BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - donderdag 28 september 2017 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 september 2017 - 15:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Ik ben hem zeer dankbaar voor 4 kampioenschappen, maar zijn laatste jaar, met al die tikkies breed en tikkies terug, dat oeverloze rondspelen om vooral maar balbezit te hebben en te houden, zonder de drang om naar voren te spelen, vergeet ik nooit meer. Mijn god, ik was daar totaal op uitgekeken. Nee, alsjeblieft geen Frank de Boer.
Dat spelen we nu ook weer Pietje,dat heeft ook te maken met onze zwakke defensie.
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 september 2017 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 08:53 schreef p111 het volgende:

[..]

Dat spelen we nu ook weer Pietje,dat heeft ook te maken met onze zwakke defensie.
nee ook spel opvatting van de trainer/staf... toen spijkerman er zich weer mee ging bemoeien was ik er al bang voor..
Jaccio
 Jaccio - donderdag 28 september 2017 - 10:39   quote  deeplink  
'Tikkie breed, tikkie terug' is de enige manier waarop je kan spelen met deze selectie..
Je hebt een uitermate zwakke verdediging en en zeer licht middenveld. Ga je aanvallend en avontuurlijk spelen, dan verlies je een hele hoop wedstrijden met 3 of 4 doelpunten verschil.

Wil je mooi en aanvallend spelen, dan moet je ook inkopen en/of opleiden om op die manier te kunnen spelen.

Beest(en) achterin en minimaal 1 sterke of slimme middenvelder.
Afgelopen seizoen hadden we dat met Sanchez en Klaassen. En dan nog grijp je overal naast, omdat je wel een slimme middenvelder hebt met loopvermogen, maar de ervaring en kracht gewoon mist om het verschil te kunnen maken op hoger niveau.
p111
 p111 - donderdag 28 september 2017 - 11:32   quote  deeplink  
Als je goed kijkt naar de topploegen in Europa,zijn ze niet alleen techn/begaafd maar hebben ze ook altijd een aantal power jongens in hun team staan voor het vuile werk en de arbeid voor de creatievelingen in het team.Als ik naar Ajax kijk zie mis ik deze voetballers.Naast de Jong en Ziyech die nog niet op de top zijn zie ik Verbeek staan,en Donny is een goede voetballer maar nog niet op dat niveau om al het vuile werk op te knappen.Achterin zie ideale schoonzoon Veltman staan en de matige Viergever en de niks kunner Dijks dus hier gaan wij het niet mee redden.Maar ik heb toch wel vertrouwen in dit team dat het gaat goed komen,hopelijk a.s zondag als Wober er in staat en Dijks naar jong Ajax gaat,en Daley als wissel voor Viergever op links.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 september 2017 door p111 --
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 september 2017 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 10:39 schreef Jaccio het volgende:
'Tikkie breed, tikkie terug' is de enige manier waarop je kan spelen met deze selectie..
Je hebt een uitermate zwakke verdediging en en zeer licht middenveld. Ga je aanvallend en avontuurlijk spelen, dan verlies je een hele hoop wedstrijden met 3 of 4 doelpunten verschil.

Wil je mooi en aanvallend spelen, dan moet je ook inkopen en/of opleiden om op die manier te kunnen spelen.

Beest(en) achterin en minimaal 1 sterke of slimme middenvelder.
Afgelopen seizoen hadden we dat met Sanchez en Klaassen. En dan nog grijp je overal naast, omdat je wel een slimme middenvelder hebt met loopvermogen, maar de ervaring en kracht gewoon mist om het verschil te kunnen maken op hoger niveau.
volgens mij is dit de opleiding van ajax hoor en niet tikkie terug en breed.. daarbij mis je alleen sanchez, tuurlijk klopt.. maar da betekend absoluut niet dat je de bal nie naar voren kan spelen.. JUIST met deze niet voetballers moet die bal zo snel mogelijk vooruit.. daarbij is wober aangetrokken hiervoor alleen word deze niet gebruikt.. nee ik geloof niet dat je nu in 1x juist het ajax voetbal (dus vooruit) niet meer kan spelen..
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 september 2017 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 11:32 schreef p111 het volgende:
Als je goed kijkt naar de topploegen in Europa,zijn ze niet alleen techn/begaafd maar hebben ze ook altijd een aantal power jongens in hun team staan voor het vuile werk en de arbeid voor de creatievelingen in het team.Als ik naar Ajax kijk zie mis ik deze voetballers.Naast de Jong en Ziyech die nog niet op de top zijn zie ik Verbeek staan,en Donny is een goede voetballer maar nog niet op dat niveau om al het vuile werk op te knappen.Achterin zie ideale schoonzoon Veltman staan en de matige Viergever en de niks kunner Dijks dus hier gaan wij het niet mee redden.Maar ik heb toch wel vertrouwen in dit team dat het gaat goed komen,hopelijk a.s zondag als Wober er in staat en Dijks naar jong Ajax gaat,en Daley als wissel voor Viergever op links.
laten ze gewoon lekker die comlumbiaan erin mieteren.. da gelul met wennen.. kan veltman centraal met wober, en sink op links, dan heb je de aanvallende backs waar keizer om vraagt..
Jaccio
 Jaccio - donderdag 28 september 2017 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 13:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

volgens mij is dit de opleiding van ajax hoor en niet tikkie terug en breed.. daarbij mis je alleen sanchez, tuurlijk klopt.. maar da betekend absoluut niet dat je de bal nie naar voren kan spelen.. JUIST met deze niet voetballers moet die bal zo snel mogelijk vooruit.. daarbij is wober aangetrokken hiervoor alleen word deze niet gebruikt.. nee ik geloof niet dat je nu in 1x juist het ajax voetbal (dus vooruit) niet meer kan spelen..
Klopt. Dit is de opleiding van Ajax en die is gewoon niet goed genoeg op het moment. Ze falen erin spelers op te leiden of kopen waarmee je dat avontuurlijke en aanvallende spel kan spelen dat bij Ajax hoort.
Heb je die spelers niet, dan kan je weinig anders dan tikkie breed, tikkie terug.
FdB zag dat, Keizer ondervindt het nu.

We willen heel veel, maar je moet er wel het materiaal voor hebben. Ten minste als je wilt winnen.
Als het spel belangrijker is dan het resultaat dan kunnen ze speeltuin voetbal spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 september 2017 door Jaccio --
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 september 2017 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 15:17 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Klopt. Dit is de opleiding van Ajax en die is gewoon niet goed genoeg op het moment. Ze falen erin spelers op te leiden of kopen waarmee je dat avontuurlijke en aanvallende spel kan spelen dat bij Ajax hoort.
Heb je die spelers niet, dan kan je weinig anders dan tikkie breed, tikkie terug.
FdB zag dat, Keizer ondervindt het nu.

We willen heel veel, maar je moet er wel het materiaal voor hebben. Ten minste als je wilt winnen.
Als het spel belangrijker is dan het resultaat dan kunnen ze speeltuin voetbal spelen.
sorry vind ik echt nie waar.. elk jeugd team speelt zo en goed ook.. kijk jong en -19 maar.. en ook teams met veel minder materiaal in de eredivisie spelen dit spelletje.. het is puur de manier van de trainer.. wil je dat viergever hem links of rechts geeft of vooruit.. vind je het niet vreemd dat spijkerman vorig jaar niks movht en het vooruit ging.. en bij deboer en keizer waar hij wel bij was het gelijk weer zo gaat ? staat echt los van het materiaal hoe je je team wil laten spelen.. kijk alleen al naar hoe bosz elk team, ook met minder materiaal zijn spel liet spelen...
Jaccio
 Jaccio - donderdag 28 september 2017 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 15:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

sorry vind ik echt nie waar.. elk jeugd team speelt zo en goed ook.. kijk jong en -19 maar.. en ook teams met veel minder materiaal in de eredivisie spelen dit spelletje.. het is puur de manier van de trainer.. wil je dat viergever hem links of rechts geeft of vooruit.. vind je het niet vreemd dat spijkerman vorig jaar niks movht en het vooruit ging.. en bij deboer en keizer waar hij wel bij was het gelijk weer zo gaat ? staat echt los van het materiaal hoe je je team wil laten spelen.. kijk alleen al naar hoe bosz elk team, ook met minder materiaal zijn spel liet spelen...
Is allemaal prima hoor voor in de jeugd en in de meeste gevallen in de ED.
Maar wil je mee gaan doen in Europa (en dat is toch wel de ambitie neem ik aan), dan kan dit echt niet hoor.

We moeten ons ook niet blindstaren op afgelopen seizoen vind ik. We hebben volgens mij 3 leuke thuiswedstrijden gespeeld in Europa, verder wordt je gewoon afgetroefd zodra de tegenstander er wat fysiek ingooit. Zo bijzonder was het spelletje van Bosz echt niet hoor. Leuk om te zien, maar je wint er niks mee.

Ben er trouwens wel een voorstander van hoor, aanvallend spel. Maar je moet er wel de spelers voor hebben. Anders is het gewoon naief.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 september 2017 door Jaccio --
Loetje
 Loetje - donderdag 28 september 2017 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 september 2017 - 22:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

yep... las het ook.. nooit gevolgd wat voor soort type is het en qua spel ?
Realistisch voetbal en gewoon voetballen vanuit waar de mogelijkheden liggen. Sterke organisatie op 1
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 september 2017 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 15:49 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Is allemaal prima hoor voor in de jeugd en in de meeste gevallen in de ED.
Maar wil je mee gaan doen in Europa (en dat is toch wel de ambitie neem ik aan), dan kan dit echt niet hoor.

We moeten ons ook niet blindstaren op afgelopen seizoen vind ik. We hebben volgens mij 3 leuke thuiswedstrijden gespeeld in Europa, verder wordt je gewoon afgetroefd zodra de tegenstander er wat fysiek ingooit. Zo bijzonder was het spelletje van Bosz echt niet hoor. Leuk om te zien, maar je wint er niks mee.

Ben er trouwens wel een voorstander van hoor, aanvallend spel. Maar je moet er wel de spelers voor hebben. Anders is het gewoon naief.
we spelen geen Europa.. enkel ed.. je zag vanaf dag 1 wat de bedoeling was.. dat dit tijd nodig had wist je, na de winterstop prima reeksen neergezet en word je net aan geen kampioen.. mede door videoref bij fey thuis anders was je gewoon kampioen en speel je finale EL... dit jaar een WEEK om splers klaar te stomen dus vermoeidheid kan het ook nie zijn wat je vorig jaar wel zag.. nee sorry we hebben genoeg spelers die JUIST voor dit speltype geschikt zijn en niet voor tikkie terug.. viergever sinkgraven veltman ziyech vdbeek vorig jaar in dat speltype allemaal stuk voor stuk goed en stabiel, nu word er anders gespeelt en bakken ze er niks meer van.. en daarvoor ook niet.. omdat ze juist niet in het spelbeeld tikkie breedpassen...
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 september 2017 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 16:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Realistisch voetbal en gewoon voetballen vanuit waar de mogelijkheden liggen. Sterke organisatie op 1
doe me dan tuchel maar ;) kwil aanvallend gedurft dominant voetbal zien... maar goed dat weet je ;)
p111
 p111 - donderdag 28 september 2017 - 18:26   quote  deeplink  
Haal Frankie maar terug met strikte regel meer vooruit voetballen.En Keizer als ass.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 28 september 2017 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 18:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

we spelen geen Europa.. enkel ed.. je zag vanaf dag 1 wat de bedoeling was.. dat dit tijd nodig had wist je, na de winterstop prima reeksen neergezet en word je net aan geen kampioen.. mede door videoref bij fey thuis anders was je gewoon kampioen en speel je finale EL... dit jaar een WEEK om splers klaar te stomen dus vermoeidheid kan het ook nie zijn wat je vorig jaar wel zag.. nee sorry we hebben genoeg spelers die JUIST voor dit speltype geschikt zijn en niet voor tikkie terug.. viergever sinkgraven veltman ziyech vdbeek vorig jaar in dat speltype allemaal stuk voor stuk goed en stabiel, nu word er anders gespeelt en bakken ze er niks meer van.. en daarvoor ook niet.. omdat ze juist niet in het spelbeeld tikkie breedpassen...
Ja maar daar ligt nou net het probleem. We hebben spelers die aanvallend kunnen spelen, maar geen spelers die het bij balverlies op kunnen vangen..
En dat we geen Europees spelen klopt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dat niveau niet ten alle tijden ma moet streven
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 september 2017 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 18:31 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ja maar daar ligt nou net het probleem. We hebben spelers die aanvallend kunnen spelen, maar geen spelers die het bij balverlies op kunnen vangen..
En dat we geen Europees spelen klopt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dat niveau niet ten alle tijden ma moet streven
hoezo kunnen andere teams met minder kwaliteit dit speltype wel spelen dan ?
Jaccio
 Jaccio - donderdag 28 september 2017 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 18:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hoezo kunnen andere teams met minder kwaliteit dit speltype wel spelen dan ?
Omdat ze daar de spelers voor hebben..
Het heeft meer met balans in je elftal te maken dan met kwaliteit.
JOOD
 JOOD - donderdag 28 september 2017 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 18:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

we spelen geen Europa.. enkel ed.. je zag vanaf dag 1 wat de bedoeling was.. dat dit tijd nodig had wist je, na de winterstop prima reeksen neergezet en word je net aan geen kampioen.. mede door videoref bij fey thuis anders was je gewoon kampioen en speel je finale EL... dit jaar een WEEK om splers klaar te stomen dus vermoeidheid kan het ook nie zijn wat je vorig jaar wel zag.. nee sorry we hebben genoeg spelers die JUIST voor dit speltype geschikt zijn en niet voor tikkie terug.. viergever sinkgraven veltman ziyech vdbeek vorig jaar in dat speltype allemaal stuk voor stuk goed en stabiel, nu word er anders gespeelt en bakken ze er niks meer van.. en daarvoor ook niet.. omdat ze juist niet in het spelbeeld tikkie breedpassen...
Klopt. Het team is minder geworden, dat is 1. En dat er een andere tactiek gehanteerd wordt is helemaal een raadsel.

Dus minder kwaliteit en wederom minder ervaring.

Napoli bijvoorbeeld heeft voor het 3e jaar op rij nagenoeg dezelfde selectie. Dan kun je pas echt bouwen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 september 2017 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 18:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt. Het team is minder geworden, dat is 1. En dat er een andere tactiek gehanteerd wordt is helemaal een raadsel.

Dus minder kwaliteit en wederom minder ervaring.

Napoli bijvoorbeeld heeft voor het 3e jaar op rij nagenoeg dezelfde selectie. Dan kun je pas echt bouwen.
snap best dat je team minder is iets... maar het hele team was ingesteld op een speelspijl waarmee ze succes hebben geboekt.. dat had never veranderd mogen worden... zet wober erin ipv sanchez en vdbeek op klaassen.. en laat dit staan tot die 2 het ook onder de knie hadden.. de eerste pot nice deden ze dit nog.. niemand had reden tot klagen.. totdat meneer ging goochelen met zijn plan abc

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie?









0.0105509