BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Twente (zondag 01 mei 2016, 14:30);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 24 april 2016 - 16:45   quote  deeplink  
Ik vind die we nu hebben mooier...
Loetje
 Loetje - zondag 24 april 2016 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 april 2016 - 16:45 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik vind die we nu hebben mooier...
Vreemd hé dat ik deze reactie van jou wel verwacht had? ;-)

Ik ben wel langzaamaan gaan wennen aan dit shirt. Vind alleen die rood/zwarte band echt zo lelijk. Vind deze erg mooi als hij het wordt.
Brandje
 Brandje - maandag 25 april 2016 - 19:45   quote  deeplink  
Volgens Cruijff behoor je als team/club niet in het zwart te spelen. Ik ben het in deze oneens met hem. Vind hem erg mooi.
enough
 enough - maandag 25 april 2016 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 april 2016 - 16:45 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik vind die we nu hebben mooier...
Yep als je niets markeer ..is het zoeken naar een naald in een hooiberg;-)
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 26 april 2016 - 12:14   quote  deeplink  
Kraken.. Lelijk
Eide
 Eide - dinsdag 26 april 2016 - 15:38   quote  deeplink  
Barre weersomstandigheden bij training Ajax

Ajax werkte dinsdag de tweede grote training af op weg naar het thuisduel met Twente. Opnieuw onder barre weersomstandigheden. Anwar El Ghazi werkte een gedeelte apart van de groep. De aanvaller heeft lichte liesklachten.

Het was nét geen 'Sometimes it snows in April', maar de boerenwijsheid 'April doet wat het wil' kon dinsdagochtend wel uit de kast getrokken worden. Het regende en hagelde alsof het herfst was, dus dat betekende voor de tweede dag op rij een nat pak voor de selectie van Ajax. Het trainingsveld op de Toekomst was op een gegeven ogenblik zelfs bedekt met een wit laagje.

Focus
Aanvoerder Davy Klaassen schreef het al in zijn maandelijkse blog: Alle energie en focus liggen op de laatste twee wedstrijden. Iedereen moet zo scherp zijn als een mes. Dus weer of geen weer: Ajax ging er dinsdagochtend opnieuw vol tegenaan. Na de warming-up en positiespel werd de aandacht verlegd naar partijvormen. Frank de Boer had de gehele training beschikking over Jong Ajacieden Django Warmerdam, Vaclav Cerny, Damian van Bruggen en Richairo Zivkovic.

Liesklachten El Ghazi
Anwar El Ghazi deed niet alle oefeningen mee. De aanvaller kampt met lichte liesklachten en ging na de warming-up individueel verder. Ajax speelt zondag tegen FC Twente zijn laatste thuisduel van het seizoen. El Ghazi heeft dus nog even om te herstellen.

Ajax.nl
Eide
 Eide - dinsdag 26 april 2016 - 21:52   quote  deeplink  
FC Twente zet noodzakelijke stap

FC Twente heeft een belangrijke en noodzakelijke stap richting financiële gezondmaking van de club gezet. Dinsdag werd een crediteurenakkoord bereikt met ex-voorzitters Joop Munsterman en Aldo van der Laan en ex-commissarissen Hein Trebbe en Hennie ten Hag.

"Dit akkoord betekent een belangrijke stap in de nieuwe toekomst van FC Twente, ook al omdat het een van de voorwaarden is voor het kunnen inroepen van de gemeentelijke garantstelling", aldus interim-directeur Onno Jacobs.

"Met de financiële bijdragen die hiermee worden geleverd door deze ex-functionarissen laten zij zien dat de club hen zeer ter harte gaat. Wij hopen hiermee ook definitief een streep te kunnen zetten onder het verleden, want uiteindelijk telt er maar een ding: het voortbestaan van FC Twente."

In het persbericht stelt de club dat 'de (financiële) toekomst van FC Twente nog niet is veiliggesteld'. Om dat te realiseren, moeten voor zondag 1 mei nog enkele andere stappen (zie hieronder) worden gezet, zo meldt de leiding. De KNVB-licentiecommissie moet uiteindelijk tot een oordeel te komen en duidelijkheid geven over het voortbestaan van FC Twente.

Financiële steun Twentse bedrijfsleven nodig

FC Twente kan (onder voorwaarden) pas aanspraak maken op de gemeentelijke garantstelling van 32 miljoen euro als bekend is of de club haar licentie behoudt. De gemeente Enschede wil eerst die zekerheid hebben. Mede om die reden is de garantstellingsperiode verlengd tot 31 december 2016. Dit betekent dat FC Twente nog deze week aan een substantieel extra geldbedrag moet komen om zo haar financiële positie te verbeteren. Hierover zijn intensieve contacten met het Twentse bedrijfsleven. Nog voor het weekend moet duidelijk zijn of het Twentse bedrijfsleven inderdaad de benodigde steun wil bieden. Langs die weg kan FC Twente, in samenhang met het voldoen aan de andere voorwaarden, de KNVB-licentiecommissie het vertrouwen bieden om straks tot een positief (licentie-)besluit te komen.

Aanleveren jaarrekening en halfjaarcijfers
Voor 1 mei moet FC Twente ook haar nieuwe, eerder ingetrokken, jaarrekening 14/15 en haar halfjaarcijfers 15/16 aanleveren bij de KNVB-licentiecommissie. Voor beide stukken geldt dat zij moeten zijn voorzien van een goedkeurende verklaring van de accountant.

Uitvoering aanbevelingen rapport Knüppe
Een andere voorwaarde voor het veiligstellen van de licentie is dat FC Twente voor 1 mei alle aanbevelingen van het rapport Knüppe heeft doorgevoerd. Sinds 1 maart is FC Twente met man en macht bezig om hieraan te voldoen.

Bron

-------------------------------

Dus Twente heeft een belangrijke stap gezet maar er moet nog heel wat gebeuren om te overleven.

Zoals in het topic al aangehaald, de licentiecommissie komt pas 8 of 9 mei met een oordeel, dus na de laatste competitiewedstrijd. In theorie is het dus mogelijk dat het kampioenschap nog een hele vreemde wending gaat krijgen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 26 april 2016 - 21:57   quote  deeplink  
Waarom een vreemde wending....als ze de licentie kwijtraken (wat ik niet geloof) is dat toch voor aankomende seizoen en heeft dat geen invloed op afgelopen seizoen
Eide
 Eide - dinsdag 26 april 2016 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2016 - 21:57 schreef Nenam_tiL het volgende:
Waarom een vreemde wending....als ze de licentie kwijtraken (wat ik niet geloof) is dat toch voor aankomende seizoen en heeft dat geen invloed op afgelopen seizoen
Jawel, omdat de financiële gegevens over het afgelopen seizoen nog niet in orde zijn. Twente kan dus nog altijd geheel uit de uitslag van dit seizoen geschrapt worden. En dat heeft wel degelijke gevolgen voor de stand.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 26 april 2016 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2016 - 22:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Jawel, omdat de financiële gegevens over het afgelopen seizoen nog niet in orde zijn. Twente kan dus nog altijd geheel uit de uitslag van dit seizoen geschrapt worden. En dat heeft wel degelijke gevolgen voor de stand.
Dat zie ik echt niet gebeuren....
Eide
 Eide - woensdag 27 april 2016 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2016 - 23:40 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat zie ik echt niet gebeuren....
Er zijn clubs verdwenen om schulden van 3 ton. Bij Twente gaat het om miljoenen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 27 april 2016 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2016 - 07:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Er zijn clubs verdwenen om schulden van 3 ton. Bij Twente gaat het om miljoenen.
Maar Twente heeft meer lobbyisten achter de schermen die wat meer te vertellen hebben dan die kleinere clubs.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 27 april 2016 - 10:30   quote  deeplink  
Twente raakt zijn licentie echt niet kwijt. Stel dat ze deze wel kwijt raken na het seizoen en psv is kampioen, dan worden de punten tegen twente behaald in mindering gebracht en dan zou daardoor ajax kampioen zijn. Denk niet dat de knvb dit gaat doen.
Overigens ga ik er gewoon van uit dat wij kampioen zijn na de laatste 2 wedstrijden!
JOOD
 JOOD - woensdag 27 april 2016 - 10:59   quote  deeplink  
Winst,3-0.

14e minuut: Klaassen
28e minuut: Milik
76e minuut: Milik

Dikke winst, Twente naar huis als de beugel op een flesje.
PSV verliest, en verliest opnieuw tegen PEC. Gespeeld! Kampioen! Huntelaar en Haller halen, Milik verkopen. Vd Vaart en Sneijder nogmaals polsen en gas erop! kwart finale Champions League.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 27 april 2016 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2016 - 10:59 schreef JOOD het volgende:
Winst,3-0.

14e minuut: Klaassen
28e minuut: Milik
76e minuut: Milik

Dikke winst, Twente naar huis als de beugel op een flesje.
PSV verliest, en verliest opnieuw tegen PEC. Gespeeld! Kampioen! Huntelaar en Haller halen, Milik verkopen. Vd Vaart en Sneijder nogmaals polsen en gas erop! kwart finale Champions League.
Pfff liever geen Huntelaar, Haller en vd Vaart.....
Eide
 Eide - woensdag 27 april 2016 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2016 - 10:30 schreef Ronald 1960 het volgende:
Twente raakt zijn licentie echt niet kwijt. Stel dat ze deze wel kwijt raken na het seizoen en psv is kampioen, dan worden de punten tegen twente behaald in mindering gebracht en dan zou daardoor ajax kampioen zijn. Denk niet dat de knvb dit gaat doen.
Overigens ga ik er gewoon van uit dat wij kampioen zijn na de laatste 2 wedstrijden!
Dat is niet het probleem van de licentiecommissie. Dat is het probleem van de afdeling betaald voetbal van de KNVB.
3sterren
 3sterren - woensdag 27 april 2016 - 13:39   quote  deeplink  
Denk trouwens gewoon dat wij winnen 2-0 ofzo alleen moet ziyech het niet op zn heupen hebben!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 27 april 2016 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2016 - 11:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is niet het probleem van de licentiecommissie. Dat is het probleem van de afdeling betaald voetbal van de KNVB.
Dat klopt idd, maar deze instanties hebben natuurlijk wel heel nauw contact. Ik zie niet gebeuren dat de licentie van Twente wordt ingetrokken.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 27 april 2016 - 19:06   quote  deeplink  
Joden gaan eraan ole ole
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 27 april 2016 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2016 - 19:06 schreef Leon FR1908 het volgende:
Joden gaan eraan ole ole
Te veel oranje bitter Leon ???....don't worry komt goed....morgen auw hoofd maar dat gaat over
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 27 april 2016 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2016 - 19:06 schreef Leon FR1908 het volgende:
Joden gaan eraan ole ole
Geeft aan hoezeer je met onze club bezig bent....
Loetje
 Loetje - woensdag 27 april 2016 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2016 - 19:06 schreef Leon FR1908 het volgende:
Joden gaan eraan ole ole
Heeft dat strontclubje een keer wat gewonnen?
enough
 enough - donderdag 28 april 2016 - 03:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2016 - 19:06 schreef Leon FR1908 het volgende:
Joden gaan eraan ole ole
Maak ik zelf wel uit ..kakkerlak;-)
ZerauS
 ZerauS - donderdag 28 april 2016 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2016 - 19:06 schreef Leon FR1908 het volgende:
Joden gaan eraan ole ole
Droeftoeter neem een slok arsenicum ofzo als je je toch verveeld.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 28 april 2016 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 april 2016 - 19:06 schreef Leon FR1908 het volgende:
Joden gaan eraan ole ole
Joden zijn tot mijn grote woede en verdriet helaas al in de Tweede Wereldoorlog "eraan gegaan". :(
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 28 april 2016 - 15:05   quote  deeplink  
De ouders van een collega wonen in Waalre, een stadje dichtbij Eindhoven. Die vader is een PSV-watcher en bezoekt zelfs de trainingen daar, vertelde hij. Van mijn collega hoorde ik, dat PSV duidelijk aan het trainen is met vier spitsen, erop gericht om zondag veel te gaan scoren in een alles of niets scenario...
Eide
 Eide - donderdag 28 april 2016 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2016 - 15:05 schreef Pavlov14 het volgende:
De ouders van een collega wonen in Waalre, een stadje dichtbij Eindhoven. Die vader is een PSV-watcher en bezoekt zelfs de trainingen daar, vertelde hij. Van mijn collega hoorde ik, dat PSV duidelijk aan het trainen is met vier spitsen, erop gericht om zondag veel te gaan scoren in een alles of niets scenario...
Op zich klinkt een heel aanvallend systeem logisch. Vier spitsen dan weer niet. Dan zou ik eerder 3-4-3 verwachten met een diepe 10. Of misschien wordt dat ook wel bedoelt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 april 2016 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2016 - 15:08   quote  deeplink  
Dat zou bij Ajax nou niet gebeuren. Eerlijk gezegd hou ik er wel van, en als het gebeurt laten ze in ieder geval zien alles te doen voor die titel..
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 28 april 2016 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2016 - 15:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Op zich klinkt een heel aanvallend systeem logisch. Vier spitsen dan weer niet. Dan zou ik eerder 3-4-3 verwachten met een diepe 20. Of misschien wordt dat ook wel bedoelt.
Dat zou inderdaad ook wel de bedoeling zijn. Maar duidelijk is, dat PSV zondag aan zijn doelsaldo gaat werken, of op z'n minst wil gaan werken. Ik hoop dat Frank de Boer een gewaarschuwd mens is.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 28 april 2016 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2016 - 15:08 schreef remco k het volgende:
Dat zou bij Ajax nou niet gebeuren. Eerlijk gezegd hou ik er wel van, en als het gebeurt laten ze in ieder geval zien alles te doen voor die titel..
Ze zullen wel moeten. PSV is in ieder geval zeer gedreven. Als de 1-0 vroeg valt, dan zou dat het startsein voor een grote uitslag kunnen zijn. Cambuur moet winnen om niet rechtstreeks te degraderen, dus die gaan zich, mag ik aannemen, niet ingraven, waardoor PSV sowieso veel ruimte gaat krijgen. Ik ben er niet gerust op...
remco k
 remco k - donderdag 28 april 2016 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2016 - 15:13 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten. PSV is in ieder geval zeer gedreven. Als de 1-0 vroeg valt, dan zou dat het startsein voor een grote uitslag kunnen zijn. Cambuur moet winnen om niet rechtstreeks te degraderen, dus die gaan zich, mag ik aannemen, niet ingraven, waardoor PSV sowieso veel ruimte gaat krijgen. Ik ben er niet gerust op...
Ik denk dat ze wel snappen dat als ze lekker mee gaan ballen dat ze er dan vol in lopen.. Die gaan neem ik aan rustig aan verdedigen en hopen op een uitbraakje her en der..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 28 april 2016 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2016 - 12:15 schreef ZerauS het volgende:

[..]

Droeftoeter neem een slok arsenicum ofzo als je je toch verveeld.
Goed te doen met een cola ijs !
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 28 april 2016 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2016 - 20:47 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Goed te doen met een cola ijs !
Echt waar ??....ik doe het met een Magarita, maar daar word ik altijd lam van.
Cola ijs ga ik ook eens proberen.....thanks man en proost
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 28 april 2016 - 22:03   quote  deeplink  
Proost!ps vergeet het schuifje lemon niet.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 28 april 2016 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2016 - 22:03 schreef Leon FR1908 het volgende:
Proost!ps vergeet het schuifje lemon niet.
Ben meer van het hartige....hapje anjovis....die lemon geef ik wel aan jou
Eide
 Eide - donderdag 28 april 2016 - 22:12   quote  deeplink  
Twentse bedrijfsleven staat garant voor toekomst FC Twente

Door een substantiële garantstelling van het Twentse bedrijfsleven van vele miljoenen, kan FC Twente beschikken over voldoende werkkapitaal om haar continuïteit te kunnen waarborgen. Dit vanzelfsprekend in samenhang met het eerder gesloten akkoord met de crediteuren, waaronder die met de ex-bestuurders.

Bron

-------------------------

Persoonlijk ben ik hier wel blij om. Niet omdat ik het Twente nu zo gun na jaren bedrog maar omdat het Nederlandse voetbal niet is gebaat bij het omvallen van nog een BVO. Nu kan de competitie ook op een normale manier afgerond worden.

Gewoon kampioen worden op de manier zoals dat hoort.
Eide
 Eide - vrijdag 29 april 2016 - 21:21   quote  deeplink  
De Boer schermt Ajacieden af

Frank de Boer en zijn Ajacieden laten zich in de titelrace zo min mogelijk afleiden en wensen zoveel mogelijk bij het oude te houden. ,,Waarom zouden we afwijken? We staan bovenaan, het is op deze manier steeds goed gegaan, vertelde de Ajax-coach vrijdag op de persconferentie. ,,We denken niet aan andere wedstrijden. Het enige dat we zelf in de hand hebben is winnen tegen FC Twente en het liefst met een zo groot mogelijk verschil.

Doelsaldo is de laatste dagen het toverwoord in zowel Amsterdam als Eindhoven. Ajax en PSV hebben met nog twee wedstrijden te gaan evenveel punten, maar het doelgemiddelde van de Ajacieden is beter: plus zes ten opzichte van PSV. En dus telt niet alleen de zege, maar ook de grootte van de uitslag.

,,Als wij met 5-0 kunnen winnen, zullen we dat niet nalaten, vertelt De Boer. ,,Maar wellicht moeten we met 1-0 tevreden zijn. Je moet kijken naar de situatie op het veld. Ben je veel beter en heb je het gevoel dat je 2-0, 3-0 of misschien wel 4-0 kunt maken, of heb je met hangen en wurgen een 1-0-voorsprong bereikt? In dat laatste geval ga je natuurlijk niet va banque spelen in de jacht op meer goals.

Schakelprogramma NOS
Een doemscenario dat PSV met grote cijfers wint van hekkensluiter SC Cambuur vreest De Boer niet, al wil hij zich zoals gezegd vooral met zijn eigen ploeg bezighouden. ,,Cambuur krijgt niet continu heel veel goals tegen en zal zich ook niet naar de slachtbank willen laten leiden. Het is geen garantie dat PSV zomaar een monsterscore neerzet. Maar ik wil dat wij ons concentreren op datgene waar we zelf grip op hebben en dat is FC Twente.

De voetballiefhebber in De Boer hoopt dat de strijd pas diep op de laatste speeldag wordt beslist. ,,Maar dan wel met Ajax aan de goede kant van de streep, grijnsde de coach. ,,Het is het mooiste wat er is. Ik heb dat in 2007, toen er drie ploegen kampioen konden worden, meegemaakt als supporter. Het schakelprogramma van de NOS was fantastisch om te volgen. Toen trok PSV aan het langste eind, door Phillip (Cocu) zelf."

Bij Twente is Hakim Ziyech de grote man. Hoe denkt De Boer het gevaar van Twente te bestrijden? ,,We moeten in eerste instantie zorgen dat we de lijn richting Ziyech zoveel mogelijk uitschakelen. Het is een heel goede speler, die al veel het verschil heeft gemaakt. Maar wij hebben ook goede verdedigers, die hem hopelijk goed in de tang kunnen houden.

Meerdere opties
In Ajax' laatste linie ontbreekt de geschorste Mitchell Dijks. De Boer werd gevraagd welke spelers 'opties' zijn om hem als linksback te vervangen. ,,Nick Viergever, Jairo Riedwald en Kenny Tete, antwoordde hij, zonder vervolgens prijs te willen geven wie de beste papieren heeft.

Tete en Riedewald waren beide maanden uitgeschakeld, maar zijn inmiddels weer volledig hersteld. ,,Ze staan er allebei goed voor op het moment. We hebben dinsdag ook elf tegen elf gespeeld, juist om deze twee jongens weer ritme te laten krijgen.

Tete maakte tegen Utrecht (2-2) alweer zijn eerste speelminuten in de hoofdmacht en deed eerder al bij Jong Ajax mee. Vriend Riedewald heeft nog geen wedstrijdminuten in de benen. ,,Hij heeft nu twee weken volop meegetraind. We wilden hem eigenlijk bij Jong Ajax mee laten doen, maar dat mocht niet van de KNVB. Nogmaals, hij staat er goed voor. Ik kan ook voor hem kiezen.

Geen ideale situatie
Zakaria El Azzouzi speelt sinds de winterstop op huurbasis voor Twente. De Boer sprak zijn tevredenheid over de ontwikkeling van de spits uit. ,,Ik denk dat het goed is geweest voor zijn carrière dat hij dit heeft gedaan. Hij is veel aan spelen toegekomen en is belangrijk geweest.

Dat El Azzouzi nu zijn eigenlijke werkgever pijn kan doen, vindt De Boer vervelend. Tegelijkertijd wil de Ajax-coach er niet teveel woorden aan vuil maken. ,,Het is voor beide partijen geen ideale situatie, laat dat duidelijk zijn. Maar in Nederland doen we het nu eenmaal zo. We hebben 'm zelf verhuurd, omdat we dat het beste achtten voor zijn ontwikkeling. Laten we hopen dat hij rustig aan doet. Het blijft een speler om in de gaten te houden.

Dat Twente inmiddels uit financieel zwaar weer lijkt, doet De Boer goed. ,,Dat is fantastisch voor de club. We moeten blij zijn dat ze blijven bestaan. Het is een mooie club, met een mooi stadion en goede supporters. En ook binnen de lijnen heeft Twente indruk gemaakt. ,,Ze hebben heel veel individuele kwaliteit. Als we ze ruimte geven, krijgen we een heel zware wedstrijd", besloot De Boer.

Ajax.nl
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 april 2016 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 april 2016 - 22:12 schreef Eide het volgende:
Twentse bedrijfsleven staat garant voor toekomst FC Twente

Door een substantiële garantstelling van het Twentse bedrijfsleven van vele miljoenen, kan FC Twente beschikken over voldoende werkkapitaal om haar continuïteit te kunnen waarborgen. Dit vanzelfsprekend in samenhang met het eerder gesloten akkoord met de crediteuren, waaronder die met de ex-bestuurders.

Bron

-------------------------

Persoonlijk ben ik hier wel blij om. Niet omdat ik het Twente nu zo gun na jaren bedrog maar omdat het Nederlandse voetbal niet is gebaat bij het omvallen van nog een BVO. Nu kan de competitie ook op een normale manier afgerond worden.

Gewoon kampioen worden op de manier zoals dat hoort.
Dat ze gered zijn is prima. Leuk voor de fans maar omdat ze willens en wetens jarenlang de boel hebben belazerd en er naar mijn idee vrij makkelijk mee weg komen vind ik jammer. Zeker als je kijkt wat ploegen onder hen zijn misgelopen qua tv gelden.
Eide
 Eide - zaterdag 30 april 2016 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 09:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat ze gered zijn is prima. Leuk voor de fans maar omdat ze willens en wetens jarenlang de boel hebben belazerd en er naar mijn idee vrij makkelijk mee weg komen vind ik jammer. Zeker als je kijkt wat ploegen onder hen zijn misgelopen qua tv gelden.
Eens, het list en bedrog heeft invloed gehad op eindstanden.
Eide
 Eide - zaterdag 30 april 2016 - 10:33   quote  deeplink  
Meer inhoudelijk, ik ben benieuwd of Bazoer speelt. Serero was tegen H'veen zeker niet de minste. Daarnaast denkt de medio dat Tete op linksback komt te spelen. Ik snap de redenatie, en met name dat je het trio Veltman, Vd Hoorn en Viergever dan niet uit elkaar hoeft te halen, maar op links kan Tete aanvallend natuurlijk weinig brengen. Hij is stijf rechts. Je mist al een aanvallende back, ik zou misschien Tete dan toch gewoon op rechts zetten met de opdracht lekker op te komen.
p111
 p111 - zaterdag 30 april 2016 - 12:21   quote  deeplink  
Gewoon Tete op rechts en Veltman en Hoorn midden en Viergever links.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 april 2016 - 12:41   quote  deeplink  
Iemand al last van spanning? Ikzelf zit al vrij hoog in spanningsniveau. En dat al een paar dagen. Mede door die kutmedia die allerlei scenario's uit gaan schrijven. Pfffffff ik word er gek van. Laat het maar zondagmiddag 16.30 uur wezen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2016 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 12:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Iemand al last van spanning? Ikzelf zit al vrij hoog in spanningsniveau. En dat al een paar dagen. Mede door die kutmedia die allerlei scenario's uit gaan schrijven. Pfffffff ik word er gek van. Laat het maar zondagmiddag 16.30 uur wezen.
Whahahahaha, ja man! Net of heel medialand PSV kampioen wilt maken. Hoop dat ons cluppie morgen het tegendeel bewijst.
p111
 p111 - zaterdag 30 april 2016 - 13:15   quote  deeplink  
Dat is ook zo het gaat er steeds meer op lijken, scheidmedia helaas voor hun gaat Ajax dat niet laten gebeuren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 april 2016 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 12:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Whahahahaha, ja man! Net of heel medialand PSV kampioen wilt maken. Hoop dat ons cluppie morgen het tegendeel bewijst.
Maar geen spanning Loetje?
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 30 april 2016 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 12:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Iemand al last van spanning? Ikzelf zit al vrij hoog in spanningsniveau. En dat al een paar dagen. Mede door die kutmedia die allerlei scenario's uit gaan schrijven. Pfffffff ik word er gek van. Laat het maar zondagmiddag 16.30 uur wezen.
JA!! Ikke. Sterker, ik ben bloednerveus. Ik vertrouw die ploeg uit Eindhoven niet. Twee keer eerder gingen zij op dergelijke wijze met het kampioenschap aan de haal ten koste van Ajax. In 1991 met 2 doelpunten verschil en in 2007 nog closer, met 1 doelpunt verschil.

Je zou zeggen dat Ajax nu aan de beurt is om hetzelfde kunststukje uit te halen. Ajacieden: doe je best, doe alles wat je moet doen...
046afca
 046afca - zaterdag 30 april 2016 - 13:55   quote  deeplink  
In ieder geval Cerny opstellen! Hij passeert makkelijk een man en creeert kansen. Vind hem bij jong ajax echt in goede vorm steken.
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 30 april 2016 - 13:59   quote  deeplink  
Riedewald wel, El Ghazi niet in selectie Ajax

Anwar El Ghazi komt morgen niet in actie voor koploper Ajax in de thuiswedstrijd tegen FC Twente. De vleugelspits moet afhaken met een liesblessure. Jairo Riedewald behoort voor het eerst sinds zijn enkelbreuk wel weer tot de groep van achttien.

El Ghazi wordt vervangen door de jonge Tsjech Vaclav Cerny. Mitchell Dijks ontbreekt door een schorsing, zijn plek wordt vermoedelijk ingenomen door de weer fitte Kenny Tete.


bron
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2016 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 13:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar geen spanning Loetje?
Absoluut wel. Gisteren hele dag weg geweest en dat was een prima afleiding. Nu wordt het wel wat zwaarder. De hoop dat Ajax wint en de vrees dat die kutlampen ruim winnen. Heeft allemaal veel te lang geduurd het wachten, haha!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 30 april 2016 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 12:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Iemand al last van spanning? Ikzelf zit al vrij hoog in spanningsniveau. En dat al een paar dagen. Mede door die kutmedia die allerlei scenario's uit gaan schrijven. Pfffffff ik word er gek van. Laat het maar zondagmiddag 16.30 uur wezen.
pisvee wordt helemaal opgehypt door de media, maar.....

WZAWZDB!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Twente (zondag 01 mei 2016, 14:30);









0.0083050