BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - Sparta (12 februari 2017, 14:30 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 13 februari 2017 - 14:54   quote  deeplink  
Ik denk dat het rendement van Ziyech het probleem niet is. Dat is wel voor elkaar, zeker op een middenveld waar het scorend vermogen toch al dik in orde is. Hij brengt alleen niet de creativiteit waar we op hoopten. Hij is te weinig die onnavolgbare middenvelder die met een sublieme pass iemand vrij kan zetten voor de goal.

Dat lomt natuurlijk deela doordat ploegen gewoon anders spelen tegen Ajax als tegen bijvoorbeeld Twente. Je kan Ziyech alleen niet ontslaan van die beoordeling. Hij is per slot van rekening gehaald voor creativiteit.
Loetje
 Loetje - maandag 13 februari 2017 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 13:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Als hij zo doorgaat komt ie uit op betrokkenheid bij ongeveer 20 goals in de ED... Sorry hoor, maar dat is voor een middenvelder gewoon bizar veel..
Enkel heeft hij die niet dus dat is totaal niet van toepassing. Bovendien doet hij niet wat hij moet doen. Zeker de prijs die hij gekost heeft. Bovendien waren veelal van die assists nog eens uit corners. Dat vind ik al helemaal niet bijzonder.
Loetje
 Loetje - maandag 13 februari 2017 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 14:54 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat het rendement van Ziyech het probleem niet is. Dat is wel voor elkaar, zeker op een middenveld waar het scorend vermogen toch al dik in orde is. Hij brengt alleen niet de creativiteit waar we op hoopten. Hij is te weinig die onnavolgbare middenvelder die met een sublieme pass iemand vrij kan zetten voor de goal.

Dat lomt natuurlijk deela doordat ploegen gewoon anders spelen tegen Ajax als tegen bijvoorbeeld Twente. Je kan Ziyech alleen niet ontslaan van die beoordeling. Hij is per slot van rekening gehaald voor creativiteit.
Helemaal met je eens en je formuleert eigenlijk wat ik zeg. Vanuit die creativiteit moeten kansen ontstaan en dat zie ik veel te weinig.
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2017 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 14:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Enkel heeft hij die niet dus dat is totaal niet van toepassing. Bovendien doet hij niet wat hij moet doen. Zeker de prijs die hij gekost heeft. Bovendien waren veelal van die assists nog eens uit corners. Dat vind ik al helemaal niet bijzonder.
Hoezo niet van toepassing? Dat is namelijk gewoon het doortrekken van zijn huidige gemiddelde. En leuk dat je het niet bijzonder vindt, maar het zijn gewoon harde cijfers..

Maar zoals ik ook al aangaf, moet het voetballend bij hem ook echt nog een stuk beter, maar wat rendement betreft is het gewoon erg goed en zijne r weinig middenvelders met een hoger rendement..
Loetje
 Loetje - maandag 13 februari 2017 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 15:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo niet van toepassing? Dat is namelijk gewoon het doortrekken van zijn huidige gemiddelde. En leuk dat je het niet bijzonder vindt, maar het zijn gewoon harde cijfers..

Maar zoals ik ook al aangaf, moet het voetballend bij hem ook echt nog een stuk beter, maar wat rendement betreft is het gewoon erg goed en zijne r weinig middenvelders met een hoger rendement..
Harde cijfers zijn het als het daadwerkelijk gebeurd en dat is het bij lang en na nog niet. Bovendien brengt hij zoals gezegd, en zoals Eide heel sterk argumenteren, niet waarvoor hij gehaald is.
guusje
 guusje - maandag 13 februari 2017 - 16:06   quote  deeplink  
Maar als de voorhoede er gewoon 50 inschiet per seizoen en we/ze kampioen worden, hoor je toch niemand over rendement, creativiteit of bal-afpak-vermogen van een middenvelder.............. Wil maar zeggen dat het falen van een voorhoede wordt botgevierd op middenvelders.
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2017 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 15:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Harde cijfers zijn het als het daadwerkelijk gebeurd en dat is het bij lang en na nog niet. Bovendien brengt hij zoals gezegd, en zoals Eide heel sterk argumenteren, niet waarvoor hij gehaald is.
Huh? Het is zijn huidige gemiddelde, en dus zijn die cijfers gewoon actueel. En maar heel weinig middenvelders met een beter rendement.

Overigens is hij daar wel degelijk voor gehaald..

Overigens hebben wij over zijn voetballende kwaliteiten dezelfde mening.

We zijn het enkel niet eens over zijn rendement..
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2017 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 16:06 schreef guusje het volgende:
Maar als de voorhoede er gewoon 50 inschiet per seizoen en we/ze kampioen worden, hoor je toch niemand over rendement, creativiteit of bal-afpak-vermogen van een middenvelder.............. Wil maar zeggen dat het falen van een voorhoede wordt botgevierd op middenvelders.
Dat ben ik totaal niet met je eens. Je kan de kwaliteit van een heel elftal niet ophangen enkel en alleen ophangen aan het wel of niet presteren van je voorhoede..
Eide
 Eide - maandag 13 februari 2017 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 16:06 schreef guusje het volgende:
Maar als de voorhoede er gewoon 50 inschiet per seizoen en we/ze kampioen worden, hoor je toch niemand over rendement, creativiteit of bal-afpak-vermogen van een middenvelder.............. Wil maar zeggen dat het falen van een voorhoede wordt botgevierd op middenvelders.
Ik ben dit deels met je eens. Met name de vleugels stellen teleur waardoor er heel veel afhangt van de middenvelders. Tegelijkertijd zijn die middenvelders wel te weinig in staat tempo en creativiteit te genereren. Kijk maar hoe vaak Ajax het al heeft moeten hebben van dode spelmomenten.

Ook Bosz heeft de sleutel nog niet gevonden van hetzelfde probleem waar FdB de laatste twee seizoenen mee kampte. Het is onder Bosz attractiever, maar ook minder productief. Netto staat Ajax er niet beter voor...

Ik denk dat het te simplistisch is om een bepaalde linie, speler of tactiek daarvan de schuld te geven. Wel zijn bepaalde spelers gewoon niet in goede doen of brengen ze niet waar we op hopen. Dat is vervelend, zeker als het creatieve jongens betreft.
nummer10
 nummer10 - maandag 13 februari 2017 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 16:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ben ik totaal niet met je eens. Je kan de kwaliteit van een heel elftal niet ophangen enkel en alleen ophangen aan het wel of niet presteren van je voorhoede..
maar je kan de voorhoede wel kwalijk nemen, met name younes, dat ze totaal niet diep gaan en ziyech de ballen kan geven zoals bij twente.. dieptepasses en mooie steekballen.. daarbij vervuld hij nu ook een andere rol..
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2017 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 17:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar je kan de voorhoede wel kwalijk nemen, met name younes, dat ze totaal niet diep gaan en ziyech de ballen kan geven zoals bij twente.. dieptepasses en mooie steekballen.. daarbij vervuld hij nu ook een andere rol..
Er zit zat diepgang in bijvoorbeeld Dolberg, Traore, Kluivert, ook Ghazi had diepgang zat.. Dat lift echt niet alleen aan de voorhoede dat die passes er niet komen, dat ligt ook aan het gebrek aan kwaliteit in de kleine ruimte bij Zyech, iets waar bijvoorbeeld Loetje en ikzelf al voor hadden gewaarschuwd..

Oja, iets waar geen enkele analist over sprak voor zijn komst, je weet wel, die analisten die je zo serieus neemt..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 13 februari 2017 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 09:16 schreef Eide het volgende:
Ik vond Younes vorig jaar echt prima. Hij kwam toen ook vaker buitenom. Ik heb nog verschillende passeeracties van Younes op de achterlijn voor ogen waarmee hij iets bracht dat Ajax verder niet heeft. Dit jaar is het een gevecht met zichzelf. Hij passeert nog altijd best makkelijk maar het rendement is gewoon diep ondermaats. Dat knaagt en dat merk je aan alles. Er zit geen enkel vertrouwen in. Die steekpass van Frenkie de Jong was er vorig jaar altijd in gegaan bij Younes, nu kansloos naast.

Younes is echt wel een goede voetballer. Een doelgerichte moderne vleugelaanvaller die makkelijk passeert in de kleine ruimte maar het loopt niet. Ik weet ook niet hoe je hem weer aan de praat krijgt. Wat moet je doen als een speler al 7 maanden niet presteert?

Neres lijkt, zodra hij beschikbaar en speelgerechtigd is, een logische keuze op links.
Inderdaad 7 maanden is gewoon te lang. Dan kun je een Neres of Kluivert,Cerny makkelijkergaan brengen. Zijn rendement is gewoon te laag. Zowel doelpunten als assists te matig.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 13 februari 2017 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 12:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan nog blijf ik bij mijn mening omgebracht Ziyech. Onze meningen hoeven immers niet gelijk te zijn. Ik vind hem enorm, maar dan ook echt enorm tegenvallen. Als je goed kijkt zie je dat hij als eerste enorm vaak belangrijk balverlies lijdt en daar een kans voor de tegenstander uit komt. Ten tweede, hij verzuipt (waar jij en ik ook bang voor waren), met grote regelmaat in de kleine ruimte. Ten derde, hij buiten die paar goals en assists zet hij zelden een speler voor de keeper (toevallig gisteren een keer, maar de momenten zijn sporadisch) en ook de voorassist komt zelden of nooit.

Hij moet echt veel en veel meer brengen.

De manier hoe die er trouwens bij loopt bevalt me ook niet en loopt het niet, speelt meneer geen bal meer af.

Nee, ik vind hem heel erg tegenvallen vooralsnog. Wat een ander daar ook van mag vinden.
Klaassen brengt niet meer dan hem hoor.. Vergeet niet dat dit pas zijn eerste seizoen bij Ajax is. Hij is nog niet de Ziyech die aan het vlammen was bij Twente maar vind hem qua rendement prima.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2017 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 13 februari 2017 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 15:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo niet van toepassing? Dat is namelijk gewoon het doortrekken van zijn huidige gemiddelde. En leuk dat je het niet bijzonder vindt, maar het zijn gewoon harde cijfers..

Maar zoals ik ook al aangaf, moet het voetballend bij hem ook echt nog een stuk beter, maar wat rendement betreft is het gewoon erg goed en zijne r weinig middenvelders met een hoger rendement..
Eens
Loetje
 Loetje - maandag 13 februari 2017 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 16:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Huh? Het is zijn huidige gemiddelde, en dus zijn die cijfers gewoon actueel. En maar heel weinig middenvelders met een beter rendement.

Overigens is hij daar wel degelijk voor gehaald..

Overigens hebben wij over zijn voetballende kwaliteiten dezelfde mening.

We zijn het enkel niet eens over zijn rendement..
Ik doel in dit geval op de cijfers die jij voorspeld aan het einde van het seizoen. Dit moet natuurlijk nog blijken. Bovendien komen de assists vrijwel allemaal uit corners. Dit zijn ook assists maar gewoon niet wat Ajax nou zo belangrijk vond.

Bovendien hebben jij, ik en Warrior het gehad over de kleine ruimte. We waren er bang voor en daar zakt hij inderdaad door het ijs. Bij Ajax heeft hij veel minder ruimte dan bij FC Twente
Loetje
 Loetje - maandag 13 februari 2017 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 20:04 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klaassen brengt niet meer dan hem hoor.. Vergeet niet dat dit pas zijn eerste seizoen bij Ajax is. Hij is nog niet de Ziyech die aan het vlammen was bij Twente maar vind hem qua rendement prima.
Klaassen en Ziyech zijn totaal andere spelers. Klaassen is de man van het druk zetten en degene die ruimte maakt voor bijvoorbeeld een Dolberg. Dat doet hij ook dus ik ben over hem niet meer dan tevreden.

Ziyech vlamt nog geen klein beetje, echt aan het worstelen met zichzelf.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 13 februari 2017 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 22:42 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik doel in dit geval op de cijfers die jij voorspeld aan het einde van het seizoen. Dit moet natuurlijk nog blijken. Bovendien komen de assists vrijwel allemaal uit corners. Dit zijn ook assists maar gewoon niet wat Ajax nou zo belangrijk vond.

Bovendien hebben jij, ik en Warrior het gehad over de kleine ruimte. We waren er bang voor en daar zakt hij inderdaad door het ijs. Bij Ajax heeft hij veel minder ruimte dan bij FC Twente
Dat kleine ruimte verhaal geldt voor veel spelers die vanuit een ander elftal in de Nederlandse competitie binnenkomen bij Ajax. Larsson is daar ook weer een voorbeeld van. Iedereen roept dat hij bij Ajax past, maar mensen vergeten dat daar meer voor nodig is dan een beetje leuk kunnen ballen bij een middenmoter in Nederland. Bij Ziyech is dit ook het geval.

Eigenlijk komen we dan gelijk bij een andere speler die veel minder ruimte krijgt dan vorig seizoen. Zijn naam is .............. jawel Younes. Tegenstanders kennen nu zijn kwaliteiten en ipv 1 krijgt hij nu meermaals te maken met 2 tegenstanders. Hierdoor wordt het voor Younes lastiger bewegen. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit de enige reden is voor zijn slechte spel maar wel een onderdeel. Kijk eens naar de jonge Kluivert. Stoof in de eerste 2 wedstrijden vaak zijn tegenstander voorbij omdat hij onbekend was. In de wedstrijd dat hij in de basis mocht starten werd het al een stuk moeilijker omdat tegenstanders hem inmiddels kennen.

Om eigenlijk een lang verhaal kort te maken, elke speler is geschikt voor clubs in Nederland, maar niet elke speler is geschikt voor Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 13 februari 2017 - 23:10   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2017 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 februari 2017 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 23:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat kleine ruimte verhaal geldt voor veel spelers die vanuit een ander elftal in de Nederlandse competitie binnenkomen bij Ajax. Larsson is daar ook weer een voorbeeld van. Iedereen roept dat hij bij Ajax past, maar mensen vergeten dat daar meer voor nodig is dan een beetje leuk kunnen ballen bij een middenmoter in Nederland. Bij Ziyech is dit ook het geval.

Eigenlijk komen we dan gelijk bij een andere speler die veel minder ruimte krijgt dan vorig seizoen. Zijn naam is .............. jawel Younes. Tegenstanders kennen nu zijn kwaliteiten en ipv 1 krijgt hij nu meermaals te maken met 2 tegenstanders. Hierdoor wordt het voor Younes lastiger bewegen. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit de enige reden is voor zijn slechte spel maar wel een onderdeel. Kijk eens naar de jonge Kluivert. Stoof in de eerste 2 wedstrijden vaak zijn tegenstander voorbij omdat hij onbekend was. In de wedstrijd dat hij in de basis mocht starten werd het al een stuk moeilijker omdat tegenstanders hem inmiddels kennen.

Om eigenlijk een lang verhaal kort te maken, elke speler is geschikt voor clubs in Nederland, maar niet elke speler is geschikt voor Ajax.
klopt ! en denk indd dat dit ook de reden is dat ziyech nog niet zo speelt als bij twente.. en tegenstanders graven zich in... en dan nog zoon rendememt... zo slecht nog niet dacht ik..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 februari 2017 door nummer10 --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 februari 2017 - 07:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 22:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klaassen en Ziyech zijn totaal andere spelers. Klaassen is de man van het druk zetten en degene die ruimte maakt voor bijvoorbeeld een Dolberg. Dat doet hij ook dus ik ben over hem niet meer dan tevreden.

Ziyech vlamt nog geen klein beetje, echt aan het worstelen met zichzelf.
Misschien totaal anders maar jij beoordeeld Klaassen als goed met wat hij doet en moet doen. Ziyech is deels gehaald voor doelpunten en assists dat gaat prima. Vind hem ook nog niet de oude hoor het zal nog even wennen en aanpassen zijn. Voor zijn eerste seizoen is het echt niet slecht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 februari 2017 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 februari 2017 - 07:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 23:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat kleine ruimte verhaal geldt voor veel spelers die vanuit een ander elftal in de Nederlandse competitie binnenkomen bij Ajax. Larsson is daar ook weer een voorbeeld van. Iedereen roept dat hij bij Ajax past, maar mensen vergeten dat daar meer voor nodig is dan een beetje leuk kunnen ballen bij een middenmoter in Nederland. Bij Ziyech is dit ook het geval.

Eigenlijk komen we dan gelijk bij een andere speler die veel minder ruimte krijgt dan vorig seizoen. Zijn naam is .............. jawel Younes. Tegenstanders kennen nu zijn kwaliteiten en ipv 1 krijgt hij nu meermaals te maken met 2 tegenstanders. Hierdoor wordt het voor Younes lastiger bewegen. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit de enige reden is voor zijn slechte spel maar wel een onderdeel. Kijk eens naar de jonge Kluivert. Stoof in de eerste 2 wedstrijden vaak zijn tegenstander voorbij omdat hij onbekend was. In de wedstrijd dat hij in de basis mocht starten werd het al een stuk moeilijker omdat tegenstanders hem inmiddels kennen.

Om eigenlijk een lang verhaal kort te maken, elke speler is geschikt voor clubs in Nederland, maar niet elke speler is geschikt voor Ajax.
Dolberg idem dito. Echt goede spelers kunnen de overstap wel maken hoor kijk naar Huntelaar, Suarez enz. Ziyech afschrijven is echt nog veel te vroeg. Kwaliteit komt echt nog wel bovendrijven.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 februari 2017 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 07:28 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Misschien totaal anders maar jij beoordeeld Klaassen als goed met wat hij doet en moet doen. Ziyech is deels gehaald voor doelpunten en assists dat gaat prima. Vind hem ook nog niet de oude hoor het zal nog even wennen en aanpassen zijn. Voor zijn eerste seizoen is het echt niet slecht.
Klaassen is ook gewoon een man van zonder bal en daar is hij vrijwel wekelijks goed in. Stats van Ziyech kunnen aardig zijn. Maar als je het over een vertekend beeld zou hebben is hij het beste voorbeeld
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2017 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 00:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt ! en denk indd dat dit ook de reden is dat ziyech nog niet zo speelt als bij twente.. en tegenstanders graven zich in... en dan nog zoon rendememt... zo slecht nog niet dacht ik..
Rendement prima, voetballend gewoon heel matig. Zet amper mensen voor de goal waar Klaassen daar en Schone daar wel vaak bij betrokken zijn. Je gaat ook amper op de banken staan voor zijn acties terwijl dat iets is waar hij juist om geroemd werd..

Zoals ik al eerder aangaf, die analisten moet je niet zo serieus nemen, die hoor je namelijk nooit over dat soort essentiele zaken..

En ja daar hoorde je hier wel een aantal mensen al twijfels over uitspreken..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 14 februari 2017 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 15:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Harde cijfers zijn het als het daadwerkelijk gebeurd en dat is het bij lang en na nog niet. Bovendien brengt hij zoals gezegd, en zoals Eide heel sterk argumenteren, niet waarvoor hij gehaald is.
IK vind de meeste Ajacieden/Nederlanders echt veel te veeleisend. Zeiken als Dolberg even niet een doelpunt maakt. Over het algemeen wint Ajax bijna alles, niet altijd met klinkende cijfers, maar ze winnen wel en nog is het niet goed. Younes is al een tijd uit vorm en die moet je vervangen voor Kluivert. Ook al vond ik Younes welk in de Euopaleague heel goed spelen.
Ziech maakte foutjes, maar kom op hij is wel extreem belangrijk voor Ajax met zijn creativiteit.

Hij is gehaald voor meer creativiteit en daar zorgt hij zeker voor. Hij kan een wedstrijd openenbreken/beslissen met een actie. Hij moet nu ook meer doen (druk zetten/meeverdedigen) dan bij Twente en dat heeft natuurlijk invloed op zijn spel bij Ajax. Hij is van 8km naar 11 km per wedstrijd gegaan.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 14 februari 2017 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 10:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf, die analisten moet je niet zo serieus nemen, die hoor je namelijk nooit over dat soort essentiele zaken..

En ja daar hoorde je hier wel een aantal mensen al twijfels over uitspreken..
Ik neem al die analisten niet serieus, want al dat commentaar is echt van het niveau van een b-categorie of misschien zelfs c-categorie. Ik mis mensen als Cruijff wat dat betreft. Zelfde vind ik van Voetbal inside, alleen maar zeiken hoe slecht iedereen is, terwijl ze zelf helemaal niets bereikt hebben op voetbalgebied.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 februari 2017 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 13:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

IK vind de meeste Ajacieden/Nederlanders echt veel te veeleisend. Zeiken als Dolberg even niet een doelpunt maakt. Over het algemeen wint Ajax bijna alles, niet altijd met klinkende cijfers, maar ze winnen wel en nog is het niet goed. Younes is al een tijd uit vorm en die moet je vervangen voor Kluivert. Ook al vond ik Younes welk in de Euopaleague heel goed spelen.
Ziech maakte foutjes, maar kom op hij is wel extreem belangrijk voor Ajax met zijn creativiteit.

Hij is gehaald voor meer creativiteit en daar zorgt hij zeker voor. Hij kan een wedstrijd openenbreken/beslissen met een actie. Hij moet nu ook meer doen (druk zetten/meeverdedigen) dan bij Twente en dat heeft natuurlijk invloed op zijn spel bij Ajax. Hij is van 8km naar 11 km per wedstrijd gegaan.
Het hangt er geheel vanaf als het gaat om veeleisend. Ziyech is gehaald voor creativiteit waarvan jij suggereert dat hij dat brengt. Het probleem is dat dat dus niet gebeurd. Hij zet niemand voor de keeper, althans, vrijwel niemand en veroorzaakt meer tegenaanvallen dan kansen. De assists komen uit dode spelmomenten dus met de prijs die hij gekost heeft mag en moet je meer verwachten.

Nu komt Neres zo voor 12 miljoen (exc bonussen) hierheen. Nu speelt hij het komend half jaar helemaal geen flikker klaar, dan ga je toch al wat twijfels krijgen zonder hem trouwens af te schrijven hoor. Als je dit betaald moet je zoals Overmars ook zei, er meteen kunnen staan en mag je op zijn minst wat verwachten. Al is het een beetje. Zo dus ook met Ziyech, hij heeft rendement maar op alles verder zo enorm tegen. Dan moet je dat gewoon kunnen benoemen. Ondanks de vele Ziyech geilers hier
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 februari 2017 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 10:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klaassen is ook gewoon een man van zonder bal en daar is hij vrijwel wekelijks goed in. Stats van Ziyech kunnen aardig zijn. Maar als je het over een vertekend beeld zou hebben is hij het beste voorbeeld
Tja dat vond ik van Millik ook.. Uiteindelijk dankzij zijn cijfers toch een flink bedrag ontvangen. Rendement telt toch aardig zwaar. Kijk ook maar naar Younes die speelt al langer bij Ajax en in de voorhoede en toch komt hij qua cijfers niet aan die van Ziyech.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 14 februari 2017 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 16:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het hangt er geheel vanaf als het gaat om veeleisend. Ziyech is gehaald voor creativiteit waarvan jij suggereert dat hij dat brengt. Het probleem is dat dat dus niet gebeurd. Hij zet niemand voor de keeper, althans, vrijwel niemand en veroorzaakt meer tegenaanvallen dan kansen. De assists komen uit dode spelmomenten dus met de prijs die hij gekost heeft mag en moet je meer verwachten.

Nu komt Neres zo voor 12 miljoen (exc bonussen) hierheen. Nu speelt hij het komend half jaar helemaal geen flikker klaar, dan ga je toch al wat twijfels krijgen zonder hem trouwens af te schrijven hoor. Als je dit betaald moet je zoals Overmars ook zei, er meteen kunnen staan en mag je op zijn minst wat verwachten. Al is het een beetje. Zo dus ook met Ziyech, hij heeft rendement maar op alles verder zo enorm tegen. Dan moet je dat gewoon kunnen benoemen. Ondanks de vele Ziyech geilers hier
creativiteit is niet alleen iemand voor het doel zetten, daarbij is hij niet alleen gehaald voor zijn creativiteit. Als dat wel het geval was is het wel veel geld voor een beetje creativiteit. Hij kan scoren, heeft een geweldige spelhervatting, is creatief en brengt daardoor iets extra's. Het is maar net hoe je naar hem kijkt. Daarbij had ik al aangeven dat hij iets meer moet doen vergeleken met zijn tijd bij Twente. Vergeet ook niet dat Ajax altijd tegen 10 verdedigers speelt en die dode spelmomenten cruciaal zijn.

Net als bij Dolberg, zet Dolberg bij Twente en hij scoort 40 doelpunten, vanwege de ruimte die hij krijgt. Niet voor niets scoort hij tegen Feijenoord, Celta etc.

Ik denk dat Neres wel direct inzetbaar is na dat toernooitje in zuid amerika, maar je hebt nu Traore, dus naar alle waarschijnlijkheid gaat die pas volgend seizoen echt spelen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 februari 2017 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 16:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het hangt er geheel vanaf als het gaat om veeleisend. Ziyech is gehaald voor creativiteit waarvan jij suggereert dat hij dat brengt. Het probleem is dat dat dus niet gebeurd. Hij zet niemand voor de keeper, althans, vrijwel niemand en veroorzaakt meer tegenaanvallen dan kansen. De assists komen uit dode spelmomenten dus met de prijs die hij gekost heeft mag en moet je meer verwachten.

Nu komt Neres zo voor 12 miljoen (exc bonussen) hierheen. Nu speelt hij het komend half jaar helemaal geen flikker klaar, dan ga je toch al wat twijfels krijgen zonder hem trouwens af te schrijven hoor. Als je dit betaald moet je zoals Overmars ook zei, er meteen kunnen staan en mag je op zijn minst wat verwachten. Al is het een beetje. Zo dus ook met Ziyech, hij heeft rendement maar op alles verder zo enorm tegen. Dan moet je dat gewoon kunnen benoemen. Ondanks de vele Ziyech geilers hier
Moet je meer verwachten? Misschien verwacht je teveel? Cijfers zijn goed blijkt ook uit dat we sinds Ziyech in het team hebben meer winnen en hij zat kansen creëert. Zijn cijfers zijn ook goed als je naar assists en goals kijkt. Zijn focus ligt meer op het team bij Ajax en gaat vaker voor de assist dan eigen succes. Die jongen komt van een kleinere club hoeveel bezwijken er niet onder de druk? Dan vind ik dat hij er wel staat. Het missen van de Afrika cup vreet/vrat ook aan hem.

Hij moet wennen aan de club, aan de kleinere ruimtes zoals iedereen altijd zegt is dat een grote stap. Hij is nog niet op zijn top van zijn kunnen maar toch prima cijfers. Iemand na een half jaar al afschrijven omdat hij nog niet helemaal zijn draai gevonden heeft is flauw.
En helemaal als je dan ook nog zegt assists uit corners tellen niet wees blij dat er nu iemand staat die ze goed neemt.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 februari 2017 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 17:50 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

creativiteit is niet alleen iemand voor het doel zetten, daarbij is hij niet alleen gehaald voor zijn creativiteit. Als dat wel het geval was is het wel veel geld voor een beetje creativiteit. Hij kan scoren, heeft een geweldige spelhervatting, is creatief en brengt daardoor iets extra's. Het is maar net hoe je naar hem kijkt. Daarbij had ik al aangeven dat hij iets meer moet doen vergeleken met zijn tijd bij Twente. Vergeet ook niet dat Ajax altijd tegen 10 verdedigers speelt en die dode spelmomenten cruciaal zijn.

Net als bij Dolberg, zet Dolberg bij Twente en hij scoort 40 doelpunten, vanwege de ruimte die hij krijgt. Niet voor niets scoort hij tegen Feijenoord, Celta etc.

Ik denk dat Neres wel direct inzetbaar is na dat toernooitje in zuid amerika, maar je hebt nu Traore, dus naar alle waarschijnlijkheid gaat die pas volgend seizoen echt spelen.
Ziyech kostte 12 sinds die in het elftal staat loopt het bij Ajax beter. Dan vind ik 12 voor iemand die volgend seizoen pas ingezet gaat worden veel geld. Maar aan de andere kant kun je hem nu laten wennen en is Younes ook wel aan een paar weekjes bank toe.
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2017 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 16:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het hangt er geheel vanaf als het gaat om veeleisend. Ziyech is gehaald voor creativiteit waarvan jij suggereert dat hij dat brengt. Het probleem is dat dat dus niet gebeurd. Hij zet niemand voor de keeper, althans, vrijwel niemand en veroorzaakt meer tegenaanvallen dan kansen. De assists komen uit dode spelmomenten dus met de prijs die hij gekost heeft mag en moet je meer verwachten.

Nu komt Neres zo voor 12 miljoen (exc bonussen) hierheen. Nu speelt hij het komend half jaar helemaal geen flikker klaar, dan ga je toch al wat twijfels krijgen zonder hem trouwens af te schrijven hoor. Als je dit betaald moet je zoals Overmars ook zei, er meteen kunnen staan en mag je op zijn minst wat verwachten. Al is het een beetje. Zo dus ook met Ziyech, hij heeft rendement maar op alles verder zo enorm tegen. Dan moet je dat gewoon kunnen benoemen. Ondanks de vele Ziyech geilers hier
Je weet dat ik totaal geen Zyech geiler ben, hoop dan ook dat je mij hier niet mee bedoelt..
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 februari 2017 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 17:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tja dat vond ik van Millik ook.. Uiteindelijk dankzij zijn cijfers toch een flink bedrag ontvangen. Rendement telt toch aardig zwaar. Kijk ook maar naar Younes die speelt al langer bij Ajax en in de voorhoede en toch komt hij qua cijfers niet aan die van Ziyech.
Alleen durf ik bij Milik te zeggen dat het voor 80% niet aan hem lag. Die gozer moest zo'n beetje iedere kans voor zichzelf creëren en kreeg amper fatsoenlijke ballen. 21 goals is dan absurd veel. En wat bleek, hij deed het tot aan zijn blessure wel heel goed bij Napoli. En dat komt omdat de aanvoer er daar wel is met Hamsik en Mertens.
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2017 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 16:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het hangt er geheel vanaf als het gaat om veeleisend. Ziyech is gehaald voor creativiteit waarvan jij suggereert dat hij dat brengt. Het probleem is dat dat dus niet gebeurd. Hij zet niemand voor de keeper, althans, vrijwel niemand en veroorzaakt meer tegenaanvallen dan kansen. De assists komen uit dode spelmomenten dus met de prijs die hij gekost heeft mag en moet je meer verwachten.

Nu komt Neres zo voor 12 miljoen (exc bonussen) hierheen. Nu speelt hij het komend half jaar helemaal geen flikker klaar, dan ga je toch al wat twijfels krijgen zonder hem trouwens af te schrijven hoor. Als je dit betaald moet je zoals Overmars ook zei, er meteen kunnen staan en mag je op zijn minst wat verwachten. Al is het een beetje. Zo dus ook met Ziyech, hij heeft rendement maar op alles verder zo enorm tegen. Dan moet je dat gewoon kunnen benoemen. Ondanks de vele Ziyech geilers hier
Kijk eens naar onderstaande link.

Ook op andere vlakken scoort hij echt beter dan dat je doet voorkomen..

Neem het creeeren van kansen, hij is de nummer 1 bij Ajax, de persoon die na hem komt is Klaassen en die zit op ongeveer 60% van wat Ziyech creert. Dat is gewoon veel.

Nogmaals, ook ik vindt dat ie aan de bal nog een stuk beter moet en kan, maar dan doel ik met name op de kleine ruimte en de steekpasses..

http://www.squawka.com/players/hakim-ziyech/stats#performance-score#ajax-(current)#dutch-eredivisie#9#season-2016/2017#642#all-matches#1-21#by-match

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 februari 2017 door remco k --
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 februari 2017 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 18:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Je weet dat ik totaal geen Zyech geiler ben, hoop dan ook dat je mij hier niet mee bedoelt..
Nee maar jij weet ook heel goed wie ik allemaal wel bedoel. Want jij denkt in principe hetzelfde als ik.
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2017 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 18:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nee maar jij weet ook heel goed wie ik allemaal wel bedoel. Want jij denkt in principe hetzelfde als ik.
Dat klopt.. Enige is dat ik vind dat je wat gemakkelijk aan de statistieken voorbij gaat..
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 februari 2017 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 18:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Kijk eens naar onderstaande link.

Ook op andere vlakken scoort hij echt beter dan dat je doet voorkomen..

Neem het creeeren van kansen, hij is de nummer 1 bij Ajax, de persoon die na hem komt is Klaassen en die zit op ongeveer 60% van wat Ziyech creert. Dat is gewoon veel.

Nogmaals, ook ik vindt dat ie aan de bal nog een stuk beter moet en kan, maar dan doel ik met name op de kleine ruimte en de steekpasses..

http://www.squawka.com/players/hakim-ziyech/stats#performance-score#ajax-(current)#dutch-eredivisie#9#season-2016/2017#642#all-matches#1-21#by-match
Ik zag een statistiek op Showtime van Ziyech eergisteren en daar zag ik inderdaad de kansen die hij creëert. Maar toch komen deze veelal uit dode spelmomenten en die van Klaassen echt uit voetbal. Ik verwacht dat van hem gewoon veel meer. En die steekpass waar jij op doelt is wat ik bedoel dat hij meer tot assists vanuit het veld moet komen en niet enkel uit dode spelmomenten
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 februari 2017 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 18:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt.. Enige is dat ik vind dat je wat gemakkelijk aan de statistieken voorbij gaat..
Integendeel. Maar ik kan zelfs een passingzuiverheid hebben van 100% als ik bij wijze van enkel risicoloze ballen geef. Snap je wat ik hiermee bedoel?

Ik kan 20 corners panklaar op jou hoofd leggen en jij kopt alles raak maar in het veld doe ik dar zelden. Dat kan toch gewoon... Ik zeg nergens ook dat hij slecht is, maar wel dat ik hem enorm vind tegenvallen.
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2017 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 18:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zag een statistiek op Showtime van Ziyech eergisteren en daar zag ik inderdaad de kansen die hij creëert. Maar toch komen deze veelal uit dode spelmomenten en die van Klaassen echt uit voetbal. Ik verwacht dat van hem gewoon veel meer. En die steekpass waar jij op doelt is wat ik bedoel dat hij meer tot assists vanuit het veld moet komen en niet enkel uit dode spelmomenten
van de 63 komt nog niet de helft uit die dode spelmomenten, dus het moet veel beter zijn dan dat jij hier aangeeft.

Overigens iets dat mij ook minder is opgevallen dan dat dit verschil aangeeft.

Hij creert er namelijk ook ruim 15 meer dan wie dan ook in de eredivisie..
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2017 - 18:15   quote  deeplink  
http://www.squawka.com/players/lasse-schone/stats#avg.-duels-won#ajax-(current)#dutch-eredivisie#9#season-2016/2017#642#all-matches#1-21#type

Deze is ook wel grappig, het geeft namelijk de defensieve zwakte van Ajax weer op 6..
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2017 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 18:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

Integendeel. Maar ik kan zelfs een passingzuiverheid hebben van 100% als ik bij wijze van enkel risicoloze ballen geef. Snap je wat ik hiermee bedoel?

Ik kan 20 corners panklaar op jou hoofd leggen en jij kopt alles raak maar in het veld doe ik dar zelden. Dat kan toch gewoon... Ik zeg nergens ook dat hij slecht is, maar wel dat ik hem enorm vind tegenvallen.
Ik begrijp prima wat je bedoelt, dat is juist waar ik naar kijk..

Zyech bijvoorbeeld lijdt iets meer balverlies dan andere middenvelders, maar ruim 80% van zijn passes zijn vooruit en veelal risico vol..

Het tegenvallen ben ik het ook mee eens..

Ik denk alleen dat nu ik dit soort statistieken bekijk, dat hij misschien juist wel gewoon prima speelt, maar minder opvallend doordat er meer andere goede spelers om hem heen lopen..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 februari 2017 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 18:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Alleen durf ik bij Milik te zeggen dat het voor 80% niet aan hem lag. Die gozer moest zo'n beetje iedere kans voor zichzelf creëren en kreeg amper fatsoenlijke ballen. 21 goals is dan absurd veel. En wat bleek, hij deed het tot aan zijn blessure wel heel goed bij Napoli. En dat komt omdat de aanvoer er daar wel is met Hamsik en Mertens.
Klopt maar Ziyech zijn kracht ligt toch ook in spelers bedienen? Younes komt altijd in de bal, Dolberg een vorm dip dan ligt het toch ook niet aan Ziyech dat hij niet in zijn kracht kan komen? Traoré is ook niet echt weg te sturen en Kluivert ging het redelijk.

En ik sluit me er bij aan hoor dat hij nog niet top is maar hij is gewoon nuttiger dan bv. Bazoer en Gudelj hadden geweest en daar heb je 18 voor terug gehad. Ik vind hem een verbetering en gezien de resultaten voor Ziyech en na Ziyech bewijst het dit ook gewoon.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 februari 2017 - 20:36   quote  deeplink  
https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/100122/statistieken-ziyech-goud-waard-voor-ajax#Ha1E5Uzqc4BJHV6u.97
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 14 februari 2017 - 22:13   quote  deeplink  
En Bosz lijdt ook gezichtsverlies! Wat een hypocriet is dat!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 15 februari 2017 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 22:13 schreef Ajax Warrior het volgende:
En Bosz lijdt ook gezichtsverlies! Wat een hypocriet is dat!
Waarom?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 16 februari 2017 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 18:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zag een statistiek op Showtime van Ziyech eergisteren en daar zag ik inderdaad de kansen die hij creëert. Maar toch komen deze veelal uit dode spelmomenten en die van Klaassen echt uit voetbal. Ik verwacht dat van hem gewoon veel meer. En die steekpass waar jij op doelt is wat ik bedoel dat hij meer tot assists vanuit het veld moet komen en niet enkel uit dode spelmomenten
https://www.ajaxlife.nl/updates/cijfers-schone-bewijzen-het-gelijk-van-bosz

Kijk hier ook eens naar de statistieken van Ziyech dan kun je er echt niet omheen dat hij er gewoon staat. Ondanks dat hij een andere rol heeft dan bij Twente. Vind ik hem zelf al in zijn beste doen nee.
Brandje
 Brandje - donderdag 16 februari 2017 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 18:15 schreef remco k het volgende:
http://www.squawka.com/players/lasse-schone/stats#avg.-duels-won#ajax-(current)#dutch-eredivisie#9#season-2016/2017#642#all-matches#1-21#type

Deze is ook wel grappig, het geeft namelijk de defensieve zwakte van Ajax weer op 6..
Leg eens uit wat er staat. Ben blauw en geen zin om te lezen hahaha. Staat er zoiets wat wij beiden al vinden van Lasse op zes?
Brandje
 Brandje - donderdag 16 februari 2017 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 18:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begrijp prima wat je bedoelt, dat is juist waar ik naar kijk..

Zyech bijvoorbeeld lijdt iets meer balverlies dan andere middenvelders, maar ruim 80% van zijn passes zijn vooruit en veelal risico vol..

Het tegenvallen ben ik het ook mee eens..

Ik denk alleen dat nu ik dit soort statistieken bekijk, dat hij misschien juist wel gewoon prima speelt, maar minder opvallend doordat er meer andere goede spelers om hem heen lopen..
Verwachten we niet teveel van Ziyech. Ja hij kostte een hoop geld maar welde speler/aankoop die we de laatste jaren en eigenlijk altijd heeft zich zo goed aangepast als Ziyech? Vergeet niet dat hij amper een half jaar bij ons is en al vaak beslissend is geweest. Denk ook nog eens het gezeur met de Afrika Cup.
Nee we mogen heel blij zijn met Hakim en heeft zich prima aangepast.
remco k
 remco k - donderdag 16 februari 2017 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2017 - 21:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Leg eens uit wat er staat. Ben blauw en geen zin om te lezen hahaha. Staat er zoiets wat wij beiden al vinden van Lasse op zes?
Jup.
remco k
 remco k - donderdag 16 februari 2017 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2017 - 21:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Verwachten we niet teveel van Ziyech. Ja hij kostte een hoop geld maar welde speler/aankoop die we de laatste jaren en eigenlijk altijd heeft zich zo goed aangepast als Ziyech? Vergeet niet dat hij amper een half jaar bij ons is en al vaak beslissend is geweest. Denk ook nog eens het gezeur met de Afrika Cup.
Nee we mogen heel blij zijn met Hakim en heeft zich prima aangepast.
Ik neem het hem ook nog niet kwalijk hoor en de k dat ie echt wel kan slagen bij Ajax.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 17 februari 2017 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2017 - 21:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Verwachten we niet teveel van Ziyech. Ja hij kostte een hoop geld maar welde speler/aankoop die we de laatste jaren en eigenlijk altijd heeft zich zo goed aangepast als Ziyech? Vergeet niet dat hij amper een half jaar bij ons is en al vaak beslissend is geweest. Denk ook nog eens het gezeur met de Afrika Cup.
Nee we mogen heel blij zijn met Hakim en heeft zich prima aangepast.
En vooral hij kan alleen nog maar beter worden als hij zijn draai echt vind.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5128
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - Sparta (12 februari 2017, 14:30 uur)









0.0088589