BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Rechtsback Luis Manuel Orejuela naar Ajax

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 10 augustus 2017 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 03:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bij die Braziliaanse spelers zijn spelers vaak eigenaar van meerdere partijen en dat is soms enorm lastig. Aangezien de hele top van Europa daar scout gebeurd het ook enorm veel dat wanneer je rond denkt te zijn, de verkopende club ineens 5 of 10 miljoen meer gaan vragen. Dat is echt bizar daar.
Ja ik weet het. Dat maakt het gewoon lastig.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 10 augustus 2017 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 11:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ieder speler heeft wel eens een mindere periode, ook iedere speler heeft een goede periode.

Vorig seizoen was dat ook het geval.
Schone heeft goede europese wedstrijden gespeeld, zelfde geld voor Veltman, Viergever en Younes.

Het is kortzichtig om te zeggen dat zij niet goed zijn omdat de reden die je zegt.
Want het geld namelijk ook voor andere spelers. Schanez, Dolberg, De Ligt, Onana, Ziyech, Klaassen en Traore hebben goede wedstrijden afgewisseld met slechte.

Waarom noem je die dan niet??

Waarom specifiek die spelers?
Waarom ik die spelers niet specifiek noem?
Iets met potentie en kwaliteit.

Schöne, Veltman, Viergever houden zich prima staande in de Eredivisie maar daarbuiten is het gewoon niet veel. In de grote wedstrijden vallen ze door de mand. Denk jij dan dat 1 van deze spelers nog een grootse carrière tegemoet Gaat? Ik vind ze niet voldoende kwaliteit hebben voor het niveau waar Ajax heen zou moeten gaan.
Eide
 Eide - donderdag 10 augustus 2017 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 15:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waarom ik die spelers niet specifiek noem?
Iets met potentie en kwaliteit.

Schöne, Veltman, Viergever houden zich prima staande in de Eredivisie maar daarbuiten is het gewoon niet veel. In de grote wedstrijden vallen ze door de mand. Denk jij dan dat 1 van deze spelers nog een grootse carrière tegemoet Gaat? Ik vind ze niet voldoende kwaliteit hebben voor het niveau waar Ajax heen zou moeten gaan.
Ik denk niet dat ze in grote wedstrijden structureel door de mand vallen. Daarvoor heb ik al deze mannen te goed zien spelen in grote wedstrijden. Wel ben ik het met je eens dat ze niet het niveau hebben waar Ajax naar toe wil en moet groeien. Daarom vind ik het vertrek van Tete en Riedewald ook zo jammer. Ik denk dat die jongens die potentie wel hebben, hoewel ze allebei terecht wissel waren vorig jaar.

Inherent aan willen groeien is ook dat je jonge jongens niet steeds voor de leeuwen gooit. Dat je ook durft te kiezen voor nu wat beter in plaats van steeds een stap terug in de hoop er te zijner tijd weer twee vooruit te doen. Voor sommige jongens betekent dat dat ze met 20/21 pas uitzicht krijgen op die basisplek. Dat zijn wel keuzes die je dan moet durven maken en spelers moeten dan ook bereid zijn dat geduld te hebben. De andere optie is steeds maar weer met ultrajonge en onervaren ploegen ervoor gaan.

Ik heb de 100% oplossing ook niet. Enerzijds weet je dat je voldoende kwaliteit alleen in het jonge talenten gaat vinden. Anderzijds valt er veel te zeggen voor ervaring en stabiliteit. Die mix van die twee is denk ik wat Bosz en Keizer zoeken.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 10 augustus 2017 - 15:41   quote  deeplink  
Ook ik ben niet qua niveau tevreden over vooral Viergever en Veltman.
Vooral deze twee moeten vervangen worden door twee veel betere spelers, wil Ajax zich internationaal sterk verbeteren. Dit heb ik vaker gezegd.
p111
 p111 - donderdag 10 augustus 2017 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 15:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waarom ik die spelers niet specifiek noem?
Iets met potentie en kwaliteit.

Schöne, Veltman, Viergever houden zich prima staande in de Eredivisie maar daarbuiten is het gewoon niet veel. In de grote wedstrijden vallen ze door de mand. Denk jij dan dat 1 van deze spelers nog een grootse carrière tegemoet Gaat? Ik vind ze niet voldoende kwaliteit hebben voor het niveau waar Ajax heen zou moeten gaan.
Klopt exact
p111
 p111 - donderdag 10 augustus 2017 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 15:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze in grote wedstrijden structureel door de mand vallen. Daarvoor heb ik al deze mannen te goed zien spelen in grote wedstrijden. Wel ben ik het met je eens dat ze niet het niveau hebben waar Ajax naar toe wil en moet groeien. Daarom vind ik het vertrek van Tete en Riedewald ook zo jammer. Ik denk dat die jongens die potentie wel hebben, hoewel ze allebei terecht wissel waren vorig jaar.

Inherent aan willen groeien is ook dat je jonge jongens niet steeds voor de leeuwen gooit. Dat je ook durft te kiezen voor nu wat beter in plaats van steeds een stap terug in de hoop er te zijner tijd weer twee vooruit te doen. Voor sommige jongens betekent dat dat ze met 20/21 pas uitzicht krijgen op die basisplek. Dat zijn wel keuzes die je dan moet durven maken en spelers moeten dan ook bereid zijn dat geduld te hebben. De andere optie is steeds maar weer met ultrajonge en onervaren ploegen ervoor gaan.

Ik heb de 100% oplossing ook niet. Enerzijds weet je dat je voldoende kwaliteit alleen in het jonge talenten gaat vinden. Anderzijds valt er veel te zeggen voor ervaring en stabiliteit. Die mix van die twee is denk ik wat Bosz en Keizer zoeken.
Helaas ben ik het niet met je eens over deze 3 jongens,ik heb ze echt geen top wedstrijden zien spelen in de EL ,Viergever heel hard gewerkt maar te beperkt om hogerop te komen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 10 augustus 2017 - 16:56   quote  deeplink  
Schone, Veltman, Viergever, Younes komen alle vier gewoon tekort voor het niveau waar Ajax naartoe wilt (of naartoe zou moeten willen)
Zorgwekkende daarvan is dat al deze 4 spelers vaste basisklanten zijn..
Eide
 Eide - donderdag 10 augustus 2017 - 19:21   quote  deeplink  
Luis Orejuala heeft ook al Ajax op z'n social media staan. Lijkt dus echt wacht op de presentatie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 11 augustus 2017 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 15:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waarom ik die spelers niet specifiek noem?
Iets met potentie en kwaliteit.

Schöne, Veltman, Viergever houden zich prima staande in de Eredivisie maar daarbuiten is het gewoon niet veel. In de grote wedstrijden vallen ze door de mand. Denk jij dan dat 1 van deze spelers nog een grootse carrière tegemoet Gaat? Ik vind ze niet voldoende kwaliteit hebben voor het niveau waar Ajax heen zou moeten gaan.
Viergever is 27, veltman 23 of jonger. Niet echt een leeftijd om te zeggen dat ze niet meer beter worden.
Dat zelfde geld voor Younes.

Schone is 30, ook niet een leeftijd om hem af te schrijven.

Vergeet niet dat die spelers EL finale heb gehaald, 90% van de wedstrijden stonden ze in de basis?
Als ze nu met deze basis, de halve finale halen?
Waar zou Ajax dan nog kunnen groeien, structureel?

Een nog hoger niveau is overwinteren in de CL.
Dat is niet haalbaar, niet structureel, daarvoor heb je een grotere begroting nodig.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 11 augustus 2017 - 19:55   quote  deeplink  
Als Tete en Riedewald het niveau van ajax zouden zijn waar we naar toe willen groeien, zou het niet best zijn. Deze twee jongens hebben blijkbaar niet de knokkers mentaliteit in hun lijf om door te knokken en te zorgen dat ze wel weer basis speler worden.....

Ik zeg blijkbaar niet, omdat ik niet op de trainingen van ajax aanwezig ben en ze dus niet aan het werk zag. de technische staf zag dat wel.....
p111
 p111 - vrijdag 11 augustus 2017 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 15:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Viergever is 27, veltman 23 of jonger. Niet echt een leeftijd om te zeggen dat ze niet meer beter worden.
Dat zelfde geld voor Younes.

Schone is 30, ook niet een leeftijd om hem af te schrijven.

Vergeet niet dat die spelers EL finale heb gehaald, 90% van de wedstrijden stonden ze in de basis?
Als ze nu met deze basis, de halve finale halen?
Waar zou Ajax dan nog kunnen groeien, structureel?

Een nog hoger niveau is overwinteren in de CL.
Dat is niet haalbaar, niet structureel, daarvoor heb je een grotere begroting nodig.
Als je de spelers gaat analiseren dan zie je bepaalde min punten waardoor ze niet meer beter kunnen worden,bij Viergever is dat zijn techniek ,bij Veltman is dat zijn fysiek en zijn faalangst en Schone zijn leeftijd en zijn trage handelingssnelheid.
Dat is de reden waarom je daar niet verder mee komt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 augustus 2017 door p111 --
p111
 p111 - vrijdag 11 augustus 2017 - 20:39   quote  deeplink  
Wat een genot om Emanuelson weer te zien spelen bij Utrecht die balbehandeling zijn zijn techniek zijn overzicht,die konden we voor niks krijgen maar nee wij gaan het wel doen met Viergever en Dijks hoe belachelijk maakt Ajax hier zich mee.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 11 augustus 2017 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 20:39 schreef p111 het volgende:
Wat een genot om Emanuelson weer te zien spelen bij Utrecht die balbehandeling zijn zijn techniek zijn overzicht,die konden we voor niks krijgen maar nee wij gaan het wel doen met Viergever en Dijks hoe belachelijk maakt Ajax hier zich mee.
die begreep ik ook niet.. je maakt mij niet wijs dat viergever, dijks sinkgraven beter zijn
Eide
 Eide - vrijdag 11 augustus 2017 - 23:52   quote  deeplink  
DG9pKXfXsAMYXDB.jpg:large
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 12 augustus 2017 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 20:05 schreef p111 het volgende:

[..]

Als je de spelers gaat analiseren dan zie je bepaalde min punten waardoor ze niet meer beter kunnen worden,bij Viergever is dat zijn techniek ,bij Veltman is dat zijn fysiek en zijn faalangst en Schone zijn leeftijd en zijn trage handelingssnelheid.
Dat is de reden waarom je daar niet verder mee komt.
Wat voor techniek heeft een linksback nodig dan?
Voorzet zijn prima van hem, Sleiding zijn prima verzorgt. Pases komen vaak aan. Dat snap ik niet zo?

Veltman, sorry maar fysiek is niet zijn probleem. Faalangst is ook niet zijn probleem. Hij moet meer met zijn hoofd gaan voetballen ipv met zijn hart. Gaat er nog wel eens te enthousiast het duel aan, waardoor hij een gele kaart oploopt. dat gebeurd ook als hij al een gele kaart al heeft.
Hij moet gewoon slimmer gaan voetballen, het inzicht krijgen van een rechtsback. Logisch ook wel want hij speelt sinds vorig rechtsback terwijl hij daarvoor centraal stond. Groeien kan hij zeker wel.

Sorry. Italie is wereldkampioen geworden dankzij Pirlo. Man, die man was langzaam aan de bal zeg. Maar man, wat was hij belangrijk voor het elftal. Dus helemaal geen reden om hem bij het grove vuil neer te zetten.

Ik ben er gewoon mee eens dat dit een prima basiselftal is. Alleen zou er eventueel spelers erbij kunnen maar dan in de breedte. Een betere schone die koop je niet, Veltman en Viergever ook niet.
p111
 p111 - zaterdag 12 augustus 2017 - 15:51   quote  deeplink  
Laat maar dit heeft geen zin,als je Pirlo met schone gaat vergelijken en vind dat een back geen techniek hoeft te hebben dan ben ik klaar.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 12 augustus 2017 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2017 - 15:51 schreef p111 het volgende:
Laat maar dit heeft geen zin,als je Pirlo met schone gaat vergelijken en vind dat een back geen techniek hoeft te hebben dan ben ik klaar.
Ik vergelijk Pirlo niet met Schone. Jij geeft een reden waarom schone niet geschikt is. Zijn leeftijd en handelings snelheid.
Ik zeg enkel dat Pirlo dat ook niet heeft. Dat Pirlo andere dingen beter kan dan Schone dat klopt. Maar zeg dat dan.
Bijvoorbeeld, zijn vrije trappen kunnen beter, zijn corners kunnen beter. Zijn overzicht kan nog beter.
Het was ook zijn eerste volledige seizoen op 6, dus daar zit zeker nog verbetering in.

En over Viergever, wat voor techniek moet een back hebben dan?
Moet die dan zelfde techniek hebben van een linksbuiten, of een aanvallende middenvelder?
Volgens mij moet hij gewoon de basis techniek hebben, dat heeft hij. Hij is zeker geen houte klaas.
Dus vertel wat voor techniek mist hij dan?
remco k
 remco k - zaterdag 12 augustus 2017 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2017 - 14:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wat voor techniek heeft een linksback nodig dan?
Voorzet zijn prima van hem, Sleiding zijn prima verzorgt. Pases komen vaak aan. Dat snap ik niet zo?

Veltman, sorry maar fysiek is niet zijn probleem. Faalangst is ook niet zijn probleem. Hij moet meer met zijn hoofd gaan voetballen ipv met zijn hart. Gaat er nog wel eens te enthousiast het duel aan, waardoor hij een gele kaart oploopt. dat gebeurd ook als hij al een gele kaart al heeft.
Hij moet gewoon slimmer gaan voetballen, het inzicht krijgen van een rechtsback. Logisch ook wel want hij speelt sinds vorig rechtsback terwijl hij daarvoor centraal stond. Groeien kan hij zeker wel.

Sorry. Italie is wereldkampioen geworden dankzij Pirlo. Man, die man was langzaam aan de bal zeg. Maar man, wat was hij belangrijk voor het elftal. Dus helemaal geen reden om hem bij het grove vuil neer te zetten.

Ik ben er gewoon mee eens dat dit een prima basiselftal is. Alleen zou er eventueel spelers erbij kunnen maar dan in de breedte. Een betere schone die koop je niet, Veltman en Viergever ook niet.
Schone en pirlo vergelijken is natuurlijk complete onzin. Compleet ander type spel. Hele andere arbeid. En geen speler naast hem voor het defensieve werk.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 12 augustus 2017 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2017 - 16:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Schone en pirlo vergelijken is natuurlijk complete onzin. Compleet ander type spel. Hele andere arbeid. En geen speler naast hem voor het defensieve werk.
Dat weet ik, maar ik vertel enkel dat Pirlo ook niet snel was en ook al te jong was, toen hij wereldkampioen werd.

Dat betekend dat schone niet om die reden op de bank moet komen.

Want Ajax kan die ook doen zoals Italië dat toen deed.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Rechtsback Luis Manuel Orejuela naar Ajax









0.0096559