BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (zaterdag 20 augustus 2016, 19:45); 1 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 18 augustus 2016 - 14:03   quote  deeplink  
cid46559_202630_ok.jpg

Na volledig onnodige gelijke spelen tegen Roda JC en FK Rostov zal Peter Bosz gebrand zijn op een overwinning tegen Willem II. Bovendien zal heel Ajax hopen op op eindelijk eens "de nul" of in ieder geval eens geen makkelijk weg gegeven tegengoal. Dat is toch met name wat Ajax tot nu toe in de weg zit in zowel de competitie als in de play-offs voor de Champions League. Met name Jasper Cillissen ligt onder een vergrootglas na zijn ongelukkige optredens tegen FK Rostov, Sparta en PAOK Saloniki, maar heel de verdediging heeft er bij momenten knullig uitgezien. Dat is zonde want voetballend lijkt Peter Bosz goed op weg te zijn om van Ajax weer een makkelijk spelende aanvalsformatie te maken.

Ajax heeft een zeer goed verleden in thuiswedstrijden tegen Willem II. De godenzonen troffen Willem II 82 maal. Ajax won 68 van de onderlinge duels. Slechts 8 keer werd er verloren van de Tilburgers en 6 duels eindigden in een gelijk spel. In eigen huis verloor Ajax nog nooit van de Tricolores. Van de 10 meest recente duels won Ajax er 9. Alleen in het seizoen 2014/15 werd uit in Tilburg gelijk gespeeld. Ajax scoorde in die 10 duels 33 goals en kreeg er slecht 5 tegen. De laatste Tilburgse goal in de ArenAis van 16 maart 2008, toen Willem II de eer wist te redden in een 4-1 nederlaag.

De nieuwe trainer van Willem II, Erwin van de Looi, is slecht begonnen met Willem II. De Trots van het Zuiden staat een na laatste na twee kansloze verliespartijen tegen Vitesse en Heracles. Willem II kreeg al 7 goals tegen en is daarmee de meest gepasseerde ploeg van de Eredivisie, samen met Groningen. Met Ajax in het vooruitzicht zal Willem II waarschijnlijk naar de ArenA afreizen om daar de bus te parkeren in de hoop een puntje mee te nemen naar Tilburg. Bij een zeperd in de ArenA zal de positie van Van de Looi al wankel worden voordat het seizoen goed en wel is begonnen. Ook bij Willem II ligt de keeper onder het vergrootglas. Lamprou, ooit onder contract bij Ajax, is dit seizoen al meermaals opzichtig in de fout gegaan.

Willem II zal waarschijnlijk in een 4-4-2 opstelling aantreden in de ArenA, hoewel de Tilburgers de eerste wedstrijd in 4-3-3 startte. Willem II zal waarschijnlijk zeer weinig balbezit hebben en feitelijk 4-5-1 gaan spelen. Falkenburg en Andrade kunnen dan de eenzame spits Sol kunnen versterken in de omschakeling. Falkenburg is de meest vaardige voetballer van Willem II en heeft 1 van de 2 goals van Willem II op z'n naam. De andere Tilburgse treffer werd door de spits Sol geproduceerd. Verder zijn opvallende namen de voormalige Ajacieden Van den Boomen, Koppers en de al eerder genoemde Lamprou.

Ajax heeft dit seizoen bij elk officiële duel tot dusver tegentreffers gehad. Slechts 2 van de 5 officiële duels onder Peter Bosz werden gewonnen. Hoewel het voetbal op complimenten kan rekenen zal Ajax toch resultaat moeten gaan boeken om niet vroegtijdig het zicht op het kampioenschap te verliezen. Daarom zal Ajax, met een loodzwaar uitduel in Rostov in het vooruitzicht, geen ruimte hebben voor onderschatting of spelen op een routinematige overwinning. Bovendien zal een overwinning, en liefst een zonder tegentreffers, goed zijn voor het vertrouwen. Kortom, er is Ajax heel veel aangelegen er vol in te gaan tegen een tegenstander die er zeker niet goed op staat. De topscorer bij Ajax is Davy Klaassen met 4 goals waarvan 3 in Europees verband. In de Eredivisie is Dolberg de topscorer met 2 goals. Zeer waarschijnlijk zal de spitspositie echter ingenomen worden door Traore, geflankeerd door Younes en El Ghazi. Klaassen, Bazoer en Gudelj vormen waarschijnlijk het middenveld. Achterin keert Veltman terug maar is het afwachten of Tete wederom gepasseerd zal worden. Een variant met Riedewald op 6 en Tete op rechtsback is natuurlijk ook een optie waarbij Bazoer of Gudelj dan op de bank zal moeten plaatsnemen.

De beelden van van speelronde 2 van het seizoen 2015/16 toen Ajax met 3-0 won van Willem II. Zivkovic, ondertussen verhuurd aan Utrecht, speelde toen op huurbasis voor de Tricolores.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 augustus 2016 door Eide --
Brandje
 Brandje - donderdag 18 augustus 2016 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 14:03 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Na volledig onnodige gelijke spelen tegen Roda JC en FK Rostov zal Peter Bosz gebrand zijn op een overwinning tegen Willem II. Bovendien zal heel Ajax hopen op op eindelijk eens "de nul" of in ieder geval eens geen makkelijk weg gegeven tegengoal. Dat is toch met name wat Ajax tot nu toe in de weg zit in zowel de competitie als in de play-offs voor de Champions League. Met name Jasper Cillissen ligt onder een vergrootglas na zijn ongelukkige optredens tegen FK Rostov, Sparta en PAOK Saloniki, maar heel de verdediging heeft er bij momenten knullig uitgezien. Dat is zonde want voetballend lijkt Peter Bosz goed op weg te zijn om van Ajax weer een makkelijk spelende aanvalsformatie te maken.

Ajax heeft een zeer goed verleden in thuiswedstrijden tegen Willem II. De godenzonen troffen Willem II 82 maal. Ajax won 68 van de onderlinge duels. Slechts 8 keer werd er verloren van de Tilburgers en 6 duels eindigden in een gelijk spel. In eigen huis verloor Ajax nog nooit van de Tricolores. Van de 10 meest recente duels won Ajax er 9. Alleen in het seizoen 2014/15 werd uit in Tilburg gelijk gespeeld. Ajax scoorde in die 10 duels 33 goals en kreeg er slecht 5 tegen. De laatste Tilburgse goal in de ArenAis van 16 maart 2008, toen Willem II de eer wist te redden in een 4-1 nederlaag.

De nieuwe trainer van Willem II, Erwin van de Looi, is slecht begonnen met Willem II. De Trots van het Zuiden staat een na laatste na twee kansloze verliespartijen tegen Vitesse en Heracles. Willem II kreeg al 7 goals tegen en is daarmee de meest gepasseerde ploeg van de Eredivisie, samen met Groningen. Met Ajax in het vooruitzicht zal Willem II waarschijnlijk naar de ArenA afreizen om daar de bus te parkeren in de hoop een puntje mee te nemen naar Tilburg. Bij een zeperd in de ArenA zal de positie van Van de Looi al wankel worden voordat het seizoen goed en wel is begonnen. Ook bij Willem II ligt de keeper onder het vergrootglas. Lamprou, ooit onder contract bij Ajax, is dit seizoen al meermaals opzichtig in de fout gegaan.

Willem II zal waarschijnlijk in een 4-4-2 opstelling aantreden in de ArenA, hoewel de Tilburgers de eerste wedstrijd in 4-3-3 startte. Willem II zal waarschijnlijk zeer weinig balbezit hebben en feitelijk 4-5-1 gaan spelen. Falkenburg en Andrade kunnen dan de eenzame spits Sol kunnen versterken in de omschakeling. Falkenburg is de meest vaardige voetballer van Willem II en heeft 1 van de 2 goals van Willem II op z'n naam. De andere Tilburgse treffer werd door de spits Sol geproduceerd. Verder zijn opvallende namen de voormalige Ajacieden Van den Boomen, Koppers en de al eerder genoemde Lamprou.

Ajax heeft dit seizoen bij elk officiële duel tot dusver tegentreffers gehad. Slechts 2 van de 5 officiële duels onder Peter Bosz werden gewonnen. Hoewel het voetbal op complimenten kan rekenen zal Ajax toch resultaat moeten gaan boeken om niet vroegtijdig het zicht op het kampioenschap te verliezen. Daarom zal Ajax, met een loodzwaar uitduel in Rostov in het vooruitzicht, geen ruimte hebben voor onderschatting of spelen op een routinematige overwinning. Bovendien zal een overwinning, en liefst een zonder tegentreffers, goed zijn voor het vertrouwen. Kortom, er is Ajax heel veel aangelegen er vol in te gaan tegen een tegenstander die er zeker niet goed op staat. De topscorer bij Ajax is Davy Klaassen met 4 goals waarvan 3 in Europees verband. In de Eredivisie is Dolberg de topscorer met 2 goals. Zeer waarschijnlijk zal de spitspositie echter ingenomen worden door Traore, geflankeerd door Younes en El Ghazi. Klaassen, Bazoer en Gudelj vormen waarschijnlijk het middenveld. Achterin keert Veltman terug maar is het afwachten of Tete wederom gepasseerd zal worden. Een variant met Riedewald op 6 en Tete op rechtsback is natuurlijk ook een optie waarbij Bazoer of Gudelj dan op de bank zal moeten plaatsnemen.

De beelden van van speelronde 2 van het seizoen 2015/16 toen Ajax met 3-0 won van Willem II. Zivkovic, ondertussen verhuurd aan Utrecht, speelde toen op huurbasis voor de Tricolores.

[ filmpje ]
8-1
Ztjes
 Ztjes - donderdag 18 augustus 2016 - 16:14   quote  deeplink  
5:0 zonder tegengoal, dan heeft onze grabbelaar geen steek laten vallen.
remco k
 remco k - donderdag 18 augustus 2016 - 19:58   quote  deeplink  
Prachtig weer Ajax.

Ik denk zelf een 4-2 overwinning.
Brank de Foer
 Brank de Foer - donderdag 18 augustus 2016 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 16:14 schreef Ztjes het volgende:
5:0 zonder tegengoal, dan heeft onze grabbelaar geen steek laten vallen.
Als hij er dan überhaupt nog wel is.
Brank de Foer
 Brank de Foer - donderdag 18 augustus 2016 - 20:12   quote  deeplink  
Een zwaarbevochten 2-1
RUKBOOR
 RUKBOOR - donderdag 18 augustus 2016 - 20:23   quote  deeplink  
Ik hoop dat onze huilebalk dan niet meer op doel staat!
Voor 12 miljoen wegwezen, ik wil hem er gratis voor na Barcelona brengen!
Normaal gesproken win je dit met 4-0 als het goed draait, maar met huilebalk op doel kan het zomaar spannend worden.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 18 augustus 2016 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 20:23 schreef RUKBOOR het volgende:
Ik hoop dat onze huilebalk dan niet meer op doel staat!
Voor 12 miljoen wegwezen, ik wil hem er gratis voor na Barcelona brengen!
Normaal gesproken win je dit met 4-0 als het goed draait, maar met huilebalk op doel kan het zomaar spannend worden.
Wat een piepert ben jij zeg...
Dat je geen fan van Jasper bent oké, maar om nou een Ajacied zo af te branden slaat natuurlijk nergens op.

Hij stond/staat er wel altijd voor de volle 100% en leeft als een prof.
Dit doet hij al heel lang en de laatste jaren voor Ajax.

Hij is uit vorm idd, maar een beetje respect mag wel.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 18 augustus 2016 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 19:58 schreef remco k het volgende:
Prachtig weer Ajax.

Ik denk zelf een 4-2 overwinning.
Eide bedoelde je toch? Ouwe Normandiër!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 18 augustus 2016 - 21:03   quote  deeplink  
Ik ga overigens voor een krachtige 4-1 overwinning.

Ik zit op Leidse, ahum...net als vorige week....
remco k
 remco k - donderdag 18 augustus 2016 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 21:02 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Eide bedoelde je toch? Ouwe Normandiër!
Hahaha. Bier smaakt in ieder geval goed.
remco k
 remco k - donderdag 18 augustus 2016 - 21:17   quote  deeplink  
Kronenbourg smaakt koud goed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 augustus 2016 door remco k --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 18 augustus 2016 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 21:17 schreef remco k het volgende:
Kronenbourg smaakt koud goed.
Gewoon pilsener toch?

Ik ben gek op speciaalbieren, kheb er inmiddels meer dan 500 ingecheckt op de bierapp 'untappd'
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 18 augustus 2016 - 21:45   quote  deeplink  
Grabbelaar, huilebalk. Pffffffff wat een benamingen voor een keeper die de laatste tijd niet goed in zijn vel zat. Blijkbaar toch goed genoeg om 2e keeper te zijn van Barcelona. Sorry hoor maar blijkbaar zien zij dus iets wat menig afbrandende supporter niet ziet!

Ik heb een hard hoofd in een eventuele opvolger!
remco k
 remco k - donderdag 18 augustus 2016 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 21:26 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Gewoon pilsener toch?

Ik ben gek op speciaalbieren, kheb er inmiddels meer dan 500 ingecheckt op de bierapp 'untappd'
Is een simpel biertje.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 18 augustus 2016 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 21:45 schreef Ajax Warrior het volgende:
Grabbelaar, huilebalk. Pffffffff wat een benamingen voor een keeper die de laatste tijd niet goed in zijn vel zat. Blijkbaar toch goed genoeg om 2e keeper te zijn van Barcelona. Sorry hoor maar blijkbaar zien zij dus iets wat menig afbrandende supporter niet ziet!

Ik heb een hard hoofd in een eventuele opvolger!
Idd! Ga er maar staan in Ajax 1
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 18 augustus 2016 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 22:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Is een simpel biertje.
Kan heerlijk verfrissend zijn, mit goed koud zoals je al zei
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 18 augustus 2016 - 23:02   quote  deeplink  
Mits
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2016 - 09:16   quote  deeplink  
En koud zijn ze.
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2016 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 21:45 schreef Ajax Warrior het volgende:
Grabbelaar, huilebalk. Pffffffff wat een benamingen voor een keeper die de laatste tijd niet goed in zijn vel zat. Blijkbaar toch goed genoeg om 2e keeper te zijn van Barcelona. Sorry hoor maar blijkbaar zien zij dus iets wat menig afbrandende supporter niet ziet!

Ik heb een hard hoofd in een eventuele opvolger!
Ik ga zelf tijdens wedstrijden ook weleens te ver in de benamingen van spelers. Maar dat is emotie tijdens een wedstrijd en lastig tegen te houden.

En ik ben totaal geen fan van hem meer, dat was ik bij zijn aantrekken wel. Alleen heeft ie in mijn optiek die lijn niet doorgetrokken.

Ik gun die jongen al het goede van de wereld. En zou niet inzien waarom men hem dat niet zou gunnen.
remco k
 remco k - vrijdag 19 augustus 2016 - 20:16   quote  deeplink  
Cilissen niet bij de selectie voor Willem 2 ivm de transfer naar barca.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 19 augustus 2016 - 20:51   quote  deeplink  
Wie keept er dan?? Onana?
Eide
 Eide - vrijdag 19 augustus 2016 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2016 - 20:51 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Wie keept er dan?? Onana?
Ik neem aan Boer met Onana op de bank.
Eide
 Eide - vrijdag 19 augustus 2016 - 21:24   quote  deeplink  
Ik ben wel benieuwd wie Ajax dan gaat aantrekken. Boer is geen 1e keeper voor Ajax en voor Onana komt dit (denk ik) nog net een seizoen of 2 te vroeg.
Eide
 Eide - vrijdag 19 augustus 2016 - 21:27   quote  deeplink  
Wedstrijdselectie voor thuisduel met Willem II

Trainer Peter Bosz heeft vrijdagavond de wedstrijdselectie voor het duel met Willem II bekend gemaakt. Daarin ontbreken Jasper Cillessen en Nemanja Gudelj.

De technische staf heeft besloten Jasper Cillessen uit de selectie voor zaterdagavond te laten vanwege de interesse die in hem is getoond. Nemanja Gudelj had na de training van vrijdagmiddag lichte klachten aan zijn rechteronderbeen en is eveneens tegen Willem II niet van de partij.

De selectie ziet er als volgt uit:
Kenny Tete
Joël Veltman
Jairo Riedewald
Davinson Sanchez
Riechedly Bazoer
Anwar El Ghazi
Daley Sinkgraven
Bertrand Traoré
Davy Klaassen
Amin Younes
Mateo Cassierra
Lasse Schöne
Andre Onana
Kasper Dolberg
Nick Viergever
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks

Bron

--------------------------------

Dus waarschijnlijk Boer, Tete, Veltman, Sanchez, Dijks, Riedewald, Klaassen, Bazoer, El Ghazi, Traore en Younes denk ik dan.
Eide
 Eide - vrijdag 19 augustus 2016 - 21:28   quote  deeplink  
Cillissen zou trouwens al een persoonlijk akkoord hebben met Barcelona en daarom niet bij de selectie zitten.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 19 augustus 2016 - 22:29   quote  deeplink  
Ook geen Westermann zie ik. Die is gelukkig zo snel mogelijk uit de selectie gezet.

Na van Marwijk, was ook Verbeek vanavond heel duidelijk over hem. Westermann ook aangeboden bij Bochum, maar omdat hij altijd zo slecht speelde bij HSV en ook niet voor vol werd aangezien bij Sevilla niet genomen. Onmogelijk dat hij dan toch bij Ajax zit.

Meest waardeloze aanwinst sinds Atouba.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 augustus 2016 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2016 - 22:29 schreef NatjosFC het volgende:
Ook geen Westermann zie ik. Die is gelukkig zo snel mogelijk uit de selectie gezet.

Na van Marwijk, was ook Verbeek vanavond heel duidelijk over hem. Westermann ook aangeboden bij Bochum, maar omdat hij altijd zo slecht speelde bij HSV en ook niet voor vol werd aangezien bij Sevilla niet genomen. Onmogelijk dat hij dan toch bij Ajax zit.

Meest waardeloze aanwinst sinds Atouba.
Daar snap ik dus ook helemaal niets van.....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 20 augustus 2016 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2016 - 22:29 schreef NatjosFC het volgende:
Ook geen Westermann zie ik. Die is gelukkig zo snel mogelijk uit de selectie gezet.

Na van Marwijk, was ook Verbeek vanavond heel duidelijk over hem. Westermann ook aangeboden bij Bochum, maar omdat hij altijd zo slecht speelde bij HSV en ook niet voor vol werd aangezien bij Sevilla niet genomen. Onmogelijk dat hij dan toch bij Ajax zit.

Meest waardeloze aanwinst sinds Atouba.
Wat een slap gelul. Meer ga ik er niet over zeggen. Iemand nu al aanduiden als slechtste aankoop sinds Atouba. Geef hem eens wat tijd!
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 20 augustus 2016 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2016 - 09:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat een slap gelul. Meer ga ik er niet over zeggen. Iemand nu al aanduiden als slechtste aankoop sinds Atouba. Geef hem eens wat tijd!
Deze man kan niet eens binnenkomen bij Bochum, omdat hun scoutingsapparaat vindt dat deze jongen bij lange na niet goed genoeg is voor die club. Een club van het tweede niveau in Duitsland. Wordt door zijn oud-trainer van Marwijk afgeserveerd als een onzekere en instabiele verdediger. En bij Ajax een schrikbarend slecht debuut. Die jongen zit nu al niet meer bij de selectie en straalt ook totaal niet het vertrouwen uit dat hij er ooit weer bijkomt. Dit wordt gewoon een nog mindere versie van Heitinga, hij gaat nu hopelijk ook geen wedstrijden meer spelen.
baco74
 baco74 - zaterdag 20 augustus 2016 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2016 - 11:26 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

En bij Ajax een schrikbarend slecht debuut.
Heb je gelijk in.....3 blunders in 2 wedstrijden, waar 2 tegengoals uit ontstaan.
Is hem (grotendeels) aan te rekenen.

quote:
Op zaterdag 20 augustus 2016 - 11:26 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Die jongen zit nu al niet meer bij de selectie en straalt ook totaal niet het vertrouwen uit dat hij er ooit weer bijkomt.
Waar zie jij dat hij het vertrouwen niet uitstraalt er ooit weer bij te komen?

quote:
Op zaterdag 20 augustus 2016 - 11:26 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dit wordt gewoon een nog mindere versie van Heitinga, hij gaat nu hopelijk ook geen wedstrijden meer spelen.
Wat een vertrouwen na 2 wedstrijden....je goed recht.
Maar ik vind dat je iemand na 3, of misschien wel 4 defensieve fouten,
niet zo snel moet opgeven, in jou geval zelfs afbranden.

Kritiek op wat ie fout heeft gedaan is prima en terecht,
maar om te zeggen dat het nooit wat wordt geeft mij het gevoel dat je een glazen bolletje hebt,
die je naar mijn idee veel te snel raadpleegt.

Kortom; ik vind dat ie tot dusver heel zwak begonnen is maar wil nog niet de conclusie trekken dat het niks word met hem bij Ajax. Kan ik ook niet....
p111
 p111 - zaterdag 20 augustus 2016 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 16:14 schreef Ztjes het volgende:
5:0 zonder tegengoal, dan heeft onze grabbelaar geen steek laten vallen.
Wie is onze grabbelaar?
p111
 p111 - zaterdag 20 augustus 2016 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2016 - 20:23 schreef RUKBOOR het volgende:
Ik hoop dat onze huilebalk dan niet meer op doel staat!
Voor 12 miljoen wegwezen, ik wil hem er gratis voor na Barcelona brengen!
Normaal gesproken win je dit met 4-0 als het goed draait, maar met huilebalk op doel kan het zomaar spannend worden.
Geweldig hoe jullie deze keeper afbranden nu hij in een dip zit top mannen
p111
 p111 - zaterdag 20 augustus 2016 - 13:35   quote  deeplink  
4-0 ze hebben volgens mij hun lesje geleerd tegen Roda.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 20 augustus 2016 - 13:44   quote  deeplink  
2-2 Ajax is er nog lang niet.....
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 20 augustus 2016 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2016 - 13:19 schreef baco74 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.....3 blunders in 2 wedstrijden, waar 2 tegengoals uit ontstaan.
Is hem (grotendeels) aan te rekenen.

[..]

Waar zie jij dat hij het vertrouwen niet uitstraalt er ooit weer bij te komen?

[..]

Wat een vertrouwen na 2 wedstrijden....je goed recht.
Maar ik vind dat je iemand na 3, of misschien wel 4 defensieve fouten,
niet zo snel moet opgeven, in jou geval zelfs afbranden.

Kritiek op wat ie fout heeft gedaan is prima en terecht,
maar om te zeggen dat het nooit wat wordt geeft mij het gevoel dat je een glazen bolletje hebt,
die je naar mijn idee veel te snel raadpleegt.

Kortom; ik vind dat ie tot dusver heel zwak begonnen is maar wil nog niet de conclusie trekken dat het niks word met hem bij Ajax. Kan ik ook niet....
Dat die het slecht heeft gedaan in zijn eerste wedstrijden is voor mij veel minder belangrijk dan dat zijn eigen coach van Marwijk en dat het scoutingsapparaat van VFL Bochum hem afwijst. Dat zegt naar mijn idee enorm veel. Verbeek kon het niet begrijpen dat die jongen hier zit. We hebben het hier over een club uit de tweede divisie van Duitsland.
remco k
 remco k - zaterdag 20 augustus 2016 - 17:26   quote  deeplink  
Toch kon die jongen ook naar de Bundesliga. Scouting van clubs en trainers zitten er wel vaker naast. Van marwijk vind ik persoonlijk as tactisch analist prima. Maar niet waar het op spelers aan komt.

Ik vind het met name veelzeggend dat bosz hem nu al niet meer opneemt in de selectie.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 20 augustus 2016 - 17:29   quote  deeplink  
2-0
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 20 augustus 2016 - 17:38   quote  deeplink  
Cillessen heeft het bij Ajax meer dan prima gedaan. Dat negatieve is wel erg kortzichtig. Maar daar hebben hier wel meer mensen last van.

Volgens mij heeft Ajax nu wel een probleem erbij? En dat is dat je nu geen keeper meer kunt inschrijven mocht Ajax de CL poulefase halen.

Is Krul dan beter dan Cillessen? Dat moet hij dan eerst bewijzen, net als het feit dat hij nog niet bij Ajax onder contract staat.

Wat ik Ajax aanreken is het feit dat men altijd op het laatste moment is met het aantrekken van spelers. En los daarvan ook nog steeds met 'kansloze' spelers als Westermann weet aan te komen.

De onrust ontstaat mede door het beleid van Ajax. En voor je het weet bereik je deze week geen poulefase CL (daaag 12 miljoen) en sta je over een maand op achterstand in de eredivisie.

En dan.....is het dat ook pech en komen er weer excuses. Beleid kunnen maken is ook juist vooruit kunnen zien. En daarin is Ajax erg zwak.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 augustus 2016 door Bobby1972 --
baco74
 baco74 - zaterdag 20 augustus 2016 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
André Onana zal naar verwachting in het doel staan tegen Willem II. Dat meldt althans Fox Sports zojuist. De keuze voor de talentvolle doelman zou betekenen dat Onana waarschijnlijk ook in het cruciale duel tegen Rostov onder de lat zal staan. Een eventueel nieuw aan te trekken keeper is niet meer speelgerechtigd voor dat duel.
Ben benieuwd, denk als het met krul niet rond komt, dat Ajax het met Onana gaat doen dit seizoen.
Ik vind Boer ook echt een invalkeeper, maar dat is een gevoel.

Hoop vandaag voor ons (en speciaal voor Onana) een keer geen tegengoal
en heb geloof in een 4-0 overwinning.

Btw: Nice topic weer Eide, dikke duim!!!
Eide
 Eide - zaterdag 20 augustus 2016 - 18:36   quote  deeplink  
CqUNYtIXEAEFKDU.jpg:large
Eide
 Eide - zaterdag 20 augustus 2016 - 18:37   quote  deeplink  
Onana als vervanger van Cillissen.

Van de Beek op het middenveld en nier Riedewald. Dat vind ik toch opvallend. Dan kiest Bosz dus voor Van de Beek in plaats van Tete eigenlijk.
baco74
 baco74 - zaterdag 20 augustus 2016 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2016 - 18:37 schreef Eide het volgende:
Onana als vervanger van Cillissen.

Van de Beek op het middenveld en nier Riedewald. Dat vind ik toch opvallend. Dan kiest Bosz dus voor Van de Beek in plaats van Tete eigenlijk.
De week van Van Beek?
remco k
 remco k - zaterdag 20 augustus 2016 - 18:49   quote  deeplink  
Onana dus op de goal. Ben benieuwd. Hoop dat jullie alles een beetje laten horen hier.

Ik kan het helaas niet zien.
Eide
 Eide - zaterdag 20 augustus 2016 - 19:34   quote  deeplink  
Ajax start straks met zijn jongste basis sinds 15-3-2015 ( Heerenveen-Ajax: 1-4). Vandaag is Ajax gemiddeld 21 jaar en 187 dagen.

Bron = AFC Ajax op Twitter
Eide
 Eide - zaterdag 20 augustus 2016 - 19:41   quote  deeplink  
Bosz is duidelijk, Onana omdat hij een jong talent de kans wil geven zich te laten zien.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 20 augustus 2016 - 19:46   quote  deeplink  
zo da's snel
Eide
 Eide - zaterdag 20 augustus 2016 - 19:46   quote  deeplink  
GOAL!
enough
 enough - zaterdag 20 augustus 2016 - 19:46   quote  deeplink  
HAHHAH lekkere voorzet en klasse goal
Eide
 Eide - zaterdag 20 augustus 2016 - 19:46   quote  deeplink  
24 seconden, voorzet van El Ghazi, goal Klaassen.

Edit: Excuus, 23 seconden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 augustus 2016 door Eide --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5996
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (zaterdag 20 augustus 2016, 19:45); 1 - 2









0.0111470