BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heerenveen (zaterdag 22 november 2014, 20:45); 4 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 10:57   quote  deeplink  
Mensen boos op scheidsrechter Blom in z'n Ajaxpyjama

De mensen in het land zijn boos. En niet eens zozeer op Ajax, nee, Kevin Blom heeft het gedaan. Want de scheidsrechter slaapt in een Ajaxpyjama en gaf Heerenveen daarom zaterdag een rode kaart en Ajax een penalty.

Althans dat is de mening van Upcoming. De lijstjessite vond ons laatst nog lief, maar vindt het nu stom dat Ajax altijd maar bevoordeeld wordt door de mannen met de fluit. Want Ajax is groot en de rest is klein en dat is niet eerlijk.

Voor Upcoming een reden om gifjes te maken van wat willekeurige overtredingen en dat dan weer te koppelen aan Ajax en Blom. Klinkt als vergezocht en dat is het ook wel een beetje.

Maar ach, eigenlijk vinden we het ook wel weer vermakelijk. We kunnen er wel om lachen. En het kan geen kwaad om er zo af en toe door anderen aan herinnerd te worden dat we de grootste club van het land zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 november 2014 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 04:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat Veltman bagger speelt ligt in dit geval niet aan de rest. Van Rhijn doet het zeker niet slecht.

En dat 010 speelt ook aanvallend prima maar maken de kansen niet af. Dat is wat anders
Veltman heeft een aantal goeie wedstrijden gespeeld.
zowel verdedigend en als opbouwend.
Moissander heb ik wellicht 1 goeie wedstrijd zien spelen en boillissen iets meer maar minder dan veltman.

Kijken we naar aantal wedstrijden dan staat Moissander op 1.
Hij moet de kar trekken, hij moet de fouten van andere oplossen, hij moet de leiding geven.
Daarna komt van rhijn heeft meer minuten gespeeld dan boillissen, boillissen is wel een jaar langer bij ajax.
Verdedigend zijn ze zeer slecht, wedstrijd tegen psv gezien. Boillissen te kijk gezet door narsigh.
Van rhijn te kijk gezet door neymar, aanvallend zou van rhijn zich nog wel meer mogen gelden.
achterlijn halen en een voorzet geven.

Het ging over de verdediging en niet over aanval van 010.
ze zetten de oudjes op de bank en zetten de jeugd erin, ja die maken nog wel eens een fout.
maar bij ons maken de oudjes ook zulke fouten, maar daarvoor heb je die oudjes toch niet opgesteld?
Ztjes
 Ztjes - maandag 24 november 2014 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Veltman heeft een aantal goeie wedstrijden gespeeld.
zowel verdedigend en als opbouwend.
Moissander heb ik wellicht 1 goeie wedstrijd zien spelen en boillissen iets meer maar minder dan veltman.

Kijken we naar aantal wedstrijden dan staat Moissander op 1.
Hij moet de kar trekken, hij moet de fouten van andere oplossen, hij moet de leiding geven.
Daarna komt van rhijn heeft meer minuten gespeeld dan boillissen, boillissen is wel een jaar langer bij ajax.
Verdedigend zijn ze zeer slecht, wedstrijd tegen psv gezien. Boillissen te kijk gezet door narsigh.
Van rhijn te kijk gezet door neymar, aanvallend zou van rhijn zich nog wel meer mogen gelden.
achterlijn halen en een voorzet geven.

Het ging over de verdediging en niet over aanval van 010.
ze zetten de oudjes op de bank en zetten de jeugd erin, ja die maken nog wel eens een fout.
maar bij ons maken de oudjes ook zulke fouten, maar daarvoor heb je die oudjes toch niet opgesteld?
Mee eens.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 november 2014 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 10:57 schreef Ajax Warrior het volgende:
Mensen boos op scheidsrechter Blom in z'n Ajaxpyjama

De mensen in het land zijn boos. En niet eens zozeer op Ajax, nee, Kevin Blom heeft het gedaan. Want de scheidsrechter slaapt in een Ajaxpyjama en gaf Heerenveen daarom zaterdag een rode kaart en Ajax een penalty.

Althans dat is de mening van Upcoming. De lijstjessite vond ons laatst nog lief, maar vindt het nu stom dat Ajax altijd maar bevoordeeld wordt door de mannen met de fluit. Want Ajax is groot en de rest is klein en dat is niet eerlijk.

Voor Upcoming een reden om gifjes te maken van wat willekeurige overtredingen en dat dan weer te koppelen aan Ajax en Blom. Klinkt als vergezocht en dat is het ook wel een beetje.

Maar ach, eigenlijk vinden we het ook wel weer vermakelijk. We kunnen er wel om lachen. En het kan geen kwaad om er zo af en toe door anderen aan herinnerd te worden dat we de grootste club van het land zijn.
Volgens mij is uit onderzoek gebleken dat iedereen evenveel profiteert van de blunders van de scheids.

Dit keer was het ajax die profiteert en volgende week heeft ajax er nadeel van.
Dat gaat zo maar door, vind het een beetje zielig om daar achter te verschuilen.

Net zo goed dat ajax in europa scheidsrechters tegen hebben.

Je weet na 10 min hoe de scheids fluit, daar moet je op in spelen.

Slagveer was gewoon dom, hij wist dat hij ging fluiten en geel zou geven toen hij aan het shirtje ging trekken. Overtreding was dom, de plek waar hij het deed was dom, hij had al een kaart, dat was dom. Echt gewoon een domme overtreding, dan moet je niet zeggen dat de scheids dom is.
Dat is pas echt dom, niet weten wie er nou fout zat.

Maar goed volgende week hebben wij weer een probleem met de scheids en heeft heerenveen weer mazzel.
Zo gaat dat, dat gaat al jaren zo.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij is uit onderzoek gebleken dat iedereen evenveel profiteert van de blunders van de scheids.

Dit keer was het ajax die profiteert en volgende week heeft ajax er nadeel van.
Dat gaat zo maar door, vind het een beetje zielig om daar achter te verschuilen.

Net zo goed dat ajax in europa scheidsrechters tegen hebben.

Je weet na 10 min hoe de scheids fluit, daar moet je op in spelen.

Slagveer was gewoon dom, hij wist dat hij ging fluiten en geel zou geven toen hij aan het shirtje ging trekken. Overtreding was dom, de plek waar hij het deed was dom, hij had al een kaart, dat was dom. Echt gewoon een domme overtreding, dan moet je niet zeggen dat de scheids dom is.
Dat is pas echt dom, niet weten wie er nou fout zat.

Maar goed volgende week hebben wij weer een probleem met de scheids en heeft heerenveen weer mazzel.
Zo gaat dat, dat gaat al jaren zo.
Ik plaatste alleen het stukkie omdat ik erom moest lachen hoor! Ik vind alle beslissingen zaterdagavond van de scheidsrechter terecht, een ander niet! De rode kaart was gewoon terecht. 2 domme overtredingen, waarvan de 2e wel heel dom was!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 november 2014 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:16 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik plaatste alleen het stukkie omdat ik erom moest lachen hoor! Ik vind alle beslissingen zaterdagavond van de scheidsrechter terecht, een ander niet! De rode kaart was gewoon terecht. 2 domme overtredingen, waarvan de 2e wel heel dom was!
ik ben daar niet mee eens.
gele en rode kaart voor slagveer wel

maar hij had een penalty moeten geven voor heerenveen. dan was het 0-2, moet ik nog maar zien of we dat nog konden herstellen.
of hij had ajax ook geen penalty moeten geven.
ik vind ze namelijk wel vergelijkbaar, beide wel of beide geen penalty.
niet de een en de ander wel.

maar nogmaals volgende keer zit ajax in de hoek waar de klappen valt
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik ben daar niet mee eens.
gele en rode kaart voor slagveer wel

maar hij had een penalty moeten geven voor heerenveen. dan was het 0-2, moet ik nog maar zien of we dat nog konden herstellen.
of hij had ajax ook geen penalty moeten geven.
ik vind ze namelijk wel vergelijkbaar, beide wel of beide geen penalty.
niet de een en de ander wel.

maar nogmaals volgende keer zit ajax in de hoek waar de klappen valt
Echter was de sliding van Veltman naast de speler en die van de tegenstander vanaf de achterzijde. Dat is een groot verschil! Dus nee, ik vond die van Heerenveen geen strafschop en die van Ajax wel, maar met een kleine kanttekening dat 9 van de 10 scheidsrechters hem niet geven!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 november 2014 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Echter was de sliding van Veltman naast de speler en die van de tegenstander vanaf de achterzijde. Dat is een groot verschil! Dus nee, ik vond die van Heerenveen geen strafschop en die van Ajax wel, maar met een kleine kanttekening dat 9 van de 10 scheidsrechters hem niet geven!
Ik wil niet discussiëren over of het wel of geen strafschop was.
Daar gaat het namelijk niet over.
In onderzoek is gebleken dat er geen enkel team voordeel of nadeel heeft van foute beslissingen van de scheids.
De ene team die voordeel had, heeft de volgende keer nadeel en zo gaat dat de hele tijd door.

Dus je moet gewoon niet zeiken.
Ook Ajax supporters niet als de scheidsrechter in de CL doelpunten onterecht afkeurt en op de andere velden lyon met 1-7 wint bij een ruststand van 1-0.
Ztjes
 Ztjes - maandag 24 november 2014 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik wil niet discussiëren over of het wel of geen strafschop was.
Daar gaat het namelijk niet over.
In onderzoek is gebleken dat er geen enkel team voordeel of nadeel heeft van foute beslissingen van de scheids.
De ene team die voordeel had, heeft de volgende keer nadeel en zo gaat dat de hele tijd door.

Dus je moet gewoon niet zeiken.
Ook Ajax supporters niet als de scheidsrechter in de CL doelpunten onterecht afkeurt en op de andere velden lyon met 1-7 wint bij een ruststand van 1-0.
Zolang er geen video-ref bestaat bij het voetbalspelletje zullen er verkeerde beslissingen ten voor- en ten nadele van elke club worden genomen en kunnen ze niet worden herroepen. Punt uit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik wil niet discussiëren over of het wel of geen strafschop was.
Daar gaat het namelijk niet over.
In onderzoek is gebleken dat er geen enkel team voordeel of nadeel heeft van foute beslissingen van de scheids.
De ene team die voordeel had, heeft de volgende keer nadeel en zo gaat dat de hele tijd door.

Dus je moet gewoon niet zeiken.
Ook Ajax supporters niet als de scheidsrechter in de CL doelpunten onterecht afkeurt en op de andere velden lyon met 1-7 wint bij een ruststand van 1-0.
Eide heeft hier laatst een mooie statistiek geplaatst waaruit blijkt dat Ajax verreweg het meest is benadeeld met punten.

En ik bepaal zelf wel wanneer ik zeik. Overigens was de wedstrijd van Lyon duidelijk 1 uit de categorie gekocht, en dat weet iedereen behalve de UEFA die zijn ogen sluit hiervoor!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 november 2014 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 13:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Eide heeft hier laatst een mooie statistiek geplaatst waaruit blijkt dat Ajax verreweg het meest is benadeeld met punten.

En ik bepaal zelf wel wanneer ik zeik. Overigens was de wedstrijd van Lyon duidelijk 1 uit de categorie gekocht, en dat weet iedereen behalve de UEFA die zijn ogen sluit hiervoor!
Ik heb een onderzoek gezien waarbij iedereen gewoon evenveel is benadeeld als ieder ander.

HAHA, hoe makkelijk kan je iemand op de stang jagen.
Natuurlijk weet ik dat, natuurlijk weet ik dat de uefa net zo corrupt is als de fifa.
Ik weet het, ik vind het ook heel erg, maar volgens mij kunnen we niks doen.
Ik ga ook niet continu zeiken over de uefa en fifa, dat is vragen aan de paus of hij een homo wil trouwen... gaat niet gebeuren..
misschien accepteren of anders gewoon een nieuwe bond oprichten??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 13:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik heb een onderzoek gezien waarbij iedereen gewoon evenveel is benadeeld als ieder ander.

HAHA, hoe makkelijk kan je iemand op de stang jagen.
Natuurlijk weet ik dat, natuurlijk weet ik dat de uefa net zo corrupt is als de fifa.
Ik weet het, ik vind het ook heel erg, maar volgens mij kunnen we niks doen.
Ik ga ook niet continu zeiken over de uefa en fifa, dat is vragen aan de paus of hij een homo wil trouwen... gaat niet gebeuren..
misschien accepteren of anders gewoon een nieuwe bond oprichten??
Dat laatste....... hmmmmm ik zie het er ooit nog van komen. En mij heb je niet op de kast hoor, ik sta er liever voor.
Eide
 Eide - maandag 24 november 2014 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 13:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik heb een onderzoek gezien waarbij iedereen gewoon evenveel is benadeeld als ieder ander.
2011/2012: 1 punt te weinig.
2012/2013: 12 (!!) punten te weinig.
2013/2014: 2 punten te weinig.

Een beetje serieuze voetbalanalist zal dit toch wel weten? Toch?

Edit: Alle onderzoeken door het NRC overigens.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 november 2014 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 14:54 schreef Eide het volgende:

[..]

2011/2012: 1 punt te weinig.
2012/2013: 12 (!!) punten te weinig.
2013/2014: 2 punten te weinig.

Een beetje serieuze voetbalanalist zal dit toch wel weten? Toch?
Hahaha thanks Eide! Maar wie is die serieuze voetbalanalist?
Eide
 Eide - maandag 24 november 2014 - 15:02   quote  deeplink  
Jan van Halst is het in ieder geval niet. Typisch voorbeeld van het enorme amateurisme dat zich rond het voetbal nog begeeft.

Die oud-voetballers in de studio is hartstikke leuk hoor. Vanuit hun ervaring kunnen ze een leuke beschouwing geven over een wedstrijd. Ze kunnen hun meningen over allerlei zaken ventileren... maar ze worden gepresenteerd als "analist". Dat suggereert een diepe inhoudelijke en op feiten gebaseerde basis waar vanuit een onderbouwt en feitelijk juist beeld gegeven kan worden.

Daarom juich ik ook de opkomst van sites als Catenaccio.nl. Die zitten er ook wel eens naast hoor, maar ze trachten in ieder geval met feiten en statistieken te komen en daar dan ook steekhoudende conclusies aan te verbinden. En daarmee lopen ze lichtjaren voor op de commerciële televisie in Nederland en heel Europa die daar waardeloos in zijn.

Wat dat betreft kunnen de een voorbeeld nemen aan de Verenigde Staten waar sportanalyse een serieus vakgebied is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 15:02 schreef Eide het volgende:
Jan van Halst is het in ieder geval niet. Typisch voorbeeld van het enorme amateurisme dat zich rond het voetbal nog begeeft.

Die oud-voetballers in de studio is hartstikke leuk hoor. Vanuit hun ervaring kunnen ze een leuke beschouwing geven over een wedstrijd. Ze kunnen hun meningen over allerlei zaken ventileren... maar ze worden gepresenteerd als "analist". Dat suggereert een diepe inhoudelijke en op feiten gebaseerde basis waar vanuit een onderbouwt en feitelijk juist beeld gegeven kan worden.

Daarom juich ik ook de opkomst van sites als Catenaccio.nl. Die zitten er ook wel eens naast hoor, maar ze trachten in ieder geval met feiten en statistieken te komen en daar dan ook steekhoudende conclusies aan te verbinden. En daarmee lopen ze lichtjaren voor op de commerciële televisie in Nederland en heel Europa die daar waardeloos in zijn.

Wat dat betreft kunnen de een voorbeeld nemen aan de Verenigde Staten waar sportanalyse een serieus vakgebied is.
Hahaha daarom luister ik ook nooit naar dat slappe gelul en kijk ik nooit programma's als VI of Studio Voetbal. Teveel zogenaamde kenners die lullen vanuit hun clubvoorkeur of de ballen verstand hebben van bepaalde zaken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 november 2014 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 14:54 schreef Eide het volgende:

[..]

2011/2012: 1 punt te weinig.
2012/2013: 12 (!!) punten te weinig.
2013/2014: 2 punten te weinig.

Een beetje serieuze voetbalanalist zal dit toch wel weten? Toch?

Edit: Alle onderzoeken door het NRC overigens.
compenseert toch de wedstrijden buiten de competitie om, CL en EL

niet dat dat moet.

Maar volgend jaar zijn we van dat gezeik af
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 17:08   quote  deeplink  
Al met al kon ik mijn ogen niet geloven, hoeveel pijn sc Heerenveen aan Ajax deed, met name tot de rode kaart. Ik denk dat ik niet te veel zeg, wanneer ik stel, dat scheidrechter Blom niet bepaald tegen Ajax floot. De wedstrijdmentaliteit van Ajax vond ik ronduit schandalig en dan kun je alleen maar blij zij, dat er uiteindelijk toch (geflatteerd) gewonnen is. Ook mag je blij zijn, met de opleving van Kishna. Laten we hopen, dat hij uit zijn vormcrisis is, wat bijna elke jong speler kennenlijk moet meemaken. Nu Joël Veltman nog, want zijn foutjes/fouten, thans (bijna) elke wedstrijd, beginnen mij wel wat te irriteren, gezien zijn hautaine houding. Maar goed, geen geklaag, want de drie punten waren binnen terwijl PSV er twee heeft laten liggen in Groningen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 november 2014 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 17:08 schreef Pietje het volgende:
Al met al kon ik mijn ogen niet geloven, hoeveel pijn sc Heerenveen aan Ajax deed, met name tot de rode kaart. Ik denk dat ik niet te veel zeg, wanneer ik stel, dat scheidrechter Blom niet bepaald tegen Ajax floot. De wedstrijdmentaliteit van Ajax vond ik ronduit schandalig en dan kun je alleen maar blij zij, dat er uiteindelijk toch (geflatteerd) gewonnen is. Ook mag je blij zijn, met de opleving van Kishna. Laten we hopen, dat hij uit zijn vormcrisis is, wat bijna elke jong speler kennenlijk moet meemaken. Nu Joël Veltman nog, want zijn foutjes/fouten, thans (bijna) elke wedstrijd, beginnen mij wel wat te irriteren, gezien zijn hautaine houding. Maar goed, geen geklaag, want de drie punten waren binnen terwijl PSV er twee heeft laten liggen in Groningen.
We zullen zien of veltman echt de zwakste schakel is in de verdediging.
Tegen PSG is hij er niet bij.

Ben benieuwd wie hem vervangt. Denswil of toch Van der Hoorn.

Dan zal je zien dat het probleem niet bij veltman ligt maar aan zijn 'ervaren' mede centrale verdediger Moissander.

Als er iemand is waar ik aan erger dan is het hem wel.

Moissander is al 11 jaar in nederland, speelt al 8 jaar profvoetbal en 6 jaar op eredivisie niveau.
Hoelang speelt Veltman op eredivisie niveau? 1,5 jaar?
Moissander laat het niet zien dat hij veel beter is dan Veltman.
Daarnaast maken Boillissen en Van rhijn 5 en 4 seizoenen lang al deel uit van de selectie.

daar maak ik mij eerder zorgen over dan over veltman
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 18:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

We zullen zien of veltman echt de zwakste schakel is in de verdediging.
Tegen PSG is hij er niet bij.

Ben benieuwd wie hem vervangt. Denswil of toch Van der Hoorn.

Dan zal je zien dat het probleem niet bij veltman ligt maar aan zijn 'ervaren' mede centrale verdediger Moissander.

Als er iemand is waar ik aan erger dan is het hem wel.

Moissander is al 11 jaar in nederland, speelt al 8 jaar profvoetbal en 6 jaar op eredivisie niveau.
Hoelang speelt Veltman op eredivisie niveau? 1,5 jaar?
Moissander laat het niet zien dat hij veel beter is dan Veltman.
Daarnaast maken Boillissen en Van rhijn 5 en 4 seizoenen lang al deel uit van de selectie.

daar maak ik mij eerder zorgen over dan over veltman
Over Moisander zijn we het uiteraard meer dan eens.
Ztjes
 Ztjes - maandag 24 november 2014 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 18:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

We zullen zien of veltman echt de zwakste schakel is in de verdediging.
Tegen PSG is hij er niet bij.

Ben benieuwd wie hem vervangt. Denswil of toch Van der Hoorn.

Dan zal je zien dat het probleem niet bij veltman ligt maar aan zijn 'ervaren' mede centrale verdediger Moissander.

Als er iemand is waar ik aan erger dan is het hem wel.

Moissander is al 11 jaar in nederland, speelt al 8 jaar profvoetbal en 6 jaar op eredivisie niveau.
Hoelang speelt Veltman op eredivisie niveau? 1,5 jaar?
Moissander laat het niet zien dat hij veel beter is dan Veltman.
Daarnaast maken Boillissen en Van rhijn 5 en 4 seizoenen lang al deel uit van de selectie.

daar maak ik mij eerder zorgen over dan over veltman
Ik ben het hier mee eens. Ik vind n.l. ook, dat het probleem niet bij Veldman ligt, maar vooral bij Moissander en de rest van de verdediging. Zie ook het verhaal van Robin Pronk over de verdedigers van Rhijn en v.d. Wiel van oorsprong aanvaller zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 november 2014 door Ztjes --
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 18:15 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik ben het hier mee eens. Ik vind n.l. ook, dat het probleem niet bij Veldman ligt, maar vooral bij Moissander en de rest van de verdediging.
Ik schreef ook beslist niet, dat het probleem alleen Veltman is. Ik bedoelde meer, dat hij soms nog altijd dezelfde foutjes/fouten maakt als in het begin. Zelfs Frank de Boer spreekt hem daarop aan. Vervolgens geeft Veltman zelf aan, dat het niet goed was om daarna weer datzelfde foutje te maken. En natuurlijk kun je ook meer eisen van Moisander. Ten eerste is hij aanvoerder en ten tweede heeft hij na al die jaren veel meer ervaring, dus zijn coachende rol zou veel groter moeten zijn.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 24 november 2014 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op maanda24 november 2014 - 18:15 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik ben het hier mee eens. Ik vind n.l. ook, dat het probleem niet bij Veldman ligt, maar vooral bij Moissander en de rest van de verdediging. Zie ook het verhaal van Robin Pronk over de verdedigers van Rhijn en v.d. Wiel van oorsprong aanvaller zijn.
Wel belabberde aanvallers dan vd Wiel iets beter van Rhijn kan eigenlijk niks echt
goed. Wint geen duels en een belabberde voorzet. Vd Wiel is dan toch iets completer.
Boilesen hoopte ik dat hij een soort Maxwell zou worden maar helaas maakt hij
dat nog niet waar..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 24 november 2014 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 18:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik schreef ook beslist niet, dat het probleem alleen Veltman is. Ik bedoelde meer, dat hij soms nog altijd dezelfde foutjes/fouten maakt als in het begin. Zelfs Frank de Boer spreekt hem daarop aan. Vervolgens geeft Veltman zelf aan, dat het niet goed was om daarna weer datzelfde foutje te maken. En natuurlijk kun je ook meer eisen van Moisander. Ten eerste is hij aanvoerder en ten tweede heeft hij na al die jaren veel meer ervaring, dus zijn coachende rol zou veel groter moeten zijn.
Inderdaad maar Moisander is zo beperkt dat hij veel te druk is met zijn eigen spel, waardoor
hij niet toekomt aan andere dingen.
remco k
 remco k - maandag 24 november 2014 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 15:05 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha daarom luister ik ook nooit naar dat slappe gelul en kijk ik nooit programma's als VI of Studio Voetbal. Teveel zogenaamde kenners die lullen vanuit hun clubvoorkeur of de ballen verstand hebben van bepaalde zaken.
De mensen die daar zitten hebben niks meer dan een mening zoals jij en ik die ook hebben. Dus eigenlijk compleet oninteressant.. Dan lees ik liever hier, heb je meteen de mening van een tiental mensen..
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:02 schreef remco k het volgende:

[..]

De mensen die daar zitten hebben niks meer dan een mening zoals jij en ik die ook hebben. Dus eigenlijk compleet oninteressant.. Dan lees ik liever hier, heb je meteen de mening van een tiental mensen..
Ja, maar die "snor" die verbeeldt zich, dat hij de wijsheid in pacht heeft. Bij hem is het volgens mij meer dan zomaar zijn mening. Hij houdt zichzelf voor dat zijn mening te allen tijde maatgevend is. Het enige praatprogramma dat ik zie is op zondagavond "studio voetbal". De rest kan me gestolen worden.
remco k
 remco k - maandag 24 november 2014 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja, maar die "snor" die verbeeldt zich, dat hij de wijsheid in pacht heeft. Bij hem is het volgens mij meer dan zomaar zijn mening. Hij houdt zichzelf voor dat zijn mening te allen tijde maatgevend is. Het enige praatprogramma dat ik zie is op zondagavond "studio voetbal". De rest kan me gestolen worden.
Studio voetbal kijk ik tegenwoordig nog maar heel weinig, VI eigenlijk niet of er moet niks anders te doen zijn..
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Studio voetbal kijk ik tegenwoordig nog maar heel weinig, VI eigenlijk niet of er moet niks anders te doen zijn..
VI kijk ik principieel niet. Ik heb namelijk ook een bloedhekel aan die "Gijp" die zichzelf zo leuk vindt. Die gasten denken echt dat ze alles weten. Bij studio voetbal vind ik het met name interessant wanneer er ook een (ex)-trainer aan tafel zit, bij voorbeeld Co Adriaansen of Bert van Marwijk. Die heeft er kijk op en die heeft ook wel wat te vertellen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 24 november 2014 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:26 schreef Pietje het volgende:

[..]

VI kijk ik principieel niet. Ik heb namelijk ook een bloedhekel aan die "Gijp" die zichzelf zo leuk vindt. Die gasten denken echt dat ze alles weten. Bij studio voetbal vind ik het met name interessant wanneer er ook een (ex)-trainer aan tafel zit, bij voorbeeld Co Adriaansen of Bert van Marwijk. Die heeft er kijk op en die heeft ook wel wat te vertellen.
VI kijk ik ook niet meer omdat ze meer met Messi en co bezig zijn dan met de eredivisie.
Studio Voetbal kijk ik niet zolang die Jan Mulder er zit, wat een vreselijke vent is dat
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:32 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

VI kijk ik ook niet meer omdat ze meer met Messi en co bezig zijn dan met de eredivisie.
Studio Voetbal kijk ik niet zolang die Jan Mulder er zit, wat een vreselijke vent is dat
Jan Mulder, daar prik ik doorheen. Wat hij zegt geloof ik toch nooit. Inderdaad een blaaskaak van de eerste orde.
Wat ik eerder schreef: ik vind het met name interessant wanneer Co Adriaanse er zit of Bert van Marwijk. Gisteren zat er Dick Advocaat. Die moet het "vak" van analyticus nog leren, want hij had weinig te melden gisteren. Maar Dick Advocaat kennende gaat dat nog wel goed komen.
Eide
 Eide - maandag 24 november 2014 - 21:44   quote  deeplink  
Wie er ook zit; het zijn met enige regelmaat mensen met veel ervaring in de voetballerij. En dus hebben ze zo nu en dan best leuke dingen te melden. Om Jan van Halst er nog eens bij te pakken. Met die piero is Van Halst vaak goed bezig. Hij haalt er echt tekende momenten uit...

Maar dat is geen analyse, dat zijn wedstrijdbeschouwing. En daar zit een enorm verschil. En als je dan groots omvattende uitspraken wil doen, als de grote clubs worden structureel bevoordeeld, kan je dat niet af doen met twee beslissingen in een enkele wedstrijd. Dat ben je aan het publiek verschuldigd dat je dat op basis van onderbouwde feiten doet. Je doet per slot van rekening een uitspraak over de gehele competitie, alle clubs en alle duels....

Ik hou er over op. Aangezien analyse onderdeel is van mijn werk raak ik hier toch niet over uitgesproken zonder mijzelf hevig te irriteren aan het amateurisme dat wekelijks de wedstrijden aan elkaar lult.
remco k
 remco k - maandag 24 november 2014 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:32 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

VI kijk ik ook niet meer omdat ze meer met Messi en co bezig zijn dan met de eredivisie.
Studio Voetbal kijk ik niet zolang die Jan Mulder er zit, wat een vreselijke vent is dat
Sorry, maar toen ik het nog wel keek, en heb het zojuist even gevraagd aan een maatje dat nog kijkt was en is dat gewoon helemaal niet waar wat je zegt..

Er wordt best wat gezegd over uitzonderlijke prestaties in de buitenlandse competities, maar niet meer als over de ED..

Dat het een stelletje lapzwansen zijn ben ik met je eens.. Maar het ging naar mijn idee juist te veel over randzaken met die vd Gijp in de hoofdrol, wat een debiel is dat zeg..

Enige mooie dat Affelay ooit gezegd heeft..

http://www.ad.nl/ad/nl/1049/Oranje/article/detail/3267472/2012/06/07/Afellay-Die-jarenlang-depressieve-Van-der-Gijp-neem-ik-niet-meer-serieus.dhtml
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:44 schreef Eide het volgende:
Wie er ook zit; het zijn met enige regelmaat mensen met veel ervaring in de voetballerij. En dus hebben ze zo nu en dan best leuke dingen te melden. Om Jan van Halst er nog eens bij te pakken. Met die piero is Van Halst vaak goed bezig. Hij haalt er echt tekende momenten uit...

Maar dat is geen analyse, dat zijn wedstrijdbeschouwing. En daar zit een enorm verschil. En als je dan groots omvattende uitspraken wil doen, als de grote clubs worden structureel bevoordeeld, kan je dat niet af doen met twee beslissingen in een enkele wedstrijd. Dat ben je aan het publiek verschuldigd dat je dat op basis van onderbouwde feiten doet. Je doet per slot van rekening een uitspraak over de gehele competitie, alle clubs en alle duels....

Ik hou er over op. Aangezien analyse onderdeel is van mijn werk raak ik hier toch niet over uitgesproken zonder mijzelf hevig te irriteren aan het amateurisme dat wekelijks de wedstrijden aan elkaar lult.
Maar Jan van Halst mag toch niet meer aanschuiven bij studio voetbal? Ik vond hem ook altijd een prima kijk op wedstrijden, situaties, etc hebben. En je hebt zeker gelijk dat er meer mensen met voetbalkennis aan tafel zitten. Maar ik ben gewoon altijd erg geïnteresserd in wat (ex)-trainers te zeggen hebben. Maar er zij er zeker meer!

Trouwens, ook Gertjan Verbeek zit daar wel eens aan tafel en ook hij heeft een gezonde kijk op wedstrijden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 november 2014 door Pietje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:02 schreef remco k het volgende:

[..]

De mensen die daar zitten hebben niks meer dan een mening zoals jij en ik die ook hebben. Dus eigenlijk compleet oninteressant.. Dan lees ik liever hier, heb je meteen de mening van een tiental mensen..
Maar die mensen na een voetbalwedstrijd doen wel of ze de wijsheid in pacht hebben dat ze ergens over praten! Het nadeel is alleen dat ze met beelden kunnen spelen of alles 10 keer kunnen replayen terwijl een speler of scheidsrechter in enkele tienden van seconden moet beslissen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 23:04   quote  deeplink  
Nou Remco, de keren dat ik VI keek ging het inderdaad vaak over Messi en dan riepen ze weer in koor dat het daar genieten is en wat het verschil wel niet is met de Eredivisie! Ja vind je het gek! De begrotingen daar liggen vele malen hoger! De tv-gelden daar zouden er hier ook voor zorgen dat zelfs Haarlem nog zou bestaan! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 november 2014 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - dinsdag 25 november 2014 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 23:04 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nou Remco, de keren dat ik VI keek ging het inderdaad vaak over Messi en dan riepen ze weer in koor dat het daar genieten is en wat het verschil wel niet is met de Eredivisie! Ja vind je het gek! De begrotingen daar liggen vele malen hoger! De tv-gelden daar zouden er hier ook voor zorgen dat zelfs Haarlem nog zou bestaan! ;-)
Nou ik heb echt nog nooit een aflevering gezien of gehoord dat er uberhaubt langer over buitenlands voetbal werd gepraat dan de ED..

En de rest, ja dat weten we nu wel.. Je bent toch zo tegen Calimero gedrag??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 25 november 2014 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 08:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou ik heb echt nog nooit een aflevering gezien of gehoord dat er uberhaubt langer over buitenlands voetbal werd gepraat dan de ED..

En de rest, ja dat weten we nu wel.. Je bent toch zo tegen Calimero gedrag??
Dus jij vind feiten benoemen calimero gedrag?? Het is gewoon de waarheid.
remco k
 remco k - dinsdag 25 november 2014 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 09:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus jij vind feiten benoemen calimero gedrag?? Het is gewoon de waarheid.
In een hoekje gaan zitten mopperen dat de rest gemeen is vind ik calimerogedrag in deze.

Ajax zou namelijk wel moeten kunnen concurreren met een Sevilla die een begroting heeft van 80 miljoen. Of met de Portugese clubs..

Toch lijken we ook daarop een straatlengte achterstand te hebben..
Eide
 Eide - dinsdag 25 november 2014 - 10:19   quote  deeplink  
Dat laatste ben ik het zeker mee eens. Clubs uit de subtop van Engeland en Spanje zouden de initiële doelstelling moeten zijn met betrekking tot de Europese doelstelling.

Wel de kanttekening dat je over 80 miljoen in Spanje en Portugal aanmerkelijk minder belastinggeld afdraagt dan in Nederland en dat deze clubs vuistdiep in de vreemde eigendomsregelingen zitten aangaande spelerscontracten en daarmee de financiële plaat erg troebel maken.

Maar we moeten niet willen kijken naar Barcelona, Real, Bayern of zelfs de clubs die daar achter zitten als City, Chelsea, PSG etc. Dat gat is financieel onoverbrugbaar en is slechts incidenteel te slechten. Maar de subtop, daar moet aansluiting mogelijk zijn. Dan die je in de Europa League weer mee.... en dan incidenteel, met een waanzinnige lichting, kan je in de CL misschien ook stunten.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 30 november 2014 - 11:31   quote  deeplink  
WTF is initiële ??...doe normaal man ik ben Ajacied, geen letterkundige
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 30 november 2014 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 november 2014 - 11:31 schreef Nenam_tiL het volgende:
WTF is initiële ??...doe normaal man ik ben Ajacied, geen letterkundige
ajacied en NAR ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5913
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heerenveen (zaterdag 22 november 2014, 20:45); 4 - 1









0.0208151