BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zijn we nu echt opgeschoten met een nieuwe trainer

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
aaadjuh
 aaadjuh - dinsdag 15 augustus 2017 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 21:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja, je zegt het gekscherend maar dat is wel waar je langzaam voor moet vrezen. In Engeland is duizend euro voor een seizoenkaart helemaal niet raar bijvoorbeeld. Of dat het voetbalkanaal op televisie 2 of 3 keer zo duur wordt. Ik heb afgelopen zomer met een Spaanse collega gewerkt. Die betalen 35 euro per maand en krijgen dan 6 wedstrijden uit de Primera Division.... wil je ze allemaal betaal je 80 euro per maand.
Nou die tv zit natuurlijk wel wat in. Heel veel mensen kijken via Fox naar Ajax. Fox geeft een heel klein deel aan alle clubs en de rest van het geld gaat naar Amerika.

Als Ajax zelf of samen met Ziggo hun eigen wedstrijden zouden gaan uitzenden is het rendement natuurlijk veel hoger
aaadjuh
 aaadjuh - dinsdag 15 augustus 2017 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 21:29 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

slaat nergens op: rekensommetje:

maak een scc €100,= duurder x €45.000 = €4.500.000 kun je voor slechts 4 tot 5 spelers het plafond met ongeveer €1.000.000 verhogen. Je hebt minimaal 22 contractspelers, dan is €4.500.000 ook weer heel snel op.........
Het is een begin?

Gooi een extra ring op je stadion , weer 20000 kaarten?
Eide
 Eide - dinsdag 15 augustus 2017 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 21:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daarom blijven wij ook een kleine kutcompetitie Hollandse zuinigheid haha
Maar dit is toch precies ons probleem? We willen wel de lusten maar niet de lasten. We willen wel Europees succes maar geen miljardairs die met de scepter zwaaien of exorbitante prijzen om een wedstrijd in het stadion of op TV te zien.

Als je werkt met budgetten waar de toplanden een beetje om giechelen blijven we in de situatie waarin we nu zitten. De Nederlandse markt is niet bereid veel hogere sponsorgelden in te brengen en we zijn niet interessant genoeg voor het buitenland. En dus blijven we een kleine B-competitie.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 15 augustus 2017 - 21:35   quote  deeplink  
Ajax heeft een eigen kanaal volgens mij op ziggo.
Als ze nou voor een klein maandbedrag 'all access' geven.. Trainingen van dichtbij door zo een action cam go pro achtig ding, voor de wedstrijd, in de rust en na de wedstrijd live van dichtbij meemaken door zo een go pro dingetje.
Valt toch ook wel een leuk zakcentje mee te verdienen?

Ik zou het iniedergeval niet erg vinden om daar extra voor te betalen pmaand
aaadjuh
 aaadjuh - dinsdag 15 augustus 2017 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 21:35 schreef Jaccio het volgende:
Ajax heeft een eigen kanaal volgens mij op ziggo.
Als ze nou voor een klein maandbedrag 'all access' geven.. Trainingen van dichtbij door zo een action cam go pro achtig ding, voor de wedstrijd, in de rust en na de wedstrijd live van dichtbij meemaken door zo een go pro dingetje.
Valt toch ook wel een leuk zakcentje mee te verdienen?

Ik zou het iniedergeval niet erg vinden om daar extra voor te betalen pmaand
Zodra Ziggo of Ajax wedstrijden van Ajax betaald zou gaan uitzenden , zeg ik mn Fox op, hoef geen ADO-Roda te zien
JOOD
 JOOD - dinsdag 15 augustus 2017 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 21:35 schreef Jaccio het volgende:
Ajax heeft een eigen kanaal volgens mij op ziggo.
Als ze nou voor een klein maandbedrag 'all access' geven.. Trainingen van dichtbij door zo een action cam go pro achtig ding, voor de wedstrijd, in de rust en na de wedstrijd live van dichtbij meemaken door zo een go pro dingetje.
Valt toch ook wel een leuk zakcentje mee te verdienen?

Ik zou het iniedergeval niet erg vinden om daar extra voor te betalen pmaand
En de wedstrijden zelf ;)
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 15 augustus 2017 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 21:39 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Zodra Ziggo of Ajax wedstrijden van Ajax betaald zou gaan uitzenden , zeg ik mn Fox op, hoef geen ADO-Roda te zien
Zou voor all access graag extra betalen pmaand. M'n Fox abbo hou ik ook gewoon, maar puur omdat ik gewoon een voetbal liefhebber ben.
Zelfs Ado - Roda vind ik leuk om op z'n tijd te kijken.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 15 augustus 2017 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 21:39 schreef JOOD het volgende:

[..]

En de wedstrijden zelf ;)
Ja kicke man. Bij Ajax - F'noord de opkomst door de ogen van een speler meemaken. Gaaf
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 15 augustus 2017 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 21:41 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Zou voor all access graag extra betalen pmaand. M'n Fox abbo hou ik ook gewoon, maar puur omdat ik gewoon een voetbal liefhebber ben.
Zelfs Ado - Roda vind ik leuk om op z'n tijd te kijken.
Als je niet in slaap kan komen is zo'n wedstrijd vaak handig! ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 15 augustus 2017 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 21:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Remco, dat is een tijdje niet meer waar. Ajax heeft sinds vorig seizoen een sluitende begroting zonder Europees voetbal of transferinkomsten. Dat werd toen juist heel trots gemeld. Alles wat Ajax dus aan extra inkomsten binnenkrijgt gaat momenteel rechtstreeks naar de bankrekening...
Je hebt inderdaad gelijk Eide. Maar dat het nu eindelijk sluitend is. Betekend niet dat je het salarishuis structureel omhoog kan gooien. Uitzonderingen moet je trouwens wel kunnen maken.
riveco
 riveco - dinsdag 15 augustus 2017 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 augustus 2017 - 09:17 schreef p111 het volgende:
Ja het wordt echt tijd voor de trainers wissel !! we hebben er al 1 comp/wedstrijd opzitten mijn god.
Ja idd, en dan werd er een paar weken geleden nog op Nouri gewezen, en dat we wisten dat het een moeilijk jaar zou worden. Na 1 wedstrijd wordt de trainer al beoordeeld en te ligt bevonden. Triest dat er nu over gesproken moet worden, en triest dat Het systeem fout zou zijn omdat Keizer te onervaren is. van Gaal en de Boer wisselde ook wel naar 3-4-3 en 3-3-4 als het op het eind gelijk stond. Maar Nouri telt schijnbaar al niet meer en Keizer is een kluns en het bestuur deugt niet want die hebben overal gefaald is de conclusie na 1 hele wedstrijd.
Eide
 Eide - dinsdag 15 augustus 2017 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 23:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk Eide. Maar dat het nu eindelijk sluitend is. Betekend niet dat je het salarishuis structureel omhoog kan gooien. Uitzonderingen moet je trouwens wel kunnen maken.
Daar ben ik het mee eens. Dat salarishuis is namelijk de grootste kostenpost op die begroting en alleen door het salarishuis in toom te houden blijft de begroting sluitend.

Het "probleem" is echter dat Ajax structureel meer binnen krijgt dan het uitgeeft, zeker nu die begroting sluitend is en men dus geen begrotingsgaten hoeft te pluggen met incidentele inkomsten. Hierdoor zijn de liquide middelen van Ajax tot ongekende hoogte gegroeid. Dat betekent feitelijk dat Ajax geen ene reet heeft aan 40, 50 of 60 miljoen euro als het niet de mogelijkheid heeft dat geld uit te geven.

Ajax bestaat namelijk niet om winst te maken. Ondanks dat de NV aandeelhouders heeft is het doel prijzen winnen in het voetbal. Alles wat je binnenhaalt moet je eigenlijk kunnen investeren of reserveer je met een specifiek doel. Ajax kan het momenteel niet investeren (zie de afgeketste deal met Richarlison) en lijkt geen doel voor ogen te hebben waarvoor reserveringen nodig zijn, anders dan een mogelijke verbouwing van de ArenA.

Kortom, er daagt een nieuwe uitdaging voor de directie van Ajax, namelijk hoe het met een sluitende begroting en structureel hoge incidentele inkomsten toch de club kan laten groeien zonder dat het budget weer afhankelijk wordt van die incidentele inkomsten.
remco k
 remco k - woensdag 16 augustus 2017 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2017 - 23:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Dat salarishuis is namelijk de grootste kostenpost op die begroting en alleen door het salarishuis in toom te houden blijft de begroting sluitend.

Het "probleem" is echter dat Ajax structureel meer binnen krijgt dan het uitgeeft, zeker nu die begroting sluitend is en men dus geen begrotingsgaten hoeft te pluggen met incidentele inkomsten. Hierdoor zijn de liquide middelen van Ajax tot ongekende hoogte gegroeid. Dat betekent feitelijk dat Ajax geen ene reet heeft aan 40, 50 of 60 miljoen euro als het niet de mogelijkheid heeft dat geld uit te geven.

Ajax bestaat namelijk niet om winst te maken. Ondanks dat de NV aandeelhouders heeft is het doel prijzen winnen in het voetbal. Alles wat je binnenhaalt moet je eigenlijk kunnen investeren of reserveer je met een specifiek doel. Ajax kan het momenteel niet investeren (zie de afgeketste deal met Richarlison) en lijkt geen doel voor ogen te hebben waarvoor reserveringen nodig zijn, anders dan een mogelijke verbouwing van de ArenA.

Kortom, er daagt een nieuwe uitdaging voor de directie van Ajax, namelijk hoe het met een sluitende begroting en structureel hoge incidentele inkomsten toch de club kan laten groeien zonder dat het budget weer afhankelijk wordt van die incidentele inkomsten.
Een leuke maar lastige uitdaging.
Eide
 Eide - woensdag 16 augustus 2017 - 00:05   quote  deeplink  
Zeker omdat de structurele inkomsten uit kaartverkoop, sponsoring en marketing waarschijnlijk niet enorm zullen gaan stijgen. Daar komt pas eens verandering is als de TV deal voor de uitzendrechten voor de Eredivisie weer opnieuw afgesloten moet worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zijn we nu echt opgeschoten met een nieuwe trainer









0.0059618