BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax treft Deense opponent. Kopenhagen de tegenstander!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - vrijdag 24 februari 2017 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 februari 2017 - 18:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Helaas werd het weer duidelijk dat je met Schöne in verdedigend opzicht de oorlog niet wint.
Met onze buitenspelers helaas ook niet.
Klopt, maar voetballend wel. Maar als we onder druk staan is hij niet de ideale nummer 6..
JOOD
 JOOD - vrijdag 24 februari 2017 - 20:57   quote  deeplink  
Misschien wel goed dat we hier een makkelijke loting hebben. Kans is groter dat je doorgaat naar de kwartfinales. Kwartfinale van de Europa League had Klaassen wel meegelopen denk ik, je hoeft je ploeg dan in ieder geval niet te motiveren. Underdog zijn is dan prima.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 februari 2017 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 februari 2017 - 20:54 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt, maar voetballend wel. Maar als we onder druk staan is hij niet de ideale nummer 6..
Zo zien de meeste het wel hier. En klopt ook wel. Voetballend tegen mindere teams of onder lichte druk uit voetballen kan hij prima. Zodra her op fysieke duels aankomt geeft hij niet thuis. Zijn snelheid was op rechtsbuiten ook al een probleem vond ik toendertijd. Een 6 moet in mijn ogen ook controle houden alleen een 6 die kan voetballen en verdedigen zijn er bijna niet op de Nederlandse velden. Anita vond ik wel sterk op die positie en Blind ook wel.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 februari 2017 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 februari 2017 - 20:57 schreef JOOD het volgende:
Misschien wel goed dat we hier een makkelijke loting hebben. Kans is groter dat je doorgaat naar de kwartfinales. Kwartfinale van de Europa League had Klaassen wel meegelopen denk ik, je hoeft je ploeg dan in ieder geval niet te motiveren. Underdog zijn is dan prima.
Makkelijk niet hoor. Had laatst een bruiloft daar was ook een Deen die was er van overtuigd dat het niet goed gaat met de Nederlandse clubs (ook Ajax) en zei toen al dat Kopenhagen sterker was. Erg gerust ben ik er dan ook niet op. Ajax en het Nederlands voetbal hebben te lang stil gestaan. Jammer maar waar zelfs een Legia uit Polen is al een horde.

Rapid Wien en die ander Champions League voorrondes komen we al niet meer door.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 februari 2017 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 februari 2017 - 19:27 schreef Brandje het volgende:

[..]

Cijfers zijn goed maar we hebben dit seizoen nog geem enkele wedstrijd het middenveld in handen gehad. Ik blijf zeggen dat ondanks de cijfers dit middenveld totaal niet in balans is. Klaassen en Ziyech werken zich kapot in dit systeem. Terwijl dat juist de mensen moeten zijn die andere beter latem spelen. Verdedigend met Schone op zes is vragen om problemen. Dat zag je gisteren en ook de wedstrijd in Polen is Lasse de zwakste schakel en Klaassen en Ziyech spelen in mijn ogen veel te veel in dienst van hem. Maw ze moetek zijn gaten dicht lopen en zeker bij Ziyech gaat dat ten koste van zijn spel. Eem cvm moet in dienst van de aanvallende middenvelders spelen en niet andersom
Inderdaad. Ziyech loopt bij Ajax 2 tot 3 kilometer meer per wedstrijd dan kan hij niet in zijn ktachtig komen. Krijgt bijna geen Schot meer op doel ook. Kost aanpassing vermogen.
Komt mede door de 6 positie dat geloof ik ook wel. Wat ik wel mooi vond om te zien in dat het team wel hard werkt voor elkaar Traore maakt zelfs een overtreding als linksback.
remco k
 remco k - zaterdag 25 februari 2017 - 10:52   quote  deeplink  
Men werkt zeker heel erg hard en ieder begin van de wedstrijd oogt het ook lekker fris. Toch denk ik dat Bosz te vaak te laat wisselt want het elftal begint echt steeds vermoeider te ogen.
JOOD
 JOOD - zaterdag 25 februari 2017 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 08:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zo zien de meeste het wel hier. En klopt ook wel. Voetballend tegen mindere teams of onder lichte druk uit voetballen kan hij prima. Zodra her op fysieke duels aankomt geeft hij niet thuis. Zijn snelheid was op rechtsbuiten ook al een probleem vond ik toendertijd. Een 6 moet in mijn ogen ook controle houden alleen een 6 die kan voetballen en verdedigen zijn er bijna niet op de Nederlandse velden. Anita vond ik wel sterk op die positie en Blind ook wel.
Denk dat Riedewald het ook kan.
JOOD
 JOOD - zaterdag 25 februari 2017 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 08:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Makkelijk niet hoor. Had laatst een bruiloft daar was ook een Deen die was er van overtuigd dat het niet goed gaat met de Nederlandse clubs (ook Ajax) en zei toen al dat Kopenhagen sterker was. Erg gerust ben ik er dan ook niet op. Ajax en het Nederlands voetbal hebben te lang stil gestaan. Jammer maar waar zelfs een Legia uit Polen is al een horde.

Rapid Wien en die ander Champions League voorrondes komen we al niet meer door.
De loting had niet gunstiger kunnen zijn. De wedstrijd daarentegen zal moeilijk zijn. Al verwacht ik wel dat we door kunnen, mits we beter spelen dan afgelopen week
JOOD
 JOOD - zaterdag 25 februari 2017 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 10:52 schreef remco k het volgende:
Men werkt zeker heel erg hard en ieder begin van de wedstrijd oogt het ook lekker fris. Toch denk ik dat Bosz te vaak te laat wisselt want het elftal begint echt steeds vermoeider te ogen.
Klopt, af en toe 1 basisspeler 90 minuten rust geven is ook prima hoor. Selectie is breed genoeg om bijvoorbeeld Ziyech een wedstrijd rust te gunnen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 februari 2017 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 10:52 schreef remco k het volgende:
Men werkt zeker heel erg hard en ieder begin van de wedstrijd oogt het ook lekker fris. Toch denk ik dat Bosz te vaak te laat wisselt want het elftal begint echt steeds vermoeider te ogen.
Toch wisselt hij vermoeide(minder spelende) jongens sneller laatste tijd. Ziyech, Traore bv. Na een uurtje.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 februari 2017 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 11:08 schreef JOOD het volgende:

[..]

Denk dat Riedewald het ook kan.
Geen idee of dat het daar beter van wordt, verdedigend waarschijnlijk wel.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 februari 2017 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 11:11 schreef JOOD het volgende:

[..]

De loting had niet gunstiger kunnen zijn. De wedstrijd daarentegen zal moeilijk zijn. Al verwacht ik wel dat we door kunnen, mits we beter spelen dan afgelopen week
Hoe moet ik dat zien?
p111
 p111 - zaterdag 25 februari 2017 - 11:53   quote  deeplink  
Dat had hij ook met Schone moeten doen afgelopen donderdag,ik ben het eens met jullie dat hij veels te laat wisselt.Ook Sanches zat er het laatste kwartier door heen,deze gozer heeft al maanden door gevoetbald daar moet je als trainer wel op letten.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 februari 2017 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 11:53 schreef p111 het volgende:
Dat had hij ook met Schone moeten doen afgelopen donderdag,ik ben het eens met jullie dat hij veels te laat wisselt.Ook Sanches zat er het laatste kwartier door heen,deze gozer heeft al maanden door gevoetbald daar moet je als trainer wel op letten.
Ja lastig omdat het je ook kwaliteit kost als je bepaalde spelers wisselt. Sanches en Veltman schorsing Europees kunne ze ff bijkomen. Riedewald was donderdag ook helemaal kapot (logisch zonder ritme). Toch vechten ze wel voor elkaar mooi om te zien.
Eide
 Eide - zaterdag 25 februari 2017 - 13:28   quote  deeplink  
Bosz heeft vrijwel uitsluitend vastgehouden aan z'n basis. Nu wordt duidelijk dat hij toch iets moet proberen. Ik denk dat de tijd rijp is om jongens als Tete, Van de Beek, De Ligt en De Jong meer te gaan gebruiken.
JOOD
 JOOD - zaterdag 25 februari 2017 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 11:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien?
Als je Man U of Shalke geloot had was het afgelopen geweest. Kopenhagen is te doen. Zal niet makkelijk zijn, maar je hebt een kans. Was er een team waarbij onze kansen hoger hadden gelegen dan?
JOOD
 JOOD - zaterdag 25 februari 2017 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 11:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Geen idee of dat het daar beter van wordt, verdedigend waarschijnlijk wel.
Als je onder druk staat is het een prima oplossing denk ik. Ballen afpakken en inleveren. Laat dan de vleugels en de twee andere middenvelders maar 'voetballen'. Twee snelle passes en je hebt een counter.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 februari 2017 - 15:43   quote  deeplink  
Kopenhagen, stugge ploeg die goed georganiseerd staan. Zal zeker geen makkie worden en laten we dat ook alsjeblieft een keer door laten dringen. Denk dat we wel door "mindere" clubs uitgeschakeld zijn geweest.

Neemt niet weg dat er kansen zijn. Ajax oogt vermoeid dus soms wat compacter staan, zeker Europees, kan geen kwaad. Tete en Riedewald zou ik er zelf gewoon bij gaan zetten en zeker Van de Beek op 6. Verder zullen we het wel zien.

Wel is het zo dat wanneer Ajax tegenstanders niet onderschat er echt mogelijkheden lijken te liggen dit jaar. De 'mindere' ploegen treffen elkaar waardoor er dus ook een aantal doorgaan en de grote treffen elkaar. Opzich best positief.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 februari 2017 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 13:36 schreef JOOD het volgende:

[..]

Als je Man U of Shalke geloot had was het afgelopen geweest. Kopenhagen is te doen. Zal niet makkelijk zijn, maar je hebt een kans. Was er een team waarbij onze kansen hoger hadden gelegen dan?
We zullen het zien hoop teams doe aan elkaar gewaagd zijn. Of inderdaad Man United wat er bovenuit steekt qua kwaliteit. Kopenhagen zijn volgens mij ook allemaal van die beren. Ben benieuwd of dat we deze ronde overleven.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 februari 2017 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 13:28 schreef Eide het volgende:
Bosz heeft vrijwel uitsluitend vastgehouden aan z'n basis. Nu wordt duidelijk dat hij toch iets moet proberen. Ik denk dat de tijd rijp is om jongens als Tete, Van de Beek, De Ligt en De Jong meer te gaan gebruiken.
Never change aan winning team. Maar inderdaad sommige jongens kunnen kunnen wel een wedstrijdje gespaard worden.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 25 februari 2017 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 15:43 schreef Loetje het volgende:
Kopenhagen, stugge ploeg die goed georganiseerd staan. Zal zeker geen makkie worden en laten we dat ook alsjeblieft een keer door laten dringen. Denk dat we wel door "mindere" clubs uitgeschakeld zijn geweest.

Neemt niet weg dat er kansen zijn. Ajax oogt vermoeid dus soms wat compacter staan, zeker Europees, kan geen kwaad. Tete en Riedewald zou ik er zelf gewoon bij gaan zetten en zeker Van de Beek op 6. Verder zullen we het wel zien.

Wel is het zo dat wanneer Ajax tegenstanders niet onderschat er echt mogelijkheden lijken te liggen dit jaar. De 'mindere' ploegen treffen elkaar waardoor er dus ook een aantal doorgaan en de grote treffen elkaar. Opzich best positief.
Eens
hjf
 hjf - zaterdag 25 februari 2017 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 februari 2017 - 17:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Juist wel. Klaassen, Ziyech en Schone zijn samen goed voor 31 goals en 21 assists in alle competities. Younes, Dolberg en Traore komen samen niet verder als 21 goals en 18 assists. Het middenveld van Ajax is een wapen van formaat. Ons middenveld levert echter niet het tempo en het creatief vermogen op wat we er van hopen te zien.

De vraag is wat de oorzaak hiervan is, want onze aanvallers zijn bepaald niet in goede doen. Ajax leunt al sinds de winterstop op defensieve stabiliteit. Dat laatste is wat ik zorgelijk vind. Ajax wint z'n wedstrijden niet op voetballende klasse, maar door niets weg te geven en zelf een goaltje te maken.
Op z'n Italiaans?
hjf
 hjf - zaterdag 25 februari 2017 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 februari 2017 - 19:27 schreef Brandje het volgende:

[..]

Cijfers zijn goed maar we hebben dit seizoen nog geem enkele wedstrijd het middenveld in handen gehad. Ik blijf zeggen dat ondanks de cijfers dit middenveld totaal niet in balans is. Klaassen en Ziyech werken zich kapot in dit systeem. Terwijl dat juist de mensen moeten zijn die andere beter latem spelen. Verdedigend met Schone op zes is vragen om problemen. Dat zag je gisteren en ook de wedstrijd in Polen is Lasse de zwakste schakel en Klaassen en Ziyech spelen in mijn ogen veel te veel in dienst van hem. Maw ze moetek zijn gaten dicht lopen en zeker bij Ziyech gaat dat ten koste van zijn spel. Eem cvm moet in dienst van de aanvallende middenvelders spelen en niet andersom
Ofwel: Ziyech wordt niet op zijn kwaliteiten gebruikt, maar juist misbruikt door hem teveel kilometers te laten maken. Bij ons loopt hij per wedstrijd 11 kilometer, bij Twente 8.
remco k
 remco k - zaterdag 25 februari 2017 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 11:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Toch wisselt hij vermoeide(minder spelende) jongens sneller laatste tijd. Ziyech, Traore bv. Na een uurtje.
Sorry maar dan heb ik wat gemist denk ik. Hij wisselt eigenlijk nooit al na een uur.

Zou misschien ook kunnen komen omdat de stand dan nog vaak riskant is.

Aan de andere kant zet hij zijn eigen uitspraken over zijn sterke selectie niet bepaald kracht bij.
remco k
 remco k - zaterdag 25 februari 2017 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 17:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Never change aan winning team. Maar inderdaad sommige jongens kunnen kunnen wel een wedstrijdje gespaard worden.
Iets dat in de jaren 70 prima kon. Met de snelheid en intensiteit van het hedendaagse voetbal kan dan gewoon niet meer. Jongens als Messi en Ronaldo krijgen zelfs rust.
remco k
 remco k - zaterdag 25 februari 2017 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 18:38 schreef hjf het volgende:

[..]

Op z'n Italiaans?
Dat hoeft helemaal niet. Maar je moet er wel voor zorgen dat je als ploeg gewoon. Minder kilometers gaat maken.
remco k
 remco k - zaterdag 25 februari 2017 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 18:41 schreef hjf het volgende:

[..]

Ofwel: Ziyech wordt niet op zijn kwaliteiten gebruikt, maar juist misbruikt door hem teveel kilometers te laten maken. Bij ons loopt hij per wedstrijd 11 kilometer, bij Twente 8.
Toch is het iets dat hij zal moeten wil hij verder komen dan Ajax.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 25 februari 2017 - 21:55   quote  deeplink  
Het is een feit dat in andere landen de spelers fysiek inmiddels duidelijk verder dan bij ons. Dus daarin zal het anders moeten. Wil je niet steeds meer afstand in fysieke kracht krijgen met de toplanden dan zul je de manier van trainen en meer rouleren moeten invoeren.

Kopenhagen lijkt op papier een ploeg die gunstiger is dan andere sterkere ploegen. Maar daar ligt aan de andere kant ook juist een groter gevaar. Ik denk dat hun spel zeker niet eenvoudig is voor Ajax.

Omdat Sanchez er de eerste wedstrijd niet bij is, is de eerste wedstrijd belangrijk om niet te verliezen.

Ik weet nog steeds niet wat ik van Ajax moet vinden. Ik was eerst vrij positief gestemd, maar nu we verder zijn is mijn positieve stemming inmiddels een stuk minder geworden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 februari 2017 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - zaterdag 25 februari 2017 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 21:55 schreef Bobby1972 het volgende:
Het is een feit dat in andere landen de spelers fysiek inmiddels duidelijk verder dan bij ons. Dus daarin zal het anders moeten. Wil je niet steeds meer afstand in fysieke kracht krijgen met de toplanden dan zul je de manier van trainen en meer rouleren moeten invoeren.

Kopenhagen lijkt op papier een ploeg die gunstiger is dan andere sterkere ploegen. Maar daar ligt aan de andere kant ook juist een groter gevaar. Ik denk dat hun spel zeker niet eenvoudig is voor Ajax.

Omdat Sanchez er de eerste wedstrijd niet bij is, is de eerste wedstrijd belangrijk om niet te verliezen.

Ik weet nog steeds niet wat ik van Ajax moet vinden. Ik was eerst vrij positief gestemd, maar nu we verder zijn is mijn positieve stemming inmiddels een stuk minder geworden.
Dat fysieke roep ik al jaren.

Dat ligt zowel aan spelers als clubs als aan de knvb.
p111
 p111 - zondag 26 februari 2017 - 00:11   quote  deeplink  
Daar wordt niet op geselecteerd vrees ik
Eide
 Eide - zondag 26 februari 2017 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 00:11 schreef p111 het volgende:
Daar wordt niet op geselecteerd vrees ik
Jawel, maar je basis in Nederland is erg smal. We hebben minder keuze doordat we een klein land zijn. Kleinere spelers zijn in principe vaardiger. De coördinatie van kleinere mensen is beter als die van grotere mensen. Kleinere mensen zijn veelal sneller, hebben meer uithoudingsvermogen (minder gewicht, efficiënter) en dus zijn er relatief veel goede voetballers die fysiek minder sterk en/of groot zijn.

In grotere landen heb je meer keuze en zal je in absolute termen meer forse personen tegen komen en die heel goed kunnen voetballen. In Nederland zijn wat er vrij weinig. We zijn het langste volk ter aarde, toch halen de meeste profvoetballers de 1.80 net of niet eens.

Daarnaast heb je wel deels gelijk. Nederlandse trainers vinden techniek vaak belangrijker als fysiek. Op Nederlandse amateurclubs wordt niet aan krachttraining gedaan. Het idee dat voetbal een sport van artiesten is zit diep in ons verankerd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2017 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 26 februari 2017 - 02:38   quote  deeplink  
Fysiek is de grootste onzin die er maar kan zijn, als we het niet over loopvermogen hebben maar andere dingen die in het verzamelwoord zit. Fysiek is meer dan enkel loopvermogen.

In de jaren 70 was Engeland fysiek ook sterker dan dat wij zijn. Italianen en Duitsers immers ook.

Maar Cruijff, Swart en Keizer waren ook niet fysiek sterk. Maar die waren gewoon voetballend zeer sterk waardoor je niet fysiek(kracht) hoeft te zijn. Enige kracht die je nodig hebt is, je schot.

Je moet snel, behendig en lichtvoetig zijn.
remco k
 remco k - zondag 26 februari 2017 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 00:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Jawel, maar je basis in Nederland is erg smal. We hebben minder keuze doordat we een klein land zijn. Kleinere spelers zijn in principe vaardiger. De coördinatie van kleinere mensen is beter als die van grotere mensen. Kleinere mensen zijn veelal sneller, hebben meer uithoudingsvermogen (minder gewicht, efficiënter) en dus zijn er relatief veel goede voetballers die fysiek minder sterk en/of groot zijn.

In grotere landen heb je meer keuze en zal je in absolute termen meer forse personen tegen komen en die heel goed kunnen voetballen. In Nederland zijn wat er vrij weinig. We zijn het langste volk ter aarde, toch halen de meeste profvoetballers de 1.80 net of niet eens.

Daarnaast heb je wel deels gelijk. Nederlandse trainers vinden techniek vaak belangrijker als fysiek. Op Nederlandse amateurclubs wordt niet aan krachttraining gedaan. Het idee dat voetbal een sport van artiesten is zit diep in ons verankerd.
Nederlandse trainers vinden techniek inderdaad belangrijker. Toch worden we juist ook technisch door veel landen voorbij gestreefd.
remco k
 remco k - zondag 26 februari 2017 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 02:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Fysiek is de grootste onzin die er maar kan zijn, als we het niet over loopvermogen hebben maar andere dingen die in het verzamelwoord zit. Fysiek is meer dan enkel loopvermogen.

In de jaren 70 was Engeland fysiek ook sterker dan dat wij zijn. Italianen en Duitsers immers ook.

Maar Cruijff, Swart en Keizer waren ook niet fysiek sterk. Maar die waren gewoon voetballend zeer sterk waardoor je niet fysiek(kracht) hoeft te zijn. Enige kracht die je nodig hebt is, je schot.

Je moet snel, behendig en lichtvoetig zijn.
Toch is het voetbal geëvalueerd. Het fantastische Barca van Guardiola had een een Keita abidal en puyol rondlopen.

Het elftal moet in balans zijn. Zowel technisch tactisch maar zeker ook fysiek.
hjf
 hjf - zondag 26 februari 2017 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 20:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet. Maar je moet er wel voor zorgen dat je als ploeg gewoon. Minder kilometers gaat maken.
Was een sarcastisch ondertoontje hoor. Wat op z'n Italiaans pas niet bij ons. Integendeel. We zetten meer druk naar voren. Maar wat je dan ziet is dat de krachten in de laatste 10-15 minuten weg vloeien, waardoor je nog wel eens in de problemen bent gekomen en in de wedstrijden, dat je puntverlies hebt geleden is dat in die periode van de wedstrijd gekomen. Wellicht is doseren gedurende de wedstrijd een goed plan in plaats van met de krachten te smijten. Of we moeten onze kansen beter gaan benutten. Dat is nog beter.
hjf
 hjf - zondag 26 februari 2017 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 21:55 schreef Bobby1972 het volgende:
Het is een feit dat in andere landen de spelers fysiek inmiddels duidelijk verder dan bij ons. Dus daarin zal het anders moeten. Wil je niet steeds meer afstand in fysieke kracht krijgen met de toplanden dan zul je de manier van trainen en meer rouleren moeten invoeren.

Kopenhagen lijkt op papier een ploeg die gunstiger is dan andere sterkere ploegen. Maar daar ligt aan de andere kant ook juist een groter gevaar. Ik denk dat hun spel zeker niet eenvoudig is voor Ajax.

Omdat Sanchez er de eerste wedstrijd niet bij is, is de eerste wedstrijd belangrijk om niet te verliezen.

Ik weet nog steeds niet wat ik van Ajax moet vinden. Ik was eerst vrij positief gestemd, maar nu we verder zijn is mijn positieve stemming inmiddels een stuk minder geworden.
Wellicht om jouw positief te blijven houden: we doen nog steeds mee om de titel en we zitten bij de laatste 16 in de EL. En tot slot zijn we financieel nu kerngezond en dat is wel eens anders geweest.
hjf
 hjf - zondag 26 februari 2017 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 02:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Fysiek is de grootste onzin die er maar kan zijn, als we het niet over loopvermogen hebben maar andere dingen die in het verzamelwoord zit. Fysiek is meer dan enkel loopvermogen.

In de jaren 70 was Engeland fysiek ook sterker dan dat wij zijn. Italianen en Duitsers immers ook.

Maar Cruijff, Swart en Keizer waren ook niet fysiek sterk. Maar die waren gewoon voetballend zeer sterk waardoor je niet fysiek(kracht) hoeft te zijn. Enige kracht die je nodig hebt is, je schot.

Je moet snel, behendig en lichtvoetig zijn.
De wereld is de laatste 40-45 jaar veranderd PA.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 26 februari 2017 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 02:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Fysiek is de grootste onzin die er maar kan zijn, als we het niet over loopvermogen hebben maar andere dingen die in het verzamelwoord zit. Fysiek is meer dan enkel loopvermogen.

In de jaren 70 was Engeland fysiek ook sterker dan dat wij zijn. Italianen en Duitsers immers ook.

Maar Cruijff, Swart en Keizer waren ook niet fysiek sterk. Maar die waren gewoon voetballend zeer sterk waardoor je niet fysiek(kracht) hoeft te zijn. Enige kracht die je nodig hebt is, je schot.

Je moet snel, behendig en lichtvoetig zijn.
Hahahahaha het hele voetbal is veranderd en jij gaat terugkijken naar de jaren 70!
nummer10
 nummer10 - zondag 26 februari 2017 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 11:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahahahaha het hele voetbal is veranderd en jij gaat terugkijken naar de jaren 70!
denk dat hij ermee wil zeggen dat voetbal het uiteindelijk wint van het fysieke.. en zo denk ik ook.. maar ligt eraan wat men weer onder fysiek verstaat.. body hebben, schoppen, harde duels aangaan.. ? wat remko zegt klopt wel.. barca had hierin een goeie combi met voetballers en brekers om het zo maar te zeggen.. wij hebben er nu 1.. sanchez..
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 26 februari 2017 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 22:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat fysieke roep ik al jaren.

Dat ligt zowel aan spelers als clubs als aan de knvb.
Niks doen is achteruit gaan!
Eide
 Eide - zondag 26 februari 2017 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 12:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

denk dat hij ermee wil zeggen dat voetbal het uiteindelijk wint van het fysieke.. en zo denk ik ook.. maar ligt eraan wat men weer onder fysiek verstaat.. body hebben, schoppen, harde duels aangaan.. ? wat remko zegt klopt wel.. barca had hierin een goeie combi met voetballers en brekers om het zo maar te zeggen.. wij hebben er nu 1.. sanchez..
Ik denk niet dat fysiek wint van technisch goed voetbal. Fysiek kan wel kleine tekortkomingen wegpoetsen. Uiteindelijk is inderdaad een gedegen combinatie het beste waarbij je wel afhankelijk wordt van individuen die de tekortkomingen van anderen wegpoetsen. Kijk maar wat een verschil het wegvallen van Xavi heeft gedaan bij Barca...
Eide
 Eide - zondag 26 februari 2017 - 12:21   quote  deeplink  
Overigens is men bij Ajax wel degelijk bezig met het fysieke aspect. Ajax heeft voormalige topjudoka Guillaume Elmont in dienst die kracht en fysieke 'performance' traint met jeugdspelers. Die is dus puur bezig met functionele kracht en uithoudingsvermogen.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 26 februari 2017 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 02:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Fysiek is de grootste onzin die er maar kan zijn, als we het niet over loopvermogen hebben maar andere dingen die in het verzamelwoord zit. Fysiek is meer dan enkel loopvermogen.

In de jaren 70 was Engeland fysiek ook sterker dan dat wij zijn. Italianen en Duitsers immers ook.

Maar Cruijff, Swart en Keizer waren ook niet fysiek sterk. Maar die waren gewoon voetballend zeer sterk waardoor je niet fysiek(kracht) hoeft te zijn. Enige kracht die je nodig hebt is, je schot.

Je moet snel, behendig en lichtvoetig zijn.
Het gaat er om dat je leeft in 2017 en niet meer in 1970. Het voetbal is enorm veranderd in de laatste bijna 50 jaar. Spelers zijn veel gespierder dan vroeger. Als verdediger heb je lengte en veel kracht nodig. Kijk naar Sanchez, hij is een mooi voorbeeld dat zijn lengte van 1.88 en zijn fysieke kracht een groot voordeel is voor zijn positie.

Natuurlijk zijn kleine spelers niet per definitie ongeschikt. Omdat ook zij voordelen hebben, maar het gaat om de balans in een elftal. Bij Ajax zijn gewoon relatief veel kleine spelers die ook minder breed gebouwd zijn. Kijk naar ons middenveld. Zijn vaardig erg goede spelers, maar fysiek niet de sterkste. Dan zie je dat je soms niet voldoende tegenwicht kunt bieden.

Persoonlijk vind ik de balaanname en passes bij Ajax nog altijd een punt van aandacht. Omdat er tijdens iedere wedstrijd structureel zoveel fouten worden gemaakt. Dat kun je trainen en dan zul je na de training meer tijd en energie moeten stoppen in je eigen zwakke onderdelen. Alleen is de mentaliteit in ons land de beperkende factor om dit daadwerkelijk te gaan aanpakken en verbeteren.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 26 februari 2017 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 11:25 schreef hjf het volgende:

[..]

Wellicht om jouw positief te blijven houden: we doen nog steeds mee om de titel en we zitten bij de laatste 16 in de EL. En tot slot zijn we financieel nu kerngezond en dat is wel eens anders geweest.
Je moet veel meer eisen en veel strenger voor jezelf zijn om kampioen te willen en kunnen worden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 26 februari 2017 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 09:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch is het voetbal geëvalueerd. Het fantastische Barca van Guardiola had een een Keita abidal en puyol rondlopen.

Het elftal moet in balans zijn. Zowel technisch tactisch maar zeker ook fysiek.
Maar dat zijn verdedigers, of dan wel verdedigende middenvelders. Dat is niet zo erg als ze wat fysiek mee brengen. Volgens mij was dat ook in de jaren 70 ook het geval, als je naar de verdediging keek.

Dat zelfde geld ook voor een keeper, die wil je dat hij lengte heeft.

Maar voor aanvallende middenvelders en aanvallers die moeten niet sterk zijn maar slim.
Daar is niks in veranderd anders had messi nooit zo geweldig kunnen voetballen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 26 februari 2017 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 11:26 schreef hjf het volgende:

[..]

De wereld is de laatste 40-45 jaar veranderd PA.
De wereld is veranderd maar voetbal niet. We zijn alleen dommer gaan spelen.

Want hoe kan je telkens op de een gebied komen waar de tegenstander beter is.
Waarom kan een speler maar 1 aspect en herhaald hij die telkens terwijl hij weet dat de tegenstander je niet mee verrast.

Wie niet sterk is moet slim zijn. Maar 40 jaar geleden hadden we spelers die het voetbal snapte, hoe je als klein landje de beste kon zijn. Nu zijn ze gewoon hartstikke dom. Dat is veranderd, meer niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 26 februari 2017 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 11:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahahahaha het hele voetbal is veranderd en jij gaat terugkijken naar de jaren 70!
Kan ook wel 3 jaar geleden kijken. Naar messi, iemand die fysiek niet sterk is maar hij voetbalt op een slimme manier dat hij harde duels vermijd, die dolberg en youness niet vermeiden.

Zoveel is voetbal niet veranderd. Ik had overigens enkel over de aanvallende linnie en niet perse over de verdedigers.

Overigens is voetbal ook niet zozeer veranderd dan in de jaren 70. Je speelt alleen veel meer wedstrijden. En de reis die moet maken kunnen een stuk langer zijn.

Over manier van voetballen en wat voor spelers je moet opleiden is niets veranderd. Er is alleen heel veel geld in omloop. Wij hebben dat geld niet, dat is veranderd.
remco k
 remco k - zondag 26 februari 2017 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 12:14 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Niks doen is achteruit gaan!
Een open deur kerel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 26 februari 2017 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 15:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Een open deur kerel.
Had je iets anders verwacht?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 februari 2017 - 07:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 12:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

denk dat hij ermee wil zeggen dat voetbal het uiteindelijk wint van het fysieke.. en zo denk ik ook.. maar ligt eraan wat men weer onder fysiek verstaat.. body hebben, schoppen, harde duels aangaan.. ? wat remko zegt klopt wel.. barca had hierin een goeie combi met voetballers en brekers om het zo maar te zeggen.. wij hebben er nu 1.. sanchez..
Psg Barcelona gezien? Dit geeft goed weer dat fysiek spel het soms wint van voetbal. Nu is Psg financieel ook wel een paar tredes hoger dan Ajax ooit kan halen dus ook niet echt reële optie. Maar dat gaf wel weer hoever je kan komen met een fysieke teamprestatie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5173
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax treft Deense opponent. Kopenhagen de tegenstander!









0.0136058