BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - Sparta (12 februari 2017, 14:30 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 10:57   quote  deeplink  
cid55085_377_Ajax_Sparta_Thuis_Redactioneel_880x495.jpg

Vandaag staat in de Amsterdam ArenA de wedstrijd tussen Ajax en Sparta op het programma. De laatste keer dat beide clubs elkaar in Amsterdam troffen in competitieverband was in het seizoen 2009-2010. Het bleef toen jammerlijk 0-0. Ajax was die wedstrijd overheersend en produceerde 41 schoten, waarvan er 22 direct op doel waren. Toch wist Ajax die dag niet te scoren, tot afgrijzen van zichzelf en het publiek. Sparta daalde na dat seizoen af richting de Jupiler League en bivakkeerde daar vervolgens 6 seizoenen.



Eerder dit seizoen troffen Ajax en Sparta elkaar al in Rotterdam. Op 7 augustus wisten de Amsterdammers met 1-3 te winnen na een ruststand van 1-1. Doelpuntenmakers aan de kant van Ajax waren Klaassen, Sinkgraven en Cassierra. Veltman haalde het einde van de wedstrijd niet en weer in de 84ste minuut met een 2e gele kaart van het veld gezonden.



Ajax en Sparta troffen elkaar in Amsterdam tot op heden 52x in competitieverband. In 38 van deze wedstrijden behield Ajax de 3 punten in eigen huis, 4x wist Sparta de punten mee naar Rotterdam te nemen. 10x bleef het uiteindelijk steken op een gelijkspel. Ajax scoorde echter wel beduidend meer dan Sparta. 154x wisten de Amsterdammers doel te treffen tegenover 35 tegendoelpunten. De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van de seizoenen 1985-1986 en 2000-2001. Het werd beide keren 9-0. In de seizoenen 1964-1965 en 1976-1977 leed Ajax met 1-3 haar grootste thuisnederlaag tegen de Rotterdammers.



De selectie is als volgt: Andre Onana, Diederik Boer, Kenny Tete, Joël Veltman, Davinson Sanchez, Daley Sinkgraven, Heiko Westermann, Nick Viergever, Jairo Riedewald, Davy Klaassen, Lasse Schöne, Frenkie de Jong, Hakim Ziyech, Donny van de Beek, Abdelhak Nouri, Bertrand Traoré, Amin Younes, Mateo Cassierra, Kasper Dolberg en Justin Kluivert.

De wedstrijd in de Amsterdam ArenA vangt aan om 14:30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Van Boekel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 februari 2017 door Ajax Warrior --
hjf
 hjf - zondag 12 februari 2017 - 11:14   quote  deeplink  
Een hele mooie topic vriend. Je bent een zeer waardige vervanger van Eide. Ik zeg een 4-1. En ik hoop dat Dolberg weer eens los gaat. Maar dan moet hij wel goed aangespeeld worden door dieptepasses.
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2017 - 11:52   quote  deeplink  
Hij zal ook zelf eens moeten gaan zorgen dat ie aan voetballen toekomt.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 12 februari 2017 - 13:04   quote  deeplink  
4-0
nummer10
 nummer10 - zondag 12 februari 2017 - 14:22   quote  deeplink  
kan helaas niet kijken vandaag.. misschien brengt het geluk.. traore terug in de basis.. denk dat kluivert in gaat vallen voor younes als die weer zo slecht speelt en dat kluivert zijn kans dan grijpt.. nahja stiekeme wens dan.. hoop 5-0
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 12 februari 2017 - 14:25   quote  deeplink  
Een overwinning van minimaal 3-1 moet wel haalbaar zijn.
046afca
 046afca - zondag 12 februari 2017 - 14:46   quote  deeplink  
Dat was nog eens een mooie aanval. Een keer raken en doorbewegen.
046afca
 046afca - zondag 12 februari 2017 - 15:05   quote  deeplink  
En maar weer constant lopen met die bal. Laat dat toch eens aan debuiten spelers over..
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 12 februari 2017 - 15:20   quote  deeplink  
Heerlijk, beetje rust....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 15:20   quote  deeplink  
God o god, dat ik dan toch een keer blij zou zijn met Traore! Pfffff
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 15:21   quote  deeplink  
Overigens zou je denken dat Trump vandaag in de ArenA actief is!
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2017 - 15:28   quote  deeplink  
Ik vind het allemaal niet bijzonder. En ik was me dood aan het ergeren aan traore Youness en Zyech.

Maakt gelukkig wel een hele goede goal van Traore.
p111
 p111 - zondag 12 februari 2017 - 15:31   quote  deeplink  
Het is ook moeilijk tegen een muur te voetballen ik denk dat het onderschat wordt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 15:42   quote  deeplink  
Wie kan mij even helpen. Heb doelpunt 2 gemist, wie heeft hem gescoord?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 15:42   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 februari 2017 door Ajax Warrior --
046afca
 046afca - zondag 12 februari 2017 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 15:31 schreef p111 het volgende:
Het is ook moeilijk tegen een muur te voetballen ik denk dat het onderschat wordt.
Klopt zeker. Dan moet je juist de bal het werken laten doen en doorbewegen. 1 tweetjes enz. Xoals de goal net bijv. Echt een mooie aanval. Ajax loopt gwn ye vaak vaak met de voet aan de bal terwijl de rest toekijkt alsog er een konijn uit een hoed getoverd gaat worden.
046afca
 046afca - zondag 12 februari 2017 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 15:42 schreef Ajax Warrior het volgende:
-
Dolberg!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 15:42 schreef 046afca het volgende:

[..]

Dolberg!
Ok thanks man.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 15:44   quote  deeplink  
Hahahaha geweldige actie van Veltman! Die mag ik wel!
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2017 - 16:05   quote  deeplink  
En waarom mag die Youness weer zo lang staan. Was met de rust al weer klaar voor een wissel.

Heeft Bosz daar aandelen in ofzo
JOOD
 JOOD - zondag 12 februari 2017 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 16:05 schreef remco k het volgende:
En waarom mag die Youness weer zo lang staan. Was met de rust al weer klaar voor een wissel.

Heeft Bosz daar aandelen in ofzo
Tja
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 16:05 schreef remco k het volgende:
En waarom mag die Youness weer zo lang staan. Was met de rust al weer klaar voor een wissel.

Heeft Bosz daar aandelen in ofzo
Niet alleen Younes vandaag slecht. Ook Traore en Ziyech waren drama om te zien.
Loetje
 Loetje - zondag 12 februari 2017 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 16:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Niet alleen Younes vandaag slecht. Ook Traore en Ziyech waren drama om te zien.
Beste man was Sinkgraven vandaag. Viergever, Dolberg en Onana deden het ook prima en de rest was ronduit dramatisch.
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2017 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 16:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Niet alleen Younes vandaag slecht. Ook Traore en Ziyech waren drama om te zien.
Zeker. Maar Youness al maanden lang. Eigenlijk nog geen goede wedstrijd gespeeld dit seizoen.
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2017 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 17:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Beste man was Sinkgraven vandaag. Viergever, Dolberg en Onana deden het ook prima en de rest was ronduit dramatisch.
Dramatisch vind ik wat overdreven. Klaassen vond ik ook goed speen.
Loetje
 Loetje - zondag 12 februari 2017 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 17:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Dramatisch vind ik wat overdreven. Klaassen vond ik ook goed speen.
Die speelde deze keer zeker niet goed. Vorige week zonder bal enorm goed. Vandaag slordig. Aan de bal was het niks en zonder bal liep hij overal waar die niet moest lopen wat ten koste ging van behoorlijk wat doelpogingen.
Eide
 Eide - zondag 12 februari 2017 - 18:20   quote  deeplink  
Ik vond Sinkgraven, Onana en Klaassen vandaag prima, met dien verstande dat Klaassen de 2e helft zwakker speelde als in de 1e helft. Sanchez, Viergever en Veltman nauwelijks op de proef gesteld maar prima. Traore oppervlakkig maar wel beslissend.De zwakste waren Younes en Schone. Younes gewoon allround zwak en ruim klaar voor de bank. Schone onkarakterisriek onnauwkeurig in de passing.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 17:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Zeker. Maar Youness al maanden lang. Eigenlijk nog geen goede wedstrijd gespeeld dit seizoen.
Sorry hoor maar Ziyech heeft het ook nog steeds niet waar gemaakt en eigenlijk sinds de winterstop helemaal terug gevallen. Of dit teleurstelling is vanwege het missen van de Afrika Cup weet ik niet maar je verwacht veel meer van hem. Younes is inderdaad ook niet om over naar huis te schrijven. Er zal toch iets zijn waarom hij zover is teruggevallen. Blijkbaar heeft Bosz echter wel een andere mening wat betreft hem dan wij.
Loetje
 Loetje - zondag 12 februari 2017 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 19:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sorry hoor maar Ziyech heeft het ook nog steeds niet waar gemaakt en eigenlijk sinds de winterstop helemaal terug gevallen. Of dit teleurstelling is vanwege het missen van de Afrika Cup weet ik niet maar je verwacht veel meer van hem. Younes is inderdaad ook niet om over naar huis te schrijven. Er zal toch iets zijn waarom hij zover is teruggevallen. Blijkbaar heeft Bosz echter wel een andere mening wat betreft hem dan wij.
Vandaag na 12 wedstrijden een assist! Dat zegt alles. Daar is die gewoon voor.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 19:27   quote  deeplink  
Overigens ligt Ajax dat teruggetrokken spel niet dus mogelijk is dat een reden voor het slechte spel van de meesten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 19:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vandaag na 12 wedstrijden een assist! Dat zegt alles. Daar is die gewoon voor.
Over wie heb je het nu Loetje?
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2017 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 18:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die speelde deze keer zeker niet goed. Vorige week zonder bal enorm goed. Vandaag slordig. Aan de bal was het niks en zonder bal liep hij overal waar die niet moest lopen wat ten koste ging van behoorlijk wat doelpogingen.
Ik vond hem lopend juist heel erg goed. Met name de eerste helft. Maar ook de tweede helft constant gaten trekken voor anderen.
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2017 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 19:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sorry hoor maar Ziyech heeft het ook nog steeds niet waar gemaakt en eigenlijk sinds de winterstop helemaal terug gevallen. Of dit teleurstelling is vanwege het missen van de Afrika Cup weet ik niet maar je verwacht veel meer van hem. Younes is inderdaad ook niet om over naar huis te schrijven. Er zal toch iets zijn waarom hij zover is teruggevallen. Blijkbaar heeft Bosz echter wel een andere mening wat betreft hem dan wij.
Heel simpel. Zyech is bij veel goals betrokken. Youness eigenlijk niet.

Voetballend en in de combinatie moet het ook bij Zyech nog veel beter. Maar hij scoort wel.
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2017 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 19:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vandaag na 12 wedstrijden een assist! Dat zegt alles. Daar is die gewoon voor.
Ga je wel heel makkelijk voorbij aan zijn goals.
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2017 - 20:20   quote  deeplink  
8 goals en 7 assists sinds hij bij Ajax is. Sorry maar dat is gewoon erg goed.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 20:20 schreef remco k het volgende:
8 goals en 7 assists sinds hij bij Ajax is. Sorry maar dat is gewoon erg goed.
In de competitie?
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2017 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 20:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

In de competitie?
Ik geloof 5 om 5 in de ED
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 12 februari 2017 - 21:59   quote  deeplink  
2-0......

We scoren te weinig....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 20:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik geloof 5 om 5 in de ED
Ok dat verbaasd me nog enigzins. Ik vind hem tot nog toe veel te weinig brengen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 februari 2017 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 21:59 schreef Ronald 1960 het volgende:
2-0......

We scoren te weinig....
Das een understatement!

Wat minder live gaan ouwe tijdens de wedstrijd! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 februari 2017 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 13 februari 2017 - 07:32   quote  deeplink  
Younes blijft een drama leuke dribbel maar voegt echt niets toe in het teamproces.
Veel te vaak buitenspel, vind nooit een medespeler, Rendement ook kut. Hoop dat hij snel even mag banken voor Kluivert,Cerny of Neres
Eide
 Eide - maandag 13 februari 2017 - 09:16   quote  deeplink  
Ik vond Younes vorig jaar echt prima. Hij kwam toen ook vaker buitenom. Ik heb nog verschillende passeeracties van Younes op de achterlijn voor ogen waarmee hij iets bracht dat Ajax verder niet heeft. Dit jaar is het een gevecht met zichzelf. Hij passeert nog altijd best makkelijk maar het rendement is gewoon diep ondermaats. Dat knaagt en dat merk je aan alles. Er zit geen enkel vertrouwen in. Die steekpass van Frenkie de Jong was er vorig jaar altijd in gegaan bij Younes, nu kansloos naast.

Younes is echt wel een goede voetballer. Een doelgerichte moderne vleugelaanvaller die makkelijk passeert in de kleine ruimte maar het loopt niet. Ik weet ook niet hoe je hem weer aan de praat krijgt. Wat moet je doen als een speler al 7 maanden niet presteert?

Neres lijkt, zodra hij beschikbaar en speelgerechtigd is, een logische keuze op links.
Loetje
 Loetje - maandag 13 februari 2017 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 20:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond hem lopend juist heel erg goed. Met name de eerste helft. Maar ook de tweede helft constant gaten trekken voor anderen.
Hij liep heel erg veel, maar normaal komt dat ten goede van andere spelers, deze keer liep hij vooral in de weg. Kijk zelf maar die eerste helft waarbij hij steeds zelf verkeerd uitkomt en Dolberg aan het hinderen was.
Loetje
 Loetje - maandag 13 februari 2017 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 20:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ga je wel heel makkelijk voorbij aan zijn goals.
Dan nog blijf ik bij mijn mening omgebracht Ziyech. Onze meningen hoeven immers niet gelijk te zijn. Ik vind hem enorm, maar dan ook echt enorm tegenvallen. Als je goed kijkt zie je dat hij als eerste enorm vaak belangrijk balverlies lijdt en daar een kans voor de tegenstander uit komt. Ten tweede, hij verzuipt (waar jij en ik ook bang voor waren), met grote regelmaat in de kleine ruimte. Ten derde, hij buiten die paar goals en assists zet hij zelden een speler voor de keeper (toevallig gisteren een keer, maar de momenten zijn sporadisch) en ook de voorassist komt zelden of nooit.

Hij moet echt veel en veel meer brengen.

De manier hoe die er trouwens bij loopt bevalt me ook niet en loopt het niet, speelt meneer geen bal meer af.

Nee, ik vind hem heel erg tegenvallen vooralsnog. Wat een ander daar ook van mag vinden.
Loetje
 Loetje - maandag 13 februari 2017 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2017 - 20:20 schreef remco k het volgende:
8 goals en 7 assists sinds hij bij Ajax is. Sorry maar dat is gewoon erg goed.
5 goals en 6 assists in de competitie. Ik vind dat echt bar en bar weinig. Zeker als je ziet wat hij buiten die momenten toe voegt aan Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2017 door Loetje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 13 februari 2017 - 12:39   quote  deeplink  
Hahahaha geweldig die media!!! Lig helemaal dubbel van alle reacties in de media vanuit de hele wereld over de actie van Veltman.
Loetje
 Loetje - maandag 13 februari 2017 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 12:39 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hahahaha geweldig die media!!! Lig helemaal dubbel van alle reacties in de media vanuit de hele wereld over de actie van Veltman.
Tsja, als het mijn directe tegenstander was had ik hem de 2e ring in getrapt. Maar zo'n ophef slaat nergens op. Zelfs Breuer vond het gewoon prima. Dan moet je gewoon verder gaan
Eide
 Eide - maandag 13 februari 2017 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 12:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tsja, als het mijn directe tegenstander was had ik hem de 2e ring in getrapt. Maar zo'n ophef slaat nergens op. Zelfs Breuer vond het gewoon prima. Dan moet je gewoon verder gaan
Het hoort natuurlijk niet maar verder is er weinig auw aan. Ik vind het lachwekkend dat dit als "de meest onsportieve actie ooit" wordt bestempeld, als je ziet dat er wekelijks moedwillig aan fopduiken wordt gedaan en er met ellebogen en benenbrekende schoppen wordt gesmeten.

In dat licht stelt de actie van Veltman geen barst voor. Niet netjes maar kom op, waar kan een mens zich druk om maken.
p111
 p111 - maandag 13 februari 2017 - 12:55   quote  deeplink  
Het lijkt mij veel erger als je iemand een rode kaart aannaait net of je een kopstoot hebt gehad (van Persie) .Of een doodschop geeft dat iemand weken er uit ligt.Nee dan ga je dit bestempelen als de meest onsportieve daad in het voetbal lachwekkend gewoon die Media.
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2017 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 12:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

5 goals en 6 assists in de competitie. Ik vind dat echt bar en bar weinig. Zeker als je ziet wat hij buiten die momenten toe voegt aan Ajax.
Als hij zo doorgaat komt ie uit op betrokkenheid bij ongeveer 20 goals in de ED... Sorry hoor, maar dat is voor een middenvelder gewoon bizar veel..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5966
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - Sparta (12 februari 2017, 14:30 uur)









0.0096359