BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Wij zijn PSV wij zijn de beste!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: PSV Nieuws
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 29 oktober 2017 - 14:11   quote  deeplink  
We waren en blijven de absolute voetbalhoofdstad van Nederland in de 21e eeuw! Bye ajax en feyenoord. Geen kampioenschappen voor jullie de komende 5 jaar. FORZA PSV OLE OLEEEE!!!YOEHOEEEE IK BEN ZO BLIJ
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 29 oktober 2017 - 14:28   quote  deeplink  
De prijzen worden pas in mei verdeeld, hé. ;-)
tomson
 tomson - maandag 30 oktober 2017 - 23:48   quote  deeplink  
Gloryhufter alert. Maar je forum blijft dood zoveel is wel duidelijk.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 01 november 2017 - 19:28   quote  deeplink  
Haha touche Tommie..
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 05 november 2017 - 18:41   quote  deeplink  
KAMPIOENEN OLE OLEEE!!!!
de bluffer
 de bluffer - maandag 20 november 2017 - 13:36   quote  deeplink  
Dank zei de supermarkt Oldenzaler hebben ze gisteren met 11 spelers onverdiend gewonnen., was het maar een speler van PEC Zwolle geweest die was er met 2X geel er wel vanaf gestuurd.
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 24 november 2017 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 november 2017 - 13:36 schreef de bluffer het volgende:
Dank zei de supermarkt Oldenzaler hebben ze gisteren met 11 spelers onverdiend gewonnen., was het maar een speler van PEC Zwolle geweest die was er met 2X geel er wel vanaf gestuurd.
Goed Nederlands
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 01 december 2017 - 18:34   quote  deeplink  
Hallo maatjes. Ik wil hier even mijn gelijk komen opeisen. We hadddn anderhalf jaar geleden een discussie of er wel of geen terroristen tussen de vluchtelingenstroom zaten. Ik beweerde destijds met een wiki pedia kaart dat de kans heel groot is dat ze er tussen zitten. Met name Pietje van het ajax forum lachte me uit en vroeg of ik die kaart niet zelf had getekend. Hij zei dat we verdraagzaam en tolerant moesten zijn. Bij deze mijn gelijk. Zitten sinds 2015 in een uitkering: https://www.ad.nl/binnenland/vier-syrische-vluchtelingen-opgepakt-om-terrorisme-en-mensensmokkel~aadf06a1/
VVout
 VVout - dinsdag 05 december 2017 - 11:39   quote  deeplink  
Als ik een kaartje teken waar per hoofd veel coke door de neus gaat en teken Urk en bepalende steden rood, krijg ik ook mijn gelijk om zaken te beargumenteren. Rotte appels vind je altijd in een grote mand, daar maak je niet veel woorden aan vuil en gooi je gewoon in de maaium.
Pietje
 Pietje - maandag 11 december 2017 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 december 2017 - 18:34 schreef patrickpsv15 het volgende:
Hallo maatjes. Ik wil hier even mijn gelijk komen opeisen. We hadddn anderhalf jaar geleden een discussie of er wel of geen terroristen tussen de vluchtelingenstroom zaten. Ik beweerde destijds met een wiki pedia kaart dat de kans heel groot is dat ze er tussen zitten. Met name Pietje van het ajax forum lachte me uit en vroeg of ik die kaart niet zelf had getekend. Hij zei dat we verdraagzaam en tolerant moesten zijn. Bij deze mijn gelijk. Zitten sinds 2015 in een uitkering: https://www.ad.nl/binnenland/vier-syrische-vluchtelingen-opgepakt-om-terrorisme-en-mensensmokkel~aadf06a1/
Hallo Patrick,

Voor zover ik mij kan herinneren heb ik je nooit uitgelachen. Met "jouw" kaart had ik wel moeite, want die was niet juist. Ik heb je vervolgens een andere kaart laten zien in mijn post, van een gerenommerd Amerikaans bureau (ik weet niet meer van welk bureau). Bovendien stelde ik dat je nooit of te nimmer 100% van mensen kon scannen met welke bedoeling zij zouden "meeliften" naar Europa. Dat is onbegonnen werk.

Wel vond ik (en vind ik nog altijd) dat je de plicht hebt om mensen in nood (en oorlog is nood) dient te helpen. Gelukszoekers en economische vluchtelingen mag je van mij stante pede terugsturen.
Dat is een groot verschil.

Een van de vrienden van mijn zoon is journalist en oorlogsverslaggever in het Midden-Oosten. Hij heeft volslagen getraumatiseerde mensen (ook kinderen) gezien en gesproken, mensen die dag in, dag uit -ook 's nachts- kogels en bommen hoorden inslaan. En jij wilt dat die mensen niet geholpen gaan worden??

Neo-nazi's zullen wel trots op je zijn, want die vonden het in 1940-1945 ook niet nodig om de Joden te helpen op te vangen...

Dit alles is toch wel een tikkie anders dan jij hier met je geciteerde post wil doen voorstellen.
Pieter08
 Pieter08 - maandag 11 december 2017 - 19:37   quote  deeplink  
Pietje, helpen is iets anders dan hier naartoe halen. Die mensen waar jij het over hebt komen uit een andere cultuur die hier niet past. Daarom helpen in de regio en vooral niet hier naartoe halen.
Pietje
 Pietje - maandag 11 december 2017 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 december 2017 - 19:37 schreef Pieter08 het volgende:
Pietje, helpen is iets anders dan hier naartoe halen. Die mensen waar jij het over hebt komen uit een andere cultuur die hier niet past. Daarom helpen in de regio en vooral niet hier naartoe halen.
Maar de kampen in de regio's zitten stampend vol. Het is daar mensonterend! Daar kan echt geen muis meer bij, Pieter. En het betreft juist getraumatiseerde mensen. Ik ben van mening dat je die moet helpen in een sfeer van rust en vrede. Als het in Syrië en/Of Irak weer rustig is, zullen velen weer naar huis terugkeren. Niet allemaal. Ik ben opgevoed door mijn ouders dat je mensen helpt als ze in nood zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 december 2017 door Pietje --
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 11 december 2017 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 december 2017 - 16:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hallo Patrick,

Voor zover ik mij kan herinneren heb ik je nooit uitgelachen. Met "jouw" kaart had ik wel moeite, want die was niet juist. Ik heb je vervolgens een andere kaart laten zien in mijn post, van een gerenommerd Amerikaans bureau (ik weet niet meer van welk bureau). Bovendien stelde ik dat je nooit of te nimmer 100% van mensen kon scannen met welke bedoeling zij zouden "meeliften" naar Europa. Dat is onbegonnen werk.

Wel vond ik (en vind ik nog altijd) dat je de plicht hebt om mensen in nood (en oorlog is nood) dient te helpen. Gelukszoekers en economische vluchtelingen mag je van mij stante pede terugsturen.
Dat is een groot verschil.

Een van de vrienden van mijn zoon is journalist en oorlogsverslaggever in het Midden-Oosten. Hij heeft volslagen getraumatiseerde mensen (ook kinderen) gezien en gesproken, mensen die dag in, dag uit -ook 's nachts- kogels en bommen hoorden inslaan. En jij wilt dat die mensen niet geholpen gaan worden??

Neo-nazi's zullen wel trots op je zijn, want die vonden het in 1940-1945 ook niet nodig om de Joden te helpen op te vangen...

Dit alles is toch wel een tikkie anders dan jij hier met je geciteerde post wil doen voorstellen.
Het cynische hieraan is dat volgens een officieel duits onderzoek, gepubliceerd door die Zeit, een ruime ruime meerderheid van de vluchtelingen jodenhaat heeft. Wat helaas de joden is overkomen in de tweede wereld oorlpg wordt gebruikt om de vijand van de joden naar binnen te halen.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 11 december 2017 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 december 2017 - 19:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar de kampen in de regio's zitten stampend vol. Het is daar mensonterend! Daar kan echt geen muis meer bij, Pieter. En het betreft juist getraumatiseerde mensen. Ik ben van mening dat je die moet helpen in een sfeer van rust en vrede. Als het in Syrië en/Of Irak weer rustig is, zullen velen weer naar huis terugkeren. Niet allemaal. Ik ben opgevoed door mijn ouders dat je mensen helpt als ze in nood zijn.
Ja allemaal jongemannen die gratis huis en uitkering krijgen. De Nederlanders die in een fabriek werken moeten zich toch bezeken voelen dat hier mensen niet hoeven te werken en ook nog eens hun eigen cultuur behouden.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 11 december 2017 - 21:57   quote  deeplink  
Ik help ook mensen in nood. Maar mannen uit het Midden Oosten zijn toch wel mensen die je als laatste massaal hiernaartoe haalt. Het zijn geen lieverdjes. Bezitterig met hun dochters en vrouwen. Wel profiteren van onze vrouwen. Er komt een mannenoverschot.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 11 december 2017 - 21:58   quote  deeplink  
En overigens, de beste was PSV zondag idd niet. LOL
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 11 december 2017 - 22:01   quote  deeplink  
65% na 15 jaar in een uitkering (officiele cijfers NOS). Blaast ons sociale stelsel op. Maar Pietje is vast heel rijk. Laat die arme Nederlanders maar armer worden als die mannen maar naar binen kunnen worden gehaald.
Pietje
 Pietje - maandag 11 december 2017 - 23:30   quote  deeplink  
Op zoveel domme, bekrompen en ondoordachte posts reageer ik maar niet. Succes hoor.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 12 december 2017 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 december 2017 - 23:30 schreef Pietje het volgende:
Op zoveel domme, bekrompen en ondoordachte posts reageer ik maar niet. Succes hoor.
Zijn gewoon argumenten. Met name dat met sociale voorzieningen. Maar goed. Ik verwacht ook geen reactie. Ik wilde het gewoon ff kwijt. Ik ben blij voor je dat jij het goede ziet in alles.
Pieter08
 Pieter08 - dinsdag 12 december 2017 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 december 2017 - 23:30 schreef Pietje het volgende:
Op zoveel domme, bekrompen en ondoordachte posts reageer ik maar niet. Succes hoor.
Sorry hoor Pietje, maar dit noemen we de linkse wegkijkers. En helaas hebben we er daar teveel van in Nederland.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 12 december 2017 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 09:02 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

Sorry hoor Pietje, maar dit noemen we de linkse wegkijkers. En helaas hebben we er daar teveel van in Nederland.
Ja dat is de juiste term. Veel te veel van hier in NL. soms heb ik zoiets. Laat nog 10 miljoen mannen naar binnen, dan worden die wegkijkers vanzelf gestraft voor hun stommiteit.
VVout
 VVout - dinsdag 12 december 2017 - 14:44   quote  deeplink  
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overbevolking

Geen plaats voor individualisme, culturen en levenswijze botsen met elkaar. De één wil niet zus de ander niet zo, resultaat een toekomst met sombere vooruitzichten. Wordt tijd voor een nieuwe ijstijd of iets dergelijke en we ons gaan beseffen dat we onze tijd en mogelijkheden weer eens aan het vergooien zijn aan onpraktische zaken.

Of kan er iemand dan maar ook verklaren met wat voor inzicht dan ook, hoe het mogelijk is dat we alles waar we van afhankelijk zijn in gevaar brengen?

Gelukkig voor moeder aarde dat het levensvatbaarheid spectrum vele male groter is dan de mensheid, we zijn goed bezig hoor.
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 december 2017 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 09:02 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

Sorry hoor Pietje, maar dit noemen we de linkse wegkijkers. En helaas hebben we er daar teveel van in Nederland.
"Links" kijkt zeker niet weg hoor. Links denkt alleen wat meer aan zijn medemens en handelt daar ook naar. En dan doel ik niet alleen op vluchtelingen/immigranten et cetera, maar ook bijvoorbeeld aan de bestrijding van armoede. Ik ben als gepensioneerde (volgend jaar word ik 70...) vrijwilliger werkzaam bij een voedselbank. Er wordt dan al snel geroepen dat onze "klanten" voornamelijk allochtonen zijn, maar dat is niet waar. Slechts een enkeling. We bedienen ook veel ouderen die niet kunnen rondkomen van slechts een AOW-uitkering. Maar we helpen ook bijvoorbeeld jonge(re) vrouwen met kleine kinderen, die door hun man/vriend in de steek zijn gelaten en die geen alimentatie willen (of kunnen) betalen. Maar ook mensen met schulden (gokken/poker op internet). En dan beweert onze premier (Mark Rutte) diverse keren, dat er geen armoede is in ons land... Je moet maar lef hebben!

En wat betreft de vluchtelingen/immigranten zijn we nou eenmaal gebonden aan de regels van de Europese Unie. Of je het nou leuk vindt of niet, we moeten een bepaald percentage van die vluchtelingenstroom, die in Griekenland en Italië vastzit, opnemen. Dat heeft helemaal niets met links (of rechts) te maken. Doet Nederland dat niet dan is uiteindelijk een forse boete onze "beloning". Vergeet niet dat "rechts" vaak in een Kabinet heeft gezeten en ook zij hebben er toen (en nu) niks aan kunnen doen. Zelfs Wilders, enkele jaren geleden als gedoger van het rechtse VVD/CDA-Kabinet, kon geen potten breken op dat punt. Geloof me beste Pieter, dit probleem is niet zo maar even op te lossen en het is wat te simpel om enkel "links" daarvan te beschuldigen.

Ja, ik ben links en politiek actief binnen GroenLinks op Bureau de Helling (het wetenschappelijk bureau) en voel me daar goed bij.

Geloof me, ik heb jou zeer hoog zitten (je schrijft in goed Nederlands en weet je mening goed en duidelijk weer te geven). Ik respecteer ieders mening of keuze, ook de keuze van een voetbalclub! ;-) Dat is democratie. Maar niemand kijkt weg!

Zo, en hier laat ik het bij want mijn vrouw en ik zijn vandaag weer oppas-grootouders, nota bene op onze 43e trouwdag.
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 december 2017 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 14:44 schreef VVout het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overbevolking

Geen plaats voor individualisme, culturen en levenswijze botsen met elkaar. De één wil niet zus de ander niet zo, resultaat een toekomst met sombere vooruitzichten. Wordt tijd voor een nieuwe ijstijd of iets dergelijke en we ons gaan beseffen dat we onze tijd en mogelijkheden weer eens aan het vergooien zijn aan onpraktische zaken.

Of kan er iemand dan maar ook verklaren met wat voor inzicht dan ook, hoe het mogelijk is dat we alles waar we van afhankelijk zijn in gevaar brengen?

Gelukkig voor moeder aarde dat het levensvatbaarheid spectrum vele male groter is dan de mensheid, we zijn goed bezig hoor.
Een somber bericht, maar je hebt helemaal gelijk Wout.
Pieter08
 Pieter08 - dinsdag 12 december 2017 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 15:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

"Links" kijkt zeker niet weg hoor. Links denkt alleen wat meer aan zijn medemens en handelt daar ook naar. En dan doel ik niet alleen op vluchtelingen/immigranten et cetera, maar ook bijvoorbeeld aan de bestrijding van armoede. Ik ben als gepensioneerde (volgend jaar word ik 70...) vrijwilliger werkzaam bij een voedselbank. Er wordt dan al snel geroepen dat onze "klanten" voornamelijk allochtonen zijn, maar dat is niet waar. Slechts een enkeling. We bedienen ook veel ouderen die niet kunnen rondkomen van slechts een AOW-uitkering. Maar we helpen ook bijvoorbeeld jonge(re) vrouwen met kleine kinderen, die door hun man/vriend in de steek zijn gelaten en die geen alimentatie willen (of kunnen) betalen. Maar ook mensen met schulden (gokken/poker op internet). En dan beweert onze premier (Mark Rutte) diverse keren, dat er geen armoede is in ons land... Je moet maar lef hebben!

En wat betreft de vluchtelingen/immigranten zijn we nou eenmaal gebonden aan de regels van de Europese Unie. Of je het nou leuk vindt of niet, we moeten een bepaald percentage van die vluchtelingenstroom, die in Griekenland en Italië vastzit, opnemen. Dat heeft helemaal niets met links (of rechts) te maken. Doet Nederland dat niet dan is uiteindelijk een forse boete onze "beloning". Vergeet niet dat "rechts" vaak in een Kabinet heeft gezeten en ook zij hebben er toen (en nu) niks aan kunnen doen. Zelfs Wilders, enkele jaren geleden als gedoger van het rechtse VVD/CDA-Kabinet, kon geen potten breken op dat punt. Geloof me beste Pieter, dit probleem is niet zo maar even op te lossen en het is wat te simpel om enkel "links" daarvan te beschuldigen.

Ja, ik ben links en politiek actief binnen GroenLinks op Bureau de Helling (het wetenschappelijk bureau) en voel me daar goed bij.

Geloof me, ik heb jou zeer hoog zitten (je schrijft in goed Nederlands en weet je mening goed en duidelijk weer te geven). Ik respecteer ieders mening of keuze, ook de keuze van een voetbalclub! ;-) Dat is democratie. Maar niemand kijkt weg!

Zo, en hier laat ik het bij want mijn vrouw en ik zijn vandaag weer oppas-grootouders, nota bene op onze 43e trouwdag.
Beste Pietje, vwb het vluchtelingenprobleem zullen we het niet eens worden. Desondanks waardeer ik je zeer als persoon. Vwb het armoedeprobleem ben ik het volledig met je eens. Ook ik heb daar via stichting Leergeld vele voorbeelden van gezien. Hieraan mag mi veel meer aandacht en geld besteed worden (geld wat nu aan kansloze vluchtelingen wordt uitgegeven bijvoorbeeld).
VVout
 VVout - dinsdag 12 december 2017 - 23:40   quote  deeplink  
Ik vind persoonlijk excessieve bedragen in de sport een voorbeeld van een onevenwichtige samenleving, maar het lijkt wel of juist daar waar zulke kapaciteiten vandaan komen andere waarden heersen. Als collectief op de aarde zou het helemaal geen probleem mogen zijn dit binnen nu en het einde van het jaar op te lossen. In plaats daarvan laten we ons ontsporen naar aanlijding van een kleine groep die bewust korstsluiting in onze samenleving opzetten en beland ik telkens weer in een soort van wirwar van brainconflicts met me zelf over het hoe en wat. Begin er in ieder geval goed de tering in te krijgen wat ik zo om me heen zie gebeuren. Haat naar wie dan ook gaat ons niet helpen, alleen diegene die we niet om ons heen willen hebben.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 15:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

"Links" kijkt zeker niet weg hoor. Links denkt alleen wat meer aan zijn medemens en handelt daar ook naar. En dan doel ik niet alleen op vluchtelingen/immigranten et cetera, maar ook bijvoorbeeld aan de bestrijding van armoede. Ik ben als gepensioneerde (volgend jaar word ik 70...) vrijwilliger werkzaam bij een voedselbank. Er wordt dan al snel geroepen dat onze "klanten" voornamelijk allochtonen zijn, maar dat is niet waar. Slechts een enkeling. We bedienen ook veel ouderen die niet kunnen rondkomen van slechts een AOW-uitkering. Maar we helpen ook bijvoorbeeld jonge(re) vrouwen met kleine kinderen, die door hun man/vriend in de steek zijn gelaten en die geen alimentatie willen (of kunnen) betalen. Maar ook mensen met schulden (gokken/poker op internet). En dan beweert onze premier (Mark Rutte) diverse keren, dat er geen armoede is in ons land... Je moet maar lef hebben!

En wat betreft de vluchtelingen/immigranten zijn we nou eenmaal gebonden aan de regels van de Europese Unie. Of je het nou leuk vindt of niet, we moeten een bepaald percentage van die vluchtelingenstroom, die in Griekenland en Italië vastzit, opnemen. Dat heeft helemaal niets met links (of rechts) te maken. Doet Nederland dat niet dan is uiteindelijk een forse boete onze "beloning". Vergeet niet dat "rechts" vaak in een Kabinet heeft gezeten en ook zij hebben er toen (en nu) niks aan kunnen doen. Zelfs Wilders, enkele jaren geleden als gedoger van het rechtse VVD/CDA-Kabinet, kon geen potten breken op dat punt. Geloof me beste Pieter, dit probleem is niet zo maar even op te lossen en het is wat te simpel om enkel "links" daarvan te beschuldigen.

Ja, ik ben links en politiek actief binnen GroenLinks op Bureau de Helling (het wetenschappelijk bureau) en voel me daar goed bij.

Geloof me, ik heb jou zeer hoog zitten (je schrijft in goed Nederlands en weet je mening goed en duidelijk weer te geven). Ik respecteer ieders mening of keuze, ook de keuze van een voetbalclub! ;-) Dat is democratie. Maar niemand kijkt weg!

Zo, en hier laat ik het bij want mijn vrouw en ik zijn vandaag weer oppas-grootouders, nota bene op onze 43e trouwdag.
Ja en dat bedoel ik dus.. de meeste personen die bij de voedselbank komen zijn autochtone nederlanders... hoe zou dat toch komen...
Ik ben ook voor armoedebrstrijding, ik ben zelf van origine ook heel links. Alleen vroeger was het rijke nederlanders betalen voor de arme nederlanders. Nu is het: heel nederland betaalt voor immigratie en andere internationale donaties (rohingya palestijnen syriers erdogan)

Desalniettemin, ik denk dat je een goed mens bent en het is ook goed dat je dit werk nog verricht.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 23:40 schreef VVout het volgende:
Ik vind persoonlijk excessieve bedragen in de sport een voorbeeld van een onevenwichtige samenleving, maar het lijkt wel of juist daar waar zulke kapaciteiten vandaan komen andere waarden heersen. Als collectief op de aarde zou het helemaal geen probleem mogen zijn dit binnen nu en het einde van het jaar op te lossen. In plaats daarvan laten we ons ontsporen naar aanlijding van een kleine groep die bewust korstsluiting in onze samenleving opzetten en beland ik telkens weer in een soort van wirwar van brainconflicts met me zelf over het hoe en wat. Begin er in ieder geval goed de tering in te krijgen wat ik zo om me heen zie gebeuren. Haat naar wie dan ook gaat ons niet helpen, alleen diegene die we niet om ons heen willen hebben.
Ik vind de voetballerij ook oneerlijk. Als je kijkt naar Nederland. We zijn een vrij rijk land en we hebben een super leuke competitie (gisteren nac twente en zwolle az heb ik echt van genoten!). We heben 3 mooie topclubs (ene wat mooier dan de ander maar goed :) ), en kijk hoe we vernederd zijn in de EL en CL. Als wij wat meet geld hadden konden we ook meedoen met de echte topclubs.. ik blijf erbij dat zowel psv feyenoord als ajax clubs zijn die soms boven zichzelf uit kunnen stijgen. Maar met meer kwaliteit kunnen we Europees een grote slag slaan... ajax en feyenoord moeten het hebben van goede jeugd, wij van goede slimme aankopen. Ik denk dat Nederlandse clubs meerpotentie hebben dan bijvoorbeeld Engelse of Italiaanse of Franse als we genoeg geld hadden.
VVout
 VVout - woensdag 13 december 2017 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
de meeste personen die bij de voedselbank komen zijn autochtone nederlanders... hoe zou dat toch komen...
Omdat allochtonen mensen de plicht ervaren voor de minder bedeelde familie te zorgen bijv. Autochtone mensen hebben dit plichtsbesef in veel mindere maten.
Pietje
 Pietje - woensdag 13 december 2017 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 22:29 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

Beste Pietje, vwb het vluchtelingenprobleem zullen we het niet eens worden. Desondanks waardeer ik je zeer als persoon. Vwb het armoedeprobleem ben ik het volledig met je eens. Ook ik heb daar via stichting Leergeld vele voorbeelden van gezien. Hieraan mag mi veel meer aandacht en geld besteed worden (geld wat nu aan kansloze vluchtelingen wordt uitgegeven bijvoorbeeld).
Ook dat is democratie, Pieter. Je mag het oneens zijn met elkaar. Zolang er maar respect is voor elkaars keuzes en meningen. Als respect verdwijnt nader je haatgevoelens. En haat leidt tot nog meer ellendige dingen. Zo zul je mij nimmer pisvee horen zeggen (of zien schrijven) als het om PSV gaat, het gaat bij mij nooit over kakkerlakken als Feyenoord bedoeld wordt of deze club als "010" benoemen. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. Ik denk daarbij bivoorbeeld aan het grootste dieptepunt in de voetbalgeschiedenis: het slagveld in Beverwijk tussen Ajax- en Feyenoord hooligans, mensen die je in mijn ogen geen supporters kunt noemen.

Als een Nederlandse club "Europees" speelt, zal ik altijd voor die Nederlandse club zijn! Het maakt mij dan totaal niet uit of dat Feyenoord, FC Twente, PSV of welke club dan ook zijn. Ik lees best vaak mee op het PSV-forum en het Feyenoord-forum en zie dan tot mijn ongeloof dat er gehoopt wordt op een nederlaag van Ajax tegen een buitenlandse club. Tot mijn grote ongenoegen gebeurt dat overigens ook op het Ajax-forum jegens Feyenoord of PSV. Triest. Zeer triest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 december 2017 door Pietje --
Pietje
 Pietje - woensdag 13 december 2017 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 23:40 schreef VVout het volgende:
Ik vind persoonlijk excessieve bedragen in de sport een voorbeeld van een onevenwichtige samenleving, maar het lijkt wel of juist daar waar zulke kapaciteiten vandaan komen andere waarden heersen. Als collectief op de aarde zou het helemaal geen probleem mogen zijn dit binnen nu en het einde van het jaar op te lossen. In plaats daarvan laten we ons ontsporen naar aanlijding van een kleine groep die bewust korstsluiting in onze samenleving opzetten en beland ik telkens weer in een soort van wirwar van brainconflicts met me zelf over het hoe en wat. Begin er in ieder geval goed de tering in te krijgen wat ik zo om me heen zie gebeuren. Haat naar wie dan ook gaat ons niet helpen, alleen diegene die we niet om ons heen willen hebben.
Je hebt volledig gelijk, VVout. De bedragen die in de veel sporten (niet alleen voetbal inderdaad, maar ook basketbal, tennis, de wielrennerij et cetera) worden neergeteld zijn niet te verdedigen richting mensen die de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen.

Maar er is meer: de voedselverspilling! Heel veel eten wordt weggegooid (restaurants!), vernietigd (boterberg, op last van europese wetgeving door minimumprijzen) terwijl er heel veel honger is in de wereld (bijvoorbeeld Afrika door mislukte oogsten door droogte of juist door wateroverlast). Aan de ene kant sterven mensen van de honger (en ziektes) en aan de andere wordt eten weggegooid. En met z'n allen accepteren we dat... Ik lig daar serieus vaak wakker van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 december 2017 door Pietje --
Pietje
 Pietje - woensdag 13 december 2017 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 december 2017 - 12:51 schreef VVout het volgende:

[..]

Omdat allochtonen mensen de plicht ervaren voor de minder bedeelde familie te zorgen bijv. Autochtone mensen hebben dit plichtsbesef in veel mindere maten.
Juist. De spijker op z'n kop.
Pietje
 Pietje - woensdag 13 december 2017 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 december 2017 - 12:38 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Ik vind de voetballerij ook oneerlijk. Als je kijkt naar Nederland. We zijn een vrij rijk land en we hebben een super leuke competitie (gisteren nac twente en zwolle az heb ik echt van genoten!). We heben 3 mooie topclubs (ene wat mooier dan de ander maar goed :) ), en kijk hoe we vernederd zijn in de EL en CL. Als wij wat meet geld hadden konden we ook meedoen met de echte topclubs.. ik blijf erbij dat zowel psv feyenoord als ajax clubs zijn die soms boven zichzelf uit kunnen stijgen. Maar met meer kwaliteit kunnen we Europees een grote slag slaan... ajax en feyenoord moeten het hebben van goede jeugd, wij van goede slimme aankopen. Ik denk dat Nederlandse clubs meerpotentie hebben dan bijvoorbeeld Engelse of Italiaanse of Franse als we genoeg geld hadden.
Maar het gaat niet alleen om de voetballerij. Zie mijn post hierboven. Het betreft veel meer takken van sport.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 18:20   quote  deeplink  
Pietje lees dit even. Ik hoop dat je me dan beter begrijpt.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/12/vluchtelingen-in-duitsland-tonen-zich-vredelievend-ik-hou-van-hitler-om-zijn-moord-op-zes-miljoen-joden/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 18:37   quote  deeplink  
Prachtig marko!!!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 18:44   quote  deeplink  
Wat een vreselijk irritante commentator. Laat hem alsjeblieft vriendschappelijke wedstrijden van het NL elftal doen
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 18:46   quote  deeplink  
Moooo ik gun het ramselaar!
Pietje
 Pietje - woensdag 13 december 2017 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Ik schrijf ook nergens dat het allemaal lieverdjes zijn, Patrick. Overal zit tuig tussen.
Ik ben nota bene zelf 100% Jood. Mijn ouders hebben heel veel familie (ouders, zusjes, broers, neefjes, nichtjes en hun beider man/vrouw en eigen kindjes) verloren in de gaskamers. Dus ik weet als geen ander wat antisemitisme is.

En nog altijd vind ik dat je getraumatiseerde mensen niet in de steek kunt laten.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 19:06   quote  deeplink  
Oooohh marko van ginkell!!!!!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 december 2017 - 18:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik schrijf ook nergens dat het allemaal lieverdjes zijn, Patrick. Overal zit tuig tussen.
Ik ben nota bene zelf 100% Jood. Mijn ouders hebben heel veel familie (ouders, zusjes, broers, neefjes, nichtjes en hun beider man/vrouw en eigen kindjes) verloren in de gaskamers. Dus ik weet als geen ander wat antisemitisme is.

En nog altijd vind ik dat je getraumatiseerde mensen niet in de steek kunt laten.
Oke maar de meerderheid van de vluchteligen heeft toch echt wat tegen joden en ik neem het altijd voor joden op... ik ken een joods meisje (israelische afkomst) en zij is ook fel tegen immigratie.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 19:10   quote  deeplink  
Maar goed: de conclusie is dus: ook al heeft iemand jodenhaat, als hij vlucht moet hij volgens jou toch hier in Nederland moeten opgevangen en een goed leven krijgen uitkering huis etc. Oke dan is dat jouw mening. En daar kan ik dus weinig aan veranderen.
VVout
 VVout - woensdag 13 december 2017 - 20:04   quote  deeplink  
Het is een duaal dilemma en net als het wat beter gaat is er wel weer een malloot die die weer wat olie op het vuur kapt. Probeert men als groepering bij elkaar te komen is er gewoon weer niets voor nodig om haat en wantrouwen te laten zegevieren. Maakt echt weinig uit hoor, aan beide kanten lusten ze er pap van en zo ook zijn er aan beide zijde wel mensen die er hun neus van vol hebben. En ja, als er één persoon iets over een oorlogsmisdadiger iets goed zegt worden er gelijk hele regio's aan vast geplakt, maar of dat zo logisch is.

https://www.gotquestions.org/Nederlands/Joden-Arabieren.html

Dit is een uitleg bijv. als je die van alle kanten gaat uitdiepen op de meest bevooroordeelde manier dat je aan één mensenleven niet genoeg zal hebben om een eenduidig oordeel te kunnen vellen, de enigste manier zal zijn dat men er een punt achter zet en op positieve wijze alleen nog maar vooruit zal kijken.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 20:21   quote  deeplink  
Klunzen klunzen
VVout
 VVout - woensdag 13 december 2017 - 20:22   quote  deeplink  
Goed bezig...
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 20:25   quote  deeplink  
Dit mag je echt nooit weggeven. Groningen heeft het wel verdiend overigens.
VVout
 VVout - woensdag 13 december 2017 - 20:27   quote  deeplink  
Komt de spanning weer een beetje terug zo, maar dit moet je niet weg geven idd.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 20:28   quote  deeplink  
Het is wel een spannende competitie. We moeten thuis van ajax winnen dan komt het goed
VVout
 VVout - woensdag 13 december 2017 - 20:31   quote  deeplink  
Ik zeg niets, ga zo eerst zelf eens kijken...
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 13 december 2017 - 20:32   quote  deeplink  
Heerenveen is ook pittig. Ik hoop vooral dat ajax niet van az wint komend weeked
VVout
 VVout - woensdag 13 december 2017 - 20:35   quote  deeplink  
Gelijk spelletje, AZ mag ook wel ff op de rem.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Wij zijn PSV wij zijn de beste!









0.0108189