BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heeft Marc recht op 381.000 euro?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - vrijdag 17 oktober 2014 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 17:30 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik doe aan genealogie....die informatie krijg je echt niet, is zelfs strafbaar
Ook ik ben bezig met genealogie, Peet. Ik had zo ontzettend veel foto's (van vaders kant) van onbekende mannen, vrouwen en kinderen. Dat bleken broers, zusters, (schoon)ouders en neefjes en nichtjes van mijn vader te zijn, die allemaal vermoord zijn door de nazi's. Ik kwam destijds veel op het gemeentearchief in Amsterdam (toen nog op de Amsteldijk). Alleen personen van 100 jaar en ouder waren inzichtelijk. Korter dan 100 jaar was zelfs onmogelijk. Dat was volledig afgeschermd.
Eide
 Eide - vrijdag 17 oktober 2014 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 17:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat was volledig afgeschermd.
Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet toegankelijk is ;) Tenzij dit echt alleen in hardcopy bestaat, dan wel natuurlijk. Mogelijk is het natuurlijk weggestopt achter firewalls en wachtwoorden, maar dat is tegenwoordig schijnveiligheid.

Het zou je verbazen wat er allemaal te vinden is op het Deep Web, zoeken is daar alleen nog veel moeilijk als op het Surface Web omdat die informatie niet ge-indexeert wordt.
Pietje
 Pietje - vrijdag 17 oktober 2014 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 17:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat die informatie niet toegankelijk is ;) Tenzij dit echt alleen in hardcopy bestaat, dan wel natuurlijk. Mogelijk is het natuurlijk weggestopt achter firewalls en wachtwoorden, maar dat is tegenwoordig schijnveiligheid.

Het zou je verbazen wat er allemaal te vinden is op het Deep Web, zoeken is daar alleen nog veel moeilijk als op het Surface Web omdat die informatie niet ge-indexeert wordt.
Ik deed al die navragen / onderzoeken niet via internet, maar in de studiezaal van het gemeentearchief en later het FIOD (Spuistraat). Gezinskaarten, microfiches, et cetera. Ik heb veel gesproken met medewerkers en kreeg de absolute zekerheid, dat data tot 100 jaar geleden, volledig was afgeschermd: de wet op de privacy.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 17 oktober 2014 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 17:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ook ik ben bezig met genealogie, Peet. Ik had zo ontzettend veel foto's (van vaders kant) van onbekende mannen, vrouwen en kinderen. Dat bleken broers, zusters, (schoon)ouders en neefjes en nichtjes van mijn vader te zijn, die allemaal vermoord zijn door de nazi's. Ik kwam destijds veel op het gemeentearchief in Amsterdam (toen nog op de Amsteldijk). Alleen personen van 100 jaar en ouder waren inzichtelijk. Korter dan 100 jaar was zelfs onmogelijk. Dat was volledig afgeschermd.
Ik kom tot 1648 van mijn vaders kant(stamboom), probeer nu in de politionele acties in Indonesië te porren, mijn vader weigerde daar over te praten....ik wil weten waarom, maar is niet te doen, is volgens mij allemaal militair geheim
Pietje
 Pietje - vrijdag 17 oktober 2014 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 17:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik kom tot 1648 van mijn vaders kant(stamboom), probeer nu in de politionele acties in Indonesië te porren, mijn vader weigerde daar over te praten....ik wil weten waarom, maar is niet te doen, is volgens mij allemaal militair geheim
Dat laatste zal zeker van doorslaggevende betekenis zijn.
Ik vind het wel interessant om daarmee bezig te zijn. Ik ben tot nu toe tot circa 1700 gekomen. Bij Joden is het probleem, dat zij toen pas een achternaam kregen (zelf gekozen). In de jaren daarvoor moet je zoeken in het register van besnijdenissen. Erg bloederig... Dat schiet niet erg op. Maar ik heb wel alle zusters, broers, neefjes en nichtjes in beeld van mijn vader. Zijn (eerste) vrouw en hun beider dochtertje zijn op dezelfde datum in Sobibor vergast. Mijn halfzusje was pas 9 jaar... Soms, als ik in het archief zoek, loop ik met tranen in mijn ogen weg. Er zijn momenten dat ik er niet (meer) tegen kan.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 17 oktober 2014 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 18:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat laatste zal zeker van doorslaggevende betekenis zijn.
Ik vind het wel interessant om daarmee bezig te zijn. Ik ben tot nu toe tot circa 1700 gekomen. Bij Joden is het probleem, dat zij toen pas een achternaam kregen (zelf gekozen). In de jaren daarvoor moet je zoeken in het register van besnijdenissen. Erg bloederig... Dat schiet niet erg op. Maar ik heb wel alle zusters, broers, neefjes en nichtjes in beeld van mijn vader. Zijn (eerste) vrouw en hun beider dochtertje zijn op dezelfde datum in Sobibor vergast. Mijn halfzusje was pas 9 jaar... Soms, als ik in het archief zoek, loop ik met tranen in mijn ogen weg. Er zijn momenten dat ik er niet (meer) tegen kan.
Mijn familie komt uit Amsterdam al generaties....is redelijk goed bijgehouden alleen zijn die gezinskaarten bijna niet te ontcijferen en kosten 10 euro per stuk voor een kopietje.

In jouw geval lijkt het me verschrikkelijk om te gaan zoeken, jij komt een periode van alleen maar ellende tegen, ik weet niet of ik dat zou kunnen, van de andere kant wil je wel een compleet beeld hebben van je roots.
Pietje
 Pietje - vrijdag 17 oktober 2014 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 18:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Mijn familie komt uit Amsterdam al generaties....is redelijk goed bijgehouden alleen zijn die gezinskaarten bijna niet te ontcijferen en kosten 10 euro per stuk voor een kopietje.

In jouw geval lijkt het me verschrikkelijk om te gaan zoeken, jij komt een periode van alleen maar ellende tegen, ik weet niet of ik dat zou kunnen, van de andere kant wil je wel een compleet beeld hebben van je roots.
Precies, vriend! Ik heb een soort drive om -ondanks de ellende- te spitten naar het verleden van mijn familie. Mijn ouders konden er niet over praten en hebben alles in hun graf meegenomen, mij achterlatend met al mijn vragen. Interessant is het wel dat gezoek, maar leuk is anders. Mijn vrouw wil dat ik ermee ophoudt, omdat ik mijzelf teveel kwel. Maar ja, die drive... Zo heb ik ook nog de drang om Auschwitz en Sobibor (wat daar nog van over is in Sobibor) te bezoeken. Mijn dochter wil dan beslist met me mee.

En ja, die kosten van het archief ken ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 oktober 2014 door Pietje --
Eide
 Eide - vrijdag 17 oktober 2014 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 17:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik kom tot 1648 van mijn vaders kant(stamboom), probeer nu in de politionele acties in Indonesië te porren, mijn vader weigerde daar over te praten....ik wil weten waarom, maar is niet te doen, is volgens mij allemaal militair geheim
Staatsgeheim dan, militaire geheimen gestaan niet ;)

Je zou dat via de WOB kunnen proberen, wordt dat afgewezen krijg je meteen de reden erbij.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 17 oktober 2014 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 18:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Staatsgeheim dan, militaire geheimen gestaan niet ;)

Je zou dat via de WOB kunnen proberen, wordt dat afgewezen krijg je meteen de reden erbij.
Deep web en wob zijn opties die ik zeker ga meenemen gap....tnx
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 17 oktober 2014 - 23:02   quote  deeplink  
En toch is er bijna geen reet te vinden op het internet als ik dingen zoek met betrekking tot mijn studie.
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 18 oktober 2014 - 15:24   quote  deeplink  
Onze familie historie is uit gezocht.
Ik weet niet tot hoe ver het terug gaat uit mijn hoofd, maar aardig wat 100-en jaren.
De naam is een verzonnen achternaam die in de jaren erna steeds verder verbasterd is of misschien wel door fouten bij de gemeente.
De uiteindelijke persoon had 2 dorpen in zijn bezit. (1 van waar ik woonde) kreeg kapsonus (is het verhaal) en verandere zijn achternaam.
De geschiedenis van daarvoor heb ik geen idee van. Zal vast nog veel verder terug gaan en kunnen.

Eigenlijk heb ik helemaal geen interesse om nog iets met de familie te maken te hebben. De huidige generatie van deze kant, kan wat mij betreft ter plaatse allemaal doodvallen.
Oma --> you were the best and we still love you!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 16:37   quote  deeplink  
JA!!! Ander onderwerp! Dat gezeik continu!!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 18 oktober 2014 - 17:16   quote  deeplink  
Al krijgt Marc 2.000.000 dan vind ik het nog steeds goed zolang hij Ajax maar financieel en sportief beter maakt.

Marc stond voor een moeilijk opgave en heeft dat zeer professioneel aangepakt.

Ik denk dat na dit seizoen de portomonee open gaat en dat er toppers worden aangetrokken.

Klasse Marcie!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 17:16 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Al krijgt Marc 2.000.000 dan vind ik het nog steeds goed zolang hij Ajax maar financieel en sportief beter maakt.

Marc stond voor een moeilijk opgave en heeft dat zeer professioneel aangepakt.

Ik denk dat na dit seizoen de portomonee open gaat en dat er toppers worden aangetrokken.

Klasse Marcie!!!
+33!!!
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 18 oktober 2014 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 17:16 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Al krijgt Marc 2.000.000 dan vind ik het nog steeds goed zolang hij Ajax maar financieel en sportief beter maakt.

Marc stond voor een moeilijk opgave en heeft dat zeer professioneel aangepakt.

Ik denk dat na dit seizoen de portomonee open gaat en dat er toppers worden aangetrokken.

Klasse Marcie!!!
ben het wel redelijk met je eens, maar ik reken absoluut niet op dat laatste...
Sinkgraven zal misschien komen en vervangers voor vertrekkende spelers als (hopelijk) Sigthorsson en Zimling, Milik en Duarte.

op't moment zou ik Vejinovic aantrekken voor cvm en Sinkgraven als LCM.
Voor de spits hoop ik dat Zivkovic klaar staat, maar er moet wel een concurrent komen, ik ben geen voorstander van Milik want als die nu nog geen kans krijgt dan moet ie waarschijnlijk niet zo heel goed zijn.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 19 oktober 2014 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 17:16 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Al krijgt Marc 2.000.000 dan vind ik het nog steeds goed zolang hij Ajax maar financieel en sportief beter maakt.

Marc stond voor een moeilijk opgave en heeft dat zeer professioneel aangepakt.

Ik denk dat na dit seizoen de portomonee open gaat en dat er toppers worden aangetrokken.

Klasse Marcie!!!
Je kan zien waar het verstand zit....helemaal mee eens APIK
Yellelleeeeeeeeeee
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 09:49   quote  deeplink  
Met verstand en bier, geef je ons lezers veel plezier ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 09:50   quote  deeplink  
omdraaien kan ook:

Met bier en verstand, is er niets aan de hand;-)
nora
 nora - maandag 20 oktober 2014 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 17:16 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Al krijgt Marc 2.000.000 dan vind ik het nog steeds goed zolang hij Ajax maar financieel en sportief beter maakt.

Marc stond voor een moeilijk opgave en heeft dat zeer professioneel aangepakt.

Ik denk dat na dit seizoen de portomonee open gaat en dat er toppers worden aangetrokken.

Klasse Marcie!!!
Dat hopen we allemaal maar dat hoopte ik in augustus ook maar daar is geen reet van terecht gekomen bij onze Marcie
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 oktober 2014 - 18:17   quote  deeplink  
Uiteindelijk nu we weten hoe de bonus is opgebouwd, is het best reëel. Voor de 250.000 euro bonus voor het kampioenschap voor het huidige seizoen, geef ik Marc 1 advies: Marc doe jezelf en ons een plezier en koop in de winter een paar kwalitatief goede spelers zodat we ook voor een 5e keer kampioen worden!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 oktober 2014 door Bobby1972 --
biebie
 biebie - maandag 20 oktober 2014 - 18:46   quote  deeplink  
Een bonus van een kwart miljoen voor een landskampioenschap slaat nergens op. Dat is bijna een loterij zonder nieten, zeker met FdB als trainer. De bedoeling was/is dat ze gaan aansluiten bij de Europese top. En daar blijkt helemaal niks van. Los daarvan is het spel niet om aan te zien.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 20 oktober 2014 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 18:46 schreef biebie het volgende:
Een bonus van een kwart miljoen voor een landskampioenschap slaat nergens op. Dat is bijna een loterij zonder nieten, zeker met FdB als trainer. De bedoeling was/is dat ze gaan aansluiten bij de Europese top. En daar blijkt helemaal niks van. Los daarvan is het spel niet om aan te zien.
Jouw naam is wel mooi gelukkig 😃
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 20 oktober 2014 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 18:33 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Je kan zien waar het verstand zit....helemaal mee eens APIK
Yellelleeeeeeeeeee
Yelleleleeeeeeeeeeeee
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 20 oktober 2014 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 09:49 schreef Ronald 1960 het volgende:
Met verstand en bier, geef je ons lezers veel plezier ;-)
Met verstand en bier, vind ik zelfs in het donker......

Maak maar af 😁
remco k
 remco k - maandag 20 oktober 2014 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 18:17 schreef Bobby1972 het volgende:
Uiteindelijk nu we weten hoe de bonus is opgebouwd, is het best reëel. Voor de 250.000 euro bonus voor het kampioenschap voor het huidige seizoen, geef ik Marc 1 advies: Marc doe jezelf en ons een plezier en koop in de winter een paar kwalitatief goede spelers zodat we ook voor een 5e keer kampioen worden!!
En jij denkt echt dat Marc dat ff in zijn eentje regelt?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 19:55 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Met verstand en bier, vind ik zelfs in het donker......

Maak maar af 😁
....ehhhhhh, het sleutelgat!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 oktober 2014 door Ronald 1960 --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 oktober 2014 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 21:01 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

....ehhhhhh, het sleutelgat!!
Zijn vrouwtje natuurlijk.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:03 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zijn vrouwtje natuurlijk.....
Dus jij wil zeggen dat ik hem niet begreep!!??
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 oktober 2014 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:13 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat ik hem niet begreep!!??
Jep.....yellelleeeeee
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:16 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Jep.....yellelleeeeee
Chips.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 oktober 2014 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:20 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Chips.....
.....en bier ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 22:23   quote  deeplink  
proost gap ;-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 21 oktober 2014 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 21:01 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

....ehhhhhh, het sleutelgat!!
Het moet rijmen SUKKELS!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 21 oktober 2014 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:16 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Jep.....yellelleeeeee
Yelleleleeeeeeeeeeeee
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 21 oktober 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 20:48 schreef remco k het volgende:

[..]

En jij denkt echt dat Marc dat ff in zijn eentje regelt?
Daar gaat het nu niet om. Het ging om de vraag hoe de bonus tot stand is gekomen. Het gaat om verantwoordelijk zijn voor het aandeel dat iemand inbrengt.
Eide
 Eide - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:03   quote  deeplink  
Hoe die bonus tot stand is gekomen heeft Remco al geplaatst. Daaruit worden de prioriteiten ook duidelijk, namelijk kampioenschap van Ajax 1 en doorstromen jeugd. Dus de totstandkoming lijkt mij duidelijk.
remco k
 remco k - zondag 26 oktober 2014 - 18:13   quote  deeplink  
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/82823/overmars-bedong-goede-transfersom-milik.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
remco k
 remco k - zondag 26 oktober 2014 - 18:14   quote  deeplink  
Erg goed gedaan van Marc,

Als hij zicht blijft ontwikkelen zoals ie nu doet is het bedrag natuurlijk een lachertje..
Pietje
 Pietje - zondag 26 oktober 2014 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 oktober 2014 - 18:14 schreef remco k het volgende:
Erg goed gedaan van Marc,

Als hij zicht blijft ontwikkelen zoals ie nu doet is het bedrag natuurlijk een lachertje..
Dat kun je inderdaad wel stellen. € 2,8 miljoen is internationaal gezien niks. En wat ik gisteren weer van Milik heb gezien... ik ben een tevreden supporter!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heeft Marc recht op 381.000 euro?









0.0113248