BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-Roda jc 26-11-2017

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - maandag 27 november 2017 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 07:40 schreef remco k het volgende:

[..]

die wissel was 20 minuten in de tweede helft nadat Ajax op voorsprong was gekomen en de wedstrijd al volledig was gekanteld..
na de 2-1 ja.. en 3 doelpunten met enorm veel ruimte.. nogmaals we speelden beter de 2de helft, heb ook nergens gezegt van niet.. maar om nu te zeggen dat dit puur komt door ons wonderbrein.. volgens mij heeft die wel vaker dingen uitgetest wat totaal verkeerd ging.. en zoals akas al aangaf.. roda.. laatste eredivisie.. 9 doelpunten voor en 35 tegen voor gister...
p111
 p111 - maandag 27 november 2017 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 07:39 schreef remco k het volgende:

[..]

met 4-3-3 beginnen is een fout? Een systeem dat Ajax groot heeft gemaakt?
Wel met Schone,want dan speel je 5-3-2 alles alleen omdat Schone teveel bij en tussen zijn achterhoede speelt,waardoor er een gat ontstaat tussen acterhoede en voorhoede.
AkaS
 AkaS - maandag 27 november 2017 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 07:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Een hele hoop tekst, en eigenlijk lukt het me maar om drie letters uit je tekst te halen..

Blablabla blablabla..
en zegt dat dan wat over mij of heel veel over jou.

De hele tekst staat van A tot Z benoemd wat een ieder
met gezond verstand zou kunnen zien en zou moeten zien.

Hou toch eens op met deze onzin man!

Iedere dag hoor en lees ik hoe bedroevend het niveau van
de eredivisie is (geworden).

Dan speel je als Ajax tegen de nummer laatst....!!! En deze
proberen nog te voetballen ook..Dus niet met 11 op de 16m ...
nee ze proberen te voetballen en geven dus ruimte weg...

Je doet alles steeds omdraaien en ik word daar kotsmisselijk
van. En hoe aardig en of hoe lang je hier op dit forum je mening
verkondigd alsof je mr. Ajax himself bent zou geen reet uit moeten
maken.

Deze trainer heeft de boel nog steeds niet op de rit. En nog steeds
heeft hij niet door welke spelers hem vooruit kunnen helpen...

Het is gewoon niet goed Remco! En dat heeft een reden en die reden
komt hoofdzakelijk door de (verkeerde ) keuzes van Keizer en zijn Nar
Spijkerman.
AkaS
 AkaS - maandag 27 november 2017 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 08:01 schreef p111 het volgende:

[..]

Wel met Schone,want dan speel je 5-3-2 alles alleen omdat Schone teveel bij en tussen zijn achterhoede speelt,waardoor er een gat ontstaat tussen acterhoede en voorhoede.
Helemaal goed gezien. Die Schöne complimenteer ik met zijn vechtlust om altijd weer terug te vechten. Maar hij voegt nauwelijks meer iets toe. Speelt veel te ver naar achteren omdat een omschakeling teveel van hem vergt. En tegen sterke tegenstanders verstopt hij zich en is traag in zijn handelen.

Remco, zit jij nu express de boel te fucken of zie jij de armoede van Keizer / Spijkerman en hun keuzes echt niet ?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 november 2017 - 12:36   quote  deeplink  
Overigens iemand gezien dat het doelpunt van roda nooit geteld had mogen worden vanwege buitenspel?
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 november 2017 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 12:36 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens iemand gezien dat het doelpunt van roda nooit geteld had mogen worden vanwege buitenspel?
1dee848281.jpg

Kum staat niet buitenspel hier.

Of bedoel je het moment ervoor waarbj de Ligt de bal wegkopte?
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 november 2017 - 13:22   quote  deeplink  
29d3278ce9.jpg

Dit zou buitenspel zijn, maar de Ligt kopte weg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 november 2017 - 13:42   quote  deeplink  
Die bedoel ik dus. Op het moment van spelen staan 3 man buitenspel. Die nemen alle 3 deel aan het spel en dan dient er dus gevlagd en gefloten te worden. Ook al kopt De Ligt de bal weg, het vervolg zorgt namelijk voor het doelpunt.
nummer10
 nummer10 - maandag 27 november 2017 - 13:46   quote  deeplink  
tjah ik twijfel of dit wel echt buitenspel is.. maar goed ook nog nie eens zo belangrijk.. vond 1 kans op doel voor ons zorgwekkender
remco k
 remco k - maandag 27 november 2017 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 07:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

na de 2-1 ja.. en 3 doelpunten met enorm veel ruimte.. nogmaals we speelden beter de 2de helft, heb ook nergens gezegt van niet.. maar om nu te zeggen dat dit puur komt door ons wonderbrein.. volgens mij heeft die wel vaker dingen uitgetest wat totaal verkeerd ging.. en zoals akas al aangaf.. roda.. laatste eredivisie.. 9 doelpunten voor en 35 tegen voor gister...
En er maar weer andere dingen bijhalen en dingen iets noemen die helemaal niet aan de orde zijn.

Heeft de wissel van de jong voor zeefuik goed uitgepakt ja of nee? Ik denk van wel en aangezien Keijzer die wissel heeft toegepast is het zijn verdienste.

Waarom toch alleen de negatieve dingen benoemen van hem. Dit is goed gebleken.
remco k
 remco k - maandag 27 november 2017 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 08:01 schreef p111 het volgende:

[..]

Wel met Schone,want dan speel je 5-3-2 alles alleen omdat Schone teveel bij en tussen zijn achterhoede speelt,waardoor er een gat ontstaat tussen acterhoede en voorhoede.
Schone echt niet 1 keer ertussen zien staan. Ik ben ook geen fan van schone. Maar vond juist dat ie te vaak t diep staat.
remco k
 remco k - maandag 27 november 2017 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 10:42 schreef AkaS het volgende:

[..]

en zegt dat dan wat over mij of heel veel over jou.

De hele tekst staat van A tot Z benoemd wat een ieder
met gezond verstand zou kunnen zien en zou moeten zien.

Hou toch eens op met deze onzin man!

Iedere dag hoor en lees ik hoe bedroevend het niveau van
de eredivisie is (geworden).

Dan speel je als Ajax tegen de nummer laatst....!!! En deze
proberen nog te voetballen ook..Dus niet met 11 op de 16m ...
nee ze proberen te voetballen en geven dus ruimte weg...

Je doet alles steeds omdraaien en ik word daar kotsmisselijk
van. En hoe aardig en of hoe lang je hier op dit forum je mening
verkondigd alsof je mr. Ajax himself bent zou geen reet uit moeten
maken.

Deze trainer heeft de boel nog steeds niet op de rit. En nog steeds
heeft hij niet door welke spelers hem vooruit kunnen helpen...

Het is gewoon niet goed Remco! En dat heeft een reden en die reden
komt hoofdzakelijk door de (verkeerde ) keuzes van Keizer en zijn Nar
Spijkerman.
Sorry man. Weer diezelfde drie letters.
remco k
 remco k - maandag 27 november 2017 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 13:42 schreef Ajax Warrior het volgende:
Die bedoel ik dus. Op het moment van spelen staan 3 man buitenspel. Die nemen alle 3 deel aan het spel en dan dient er dus gevlagd en gefloten te worden. Ook al kopt De Ligt de bal weg, het vervolg zorgt namelijk voor het doelpunt.
Eens. Het is mij niet opgevallen
remco k
 remco k - maandag 27 november 2017 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 11:59 schreef AkaS het volgende:

[..]

Helemaal goed gezien. Die Schöne complimenteer ik met zijn vechtlust om altijd weer terug te vechten. Maar hij voegt nauwelijks meer iets toe. Speelt veel te ver naar achteren omdat een omschakeling teveel van hem vergt. En tegen sterke tegenstanders verstopt hij zich en is traag in zijn handelen.

Remco, zit jij nu express de boel te fucken of zie jij de armoede van Keizer / Spijkerman en hun keuzes echt niet ?
Leer toch eens lezen vent. Nergens staat dat ik fan van ze ben. Nergens staat dat ik vind dat Keijzer het goed doet.

Maar waarom alleen het negatieve benomen zonder het positieve te benadrukken.

Tering man als ik zo negatief in het leven alzo staan als dat jij hier altijd over komt op mij. Man man dat zou ik niet volhouden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 november 2017 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 13:46 schreef nummer10 het volgende:
tjah ik twijfel of dit wel echt buitenspel is.. maar goed ook nog nie eens zo belangrijk.. vond 1 kans op doel voor ons zorgwekkender
Natuurlijk is het buitenspel. Ze nemen actief deel aan het spel en uiteindelijk valt er in 2e instantie een doelpunt uit.
AkaS
 AkaS - maandag 27 november 2017 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 12:36 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens iemand gezien dat het doelpunt van roda nooit geteld had mogen worden vanwege buitenspel?
Ja!
AkaS
 AkaS - maandag 27 november 2017 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 14:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry man. Weer diezelfde drie letters.
slappe zak!
remco k
 remco k - maandag 27 november 2017 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 14:49 schreef AkaS het volgende:

[..]

slappe zak!
Waarom? Omdat ik na 300 keer reageren op jou er even klaar mee ben om dat negatieve gelul van je te lezen??

Ik meen het echt kerel, als ik zo negatief in het leven stond als dat jij hier over komt, dan ging ik echt drastisch dingen anders doen in mijn leven..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 november 2017 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 14:47 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ja!
Bedankt! Had hier nog niemand de opmerking over zien maken. In het stadion viel het niet op, maar nu ik de samenvatting zat te kijken wel.
nummer10
 nummer10 - maandag 27 november 2017 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 14:20 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Natuurlijk is het buitenspel. Ze nemen actief deel aan het spel en uiteindelijk valt er in 2e instantie een doelpunt uit.
ok helder.. mjah goed.. had verder weinig invloed op de wedstrijd en was eigenlijk nog een terechte voorsprong ook
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 november 2017 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 15:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ok helder.. mjah goed.. had verder weinig invloed op de wedstrijd en was eigenlijk nog een terechte voorsprong ook
Of het terecht is of niet doet niet terzake. En of het geen invloed had weet je uiteindelijk niet tijdens de wedstrijd. En wat betreft jouw vragen met betrekking tot ruimte en dergelijke zal ik vanavond even antwoord geven.
p111
 p111 - maandag 27 november 2017 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 13:42 schreef Ajax Warrior het volgende:
Die bedoel ik dus. Op het moment van spelen staan 3 man buitenspel. Die nemen alle 3 deel aan het spel en dan dient er dus gevlagd en gefloten te worden. Ook al kopt De Ligt de bal weg, het vervolg zorgt namelijk voor het doelpunt.
klopt
remco k
 remco k - maandag 27 november 2017 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 15:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ok helder.. mjah goed.. had verder weinig invloed op de wedstrijd en was eigenlijk nog een terechte voorsprong ook
Op basis waarvan een terechte voorsprong dan? Was Roda beter dan Ajax? Hadden ze meer kansen dan Ajax??
nummer10
 nummer10 - maandag 27 november 2017 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 15:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis waarvan een terechte voorsprong dan? Was Roda beter dan Ajax? Hadden ze meer kansen dan Ajax??
cijfermatig gezien over de eerste helft meer schoten op doel.. en ajax bakte er werkelijk niks van.. en nee roda was ook nie goed.. dus lees terecht even tussen " "
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 27 november 2017 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 november 2017 - 14:30 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat waren wij idd al een tijdje eens met elkaar.
Maar de verdediging ben je het niet mee eens?

Ik vond Zeefuik verfrissend en lekker fel.

Wöber ook helemaal prima.

de Ligt groeit per wedstrijd lijkt mij logisch.

Veltman nooit meer rb ajb. Maar als ervaren maatje met de Ligt in het
centrum zou best kunnen denk ik en dan volgend seizoen vervangen voor een
betere speler...
Veltman speelde dramatisch als cv, die jongen mag daar nooit meer staan. Door hem ook de 0-1. Ben niet overtuigd van Zeefuik. Met deze verdediging speel ik liever 3-4-3 dan 4-3-3, zeker tegen de onderste regione.
nummer10
 nummer10 - maandag 27 november 2017 - 18:20   quote  deeplink  
wel jammer overigens dat keizer aangeeft dat het zo slecht was omdat hij aan de linkerkant voetbal mist... volgens mijn lag daar echt niet het probleem.. volgens mij was wober het meest "gevaarlijk" aan de linkerkant en speelde die in mijn ogen niks minder dan wat daley heeft laten zien.. laat staan veltman op rechts...(want die zou erg gemist worden daley dan)
remco k
 remco k - maandag 27 november 2017 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 17:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

cijfermatig gezien over de eerste helft meer schoten op doel.. en ajax bakte er werkelijk niks van.. en nee roda was ook nie goed.. dus lees terecht even tussen " "
En nu is het tussen haakjes? Pfffff
nummer10
 nummer10 - maandag 27 november 2017 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 19:14 schreef remco k het volgende:

[..]

En nu is het tussen haakjes? Pfffff
tjah tis maar hoe jij het wil lezen.. en dat verwijt je anderen..
AkaS
 AkaS - dinsdag 28 november 2017 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 14:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ik na 300 keer reageren op jou er even klaar mee ben om dat negatieve gelul van je te lezen??

Ik meen het echt kerel, als ik zo negatief in het leven stond als dat jij hier over komt, dan ging ik echt drastisch dingen anders doen in mijn leven..
Kijk hier ga jij uit de bocht...

Ik ben verre van negatief, maar ik maak melding van zaken die inderdaad niet positief zijn. Verre van zelfs!

Alles wat ik post wat jij in 3 woorden samenvat is helaas niet door mij verzonnen.

1. Ik vond bij aanvang van de CL voorronde onze selectie niet op orde.
- Jij en anderen waren dit oneens.
- Newsflash Ajax zou zich dringend gaan versterken in de winterstop..En dit roepen ze niet omdat ze vinden dat de selectie op orde is.

2. Ik vond dat de directie had gefaald omdat zij de selectie hadden overschat en te traag handelden en te laat voor versterkingen gingen. Ik vond dat de selectie voor komend jaar al aan het einde van het huidige seizoen begonnen moest worden.
- Jij en anderen waren dit wederom oneens met mij, zou niet mogelijk zijn.
- Newsflash, Ajax heeft aangekondigd voortaan 2 weken na einde seizoen de selectie op orde te willen hebben.

3. Ik vind Keizer een slechte trainer in deze fase van zijn carrière en vind het schrijnend hoe lang hij erover doet om het juiste systeem met de juiste spelers te vinden.
- Jij en anderen vinden mij hierom negatief.
- Newsflash..... volgens mij is het voor iedereen wel duidelijk dat ze intern bij Ajax ook niet tevreden zijn over de prestaties...

4. Ik gaf aan dat we in de voorrondes onderuit zouden gaan en een slechte start in de competitie zouden hebben en zonder aankopen met deze trainer en selectie geen kampioen zouden worden.

- Bah wat ben ik toch negatief......Of zie ik gewoon wat het is ;-)

Jij moet eens ophouden met die nare tegenstellingen te creëren op die hooghartige toon van je want het is respectloos en daarmee krijg je respectloze antwoorden waar je dan weer verbaast over bent.... En het is onterecht bovendien want ik heb werkelijk waar in alles dat ik vooraf heb geroepen gelijk gekregen. Helaas!

Dus bla bla jij maar lekker verder en je zal obv je vriendschappelijke forumrelaties weinig kritiek krijgen... Maar iedereen die een beetje gezond verstand heeft ziet dat het niet goed gaat en dat over 2 weekjes psv voor de deur staat en bij verlies we 11 punten achterkomen....

Zo reactie onderbouwd met feiten zoals je dat altijd zo graag wil.

En jou kennende zal je nu wel weer met een kinderachtige bla bla reactie komen maar dat is okay jochie. Ouwe forum tijger.

Weet je wat jij krijgt je gelijk.
Ik ben negatief.
Keizer en Spijkerman zijn top.
We hebben een selectie om van te watertanden.
En de prestaties zijn geweldig!

Fijne dag nog, wijze en positieve Remco !
AkaS
 AkaS - dinsdag 28 november 2017 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 18:14 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Veltman speelde dramatisch als cv, die jongen mag daar nooit meer staan. Door hem ook de 0-1. Ben niet overtuigd van Zeefuik. Met deze verdediging speel ik liever 3-4-3 dan 4-3-3, zeker tegen de onderste regione.
Ik ben alles behalve fan van Veltman...
Maar, realistisch gezien speelt hij al 2 seizoenen rb en nu plots
rcv... Dus een klein beetje logica dat hij even moet wennen lijkt
mij op zijn plaats.

En bovendien toen Veltman ooit debuteerde speelde hij erg goede wedstrijden als rcv....
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 november 2017 - 13:52   quote  deeplink  
Heb de wedstrijd niet kunnen kijken en heb hem net pas terug kunnen zien.

Vond het een leuke pot.
Zeefuik heeft me aangenaam verrast. Wober ook prima. Weet alleen niet goed waarom Veltman niks doet bij de 0-1. Slordig. Verder degelijke pot van hem.

Die wissel van Keizer (Frenkie voor Zeefuik) had ik op voorhand een vreemde gevonden, maar heeft erg goed uitgepakt. Alle credits voor Keizer.

Kluivert speelde lekker, maar men verwacht nu denk ik teveel. We zullen het zien. Men vergeet dat hij hier alle ruimte kreeg om te voetballen, dan schittert hij idd. Maar tegen een tegenstander waarin we weinig ruimte krijgen moet ik het nog maar eens zien. Zonder iets af te doen aan zijn prestatie overigens. Was gewoon een heerlijke pot van zijn kant.

Zal het uit moeten gaan vechten met Younes. Met Johnsen hebben we nog iemand voor op links dus het belooft een interessante strijd te gaan worden. Ik heb iniedergeval een zwak voor Johnsen. Gaat een grote worden dat.

Neres blijft wat mij betreft elke week op rechts in de basis.

We werken lekker aan het doelsaldo op deze manier. Ik zie de wil om door te drukken naar een grotere uitslag, dat is positief.

En toch een minpunt.., wat een naar publiek zeg in de ArenA. Bah.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 november 2017 door Jaccio --
p111
 p111 - dinsdag 28 november 2017 - 14:13   quote  deeplink  
Door het fluiten kan je je onvrede tonen,een andere mogelijkheid heb je niet persoonlijk heb ik dat alleen bij een gebrek aan inzicht en bij enorm laf spel dus de tikkies breed en terug.
Eide
 Eide - dinsdag 28 november 2017 - 14:37   quote  deeplink  
Er zijn meer manieren om onvrede te tonen dan alleen fluiten. Hoeveel manieren zijn er wel niet om je als supporter tijdens wedstrijden letterlijk en figuurlijk te laten horen?

Het probleem van ons publiek is dat aanmoedigen door een zeer beperkt gedeelte van het publiek gebeurt terwijl uitfluiten kennelijk wel massaal kan. Daarnaast gaat het in deze niet eens om het uitfluiten an sich, maar om het uitfluiten van Ziyech in het bijzonder. Het was namelijk vooral Hakim die op een fluitconcert kon rekenen, terwijl hij over het algemeen gewoon de dragende speler is bij Ajax.

Natuurlijk leidt hij (te) veel balverlies, maar dat komt juist voort uit zijn durf. Juist wat jij wil zien doet Ziyech wel. Hij durft juist die bal diep te geven. Die bal tussen twee verdedigers door of tussen de laatste linie en de keeper. Dat gaat dus ook veel fout. Wat mij betreft geeft dat niet zolang hij steeds de intentie heeft beslissend te zijn. Met zijn rendement doet dergelijk balverlies geboren uit gedurfd spel mij helemaal niets.

Ik snap de kritiek op dit specifieke fluitconcert goed en ben het daar ook mee eens. Dat Ajax verder ondermaats speelt, en dat al maanden doet, ben ik met iedereen eens. Maar dat is hier het punt niet.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 november 2017 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 14:37 schreef Eide het volgende:
Er zijn meer manieren om onvrede te tonen dan alleen fluiten. Hoeveel manieren zijn er wel niet om je als supporter tijdens wedstrijden letterlijk en figuurlijk te laten horen?

Het probleem van ons publiek is dat aanmoedigen door een zeer beperkt gedeelte van het publiek gebeurt terwijl uitfluiten kennelijk wel massaal kan. Daarnaast gaat het in deze niet eens om het uitfluiten an sich, maar om het uitfluiten van Ziyech in het bijzonder. Het was namelijk vooral Hakim die op een fluitconcert kon rekenen, terwijl hij over het algemeen gewoon de dragende speler is bij Ajax.

Natuurlijk leidt hij (te) veel balverlies, maar dat komt juist voort uit zijn durf. Juist wat jij wil zien doet Ziyech wel. Hij durft juist die bal diep te geven. Die bal tussen twee verdedigers door of tussen de laatste linie en de keeper. Dat gaat dus ook veel fout. Wat mij betreft geeft dat niet zolang hij steeds de intentie heeft beslissend te zijn. Met zijn rendement doet dergelijk balverlies geboren uit gedurfd spel mij helemaal niets.

Ik snap de kritiek op dit specifieke fluitconcert goed en ben het daar ook mee eens. Dat Ajax verder ondermaats speelt, en dat al maanden doet, ben ik met iedereen eens. Maar dat is hier het punt niet.
+12
p111
 p111 - dinsdag 28 november 2017 - 15:32   quote  deeplink  
Ik gaf ook aan dat het mij persoonlijk gaat om een gebrek aan inzet en aan laf spel,dat is mijn benaming voor dat zeer irritante breed en terug spelletje,daar zou ik mijn onvrede willen laten merken.En dat kan je alleen door te fluiten als de bal in een veteranen tempo 10x breed en terug gaat. Dat er gefloten wordt op een foute pas van Ziyech vind ik belachelijk,de enige met Frenkie die tenminste de moet hebben om aan te vallen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 28 november 2017 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 november 2017 - 13:42 schreef Ajax Warrior het volgende:
Die bedoel ik dus. Op het moment van spelen staan 3 man buitenspel. Die nemen alle 3 deel aan het spel en dan dient er dus gevlagd en gefloten te worden. Ook al kopt De Ligt de bal weg, het vervolg zorgt namelijk voor het doelpunt.
Dit klopt idd, dit is buitenspel. Op het moment van spelen staan er 3 man buitenspel en daar gaat ook de bal naartoe. Ondanks dat Ajax dan misschien de bal wegkopt is niet relevant. Aan deze goal is gewoon een buiitenspel moment vooraf gegaan die afgefloten had moeten worden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 28 november 2017 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 09:00 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ben alles behalve fan van Veltman...
Maar, realistisch gezien speelt hij al 2 seizoenen rb en nu plots
rcv... Dus een klein beetje logica dat hij even moet wennen lijkt
mij op zijn plaats.

En bovendien toen Veltman ooit debuteerde speelde hij erg goede wedstrijden als rcv....
Het probleem met Veltman is dat hij prima zijn mannetje staat in de eredivisie, maar hij komt echt tekort op Europees niveau. Tete daarentegen is een ander verhaal. Die laat ook nu zien dat hij gewoon echt een top verdediger is.

Centraal vond ik hem nooit sterk, als je als Ajax verder wil komenzal je moeten doorselecteren en deze speler is niet goed genoeg om Ajax vooruit te helpen. Leuk voor de breedte maar dat is dan ook alles.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 november 2017 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 13:52 schreef Jaccio het volgende:
Heb de wedstrijd niet kunnen kijken en heb hem net pas terug kunnen zien.

Vond het een leuke pot.
de 2de helft bedoel je mag ik hopen... ;)
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 28 november 2017 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 13:52 schreef Jaccio het volgende:
Heb de wedstrijd niet kunnen kijken en heb hem net pas terug kunnen zien.

En toch een minpunt.., wat een naar publiek zeg in de ArenA. Bah.
+1 idd ik vind het vreselijk, supporters die hun eigen spelers gaan uitfluiten. Die moeten gewoon lekker thuis zitten achter hun tv en niet naar het stadion toegaan. Als je naar het sstadion gaat, kom je daar om je team aan te moedigen, zelfs als ze klote spelen of als er een speler is die gewoon bar en bar slecht speelt, dan is het aan de trainer om daar iets aan te doen.

Vanaf dag 1 dsat ik op dit forum zit vind ik het fluitende Ajax publiek nep supporters, ik heb er echt een hekel aan.

Supporters moeten hun team supporten, op deze manier support je de tegenstander.
Pietje
 Pietje - dinsdag 28 november 2017 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 17:56 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

+1 idd ik vind het vreselijk, supporters die hun eigen spelers gaan uitfluiten. Die moeten gewoon lekker thuis zitten achter hun tv en niet naar het stadion toegaan. Als je naar het sstadion gaat, kom je daar om je team aan te moedigen, zelfs als ze klote spelen of als er een speler is die gewoon bar en bar slecht speelt, dan is het aan de trainer om daar iets aan te doen.

Vanaf dag 1 dsat ik op dit forum zit vind ik het fluitende Ajax publiek nep supporters, ik heb er echt een hekel aan.

Supporters moeten hun team supporten, op deze manier support je de tegenstander.
Je hebt absoluut helemaal gelijk. Eigen speler(s) uitfluiten noem ik constant nestbevuiling. Alsof een speler daar beter van wordt. Vorig seizoen was Bertrand Traoré de gebeten hond, nu schijnen die "supporters" het voorzien te hebben op Hakim Ziyech. Bij Hakim lukt op dit moment bepaald niet alles, maar ondanks dat geniet ik van zijn risicovolle spel, dat altijd gericht is om een bal diep naar voren te spelen. Iedere actie is aanvallend. En dat is nou net wat voetbal zo mooi kan maken. De tikkies-terug en tikkies-breed hebben we van diverse spelers vaak genoeg gezien.

Ik hoop oprecht dat Hakim niet wordt weggejaagd door die klojo's die hem uitfluiten. Ik ben er heilig van overtuigd dat hij een gevoelsmens is en dat dat gefluit hem meer pijn doet dan hij zal toegeven. En mocht hij Ajax gaan verlaten, dan zullen we hem beslist gaan missen.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 november 2017 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 17:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de 2de helft bedoel je mag ik hopen... ;)
Eerste helft was niet heel goed, maar niet eens zo vervelend om naar te kijken. Vind ik
remco k
 remco k - dinsdag 28 november 2017 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 08:52 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kijk hier ga jij uit de bocht...

Ik ben verre van negatief, maar ik maak melding van zaken die inderdaad niet positief zijn. Verre van zelfs!

Alles wat ik post wat jij in 3 woorden samenvat is helaas niet door mij verzonnen.

1. Ik vond bij aanvang van de CL voorronde onze selectie niet op orde.
- Jij en anderen waren dit oneens.
- Newsflash Ajax zou zich dringend gaan versterken in de winterstop..En dit roepen ze niet omdat ze vinden dat de selectie op orde is.

2. Ik vond dat de directie had gefaald omdat zij de selectie hadden overschat en te traag handelden en te laat voor versterkingen gingen. Ik vond dat de selectie voor komend jaar al aan het einde van het huidige seizoen begonnen moest worden.
- Jij en anderen waren dit wederom oneens met mij, zou niet mogelijk zijn.
- Newsflash, Ajax heeft aangekondigd voortaan 2 weken na einde seizoen de selectie op orde te willen hebben.

3. Ik vind Keizer een slechte trainer in deze fase van zijn carrière en vind het schrijnend hoe lang hij erover doet om het juiste systeem met de juiste spelers te vinden.
- Jij en anderen vinden mij hierom negatief.
- Newsflash..... volgens mij is het voor iedereen wel duidelijk dat ze intern bij Ajax ook niet tevreden zijn over de prestaties...

4. Ik gaf aan dat we in de voorrondes onderuit zouden gaan en een slechte start in de competitie zouden hebben en zonder aankopen met deze trainer en selectie geen kampioen zouden worden.

- Bah wat ben ik toch negatief......Of zie ik gewoon wat het is ;-)

Jij moet eens ophouden met die nare tegenstellingen te creëren op die hooghartige toon van je want het is respectloos en daarmee krijg je respectloze antwoorden waar je dan weer verbaast over bent.... En het is onterecht bovendien want ik heb werkelijk waar in alles dat ik vooraf heb geroepen gelijk gekregen. Helaas!

Dus bla bla jij maar lekker verder en je zal obv je vriendschappelijke forumrelaties weinig kritiek krijgen... Maar iedereen die een beetje gezond verstand heeft ziet dat het niet goed gaat en dat over 2 weekjes psv voor de deur staat en bij verlies we 11 punten achterkomen....

Zo reactie onderbouwd met feiten zoals je dat altijd zo graag wil.

En jou kennende zal je nu wel weer met een kinderachtige bla bla reactie komen maar dat is okay jochie. Ouwe forum tijger.

Weet je wat jij krijgt je gelijk.
Ik ben negatief.
Keizer en Spijkerman zijn top.
We hebben een selectie om van te watertanden.
En de prestaties zijn geweldig!

Fijne dag nog, wijze en positieve Remco !
Wat is het tegenovergestelde van positief??

Misschien zou je eens moeten proberen niet alles zo te chargeren en zo links en rechts eens wat nuances aanbrengen in je posts..

Maar goed, dat moet je uiteraard zelf weten..

Maar ik ben toch wel erg benieuwd waar je het vandaan haalt dat ik Keijzer en Spijkerman helemaal top vindt.

Volgens mij was iedereen het erover eens dat de selectie niet op orde was, dat men hier veranderingen in moest aanbrengen en dat men dat de komende transferperiodes moet gaan laten zien dat het ook anders kan. Wat je zegt dat ik en anderen vonden dat we een top selectie hadden is simpelweg helemaal niet waar en lul je dus uit je nek.

punt 1 en 2 kunnen dus direct de prullenbak in.

Punt 3 is slechts een mening, dat het aan het begin van het seizoen niet liep is een feit, maar daar is hij niet aantoonbaar de belangrijkste veroorzaker van, ook dit punt kan dus direct de prullenbak in.

Punt 4 werd ook door vrijwel iedereen hier al aangegeven, dit vanaf het moment met Nouri, dus wat wil je nou eigenlijk allemaal bewijzen kerel?

Vrijwel iedereen hier riep op het moment met Nouri dat we een verschrikkelijk zwaar jaar tegemoet zouden gaan, en dat blijkt gewoon te kloppen.

Dus in plaats van je altijd denigrerende toontje naar andere mensen toe, zou je misschien mijn advies in het eerste deel van mijn post eens ter harte moeten nemen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 november 2017 door remco k --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 november 2017 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 20:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat is het tegenovergestelde van positief??

Misschien zou je eens moeten proberen niet alles zo te chargeren en zo links en rechts eens wat nuances aanbrengen in je posts..

Maar goed, dat moet je uiteraard zelf weten..

Maar ik ben toch wel erg benieuwd waar je het vandaan haalt dat ik Keijzer en Spijkerman helemaal top vindt.

Volgens mij was iedereen het erover eens dat de selectie niet op orde was, dat men hier veranderingen in moest aanbrengen en dat men dat de komende transferperiodes moet gaan laten zien dat het ook anders kan. Wat je zegt dat ik en anderen vonden dat we een top selectie hadden is simpelweg helemaal niet waar en lul je dus uit je nek.

punt 1 en 2 kunnen dus direct de prullenbak in.

Punt 3 is slechts een mening, dat het aan het begin van het seizoen niet liep is een feit, maar daar is hij niet aantoonbaar de belangrijkste veroorzaker van, ook dit punt kan dus direct de prullenbak in.

Punt 4 werd ook door vrijwel iedereen hier al aangegeven, dit vanaf het moment met Nouri, dus wat wil je nou eigenlijk allemaal bewijzen kerel?

Vrijwel iedereen hier riep op het moment met Nouri dat we een verschrikkelijk zwaar jaar tegemoet zouden gaan, en dat blijkt gewoon te kloppen.

Dus in plaats van je altijd denigrerende toontje naar andere mensen toe, zou je misschien mijn advies in het eerste deel van mijn post eens ter harte moeten nemen..
het punt nouri mag je los zien van zijn wisselende team waardoor er onzekerheden bij de spelers zijn..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 28 november 2017 - 23:55   quote  deeplink  
Prachtig dat gezeik op het uitfluiten van je spelers. Er wordt nu net gedaan alsof 45000 man in het stadion mijnheertje Ziyech hebben lopen uitfluiten wat uiteindelijk de reinste bullshit is. Zo collectief als iedereen het doen wil laten geloven is het niet geweest, misschien zelfs maar een mannetje of 50. Daarnaast zouden spelers ook eens in de spiegel moeten kijken waarom supporters hun onvrede uiten?? Sommigen lijken zichzelf namelijk boven de club te willen stellen als spelers. Je mag godverdomme blij zijn dat je het rood-witte shirt om je schouders mag dragen en vol trots in het, voor ons, mooiste stadion van Nederland mag spelen. Als je er dan bij loopt als een veredelde zoutzak, jezelf nog geen 50% wil laten geven of je passing dramatisch is, moet je niet als een klein kind ineens gaan huilie huilie doen. Dat geldt voor Ziyech, maar zeker ook voor andere spelers van Ajax. Je wordt uiteindelijk fucking betaald door diezelfde supporters op de tribune.

Overigens vind ik de reacties over dit onderwerp altijd volstromen van hypocrisie. Ik lees hier, maar ook op twitter, Facebook en andere fora enorm veel kritiek op spelers. En wordt bij sommige spelers zelfs gehoopt op zware blessures omdat ze tegenvallen op het veld (bijvoorbeeld Younes, Veltman enz. enz.). Ik persoonlijk vind het toewensen van zware blessures en dergelijke vele malen erger dan een speler op het veld uitfluiten omdat hij voor de 7e keer een bal ongecontroleerd inspeelt of sjokt over het veld alsof hij er geen zin in heeft.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 28 november 2017 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 november 2017 - 18:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dit is enkel de verdienste van de staf en ajax volgens iemand hier... was benieuwd of jij die mening deelt.. in mijn ogen heeft het geholpen, maar ook dat roda niet deed wat ze de eerste helft wel deden.. neemt niet weg dat ik blij ben met de 2de helft
Ok, nu eerst maar eens terugkomen op de vraag van jou.

Ajax speelde de eerste helft echt als een slappe hap en had het geluk dat Kluivert uit het niets vlak voor rust de 1-1 binnenschoot. Roda stond goed gecontroleerd en compact te spelen en Ajax wist zich daar geen raad mee. Ook kluivert kwam totaal niet in het stuk voor omdat zijn tegenstander hem kort dekte.

De 2e helft was echter helemaal anders. De wissel van De Jong voor Zeefuik zorgde voor onduidelijkheid in het spel van Roda. Je zag continu dat van het compacte spel geen sprake meer was. Dit alles heeft te maken met leiding nemen in het veld. Ajax speelde nog steeds niet sprankelend, maar had geluk dat Roda de ruimtes weggaf. De tegenstander van Kluivert bijvoorbeeld stond ineens op 15 meter van hem vandaan. Dit terwijl hij de eerste helft hem juist kort dekte.

Dus het verhaal is 2-ledig. 1 kwam het door de tactische omwisseling van Keizer ( of Spijkerman natuurlijk! ;-) ) en 2 kwam het doordat Roda ineens zijn compacte spel liet varen. Dit was tegen NAC overigens ook het grote voordeel.

Het nadeel van Ajax is en blijft dat wanneer een tegenstander 90 minuten lang kort op de huid zit Ajax zich hier geen raad mee weet. Dan kan je nog zulke frivole spelers hebben, wanneer deze kort gedekt worden valt dat spel heel snel tegen. Dit zag je bijvoorbeeld tegen Heracles, maar ook tegen Vitesse en Utrecht in eigen huis. Deze clubs bezitten de kwaliteiten om je het erg lastig te maken. Als je jezelf daar niet onderuit kan voetballen blijf je steken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 november 2017 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - woensdag 29 november 2017 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 23:55 schreef Ajax Warrior het volgende:
Prachtig dat gezeik op het uitfluiten van je spelers. Er wordt nu net gedaan alsof 45000 man in het stadion mijnheertje Ziyech hebben lopen uitfluiten wat uiteindelijk de reinste bullshit is. Zo collectief als iedereen het doen wil laten geloven is het niet geweest, misschien zelfs maar een mannetje of 50. Daarnaast zouden spelers ook eens in de spiegel moeten kijken waarom supporters hun onvrede uiten?? Sommigen lijken zichzelf namelijk boven de club te willen stellen als spelers. Je mag godverdomme blij zijn dat je het rood-witte shirt om je schouders mag dragen en vol trots in het, voor ons, mooiste stadion van Nederland mag spelen. Als je er dan bij loopt als een veredelde zoutzak, jezelf nog geen 50% wil laten geven of je passing dramatisch is, moet je niet als een klein kind ineens gaan huilie huilie doen. Dat geldt voor Ziyech, maar zeker ook voor andere spelers van Ajax. Je wordt uiteindelijk fucking betaald door diezelfde supporters op de tribune.

Overigens vind ik de reacties over dit onderwerp altijd volstromen van hypocrisie. Ik lees hier, maar ook op twitter, Facebook en andere fora enorm veel kritiek op spelers. En wordt bij sommige spelers zelfs gehoopt op zware blessures omdat ze tegenvallen op het veld (bijvoorbeeld Younes, Veltman enz. enz.). Ik persoonlijk vind het toewensen van zware blessures en dergelijke vele malen erger dan een speler op het veld uitfluiten omdat hij voor de 7e keer een bal ongecontroleerd inspeelt of sjokt over het veld alsof hij er geen zin in heeft.
kan niet anders dan met je eens zijn in deze.. echter als andere spelers weer scherper waren gwweest had ziyech gewoon nog 2 assistjes gehad.. maar je ziet wel onvrede bij ziyech in zijn spelen.. maar dat zie ik bij meer spelers.. en qua blessures gun ik niemand.. maar de trainer/staf heeft hier ook invloed op.. als spelers zoals younes wekelijks falen, haal je hem eraf.. dit werd vorig jaar een andere trainer nog aangerekend terwijl traore echt wel meer rendement had dan zelfs een younes.. ook het stukje veltman, als je klaagt over dat je opkomende backs wil met voetballend en aanvallend vermogen stel je zoon man niet op, waarom ? omdat ze dit simpel weg niet zijn.. zal een stuk frustratie schelen en zou het spel van ajax gewoon ten goedekomen... voor de rest gewoon eens.. gun je niemand en fluiten is indd opgeblazen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 november 2017 door nummer10 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 november 2017 - 00:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 november 2017 - 00:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

kan niet anders dan met je eens zijn in deze.. echter als andere spelers weer scherper waren gwweest had ziyech gewoon nog 2 assistjes gehad.. maar je ziet wel onvrede bij ziyech in zijn spelen.. maar dat zie ik bij meer spelers.. en qua blessures gun ik niemand.. maar de trainer/staf heeft hier ook invloed op.. als spelers zoals younes wekelijks falen, haal je hem eraf.. dit werd vorig jaar een andere trainer nog aangerekend terwijl traore echt wel meer rendement had dan zelfs een younes.. ook het stukje veltman, als je klaagt over dat je opkomende backs wil met voetballend en aanvallend vermogen stel je zoon man niet op, waarom ? omdat ze dit simpel weg niet zijn.. zal een stuk frustratie schelen en zou het spel van ajax gewoon ten goedekomen... voor de rest gewoon eens.. gun je niemand en fluiten is indd opgeblazen..
Maar waar het mij in deze discussie om gaat is het feit dat het schijnbaar wel normaal is om spelers te voorzien van ongefundeerde kritieken maar bij uitfluiten gaan we ineens met zijn allen afkeurend reageren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 november 2017 - 00:32   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 november 2017 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - woensdag 29 november 2017 - 07:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 22:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

het punt nouri mag je los zien van zijn wisselende team waardoor er onzekerheden bij de spelers zijn..
Nee dat vind ik niet, hij wisseld omdat er niet goed gepresteerd wordt, er wordt niet goed gespeeld deels door de tragedie rondom Nouri..
remco k
 remco k - woensdag 29 november 2017 - 07:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 november 2017 - 23:55 schreef Ajax Warrior het volgende:
Prachtig dat gezeik op het uitfluiten van je spelers. Er wordt nu net gedaan alsof 45000 man in het stadion mijnheertje Ziyech hebben lopen uitfluiten wat uiteindelijk de reinste bullshit is. Zo collectief als iedereen het doen wil laten geloven is het niet geweest, misschien zelfs maar een mannetje of 50. Daarnaast zouden spelers ook eens in de spiegel moeten kijken waarom supporters hun onvrede uiten?? Sommigen lijken zichzelf namelijk boven de club te willen stellen als spelers. Je mag godverdomme blij zijn dat je het rood-witte shirt om je schouders mag dragen en vol trots in het, voor ons, mooiste stadion van Nederland mag spelen. Als je er dan bij loopt als een veredelde zoutzak, jezelf nog geen 50% wil laten geven of je passing dramatisch is, moet je niet als een klein kind ineens gaan huilie huilie doen. Dat geldt voor Ziyech, maar zeker ook voor andere spelers van Ajax. Je wordt uiteindelijk fucking betaald door diezelfde supporters op de tribune.

Overigens vind ik de reacties over dit onderwerp altijd volstromen van hypocrisie. Ik lees hier, maar ook op twitter, Facebook en andere fora enorm veel kritiek op spelers. En wordt bij sommige spelers zelfs gehoopt op zware blessures omdat ze tegenvallen op het veld (bijvoorbeeld Younes, Veltman enz. enz.). Ik persoonlijk vind het toewensen van zware blessures en dergelijke vele malen erger dan een speler op het veld uitfluiten omdat hij voor de 7e keer een bal ongecontroleerd inspeelt of sjokt over het veld alsof hij er geen zin in heeft.
Eens wat het toewensen van blessures endergelijke, maar tijdens een wedstrijd in het stadion een speler gaan uitfluiten, welk doel bereik je daarmee? Gaan ze daar beter door spelen?

Bij Ziyech bijvoorbeeld kan men echt niets zeggen over zijn inzet en werklust in het veld, ik denk niet dat er een speler is die harder werkt dan hij..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-Roda jc 26-11-2017









0.0151479