BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Darts / topic: Michael van Gerwen wint het PDC EK 2014 met o.a. een 9 darter in de halve finale

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Dart Nieuws
 Headliner  Headliner - zondag 26 oktober 2014 - 23:25
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Michael van Gerwen wint het PDC EK 2014 met o.a. een 9 darter in de halve finale (DartsNieuws.com)

Loetje
 Loetje - maandag 27 oktober 2014 - 04:42   quote  deeplink  
Weer een titel. 6e grand slam bij de PDC en de 7e in totaal.

Is Michael nu momenteel zo goed of bied de concurrentie momenteel ook geen enkele weerstand?

Ik zelf denk beide. Michael speelt niet eens altijd top maar heeft wel elke wedstrijd zijn superieure momenten. Zeker op de World Grand Prix.
Dan is het toch genoeg om te winnen.
Taylor en met name Lewis haakt momenteel behoorlijk af.

Ik zie Bunthing binnen afzienbare tijd de top gaan bestormen
snoopert
 snoopert - dinsdag 28 oktober 2014 - 10:15   quote  deeplink  
van Gerwen is gewoon zo goed.. En op z'n tijd een beetje mazzel ( tegen Dolan, Europees kampioenschap bv..:p ) Maar dat hoort bij de druk van de tegenstander. Hij staat niet voor niets al bijna een jaar nummer uno!;)Taylor bij vlagen briljant maar niet al te constant. Je merkt nu ook dat hij van andere toppers verliest. Voorheen was dat eigenlijk alleen van Gerwen die dat presteerde. Denk dat dat zijn breekpunt was. Maar laten we hier als Nederlanders vooral van genieten! Van Barneveld gelukkig ook weer wat beter dan in het World Grand Prix. Tegen King was echt een zeperd.. pfff. Wat Bunting betreft, die zal zeker verder gaan stijgen. Zie hem wel het niveau van Anderson, Whitlock halen. We gaan het allemaal meemaken. Op naar de Masters!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 28 oktober 2014 - 11:31   quote  deeplink  
Ik heb inmiddels eea teruggekeken van afgelopen weekend. Onder meer zijn wedstrijden tegen Barney en Jenkins. Maar wat was hij goed zeg, vooral tegen Barney. Ongelofelijk wat hij daar presteerde in die laatste legs. En wat je zegt, Michael is inderdaad niet altijd top. Maar volgens mij heeft dat ook te maken met zijn tegenstanders. Zodra zijn tegenstanders het hem echt moeilijk maken, gaat hij alleen maar op een hoger niveau spelen. Jenkins was bijvoorbeeld niet echt goed in de finale, waardoor van Gerwen ook niet zijn absolute topniveau hoefde te halen. En dan gebeurt dat dus ook niet. Tegen Barney zal hij het idee hebben gehad dat hij toch moest aanzetten, ook omdat hij eerst een tijd achter stond. Dan gaat de machine draaien en hij is niet meer te houden. Als hij een goede tegenstander heeft, die ook nog in een redelijk tempo speelt, zie je zijn bestel spel. Tegen Dolan, een tragere tegenstander is het voor hem moeilijker om zijn topniveau te halen.

Maar hij is momenteel erg goed in vorm. Ik zie ook niet echt iemand die hem zomaar gaat afstoppen tijdens het WK als hij zo speelt. Zeker met een langer format met sets ipv legs zie ik niet zomaar een speler het volhouden tegen hem.

Wat betreft Bunting, die is scorend erg goed en bezig aan een hele goede opmars. Heel knap ook dat hij nu al zo goed meedraait in de PDC na zijn overgang begin dit jaar. Die zal over niet al te lange tijd in de top 10 staan, denk ik. Hoewel het daar toch drukker wordt, want Barney zie ik op termijn ook weer terugkeren daar. Die lijkt weer wat meer vorm te hebben gevonden en stond er een stuk beter dan op de World Grand Prix. Wel onbegrijpelijk dat je sinds december een bril hebt, maar hem nu pas opzet. Lijkt me toch niet onbelangrijk dat je het bord scherp kunt zien...
Goed dat hij hem nu opzet in elk geval!

Het is de vraag nu of Taylor, Anderson, Lewis, Wade, Wright en Whitlock hun absolute topvorm kunnen halen dadelijk tijdens het WK. Maarja, zolang Michael in vorm is, zie ik eigenlijk deze spelers niet zomaar van hem winnen. Al weet je het, zeker met Taylor, natuurlijk maar nooit...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 oktober 2014 door feyenoord!!! --
Loetje
 Loetje - zondag 02 november 2014 - 07:37   quote  deeplink  
Nu kwam die wel echt goed weg.
Zodra Barney vertraagd in zijn gooien is het niks meer he.
Ook gooit hij niet goed onder druk.

Opmerkelijk is ook het speelschema, ideaal als je nummer 1 bent zeg.

Had het Raymond deze keer gegund.
Loetje
 Loetje - maandag 03 november 2014 - 00:21   quote  deeplink  
Wat een smerig kutpubliek daar in dat Schotland, belachelijke manier van juichen van Wade. Elke keer weer gezeik daar, ook tijdens de premier league. Ook begin ik me dood te ergeren aan Roland Scholten en die Frank Visschraper. Wat een gegeil op Taylor en Van Gerwen. Wees eens reëel.

En van Gerwen moet een paar tandjes bij. Maar dat beseft hij zelf ook wel
Loetje
 Loetje - maandag 03 november 2014 - 00:21   quote  deeplink  
Mooie wedstrijden met een inktzwarte rand voor mij
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 03 november 2014 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 00:21 schreef Loetje het volgende:
Wat een smerig kutpubliek daar in dat Schotland, belachelijke manier van juichen van Wade. Elke keer weer gezeik daar, ook tijdens de premier league. Ook begin ik me dood te ergeren aan Roland Scholten en die Frank Visschraper. Wat een gegeil op Taylor en Van Gerwen. Wees eens reëel.

En van Gerwen moet een paar tandjes bij. Maar dat beseft hij zelf ook wel
Rustig Loetje! :--)
Spelers moeten is niet zo janken!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 03 november 2014 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2014 - 07:37 schreef Loetje het volgende:
Nu kwam die wel echt goed weg.
Zodra Barney vertraagd in zijn gooien is het niks meer he.
Ook gooit hij niet goed onder druk.

Opmerkelijk is ook het speelschema, ideaal als je nummer 1 bent zeg.

Had het Raymond deze keer gegund.
Tsja, hij kwam goed weg, maar het is ook een kwaliteit. Hij heeft het al zo ontzettend vaak gehad dat het niet alleen geluk is. Het is ook een kwaliteit om die wedstrijden alsnog over de streep te trekken.

En wat je zegt over het speelschema: hoezo ideaal voor de nummer 1? Normaal wel, de nummer 16 is toch de minste van het deelnemersveld, maar deze keer niet. Barney behoort tot de betere spelers en, wanneer hij in vorm is, hoort hij stukken hoger te staan. Beslist geen makkelijke eerste ronde dus voor de nummer 1 in dit geval. Buiten dat schelen de beste darters op dit moment ook weer niet zoveel van elkaar.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 03 november 2014 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 00:21 schreef Loetje het volgende:
Wat een smerig kutpubliek daar in dat Schotland, belachelijke manier van juichen van Wade. Elke keer weer gezeik daar, ook tijdens de premier league. Ook begin ik me dood te ergeren aan Roland Scholten en die Frank Visschraper. Wat een gegeil op Taylor en Van Gerwen. Wees eens reëel.

En van Gerwen moet een paar tandjes bij. Maar dat beseft hij zelf ook wel
Waarom smerig? Voor wat ze bij Taylor deden? Dan ben ik het met je eens dat het niet hoort, maar als darter moet je er wel een beetje tegen kunnen. Er zijn zat darters die dit altijd hebben. Denk aan Justin Pipe en James Wade die het jarenlang had. En je mag je ergeren, maar ik weet niet of je veel medestanders hebt. Persoonlijk vind ik de commentatoren gewoon heel goed. En Roland Scholten kan soms irritant zijn, maar zegt ook genoeg zinnige dingen. En dat ze Taylor en van Gerwen ophemelen is toch niet zo gek? De allerbeste darter aller tijden en de beste darter momenteel die gewoon enorm populair is bij het publiek. Tsja, gek he?

Rustig blijven, zulke dingen gebeuren en de wereld vergaat niet. Eerlijk gezegd vind ik je reactie een beetje overdreven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 november 2014 door feyenoord!!! --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 03 november 2014 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 00:21 schreef Loetje het volgende:
Mooie wedstrijden met een inktzwarte rand voor mij
Ik vind het gewoon een schitterend toernooi. Ik heb geweldig mooie wedstrijden gezien en een fenomenale comeback van Wade. Tsja, dat hij dan zo juicht. Dat is gewoon ontlading die eruit komt. En nee, dat is inderdaad niet netjes, maar dat gaf Wade ook direct zelf al aan nog geen 10 seconden na zijn uitbarsting. Excuses gemaakt, zulk soort dingen gebeuren. En het fluitende publiek kun je je over opwinden, maar daar heb je toch geen invloed op, dat is al tijden zo dat dit gebeurt bij verschillende spelers.
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 november 2014 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 14:19 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, hij kwam goed weg, maar het is ook een kwaliteit. Hij heeft het al zo ontzettend vaak gehad dat het niet alleen geluk is. Het is ook een kwaliteit om die wedstrijden alsnog over de streep te trekken.

En wat je zegt over het speelschema: hoezo ideaal voor de nummer 1? Normaal wel, de nummer 16 is toch de minste van het deelnemersveld, maar deze keer niet. Barney behoort tot de betere spelers en, wanneer hij in vorm is, hoort hij stukken hoger te staan. Beslist geen makkelijke eerste ronde dus voor de nummer 1 in dit geval. Buiten dat schelen de beste darters op dit moment ook weer niet zoveel van elkaar.
Hij ontloopt toch iedere keer de grote? Barney is nu dan ietwat beter maar normaal ook niet.
Maar ik ben Michael fan hoor. Alleen speelt hij al langer niet opperbest. Fases beslissen steeds de wedstrijden. Het is daarom voldoende maar het ziet er ook regelmatig niet uit
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 november 2014 - 01:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 14:22 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Waarom smerig? Voor wat ze bij Taylor deden? Dan ben ik het met je eens dat het niet hoort, maar als darter moet je er wel een beetje tegen kunnen. Er zijn zat darters die dit altijd hebben. Denk aan Justin Pipe en James Wade die het jarenlang had. En je mag je ergeren, maar ik weet niet of je veel medestanders hebt. Persoonlijk vind ik de commentatoren gewoon heel goed. En Roland Scholten kan soms irritant zijn, maar zegt ook genoeg zinnige dingen. En dat ze Taylor en van Gerwen ophemelen is toch niet zo gek? De allerbeste darter aller tijden en de beste darter momenteel die gewoon enorm populair is bij het publiek. Tsja, gek he?

Rustig blijven, zulke dingen gebeuren en de wereld vergaat niet. Eerlijk gezegd vind ik je reactie een beetje overdreven.
Dat mag.

Doelde ook met name in de finale. Dat gedrag tegen King.
Je mag best een keer iets lovends zeggen over de beste. Maar ze doen het ook wanneer het niet terecht is. Ben blij dat Jaques Nieuwlaat mijn mening over de sport meestal wel deelt. Enige die gewoon neutraal oordeelt.

Ik erger me er dood aan. Iets wat voor de een niet irritant is kan het voor de andere wel zijn
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 november 2014 - 01:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 14:25 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een schitterend toernooi. Ik heb geweldig mooie wedstrijden gezien en een fenomenale comeback van Wade. Tsja, dat hij dan zo juicht. Dat is gewoon ontlading die eruit komt. En nee, dat is inderdaad niet netjes, maar dat gaf Wade ook direct zelf al aan nog geen 10 seconden na zijn uitbarsting. Excuses gemaakt, zulk soort dingen gebeuren. En het fluitende publiek kun je je over opwinden, maar daar heb je toch geen invloed op, dat is al tijden zo dat dit gebeurt bij verschillende spelers.
Gaat om de manier hoe. Normaal gaat het ietsje anders.
Wade mocht niet voor niets de premier league niet gooien. Was niet puur en alleen ontlading.

Ik vond het een misselijk stuk toneel.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 04 november 2014 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 01:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hij ontloopt toch iedere keer de grote? Barney is nu dan ietwat beter maar normaal ook niet.
Maar ik ben Michael fan hoor. Alleen speelt hij al langer niet opperbest. Fases beslissen steeds de wedstrijden. Het is daarom voldoende maar het ziet er ook regelmatig niet uit
Tsja, bij dit toernooi wel, omdat het dan de nr 1 tegen de nr 16 is, nr 2 tegen de nr 15 etc. Maar dat is natuurlijk niet bij elk toernooi zo. Aan de andere kant is het natuurlijk wel vaak zo dat de beste spelers elkaar niet kunnen treffen in de eerste ronde, maar dit komt dan verderop in het toernooi wel. Als je een toernooi wint, heb je over het algemeen toch minimaal 1 à 2 topspelers verslagen. Ik ben het met je eens dat hij momenteel niet in zijn allerbeste vorm steekt. Het kan echt nog beter bij hem. Wel vind ik het gevaar, iets wat Jacques Nieuwlaat ook regelmatig aangeeft, dat het er zo gemakkelijk uitziet, dat je al snel geneigd bent te denken dat het niks is bij hem op het moment dat het wat minder gaat. En dan gooit hij bijvoorbeeld toch nog 98 gemiddeld ofzo. Je kan natuurlijk niet elke wedstrijd 106 gemiddeld gooien. Maar het zal, voor een WK-winst nog beter moeten. Daarvoor moet hij het hoge niveau in elk geval meer fases, of langere fases in de wedstrijd laten zien. Anders wint hij niet van een Taylor, Lewis, Wade of Barney in vorm. Gelukkig is er nog wat tijd. En, hoewel je het eigenlijk niet mag denken, is het misschien wel goed dat hij nu het toernooi eens niet won. Dit schud hem weer wakker en maakt duidelijk dat hij er voor het WK echt nog niet is.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 04 november 2014 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 01:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat mag.

Doelde ook met name in de finale. Dat gedrag tegen King.
Je mag best een keer iets lovends zeggen over de beste. Maar ze doen het ook wanneer het niet terecht is. Ben blij dat Jaques Nieuwlaat mijn mening over de sport meestal wel deelt. Enige die gewoon neutraal oordeelt.

Ik erger me er dood aan. Iets wat voor de een niet irritant is kan het voor de andere wel zijn
Jij mag natuurlijk ook vinden dat het irritant is. Ieder zo zijn mening, even goede vrienden ;)
Moet wat dat betreft wel eerlijk zeggen dat ik Jacques Nieuwlaat nog wel een heel stuk beter vind dan Frank Visschraper. Echt heerlijk om naar Jacques Nieuwlaat te luisteren tijdens het bekijken van een potje darts.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 04 november 2014 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 01:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gaat om de manier hoe. Normaal gaat het ietsje anders.
Wade mocht niet voor niets de premier league niet gooien. Was niet puur en alleen ontlading.

Ik vond het een misselijk stuk toneel.
Tsja, het was inderdaad niet netjes. En of het nu toneel was of niet, dat zullen wij nooit met zekerheid kunnen zeggen. Wellicht was het inderdaad niet alleen ontlading. Wat dat betreft zou het zeker niet netjes zijn. Aan de andere kant biedt hij zijn excuses aan en rende nog achter King aan het podium af. Wade is niet altijd even netjes, maar eerlijk gezegd weet ik niet precies wat hij allemaal gedaan had, zodat hij niet mee mocht doen aan de Premier League. Ik weet wel dat hij in ieder geval nooit echt goed ligt met de PDC. Buiten dat alles om, zijn dartskwaliteiten staan natuurlijk buiten kijf en qua darts vind ik het altijd leuk om naar hem te kijken. Tsja, jij mag dat vinden, en hij is niet altijd netjes. Hoewel ik moet zeggen dat hij qua uiterlijk één van de meest beschaafde darters is die er rondloopt ;)

Edit: Overigens, extra dimensie voor de Grand Slam of Darts: Wade is ingedeeld in een poule met daarbij, jawel, Mervyn King. Even wat extra lading op dat potje. Kijk nu al uit naar het toernooi!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 november 2014 door feyenoord!!! --
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 november 2014 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 13:55 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, het was inderdaad niet netjes. En of het nu toneel was of niet, dat zullen wij nooit met zekerheid kunnen zeggen. Wellicht was het inderdaad niet alleen ontlading. Wat dat betreft zou het zeker niet netjes zijn. Aan de andere kant biedt hij zijn excuses aan en rende nog achter King aan het podium af. Wade is niet altijd even netjes, maar eerlijk gezegd weet ik niet precies wat hij allemaal gedaan had, zodat hij niet mee mocht doen aan de Premier League. Ik weet wel dat hij in ieder geval nooit echt goed ligt met de PDC. Buiten dat alles om, zijn dartskwaliteiten staan natuurlijk buiten kijf en qua darts vind ik het altijd leuk om naar hem te kijken. Tsja, jij mag dat vinden, en hij is niet altijd netjes. Hoewel ik moet zeggen dat hij qua uiterlijk één van de meest beschaafde darters is die er rondloopt ;)

Edit: Overigens, extra dimensie voor de Grand Slam of Darts: Wade is ingedeeld in een poule met daarbij, jawel, Mervyn King. Even wat extra lading op dat potje. Kijk nu al uit naar het toernooi!
Loting is top. Ook MVG en RVB zitten in mooie poules.
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 november 2014 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 13:52 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Jij mag natuurlijk ook vinden dat het irritant is. Ieder zo zijn mening, even goede vrienden ;)
Moet wat dat betreft wel eerlijk zeggen dat ik Jacques Nieuwlaat nog wel een heel stuk beter vind dan Frank Visschraper. Echt heerlijk om naar Jacques Nieuwlaat te luisteren tijdens het bekijken van een potje darts.
Jaques loopt ook wekelijks rond bij de BDO als caller en af en toe bij de PDC. Kent alle spelers en een fantastische stem. Goede gast die ook zegt wanneer iemand gewoon niet goed speelt.
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 november 2014 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 13:50 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, bij dit toernooi wel, omdat het dan de nr 1 tegen de nr 16 is, nr 2 tegen de nr 15 etc. Maar dat is natuurlijk niet bij elk toernooi zo. Aan de andere kant is het natuurlijk wel vaak zo dat de beste spelers elkaar niet kunnen treffen in de eerste ronde, maar dit komt dan verderop in het toernooi wel. Als je een toernooi wint, heb je over het algemeen toch minimaal 1 à 2 topspelers verslagen. Ik ben het met je eens dat hij momenteel niet in zijn allerbeste vorm steekt. Het kan echt nog beter bij hem. Wel vind ik het gevaar, iets wat Jacques Nieuwlaat ook regelmatig aangeeft, dat het er zo gemakkelijk uitziet, dat je al snel geneigd bent te denken dat het niks is bij hem op het moment dat het wat minder gaat. En dan gooit hij bijvoorbeeld toch nog 98 gemiddeld ofzo. Je kan natuurlijk niet elke wedstrijd 106 gemiddeld gooien. Maar het zal, voor een WK-winst nog beter moeten. Daarvoor moet hij het hoge niveau in elk geval meer fases, of langere fases in de wedstrijd laten zien. Anders wint hij niet van een Taylor, Lewis, Wade of Barney in vorm. Gelukkig is er nog wat tijd. En, hoewel je het eigenlijk niet mag denken, is het misschien wel goed dat hij nu het toernooi eens niet won. Dit schud hem weer wakker en maakt duidelijk dat hij er voor het WK echt nog niet is.
Jup, Michael had deze nederlaag echt even nodig. Ging allemaal iets te simpel. Oogt soms iets gelaten. Normaal pept ie zich veel meer op. Valt we wel op dat al wekenlang Wade en king in vorm zijn en de rest amper WK staat al bijna voor de deur. En wat is er in godsnaam bij Huijbrechts aan de hand?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 05 november 2014 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 18:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jaques loopt ook wekelijks rond bij de BDO als caller en af en toe bij de PDC. Kent alle spelers en een fantastische stem. Goede gast die ook zegt wanneer iemand gewoon niet goed speelt.
Ben ik geheel met je eens!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 05 november 2014 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 18:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jup, Michael had deze nederlaag echt even nodig. Ging allemaal iets te simpel. Oogt soms iets gelaten. Normaal pept ie zich veel meer op. Valt we wel op dat al wekenlang Wade en king in vorm zijn en de rest amper WK staat al bijna voor de deur. En wat is er in godsnaam bij Huijbrechts aan de hand?
Klopt, die zijn al wekenlang in topvorm. Bij Wade geloof ik wel dat hij het vast kan houden, maar bij King? Zeker na deze nederlaag vraag ik me af hoe het verder gaat bij hem. Bovendien zie ik King wel als een speler die in de aanloop na het WK toch ineens minder kan worden. Maar je weet natuurlijk nooit. Huybrechts zijn moeder is er erg slecht aan toe. Had wat dat betreft de wedstrijd tegen Lewis helemaal niet moeten spelen, maarja, dat zijn lastige keuzes. Hij was er daarom met zijn hoofd niet bij. De vader leeft al niet meer en nu is de moeder er dus slecht aan toe. Daarom verwacht ik de komende tijd niet veel van Kim en Ronny Huybrechts. En dat lijkt me met deze situatie ook helemaal niet gek.

Wat ik niet had verwacht is dat Whitlock zo'n lange dip kent. Dat is toch gewoon een topspeler die een hoger niveau heeft dan wat hij nu laat zien. Hopelijk komt hij er gauw weer bovenop, want dat komt de sport weer ten goede.
Loetje
 Loetje - woensdag 05 november 2014 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 15:13 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Klopt, die zijn al wekenlang in topvorm. Bij Wade geloof ik wel dat hij het vast kan houden, maar bij King? Zeker na deze nederlaag vraag ik me af hoe het verder gaat bij hem. Bovendien zie ik King wel als een speler die in de aanloop na het WK toch ineens minder kan worden. Maar je weet natuurlijk nooit. Huybrechts zijn moeder is er erg slecht aan toe. Had wat dat betreft de wedstrijd tegen Lewis helemaal niet moeten spelen, maarja, dat zijn lastige keuzes. Hij was er daarom met zijn hoofd niet bij. De vader leeft al niet meer en nu is de moeder er dus slecht aan toe. Daarom verwacht ik de komende tijd niet veel van Kim en Ronny Huybrechts. En dat lijkt me met deze situatie ook helemaal niet gek.

Wat ik niet had verwacht is dat Whitlock zo'n lange dip kent. Dat is toch gewoon een topspeler die een hoger niveau heeft dan wat hij nu laat zien. Hopelijk komt hij er gauw weer bovenop, want dat komt de sport weer ten goede.
Is ook de jongste niet meer hè.

Dat van Kim wist ik niet
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 05 november 2014 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 15:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is ook de jongste niet meer hè.

Dat van Kim wist ik niet
Klopt, en zit natuurlijk zelf in Engeland, terwijl zijn gezin in Australië zit. Maar toch, ik hoop in elk geval dat hij snel weer zijn oude vorm weet te vinden.

Ja, dat wist ik eerst ook niet, maar hoorde het afgelopen weekend bij één van de uitzendingen op RTL 7. Trieste situatie. Hopelijk knapt ze weer op en kunnen de gebroeders hun vorm weer snel vinden.
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 02:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 17:14 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Klopt, en zit natuurlijk zelf in Engeland, terwijl zijn gezin in Australië zit. Maar toch, ik hoop in elk geval dat hij snel weer zijn oude vorm weet te vinden.

Ja, dat wist ik eerst ook niet, maar hoorde het afgelopen weekend bij één van de uitzendingen op RTL 7. Trieste situatie. Hopelijk knapt ze weer op en kunnen de gebroeders hun vorm weer snel vinden.
Zijn wel meerdere die steeds ouder worden en dienl toch langzaam minder worden. Whitlock, Jenkins (vorige keer echt een uitzondering), je ziet het bij Taylor en Barney als die lange wedstrijden achter elkaar moeten spelen. Je zag het met Part. Is vaak ook erg warm hè op zo'n podium. En dan ook nog dat die darters niet in een sportlichaam zitten hahaha.

Dat van Kim vind ik echt erg. Zowel voor Ronny als voor zijn vriendin Dana. Dat is voor haar een 2e moeder
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 06 november 2014 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 02:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zijn wel meerdere die steeds ouder worden en dienl toch langzaam minder worden. Whitlock, Jenkins (vorige keer echt een uitzondering), je ziet het bij Taylor en Barney als die lange wedstrijden achter elkaar moeten spelen. Je zag het met Part. Is vaak ook erg warm hè op zo'n podium. En dan ook nog dat die darters niet in een sportlichaam zitten hahaha.

Dat van Kim vind ik echt erg. Zowel voor Ronny als voor zijn vriendin Dana. Dat is voor haar een 2e moeder
Tsja, het wordt ook niet makkelijker als je ouder wordt. En als je dan ook nog eens tegen de jonge honden speelt met een ongelofelijk hoog niveau. Kan me voorstellen dat je het dan zwaar hebt tegen een Lewis en van Gerwen etc. Haha, ja, echt een sportlichaam hebben ze niet hè.... Zouden die pijltjes thuis ook ineens wel in de triple 20 vliegen als je zo'n lichaam hebt...? :P

Ja, vind ik ook. Hopelijk gaat het gauw beter. Dit wens je niemand toe.
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 16:18 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, het wordt ook niet makkelijker als je ouder wordt. En als je dan ook nog eens tegen de jonge honden speelt met een ongelofelijk hoog niveau. Kan me voorstellen dat je het dan zwaar hebt tegen een Lewis en van Gerwen etc. Haha, ja, echt een sportlichaam hebben ze niet hè.... Zouden die pijltjes thuis ook ineens wel in de triple 20 vliegen als je zo'n lichaam hebt...? :P

Ja, vind ik ook. Hopelijk gaat het gauw beter. Dit wens je niemand toe.
Is vaak koeler. Geen druk. Bijvoorbeeld Barney, het niveau wat hij op trainingen haalt zou hij elk toernooi mee winnen
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 17:28   quote  deeplink  
Michael gooit bijvoorbeeld vrijwel elke training kut
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 17:28   quote  deeplink  
Anderson traint bijna niet
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 17:29   quote  deeplink  
Dus verschillen zijn soms heel raar als het ineens op het podium gebeurd
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 17:29   quote  deeplink  
De GSOD wordt wel echt een machtig mooi toernooi. Wat een loting
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 06 november 2014 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 17:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is vaak koeler. Geen druk. Bijvoorbeeld Barney, het niveau wat hij op trainingen haalt zou hij elk toernooi mee winnen
Haha, ja, dat snap ik. Maar ik doelde meer op de omvang van het lichaam. Zouden wij thuis bijvoorbeeld ook veel beter gooien als we dik zouden zijn? Ik bedoel, het is wel echt opvallend dat ze vrijwel allemaal, op een enkeling na, toch een behoorlijke omvang hebben...

Dat geloof ik bij Barney wel, ja. Volgens mij heeft die echt ontzettend last van de druk. Buiten dat heeft hij natuurlijk een ongelofelijk talent voor darten. Niet voor niets natuurlijk vijfvoudig wereldkampioen.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 06 november 2014 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 17:28 schreef Loetje het volgende:
Anderson traint bijna niet
Stel dat die dan zou gaan trainen? Moet je je voorstellen... Als je nu al kijkt hoe gemakkelijk hij hoge scores gooit...
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 17:36 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Haha, ja, dat snap ik. Maar ik doelde meer op de omvang van het lichaam. Zouden wij thuis bijvoorbeeld ook veel beter gooien als we dik zouden zijn? Ik bedoel, het is wel echt opvallend dat ze vrijwel allemaal, op een enkeling na, toch een behoorlijke omvang hebben...

Dat geloof ik bij Barney wel, ja. Volgens mij heeft die echt ontzettend last van de druk. Buiten dat heeft hij natuurlijk een ongelofelijk talent voor darten. Niet voor niets natuurlijk vijfvoudig wereldkampioen.
Barney kan niet gooien onder druk.

Omvang bepaalt wel wat op een podium van 40 graden ja, haha
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 17:37 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Stel dat die dan zou gaan trainen? Moet je je voorstellen... Als je nu al kijkt hoe gemakkelijk hij hoge scores gooit...
Alleen de dubbels niet. Is misschien wel het grootste talent
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 06 november 2014 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 17:42 schreef Loetje het volgende:

[..]

Alleen de dubbels niet. Is misschien wel het grootste talent
ben ik met je eens, gaat zo ongelofelijk makkelijk bij hem. Als die dubbels ook nog eens zouden gaan lopen... Tjsa, Anderson is qua talent echt wel een potentiële wereldkampioen..
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 06 november 2014 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 17:42 schreef Loetje het volgende:

[..]

Barney kan niet gooien onder druk.

Omvang bepaalt wel wat op een podium van 40 graden ja, haha
Haha, misschien moet ik me ook dik eten. Dan gooi ik ineens wel al die triples ;)
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 18:05 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

ben ik met je eens, gaat zo ongelofelijk makkelijk bij hem. Als die dubbels ook nog eens zouden gaan lopen... Tjsa, Anderson is qua talent echt wel een potentiële wereldkampioen..
3 uur meer trainen en met name op de dubbels en hij is binnen 2 jaar de nummer 1 van de wereld. Dat denk ik echt. Scorend in vorm houd echt niemand hem bij
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 18:05 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Haha, misschien moet ik me ook dik eten. Dan gooi ik ineens wel al die triples ;)
Hahaha. Succes. Wil je een schema?
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 18:29   quote  deeplink  
Ben benieuwd of we Snoopie ooit nog gaan zien hahaha
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 06 november 2014 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 18:29 schreef Loetje het volgende:
Ben benieuwd of we Snoopie ooit nog gaan zien hahaha
Die verstopt zich..
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 06 november 2014 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 18:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

3 uur meer trainen en met name op de dubbels en hij is binnen 2 jaar de nummer 1 van de wereld. Dat denk ik echt. Scorend in vorm houd echt niemand hem bij
Zou heel goed kunnen. Dan heeft van Gerwen er echt een hele grote concurrent bij. Maarja, de vraag is dan of Anderson dat kan opbrengen. Zal toch niet voor niets zijn dat hij zo weinig traint.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 06 november 2014 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 18:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hahaha. Succes. Wil je een schema?
Voor dartstraining? Altijd prima. Al heb ik niet zoveel tijd en een gebrek aan talent. Nee, maar darten is altijd leuk om te doen. Een schema om dik te worden is niet nodig. Dat kan ik zelf wel verzinnen ;)
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 19:52 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen. Dan heeft van Gerwen er echt een hele grote concurrent bij. Maarja, de vraag is dan of Anderson dat kan opbrengen. Zal toch niet voor niets zijn dat hij zo weinig traint.
Heel jong is Anderson ook niet. Zie hem dat ook niet meer gaan doen. Scholten deed het ook nooit
Loetje
 Loetje - donderdag 06 november 2014 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 19:53 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Voor dartstraining? Altijd prima. Al heb ik niet zoveel tijd en een gebrek aan talent. Nee, maar darten is altijd leuk om te doen. Een schema om dik te worden is niet nodig. Dat kan ik zelf wel verzinnen ;)
Hahaha. Wat is je valkuil op dart vlak?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 07 november 2014 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 20:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Heel jong is Anderson ook niet. Zie hem dat ook niet meer gaan doen. Scholten deed het ook nooit
Nee, daarom ook. Achja, op zijn huidige niveau is menig dartspeler jaloers...
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 07 november 2014 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 20:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hahaha. Wat is je valkuil op dart vlak?
hahaha, alles. Ik gooi alleen thuis zo nu en dan voor de fun, haha. Dus heb soms al moeite om de enkels te raken. Hoewel ik ook regelmatig tripples gooi. Een hele enkele keer 180, maar 140 komt toch wel af en toe voorbij. Maar wat dat betreft kan ik echt op alle vlakken nog verbeteren ;)
Maar blijf het wel erg leuk vinden om te doen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 november 2014 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2014 - 14:07 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

hahaha, alles. Ik gooi alleen thuis zo nu en dan voor de fun, haha. Dus heb soms al moeite om de enkels te raken. Hoewel ik ook regelmatig tripples gooi. Een hele enkele keer 180, maar 140 komt toch wel af en toe voorbij. Maar wat dat betreft kan ik echt op alle vlakken nog verbeteren ;)
Maar blijf het wel erg leuk vinden om te doen.
Hahaha. Nja trainen helpt. Hahaha. Ga eens 10 beurten achter elkaar op een bepaalde triple of double gooien. Tacticts werken ook goed. En je arm trainen dat dat helemaal recht loopt als je gooit.

Ik had vaak een concentratie probleem in het begin van de wedstrijd en dat ik terwijl ik de 3e pijl weg gooide al maar voren liep. Als ik wedstrijd gooi ga ik vaak ervoor klein rondje lopen met muziek. Nu begin ik wel geconcentreerd. Voor het pijlprobleem had ik een 4e pijl in de hand. Wetende dat ik die niet mocht gooien. Werkt perfect

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 november 2014 door Loetje --
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 november 2014 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2014 - 14:06 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Nee, daarom ook. Achja, op zijn huidige niveau is menig dartspeler jaloers...
Klopt. Vind alleen jammer dat sommige niet het maximale eruit halen.
Geldt ook voor Lewis. Ik denk zelfs wanneer Fast Vinnie iets rustiger gooit hij gewoon een outsider is
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 07 november 2014 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2014 - 15:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hahaha. Nja trainen helpt. Hahaha. Ga eens 10 beurten achter elkaar op een bepaalde triple of double gooien. Tacticts werken ook goed. En je arm trainen dat dat helemaal recht loopt als je gooit.

Ik had vaak een concentratie probleem in het begin van de wedstrijd en dat ik terwijl ik de 3e pijl weg gooide al maar voren liep. Als ik wedstrijd gooi ga ik vaak ervoor klein rondje lopen met muziek. Nu begin ik wel geconcentreerd. Voor het pijlprobleem had ik een 4e pijl in de hand. Wetende dat ik die niet mocht gooien. Werkt perfect
Hoe train je je arm dan dat het helemaal recht loopt? En wat voor tactics?

Haha, ja, dat kan ik me voorstellen. Het is ook wel erg lastig natuurlijk om ze alledrie in zo'n klein vakje te krijgen ;)
Leuk dat je ook wedstrijden speelt. Win je ook veel?

En trainen zal inderdaad helpen. Ik merk altijd al dat als ik het een tijdje niet gedaan en heb en dan een paar dagen achter elkaar wel doe, dat ik de triples al weer wat gemakkelijker weet te vinden. Veel oefenen is ook een toverwoord bij darts..
Loetje
 Loetje - zaterdag 08 november 2014 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2014 - 15:24 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Hoe train je je arm dan dat het helemaal recht loopt? En wat voor tactics?

Haha, ja, dat kan ik me voorstellen. Het is ook wel erg lastig natuurlijk om ze alledrie in zo'n klein vakje te krijgen ;)
Leuk dat je ook wedstrijden speelt. Win je ook veel?

En trainen zal inderdaad helpen. Ik merk altijd al dat als ik het een tijdje niet gedaan en heb en dan een paar dagen achter elkaar wel doe, dat ik de triples al weer wat gemakkelijker weet te vinden. Veel oefenen is ook een toverwoord bij darts..
Momenteel dart ik niet. De omstandigheden zijn er niet naar. Maar normaal ga ik de toernooien in de regio wel af. Ging altijd wel heel goed

Dat leer je door in plaats van maar het bord te kijken naar je arm te kijken. Kijk wat je wilt gooien. En let dan op je arm. Nee triple tactics, in plaats van singles raken voor de triples gaan. Triple telt voor 2 en dubbel voor een. Gewoon wat aanpassen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Dart Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Darts / topic: Michael van Gerwen wint het PDC EK 2014 met o.a. een 9 darter in de halve finale









0.0132489