BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Roda JC Kerkrade - Ajax (woensdag 07-02-18) 20.45 uur: 2-4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 09 februari 2018 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 februari 2018 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee. Zie alleen de verschillende sites met dezelfde getallen. En vergelijk dat met het spel dat ik van iemand zie en oordeel daar dan over.
Dat je die cijfers ziet is niet zo raar aangezien ze allemaal gebruik maken van 1 bron. In dit geval OPTA. Alleen OPTA heeft een best wel opvallende berekening in sommige getallen. Zoals bijvoorbeeld in gecreëerde kansen. Als jij op 35 meter van de goal als speler A een bal geeft aan je medespeler, in dit geval B, en die vervolgens vanaf 40 meter op doel schiet en de bal metershoog overschiet dan wordt bij speler A dit geteld als een gecreëerde kans. Daarnaast zie ik meer opvallende statistieken die eigenlijk raar berekend worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 februari 2018 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - zondag 11 februari 2018 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 februari 2018 - 20:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat je die cijfers ziet is niet zo raar aangezien ze allemaal gebruik maken van 1 bron. In dit geval OPTA. Alleen OPTA heeft een best wel opvallende berekening in sommige getallen. Zoals bijvoorbeeld in gecreëerde kansen. Als jij op 35 meter van de goal als speler A een bal geeft aan je medespeler, in dit geval B, en die vervolgens vanaf 40 meter op doel schiet en de bal metershoog overschiet dan wordt bij speler A dit geteld als een gecreëerde kans. Daarnaast zie ik meer opvallende statistieken die eigenlijk raar berekend worden.
Jep, maar het vervolg van dit zegt echt alles
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 februari 2018 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 februari 2018 - 11:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jep, maar het vervolg van dit zegt echt alles
Tja........... men zegt te oordelen op wat ze zien en schermen dan met de positieve statistieken. Terwijl andere statistieken in sommige gevallen echt boekdelen spreken. En als je af gaat op enkel de statistieken is er maar 1 speler die er met kop en schouders bovenuit steekt en geen enkel negatief punt heeft.
Loetje
 Loetje - zondag 11 februari 2018 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 februari 2018 - 13:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja........... men zegt te oordelen op wat ze zien en schermen dan met de positieve statistieken. Terwijl andere statistieken in sommige gevallen echt boekdelen spreken. En als je af gaat op enkel de statistieken is er maar 1 speler die er met kop en schouders bovenuit steekt en geen enkel negatief punt heeft.
Jep.
remco k
 remco k - zondag 11 februari 2018 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 februari 2018 - 20:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat je die cijfers ziet is niet zo raar aangezien ze allemaal gebruik maken van 1 bron. In dit geval OPTA. Alleen OPTA heeft een best wel opvallende berekening in sommige getallen. Zoals bijvoorbeeld in gecreëerde kansen. Als jij op 35 meter van de goal als speler A een bal geeft aan je medespeler, in dit geval B, en die vervolgens vanaf 40 meter op doel schiet en de bal metershoog overschiet dan wordt bij speler A dit geteld als een gecreëerde kans. Daarnaast zie ik meer opvallende statistieken die eigenlijk raar berekend worden.
Dat zal zo zijn. Maar bij andere spelers is die berekening hetzelfde.

Statistieken zeggen ook lang niet alles hè. Maar ik ben wel van mening dat als je de meeste kansen van de eeedivisie creeert. Je gewoon een Ajax waardige speler bent voor de basis.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 februari 2018 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 februari 2018 - 18:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zal zo zijn. Maar bij andere spelers is die berekening hetzelfde.

Statistieken zeggen ook lang niet alles hè. Maar ik ben wel van mening dat als je de meeste kansen van de eeedivisie creeert. Je gewoon een Ajax waardige speler bent voor de basis.
Dan blijft de vraag hoe die berekening plaatsvind en of je er dan waarde aan kan hechten. En ik vind dat die berekeningen gewoon falen. Als OPTA iets serieuzer zou zijn in de berekeningen gaat die er voor iedereen heel anders uitzien.
remco k
 remco k - zondag 11 februari 2018 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 februari 2018 - 19:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan blijft de vraag hoe die berekening plaatsvind en of je er dan waarde aan kan hechten. En ik vind dat die berekeningen gewoon falen. Als OPTA iets serieuzer zou zijn in de berekeningen gaat die er voor iedereen heel anders uitzien.
Maar wel voor iedereen. Dus zal de nummer 1 vaak nog steeds de nummer 1 zijn.

De aantallen gaan er dan wel anders uit zien.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 februari 2018 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 februari 2018 - 19:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar wel voor iedereen. Dus zal de nummer 1 vaak nog steeds de nummer 1 zijn.

De aantallen gaan er dan wel anders uit zien.
Dat bedoel ik Remco. Nu doet iedereen of het geweldig is door de hoge aantallen, maar eigenlijk is het gewoon beroerd als je alles gaat omrekenen. Ik heb mij de afgelopen week een beetje in alle statistieken verdiept en het is gewoon erbarmelijk gesteld. Zelfs als je de cijfers van de besten bekijkt en omrekent.
remco k
 remco k - maandag 12 februari 2018 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 februari 2018 - 19:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat bedoel ik Remco. Nu doet iedereen of het geweldig is door de hoge aantallen, maar eigenlijk is het gewoon beroerd als je alles gaat omrekenen. Ik heb mij de afgelopen week een beetje in alle statistieken verdiept en het is gewoon erbarmelijk gesteld. Zelfs als je de cijfers van de besten bekijkt en omrekent.
Erbarmelijk slecht zou wel heel bijzonder zijn. Ik vond Ziyech gister matig spelen. Maar zet wel twee keer iemand in scoringspositie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 12 februari 2018 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 10:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Erbarmelijk slecht zou wel heel bijzonder zijn. Ik vond Ziyech gister matig spelen. Maar zet wel twee keer iemand in scoringspositie.
Maar ook enkele keren dat hij een voorzet kan geven en dan kiest om de bal rustig aan te nemen, een actie te maken en de bal te verliezen. Overigens niet alleen hij, Kluivert en Neres doen dat ook.
remco k
 remco k - maandag 12 februari 2018 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 februari 2018 - 17:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar ook enkele keren dat hij een voorzet kan geven en dan kiest om de bal rustig aan te nemen, een actie te maken en de bal te verliezen. Overigens niet alleen hij, Kluivert en Neres doen dat ook.
Eens. Ik mis bij Ajax sowieso de voorzetten. Al jaren. En dan niet de hoge voorzetten vanaf de achterlijn zoals vroeger. Maar zoals met tagliafico vorige week. Dat gebeurt echt te weinig en de ruimte is er vaak wel voor. Ook de vroege voorzetten waar juist zyech goed in is zie ik te weinig.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Roda JC Kerkrade - Ajax (woensdag 07-02-18) 20.45 uur: 2-4









0.0115680