BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Johan Cruyff overleden!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 09 april 2016 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 14:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou, hou je bek dan en hou jezelf bij je leest ouwe! ;-)
Haha
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 14:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Welke leest ??
de schoenmaker! ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 09 april 2016 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 14:44 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

de schoenmaker! ;-)
Daar heb ik een tijdje geholpen.....is niet mijn ding
remco k
 remco k - zaterdag 09 april 2016 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 23:58 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tsja ik snap het niet maar goed zal wel aan mij liggen....Cruijff had niks met Real en in '95 was van Gaal de trainer....doe het dan tegen Barca.
Wel mooi dat mijn grote vriend Litmanen mee doet
Denk dat deze wedstrijd al gepland werd en dat ze er nu de naam JC aan hangen..
Eide
 Eide - zaterdag 09 april 2016 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 15:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Denk dat deze wedstrijd al gepland werd en dat ze er nu de naam JC aan hangen..
Dat idee heb ik ook.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 11 april 2016 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 23:58 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tsja ik snap het niet maar goed zal wel aan mij liggen....Cruijff had niks met Real en in '95 was van Gaal de trainer....doe het dan tegen Barca.
Wel mooi dat mijn grote vriend Litmanen mee doet
Hey Kerel, alles goed met jou? Tijdje niet gesproken. Maar nu weer even on topic..

Ik ben het met je eens dat ik het ook niet helemaal snap, maar ik moet ook toegeven dat Real altijd heel erg sportief is en open staat voor goede spelers van de tegenstander of teams die mooi voetbal op de mat leggen.

Ik krijg nog kippenvel van de staande ovatie van het Real legioen, toen Ajax Real in Madrid in 1996 van de mat veegde met 2-0.
Ook zoals de voorzitter van de grootste rivaal, gewoon bij Barca langskomt en Johan eert en nu komen ze met dit. Ver geet niet dat Johan Cruijff ook de manier wwaarop Real speelt heeft veranderd.
Eigenlijk past het wel bij de cultuur van Real om dit te doen. Ze staan boven alle rivaliteiten en zijn in mijn ogen de meest sportieve club. Ik zie dit niet snel gebeuren tussen Ajax en Feijenoord.

Maar Ajax - Barca vind ik logischer...
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 11 april 2016 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 07:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nenam, zo eert Real Johan Cruijff. Toch netjes als een groot rivaal van de club dat wil doen. Het gaat hier echter om een elftal van oudgedienden, niet om de huidige selecties. Ajax zal in de voorbereiding op het nieuwe seizoen een duel tegen Barca spelen om Johan te eren. Dit zal waarschijnlijk gebeuren in Spanje en het geld wat hiermee wordt binnengehaald zal aan zijn stichting worden overhandigd!
Daar wil ik wel bij zijn, zou mooi zijn 50.000 Ajacieden en 50.000 BArcelona fans in dat heerlijke stadion en daarna met 100.000 man een biertje pakken
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 11 april 2016 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 april 2016 - 10:38 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hey Kerel, alles goed met jou? Tijdje niet gesproken. Maar nu weer even on topic..

Ik ben het met je eens dat ik het ook niet helemaal snap, maar ik moet ook toegeven dat Real altijd heel erg sportief is en open staat voor goede spelers van de tegenstander of teams die mooi voetbal op de mat leggen.

Ik krijg nog kippenvel van de staande ovatie van het Real legioen, toen Ajax Real in Madrid in 1996 van de mat veegde met 2-0.
Ook zoals de voorzitter van de grootste rivaal, gewoon bij Barca langskomt en Johan eert en nu komen ze met dit. Ver geet niet dat Johan Cruijff ook de manier wwaarop Real speelt heeft veranderd.
Eigenlijk past het wel bij de cultuur van Real om dit te doen. Ze staan boven alle rivaliteiten en zijn in mijn ogen de meest sportieve club. Ik zie dit niet snel gebeuren tussen Ajax en Feijenoord.

Maar Ajax - Barca vind ik logischer...
Wat betreft de sportiviteit van Real Madrid heb je best wel gelijk. Ik zie nog Cristiano Ronaldo vol onbegrip zijn hoofd schudden toen een of meerdere Madrilenen op de tribune de stilte verbraken tijdens de minuut stilte om Johan Cruijff te herdenken. Ik vond dat grote klasse van Ronaldo, terwijl ik diep in mijn hart een enorme hekel aan hem had. Later hoorde ik dat er meer Real Madrid spelers zich aan die ordeverstoorders hadden geërgerd.

Nog steeds hoop ik vurig op een erewedstrijd tussen Ajax en FC Barcelona overigens, i.p.v. Real Madrid.
remco k
 remco k - zaterdag 24 december 2016 - 11:30   quote  deeplink  
Een stukje dat veel mensen al wel gezien hebben maar dat ik jullie niet wil onthouden..

Echt met kippenvel zitten luisteren en een dikke traan in mn ogen..

Danielson 1448
 Danielson 1448 - zaterdag 24 december 2016 - 12:34   quote  deeplink  
De ene klasbak over de andere klasbak.
Ik kan me nog een bekerwedstrijd herinneren EDO-AJAX, het maakte Johan niet uit
dat hij tegen EDO speelde hij liet het publiek genieten.
Eide
 Eide - zaterdag 24 december 2016 - 13:55   quote  deeplink  


Met ook prachtige beelden van Cruijff.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 december 2016 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 24 december 2016 - 14:43   quote  deeplink  
prachtig...
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 27 december 2016 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2016 - 11:30 schreef remco k het volgende:
Een stukje dat veel mensen al wel gezien hebben maar dat ik jullie niet wil onthouden..

Echt met kippenvel zitten luisteren en een dikke traan in mn ogen..

[ filmpje ]
Lol, geweldig stukje is dit. Had er wel over gehoord, maar steeds geen tijd gehad om het te bekijken. Ben blij dat het hier gepost is
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 januari 2017 - 13:35   quote  deeplink  
Het voordeel van met griep thuis zitten: dit soort bovenstaande video's bekijken en gewoon zitten janken......
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 25 maart 2017 - 12:00   quote  deeplink  
http://www.nu.nl/voetbal/4569339/fc-barcelona-vernoemt-stadion-jeugdcomplex-cruijff.html

Ter info mannen..
RonBr
 RonBr - zaterdag 25 maart 2017 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Zou Ajax ook kunnen doen. Als het dan zo moeilijk is om de Arena naar Cruijff te vernoemen, maak van De Toekomst dan maar de Johan Cruijff Toekomst. Sowieso eer je hem daar misschien nog wel meer mee dan met de Arena zelf. Moet je alleen wel zijn visie (blijven) volgen, anders wordt het een gênante vertoning.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 maart 2017 - 14:28   quote  deeplink  
Dit zet ik hier even neer. Zo mooi. De emotie bij de supporters vooral

https://youtu.be/-GT0C_SXWh8

sorry. weet niet hoe ik hier een video kan embedden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 maart 2017 door Jaccio --
remco k
 remco k - dinsdag 28 maart 2017 - 18:52   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 maart 2017 door remco k --
Eide
 Eide - donderdag 11 mei 2017 - 12:11   quote  deeplink  
JC ArenA dichterbij: 'Verbouwing uitgesteld'

Er is een beslissende stap gezet in de realisatie van de Johan Cruijff ArenA, zo meldt De Telegraaf donderdagochtend. Er zijn geen drempels meer, ook geen financiële, die de benoeming tot de Johan Cruijff ArenA nog kunnen dwarsbomen. Aangezien er wordt gekort in het budget, wordt er gekort in de plannen.

'Er wordt een deel van de vijftig miljoen euro kostende verbouwing van de Arena uitgesteld', zo schrijft De Telegraaf. 'Om de volledige renovatie te financieren, was aanvankelijk twintig miljoen euro voor een naamsponsor in het budget opgenomen. Alleen viel dit bedrag weg als de ArenA de naam van Cruijff in plaats van een sponsor zou krijgen.'

'De Europese voetbalunie (UEFA) maakt geen bezwaar tegen het uitgestelde deel van de renovatie, die aanvankelijk voor de start van het EK in 2020 moest worden afgerond', citeert de ochtendkrant verder. 'De UEFA vindt dat de huidige status van de ArenA, plus het over drie jaar voltooide deel van de verbouwing, voldoet aan de eisen die aan de stadions voor EURO 2020 worden gesteld.'

Met deze ontwikkeling is de laatste drempel voor de benoeming van de Johan Cruijff ArenA genomen. 'De directies van de ArenA en Ajax buigen zich de komende weken over de laatste details, waardoor het ernaar uitziet dat nog dit jaar de naam van Johan Cruijff op de gevel van de ArenA zal prijken.'

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 11 mei 2017 - 12:22   quote  deeplink  
Dan snap ik waarom het zo lang heeft geduurd.

Verbouwing was ook voor het EK bedoeld, dus wellicht hebben ze eerst goedkeuring moeten vragen aan de uefa, omdat voorgestelde plannen gewijzigd worden.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 25 april 2018 - 18:20   quote  deeplink  
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/nieuw-logo-johan-cruijff-arena-onthuld~ae5a46ff/

Wat vinden jullie?
Vind het persoonlijk wel jammer dat het nummertje 14 er niet verstopt in verwerkt is.
Zoals ze bij deze logo's hebben gedaan https://list25.com/25-famous-logos-with-hidden-images/

Had het heel mooi gevonden.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 april 2018 - 18:31   quote  deeplink  
Het is in ieder geval heel strak! Geel had ook gekund aangezien de Cruijff Foundation en de coords vaak ook geel zijn. Maar gezien onze clubkleuren logisch uiteraard. Letters heel mooi.
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2018 - 19:26   quote  deeplink  
Ik vind het fantastisch.

Tis wel weer typisch Nederlands om er weer wat op aan te merken te hebben.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 25 april 2018 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 19:26 schreef remco k het volgende:
Ik vind het fantastisch.

Tis wel weer typisch Nederlands om er weer wat op aan te merken te hebben.
Ach, ieder zijn of haar eigen smaak toch?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 25 april 2018 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 19:26 schreef remco k het volgende:
Ik vind het fantastisch.

Tis wel weer typisch Nederlands om er weer wat op aan te merken te hebben.
Je kan er niet omheen, wel er onderdoor trouwens ;-)

Lekker strak en duidelijk!
Loetje
 Loetje - woensdag 25 april 2018 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 19:26 schreef remco k het volgende:
Ik vind het fantastisch.

Tis wel weer typisch Nederlands om er weer wat op aan te merken te hebben.
Wat is er mis met er iets over vinden? Volgens mij is het niet eens een aanmerking maar gewoon iets wat ook kan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 25 april 2018 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 19:26 schreef remco k het volgende:
Ik vind het fantastisch.

Tis wel weer typisch Nederlands om er weer wat op aan te merken te hebben.
Want iedereen moet maar dezelfde mening en smaak hebben?
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2018 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 21:18 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Want iedereen moet maar dezelfde mening en smaak hebben?
Ik ben van mening dat men in sommige dingen gewoon wat te graag er iets van wil vinden.

Het is ook vaak de eerste opmerking en vaak totaal niet opbouwend.

In andere landen gaat men daar vaak wat anders mee om.

Het is eigenlijk ook geen commentaar maar slechts een constatering.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 april 2018 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 21:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat men in sommige dingen gewoon wat te graag er iets van wil vinden.

Het is ook vaak de eerste opmerking en vaak totaal niet opbouwend.

In andere landen gaat men daar vaak wat anders mee om.

Het is eigenlijk ook geen commentaar maar slechts een constatering.
Ik denk dat het nogal opbouwend is wat er gezegd wordt.
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2018 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 21:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat het nogal opbouwend is wat er gezegd wordt.
Eerste opmerking is louter vinden dat het anders had gemoeten. Geen positief ding over het logo. Dat is niet opbouwend.

Maar nogmaals. Het is gewoon een Nederlands dingetje. Dat valt me vaker op. En ik zal er zelf ook ongetwijfeld vaak zat schuldig aan zijn. Maar andere landen gaan daar vaak anders mee om. Bedoel er niks meer of minder mee.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 april 2018 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 22:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Eerste opmerking is louter vinden dat het anders had gemoeten. Geen positief ding over het logo. Dat is niet opbouwend.

Maar nogmaals. Het is gewoon een Nederlands dingetje. Dat valt me vaker op. En ik zal er zelf ook ongetwijfeld vaak zat schuldig aan zijn. Maar andere landen gaan daar vaak anders mee om. Bedoel er niks meer of minder mee.
Mooi en strak lijkt me zeker postief. Dat een soort Cruijff kleur had gekund is slechts een eervolle bewondering.
remco k
 remco k - woensdag 24 maart 2021 - 10:05   quote  deeplink  
Al weer 5 jaar geleden zeg.. De tijd gaat hard en wat zijn er al veel grote namen van onze mooie club overleden.
Eide
 Eide - woensdag 24 maart 2021 - 10:13   quote  deeplink  
Het spreekt boekdelen dat 5 jaar na zijn overlijden Cruijff nog altijd synoniem is voor het Nederlandse voetbal.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 25 maart 2021 - 15:26   quote  deeplink  
Jammer dat het Nederlands elftal dan zo'n wedstrijd op de grasmat legt.....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Johan Cruyff overleden!!









0.0120258