BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (Zaterdag 02 december 2017, 18:30 uur); 3 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
hippy
 hippy - zaterdag 02 december 2017 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 december 2017 - 21:45 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dit soort clubs moeten zich eens 34 wedstrijden opladen ipv alleen tegen Ajax!
Tja dit is een gegeven. Je moet dan zorgen dat ze geen kans maken en daar hebben we echt in gefaald vandaag.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 02 december 2017 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 december 2017 - 21:45 schreef hippy het volgende:

[..]

Als we gewoon beter spelen, winnen we met twee vingers in de neus. Je kan de scheids niets verwijten. Eerst naar jezelf kijken.
Ik kan verwijten wie ik wil. Daarvoor zit ik op een forum!!

Het gegeven is dat het scheidsrechterskorps in Nederland mee gaat in de afbraak van het Nederlandse voetbal. Wat een partij dramatische scheidsrechters hebben wij!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 02 december 2017 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 december 2017 - 21:46 schreef hippy het volgende:

[..]

Eens, maar met deze instelling had je tegen 10 man ook niet gewonnen.
Geef mij even het winnende nummer van de staatsloterij voor de eindejaarstrekking!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 december 2017 door Ajax Warrior --
AkaS
 AkaS - zaterdag 02 december 2017 - 22:13   quote  deeplink  
Anderszijds kon je na twee minuten ook 2-0 achter staan.
Dat heb ik de afgelopen 2 maanden vaker gezien..
Helaas!

Zijn de spelers te slecht, of klopt de tactiek niet???
AkaS
 AkaS - zaterdag 02 december 2017 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 december 2017 - 22:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 december 2017 door AkaS --
AkaS
 AkaS - zaterdag 02 december 2017 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 december 2017 - 22:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik kan verwijten wie ik wil. Daarvoor zit ik op een forum!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 02 december 2017 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 december 2017 - 22:13 schreef AkaS het volgende:
Anderszijds kon je na twee minuten ook 2-0 achter staan.

Dat heb ik de afgelopen 2 maanden vaker gezien..
Helaas!

Zijn de spelers te slecht, of klopt de tactiek niet???
Ik vind het al weken raar dat je elke keer een andere samenstelling kiest? Waarom ineens kiezen voor een 3-4-3? Vanwege de roep uit de media om De Jong?

Waarom niet na de 0-2 kiezen voor zekerheid en achterin een mannetje erbij zetten?

Ik heb de afgelopen weken meer van dit soort vragen! Ik kan er maar geen vinger op leggen waarom bepaalde keuzes worden gedaan?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 december 2017 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 02 december 2017 - 22:52   quote  deeplink  
Ik maak me echt zorgen over de komende 2 weken. Volgende week krijg je die pisboeren en de week erop mag je in Alkmaar aantreden tegen een goed spelend AZ. Dan kan je gewoon 16!!! punten achterstaan! Sorry, maar dat vind ik gewoon onaanvaardbaar! En die kijk ik even niet naar het gebeuren rondom Nouri, wat gewoon verschrikkelijk is, maar ook naar de kwaliteit op het veld! Het is gewoon een zwalkend geheel! Er zit een enorme potentie in de groep, maar het komt er totaal niet uit!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 december 2017 door Ajax Warrior --
p111
 p111 - zondag 03 december 2017 - 00:44   quote  deeplink  
Misschien met een andere trainer ?
Jaccio
 Jaccio - zondag 03 december 2017 - 01:18   quote  deeplink  
Twente had de eerste helft met 10 man moeten eindigen. Dan komen ze echt niet meer terug.
Ik lees veel klachten over de instelling, maar ik vond echt dat er niks mis was met de instelling vandaag.
Ziyech had veel pech, dat is jammer. Is niet zijn beste periode en zit gewoon in een dipje.
Zeefuik had het erg lastig. Neres speelt al een paar weken gewoon prima, maar het zou fijn zijn als hij die bal gewoon af en toe gelijk voor het doel slingert. Dat lijkt nu zijn plan b en dan is het vaak al te laat.
Schone schiet er 2 in vandaag, maar in de 2e helft kwam hij weer vaak gewoon overal te laat.
Door NAC en Roda hebben we hier het gevoel gekregen dat we onszelf hadden herpakt en weer gingen knallen, maar een beetje tegenstand laat zien dat we er nog lang niet zijn.

Ik denk niet dat het met instelling te maken heeft, maar een gebrek aan vertrouwen/vastigheid.
Er is weinig tot geen chemie tussen Keizer en vooral de 'ervaren' spelers lijkt het.

Dit kunnen we niet de spelers verwijten. Ze zitten niet lekker in hun vel. Daar moet wat aan gedaan worden. (en uitfluiten helpt daar trouwens echt niet bij. Ik zeg het er maar eventjes bij)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 december 2017 door Jaccio --
nummer10
 nummer10 - zondag 03 december 2017 - 03:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 december 2017 - 22:52 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik maak me echt zorgen over de komende 2 weken. Volgende week krijg je die pisboeren en de week erop mag je in Alkmaar aantreden tegen een goed spelend AZ. Dan kan je gewoon 16!!! punten achterstaan! Sorry, maar dat vind ik gewoon onaanvaardbaar! En die kijk ik even niet naar het gebeuren rondom Nouri, wat gewoon verschrikkelijk is, maar ook naar de kwaliteit op het veld! Het is gewoon een zwalkend geheel! Er zit een enorme potentie in de groep, maar het komt er totaal niet uit!!
eens. verder zeg ik alleen.. kut pot
remco k
 remco k - zondag 03 december 2017 - 08:40   quote  deeplink  
Serieus beroerd van Ajax en wat er allemaal gebeurt.
AkaS
 AkaS - zondag 03 december 2017 - 09:51   quote  deeplink  
En nu is iedere opmerking die ik maak over de mensen die
mij verweten negatief te zijn natuurlijk teveel...

Het is jammer maar het is gewoon heel negatief wat er gaande
is bij Ajax. Je kunt het ook beroerd noemen natuurlijk ;-)

Maar volgende week staat er een team in het veld tegen psv
en het zal een team zijn zonder enige vorm van automatisme!

Ben erg benieuwd wat het komische duo Spijkerman / Keizer nu
weer uit de kale plaat gaan toveren ?
nummer10
 nummer10 - zondag 03 december 2017 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 december 2017 - 22:52 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik maak me echt zorgen over de komende 2 weken. Volgende week krijg je die pisboeren en de week erop mag je in Alkmaar aantreden tegen een goed spelend AZ. Dan kan je gewoon 16!!! punten achterstaan! Sorry, maar dat vind ik gewoon onaanvaardbaar! En die kijk ik even niet naar het gebeuren rondom Nouri, wat gewoon verschrikkelijk is, maar ook naar de kwaliteit op het veld! Het is gewoon een zwalkend geheel! Er zit een enorme potentie in de groep, maar het komt er totaal niet uit!!
met dit team moet je gewoon kampioen kunnen worden.. net zoals vorig jaar eigenlijk alleen had je een hele zware agenda ernaast wat nu niet het geval is..
AkaS
 AkaS - zondag 03 december 2017 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 10:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

met dit team moet je gewoon kampioen kunnen worden.. net zoals vorig jaar eigenlijk alleen had je een hele zware agenda ernaast wat nu niet het geval is..
Vergeet je in dit geval niet een paar details...

Sanchez; Klaasen; Traoré; Tete
AkaS
 AkaS - zondag 03 december 2017 - 11:04   quote  deeplink  
By the way....

Ik heb even nagedacht of ik erop in zou gaan.
Maar ik vond Zeefuik helemaal niet zo slecht
invallen, zoals sommigen hier melden.

Hij gaat soms nog weleens iets onbesuist het
duel aan, maar als de rest van het team wat van
zijn passie en inzet zou overnemen....

Ziyech is niet happy en dat straalt van zijn houding
en spel (inzet) af.

Frenkie heeft hetzelfde als Bazoer... soms geweldig en
te vaak postbodevoetbal ...

Veltman... Ach ja hij heeft geweldige statistieken :-)

De Ligt is een echt Ajax talent van zijn leeftijd...

Dolberg... zijn rendement is een reflectie van de tactiek
zoals dit vanuit de staf wordt meegegeven... Hij komt te
weinig in stelling. Het is niet dat hij continu opgelegde
kansen mist.

De twijfel en onzekerheid speelt ook mee in dit team...

Teveel jongens forceren acties of geven geforceerd ballen
waarmee ze zogezegd beslissend zijn geweest...Hiermee veel
balverlies lijden en of net even te laat en te zacht inpassen
naar een teamgenoot die aangespeeld moet worden.

Kortom er deugt helemaal niets van.

Er moet een nieuwe frisse wind gaan waaien...

Bergkamp en Spijkerman moeten weg van het eerste
team. Laat ze desnoods samen de A1 doen of de B1.

Dat Keizer plaats moet maken is volgens mij een ABC-tje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 december 2017 door AkaS --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 december 2017 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 december 2017 - 22:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Geef mij even het winnende nummer van de staatsloterij voor de eindejaarstrekking!
10 tegen 10 krijg je het ook lastig. Want Veltman had rood moeten krijgen en dst had ook nog een penalty gekost.
Pietje
 Pietje - zondag 03 december 2017 - 12:52   quote  deeplink  
Toegegeven: de dienstdoende scheidsrechter heeft fors z'n stempel op deze wedstrijd gedrukt. Hij zat er opvalland vaak naast. Het is helaas het huidige niveau van onze arbiters.
Maar ook bij de actie van Joël Veltman, die in de 2e helft de bal op de doellijn tegenhield (met zijn arm? Ik kon het niet duidelijk zien) had hij een penalty en een rode kaart kunnen geven.

Verder vond ik met name Ziyech en Onana de 2 zwakste Amsterdamse broeders. En onze trainers uiteraard, die de ploeg maar niet kunnen motiveren, die de ploeg maar niet aan het voetballen krijgen. Ik ben niet het type dat snel roept om het ontslag van de (hoofd)trainer, maar dat moment nadert wel met rasse schreden. Er zijn trainers voor minder ontslagen.

En dan de uitslag, 3-3. Onthutsend! Aan de andere kant, vergeet niet dat datzelfde FC Twente vorige maand PSV, nota bene in Eindhoven, tot aan de blessuretijd eveneens op 3-3 kon houden, maar toen wel zo vriendelijk was om ver in die blessuretijd nog even snel in eigen doel te schieten, waardoor PSV alsnog en zwaar onterecht met een gestolen overwinning naar Eindhoven kon terugreizen. De man die in eigen doel schoot was Thesker, de man die Ajax gisteren de das om deed...

Volgende week PSV in Amsterdam en op 17 december AZ in Alkmaar. We moeten niet gek opkijken als die 2 wedstrijden ons 6 verliespunten gaan opleveren. Van Ajax in de huidige vorm met deze trainersstaf verwacht ik helaas geen wonderen meer.

Het is tijd voor verandering en die verandering kan beter nu gaan plaatsvinden dan aan het einde van het seizoen, zodat we aan het begin van hret komende seizoen weten waar we aan toe zijn.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 03 december 2017 - 13:32   quote  deeplink  
Overigens, dat Frenkie de Jong eindelijk in de basis stond, daar was ik dan wel erg blij mee, maar wat me erg opviel was dat hij veel te weinig betrokken was bij aanvallend voetbal van Ajax, daar hij zich teveel betrokken raakte richting verdedigende werkzaamheden omdat Keizer zo graag met drie verdedigers wilde spelen.
Foute boel, Keizer ! ! ! ! !
nummer10
 nummer10 - zondag 03 december 2017 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 10:51 schreef AkaS het volgende:

[..]

Vergeet je in dit geval niet een paar details...

Sanchez; Klaasen; Traoré; Tete
klopt dat je die mist.. maar zoals ik zei vorig jaar kon je kampioen worden.. maar dit jaar helemaal met alleen de eredivisie.. en als je dan geen kampioen word laat dan op zijn minst beter spel zien of groei.. en dat is er totaal niet..
Jaccio
 Jaccio - zondag 03 december 2017 - 13:51   quote  deeplink  
Ajax verslaat PSV overigens met 3-1 volgende week.
Maar ben er wel van overtuigd dat Keizer niet de juiste man is om dit Ajax te leiden
AkaS
 AkaS - zondag 03 december 2017 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 13:32 schreef Onze Ajax het volgende:
Overigens, dat Frenkie de Jong eindelijk in de basis stond, daar was ik dan wel erg blij mee, maar wat me erg opviel was dat hij veel te weinig betrokken was bij aanvallend voetbal van Ajax, daar hij zich teveel betrokken raakte richting verdedigende werkzaamheden omdat Keizer zo graag met drie verdedigers wilde spelen.
Foute boel, Keizer ! ! ! ! !
+14
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 december 2017 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 12:52 schreef Pietje het volgende:
Toegegeven: de dienstdoende scheidsrechter heeft fors z'n stempel op deze wedstrijd gedrukt. Hij zat er opvalland vaak naast. Het is helaas het huidige niveau van onze arbiters.
Maar ook bij de actie van Joël Veltman, die in de 2e helft de bal op de doellijn tegenhield (met zijn arm? Ik kon het niet duidelijk zien) had hij een penalty en een rode kaart kunnen geven.

Verder vond ik met name Ziyech en Onana de 2 zwakste Amsterdamse broeders. En onze trainers uiteraard, die de ploeg maar niet kunnen motiveren, die de ploeg maar niet aan het voetballen krijgen. Ik ben niet het type dat snel roept om het ontslag van de (hoofd)trainer, maar dat moment nadert wel met rasse schreden. Er zijn trainers voor minder ontslagen.

En dan de uitslag, 3-3. Onthutsend! Aan de andere kant, vergeet niet dat datzelfde FC Twente vorige maand PSV, nota bene in Eindhoven, tot aan de blessuretijd eveneens op 3-3 kon houden, maar toen wel zo vriendelijk was om ver in die blessuretijd nog even snel in eigen doel te schieten, waardoor PSV alsnog en zwaar onterecht met een gestolen overwinning naar Eindhoven kon terugreizen. De man die in eigen doel schoot was Thesker, de man die Ajax gisteren de das om deed...

Volgende week PSV in Amsterdam en op 17 december AZ in Alkmaar. We moeten niet gek opkijken als die 2 wedstrijden ons 6 verliespunten gaan opleveren. Van Ajax in de huidige vorm met deze trainersstaf verwacht ik helaas geen wonderen meer.

Het is tijd voor verandering en die verandering kan beter nu gaan plaatsvinden dan aan het einde van het seizoen, zodat we aan het begin van hret komende seizoen weten waar we aan toe zijn.
Helemaal mee eens! Als we echt twee keer op rij gaan verliezen gaan we met een heel zuur gevoel al naar de winterstop. En dan treffen we vlak voor de kerst ook nog eens dit Twente in Enschede in de beker. Win je ook daar niet, dan is het seizoen al voor de jaarswisseling voorbij. 4 jaar op rij geen prijs... Man man man en dan te bedenken dat je de rijkste club van NL bent.

Dat zou overigens wel heel knap zijn van Keizer en de rest van de staf.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 december 2017 door NatjosFC --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 03 december 2017 - 14:28   quote  deeplink  
Ajax moet echt hard en adequaat optreden om Keizer zo snel mogelijk te vervangen door een toptrainer, daar het niet uitmaakt of het een Nederlandse of een buitenlandse trainer is. Een andere keuze heeft Ajax namelijk niet meer, om zo door te blijven gaan. Ajax is vandaag niet voor niets ingehaald door AZ, na de 0-2 overwinning op VVV.

Een tussenoplossing is er nu niet bij Ajax, daar er nog een ander probleem erbij is dat wekenlang meespeelt, namelijk dat er enkele gerichte spelers aangekocht moeten worden op diverse posities.

Een linksback, 'n rechtsback en nog 'n goede verdediger erbij is nu echt noodzakelijk geworden. Om de selectie aan te vullen uit de jeugd, daar heeft Ajax nu even niets aan, daar deze jongens te weinig / geen ervaring hebben.

Dat zijn nu de allerbelangrijkste taken voor Ajax in de winterstop op daar op te richten lijkt mij, wil Ajax nog een echte poging wagen om kampioen te worden.
Pietje
 Pietje - zondag 03 december 2017 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 14:20 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Als we echt twee keer op rij gaan verliezen gaan we met een heel zuur gevoel al naar de winterstop. En dan treffen we vlak voor de kerst ook nog eens dit Twente in Enschede in de beker. Win je ook daar niet, dan is het seizoen al voor de jaarswisseling voorbij. 4 jaar op rij geen prijs... Man man man en dan te bedenken dat je de rijkste club van NL bent.

Dat zou overigens wel heel knap zijn van Keizer en de rest van de staf.
Het is inderdaad om te janken, Natjos. De enige "verplichtingen" zijn de competitie en het bekertournooi. En dat bekertournooi kan binnenkort ook zo maar afgelopen zijn.

Dit is bovendien zwaar funest voor het zelfvertrouwen van de spelers. Ik houd mijn hart vast de komende wedstrijden. Het frustrerende is dat je nauwelijks verbetering ziet. Oké wel naar behoren tegen NAC en Roda, maar dan praat je over 2 ploegen in de onderste regionen van de eredivisie, net als FC Twente gisteren. Strakjes PSV en AZ wordt andere koek.
Pietje
 Pietje - zondag 03 december 2017 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 14:28 schreef Onze Ajax het volgende:
Ajax moet echt hard en adequaat optreden om Keizer zo snel mogelijk te vervangen door een toptrainer, daar het niet uitmaakt of het een Nederlandse of een buitenlandse trainer is. Een andere keuze heeft Ajax namelijk niet meer, om zo door te blijven gaan. Ajax is vandaag niet voor niets ingehaald door AZ, na de 0-2 overwinning op VVV.

Een tussenoplossing is er nu niet bij Ajax, daar er nog een ander probleem erbij is dat wekenlang meespeelt, namelijk dat er enkele gerichte spelers aangekocht moeten worden op diverse posities.

Een linksback, 'n rechtsback en nog 'n goede verdediger erbij is nu echt noodzakelijk geworden. Om de selectie aan te vullen uit de jeugd, daar heeft Ajax nu even niets aan, daar deze jongens te weinig / geen ervaring hebben.

Dat zijn nu de allerbelangrijkste taken voor Ajax in de winterstop op daar op te richten lijkt mij, wil Ajax nog een echte poging wagen om kampioen te worden.
Maar die "toptrainers" zijn allemaal gebonden aan hun contract bij andere ploegen. Wil je er een losweken, dan gaat Ajax dat heel veel geld kosten. En daarnaast welke trainer wil er überhaupt naar Ajax komen? Nee, zo simpel is het helaas niet. Daarover moet Edwin van der Sar en/of Marc Overmars zich de komende weken maar eens goed de hersens breken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 december 2017 door Pietje --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 december 2017 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 14:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het is inderdaad om te janken, Natjos. De enige "verplichtingen" zijn de competitie en het bekertournooi. En dat bekertournooi kan binnenkort ook zo maar afgelopen zijn.

Dit is bovendien zwaar funest voor het zelfvertrouwen van de spelers. Ik houd mijn hart vast de komende wedstrijden. Het frustrerende is dat je nauwelijks verbetering ziet. Oké wel naar behoren tegen NAC en Roda, maar dan praat je over 2 ploegen in de onderste regionen van de eredivisie, net als FC Twente gisteren. Strakjes PSV en AZ wordt andere koek.
Dat worden echte testen, ondanks dat de wedstrijd tegen PSV eigenlijk nergens meer omgaat. Er is geen pijl op te trekken, met het verschil tussen de 1e helft en 2e helft van Ajax - Roda als beste voorbeeld. Met dit Ajax weet je het nooit, ze kunnen PSV en AZ zomaar verslaan, veel vertrouwen tanken en vervolgens wordt er weer van alles omgezet en kunnen we uit de beker vliegen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 december 2017 door NatjosFC --
Pietje
 Pietje - zondag 03 december 2017 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 14:43 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dat worden echte testen, ondanks dat de wedstrijd tegen PSV eigenlijk nergens meer omgaat. Er is geen pijl op te trekken, met het verschil tussen de 1e helft en 2e helft van Ajax - Roda als beste voorbeeld. Met dit Ajax weet je het nooit, ze kunnen PSV en AZ zomaar verslaan, veel vertrouwen tanken en vervolgens wordt er weer van alles omgezet en kunnen we uit de beker vliegen.
We zijn het helemaal eens!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 03 december 2017 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 14:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar die "toptrainers" zijn allemaal gebonden aan hun contract bij andere ploegen. Wil je er een losweken, dan gaat Ajax dat heel veel geld kosten. En daarnaast welke trainer wil er überhaupt naar Ajax komen? Nee, zo simpel is het helaas niet. Daarover moet Edwin van der Sar en/of Marc Overmars zich de komende weken maar eens goed de hersens breken.
Ik begrijp wel wat je bedoeld, hiermee. Je hebt hier ook wel gelijk in. Dus dat betekend dat Ajax nog veel meer zijn best moet doen om ergens maar een toptrainer weg te kapen bij een club, daar het geld wel aanwezig is bij Ajax.

Het is voor een grote deel " HET BELEID " bij Ajax wat niet gelijk loopt met het goede voetballen.

Dat Ajax zelf de allergrootste fout gemaakt heeft om Peter Bosz de laan uit te sturen wegens een meningsverschil, omdat Peter Bosz een juiste weg wilde uitstippellen voor Ajax naar een nog hoger plan te tillen, dat is de keuze die Ajax zelf gemaakt heeft, daar Ajax nu tot heden op de blaren zit met Keizer als een trainer die geen toegevoegde waarde heeft voor ons ( de fans ) en voor Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 december 2017 door Onze Ajax --
Jaccio
 Jaccio - zondag 03 december 2017 - 16:22   quote  deeplink  
Als ze echt ballen hebben halen ze Bosz terug en laten ze hem uitvoeren wat hij in gedachten had
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 december 2017 - 16:33   quote  deeplink  
Of gewoon FdB. Die boterde wel met de leiding en haalde er nog goede resultaten uit ook. Ondanks dat het voetbal niet altijd even mooi was.
Jaccio
 Jaccio - zondag 03 december 2017 - 16:39   quote  deeplink  
Denk dat FdB aast op bondscoach. Maar zou het idd niet erg vinden als hij terug zou komen. Ben alleen wel bang dat Ziyech dan snel weg is
p111
 p111 - zondag 03 december 2017 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 13:32 schreef Onze Ajax het volgende:
Overigens, dat Frenkie de Jong eindelijk in de basis stond, daar was ik dan wel erg blij mee, maar wat me erg opviel was dat hij veel te weinig betrokken was bij aanvallend voetbal van Ajax, daar hij zich teveel betrokken raakte richting verdedigende werkzaamheden omdat Keizer zo graag met drie verdedigers wilde spelen.
Foute boel, Keizer ! ! ! ! !
Omdat Keizer hem (Frenkie de ras aanvallende middenvelder) in de verdedigende positie neerzet,hoe STOM kun je zijn .
Brandje
 Brandje - zondag 03 december 2017 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 december 2017 - 21:46 schreef hippy het volgende:

[..]

Eens, maar met deze instelling had je tegen 10 man ook niet gewonnen.
Totale onzin want Higler hield Twente in de wedstrijd. Op de eerste 5 minuten na was Ajax heer een meester en was het wachten op de 0-3/0-4. Hooiveld dat voor rust al donkerrood moeten hebben met zijn aktie op Kluivert. de tweede helft wordt hij bewust gespaard. Corner waar de 1-2 uit kwam had nooit gegeven mogen worden!! Waarom krijgt daar alleen Neres geel terwijl hij een vrije trap mee had moeten krijgen.
Ja misschien had Veltman een pingel tegen verdiend maar dat was pas na de aktie van Hooiveld en niemand kan zien wat er daar gebeurde. Bij Hooiveld en de corner loop hij bewust te marchanderen. Alles wordt tegenwoordig maar weg gezet onder "mannelijk voetbal" maar dat wil niet zeggen dat je niet de regels moet hanteren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 december 2017 door Brandje --
nummer10
 nummer10 - zondag 03 december 2017 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 16:33 schreef NatjosFC het volgende:
Of gewoon FdB. Die boterde wel met de leiding en haalde er nog goede resultaten uit ook. Ondanks dat het voetbal niet altijd even mooi was.
resultaat voetbal... verwijten wij dat nu psv niet ?
Pietje
 Pietje - zondag 03 december 2017 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 17:58 schreef Brandje het volgende:

[..]

Totale onzin want Higler hield Twente in de wedstrijd. Op de eerste 5 minuten na was Ajax heer een meester en was het wachten op de 0-3/0-4. Hooiveld dat voor rust al donkerrood moeten hebben met zijn aktie op Kluivert. de tweede helft wordt hij bewust gespaard. Corner waar de 1-2 uit kwam had nooit gegeven mogen worden!! Waarom krijgt daar alleen Neres geel terwijl hij een vrije trap mee had moeten krijgen.
Ja misschien had Veltman een pingel tegen verdiend maar dat was pas na de aktie van Hooiveld en niemand kan zien wat er daar gebeurde. Bij Hooiveld en de corner loop hij bewust te marchanderen. Alles wordt tegenwoordig maar weg gezet onder "mannelijk voetbal" maar dat wil niet zeggen dat je niet de regels moet hanteren.
Je hebt volkomen gelijk, Brandje. Het woord "marchanderen" is hier dan ook beslist op zijn plaats.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 december 2017 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 19:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

resultaat voetbal... verwijten wij dat nu psv niet ?
Ik verwijt PSV niks. Spelen naar hun mogelijkheden. Zit niet bijster veel voetbal in dat team. Maar kunnen goed counteren en laten tegenstander liever het spel maken. Moeten ze ook wel. Die verdediging op de middenlijn laten voetballen zou dodelijk voor ze zijn. Dus dat doen ze goed.

FdB speelt niet zo. Die speelt meer op balbezit en de tegenstander op de eigen helft op een niet spectaculaire wijze vastzetten. Niet altijd even leuk, wel effectief en dat is soms ook nodig.
p111
 p111 - zondag 03 december 2017 - 21:27   quote  deeplink  
Met een goeie trainer kan je er veel meer uithalen.
nummer10
 nummer10 - maandag 04 december 2017 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 21:18 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ik verwijt PSV niks. Spelen naar hun mogelijkheden. Zit niet bijster veel voetbal in dat team. Maar kunnen goed counteren en laten tegenstander liever het spel maken. Moeten ze ook wel. Die verdediging op de middenlijn laten voetballen zou dodelijk voor ze zijn. Dus dat doen ze goed.

FdB speelt niet zo. Die speelt meer op balbezit en de tegenstander op de eigen helft op een niet spectaculaire wijze vastzetten. Niet altijd even leuk, wel effectief en dat is soms ook nodig.
tikkie terug en breed... nee dankje
guusje
 guusje - maandag 04 december 2017 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 21:27 schreef p111 het volgende:
Met een goeie trainer kan je er veel meer uithalen.
MET EEN GOEIE VERDEDIGING KAN JE ER VEEL MEER UITHALEN. AJAX HEEFT DE MEESTE DOELPUNTEN VOOR!!!
remco k
 remco k - maandag 04 december 2017 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 10:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

met dit team moet je gewoon kampioen kunnen worden.. net zoals vorig jaar eigenlijk alleen had je een hele zware agenda ernaast wat nu niet het geval is..
Juist die zware agenda zorgde voor een flow..
remco k
 remco k - maandag 04 december 2017 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 14:43 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dat worden echte testen, ondanks dat de wedstrijd tegen PSV eigenlijk nergens meer omgaat. Er is geen pijl op te trekken, met het verschil tussen de 1e helft en 2e helft van Ajax - Roda als beste voorbeeld. Met dit Ajax weet je het nooit, ze kunnen PSV en AZ zomaar verslaan, veel vertrouwen tanken en vervolgens wordt er weer van alles omgezet en kunnen we uit de beker vliegen.
Hoezo gaat die wedstrijd nergens meer om? Voor mij is die pot aanhaken of afhaken en is het de belangrijkste pot voor de rest van het seizoen..

Als je wint, met de nadruk op als, dan is het gat gewoon overbrugbaar..
remco k
 remco k - maandag 04 december 2017 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 15:09 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoeld, hiermee. Je hebt hier ook wel gelijk in. Dus dat betekend dat Ajax nog veel meer zijn best moet doen om ergens maar een toptrainer weg te kapen bij een club, daar het geld wel aanwezig is bij Ajax.

Het is voor een grote deel " HET BELEID " bij Ajax wat niet gelijk loopt met het goede voetballen.

Dat Ajax zelf de allergrootste fout gemaakt heeft om Peter Bosz de laan uit te sturen wegens een meningsverschil, omdat Peter Bosz een juiste weg wilde uitstippellen voor Ajax naar een nog hoger plan te tillen, dat is de keuze die Ajax zelf gemaakt heeft, daar Ajax nu tot heden op de blaren zit met Keizer als een trainer die geen toegevoegde waarde heeft voor ons ( de fans ) en voor Ajax.
Bosz is zelf vertrokken kerel, die is niet weggestuurd.
remco k
 remco k - maandag 04 december 2017 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 16:39 schreef Jaccio het volgende:
Denk dat FdB aast op bondscoach. Maar zou het idd niet erg vinden als hij terug zou komen. Ben alleen wel bang dat Ziyech dan snel weg is
Frank heeft nooit de aankopen gehad die nu wel gedaan worden..
remco k
 remco k - maandag 04 december 2017 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 17:58 schreef Brandje het volgende:

[..]

Totale onzin want Higler hield Twente in de wedstrijd. Op de eerste 5 minuten na was Ajax heer een meester en was het wachten op de 0-3/0-4. Hooiveld dat voor rust al donkerrood moeten hebben met zijn aktie op Kluivert. de tweede helft wordt hij bewust gespaard. Corner waar de 1-2 uit kwam had nooit gegeven mogen worden!! Waarom krijgt daar alleen Neres geel terwijl hij een vrije trap mee had moeten krijgen.
Ja misschien had Veltman een pingel tegen verdiend maar dat was pas na de aktie van Hooiveld en niemand kan zien wat er daar gebeurde. Bij Hooiveld en de corner loop hij bewust te marchanderen. Alles wordt tegenwoordig maar weg gezet onder "mannelijk voetbal" maar dat wil niet zeggen dat je niet de regels moet hanteren.
Helmaal eens..
remco k
 remco k - maandag 04 december 2017 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 december 2017 - 19:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

resultaat voetbal... verwijten wij dat nu psv niet ?
Nee dat wordt PSV niet verweten, ik verwijt ze uberhaubt niks. Maar PSV wint kantje boord en speelt gewoon matig, dat is wat anders dan goed spelen en winnen met minder attractief voetbal.
remco k
 remco k - maandag 04 december 2017 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 december 2017 - 09:22 schreef guusje het volgende:

[..]

MET EEN GOEIE VERDEDIGING KAN JE ER VEEL MEER UITHALEN. AJAX HEEFT DE MEESTE DOELPUNTEN VOOR!!!
en ook de minste tegen op Feyenoord na.. Wat is dus hierin je punt?

Kap daarnaast met je achterlijke hoofdletters, het maakt je teksten niet meer of minder waar..
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 04 december 2017 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 december 2017 - 10:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo gaat die wedstrijd nergens meer om? Voor mij is die pot aanhaken of afhaken en is het de belangrijkste pot voor de rest van het seizoen..

Als je wint, met de nadruk op als, dan is het gat gewoon overbrugbaar..
Dan is het gat nog steeds 7 punten. Is erg veel meegenomen de kwaliteit en onervarenheid van de selectie en Keizer zelf. En het feit dat je ook Az uit nog krijgt voor de winter. Je moet echt zn beetje alles winnen tot aan Mei.
remco k
 remco k - maandag 04 december 2017 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 december 2017 - 11:32 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dan is het gat nog steeds 7 punten. Is erg veel meegenomen de kwaliteit en onervarenheid van de selectie en Keizer zelf. En het feit dat je ook Az uit nog krijgt voor de winter. Je moet echt zn beetje alles winnen tot aan Mei.
7 punten is 1 wedstrijd en de hele spanning is weer terug..
remco k
 remco k - maandag 04 december 2017 - 11:38   quote  deeplink  
Ik denk overigens niet dat wij kampioen worden, dat zeg ik echt al sinds Nouri en ik blijf er ook bij dat dit de grootste impact op het elftal heeft wat prestaties betreft.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (Zaterdag 02 december 2017, 18:30 uur); 3 - 3









0.0114891