
 piet de paler - woensdag 17 september 2014 - 14:37   quote  deeplink  
Zit nu bij Macdonads geem Feyenoord supporters gezien morgen denk ik
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 14:49   quote  deeplink  
FEYENOORD ZET VOET OP SPAANSE BODEM

08393497a63ea15b60753c3ba92532c7_800_600.jpg

Feyenoord heeft woensdag aan het begin van de middag voet op Spaanse grond gezet. Na een vlucht van ongeveer drie uur vanaf Rotterdam The Hague Airport landde de selectie van trainer Fred Rutten omstreeks 13.00 uur op de luchthaven van Sevilla, de plaats waar donderdagavond de eerste groepswedstrijd in de Europa League wordt gespeeld.

Hoewel Sevilla bekend staat als een van de warmste steden in Europa, waren de weersomstandigheden bij vertrek uit Rotterdam opvallend genoeg beter dan bij aankomst in de Spaanse stad. Daar was het woensdagmiddag licht bewolkt, terwijl voor de komende dagen ook regen en onweer wordt voorspeld.

Met de wedstrijd tegen Sevilla FC gaat het Europese avontuur voor Feyenoord dit seizoen echt van start, nadat de ploeg in de play-off ronde van de Europa League afrekende met Zorya Luhansk. Daarmee plaatste Feyenoord zich voor het eerst sinds 2008 voor de groepsfase van een Europees toernooi.

Niet alleen het legioen kijkt uit naar de eerste groepswedstrijd Feyenoord kan in Sevilla rekenen op de steun van ruim achthonderd meegereisde supporters maar ook voor de spelers breekt er met de wedstrijd van donderdag een interessante periode aan. Het is nieuw voor mij om een groepsfase in Europa mee te maken en dus voor langere tijd achter elkaar twee wedstrijden per week te spelen, zegt verdediger Sven van Beek. Dat is alleen maar goed om mee te maken, Europees voetbal is voor een voetballer het mooiste dat er is.

Feyenoord werkt woensdagavond de afsluitende training af in aanloop naar het duel met Sevilla FC. Voorafgaand aan deze oefensessie zullen Fred Rutten en Karim El Ahmadi tijdens een persconferentie vooruitblikken op de wedstrijd.

11ab2128a20151529e457641f067c606_800_600.jpg

c22e705da5add8bf57de16f5f57aaff7_800_600.jpg
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Stylzz
 Stylzz - woensdag 17 september 2014 - 14:51   quote  deeplink  
Gezellig, je ziet echt dat groepsgevoel he
MauricioAros
 MauricioAros - woensdag 17 september 2014 - 14:57   quote  deeplink  
Vooral Wilkshire vult zijn rol als rechtsback goed in op de foto's
hotjumper
 hotjumper - woensdag 17 september 2014 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 14:51 schreef Stylzz het volgende:
Gezellig, je ziet echt dat groepsgevoel he
andere generatie he....
Stylzz
 Stylzz - woensdag 17 september 2014 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 14:57 schreef hotjumper het volgende:

[..]

andere generatie he....
Ook dat.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 17 september 2014 - 15:02   quote  deeplink  
waarschijnlijk vertellen ze aan mams dat het onwijs gezellig was met de jongens op het vliegveld!
MauricioAros
 MauricioAros - woensdag 17 september 2014 - 16:51   quote  deeplink  
-------------Vermeer---------------
Wilkshire--Van Beek--Kongolo----Nelom
-------------El Ahmadi--------------
---Clasie-----------------Vilhena----
---------------Troonstra------------
-----Manu-----------Boetius--------

Waarschijnlijk
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 17:04   quote  deeplink  
Zou goed kunnen, de enigste twijfelgeval hierin is denk ik Boëtius..
piet de paler
 piet de paler - woensdag 17 september 2014 - 17:44   quote  deeplink  
Weet iemand welk hotel ze zitten , zal ik wel even een peptalk geven
Scout2
 Scout2 - woensdag 17 september 2014 - 17:51   quote  deeplink  
De hele linkerkant is een twijfelgeval
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 17:44 schreef piet de paler het volgende:
Weet iemand welk hotel ze zitten , zal ik wel even een peptalk geven
Barcelo Renacimiento Hotel
Address: Isla De La Cartuja, S/n 41092 (ex.gran Renacimiento) Seville

Succes Piet..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 17:51 schreef Scout2 het volgende:
De hele linkerkant is een twijfelgeval
Bij Feyenoord of bij ajaks..(?)
Scout2
 Scout2 - woensdag 17 september 2014 - 18:01   quote  deeplink  
Beide..
Feyenoord, boetius uit vorm idd, vilhena, Nelomn niet goed genoeg..

Ajax, boilessen matig, serrero, zwak tot slecht, rv, onduidelijkheid

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2014 door Scout2 --
piet de paler
 piet de paler - woensdag 17 september 2014 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 17:55 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Barcelo Renacimiento Hotel
Address: Isla De La Cartuja, S/n 41092 (ex.gran Renacimiento) Seville

Succes Piet..
Bedankt. Ik ga we effe kijken
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 18:37   quote  deeplink  
Succes Pierre..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 18:39   quote  deeplink  
Feyenoord krijgt mogelijk B-elftal Sevilla tegenover zich: "Dat is het idee"

large_4df843a1af0502876b93bebfb427f208a576154b.jpg

Sevilla FC neemt het donderdagavond op tegen Feyenoord. Trainer Unai Emery ziet dat duel vol vertrouwen tegemoet. De oefenmeester heeft de Rotterdammers grondig geanalyseerd en zag een wisselvallig presterende ploeg.

"In onze groep zitten teams met een voorname historie in Europa, Feyenoord en Standard Luik zijn clubs van zijn naam. Feyenoord heeft veel jonge spelers die nog niet altijd hun beste wedstrijd spelen. Maar dat maakt ze niet minder gevaarlijk", vertelt Emery, geciteerd door Voetbal International. "Het idee is om morgen een competitief elftal op te stellen met een paar spelers die afgelopen zondag niet in actie kwamen. Ik wil dat iedere speler zich belangrijk voelt. Er zijn drie competities waarin we alles moeten geven."

Vorig seizoen slaagde Sevilla er verrassend in de Europa League te winnen. Emery beseft dat de verwachtingen dan ook hoog zijn. "We hebben in de Europa League een bepaalde verantwoordelijkheid, we zijn het aan onszelf verplicht om de recente historie van Sevilla in deze competitie eer aan te doen"We zullen ervoor moeten zorgen dat alle fans zich opnieuw kunnen identificeren met deze ploeg."

Sevilla, dat in 2006 en 2007 ook al de winnaar was van het kleine broertje van de Champions League, is volgens Emery geen favoriet om het toernooi opnieuw te winnen. "We beginnen met enorm veel enthousiasme aan het verdedigen van onze titel, maar we zijn niet de absolute favoriet. Er doen dit jaar teams mee die in principe meer kwaliteit hebben dan Sevilla."
Bron:Voetbalprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 19:14   quote  deeplink  
Feyenoord moet zich niet laten imponeren

UEL.jpg

Met Sevilla ontmoet Feyenoord één van de allersterkste ploegen uit het deelnemersveld van de Europa League, stelt trainer Fred Rutten.

'Ik ben benieuwd hoe de spelers het er tegen zo'n ploeg vanaf gaan brengen', stelt hij.

Dat Sevilla een topelftal heeft staat volgens Rutten, die diverse wedstrijden van de tegenstander van donderdagavond (aftrap 21.05 uur) bestudeerde, buiten kijf. De club is volgens hem niet voor niets al jarenlang een zekerheidje in de Spaanse subtop en winnaar van de Europa League in 2014, 2007 en 2006. 'Sevilla zou niet misstaan in de Champions League', beweert hij dan ook.

Net als Feyenoord zag ook Sevilla de afgelopen zomer zijn beste spelers vertrekken, zoals Ivan Rakitic (Barcelona) en Federico Fazio (Tottenham Hotspur). De kracht van het Andalusische elftal zit hem volgens Rutten dan ook niet in individuele klasse. 'Hun kracht is het collectief. Hun ploeg heeft een enorme discipline.'

Karim El Ahmadi schaart zich achter de uitspraken van zijn trainer, maar benadrukt dat Feyenoord zich niet moet laten imponeren in Estadio Sánchez Pizjuán. 'We moeten niet bang zijn', zegt hij. 'We moeten durven voetballen en als team spelen. Dan hebben we een kans.'

Feyenoord moet het op bezoek bij Sevilla zonder Lex Immers doen, die met een hamstringblessure in Rotterdam is achtergebleven. Jens Toornstra is zijn verwachte vervanger.
Bron:VI
sevillana
 sevillana - woensdag 17 september 2014 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 14:36 schreef hotjumper het volgende:
Als we zondag maar winnen
dat zou hem zijn ja
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 20:08   quote  deeplink  
RUTTEN: ALS WE VANUIT HET COLLECTIEF SPELEN, MAKEN WE KANS

7ee4193b9a01ca090f70052b4aa61525_450_250.jpg

Fred Rutten draaide er tijdens een persconferentie in aanloop naar de afsluitende training van Feyenoord voor de uitwedstrijd tegen Sevilla niet om heen: Sevilla is volgens hem de grote favoriet in Groep G van de Europa League. Deze ploeg zou niet misstaan in de Champions League, vertelde de trainer. Normaal gesproken moeten wij met Standard Luik en Rijeka vechten om de tweede plaats in de poule.

Fred Rutten:
'Normaal gesproken moeten wij vechten om de tweede plaats in de poule'

Coach Fred Rutten is zeer benieuwd hoe zijn ploeg zich staande kan houden tegen Sevilla. Zondag wacht er echter nog een topduel voor Feyenoord. Dan spelen de Rotterdammers in de eigen Kuip tegen de aartsrivaal. Diep in mijn hart vind ik de wedstrijd tegen Ajaks belangrijker dan het duel met Sevilla, gaf hij ook toe.

De kracht van Sevilla zit hem volgens Rutten vooral in het collectief. De spelers hebben een enorme bereidheid en discipline om hun taken uit te voeren. Wij zullen daarom ook vanuit het collectief moeten opereren, dan hebben we en kans van slagen. Ik verwacht in dat opzicht een interessante wedstrijd.

Feyenoord beleefde afgelopen zaterdag geen al te beste generale, toen de thuiswedstrijd tegen Willem II met 1-2 verloren ging. Rutten verwacht desondanks niet dat die nederlaag veel invloed zal hebben op de prestaties van Feyenoord in Sevilla. De Europa League is een andere competitie dan de Eredivisie, waarin andere wetten gelden, zei hij. Het zou kunnen dat we ook wat anders gaan spelen, al is het niet zo dat we het roer helemaal omgooien. Ik verwacht dat de spelers met ervaring bij ons het team bij elkaar houden en de teamafspraken bewaren.

Karim El Ahmadi, die tijdens de persconferentie naast Rutten was aangeschoven, onderschreef de woorden van zijn trainer. Ik heb de afgelopen periode gezien dat er veel talent in dit team zit. We moeten het vertrouwen hebben dat onze kwaliteiten tegen Sevilla boven zullen komen. We moeten niet angstig zijn, maar juist durven voetballen. Tegelijkertijd moeten we niet te ver uit elkaar gaan spelen, want dan krijg je het heel moeilijk tegen Sevilla, dat in mijn ogen een topploeg in Europa is.

Rutten kan donderdag geen beroep doen op Lex Immers, die wegens lichte hamstringklachten is achtergebleven in Rotterdam. Een aderlating, volgens de trainer. Dat geldt altijd wanneer je niet kunt beschikken over een speler die afgelopen seizoenen veel voor het team heeft betekend.

DE TEGENSTANDER

Sevilla_cf_200px.png

Vanaf de thuiswedstrijd tegen Feyenoord begint voor Sevilla FC een even heldere als uitdagende missie: het verdedigen van de titel. De Europa League werd vorig seizoen in de wacht gesleept na een bloedstollende finale tegen Benfica, die uiteindelijk door strafschoppen werd beslist. Bij prolongatie van de titel zouden de Spanjaarden hetzelfde kunstje flikken als in 2007, toen ze zich voor de tweede editie op rij kroonden tot winnaar van het Europese toernooi, dat destijds nog als de UEFA Cup door het leven ging.

Sevilla is als regerend Europa League-houder vanzelfsprekend favoriet in Groep G van de Europa League. De ploeg is niet bevreesd voor die favorietenrol, zo vertelde coach Unai Emery woensdagmiddag tijdens een persconferentie in het Ramón Sánchez Pizjuán stadion. We hebben een verantwoordelijkheid om onze titel te verdedigen. Vanaf de wedstrijd van donderdag tegen Feyenoord willen we onze Europese koers voort zetten.

Emery verwacht in dat opzicht geen makkelijke opgave in Groep G, waarin naast Feyenoord ook Standard Luik en HNK Rijeka tegenstanders zullen zijn. Feyenoord en Standard Luik zijn bekende clubs in Europa met een grote historie. Feyenoord heeft deze zomer veel veranderingen ondergaan. De club heeft nu een jonge ploeg, maar zeker een die respect verdient. We hebben er geen bezwaar tegen dat wij als favoriet worden gezien, maar we moeten het nu zelf laten zien op het veld.

Dat Sevilla dit seizoen de kans krijgt om te jagen op nieuw Europees succes, dankt het aan de vijfde plaats van afgelopen seizoen. Daarmee plaatste de ploeg van Emery zich rechtstreeks voor de groepsfase. De coach kan daarin geen beroep meer doen op spelmaker Ivan Rakitic. De middenvelder, op het WK in Brazilië nog uitblinker in de nationale ploeg van Kroatië, werd afgelopen zomer voor een miljoenenbedrag verkocht aan FC Barcelona. De taak voor Emery wordt er daardoor niet makkelijker op, maar de laatste jaren zijn er in Sevilla meer dingen gelukt die eigenlijk voor onmogelijk werden gehouden.

Sevilla Feyenoord
Donderdag 18 september om 21.05 in Estadio Ramón Sánchez Pizjuán
Scheidsrechter: Buquet (Fra)
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2014 door RenatoBos --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 17 september 2014 - 20:12   quote  deeplink  
Een kans, gewoon gaan voetballen en je mond houden Fred, gewoon je mond houden.
van geil
 van geil - woensdag 17 september 2014 - 20:21   quote  deeplink  
Een aderlating.
MMM
 MMM - woensdag 17 september 2014 - 20:22   quote  deeplink  
Supporters scanderen de naam van Erwin Mulder bij de training vanavond.

Treurig en triest, bah
Stylzz
 Stylzz - woensdag 17 september 2014 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 20:22 schreef MMM het volgende:
Supporters scanderen de naam van Erwin Mulder bij de training vanavond.

Treurig en triest, bah
ja, maar dat zijn de meeste supporters die meegaan naar uitwedstrijden.
Niet verbazend.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Sevilla FC - Feyenoord (Europa League: donderdag 18 september 2014, 21:05); 2 - 0









0.0083379