BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (woensdag 5 april 2017, 20:45); 4 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 20:46   quote  deeplink  
HEADAjax-AZ.jpg

Na een fenomenaal goede wedstrijd tegen de aartsrivaal heeft Ajax nog altijd het kampioenschap niet in eigen handen. Het is afwachten tot/of de kakkies een foutje maken. Ajax zal alleen in staat zijn te profiteren als het verder alle wedstrijden wint. Het programma is verre van eenvoudig. Eerst wacht midweeks het thuisduel tegen AZ. Ook volgen er nog wedstrijden tegen Heerenveen, 2x Schalke 04 en PSV. Ajax moet dus een absolute topmaand beleven om de hoop op een kampioenschap in leven te houden.

xxl.jpg

Desondanks zal de zege tegen Feyenoord de Amsterdammers veel goed doen. Er werd niet alleen gewonnen, Ajax was ook veel sterker waardoor Ajax met vertrouwen vooruit zal kijken. Dit is wel een punt van aandacht. Ajax speelde de afgelopen weken veelal minder goed na een belangrijk en zwaar duel. Tegen de nummer 6 van de competitie is echter weer inzet, concentratie en vechtlust vereist.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 85 duels tegen AZ. Daarvan won Ajax er 53 en gingen er 13 verloren. 19 Duels eindigden in een gelijk spel. In eigen huis speelde Ajax 42 maal eerder tegen AZ, 32 maal werd er gewonnen, 4 maal verloren en 6 maal werd er gelijk gespeeld. In Amsterdam valt er dus weinig te halen voor de kaaskoppen. De voorgaande 5 seizoenen kwam Ajax AZ maar liefst 14 keer (!!) tegen. 10 Keer werd er voor de competitie gespeeld, 3 maal voor de beker en 1 maal voor de Johan Cruijffschaal. Ajax won slechts 7 van die duels. Er werd 4 maal gelijk gespeeld en 3 maal verloren van de Alkmaarders. Eerder dit seizoen werd het 2-2 in Alkmaar.

AZ opende het seizoen ijzersterk maar ondertussen kwakkelt de ploeg van John van de Brom. AZ speelde tot dusver 15 officiële duels dit kalenderjaar. Hiervan werden er slechts 5 gewonnen. Ook werd er 5 maal verloren en 5 maal gelijk gespeeld. Zeer pijnlijk was de uitschakeling in de Europa League, maar ook in de Eredivisie won AZ slechts 1 van de laatste 6 duels. Hoewel de play-offs een zekerheidje lijken zal AZ zich willen herpakken voor de laatste 6 duels van de competitie. Ajax uit lijkt hierbij niet een voor de hand liggende start, maar Ajax heeft veel gegeven in het duel tegen Feyenoord. Dit zal Vd Brom zijn spelers ook voorhouden. AZ zelfs speelde trouwens gelijk tegen Groningen afgelopen weekend.

AZ speelt in een 4-3-3 opstelling met 2 aanvallende middenvelders. Om onbegrijpelijke redenen krijg aankoop Friday de laatste tijd de voorkeur boven clubtopscorer Weghorst. Weghorst, met 11 goals veruit de meest productieve AZ speler, maakt momenteel vooral minuten als invaller. De spits, waarschijnlijk Friday, wordt geflankeerd door Jahanbakhsh die met 7 assists die ranglijst aanvoert. Jahanbakhsh maakte trouwens ook al 6 goals. Andere opvallende spelers zijn Muhren (6 goals), Overeem en Bel Hassani (4 assists) en Dos Santos (4 goals, 4 assists). AZ moet het aanvallend vooral hebben van snelle aanvallen over de vleugels en is sterk bij dode spelmomenten.

Bij Ajax loopt de lijst met afwezigen op. Dolberg miste de Klassieker, evenals Younes. Beide zijn een twijfelgeval voor woensdag. Veltman pakte geel en is daardoor geschorst. Kluivert en Ziyech leken beide wat pijntjes te hebben aan het einde van het duel tegen Feyenoord. Hierdoor lijkt er in ieder geval ruimte te zijn voor Kenny Tete. Voorin zal traore wel weer de voorkeur krijgen op 9 nadat hij tegen Feyenoord goed speelde (maar beroerd afwerkte). Een basisplaats voor Kluivert lijkt ook voor de hand te liggen, waarbij alleen de vraag is of dit op links of op rechts zal zijn. Verder lijkt er, afgezien van blessures, geen reden te zijn af te wijken van de reguliere opstelling. Bosz zal hopen op een goed Ajax zodat hij een aantal basisspelers niet de hele wedstrijd hoeft te laten spelen.

Het duel in Alkmaar eindigde in 2-2. Ajax kwam 1-0 achter waarna Traore en Klaassen Ajax 1-2 zette. Ajax bleek echter niet in staat de 2-2 te voorkomen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 april 2017 door Eide --
Loetje
 Loetje - zondag 02 april 2017 - 21:58   quote  deeplink  
Chapeau ouwe! Mooi topic...

Loodzware maand zo aan het einde van het seizoen. Ajax moet ook nog eens iedere pot winnen denk ik. Je kunt je niets meer veroorloven.

AZ wil gelukkig doorgaans voetballen dus het kan een leuke pot worden. Echter mag hier ook geen onderschatting plaatsvinden
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 03 april 2017 - 08:26   quote  deeplink  
Toch is het de taak voor Ajax om ook deze wedstrijd te winnen.
2-1 of 3-1 moet mogelijk zijn.
p111
 p111 - maandag 03 april 2017 - 08:49   quote  deeplink  
Tnx Eide voor al je werk een 2-0 ga ik van uit,en inderdaad die maand April is horror
remco k
 remco k - maandag 03 april 2017 - 09:02   quote  deeplink  
Ajax verspeelde 2 dure punten na een euforische voetbal dag..

Gister was ook een euforische voetbal dag.. En de wedstrijd tegen AZ is niet minder zwaar dan tegen Exclsior..

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe Ajax hier mee om gaat..
Jaccio
 Jaccio - maandag 03 april 2017 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 09:02 schreef remco k het volgende:
Ajax verspeelde 2 dure punten na een euforische voetbal dag..

Gister was ook een euforische voetbal dag.. En de wedstrijd tegen AZ is niet minder zwaar dan tegen Exclsior..

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe Ajax hier mee om gaat..
Inderdaad. Al is het een voordeel dat we thuis spelen, dus ik denk dat er wel een overwinning geboekt gaat worden.
Waar ik me zorgen om maak is psv uit, direct na Schalke uit. Je kan dan de EL en eredivisie titel weggooien in 1 week, hoop dat ze die druk aankunnen.
Eide
 Eide - maandag 03 april 2017 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 12:11 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Je kan dan de EL en eredivisie titel weggooien in 1 week, hoop dat ze die druk aankunnen.
EL weggooien is voor mij geen ding. De kwartfinale is een bonuspunt waard. Het behalen van die kwartfinale is gewoon een keurige prestatie. Al het andere is extra, bonus maar geen must. Als Ajax nu wordt uitgeschakeld is dat vervelend maar geen drama. Het niet behalen van het kampioenschap ligt wat mij betreft vele malen gevoeliger.
Jaccio
 Jaccio - maandag 03 april 2017 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 12:20 schreef Eide het volgende:

[..]

EL weggooien is voor mij geen ding. De kwartfinale is een bonuspunt waard. Het behalen van die kwartfinale is gewoon een keurige prestatie. Al het andere is extra, bonus maar geen must. Als Ajax nu wordt uitgeschakeld is dat vervelend maar geen drama. Het niet behalen van het kampioenschap ligt wat mij betreft vele malen gevoeliger.
Klopt. Maar die jongens zullen beide willen pakken natuurlijk.
Dan hoop ik dat ze de druk die ze zichzelf opleggen ook daadwerkelijk aankunnen en zich kunnen herpakken als de wedstrijd tegen Schalke teleurstellend verloopt. Er zitten slechts 3 dagen tussen.

Zelfde geldt voor Heerenveen thuis trouwens

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 april 2017 door Jaccio --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 april 2017 - 15:48   quote  deeplink  
Denk Dat Ajax hier wel gemotiveerd gaat beginnen. In de Arena spelen is toch anders dan achteraf op slecht kunstgras voor 500 man. Ik verwacht dat Ajax en feijenoord geen punten gaan verliezen in de aankomende ronde, maar tegen PEC ga ik uit van 3 verliespunten en als Ajax tegen NEC wint, dan gaan de beentjes beven in Rotterdam, dan zie ik ze niet zomaar winnen van Vitesse. Ajax gaat van 1 topper naar een andere (inclusief EL)en dat is wel lekker voor je ritme.
Loetje
 Loetje - maandag 03 april 2017 - 16:34   quote  deeplink  
En dan zaterdag NEC uit he. Zelfde pot als Excelsior. Klein veld, compacte tegenstander en je mag het uitzoeken.
Eide
 Eide - dinsdag 04 april 2017 - 10:34   quote  deeplink  
Ajax zonder Dolberg tegen AZ
Ajax mist woensdag in het competitieduel met AZ twee basisspelers.

De Amsterdammers moeten het in de Amsterdam ArenA doen zonder spits Kasper Dolberg, die nog steeds te veel last heeft van een bovenbeenblessure. De Deen liep de kwetsuur op in het Europa League-treffen met FC Kopenhagen. Dolberg hoopt zaterdag tegen NEC zijn rentree te maken.

Peter Bosz kan eveneens niet beschikken over Joël Veltman, die een schorsing moet uitzitten na zijn gele kaart in de gewonnen Klassieker met Feyenoord (2-1). Amin Younes vormt nog een vraagteken voor het treffen met de Alkmaarders. De Duitse dribbelaar was afgelopen weekeinde ook al afwezig vanwege knieklachten.

Eerder dit seizoen speelden Ajax en AZ in Alkmaar met 2-2 gelijk. Wout Weghorst (twee keer), Bertrand Traoré en Davy Klaassen maakten de doelpunten.

Bron
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 april 2017 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 09:02 schreef remco k het volgende:
Ajax verspeelde 2 dure punten na een euforische voetbal dag..

Gister was ook een euforische voetbal dag.. En de wedstrijd tegen AZ is niet minder zwaar dan tegen Exclsior..

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe Ajax hier mee om gaat..
Ik denk at dit wel meevalt, AZ is een relatief leuk affiche en die gaan niet achterover leunen, ik verwacht een open wedstrijd met weer een prima Ajax. Denk dat Ajax een enorme boost heeeft gekregen, darbij spelen ze (Ajax en Feijenoord) om dezelfde tijd hoop ik.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 04 april 2017 - 17:45   quote  deeplink  
Bosz gaf vandaag al weer aan dat Younes meespeelt wanneer hij kan spelen. Zijn standvastigheid is opnieuw erg voorspelbaar helaas. Traore zal in de spits beginnen wanneer Dolberg niet mee kan doen.

Zondag zag je ook dat Traore de kwaliteiten mist om het af te maken. En daarmee gaat Bosz weer vrolijk verder met 2 spelers die structureel een zeer laag rendement hebben. Younes zijn acties zijn zo voorspelbaar daar zal AZ niet van wakker liggen.

Ik had liever gezien dat hij opnieuw met Kluivert begint. AZ overtuigt de laatste tijd niet meer zoals eerder dit seizoen. Zolang Ajax scherp begint en met veel overgave begint zie ik geen problemen.

2-0
Eide
 Eide - dinsdag 04 april 2017 - 18:06   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd wat de logica is achter de conclusie dat als Younes speelt Kluivert dus niet speelt. Ik weet niet hoor, maar volgens mij sluit het een het ander niet uit.
Eide
 Eide - dinsdag 04 april 2017 - 18:31   quote  deeplink  
Bosz zinspeelt op wijzigingen in basis voor duel tegen AZ: 'Klassieker was slijtageslag'

Tegenover Ajax TV zinspeelt Peter Bosz er op tegen AZ enkele wijzigingen door te voeren in zijn basis voor het duel van woensdag tegen AZ. 'Spelers moeten topfit zijn om te spelen. We hebben een goede en brede selectie. Als iemand even niet helemaal fit is moet je niet spelen. Want dan staan andere spelers klaar, die staan te trappelen om wel te spelen. Daar zouden we iets mee kunnen doen. Het zou zeker kunnen dat ik voor het duel tegen AZ wijzigingen doorvoer. Neem van mij aan dat het duel tegen Feyenoord een slijtageslag was. En opnieuw zijn er slechts twee dagen om te herstellen. Dat is niet om te zeuren, want ik heb zelf ook jarenlang twee duels per week gespeeld. Ik weet wat dat met het lichaam doet, het is gewoon een feit dat je die dag extra herstel hard nodig hebt.'

Bron
p111
 p111 - dinsdag 04 april 2017 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 16:34 schreef Loetje het volgende:
En dan zaterdag NEC uit he. Zelfde pot als Excelsior. Klein veld, compacte tegenstander en je mag het uitzoeken.
ja met onze geweldige scheids Nijhuis dus een verloren pot
p111
 p111 - dinsdag 04 april 2017 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2017 - 18:06 schreef Eide het volgende:
Ik ben benieuwd wat de logica is achter de conclusie dat als Younes speelt Kluivert dus niet speelt. Ik weet niet hoor, maar volgens mij sluit het een het ander niet uit.
Misschien Kluivert op rechts !! Want Dolberg doet niet mee
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 04 april 2017 - 21:18   quote  deeplink  
Misschien juist wel beter zo een zware maand voor ons. Het zijn ook niet de minste tegenstanders, dus daar zou ik het positieve uithalen, weten dat je volle bak MOET gaan, anders redt je het niet. Tegen de zogenaamd zwakkere tegenstanders is het vaak net of ze denken: ooohh, we winnen toch wel. Tegen psv, heerenveen, Schalke, MOET je dus volle bak. NEC is een, met alle respect, mindere tegenstander. In de wetenschap dat Nijhuis deze wedstrijd fluit en hij feyenoord kampioen ;-) moet maken, weet je dus dat ook deze wedstrijd volle bak MOET.

Dus misschien niet eens zo gek, deze zware maand......
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 04 april 2017 - 21:19   quote  deeplink  
Trouwens Eide, je hebt er weer een TOPic van gemaakt ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 04 april 2017 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2017 - 18:56 schreef p111 het volgende:

[..]

ja met onze geweldige scheids Nijhuis dus een verloren pot
Het is niet Nijhuis maar Naaihuis!!
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 04 april 2017 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2017 - 21:18 schreef Ronald 1960 het volgende:
Misschien juist wel beter zo een zware maand voor ons. Het zijn ook niet de minste tegenstanders, dus daar zou ik het positieve uithalen, weten dat je volle bak MOET gaan, anders redt je het niet. Tegen de zogenaamd zwakkere tegenstanders is het vaak net of ze denken: ooohh, we winnen toch wel. Tegen psv, heerenveen, Schalke, MOET je dus volle bak. NEC is een, met alle respect, mindere tegenstander. In de wetenschap dat Nijhuis deze wedstrijd fluit en hij feyenoord kampioen ;-) moet maken, weet je dus dat ook deze wedstrijd volle bak MOET.

Dus misschien niet eens zo gek, deze zware maand......
Heb je zondag een beetje genoten van de wedstrijd in het stadion?
Jaccio
 Jaccio - woensdag 05 april 2017 - 08:56   quote  deeplink  
http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/733580/onana-dreigt-met-vertrek-na-slecht-ajax-bod-topclubs-vragen-niet-bij-te-tekenen-.html

Moet dhr Overmars dit niet eens wat serieuzer gaan nemen?
Tete wilt graag verlengen, maar is ook nog niet benaderd.
Brandje
 Brandje - woensdag 05 april 2017 - 09:04   quote  deeplink  
Minimaal 3 goals verschil in het voordeel van Ajad. Ze zijm wakker. 010 speelt gelijk. Fijne dag allen
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2017 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 08:56 schreef Jaccio het volgende:
http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/733580/onana-dreigt-met-vertrek-na-slecht-ajax-bod-topclubs-vragen-niet-bij-te-tekenen-.html

Moet dhr Overmars dit niet eens wat serieuzer gaan nemen?
Tete wilt graag verlengen, maar is ook nog niet benaderd.
tete zijn afgelopen seizoen al gesprekken mee gevoerd, maar die zijn doodgelopen, ik vind dat ze inderdaad nog wel een nieuwe poging moeten wagen..

Wat Onana betreft, wij weten niet wat Ajax heeft aangeboden, stel dat dit al tegen het salarisplafond is, en Onana vind dat veel te weinig, dan ga je er ook gewoon niet uit komen..

Je kan niet zomaar dat gaan betalen wat een speler wil hebben, zeker niet als Ajax zijnde..

Ik hoop wel dat ie blijft..
Jaccio
 Jaccio - woensdag 05 april 2017 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

tete zijn afgelopen seizoen al gesprekken mee gevoerd, maar die zijn doodgelopen, ik vind dat ze inderdaad nog wel een nieuwe poging moeten wagen..

Wat Onana betreft, wij weten niet wat Ajax heeft aangeboden, stel dat dit al tegen het salarisplafond is, en Onana vind dat veel te weinig, dan ga je er ook gewoon niet uit komen..

Je kan niet zomaar dat gaan betalen wat een speler wil hebben, zeker niet als Ajax zijnde..

Ik hoop wel dat ie blijft..
Volgens mij las ik dat hij een schaal 2 aanbieding heeft gekregen, maar hoopt op een schaal 1 aanbieding (zal waarschijnlijk zijn wat Klaassen, Ziyech etc verdienen)

Als je het mij vraagt is Onana, zeker als je kijkt naar wie hem op zou moeten vangen, die schaal 1 zeker wel waard.
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 april 2017 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 10:13 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Volgens mij las ik dat hij een schaal 2 aanbieding heeft gekregen, maar hoopt op een schaal 1 aanbieding (zal waarschijnlijk zijn wat Klaassen, Ziyech etc verdienen)

Als je het mij vraagt is Onana, zeker als je kijkt naar wie hem op zou moeten vangen, die schaal 1 zeker wel waard.
onana draait net 1 seizoen leuk... geeft geen zekerheid natuurlijk.. klaassen en ziyech bewijzen al een langere periode in de eredivisie dat ze bij de top van nl horen.. dat onana de potentie heeft lijkt me duidelijk.. maar zeker is het zeker niet..
Jaccio
 Jaccio - woensdag 05 april 2017 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 10:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

onana draait net 1 seizoen leuk... geeft geen zekerheid natuurlijk.. klaassen en ziyech bewijzen al een langere periode in de eredivisie dat ze bij de top van nl horen.. dat onana de potentie heeft lijkt me duidelijk.. maar zeker is het zeker niet..
Lijkt mij niet zo slim om daar zo mee om te gaan. Je hebt geen waardige vervanger.. Of je moet in de zomer de transfermarkt op voor een zekerheidje om alsnog die miljoenen op tafen te leggen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 april 2017 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 11:07 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Lijkt mij niet zo slim om daar zo mee om te gaan. Je hebt geen waardige vervanger.. Of je moet in de zomer de transfermarkt op voor een zekerheidje om alsnog die miljoenen op tafen te leggen.
klopt.. mag van mijn ook ij cat1.. maar snap ajax ook wel weer..
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 april 2017 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 11:07 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Lijkt mij niet zo slim om daar zo mee om te gaan. Je hebt geen waardige vervanger.. Of je moet in de zomer de transfermarkt op voor een zekerheidje om alsnog die miljoenen op tafen te leggen.
Het probleem zit hem in wat je ervoor terug kunt krijgen. Een keeper is heel belangrijk en hij heeft het buiten verwachting goed gedaan. Een keeper van zijn niveau heeft Ajax niet zomaar terug. Wanneer Overmars het voor elkaar krijgt dat hij weg wil dan neem je een enorm groot risico. Dat moet je nooit willen.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 april 2017 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 12:40 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt.. mag van mijn ook ij cat1.. maar snap ajax ook wel weer..
nou.........normaal gesproken begrijpen mensen dat. Maar bij Ajax gelden andere regels vaak!
Jaccio
 Jaccio - woensdag 05 april 2017 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 13:07 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in wat je ervoor terug kunt krijgen. Een keeper is heel belangrijk en hij heeft het buiten verwachting goed gedaan. Een keeper van zijn niveau heeft Ajax niet zomaar terug. Wanneer Overmars het voor elkaar krijgt dat hij weg wil dan neem je een enorm groot risico. Dat moet je nooit willen.
Exact. Daarom vind ik het zo vreemd dat er niet direct een waardige aanbieding is gedaan. Ook zeker gezien de interesse die er voor hem is in het buitenland.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 april 2017 door Jaccio --
Eide
 Eide - woensdag 05 april 2017 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 13:11 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Exact. Daarom vind ik het zo vreemd dat er niet direct een waardige aanbieding is gedaan. Ook zeker gezien de interesse die er voor hem is in het buitenland.
Je suggereert dat Ajax geen "waardige" aanbieding heeft gedaan. Waarschijnlijk vind Ajax dat wel een passende aanbieding. Waarde is een suggestieve term. Ajax en Onana zijn in onderhandeling. Niets meer, niets minder.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 april 2017 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 14:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Je suggereert dat Ajax geen "waardige" aanbieding heeft gedaan. Waarschijnlijk vind Ajax dat wel een passende aanbieding. Waarde is een suggestieve term. Ajax en Onana zijn in onderhandeling. Niets meer, niets minder.
Handjeklap..........
Jaccio
 Jaccio - woensdag 05 april 2017 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 14:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Je suggereert dat Ajax geen "waardige" aanbieding heeft gedaan. Waarschijnlijk vind Ajax dat wel een passende aanbieding. Waarde is een suggestieve term. Ajax en Onana zijn in onderhandeling. Niets meer, niets minder.
Wat je zegt is waar.

Ik ga ook puur af op de berichtgeving, waaruit blijkt dat de aanbieding geen waardige was naar mijn mening. Gezien de omstandigheden. (De aanbieding is minder dan wat Krul verdiende volgens de zaakwaarnemer)

Laat ik het anders zeggen. Ik hoop dat Ajax er alles aan doet om Onana langer aan zich te binden.
1) Omdat we geen waardige vervanger hebben.
2) Omdat hij het gewoon heel goed doet en al is uitgegroeid tot 1 van de meest belangrijke spelers van het elftal.
3) Omdat je anders de transfermarkt op moet, zonder garantie dat er iets goeds voor in de plaats komt.
4) Omdat het een zeer goede investering is, die je er over een paar jaar gewoon weer uithaalt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 april 2017 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 april 2017 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 08:56 schreef Jaccio het volgende:
http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/733580/onana-dreigt-met-vertrek-na-slecht-ajax-bod-topclubs-vragen-niet-bij-te-tekenen-.html

Moet dhr Overmars dit niet eens wat serieuzer gaan nemen?
Tete wilt graag verlengen, maar is ook nog niet benaderd.
http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/733583/tete-schaamde-zich-en-twijfelde-met-de-pest-in-mijn-lijf-ging-ik-naar-ajax-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Hij had ook kunnen gaan zeuren net als Bazoer,Gudelj en Ghazi. Deze jongen wil wel vechten voor zijn plek. Respect voor Tete nog meer gegroeid! Verdient een contract
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 april 2017 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 11:07 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Lijkt mij niet zo slim om daar zo mee om te gaan. Je hebt geen waardige vervanger.. Of je moet in de zomer de transfermarkt op voor een zekerheidje om alsnog die miljoenen op tafen te leggen.
Daarbij keept Onana ook vaak gewoon sterk. Paar jaar verlengen tegen een goed salaris moet geen probleem lijkt mij. Houd hij zijn niveau dan verkoop je hem ook nog wel leuk.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 april 2017 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 14:42 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Wat je zegt is waar.

Ik ga ook puur af op de berichtgeving, waaruit blijkt dat de aanbieding geen waardige was naar mijn mening. Gezien de omstandigheden. (De aanbieding is minder dan wat Krul verdiende volgens de zaakwaarnemer)

Laat ik het anders zeggen. Ik hoop dat Ajax er alles aan doet om Onana langer aan zich te binden.
1) Omdat we geen waardige vervanger hebben.
2) Omdat hij het gewoon heel goed doet en al is uitgegroeid tot 1 van de meest belangrijke spelers van het elftal.
3) Omdat je anders de transfermarkt op moet, zonder garantie dat er iets goeds voor in de plaats komt.
4) Omdat het een zeer goede investering is, die je er over een paar jaar gewoon weer uithaalt.
Eens is gewoon een spelletje om er een goed loon uit te slepen.. Komt vast goed
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 05 april 2017 - 15:55   quote  deeplink  
Ook ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt met Onana. Ajax moet wel, anders snijd Ajax na mijn mening in zijn eigen handen met alle gevolgen van dien dat ze Onana dan kwijt zijn, en helemaal opnieuw moeten beginnen terwijl ze nu een goede persoon in het team hebben staan die het gewoon goed doet.
Eide
 Eide - woensdag 05 april 2017 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 15:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daarbij keept Onana ook vaak gewoon sterk. Paar jaar verlengen tegen een goed salaris moet geen probleem lijkt mij. Houd hij zijn niveau dan verkoop je hem ook nog wel leuk.
Tegelijkertijd is een 20-jarige keeper met 1 seizoen onder z'n riem meteen tegen het salarisplafond gaan betalen niet echt in lijn met het beleid van Ajax. Nu is Onana best als toptalent te bestempelen maar ik begrijp best waarom Ajax niet meteen met een topsalaris komt.

Misschien is een prestatiecontract wel een idee, waarbij zijn salaris kan oplopen de aankomende jaren wel een mogelijkheid.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 05 april 2017 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2017 - 23:34 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Heb je zondag een beetje genoten van de wedstrijd in het stadion?
Absoluut! En natuurlijk helpt het dat je in de 2e minuut die vrije trap erin knalt, maar feyenoord wist gewoon niet waar ze het moesten zoeken. Ook erg jammer dat Traoré zo weinig scoort, maar wat is doe jongen goed en handig met een bal, hij speelt zich zelf zo makkelijk vrij. Die mag ajax van mij echt proberen vast te leggen. Daarna met een prive trainer (Bergkamp?) aan de afronding werken....

Ik ging uiteindelijk wel met een klote gevoel naar huis vanwege die tegengoal, maar de wedstrijd opzich was (bijna) niets op aan te merken. Echt TOP!!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 april 2017 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 16:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Tegelijkertijd is een 20-jarige keeper met 1 seizoen onder z'n riem meteen tegen het salarisplafond gaan betalen niet echt in lijn met het beleid van Ajax. Nu is Onana best als toptalent te bestempelen maar ik begrijp best waarom Ajax niet meteen met een topsalaris komt.

Misschien is een prestatiecontract wel een idee, waarbij zijn salaris kan oplopen de aankomende jaren wel een mogelijkheid.
Duidelijk verhaal alleen is het wel een constante factor achterin. En komt niet voor niets bij Barcelona vandaan grote clubs houden hem in de gaten. Lastige keuze maar ik zou hem niet laten lopen voor een paar ton per jaar. Risico daarvan is dat je weer opzoek moet en een gemiddelde vervanger kost je ook dat geld qua aankoop van minimaal een miljoen. Of je moet gratis een goede vervanger op kunnen duikelen. Blijft een risico en nu weet je wel wat je in huis hebt.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 april 2017 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 16:11 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Absoluut! En natuurlijk helpt het dat je in de 2e minuut die vrije trap erin knalt, maar feyenoord wist gewoon niet waar ze het moesten zoeken. Ook erg jammer dat Traoré zo weinig scoort, maar wat is doe jongen goed en handig met een bal, hij speelt zich zelf zo makkelijk vrij. Die mag ajax van mij echt proberen vast te leggen. Daarna met een prive trainer (Bergkamp?) aan de afronding werken....

Ik ging uiteindelijk wel met een klote gevoel naar huis vanwege die tegengoal, maar de wedstrijd opzich was (bijna) niets op aan te merken. Echt TOP!!
Bijna niets? 8 kansen die er in gemoeten hadden vind ik redelijk veel op aan te merken hoor.
We hadden Feyenoord meer pijn moeten doen 2-1 schril contrast met de geleverde prestatie.
p111
 p111 - woensdag 05 april 2017 - 18:16   quote  deeplink  
Klopt Ajax speelde grote delen van de wedstrijd 010 helemaal zoek,dat was toch heerlijk om te zien,ja het is jammer dat het niet 4 of 5-0 wordt dan had het helemaal top geweest.
Brandje
 Brandje - woensdag 05 april 2017 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 16:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Tegelijkertijd is een 20-jarige keeper met 1 seizoen onder z'n riem meteen tegen het salarisplafond gaan betalen niet echt in lijn met het beleid van Ajax. Nu is Onana best als toptalent te bestempelen maar ik begrijp best waarom Ajax niet meteen met een topsalaris komt.

Misschien is een prestatiecontract wel een idee, waarbij zijn salaris kan oplopen de aankomende jaren wel een mogelijkheid.
Waar staat er in het beleid wat de criteria zijn dat iemand een topsalaris krijgt? Mijn mening is dat spelers die onbetwiste basisspelers zijn in aanmerking moeten komen voor de hoogste schaal en daar valt Onana onder
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 april 2017 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 14:42 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Wat je zegt is waar.

Ik ga ook puur af op de berichtgeving, waaruit blijkt dat de aanbieding geen waardige was naar mijn mening. Gezien de omstandigheden. (De aanbieding is minder dan wat Krul verdiende volgens de zaakwaarnemer)

Laat ik het anders zeggen. Ik hoop dat Ajax er alles aan doet om Onana langer aan zich te binden.
1) Omdat we geen waardige vervanger hebben.
2) Omdat hij het gewoon heel goed doet en al is uitgegroeid tot 1 van de meest belangrijke spelers van het elftal.
3) Omdat je anders de transfermarkt op moet, zonder garantie dat er iets goeds voor in de plaats komt.
4) Omdat het een zeer goede investering is, die je er over een paar jaar gewoon weer uithaalt.
Kan ook niet anders wat betreft Krul, die werd namelijk gehuurd.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 05 april 2017 - 20:28   quote  deeplink  
Youness basis ipv Neres
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 april 2017 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 20:28 schreef Jaccio het volgende:
Youness basis ipv Neres
Dat is nog wel te begrijpen:)
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2017 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 19:02 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waar staat er in het beleid wat de criteria zijn dat iemand een topsalaris krijgt? Mijn mening is dat spelers die onbetwiste basisspelers zijn in aanmerking moeten komen voor de hoogste schaal en daar valt Onana onder
Ik denk dat er wel spelers mogen zijn die boven de anderen verdienen. Bij Ajax zou dat in mijn optiek alleen voor Klaassen mogen gelden.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 05 april 2017 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 20:33 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dat is nog wel te begrijpen:)
Ik had liever Neres gezien persoonlijk.
Eide
 Eide - woensdag 05 april 2017 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 19:02 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waar staat er in het beleid wat de criteria zijn dat iemand een topsalaris krijgt? Mijn mening is dat spelers die onbetwiste basisspelers zijn in aanmerking moeten komen voor de hoogste schaal en daar valt Onana onder
Dat laat het salarishuis niet toe. Dat staat geheel los van wat voor mening wie dan ook heeft. Feit is dat het salarishuis niet toestaat dat Ajax dusdanig veel spelers 1 miljoen netto, excuses bonussen, betaald.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (woensdag 5 april 2017, 20:45); 4 - 1









0.0094189