BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (Zondag 21 januari 2018, 14:30); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 17 januari 2018 - 17:23   quote  deeplink  
fotos-ajax-en-feyenoord-maken-zich-klassieker.jpg

Zondag is de 184e Klassieker. De enige landelijke traditiewedstrijd van Nederland. Voor Feyenoord is deze Klassieker de laatste kans om nog wat glans te geven aan het seizoen. Met een 5e plaats en 32 punten is de achterstand op Ajax al 9 punten. Met Utrecht en Vitesse binnen schootsafstand moet Feyenoord zich misschien al wel gaan opmaken voor play-off voetbal. Ajax daarentegen kijkt uitsluitend naar boven. De achterstand op PSV is 5 punten, maar na de laatste periode onder Keizer geloofd iedereen in een nieuw kampioenschap. Om dat te laten gebeuren zal Ten Hag in ieder geval positief willen starten en daarmee de druk vol op PSV houden.

Ajax speelde 183 keer eerder tegen Feyenoord. Van slechts 177 van deze ontmoetingen zijn de resultaten eenvoudig terug te vinden. Ajax won 79 keer, Feyenoord won 56. De Klassieker eindigde 42 maal in een gelijkspel. Er werden 86 duels afgewerkt op Ajaxterrein. Hiervan won Ajax er 44 maal en speelde 20 maal gelijk. Er werd thuis 22 keer verloren. Ajax heeft dus een fors thuisvoordeel qua resultaten. Interessant feitje is dat Ajax nog 1 winst in Rotterdam verwijderd is van een gelijke stand qua resultaten op vreemd terrein.

De kampioen van vorig seizoen valt dit seizoen vooral op door gelijke spelen en een hele slechte waarin de kakkerlakken in 8 duels tijd er maar 1 wisten te winnen. In die periode werd ook de vorige Klassieker gespeeld. Ajax won in Rotterdam kinderlijk eenvoudig met 1-4. Het verschil tussen Ajax en de kakkies zijn 3 gelijke spelen. Wat wel opvalt is dat Feyenoord de minste gepasseerde verdediging van de Eredivisie heeft. Wat hieraan vooral bijzonder is, is de hoeveelheid defensieve problemen van de havenslaven. Slechts 16 goals tegen mag dus best opvallend heten. Aanvallend kwam de aartsrivaal niet verder als 37 goals wat schril afsteekt tegen de 54 treffers van Ajax.

Het grootste nieuws van de afgelopen transferperiode is toch de aanstaande terugkeer van Robin van Persie. De clubs zijn er echter nog niet uit en de oudspeler van Arsenal en Manchester United speelde dit seizoen slechts 199 minuten. Verder zijn Botteghin, Van der Heijden en Haps twijfelgevallen door blessures. Dat zal niets afdoen aan het strijdplan van Van Bronckhorst die dit seizoen steevast start in een 4-3-3 formatie. De nieuwste aankopen van Feyenoord renderen voor geen meter. Boetius mocht begonnen maar verloor de concurrentiestrijd van Larsson. Samen scoorden ze evenveel in totaal als Neres alleen in de competitie en komen ze bij lange na niet aan het aantal assists van de Braziliaan van Ajax. Feyenoord moet vooral hebben van Berghuis die met 11 competitiegoals de topschutter is. De match-up met Nicolás Tagliafico zal meteen een aardige test worden voor de nieuwste aankoop van Ajax.

Nicolás Tagliafico was toch wel de meest verrassende aankoop bij Ajax. Toch zal hij redelijk in de luwte staan want alle ogen zullen gericht zijn op Erik ten Hag. Na het toch wel verrassende ontslag van Keizer moet Ten Hag Ajax vooral stabieler gaan maken wat een fundament moet worden voor groei van de selectie. Ondanks de plannen met Ten Hag zal buiten de directie om heel Ajax maar 1 wens hebben. Winnen van de aartsrivaal. Liefst met een score die minstens net zo prettig is als de uitwedstrijd eerder dit seizoen. Op basis van de oefenwedstrijd tijdens het trainingskamp lijkt Ajax dat ook in dezelfde opstelling als voor de winterstop te gaan doen. Frenkie de Jong zal dus waarschijnlijk vanaf 4 spelen en Kluivert heeft definitief de linksbuitenpositie voor zich opgeëist. Door de blessure van Dolberg zal KJH in de spits spelen en verder kan elke serieuze Ajaxvolger de opstelling zelf ook wel invullen.

Eerder dit seizoen won Ajax dus betrekkelijk eenvoudig met 1-4. Geniet nog rustig even na van die overwinning. Overigens lijkt de schrik er goed in te zitten bij Feyenoord. De kakkerlakken trainen in aanloop naar de Klassieker achter gesloten deuren. Ajax traint aankomende zaterdag met publiek.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 januari 2018 door Eide --
p111
 p111 - woensdag 17 januari 2018 - 17:26   quote  deeplink  
Een geweldige topic !! Ajax - Kakkerlakken verpulveren aub dat zou een top weekend zijn. 8-0
Jaccio
 Jaccio - woensdag 17 januari 2018 - 19:02   quote  deeplink  
5-1
Denk ik serieus
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 17 januari 2018 - 19:28   quote  deeplink  
Kan niet wachten.

3-0.
AkaS
 AkaS - woensdag 17 januari 2018 - 19:35   quote  deeplink  
3-2
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 17 januari 2018 - 20:30   quote  deeplink  
3-1
Loetje
 Loetje - woensdag 17 januari 2018 - 20:56   quote  deeplink  
74-38 en de verzorger verstapt zich.
Brandje
 Brandje - donderdag 18 januari 2018 - 00:20   quote  deeplink  
We zijn “te zwaar” favoriet bij supporters(van beide kanten) en de media dus wanneer Ajax niet wint is dat tegen alle verwachtingen in en daar ligt ook het gevaar. 1-2 ben ik bang. Sorry mannen maar mijn gevoel zegt het.
Loetje
 Loetje - donderdag 18 januari 2018 - 03:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 januari 2018 - 00:20 schreef Brandje het volgende:
We zijn “te zwaar” favoriet bij supporters(van beide kanten) en de media dus wanneer Ajax niet wint is dat tegen alle verwachtingen in en daar ligt ook het gevaar. 1-2 ben ik bang. Sorry mannen maar mijn gevoel zegt het.
Feyenoord zal hier onderhand ook eens willen winnen denk ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 januari 2018 door Loetje --
Eide
 Eide - donderdag 18 januari 2018 - 05:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 januari 2018 - 03:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Feyenoord zal hier onderhand ook eens willen winnen denk ik.
Ik neem aan dat ze dat altijd wel willen.

Ajax is wel een angstgegner voor de kakkies hoor, veel meer dan zij dat voor ons zijn. 2012 was het laatste verlies en in de ArenA komen ze eigenlijk uitsluitend de puntjes afgeven. Zelfs uit is de winst / gelijk / verlies verhouding nu 31 / 22 / 32. Nog een keer winnen in Rotterdam en ze hebben zelfs thuis geen positieve balans tegen Ajax.

Het enige waar ik mij zorgen over maak is hoe de selectie gaat reageren op meteen een topwedstrijd, na het trainingskamp onder een nieuwe trainer. Het zijn veel nieuwe factoren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 18 januari 2018 - 07:17   quote  deeplink  
Sinds dat ik getrouwd ben hebben die kakkies nog niet gewonnen in de Arena. 12 dagen voor mijn bruiloft was de laatste keer. Hopelijk blijft dat nog even.
remco k
 remco k - donderdag 18 januari 2018 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 januari 2018 - 07:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
Sinds dat ik getrouwd ben hebben die kakkies nog niet gewonnen in de Arena. 12 dagen voor mijn bruiloft was de laatste keer. Hopelijk blijft dat nog even.
Goed bezig.
remco k
 remco k - donderdag 18 januari 2018 - 17:09   quote  deeplink  
Ik vermoed een gelijk spelletje.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 18 januari 2018 - 19:38   quote  deeplink  


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 januari 2018 door Hasjkoph --
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 19 januari 2018 - 15:28   quote  deeplink  
Het zal wel een spannende wedstrijd worden, daar ik wel denk dat Ajax laat in de 2e helft met 2-1 of 3-1 gaat winnen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 19 januari 2018 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 januari 2018 - 07:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
Sinds dat ik getrouwd ben hebben die kakkies nog niet gewonnen in de Arena. 12 dagen voor mijn bruiloft was de laatste keer. Hopelijk blijft dat nog even.
Dat had ik nou ook ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 20 januari 2018 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 januari 2018 - 22:56 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat had ik nou ook ;-)
Dat is toevallig! Hahaha ;-)
Eide
 Eide - zaterdag 20 januari 2018 - 13:33   quote  deeplink  
Eerste Ajax-selectie van Ten Hag: 19 spelers, 5 geblesseerden

Ajax-trainer Erik ten Hag heeft zijn eerste wedstrijdselectie bekendgemaakt. Voor de Klassieker tegen Feyenoord neemt hij negentien spelers op in zijn groep.

De nieuwe Ajax-coach mist liefst vijf spelers in de Arena: Benjamin van Leer, Nick Viergever, Vaclav Cerny, Kasper Dolberg en Daley Sinkgraven missen het duel vanwege blessures. Max Wöber, die de afgelopen week met wat pijntjes kampte, is er gewoon bij.

Ook in de selectie zit debutant Nicolas Tagliafico. Hij zal vermoedelijk als linksback gaan spelen. Verder is er ook een plekje ingeruimd voor Jong Ajax-speler Noussair Mazraoui en zit ook Matteo Cassierra in de selectie. Dit in verband met de blessure van Dolberg.

De volledige Ajax-selectie:
Andre Onana, Kostas Lamprou, Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Max Wöber, Nico Tagliafico, Deyovaisio Zeefuik, Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Carel Eiting, Lasse Schöne, Frenkie de Jong, Siem de Jong, David Neres, Klaas Jan Huntelaar, Amin Younes, Matteo Cassierra, Justin Kluivert, Noussair Mazraoui

Bron
Eide
 Eide - zaterdag 20 januari 2018 - 13:40   quote  deeplink  
Beelden van de laatste training van vandaag.

NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 20 januari 2018 - 13:40   quote  deeplink  
Dus toch weer Zeefuik die de voorkeur krijgt boven Orejuela, terwijl Zeefuik drama was in de wedstrijden tegen AZ en Orejuela redelijk zeker oogde.
Miskoop dus?
Eide
 Eide - zaterdag 20 januari 2018 - 13:45   quote  deeplink  
Wel opvallend inderdaad dat Orejuela ook onder Ten Hag buiten de boot valt.
bahbah
 bahbah - zaterdag 20 januari 2018 - 14:18   quote  deeplink  
Ach als die deen eris (overigens een snelle en oersterke jongen)
kan Zeefuik ook inpakken....en zal orueleja back up zijn.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 20 januari 2018 - 15:35   quote  deeplink  
Wordt morgen gekeurd mogen we Voetbalzone geloven.
Broodnodige aankoop.
remco k
 remco k - zaterdag 20 januari 2018 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 januari 2018 - 13:40 schreef NatjosFC het volgende:
Dus toch weer Zeefuik die de voorkeur krijgt boven Orejuela, terwijl Zeefuik drama was in de wedstrijden tegen AZ en Orejuela redelijk zeker oogde.
Miskoop dus?
Heel bijzonder terwijl de een nog geen goede wedstrijd gespeeld heeft en de ander toch prima speelde in de gemaakte minuten.

Maar goed. Miskoop lijkt wat voorbarig.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 20 januari 2018 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 januari 2018 - 13:40 schreef NatjosFC het volgende:
Dus toch weer Zeefuik die de voorkeur krijgt boven Orejuela, terwijl Zeefuik drama was in de wedstrijden tegen AZ en Orejuela redelijk zeker oogde.
Miskoop dus?
Denk dat het vooral ook te maken zal hebben met de taalbarriere. Dat ten Hag daar gewoon zekerheid in wilt.
Zou kunnen, weet het niet.

Maar miskoop? Nee.
Neres was ook een miskoop.. Volgens velen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 januari 2018 door Jaccio --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 20 januari 2018 - 22:31   quote  deeplink  
Begint er voor mij toch wel op te lijken. Met de komst van die deense rechtsback is hij 4e in de pikorde. Niet best.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 21 januari 2018 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 januari 2018 - 22:31 schreef NatjosFC het volgende:
Begint er voor mij toch wel op te lijken. Met de komst van die deense rechtsback is hij 4e in de pikorde. Niet best.
Wel best. Genoeg concurrentie voor hem dus moet hij het maar laten zien. Voor hem minder leuk inderdaad.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 21 januari 2018 - 13:18   quote  deeplink  
26991735_1616093421771333_2380520929328109283_n.jpg?oh=62a0c78986b038bae4f46c51911ab7b0&oe=5AEFD616
Jaccio
 Jaccio - zondag 21 januari 2018 - 13:31   quote  deeplink  
Prima opstelling. Let's go!
Eide
 Eide - zondag 21 januari 2018 - 13:42   quote  deeplink  
Pfff, de nervositeit slaat weer heftig toe.
Brandje
 Brandje - zondag 21 januari 2018 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 januari 2018 - 13:42 schreef Eide het volgende:
Pfff, de nervositeit slaat weer heftig toe.
Yep, de hele week ging het wel maar sinds vanochtend toch weer de zenuwen. Wij kunnen feitelijk alleen maar verliezen vandaag want als we winnen dan was dat de verwachting!
Eide
 Eide - zondag 21 januari 2018 - 14:07   quote  deeplink  
Ben vanochtend met de honden wezen wandelen. Sinds ik terug ben is de ontspanning er serieus vanaf.
Jaccio
 Jaccio - zondag 21 januari 2018 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 januari 2018 - 14:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Yep, de hele week ging het wel maar sinds vanochtend toch weer de zenuwen. Wij kunnen feitelijk alleen maar verliezen vandaag want als we winnen dan was dat de verwachting!
Maar dan hebben we wel 3 belangrijke punten.. Daar gaat het uiteindelijk om.
Brandje
 Brandje - zondag 21 januari 2018 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 januari 2018 - 14:07 schreef Eide het volgende:
Ben vanochtend met de honden wezen wandelen. Sinds ik terug ben is de ontspanning er serieus vanaf.
Ben vanochtend net de kids naar de bioscoop geweest om de tijd te doden
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 21 januari 2018 - 14:23   quote  deeplink  
Heb er vooral veel zin in! Oprollen die gasten. PSV heeft ook geen makkelijk pot in Almelo op het kunstgras, dus wie weet een heel mooie start voor Ten Hag!
Eide
 Eide - zondag 21 januari 2018 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 januari 2018 - 14:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ben vanochtend net de kids naar de bioscoop geweest om de tijd te doden
Haha, de tijd kruipt voorbij.
Jaccio
 Jaccio - zondag 21 januari 2018 - 14:28   quote  deeplink  
Succes mannen. Het gaat eindelijk beginnen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 januari 2018 door Jaccio --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 21 januari 2018 - 14:33   quote  deeplink  
Heb er veel vertrouwen in.
Eide
 Eide - zondag 21 januari 2018 - 14:46   quote  deeplink  
Tagliafico goed begonnen. Verder een nerveus begin waarin Ajax wel iets beter is.
Jaccio
 Jaccio - zondag 21 januari 2018 - 14:48   quote  deeplink  
Er gaat zo weinig over links. Snap dat ze die jonge gozer van F'noord onder druk willen zetten, maar Kluivert heeft ook mogelijkheden tegen st. Juste hoor
Eide
 Eide - zondag 21 januari 2018 - 14:52   quote  deeplink  
Was gewoon een overtreding van kakkerlak met nummertje 9.
Jaccio
 Jaccio - zondag 21 januari 2018 - 14:52   quote  deeplink  
Nu helemaal Kluivert die st. Juste gek laten maken
Eide
 Eide - zondag 21 januari 2018 - 14:53   quote  deeplink  
Daar wel een goede beslissing, geel voor St Juste. Lekker, een verdediger al vroeg op geel.
Eide
 Eide - zondag 21 januari 2018 - 14:55   quote  deeplink  
Dit was ook gewoon geel voor Troonstra.
Jaccio
 Jaccio - zondag 21 januari 2018 - 14:56   quote  deeplink  
Oef geluk daar hoor Huntelaar
Eide
 Eide - zondag 21 januari 2018 - 14:56   quote  deeplink  
Beide ploegen slaan het middenveld volkomen over. Ajax doet alles via de backs en de buitenspelers en de kakkies alles diep op Jorgensen. Het is eigenlijk wachten tot Ziyech beter in de wedstrijd komt.
Eide
 Eide - zondag 21 januari 2018 - 14:57   quote  deeplink  
En Kuipers heeft het moeilijk, opvallend voor een scheidsrechter van zijn statuur.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 21 januari 2018 - 14:59   quote  deeplink  
De wedstrijd loopt niet zoals we hadden gehoopt / gedacht.
Ik had toch wel minimaa op 1-0 voor Ajax verwacht, maar de wedstrijd zit nog teveel vast, met teveel balverlies aan beide kanten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 januari 2018 door Onze Ajax --
Eide
 Eide - zondag 21 januari 2018 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 januari 2018 - 14:59 schreef Onze Ajax het volgende:
De wedstrijd loopt niet zoals we hadden gehoopt / gedacht.
Ik had toch wel minimaa op 1-0 voor Ajax verwacht, maar de wedstrijd zit nog teveel vast, met teveel balverlies aan beide kanten.
Vooral door de kakkies. Ze zijn feitelijk met 4-5-1 begonnen. Alle middenvelders spelen controlerend en de buitenspelers staan ook halverwege de helft van de havenslaven. Ze spelen alles op Jorgenses en gokken dan op kansjes of foutjes.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 januari 2018 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - zondag 21 januari 2018 - 15:06   quote  deeplink  
Net als de wedstrijd in Rotterdam een lelijke en slordige klassieker. Tot nu toe.
Het is hopen op de individuele klasse van een van de spelers om dit te doorbreken

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5177
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (Zondag 21 januari 2018, 14:30); 2 - 0









0.0072169