BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Celtic - Ajax (donderdag 26 november 2015, 21:05); 1 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - maandag 30 november 2015 - 20:27   quote  deeplink  
Van Rhijn en van der Wiel leken best op elkaar. Niet qua stijl maar wel qua ontwikkeling. Beiden begonnen echt weergaloos en hadden potentie voor de top. Al snel kwamen ze stil te staan en sloop er arrogantie in het spel. Beiden zijn daar nooit van hersteld. En die transfer naar PSG is dan nog altijd een groot raadsel voor mij.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 30 november 2015 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 november 2015 - 20:27 schreef Loetje het volgende:
Van Rhijn en van der Wiel leken best op elkaar. Niet qua stijl maar wel qua ontwikkeling. Beiden begonnen echt weergaloos en hadden potentie voor de top. Al snel kwamen ze stil te staan en sloop er arrogantie in het spel. Beiden zijn daar nooit van hersteld. En die transfer naar PSG is dan nog altijd een groot raadsel voor mij.
Raiola hé.
remco k
 remco k - dinsdag 01 december 2015 - 08:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 november 2015 - 20:27 schreef Loetje het volgende:
Van Rhijn en van der Wiel leken best op elkaar. Niet qua stijl maar wel qua ontwikkeling. Beiden begonnen echt weergaloos en hadden potentie voor de top. Al snel kwamen ze stil te staan en sloop er arrogantie in het spel. Beiden zijn daar nooit van hersteld. En die transfer naar PSG is dan nog altijd een groot raadsel voor mij.
Toch heeft van der Wiel het gewoon een lange tijd heel erg goed gedaan bij PSG en is tijdenlang gewoon basisspeler geweest.. Heel apart..
Loetje
 Loetje - woensdag 02 december 2015 - 06:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 december 2015 - 08:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch heeft van der Wiel het gewoon een lange tijd heel erg goed gedaan bij PSG en is tijdenlang gewoon basisspeler geweest.. Heel apart..
Gênant zelfs. Want ik vond hem echt belabberd de laatste anderhalf, 2 jaar bij Ajax.
remco k
 remco k - woensdag 02 december 2015 - 08:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 december 2015 - 06:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gênant zelfs. Want ik vond hem echt belabberd de laatste anderhalf, 2 jaar bij Ajax.
Maar waar zegt dat dan wat over.. Want eerlijk gezegd lag dat hij slecht speelde bij Ajax niet zozeer aan zijn instelling op het veld, hij maakte echt zijn meters wel en probeerde van alles. Alleen het lukte maar niet...

Ik heb dat wel met meer spelers.. Kijk eens hoe goed een Ozbiliz is geworden na zijn vertrek bij Ajax, totdat die weer zwaar geblesseerd raakte, stond hij in de constante belangstelling van diverse topclubs..
Loetje
 Loetje - woensdag 02 december 2015 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 december 2015 - 08:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar waar zegt dat dan wat over.. Want eerlijk gezegd lag dat hij slecht speelde bij Ajax niet zozeer aan zijn instelling op het veld, hij maakte echt zijn meters wel en probeerde van alles. Alleen het lukte maar niet...

Ik heb dat wel met meer spelers.. Kijk eens hoe goed een Ozbiliz is geworden na zijn vertrek bij Ajax, totdat die weer zwaar geblesseerd raakte, stond hij in de constante belangstelling van diverse topclubs..
Alleen raken spelers nu nog sneller hun identiteit kwijt. Vaak goed en na een paar wedstrijden minder op enkelingen na. Toen bleef de vorm ook nog iets langer. Dus ik denk waarschijnlijk net als jij dat ook dat aan te rekenen is op de technische staf
remco k
 remco k - woensdag 02 december 2015 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 december 2015 - 10:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Alleen raken spelers nu nog sneller hun identiteit kwijt. Vaak goed en na een paar wedstrijden minder op enkelingen na. Toen bleef de vorm ook nog iets langer. Dus ik denk waarschijnlijk net als jij dat ook dat aan te rekenen is op de technische staf
Dat denk ik ook zeker..

Ajax 1 speelt onder de Boer heel herkenbaar.. Op balbezit, op zekerheid, zonder fouten, risicoloos, weinig tot geen ruimte voor individuele acties.

Dit is heel anders dan de rest van Ajax wat toch ook heel herkenbaar speelt..

Dat kan twee dingen betekenen, de Boer heeft de spelers niet tot zijn beschikking naar zijn idee om aantrekkelijker te spelen en mensen dus meer vrijheid te geven.

Of het lukt de TS niet om het maximale uit de spelers te halen..
p111
 p111 - woensdag 02 december 2015 - 11:46   quote  deeplink  
Of te veel opdrachten waardoor hun talenten en de leuke acties ons worden ontnomen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 02 december 2015 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 december 2015 - 11:46 schreef p111 het volgende:
Of te veel opdrachten waardoor hun talenten en de leuke acties ons worden ontnomen.
Doordat balbezit zo heilig is ontneem je de spelers het plezier van het voetballen.
Vooral voorin gebeurt er daardoor te weinig. Het middenveld durft vaak de diepte niet in te spelen want dat is risico voller. Nu krijg je vaak een crosspass over de breedte inplaats van dieper. Tempo en iets meer risico voorin is al leuker om naar te kijken.
Eide
 Eide - woensdag 02 december 2015 - 13:41   quote  deeplink  
Zoveel balbezit heeft Ajax anders niet de laatste 2 jaren. Het is eerder dat FdB heel diep wil spelen, zowel in balbezit als zonder bal. Daardoor ben je achter de verdediging kwetsbaar in de omschakeling. Dat wil Ajax voorkomen door risicoloos spel tot 25 meter van de goal van de tegenstander.

Dat kan best op die manier. Er zijn meer ploegen die zo spelen, Barca in ultimo natuurlijk. Maar dan moet je wel in staat zijn de bal snel rond te laten gaan. Dat scheelt er nogal eens aan bij Ajax.
p111
 p111 - woensdag 02 december 2015 - 16:29   quote  deeplink  
Er zijn momenten genoeg in de wedstrijd dat ze diep kunnen spelen,alleen wordt die kans vaak niet gebruikt (angst) waardoor we te weinig kansen creeren, ik moet wel zeggen dat dit wel verbeterd is en we steeds meer vooruit gaan spelen hopelijk gaan ze daarin nog stappen maken het kan nog veel beter.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 december 2015 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 december 2015 - 10:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat denk ik ook zeker..

Ajax 1 speelt onder de Boer heel herkenbaar.. Op balbezit, op zekerheid, zonder fouten, risicoloos, weinig tot geen ruimte voor individuele acties.

Dit is heel anders dan de rest van Ajax wat toch ook heel herkenbaar speelt..

Dat kan twee dingen betekenen, de Boer heeft de spelers niet tot zijn beschikking naar zijn idee om aantrekkelijker te spelen en mensen dus meer vrijheid te geven.

Of het lukt de TS niet om het maximale uit de spelers te halen..
Zou het een combinatie van beiden kunnen zijn?

Veel spelers tonen heel kort hun kwaliteiten en vallen helemaal in een gat. Op een enkeling na. Ik denk ook dat De Boer geen geweldige Peoplemanager is. Heeft een aantal lievelingetjes om het zo maar te noemen en die houdt hij het hand boven het hoofd. Maar lijkt wel of sommige amper aandacht krijgen. Vind het een vreemde kwestie, Remco
Loetje
 Loetje - woensdag 02 december 2015 - 21:31   quote  deeplink  
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 december 2015 door Loetje --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 02 december 2015 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 december 2015 - 16:29 schreef p111 het volgende:
Er zijn momenten genoeg in de wedstrijd dat ze diep kunnen spelen,alleen wordt die kans vaak niet gebruikt (angst) waardoor we te weinig kansen creeren, ik moet wel zeggen dat dit wel verbeterd is en we steeds meer vooruit gaan spelen hopelijk gaan ze daarin nog stappen maken het kan nog veel beter.
Ligt ook aan de kwaliteiten van bepaalde spelers.. Toch zie je ze ook vaak inhouden bv. als Dijks eroverheen gaat dat de bal breed gaat of de andere kant opgedraaid wordt. Ruimtes liggen er vaak wel maar hij wordt vaak niet gegeven helaas.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Celtic - Ajax (donderdag 26 november 2015, 21:05); 1 - 2









0.0106351