BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Beroepszaak Vilhena weer uitgesteld?

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
morkanne
 morkanne - zondag 26 maart 2017 - 18:51   quote  deeplink  
De beroepszaak van Vilhena wordt waarschijnlijk weer uitgesteld.
De juristen van de KNVB moeten deze week eerst de beëindiging van een arbeidsovereenkomst afhandelen [:)]
VVout
 VVout - zondag 26 maart 2017 - 19:02   quote  deeplink  
Ghehe
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 26 maart 2017 - 21:28   quote  deeplink  
d:-)
p111
 p111 - maandag 27 maart 2017 - 08:43   quote  deeplink  
lachwekkend dit, en wel heel erg doorzichtig.
VVout
 VVout - maandag 27 maart 2017 - 09:00   quote  deeplink  
Het er bovenop zitten van de media en het vele malen herhalen was ook doorzichtig. Ja ze hebben iets gevonden wat je kan definiëren als elleboog, zo kan je in elke wedstrijd je momenten er uit halen. Waarom nadrukkelijk weer zoiets op dit moment, terwijl de intentie en fysieke gevolgen nihil zijn. Zelfs Pogba wuift dit weg als een typisch voetbalincident waar ie niet wakker van legt. De groeten met dit hele theater.
p111
 p111 - maandag 27 maart 2017 - 09:16   quote  deeplink  
Met andere woorden gewoon weer vrijspreken toch,een vrijbrief voor elke speler ga je gang want je wordt toch niet gestraft!!! top man.
VVout
 VVout - maandag 27 maart 2017 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 09:16 schreef p111 het volgende:
Met andere woorden gewoon weer vrijspreken toch,een vrijbrief voor elke speler ga je gang want je wordt toch niet gestraft!!! top man.
Hou toch eens op, bij letsel, intentie, of appel van Drogba is het een ander verhaal en ga je het bekijken. Hier ontbreken deze zaken dus waar heb je het over.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 maart 2017 door VVout --
Eide
 Eide - dinsdag 28 maart 2017 - 13:44   quote  deeplink  
Aanklager verandert tenlastelegging Vilhena

De aanklager betaald voetbal heeft de aanklacht tegen Tonny Vilhena veranderd. De middenvelder wordt nu een elleboogstoot dan wel het slaan van de tegenstander ten laste gelegd, bevestigt de KNVB aan VI. Eerder was dat alleen een elleboogstoot.

Op zondag 5 maart speelde Vilhena met Feyenoord op bezoek bij Sparta Rotterdam, een wedstrijd die de koploper met 1-0 verloor. Al in de eerste helft van die wedstrijd kwam Vilhena in aanraking met Sparta-spits Mathias Pogba. Het incident werd niet opgemerkt door scheidsrechter Danny Makkelie, maar op basis van videobeelden werd er toch een onderzoek gestart naar het gedrag van de speler van Feyenoord.

De aanklager betaald voetbal eiste vier wedstrijden schorsing, waarvan één voorwaardelijk. Dat voorstel werd niet geaccepteerd, waarop de aanklager de strafeis zelfs verhoogde naar vier duels schorsing onvoorwaardelijk. De tuchtcommissie bleef echter bij vier duels, waarvan één voorwaardelijk. Omdat Vilhena in beroep ging tegen de schorsing, was hij de afgelopen twee wedstrijden gewoon inzetbaar voor Feyenoord. Daarin werd gewonnen van AZ (5-2) en SC Heerenveen (1-2). In die laatste wedstrijd maakte Vilhena het winnende doelpunt.

Of de verandering goed of slecht nieuws is voor Vilhena valt nog te bezien. De KNVB laat desgevraagd weten dat een elleboog of slaan even zwaar beoordeeld worden, maar de aanklager heeft nu wel meer ruimte om te manoeuvreren.

Woensdag wordt de beroepszaak behandeld in Zeist, omdat de beroepscommissie geen eerdere geschikte datum kon vinden. Dan wordt duidelijk of Vilhena definitief geschorst wordt. Als dat het geval is, moet Feyenoord de middenvelder in ieder geval missen in De Klassieker tegen Ajax op 2 april.

Bron
VVout
 VVout - dinsdag 28 maart 2017 - 13:50   quote  deeplink  
Oh ja joh, we zien wel.
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 28 maart 2017 - 14:57   quote  deeplink  
je zou denken dat met de wijziging van het ten laste gelegde door van een feit dat zich niet laat bewijzen een feit maken dat zich wel laat bewijzen de grond voor het beroep vervalt en daarmee de zaak nietig verklaart wordt.

Bovendien is de wijziging onvoldoende feitelijk en tegenstrijdig.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 28 maart 2017 - 16:06   quote  deeplink  
Die zijn gewoon op van Benthem uit, en daar word Vilhena het slachtoffer van..
MightyAce
 MightyAce - woensdag 29 maart 2017 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 maart 2017 - 16:06 schreef RenatoBos het volgende:
Die zijn gewoon op van Benthem uit, en daar word Vilhena het slachtoffer van..
Waanzin dat zo'n jongen dan op schoolreisje mag met dezelfde voetbalbond afgelopen dagen.
VVout
 VVout - woensdag 29 maart 2017 - 09:03   quote  deeplink  
Is geen waanzin, de overtreding is niet zwaar genoeg dat ie daarvoor gestraft moet worden. In de reguliere competitie heeft de aanklager alleen na het zien van niet te missen herhalingen zich afgevraagd hier een zaak van te maken. Een groepje mensen van 5 die vanwege privacyredenen anoniem opereert en alleen daarvan 1 persoon, toevallig een voortvarende Amsterdammer het woord voert. De KNVB heeft in dit geval dan geen keus, hoe hypocriet dan ook maar das KNVB, dan daaraan gehoor te geven.
Eide
 Eide - woensdag 29 maart 2017 - 12:12   quote  deeplink  
Ik snap niet waarom reacties zo moeilijk gedaan wordt. De KNVB beroepscommissie heeft zich de afgelopen jaren ruim bewezen af onafhankelijk instituut die zeker niet noodzakelijk conformeert aan de tuchtcommissie. Alle blabla die in nu lees heeft een hoog calimero gehalte. Regels zijn regels, ongeacht je club.
VVout
 VVout - woensdag 29 maart 2017 - 14:15   quote  deeplink  
Das natuurlijk te verwachten z'n uitspraak "calimero" erg creatief, maar zelfs de benadeelde Pogba ziet het zo niet. Het is gewoon een gevis van je welste en sluit gewoon een prestige kwestie niet uit. Waarom dan steeds weer dat gesleutel van de aanklager aan de aanklacht.

Dit gerechtelijk gewauwel schiet gewoon zijn doel voorbij.
bob solo
 bob solo - woensdag 29 maart 2017 - 15:27   quote  deeplink  
het duurt allemaal te lang?
Eide
 Eide - woensdag 29 maart 2017 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 maart 2017 - 14:15 schreef VVout het volgende:
Das natuurlijk te verwachten z'n uitspraak "calimero" erg creatief,
Tja, het ligt er anders wel weer duimen dik op, net als die aanhoudende onzin over dat de KNVB zogenaamde voor of tegen bepaalde clubs is. Man man, wat zetten smmige van jullie zich met dit soort dingen toch makkelijk te kijk.

Als er niets aan de hand is zal de beroepscommissie vast tot dat besluit komen. Zoals ik al zei, die commissie heeft zich al ruimschoots als onafhankelijk bewezen. En als die wel tot een straf komen gewoon slikken en doorgaan.
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 29 maart 2017 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 maart 2017 - 16:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Tja, het ligt er anders wel weer duimen dik op, net als die aanhoudende onzin over dat de KNVB zogenaamde voor of tegen bepaalde clubs is. Man man, wat zetten smmige van jullie zich met dit soort dingen toch makkelijk te kijk.

Als er niets aan de hand is zal de beroepscommissie vast tot dat besluit komen. Zoals ik al zei, die commissie heeft zich al ruimschoots als onafhankelijk bewezen. En als die wel tot een straf komen gewoon slikken en doorgaan.
Dat Calimero gedrag is jou in elk geval niet vreemd Eide.

quote:
Op dinsdag 20 oktober 2015 - 12:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Elke keer als feyenoorders in aanloop naar de Klassieker tegen forse schorsingen aanlopen worden ze altijd dusdanig kort geschorst dat ze de Klassieker weer net wel halen. Is pure politiek natuurlijk in een krampachtige poging escalaties te voorkomen.
Eide
 Eide - woensdag 29 maart 2017 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 maart 2017 - 16:38 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Dat Calimero gedrag is jou in elk geval niet vreemd Eide.

[..]

Emotie in ieder geval niet. Soms ben ik net een mens. Het verschil is dat ik de KNVB geen vooringenomenheid aan de voeten leg, maar wel krampachtige pogingen allerlei dingen niet te laten escaleren. Kijk maar maat hoeveel gejank en "knjb" flauwekul het wel (trachten te) schorsen van Vilhena opleverd.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 maart 2017 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 maart 2017 - 16:38 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Dat Calimero gedrag is jou in elk geval niet vreemd Eide.

[..]

Tja ach, ik wilde er al niet eens op reageren, zulks dom volk, andere van iets betichten wat ze zelf als beste kunnen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 maart 2017 door RenatoBos --
Eide
 Eide - woensdag 29 maart 2017 - 18:24   quote  deeplink  
Ik neem aan dat je hierin dus ook alles en iedereen op jou eigen forum meeneemt, inclusief jezelf? Jij bent immer onbevlekt toch? Of je geeft zelf toe je tot " zulks dom volk" te rekenen. Weltrusten he.
VVout
 VVout - woensdag 29 maart 2017 - 22:24   quote  deeplink  
Gezelli de klasieker zit er aan te komen, heb er zin an :)
Eide
 Eide - woensdag 29 maart 2017 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 maart 2017 - 22:24 schreef VVout het volgende:
Gezelli de klasieker zit er aan te komen, heb er zin an :)
Zeker. :)
MightyAce
 MightyAce - donderdag 30 maart 2017 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 maart 2017 - 16:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Tja, het ligt er anders wel weer duimen dik op, net als die aanhoudende onzin over dat de KNVB zogenaamde voor of tegen bepaalde clubs is. Man man, wat zetten smmige van jullie zich met dit soort dingen toch makkelijk te kijk.

Als er niets aan de hand is zal de beroepscommissie vast tot dat besluit komen. Zoals ik al zei, die commissie heeft zich al ruimschoots als onafhankelijk bewezen. En als die wel tot een straf komen gewoon slikken en doorgaan.
Je vindt niet dat de zaak steeds vreemdere wendingen krijgt?
VVout
 VVout - donderdag 30 maart 2017 - 11:23   quote  deeplink  
Jammer hoor, maar nu krijgt Nieuwkoop zijn kans. Die wordt hoop ik de grootste nachtmary uit jullie geschiedenis.

Verder vind ik de invloed en bezigheid van die aanklagers te groot, als ze het nou eens laten bij incidenten met grote inpack achteraf te bekijken.

Hier is toch verder niets gebeurt, erger me rot aan deze zaakjes zelfs al zou het Ajax of PSV betreffen. Ik ga het gewoon eens in de gaten houden en aankaarten zelfs als het een speler van jullie zou zijn.
Eide
 Eide - donderdag 30 maart 2017 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 maart 2017 - 07:59 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Je vindt niet dat de zaak steeds vreemdere wendingen krijgt?
Zeker. Ik lees nu ook dat hij is geschorst. Eigenlijk had ik vrijspraak verwacht omdat ik de beelden niet overtuigend vond. Dat in combinatie met de milde verklaringen van Makkelie en Pogba deden mij denken aan vrijspraak.

Niet dat je mij hoort klagen, dat dan ook weer niet. Maar het verbaasd mij wel.
Eide
 Eide - donderdag 30 maart 2017 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 maart 2017 - 11:23 schreef VVout het volgende:
Jammer hoor, maar nu krijgt Nieuwkoop zijn kans. Die wordt hoop ik de grootste nachtmary uit jullie geschiedenis.
We zullen wel zien. Als je selectie van een enkele speler afhankelijk is, is er iets goed mis. Ik denk dat jullie selectie sterk zat is het wegvallen van Vilhena op te vangen. Jullie afhankelijkheid van Vilhena is (denk ik) minder groot als onze anfhankelijkheid van Dolberg die de klassieker mogelijk gaat missen.

quote:
Op donderdag 30 maart 2017 - 11:23 schreef VVout het volgende:
Verder vind ik de invloed en bezigheid van die aanklagers te groot, als ze het nou eens laten bij incidenten met grote inpack achteraf te bekijken.

Hier is toch verder niets gebeurt, erger me rot aan deze zaakjes zelfs al zou het Ajax of PSV betreffen. Ik ga het gewoon eens in de gaten houden en aankaarten zelfs als het een speler van jullie zou zijn.
Ik heb er een dubbel gevoel over. Enerzijds vind ik het goed dat spelers achteraf alsnog aangepakt kunnen worden. Scheidsrechters kunnen niet alles zien maar sommige dingen behoren gewoon bestraft te worden.

Anderzijds ziet iets er al snel vreselijk uit in slow-motion, zeker als je het 100 keer bekijkt. Daarnaast moet je je afvragen hoeveel invloed de bond moet en mag hebben op het competitieverloop.

Ik heb de antwoorden ook niet hoor. Nu betreft het een feyenoorder voor de klassieker. Voor hetzelfde geld is het straks een Ajacied voor een belangrijk duel. Het heeft dus ook geen zin om hier heel clubgebonden naar te kijken. Wel is het iets waar een groot schemergebied in zit in mijn beleving.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 maart 2017 door Eide --
fey_heart
 fey_heart - donderdag 06 april 2017 - 09:45   quote  deeplink  
De aanklager KNVB moet weer aan de bak: Viergever, tijdens Ajax-Ax, doet een Vilhenatje en wordt hiervoor niet bestraft. #2wedstrijdenschorsen
Eide
 Eide - donderdag 06 april 2017 - 10:40   quote  deeplink  
Je weet dat hashtags niet werken op een forum?
MightyAce
 MightyAce - donderdag 06 april 2017 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 april 2017 - 10:40 schreef Eide het volgende:
Je weet dat hashtags niet werken op een forum?
Lollig, maar je ontwijkt zijn stelling ;)
VVout
 VVout - donderdag 06 april 2017 - 11:42   quote  deeplink  
Mijn mening geld ook hier, aanklager moet pas in actie komen als er een duidelijke misstand met fysieke en/of psychische gevolgen te bekennen zijn. Laten we nou niet gaan zitten te janken, dan ga je maar op schaken of zo.

Moet natuurlijk wel zeggen dat het op een of andere manier een wrange nasmaak heeft, maar die is al ontstaan met het geven van bevoegdheden aan de aanklagers op pietluttig niveau.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 april 2017 door VVout --
Eide
 Eide - donderdag 06 april 2017 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 april 2017 - 11:16 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Lollig, maar je ontwijkt zijn stelling ;)
Ik kan wel reageren maar de kans bestaat dat je dan weer een welles/nietus discussie krijgt met allerlei wazige uitlatingen of de KNVB al dan niet met twee maten meet. Ik doe dus ook geen uitspraken. Als de KNVB het iets vindt moeten ze er iets mee doen.

Ik pas er voor om op de stoel van de tuchtcommissie te gaan zitten. Dat heb ik rond Vilhena niet gedaan en doe ik nu dus ook niet. Er wordt iets mee gedaan of niet. Komt het tot een straf is het accepteren en niet piepen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 april 2017 door Eide --
MightyAce
 MightyAce - donderdag 06 april 2017 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 april 2017 - 13:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik kan wel reageren maar de kans bestaat dat je dan weer een welles/nietus discussie krijgt met allerlei wazige uitlatingen of de KNVB al dan niet met twee maten meet. Ik doe dus ook geen uitspraken. Als de KNVB het iets vindt moeten ze er iets mee doen.

Ik pas er voor om op de stoel van de tuchtcommissie te gaan zitten. Dat heb ik rond Vilhena niet gedaan en doe ik nu dus ook niet. Er wordt iets mee gedaan of niet. Komt het tot een straf is het accepteren en niet piepen.
Dat is een standpunt waar je je waarschijnlijk minder comfortabel mee zou voelen als je in onze schoenen stond. Ben het met je eens dat regels regels zijn, maar het is de hoogste tijd deze aan te passen. Clubs zijn volledig overgeleverd aan de genade van scheidsrechters. Die bepalen of je je moet verdedigen tegenover een tuchtcommissie of dat je vrolijk verder mag spelen.
Eide
 Eide - donderdag 06 april 2017 - 15:55   quote  deeplink  
Ik schreef eerder al dat ik best begrijp dat de KNVB een middel wil hebben waarbij het achteraf niet geobserveerde zware overtredingen of onsportief gedrag alsnog kan aanpakken. op zich heb ik daar geen enkele moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is dat je met slo-mo's een incident 100 keer kan bekijken waarbij het er elke keer ernstiger uit ziet. Dat kan enorm vertekenend werken.

Ik denk niet dat ik mij minder comfortabel voel op dit standpunt als ik in jullie schoenen stond. Er zijn de afgelopen jaren ook zat Ajacieden voor de tuchtcommissie verschenen. Ik kan mij nog herinneren hoe Kenneth Vermeer, destijds 1e doelman, een wedstrijd tegen PSV miste nadat Ajax een zaak bij de tuchtcommissie verloor.

Het idee dat de ene club meer, harder of anders wordt gestraft is volledige onzin. Met name de beroepscommissie heeft de afgelopen ruimschoots aangetoond dat het volledig onafhankelijk is. Daar heeft juist Feyenoord ruim voordeel van gehad. Nu viel het tegen. Tja, shit happens, je kan niet elke slag winnen.

Dat je een vorm van willekeur krijgt ben ik wel met je eens. Je bent overgeleverd aan de scheidsrechter en of die iets nu net wel of niet ziet. Ik snap, als gezegd, wel dat de KNVB het middel noodzakelijk acht. Ik ben het ook met iedereen eens die wijst op de risico's. Toch gebeuren er te veel vervelende dingen op de velden om het middel "achteraf straffen" overboord te gooien. Daarmee krijgen de Kramers en Suarez'n van deze wereld een vrijbrief om ellebogen en tanden lukraak te plaatsen.

Ik denk dat dit systeem het minst oneerlijk is, en dan moet je niet zeuren maar accepteren vind ik.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5963
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Beroepszaak Vilhena weer uitgesteld?









0.0085709