BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Eric Botteghin///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - zondag 05 februari 2017 - 20:29   quote  deeplink  
Zo, dan weten de tegenstanders dat ook weer.
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 05 februari 2017 - 20:32   quote  deeplink  
Inderdaad handig
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 05 februari 2017 - 20:42   quote  deeplink  
Ha inderdaad ja..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 07 februari 2017 - 07:13   quote  deeplink  
''Oranje kan veel plezier beleven aan Botteghin''

28gw8ef.jpg

Eric Botteghin heeft door zijn hele carrière telkens een stap hogerop gezet. De verdediger blijkt nu bij Feyenoord ook gewoon een steunpilaar te kunnen zijn in het hart van de defensie. ''Mijn spits mag gewoon niet scoren, zo simpel is het'', legt hij zijn taak uit in het Algemeen Dagblad.

John de Wolf is uiteraard groot fan van de ouderwetse mandekker. ''Verdedigers moeten inschuiven, de ene na de andere wisselpass versturen. Maar Botteghin sloopt gewoon de spits van de tegenstander.'' Frans Bouwmeester haalde Botteghin naar NAC. ''Zijn motoriek is misschien gebrekkig, maar ga er maar een middagje tegen spelen.''

Bouwmeester zou Botteghin ook graag in het Nederlands elftal zien. ''Ik zou het altijd doen. Het Braziliaanse elftal zal hij nooit meer halen, maar Oranje zou een paar seizoenen heel veel plezier van hem kunnen hebben. Al is het maar één eindronde. Hij is niet de meest elegante mandekker van Nederland, maar hij staat er altijd.''
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 10 februari 2017 - 11:11   quote  deeplink  
'Typische verdediger' van Feyenoord hemel in geprezen: 'Piept niet om z'n moeder'

2rqzq5c.jpg

Eric Botteghin is inmiddels niet meer weg te denken uit de defensie van Feyenoord. De centrale verdediger werd echter 'groot' bij het toenmalige FC Zwolle, onder de vleugels van trainer Jan Everse. Hij blijkt een typische verdediger en geen watje.

"Hij bekijkt alles typisch als een verdediger", vertelt Everse bij RTV Rijnmond. In Zwolle had de coach veel op- en aanmerkingen. "Er moesten nog een hoop dingen verbeteren. Opbouwen, de inspeelpass, ik dacht typisch als Nederlander. Alles in balbezit moest beter. En hij zei: 'Trainer, we hebben zeven wedstrijden gespeeld, alles gewonnen, slechts één goal tegen.'"

Uiteindelijk werden de twee samen kampioen. "In andere landen zijn verdedigers nog verdedigers", vervolgt Everse over het buitenkansje, dat door NAC Breda en later dus door FC Groningen en Feyenoord werd opgepikt. "Als jonge gasten uit Nederland ergens heen gaan, dan piepen ze al snel om hun moeder. Dit soort gasten niet. Hij zat met meerdere jongens in één woning, maar hij zeurde nooit."

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 februari 2017 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 februari 2017 - 19:46   quote  deeplink  
Van Hooijdonk: ''Die jongen is gewoon Braziliaan''

3482fdl.jpg

Oud-spits van Feyenoord en analist Pierre van Hooijdonk is geen voorstander van de eventuele naturalisering van Botteghin. "Ik ben al jaren van mening dat je er geen duiventil van moet maken en die jongen is gewoon Braziliaan. Die moet straks misschien een keer voor het Braziliaans elftal geselecteerd worden, maar niet voor het Nederlands elftal."

Botteghin maakt misschien zelfs kans op dat Braziliaans elftal, zo laat Van Hooijdonk weten aan VI. "Als daar de nood aan de man is: wie weet? Ik denk dat hij dan toch wel met iets meer trots daar het volkslied staat mee te zingen dan eventueel in het Oranje."
van geil
 van geil - woensdag 15 februari 2017 - 22:07   quote  deeplink  
Champ!
van geil
 van geil - zaterdag 18 februari 2017 - 09:26   quote  deeplink  
In de spits
ar
 ar - zaterdag 18 februari 2017 - 14:40   quote  deeplink  
Hattrick
van geil
 van geil - zaterdag 18 februari 2017 - 14:47   quote  deeplink  
BAM
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 18 februari 2017 - 15:25   quote  deeplink  
Yeah right..
van geil
 van geil - zaterdag 18 februari 2017 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 februari 2017 - 15:25 schreef RenatoBos het volgende:
Yeah right..
Nee, 2 met het hoofd en een met links.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 18 februari 2017 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 februari 2017 - 19:45 schreef van geil het volgende:

[..]

Nee, 2 met het hoofd en een met links.
Okay dan, goeie tip geile ik ga al m'n geld daarop zetten..!!
van geil
 van geil - zaterdag 18 februari 2017 - 19:48   quote  deeplink  
En rood voor Beugelsdijk!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 februari 2017 - 00:08   quote  deeplink  
Gelovige Botteghin is een 'killer' op zijn manier


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 februari 2017 door RenatoBos --
van geil
 van geil - donderdag 23 februari 2017 - 22:13   quote  deeplink  
HELD
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 februari 2017 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 22:13 schreef van geil het volgende:
HELD
Spreekt mij het meeste aan dit seizoen..
van geil
 van geil - donderdag 23 februari 2017 - 22:57   quote  deeplink  
Mij ook.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 februari 2017 - 22:57   quote  deeplink  
En wat zegt ie dan tegen je..?
van geil
 van geil - donderdag 23 februari 2017 - 22:59   quote  deeplink  
Blijf eens van mijn wijf af, eikel.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 februari 2017 - 23:01   quote  deeplink  
d:-)
van geil
 van geil - zondag 26 februari 2017 - 16:29   quote  deeplink  
Een 10!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 26 februari 2017 - 16:48   quote  deeplink  
1 uitglijdertje waar een dikke kans uit voortkwam.
Verder foutloos en heersend in de lucht.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 26 februari 2017 - 17:18   quote  deeplink  
Held..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 26 februari 2017 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 16:48 schreef FR-Henk het volgende:
1 uitglijdertje waar een dikke kans uit voortkwam.
Verder foutloos en heersend in de lucht.
Zag hem 2-3 keer uitglijden deze wedstrijd. Maar deze had heel kostbaar kunnen zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 05 maart 2017 - 17:02   quote  deeplink  
Eric Botteghin na afloop van Sparta - Feyenoord

(https://youtu.be/pLwnh6UZs40)
piet de paler
 piet de paler - zondag 05 maart 2017 - 17:03   quote  deeplink  
Is niet snel,op gewoon gras en wederom dat kunstgras
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 06 maart 2017 - 08:10   quote  deeplink  
Botteghin: ''Rustig blijven en nu ook sterk terugkomen''

a2us9e.jpg

Eric Botteghin wil dat Feyenoord volgende week reageert op de nederlaag tegen Sparta. De Rotterdammers kwamen dit seizoen vaker sterk terug na een mindere wedstrijd. ''Dat moet ook nu gebeuren'', aldus de Braziliaan in het Algemeen Dagblad.

''We waren ons bewust van het gevaar. Maar toch ging het mis'', baalt de verdediger na. Bij het eerste doelpunt werd Botteghin weggetrokken uit het centrum. ''Zoiets kan gebeuren. Het gaat volgens mij vooral om het feit dat we het in het restant van de wedstrijd niet meer recht hebben kunnen zetten.''

In de verloren stadsderby verloor Feyenoord het overgrote deel van de persoonlijke duels. ''Dat overkomt ons zelden, eigenlijk nooit'', vervolgt de mandekker. ''Dit moet eenmalig zijn. We hebben alles nog in eigen hand, er is nog altijd een schitterende kans op de landstitel.''
van geil
 van geil - vrijdag 10 maart 2017 - 19:36   quote  deeplink  
Zie ik hier een elleboog ?
Zo ja, dan had hij niet eens mogen spelen Joris.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 maart 2017 door van geil --
ar
 ar - vrijdag 10 maart 2017 - 19:44   quote  deeplink  
Hij zoekt z,n portemonnee.
Niet iets voor de KNVB.
van geil
 van geil - zaterdag 11 maart 2017 - 17:04   quote  deeplink  
2 goals
van geil
 van geil - zaterdag 18 maart 2017 - 14:29   quote  deeplink  
Eentje dan.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 maart 2017 - 14:26   quote  deeplink  
Een van de betere vandaag met Jones..
piet de paler
 piet de paler - zondag 19 maart 2017 - 14:27   quote  deeplink  
Heel belangrijk
van geil
 van geil - zondag 19 maart 2017 - 14:28   quote  deeplink  
Prima, maar er moet er een in.
ar
 ar - zondag 19 maart 2017 - 18:49   quote  deeplink  
Voldoende.
Goed!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 maart 2017 - 17:29   quote  deeplink  
Soarest-temperament bij Feyenoord: 'Iemand bijten voor de titel? Oooh, dat doe ik'

9um8if.jpg

Eric Botteghin heeft één groot doel voor ogen: kampioen worden met Feyenoord. In de media werd een balletje opgegooid voor naturalisatie van de Braziliaanse stopper, zodat hij voor het Nederlands elftal kan uitkomen. Gaat dat ook gebeuren?

"Danny Blind heeft me nog nooit gevraagd, dus dat speelt niet", vertelt Botteghin in Helden Magazine. "Natuurlijk, het is voor iedereen een droom om voor een nationaal team uit te komen. Dus als hij zou bellen, zou ik nooit 'nee' zeggen. Maar ook de Braziliaanse bondscoach heeft niet gebeld. In Brazilië kijken ze niet naar de Eredivisie."

"Als ik voor het Braziliaanse elftal wil spelen, moet ik bij een grote club in Europa zitten. Vroeger droomde ik van AC Milan, waar de grote spelers zaten. Nu denk ik aan nu. Ik wil succesvol zijn met Feyenoord. Kampioen worden", aldus Botteghin, die vervolgens over Zuid-Amerikaans temperament en Luis Soarest praat. "Als ik iemand moet bijten om landskampioen te worden? Oooh, dan doe ik dat."
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 28 maart 2017 - 16:04   quote  deeplink  
Kritiek op sterkhouder Feyenoord verstomt: ‘Hij was te langzaam, toch?’

5x2whx.jpg

Eric Botteghin geldt deze jaargang als een van de sterkhouders van Feyenoord. De Braziliaan geeft leiding aan de solide achterhoede, oogt zelf stabiel en maakte enkele belangrijke doelpunten voor zijn club. Oud-Feyenoorder Wim Rijsbergen merkt dat Botteghin zich ontwikkelt.

"Dat harde verwacht je niet direct bij een Braziliaan", geeft Rijsbergen aan in het Algemeen Dagblad. "Vroeger had je natuurlijk Luís Pereira. Ook niet bepaald een fijne technicus zoals de meeste Brazilianen wel zijn. En Botteghin zou te langzaam zijn toch? Nou, daar hoor je ook niemand meer over."

Ronald Spelbos, voormalig centrumverdediger van onder meer AZ en Ajaks, is eveneens onder de indruk van Botteghin. Hij stelt dat Nederlandse spelers een voorbeeld kunnen nemen aan de mentaliteit van de Feyenoorder. "Niet het aangeboren talent om van jongs af aan bij een topclub te zitten, maar er toch staan."
ar
 ar - dinsdag 28 maart 2017 - 17:03   quote  deeplink  
Mentaliteit is belangrijker dan kwaliteit.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 28 maart 2017 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 maart 2017 - 17:03 schreef ar het volgende:
Mentaliteit is belangrijker dan kwaliteit.
hvz402.jpg
van geil
 van geil - dinsdag 28 maart 2017 - 17:59   quote  deeplink  
Prostitutie.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 april 2017 - 00:06   quote  deeplink  
BAAS..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 april 2017 - 11:04   quote  deeplink  
Botteghin: ''We hebben het juiste antwoord gegeven''

2rcydua.jpg

Zoals bijna elke speler werd ook Eric Botteghin gevraagd hoe de druk was na het verlies van afgelopen zondag. "Hetzelfde als elke week: we moeten elke week winnen. We hebben een wedstrijd slecht gespeeld, maar we hebben het juiste antwoord gegeven."

De verslaggever van Fox Sports meende te horen dat er in het geluid van het gejuich van de supporters ook opluchting zat na de 1-0 tegen Go Ahead Eagles. Botteghin ontkende die vaststelling glimlachend. "Dat is hier in De Kuip altijd zo, het geluid is hier altijd zo."

Dan is er de vraag of Feyenoord zo goed was of Go Ahead Eagles zo slecht? "Ik denk een beetje van allebei. Zij hebben natuurlijk niet goed gespeeld, maar wij hebben ze ook kapot gemaakt en dat is ook een kwaliteit."

Feyenoord heeft het traditioneel moeilijk met Pec Zwolle, de tegenstander van aanstaande zondag. "Nieuw jaar, nieuwe spelers, nieuwe selectie: we moeten nu niet denken aan het verleden, maar we moeten denken aan het nu. Ik denk dat we van het kunstgras een beetje last hebben gehad dit seizoen. Het zal lastig worden, want Zwolle is altijd goed thuis, maar wij moeten blijven doen wat we doen."
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 april 2017 - 17:31   quote  deeplink  
Botteghin: ''Ik hoop geschiedenis te schrijven met dit team''

2rcydua.jpg

Het tijdschrift Life after Football ging langs bij Eric Botteghin en sprak met hem over zijn favoriete speler aller tijden, zijn huidige trainer, Feyenoord en Dirk Kuyt. "De spits Ronaldo (de Braziliaan, niet de Portugees) was mijn favoriete speler, hij was de beste tijdens mijn kindertijd. Hij was de man die voor ons het WK won. Ik heb altijd tegen hem opgekeken."

De verdediger steekt de loftrompet over zijn trainer. "Van Bronckhorst begon vorig seizoen als hoofdcoach. Het was mooi om te zien hoe hij zich ontwikkeld heeft. Vorig jaar won hij al een prijs (de KNVB beker). Daardoor hebben we zelfs meer vertrouwen in hem gekregen. Hij doet het fantastisch. Het is heerlijk werken met hem."

Botteghin hoopt dat het lange wachten op een nieuw kampioenschap spoedig verleden tijd is. "Het is bijzonder dat een team als Feyenoord veel kampioenschappen heeft veroverd, een grote geschiedenis heeft en enkele van de beste voetballers heeft voortgebracht. Ze hebben het lange tijd zonder het winnen van een landstitel moeten doen.

Het voelt goed om deel uit te maken van een team dat daar een eind aan wil maken. Ik hoop dat we gauw kampioen zullen worden en ik hoop geschiedenis te schrijven met dit team."

Dirk Kuyt speelt een zeer belangrijke rol op weg naar de Coolsingel. "Kuyt is enorm belangrijk voor ons, zowel binnen als buiten het veld. Ik leer veel van hem en heb veel gesprekken met hem. Het is fijn om samen te werken met iemand die zo veel ervaring heeft en een grote carriere heeft gehad bij veel grote clubs." 

Life After Football, Eric Botteghin

(https://youtu.be/F4PSv6chopU)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 09 april 2017 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 april 2017 - 00:06 schreef RenatoBos het volgende:
BAAS..
Vandaag ff niet d:-(
CobusIII
 CobusIII - zondag 09 april 2017 - 19:08   quote  deeplink  
Misschien opportunistisch....maar kunnen we volgend seizoen met Botje en Arie als centraal duo spelen? Als Kongolo blijft, dan zie ik hem graag centraal....
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 09 april 2017 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 april 2017 - 19:08 schreef CobusIII het volgende:
Misschien opportunistisch....maar kunnen we volgend seizoen met Botje en Arie als centraal duo spelen? Als Kongolo blijft, dan zie ik hem graag centraal....
Vandaag weer eens overduidelijk dat beide qua snelheid tekort komen en dat zou terence compenseren..
MMM
 MMM - zondag 09 april 2017 - 19:14   quote  deeplink  
Schandalig slecht. Die passes werden ook per minuut slechter
van geil
 van geil - zondag 09 april 2017 - 20:19   quote  deeplink  
Kampioenkoorts
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 09 april 2017 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 april 2017 - 20:19 schreef van geil het volgende:
Kampioenkoorts
Of ovemoedigheid..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5941
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Eric Botteghin///HELD topic









0.0202658