BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: We zijn weer terug bij af

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - zondag 21 augustus 2016 - 20:56   quote  deeplink  
Goedenavond mensen. Na een afwezigheid van een aantal jaren ben ik weer terug om mijn licht te laten schijnen op mijn club Ajax. Ik ben hevig teleurgesteld in het huidige Ajax en mijn Ajax-hart is inmiddels verscheurd. Hoe heeft het zover kunnen komen? Ajax is allang niet meer de club die het zou kunnen en moeten zijn. Na de inmenging van Cruijff had ik echt het gevoel dat het goed zou komen. Er kwam ook verbetering en er werden internationaal weer successen geboekt met overwinningen op Europese topclubs. De Jeugdopleiding zat in een opwaartse fase en Wim Jonk was de drijvende kracht daarachter. Inmiddels is Johan (R.I.P.) overleden en is Wim Jonk weggestuurd door de leiding.

Het is mij inmiddels volstrekt duidelijk dat het plan-Cruijff nooit een echte kans heeft gekregen. Op vele fronten werd afgeweken van dit plan met als dieptepunt het negeren van het rapport van 2011 waaraan vele oud-Ajacieden aan bij hebben gedragen. Cruijff, Bergkamp en Jonk waren de voorlopers van dit rapport en het uitrollen daarvan ging met veel horden en stoten. Destijds voor mij onbegrijpelijk, maar ook weer niet. Ik heb altijd gewaarschuwd dat de beursgang van Ajax de doodsteek is op het reilen en zeilen binnen Ajax. Ajax is al heel lang geen echte voetbalclub meer en daar gaat het telkens mis. Steeds word er gesproken over poppetjes die niet functioneren. Welk poppetje je ook neerzet op welke positie dan ook, hij zal nooit het optimale rendement halen in het model zoals Ajax die nu heeft. De voorzitter van de Bestuursraad is de heer Hennie Henrichs en hij heeft het voor mekaar gekregen om de hele club in de fik te steken. Bij de samenstelling van de Bestuursraad werd Hennie in 2011 verkozen tot voorzitter en sprak de woorden "Ik wil van Ajax weer één club maken."

Henrichs zag zichzelf als de ideale voorzitter van die Bestuursraad en wierp zichzelf op als kandidaat voor die positie. Hennie Henrichs is sinds jaar en dag te vinden in de bestuurskamers van Ajax. Ooit is Henrichs zelfs een jaar of 7 bestuurslid Technische zaken geweest onder het voorzitterschap van Michael van Praag. Dezelfde van Praag was in zijn jaren als voorzitter niet te beroerd om, in samenwerking met onder andere Hennie Henrichs, stelselmatig Johan Cruijff buiten de deur te houden. In 2012 won Cruijff met zijn companen de rechtszaak tegen de AFC Ajax N.V. Bij die Ajax N.V. zat Henri van der Aat langs Steven ten Have in de rechtszaal. Eind 2013 word diezelfde vd.Aat voorgedragen als lid van Ajax door de Bestuursraad onder leiding van Henrichs. Het is een voorbeeld om te zien dat Henrichs er alles aan deed om het plan-Cruijff te dwarsbomen.

Hoe ziek Ajax is word duidelijk eind december 2015. 324 aanwezigen bij de algemene ledenvergadering van de club spreken unaniem het vertrouwen uit in voorzitter Hennie Henrichs, Cees Vervoorn, Dick Schoenaker, Tonnie Bruins Slot, Jan Buskermolen, Maarten Oldenhof en Ronald Pieloor. Daarmee kwam definitief een einde aan hetgeen Cruijff voor ogen had. Leugens, bedrog en verraad viert hoogtij bij de club en het kent geen grenzen.

De competitiestart van Ajax is dramatisch en het verbaast mij helemaal niks. De fundering die er staat is zo wankel als iets en daar kan niemand goed in functioneren. We zijn inmiddels zover weggezakt dat vele Ajax-helden en iconen kapot zijn gegaan en afgeserveerd. De volgende staan in de rij: Edwin vd.Sar, Marc Overmars en Dennis Bergkamp. Gelukkig is Peter Bosz geen echte Ajacied, want ook hij zal kapot gaan in de kilte en zakelijkheid die de beursgang met zich meebrengt. Nu al en ook in de toekomst gaat men praten dat die en die niet functioneert, maar de oplossing zit in de wortel. Elke aankoop die Ajax nu doet is weggegooid geld, want bijna niemand zal het redden. Laat ik als voorbeeld een uitstekende voetballer als Davy Propper nemen. Bij psv draait ie uitstekend mee, maar ik ben ervan overtuigd dat ie bij Ajax in een wak was gekomen. Het is namelijk een constatering dat Ajax geen warm bad is, wat het vroeger wel was, maar is verworven tot een kille club. De speelwijze die Bosz wil hanteren is geen slechte, maar kan alleen werken als Ajax weer echt Ajax is. Dat is Ajax al een hele tijd niet meer, maar tij zal keren...
Ztjes
 Ztjes - zondag 21 augustus 2016 - 21:08   quote  deeplink  
Mooi en oprecht gesproken.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 21 augustus 2016 - 21:10   quote  deeplink  
Welkom terug je hebt helemaal gelijk!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 21 augustus 2016 - 21:25   quote  deeplink  
Tering.....ik moest mezelf even knijpen toen ik de topic starter zag.
Wat ben ik blij dat je weer terug bent vriend en dat meen ik oprecht...alles goed in Meijel ;-)
Ik ga nu even je post lezen....na een ferme slok bier ben ik van de verassing bekomen....hoewel moet nog even indalen...salut mijn vriend !!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 21 augustus 2016 - 21:48   quote  deeplink  
Welcome Back, Welcome back, Welcome Back
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 21 augustus 2016 - 21:56   quote  deeplink  
Ik ben direct bereid om het volledig met je eens te zijn, maar ik ken de feiten niet echt en ben ook maar een buitenstaander.
Hoewel behaalde successen in het verleden, geen garantie voor de toekomst zijn. Maar gezien hoe het nu voor staat, denk ik dat je best wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Maar bovenal blij met je terugkeer op het AJAX/HL-forum
p111
 p111 - zondag 21 augustus 2016 - 22:16   quote  deeplink  
Beste Alie welkom weer bij het Ajax forum een lange tijd niet gezien en gelezen hopelijk is dit niet eenmalig,over de inhoud van jou verhaal (frustatie) kan ik niet veel zeggen ik kan de inhoud achter de schermen niet.Maar ik ga toch van het goeie uit en zie het lek wel weer boven komen want het zijn natuurlijk geen koekebakkers die op het veld staan, maar geduld met ze hebben ja dat is inderdaad moeilijk.Maar goed wat er ook allemaal is fout gegaan en ondanks in mijn ogen dat Ajax de verkeerde trainer (mijn keus was Johnny) heeft genomen, ga ik er toch van uit dat het weer goed komt met onze club.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 augustus 2016 door p111 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 augustus 2016 - 22:46   quote  deeplink  
Welcome back Alipedia!!!
remco k
 remco k - zondag 21 augustus 2016 - 22:47   quote  deeplink  
Hahaha welkom terug vriend.

Je post gelezen met veel bewondering.

Je zegt zelf het tij zal keren. Ik vraag me alleen af hoe.
baco74
 baco74 - zondag 21 augustus 2016 - 23:01   quote  deeplink  
Yeaaaaaah! Ali het Orakel is weer terug.

2rwnhc4.png

Goed verhaal kerel....leest weer als vanouds.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 augustus 2016 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2016 - 23:01 schreef baco74 het volgende:
Yeaaaaaah! Ali het Orakel is weer terug.

[ afbeelding ]

Goed verhaal kerel....leest weer als vanouds.
Hey baco, jij ook terug? Toe maar, het wordt weer ouderwets gezellig hier! ;-)
baco74
 baco74 - zondag 21 augustus 2016 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2016 - 23:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hey baco, jij ook terug? Toe maar, het wordt weer ouderwets gezellig hier! ;-)
Was de titel toch ook....terug bij af!!

Hasjkoppie alweer zien schuiven hier op het forum,
Alipedia die zich aangemeld heeft.....strax komt Joduh ook nog ff loeren.

Ik missie er nog eentje, Warrior??? :)
RUKBOOR
 RUKBOOR - zondag 21 augustus 2016 - 23:15   quote  deeplink  
Laat Louis van Gaal als TD de boel binnen Ajax maar op de rit zetten.
Persoonlijk ben ik GEEN fan van Louis, maar hij heeft wel de kwaliteiten om van los zand een winnend team te maken. Dat kan je van dit zogenaamde technisch hart niet zeggen. Bosz krijgt de tijd niet om zijn speelstijl aan deze groep over te brengen en wordt voor de kerst op straat gezet als we zo doorgaan. We zijn het lachertje van de eredivisie geworden met de hoogste begroting. En nog blijven roepen dat we een topclub zijn gaat tegen ons werken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 augustus 2016 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2016 - 23:10 schreef baco74 het volgende:

[..]

Was de titel toch ook....terug bij af!!

Hasjkoppie alweer zien schuiven hier op het forum,
Alipedia die zich aangemeld heeft.....strax komt Joduh ook nog ff loeren.

Ik missie er nog eentje, Warrior??? :)
Die komt niet meer! Is teleurgesteld in Nenam! Sorry! ;-)
baco74
 baco74 - zondag 21 augustus 2016 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2016 - 23:16 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Die komt niet meer! Is teleurgesteld in Nenam! Sorry! ;-)
Wie is er nou niet teleurgesteld in onze BottePeet.....whaha
Hij is hier wel het meest, maar toch zeker niet de enige.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 21 augustus 2016 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2016 - 23:21 schreef baco74 het volgende:

[..]

Wie is er nou niet teleurgesteld in onze BottePeet.....whaha
Hij is hier wel het meest, maar toch zeker niet de enige.
Remco is hier meer dan ik....en BottePeet (leuk gevonden) zou niet weten wat hij misdaan heeft.
Maar ja vrouwen hé....ik heb ze nooit begrepen
baco74
 baco74 - maandag 22 augustus 2016 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2016 - 23:28 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Remco is hier meer dan ik....en BottePeet (leuk gevonden) zou niet weten wat hij misdaan heeft.
Maar ja vrouwen hé....ik heb ze nooit begrepen
Hahaha weet ik toch gozer.
Als we elkaar allemaal zouden begrijpen, was de wereld uitgeluld.

Ik duik de zure lappen in....ben op....schijtweekend vond ik het.
Trustuh allen!!
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 06:09   quote  deeplink  
Ha alibabba, dat is zeker lang geleden..Mooi stuk en helaas maar al te waar.
Ongelovelijk hoe de octopus ons Ajax in zijn greep heeft en ik was destijds
zelf ook met stomheid geslagen hoe sommige konden blijven en of terugkomen.

Maar in al je wijsheid en waarheid, is er mijn inziens 1 aspect dat je niet
hebt vermeld...

Ego! Dit aspect komt zelfs bij de beste bovendrijven op het moment dat ze iets
te vertellen krijgen bij het machtige Ajax en al helemaal als ze ergens het baasje
kunnen spelen.

De kortzichtigheid en angst die er onderhuids ook aanwezig is wordt verbloemd door
destructief gedrag.

Kijk van Basten nu naar Overmars en hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat
Bergkamp en Jonk zo uit elkaar gevallen zijn... Dat is louter de factor macht en het
kiezen van partijen om jezelf te waarborgen....

Iedereen die er nu nog zitten hebben allemaal het mes in de rug van Johan Cruijff vastgehad!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2016 door Stanley --
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 06:16   quote  deeplink  
Overigens is dat laatste hier op het forum ook zo grappig te zien. Er zijn er een paar dusdanig vaak aanwezig en hierbij daarom bepalend in de beeldvorming van wat volgens hun de waarheid is en prompt zijn er een aantal die het opvallend vaak eens zijn met deze personen. Hiermee hopende dat hun aanwezigheid of mening belangrijker wordt. Is dat nu grappig of triest...?

Maar helaas hoort dit bij de mens en dus ook bij clubs en beursgenoteerde clubs. Politiek en macht en meelopers!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2016 door Stanley --
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2016 - 07:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 06:16 schreef Stanley het volgende:
Overigens is dat laatste hier op het forum ook zo grappig te zien. Er zijn er een paar dusdanig vaak aanwezig en hierbij daarom bepalend in de beeldvorming van wat volgens hun de waarheid is en prompt zijn er een aantal die het opvallend vaak eens zijn met deze personen. Hiermee hopende dat hun aanwezigheid of mening belangrijker wordt. Is dat nu grappig of triest...?

Maar helaas hoort dit bij de mens en dus ook bij clubs en beursgenoteerde clubs. Politiek en macht en meelopers!
Dus jij gaat de intenties van bepaalde forum leden even beoordelen zonder die mannen te kennen.

Volgens mij is de mening zoals jij hem hebt juist de mening van de meesten en behoor jij dus tot de groep toffe meelopers.
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 07:56   quote  deeplink  
volgens mij is de koeiestront je teveel naar het hoofd gestegen
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2016 - 08:17   quote  deeplink  
Goede inhoudelijke post man. Top
baco74
 baco74 - maandag 22 augustus 2016 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 06:16 schreef Stanley het volgende:
Er zijn er een paar dusdanig vaak aanwezig en hierbij daarom bepalend in de beeldvorming van wat volgens hun de waarheid is en....

Lekker veel het tegendeel verkondigen, zou ik zeggen.
Misschien wordt je nog bepalend in de beeldvorming en beschouwen een paar het als de waarheid.

quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 06:16 schreef Stanley het volgende:
Hiermee hopende dat hun aanwezigheid of mening belangrijker wordt. Is dat nu grappig of triest...?

Triest

Dat jij het zo opvat!!!!

Als men voorzien is van een bepaalde mening,mag je die verkondigen, toch?
Hoe vaak je dat doet zegt iets over hoe men achter die mening staat.
Getuigt eerder van een sterk karakter. Jij vindt dat meelopers.
Ook je goed recht. Ik sta altijd voor me eigen mening,
maar als ik dan het gros van wie ik kan een andere mening zie hebben,
wil ik graag weten waarom mijn mening afwijkt van de meeste.
Dan meng ik me lekker in de discussie en ga ze geen meelopers noemen.

Het is aan het individu om iets wat je vaak leest (of voorbij ziet komen)
in de juiste context te plaatsen.
Abε
 Abε - maandag 22 augustus 2016 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2016 - 20:56 schreef alibabba het volgende:
Goedenavond mensen. Na een afwezigheid van een aantal jaren ben ik weer terug om mijn licht te laten schijnen op mijn club Ajax. Ik ben hevig teleurgesteld in het huidige Ajax en mijn Ajax-hart is inmiddels verscheurd. Hoe heeft het zover kunnen komen? Ajax is allang niet meer de club die het zou kunnen en moeten zijn. Na de inmenging van Cruijff had ik echt het gevoel dat het goed zou komen. Er kwam ook verbetering en er werden internationaal weer successen geboekt met overwinningen op Europese topclubs. De Jeugdopleiding zat in een opwaartse fase en Wim Jonk was de drijvende kracht daarachter. Inmiddels is Johan (R.I.P.) overleden en is Wim Jonk weggestuurd door de leiding.

Het is mij inmiddels volstrekt duidelijk dat het plan-Cruijff nooit een echte kans heeft gekregen. Op vele fronten werd afgeweken van dit plan met als dieptepunt het negeren van het rapport van 2011 waaraan vele oud-Ajacieden aan bij hebben gedragen. Cruijff, Bergkamp en Jonk waren de voorlopers van dit rapport en het uitrollen daarvan ging met veel horden en stoten. Destijds voor mij onbegrijpelijk, maar ook weer niet. Ik heb altijd gewaarschuwd dat de beursgang van Ajax de doodsteek is op het reilen en zeilen binnen Ajax. Ajax is al heel lang geen echte voetbalclub meer en daar gaat het telkens mis. Steeds word er gesproken over poppetjes die niet functioneren. Welk poppetje je ook neerzet op welke positie dan ook, hij zal nooit het optimale rendement halen in het model zoals Ajax die nu heeft. De voorzitter van de Bestuursraad is de heer Hennie Henrichs en hij heeft het voor mekaar gekregen om de hele club in de fik te steken. Bij de samenstelling van de Bestuursraad werd Hennie in 2011 verkozen tot voorzitter en sprak de woorden "Ik wil van Ajax weer één club maken."

Henrichs zag zichzelf als de ideale voorzitter van die Bestuursraad en wierp zichzelf op als kandidaat voor die positie. Hennie Henrichs is sinds jaar en dag te vinden in de bestuurskamers van Ajax. Ooit is Henrichs zelfs een jaar of 7 bestuurslid Technische zaken geweest onder het voorzitterschap van Michael van Praag. Dezelfde van Praag was in zijn jaren als voorzitter niet te beroerd om, in samenwerking met onder andere Hennie Henrichs, stelselmatig Johan Cruijff buiten de deur te houden. In 2012 won Cruijff met zijn companen de rechtszaak tegen de AFC Ajax N.V. Bij die Ajax N.V. zat Henri van der Aat langs Steven ten Have in de rechtszaal. Eind 2013 word diezelfde vd.Aat voorgedragen als lid van Ajax door de Bestuursraad onder leiding van Henrichs. Het is een voorbeeld om te zien dat Henrichs er alles aan deed om het plan-Cruijff te dwarsbomen.

Hoe ziek Ajax is word duidelijk eind december 2015. 324 aanwezigen bij de algemene ledenvergadering van de club spreken unaniem het vertrouwen uit in voorzitter Hennie Henrichs, Cees Vervoorn, Dick Schoenaker, Tonnie Bruins Slot, Jan Buskermolen, Maarten Oldenhof en Ronald Pieloor. Daarmee kwam definitief een einde aan hetgeen Cruijff voor ogen had. Leugens, bedrog en verraad viert hoogtij bij de club en het kent geen grenzen.

De competitiestart van Ajax is dramatisch en het verbaast mij helemaal niks. De fundering die er staat is zo wankel als iets en daar kan niemand goed in functioneren. We zijn inmiddels zover weggezakt dat vele Ajax-helden en iconen kapot zijn gegaan en afgeserveerd. De volgende staan in de rij: Edwin vd.Sar, Marc Overmars en Dennis Bergkamp. Gelukkig is Peter Bosz geen echte Ajacied, want ook hij zal kapot gaan in de kilte en zakelijkheid die de beursgang met zich meebrengt. Nu al en ook in de toekomst gaat men praten dat die en die niet functioneert, maar de oplossing zit in de wortel. Elke aankoop die Ajax nu doet is weggegooid geld, want bijna niemand zal het redden. Laat ik als voorbeeld een uitstekende voetballer als Davy Propper nemen. Bij psv draait ie uitstekend mee, maar ik ben ervan overtuigd dat ie bij Ajax in een wak was gekomen. Het is namelijk een constatering dat Ajax geen warm bad is, wat het vroeger wel was, maar is verworven tot een kille club. De speelwijze die Bosz wil hanteren is geen slechte, maar kan alleen werken als Ajax weer echt Ajax is. Dat is Ajax al een hele tijd niet meer, maar tij zal keren...
Wat is volgens jouw de oplossing? Ajax van de beurs halen en dan? Hoop op een goed gefundeerd stukje zoals hierboven beschreven want ben het volkomen met je eens!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 augustus 2016 - 12:06   quote  deeplink  
Ramptoeristen! ;-)
schaamluis
 schaamluis - maandag 22 augustus 2016 - 12:54   quote  deeplink  
Ik ben het helemaal met je eens maar dat roep ik al vanaf de start van de voorbereidingen. Er lullen nu heel veel mensen met jou mee die eerst een totaal andere mening hadden. Het ligt niet aan peter bosch dat het een dramatisch jaar wordt. Als je het weigert in te zien dat je TD-er iedere keer verkeerde spelers aantrekt van een bedenkelijk niveau ben je al club niet goed bezig. Dat technisch hart bestaat uit ja-knikkers zonder ruggegraat. De echte mensen met een ajaxhart zijn inderdaad al lang er uitgewerkt. De RVC en zijn bende zijn nu de baas. Dat worden hele zware tijden.
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2016 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 12:54 schreef schaamluis het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens maar dat roep ik al vanaf de start van de voorbereidingen. Er lullen nu heel veel mensen met jou mee die eerst een totaal andere mening hadden. Het ligt niet aan peter bosch dat het een dramatisch jaar wordt. Als je het weigert in te zien dat je TD-er iedere keer verkeerde spelers aantrekt van een bedenkelijk niveau ben je al club niet goed bezig. Dat technisch hart bestaat uit ja-knikkers zonder ruggegraat. De echte mensen met een ajaxhart zijn inderdaad al lang er uitgewerkt. De RVC en zijn bende zijn nu de baas. Dat worden hele zware tijden.
Niet gelezen wat Ali schrijft? Hij geeft overmars nergens de schuld van.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 22 augustus 2016 - 14:01   quote  deeplink  
Wat je nu ook koopt het lost het probleem niet op. Maar het neemt niet weg dat er verkeerde beslissingen zijn genomen waardoor Ajax al heel lang niet meer 'Ajax' is.

Zolang niemand verantwoordelijk wordt gehouden voor de teleurstellende prestaties is de kans grot dat Bosz uiteindelijk de eerste zwarte Piet zal worden. Die kans acht ik zeer waarschijnlijk.

Wat mij stoort is dat er uiteindelijk niemand op zal worden aangesproken die mede verantwoordelijk zijn voor de gemaakte fouten.

Zolang de mensen blijven zitten die verantwoordelijk zijn voor de verkeerde keuzes t.a.v. de trainer en spelers die worden aangetrokken dan blijf je in een cirkel. En dat is nu juist waar Ajax uit moet.

Daarom zie ik pas mensen verdwijnen wanneer er nog meer schade zal ontstaan. En dat is een hele trieste gedachte. Maar juist 1 die ik al heel lang zie.

En juist dat doet doet zeer en is weinig hoopgevend. De supporters staan erbij te kijken en kunnen niks doen. En moeten het ondergaan.

Het is de vraag wat Ajax haar supporters op dit moment werkelijk te bieden heeft.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2016 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2016 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 14:01 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat je nu ook koopt het lost het probleem niet op. Maar het neemt niet weg dat er verkeerde beslissingen zijn genomen waardoor Ajax al heel lang niet meer 'Ajax' is.

Zolang niemand verantwoordelijk wordt gehouden voor de teleurstellende prestaties is de kans grot dat Bosz uiteindelijk de eerste zwarte Piet zal worden. Die kans acht ik zeer waarschijnlijk.

Wat mij stoort is dat er uiteindelijk niemand op zal worden aangesproken die mede verantwoordelijk zijn voor de gemaakte fouten.

Zolang de mensen blijven zitten die verantwoordelijk zijn voor de verkeerde keuzes t.a.v. de trainer en spelers die worden aangetrokken dan blijf je in een cirkel. En dat is nu juist waar Ajax uit moet.

Daarom zie ik pas mensen verdwijnen wanneer er nog meer schade zal ontstaan. En dat is een hele trieste gedachte. Maar juist 1 die ik al heel lang zie.

En juist dat doet doet zeer en is weinig hoopgevend. De supporters staan erbij te kijken en kunnen niks doen. En moeten het ondergaan.

Het is de vraag wat Ajax haar supporters op dit moment werkelijk te bieden heeft.....
Hoe kom je er toch bij dat mensen niet op hun fouten en functioneren worden aangesproken.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 22 augustus 2016 - 14:28   quote  deeplink  
Omdat toen er een onderzoek werd gedaan deze van tafel werd geveegd. Los daarvan kan ik ook vragen: toon dan aan dat de mensen die bij Ajax leiding geven wel met regelmaat op hun functioneren worden gecontroleerd. En kom niet aan met het verhaal; daar is de RVC voor.

Je bent toch niet blind dat je niet inziet dat Ajax niet functioneert op basis van de begroting en de spelers die er nu zijn?

Het gaat even om de feiten dat dit Ajax al geruime tijd niet naar behoren functioneert. Het is niet iets van de laatste tijd. Iedereen ziet en ervaart dat het huidige Ajax blijft zitten in een cirkel waar te weinig positieve groei is.

Dan kun je toch wel nagaan dat de werkwijze gewoonweg niet naar behoren werkt. Overal is een oorzaak voor. Dit Ajax is naar mijn mening al een hele tijd ziek.

En de mensen die Ajax nu leiden hebben laten zien dat ze Ajax niet beter kunnen maken. Dan zul je andere mensen moeten aantrekken die dat beter kunnen.

Het aantrekken van Bosz en spelers als Westermann laten zien dat de mensen die Ajax leiden ongeschikt zijn.

Eigenlijk staat dit Ajax al geruime tijd stil en met de komst van Bosz en de huidige spelersgroep zijn we er eerder op achteruit gegaan dan vooruit.

Uiteindelijk spreken de resultaten voor zich. Hier wordt je op beoordeeld. En dat zal zeker consequenties met zich mee gaan brengen. Niemand is groter dan Ajax zelf.
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2016 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 14:28 schreef Bobby1972 het volgende:
Omdat toen er een onderzoek werd gedaan deze van tafel werd geveegd. Los daarvan kan ik ook vragen: toon dan aan dat de mensen die bij Ajax leiding geven wel met regelmaat op hun functioneren worden gecontroleerd. En kom niet aan met het verhaal; daar is de RVC voor.

Je bent toch niet blind dat je niet inziet dat Ajax niet functioneert op basis van de begroting en de spelers die er nu zijn?

Het gaat even om de feiten dat dit Ajax al geruime tijd niet naar behoren functioneert. Het is niet iets van de laatste tijd. Iedereen ziet en ervaart dat het huidige Ajax blijft zitten in een cirkel waar te weinig positieve groei is.

Dan kun je toch wel nagaan dat de werkwijze gewoonweg niet naar behoren werkt. Overal is een oorzaak voor. Dit Ajax is naar mijn mening al een hele tijd ziek.

En de mensen die Ajax nu leiden hebben laten zien dat ze Ajax niet beter kunnen maken. Dan zul je andere mensen moeten aantrekken die dat beter kunnen.

Het aantrekken van Bosz en spelers als Westermann laten zien dat de mensen die Ajax leiden ongeschikt zijn.

Eigenlijk staat dit Ajax al geruime tijd stil en met de komst van Bosz en de huidige spelersgroep zijn we er eerder op achteruit gegaan dan vooruit.

Uiteindelijk spreken de resultaten voor zich. Hier wordt je op beoordeeld. En dat zal zeker consequenties met zich mee gaan brengen. Niemand is groter dan Ajax zelf.
Ik heb nooit gezegd dat Ajax fantastisch functioneert. Dat is namelijk niet zo. Ik stond wel voor 100% achter het plan Cruijff. Daar is echter niks van terecht gekomen.

Je hebt het nu over spelers. Er zijn ook goede spelers aangetrokken dus dat is een drog reden.

Zoals Ali het al aangeeft. Het zit veel dieper bij Ajax. En overmars en consorten zullen enkel de volgende slachtoffers zijn of worden van de machtsspelletjes binnen onze club.

Enige dat ik altijd doe is mensen zoals jij aanspreken omdat je mensen aanspreekt op dingen die niet hun verantwoordelijkheid zijn.

Voorbeeld.

Men wil graag een speler halen. De supporters willen die speler ook. Iedereen wil die speler. Nu wordt de transfer geblokkeerd omdat overmars niet meer uit mag geven aan de transfer dan 15 miljoen.

Jij bent dan het type dat overmars daar dan alsnog de schuld van geeft. En dat daar nergens op en daar blijf ik tegenin gaan.

Waarom moeten in hemelnaam de functionering verslagen naar buiten komen. Doe even normaal man. Dat mag niet eens.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 22 augustus 2016 - 15:49   quote  deeplink  
Aliiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!

Hoe is het?

Wat een verrassing dat jij er weer eens bent!!

Topic ga ik verder niet op in, het loopt gewoon kut de laatste tijd.

Belangrijke is je laatste zin.....tij zal keren!!
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 16:10   quote  deeplink  
En jij zeker teveel gezopen of iets heel hard tegen je hoofd gekregen!

quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 09:19 schreef baco74 het volgende:

[..]

Lekker veel het tegendeel verkondigen, zou ik zeggen.
Misschien wordt je nog bepalend in de beeldvorming en beschouwen een paar het als de waarheid.

[..]

Triest

Dat jij het zo opvat!!!!

Als men voorzien is van een bepaalde mening,mag je die verkondigen, toch?
Hoe vaak je dat doet zegt iets over hoe men achter die mening staat.
Getuigt eerder van een sterk karakter. Jij vindt dat meelopers.
Ook je goed recht. Ik sta altijd voor me eigen mening,
maar als ik dan het gros van wie ik kan een andere mening zie hebben,
wil ik graag weten waarom mijn mening afwijkt van de meeste.
Dan meng ik me lekker in de discussie en ga ze geen meelopers noemen.

Het is aan het individu om iets wat je vaak leest (of voorbij ziet komen)
in de juiste context te plaatsen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 22 augustus 2016 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 16:10 schreef Stanley het volgende:
En jij zeker teveel gezopen of iets heel hard tegen je hoofd gekregen!

[..]

Ben jij een broer van Leonel?
baco74
 baco74 - maandag 22 augustus 2016 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 16:10 schreef Stanley het volgende:
En jij zeker teveel gezopen of iets heel hard tegen je hoofd gekregen!

[..]

Vermaak jij je wel hier?
Je hoeft niet te reageren als je moeite hebt om je te verwoorden.
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 18:08   quote  deeplink  
Serieus??? Nu weet ik het zeker en begrijp ik ook dat hoeveel argumenten je ook aandraagt je toch niet doordringt tot sommigen hier.

Straks als Overmars op straat wordt geschopt omdat er intern nog veel meer feiten van zijn misfunctioneren naar boven komt ook je bek houden aub!

quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 17:16 schreef baco74 het volgende:

[..]

Vermaak jij je wel hier?
Je hoeft niet te reageren als je moeite hebt om je te verwoorden.
baco74
 baco74 - maandag 22 augustus 2016 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 18:08 schreef Stanley het volgende:
Serieus??? Nu weet ik het zeker en begrijp ik ook dat hoeveel argumenten je ook aandraagt je toch niet doordringt tot sommigen hier.

Straks als Overmars op straat wordt geschopt omdat er intern nog veel meer feiten van zijn misfunctioneren naar boven komt ook je bek houden aub!

[..]

Ik snap je niet.....misschien maar goed ook.
Is geen discussie met jou....sowieso niet omdat ik (straks) me bek moet houden.
Waarvoor of waarover weet ik niet......je weet mijn mening over Overmars en zijn eventueel misfunctioneren niet eens. En stel dat mijn mening dan een verkeerde zou zijn???
Moet ik dan mijn bek houden en mag die alleen nog openen als ik achteraf in iets gelijk heb???
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 19:35   quote  deeplink  
Ja sorry baco. Ik ben zwaar teleurgesteld in mijn club.
Ik zou zo graag zien dat de weg omhoog wordt gevonden.
En het irriteert mij dat alle oud voetballers die er dankzij
JC mogen zitten hem zo hebben verraden en daarmee ons/mij als
supporter. Want JC heeft gewonnen mede dankzij de druk vanuit
de supportersgroepen!

Dat Jonk zo weggetreiterd is vind ik schandalig. En voordat hij
besloot om niet meer aan te sluiten voor het betreffende overleg
is er heel wat aan vooraf gegaan.

Ieder jaar gaan de toppers weg en dat is voor een groot gedeelte
niet tegen te houden. Maar de kwaliteit van de vervangers en handelswijze van Overmars
zijn laks, arrogant, slordig en ingegeven door verkeerde zuinigheid!

En types als Remco irriteren mij helemaal. Blind opnemen voor die Overmars
gebaseerd op het feit dat hij als voetballer goed heeft gepresteerd. En dan
ook nog bijval krijgen gebaseerd op niets!

Dat irriteert mij ook.

Zo dan weet je dat!

quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 19:06 schreef baco74 het volgende:

[..]

Ik snap je niet.....misschien maar goed ook.
Is geen discussie met jou....sowieso niet omdat ik (straks) me bek moet houden.
Waarvoor of waarover weet ik niet......je weet mijn mening over Overmars en zijn eventueel misfunctioneren niet eens. En stel dat mijn mening dan een verkeerde zou zijn???
Moet ik dan mijn bek houden en mag die alleen nog openen als ik achteraf in iets gelijk heb???


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2016 door Stanley --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 22 augustus 2016 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 19:35 schreef Stanley het volgende:
Ja sorry baco. Ik ben zwaar teleurgesteld in mijn club.
Ik zou zo graag zien dat de weg omhoog wordt gevonden.
En het irriteert mij dat alle oud voetballers die er dankzij
JC mogen zitten hem zo hebben verraden en daarmee ons/mij als
supporter. Want JC heeft gewonnen mede dankzij de druk vanuit
de supportersgroepen!

Dat Jonk zo weggetreiterd is vind ik schandalig. En voordat hij
besloot om niet meer aan te sluiten voor het betreffende overleg
is er heel wat aan vooraf gegaan.

Ieder jaar gaan de toppers weg en dat is voor een groot gedeelte
niet tegen te houden. Maar de kwaliteit van de vervangers en handelswijze van Overmars
zijn laks, arrogant, slordig en ingegeven door verkeerde zuinigheid!

En types als Remco irriteren mij helemaal. Blind opnemen voor die Overmars
gebaseerd op het feit dat hij als voetballer goed heeft gepresteerd. En dan
ook nog bijval krijgen gebaseerd op niets!

Dat irriteert mij ook.

Zo dan weet je dat!

[..]

Dat Remco bijval krijgt komt omdat die mensen het met hem eens zijn ook al vind jij dat gebaseerd op niets....hetzelfde geld voor jou, er zijn mensen die het met jou eens zijn, zo simpel ligt het.....en aangezien je op een forum zit krijg je daar discussies over.

Ieder heeft zijn eigen mening en dat is maar goed ook
baco74
 baco74 - maandag 22 augustus 2016 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 19:35 schreef Stanley het volgende:
Ja sorry baco. Ik ben zwaar teleurgesteld in mijn club.
Ik zou zo graag zien dat de weg omhoog wordt gevonden.
En het irriteert mij dat alle oud voetballers die er dankzij
JC mogen zitten hem zo hebben verraden en daarmee ons/mij als
supporter. Want JC heeft gewonnen mede dankzij de druk vanuit
de supportersgroepen!

Dat Jonk zo weggetreiterd is vind ik schandalig. En voordat hij
besloot om niet meer aan te sluiten voor het betreffende overleg
is er heel wat aan vooraf gegaan.

Ieder jaar gaan de toppers weg en dat is voor een groot gedeelte
niet tegen te houden. Maar de kwaliteit van de vervangers en handelswijze van Overmars
zijn laks, arrogant, slordig en ingegeven door verkeerde zuinigheid!

En types als Remco irriteren mij helemaal. Blind opnemen voor die Overmars
gebaseerd op het feit dat hij als voetballer goed heeft gepresteerd. En dan
ook nog bijval krijgen gebaseerd op niets!

Dat irriteert mij ook.

Zo dan weet je dat!

[..]

Goed man.
Ik snap je frustraties ook wel maar hou het gezellig
en blijf vooral vertellen hoe jij vind dat het moet.
We zijn het er allemaal wel over eens dat we niet zo goed van start zijn gegaan.
De een vind dat het hierdoor,komt de ander daardoor.
De een vind dat het zo opgelost moet worden, de ander zo.

Er zijn ook posters die mij wel eens irriteren.
Echter niet om hun (in mijn ogen verkeerde) mening,
maar om hun taalgebruik of manier van omgang met andermans mening....
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 22 augustus 2016 - 20:13   quote  deeplink  
Ajax heeft zelf al heel lang gezegd wat ze gaan doen met het geld.

Dat mensen vervolgens niet willen luisteren dat is echt meer aan hun dan aan het niet functioneren van Ajax.

Die plannen gaat voornamelijk over de toekomst.
Ajax heeft al meerdere malen aangegeven groots te willen investeren.

Alleen willen de gemeente grond van de toekomst gaat investeren en daarvoor krijgen we een ander stuk grond naast de arena. Alleen is dit een groot plan met veel verschillende grondeigenaren, waardoor het lastig wordt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2016 door Positieve Arrogantie --
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 20:17   quote  deeplink  
ach Nenam jij bent ook een hufter....
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 20:17   quote  deeplink  
Hahahahaha
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 20:18   quote  deeplink  
Ik snap wat je zegt Baco. Maar Remco vind ik nu eenmaal bloedirritant.
Echt een bloedzuiger
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 20:20   quote  deeplink  


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2016 door Stanley --
Stanley
 Stanley - maandag 22 augustus 2016 - 20:23   quote  deeplink  
Wat ik hoop is dat Siem de Jong niet uitgefloten gaat worden.
Top voor hem dat hij samen met zijn broer eindelijk in 1 team
kan spelen. En jammer dat die slome Overmars dit een paar jaar
geleden heeft geregeld...

Maar goed dat is een ander verhaal.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 22 augustus 2016 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 20:17 schreef Stanley het volgende:
ach Nenam jij bent ook een hufter....
Er is vast wel een club die er net zo overdenken....kan je je daar bij aansluiten
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 22 augustus 2016 - 20:33   quote  deeplink  
Dit is geld waar Ajax geld wil investeerder.

http://www.parool.nl/sport/hypermodern-ajax-city-moet-de-toekomst-vervangen~a4010268/
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2016 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 19:35 schreef Stanley het volgende:
Ja sorry baco. Ik ben zwaar teleurgesteld in mijn club.
Ik zou zo graag zien dat de weg omhoog wordt gevonden.
En het irriteert mij dat alle oud voetballers die er dankzij
JC mogen zitten hem zo hebben verraden en daarmee ons/mij als
supporter. Want JC heeft gewonnen mede dankzij de druk vanuit
de supportersgroepen!

Dat Jonk zo weggetreiterd is vind ik schandalig. En voordat hij
besloot om niet meer aan te sluiten voor het betreffende overleg
is er heel wat aan vooraf gegaan.

Ieder jaar gaan de toppers weg en dat is voor een groot gedeelte
niet tegen te houden. Maar de kwaliteit van de vervangers en handelswijze van Overmars
zijn laks, arrogant, slordig en ingegeven door verkeerde zuinigheid!

En types als Remco irriteren mij helemaal. Blind opnemen voor die Overmars
gebaseerd op het feit dat hij als voetballer goed heeft gepresteerd. En dan
ook nog bijval krijgen gebaseerd op niets!

Dat irriteert mij ook.

Zo dan weet je dat!

[..]

Je leest gewoon helemaal niet.

Ga eerst je mond eens spoelen. Dan kan je misschien een ander respectvol aanspreken.

En ga daarmee eens intensief zoeken naar wie waarvoor verantwoordelijk is bij de club.

Dat er dingen niet goed zijn onderschrijf ik juist en beaam ik juist. Jij valt alleen de verkeerde af.
Ga dat eerst maar uitzoeken en kom dan maar terug.
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2016 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 20:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ajax heeft zelf al heel lang gezegd wat ze gaan doen met het geld.

Dat mensen vervolgens niet willen luisteren dat is echt meer aan hun dan aan het niet functioneren van Ajax.

Die plannen gaat voornamelijk over de toekomst.
Ajax heeft al meerdere malen aangegeven groots te willen investeren.

Alleen willen de gemeente grond van de toekomst gaat investeren en daarvoor krijgen we een ander stuk grond naast de arena. Alleen is dit een groot plan met veel verschillende grondeigenaren, waardoor het lastig wordt
Niet waar. Ajax heeft nooit uitgelegd wat ze met dat geld gaan doen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5936
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: We zijn weer terug bij af









0.0309801