BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PEC Zwolle - Ajax (zondag 18-02-2018) 16.45 uur: 0-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 01:11   quote  deeplink  
2hhzned.jpg

Datum en tijdstip: Zondag 18 februari, 16.45 uur.
Locatie: MAC³PARK stadion
Arbiter: Kevin Blom

Zondag de mega belangrijke uitwedstrijd in het MAC³PARK stadion waar gewonnen MOET worden. PSV liet gisteren na lange tijd weer eens punten liggen en aan Ajax is er alles aan gelegen in te lopen, zeker met het loodzware programma wat volgt.

PEC is jarenlang de angstgegner geweest van Ajax en ook deze editie beloofd zwaar te worden. Beiden ploegen haalden in hun laatste wedstrijden niet hun niveau en beiden zullen daar in Zwolle weer naar op zoek gaan. Op voorhand beloofd het in ieder geval een open pot te worden.

16gmjhx.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 februari 2018 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - zondag 18 februari 2018 - 01:18   quote  deeplink  
slecht gevoel over... 2-1...
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 18 februari 2018 - 08:48   quote  deeplink  
Pec Zwolle angstgegner van Ajax? Valt volgens mij wel mee.
Beter is PEC Zwolle niet zo in vorm vandaag. Het is alleen alle ajacieden op de publieke tribunes niet gegund, voor de rest succes vandaag. Ik denk 1-2.
remco k
 remco k - zondag 18 februari 2018 - 09:23   quote  deeplink  
We hebben het momenteel met iedere tegenstander lastig en het zou me verbazen als dat nu niet zo zou zijn. Geen idee wat ik van de uitslag verwacht eigenlijk.
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 12:05   quote  deeplink  
Ik vind het wel echt des Ajax om dan nu punten te morsen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 februari 2018 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 12:05 schreef Loetje het volgende:
Ik vind het wel echt des Ajax om dan nu punten te morsen
Ik ook, maar dan ben ik volgens sommigen weer pessimistisch. Maar het zal niet de eerste keer zijn in al die seizoenen dat je positief de zondag begint ivm puntverlies concurrent om vervolgens met een kater maandagmorgen wakker te worden!
Jaccio
 Jaccio - zondag 18 februari 2018 - 12:26   quote  deeplink  
We gaan vandaag zien hoe graag die jongens kampioen willen worden.
We zouden 120% inzet moeten zien. Ben benieuwd
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 februari 2018 - 12:27   quote  deeplink  
De opstelling zoals ik hem zou willen zien. Utopie, maar het is een mening!

---------------------Onana--------------------

Veltman------De Ligt---------Wöber-------Tagliafico

---------------------Schöne--------------------

------Van der Beek-------------F. De Jong----------

Neres---------------Huntelaar-----------Kluivert
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 12:27 schreef Ajax Warrior het volgende:
De opstelling zoals ik hem zou willen zien. Utopie, maar het is een mening!

---------------------Onana--------------------

Veltman------De Ligt---------Wöber-------Tagliafico

---------------------Schöne--------------------

------Van der Beek-------------F. De Jong----------

Neres---------------Huntelaar-----------Kluivert
Alleen Schone en Frenkie omdraaien bij mij, de rest eens.
Frenkie kan tempo maken en is snel, kan snel handelen. Iets wat zo belangrijk is bij onze 6
Jaccio
 Jaccio - zondag 18 februari 2018 - 12:53   quote  deeplink  
Geen Ziyech?
Zou er altijd in moeten staan wat mij betreft
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 februari 2018 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 12:53 schreef Jaccio het volgende:
Geen Ziyech?
Zou er altijd in moeten staan wat mij betreft
Jep, wat jou betreft. Wat mij betreft is hij niet onschendbaar en wil ik daar Frenkie eens zien. Ik weet zeker dat hij het perfect gaat invullen.
Jaccio
 Jaccio - zondag 18 februari 2018 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 12:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jep, wat jou betreft. Wat mij betreft is hij niet onschendbaar en wil ik daar Frenkie eens zien. Ik weet zeker dat hij het perfect gaat invullen.
Misschien eerst uitproberen in een wedstrijd die niet zo belangrijk is. Zou in deze wedstrijd gewoon vasthouden aan de opstelling die je tot nu toe de punten heeft opgeleverd
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 13:21 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Misschien eerst uitproberen in een wedstrijd die niet zo belangrijk is. Zou in deze wedstrijd gewoon vasthouden aan de opstelling die je tot nu toe de punten heeft opgeleverd
Het is momenteel gewoon wachten op puntverlies.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 februari 2018 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 13:21 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Misschien eerst uitproberen in een wedstrijd die niet zo belangrijk is. Zou in deze wedstrijd gewoon vasthouden aan de opstelling die je tot nu toe de punten heeft opgeleverd
Een wedstrijd die niet belangrijk is, zal enkel een trainingspot zijn op dit moment. En daar zal je niet zien of dat werkt. Voor Ajax is nu elke wedstrijd een finale.
Jaccio
 Jaccio - zondag 18 februari 2018 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 13:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Een wedstrijd die niet belangrijk is, zal enkel een trainingspot zijn op dit moment. En daar zal je niet zien of dat werkt. Voor Ajax is nu elke wedstrijd een finale.
Ja.
Ik vind Frenkie in potentie een betere speler dan Ziyech hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar ik zou persoonlijk nu niet gaan wisselen om het uit te proberen als ik de trainer geweest was.
Jaccio
 Jaccio - zondag 18 februari 2018 - 13:42   quote  deeplink  
Ik vind bijvoorbeeld Huntelaar veel zwakker spelen dan Ziyech.
Wat mij betreft wisselt hij daar eerst
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 13:42 schreef Jaccio het volgende:
Ik vind bijvoorbeeld Huntelaar veel zwakker spelen dan Ziyech.
Wat mij betreft wisselt hij daar eerst
Daar mag van mij Cassierra ook eens de kans krijgen.
Eide
 Eide - zondag 18 februari 2018 - 14:23   quote  deeplink  
Als je naar passoverzichten en heatmaps kijkt zie je dat KJH nauwelijks wordt ingespeed. Dat gaat zo ver dat Ziyech gemiddeld vaak dieper speelt dan KJH omdat Klaas van lieverlee maar uitzakt. Met Casseirra verandert er niets aan die speelwijze. Je verzuipt die jongen alleen maar.

Ajax heeft overigens structureel moeite met het centrum. Van de Beek komt nauwelijks in de opbouw voor. Schone en Ziyech spelen vooral elkaar en de backs veel aan. Waar Ajax aan moet werken is het combinerend vermogen door het centrum. Tot dat beter gaat heeft het geen enkele zin andere jongens op te stellen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 februari 2018 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 18 februari 2018 - 14:33   quote  deeplink  
En als er iemand af zou moeten is dat in mijn optiek Van de Beek. Die komt veels te weinig in het spel voor. Donny is alleen gruwelijk belangrijk met zijn goals... ik zou zelf Ziyech, Schone en De Jong wel eens willen zien met De Jong aanvallend.
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 14:33 schreef Eide het volgende:
En als er iemand af zou moeten is dat in mijn optiek Van de Beek. Die komt veels te weinig in het spel voor. Donny is alleen gruwelijk belangrijk met zijn goals... ik zou zelf Ziyech, Schone en De Jong wel eens willen zien met De Jong aanvallend.
Donny crieert anders op Ziyech na verreweg de meeste kansen en heeft er aanzienlijk minder pogingen voor nodig. Bovendien hoort Schone gewoon niet op 6.
Eide
 Eide - zondag 18 februari 2018 - 14:43   quote  deeplink  
Donny komt alleen totaal niet voor in de opbouw. Is nauwelijks aanspeelbaar terwijl Ajax juist op het middenveld te weinig aan voetballe toe komt.

Voor wat betreft Schöne; 4 trainers hebben het ondertusen van dichtbij gezien en Schöne komt telkens boven drijven. Zonder Schöne loopt Aax gewoon minder goed. Je zal mij echt niet horen zeggen dat Schöne top is, maar feit is wel dat ervaring leert dat Ajax niet zonder Lasse kan.
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 14:43 schreef Eide het volgende:
Donny komt alleen totaal niet voor in de opbouw. Is nauwelijks aanspeelbaar terwijl Ajax juist op het middenveld te weinig aan voetballe toe komt.

Voor wat betreft Schöne; 4 trainers hebben het ondertusen van dichtbij gezien en Schöne komt telkens boven drijven. Zonder Schöne loopt Aax gewoon minder goed. Je zal mij echt niet horen zeggen dat Schöne top is, maar feit is wel dat ervaring leert dat Ajax niet zonder Lasse kan.
Ik zeg nergens dat Schone niet moet spelen, maar niet op 6 en dat blijkt in iedere grote pot maar weer eens.

Donny heeft zijn waarde op een andere manier, een waarde die wij op dit moment niet kunnen missen.
Eide
 Eide - zondag 18 februari 2018 - 15:33   quote  deeplink  
DWUvHNzW0AE559f.jpg:large
Eide
 Eide - zondag 18 februari 2018 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 14:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat Schone niet moet spelen, maar niet op 6 en dat blijkt in iedere grote pot maar weer eens.

Donny heeft zijn waarde op een andere manier, een waarde die wij op dit moment niet kunnen missen.
Dus eigenlijk zijn er nauwelijks mogelijkheden. Ziyech kan niet op 6 en moet gewoon spelen. Niemand creëert zoveel kansen als Hakim. Donny is gevaarlijk voor de goal en creëert ook veel kansen. Schone is ook al gevaarlijk met doelpunten en is essentieel voor de balans. Donny en Hakim kunnen allebei niet op 6 dus kan je niet anders dan Lasse daar opstellen.

Ik heb wel eens het idee dat sommige mensen denken dat de trainers van Ajax allemaal voetbalidioten zijn, maar de realiteit is dat Ajax gewoon niet veel anders kan.
Jaccio
 Jaccio - zondag 18 februari 2018 - 15:37   quote  deeplink  
Wie is Bakker? Ken ik niet die jongen
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 15:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zijn er nauwelijks mogelijkheden. Ziyech kan niet op 6 en moet gewoon spelen. Niemand creëert zoveel kansen als Hakim. Donny is gevaarlijk voor de goal en creëert ook veel kansen. Schone is ook al gevaarlijk met doelpunten en is essentieel voor de balans. Donny en Hakim kunnen allebei niet op 6 dus kan je niet anders dan Lasse daar opstellen.

Ik heb wel eens het idee dat sommige mensen denken dat de trainers van Ajax allemaal voetbalidioten zijn, maar de realiteit is dat Ajax gewoon niet veel anders kan.
Eerlijk gezegd denk ik dat ook wel eens. Van de Beek is zo cruciaal met de bezetting voor de goal. Ziyech en Schone zouden beiden kunnen op de positie naast Van de Beek. In de omschakeling gaat het al jaren mis en daar is veel meer te halen. Ik acht Frenkie daar het meest geschikt voor
Eide
 Eide - zondag 18 februari 2018 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 15:37 schreef Jaccio het volgende:
Wie is Bakker? Ken ik niet die jongen
Mitchell Bakker, linksback van de A1.

edit: dubbel l

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 februari 2018 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 18 februari 2018 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 15:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat ook wel eens. Van de Beek is zo cruciaal met de bezetting voor de goal. Ziyech en Schone zouden beiden kunnen op de positie naast Van de Beek. In de omschakeling gaat het al jaren mis en daar is veel meer te halen. Ik acht Frenkie daar het meest geschikt voor
Maar nogmaals, wie haal je er af? Nogmaals, Schone op de bank of ergens anders is al vaker geprobeerd en toch komt men steeds weer uit op Schone op 6. Dat is ook niet zomaar.
Jaccio
 Jaccio - zondag 18 februari 2018 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 15:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Mitchell Bakker, linksback van de A1.

edit: dubbel l
Ok thnx
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 15:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar nogmaals, wie haal je er af? Nogmaals, Schone op de bank of ergens anders is al vaker geprobeerd en toch komt men steeds weer uit op Schone op 6. Dat is ook niet zomaar.
Ikzelf kies dan voor Schone of Ziyech. En weet wat je erop gaat zeggen. Maar het is echt mijn eigen smaak denk ik
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 16:17   quote  deeplink  
Ik ben nerveus deze keer. En ook meteen voor komende week.
nummer10
 nummer10 - zondag 18 februari 2018 - 16:33   quote  deeplink  
succes mannen
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 16:33 schreef nummer10 het volgende:
succes mannen
Het zal nodig zijn. Tijd om.deze barriere eens te doorbreken.
nummer10
 nummer10 - zondag 18 februari 2018 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 februari 2018 - 16:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het zal nodig zijn. Tijd om.deze barriere eens te doorbreken.
inderdaad.. heb er echt een slecht gevoel erover... hoop er compleet naast te zitten..
Jaccio
 Jaccio - zondag 18 februari 2018 - 16:43   quote  deeplink  
1-3
Redelijk simpele overwinning
Eide
 Eide - zondag 18 februari 2018 - 16:50   quote  deeplink  
Die beweging zou wel eens een staartje kunnen krijgen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 februari 2018 - 16:51   quote  deeplink  
Dit had gewoon rood voor Huntelaar moeten wezen. En op basis van tv beelden zal hij denk ik ook geschorst worden.
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 16:53   quote  deeplink  
Gister Lozano voor min of meer hetzelfde rood gehad.
Eide
 Eide - zondag 18 februari 2018 - 16:55   quote  deeplink  
Toch al weer 2 goede kansen.
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 17:02   quote  deeplink  
Wat wordt er een hoop overzicht gemist. Had allang 0-1 moeten zijn.
Jaccio
 Jaccio - zondag 18 februari 2018 - 17:08   quote  deeplink  
Laat wel lekker veel doorgaan die scheids. Prima
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 17:09   quote  deeplink  
En ook dat is geel.
Jaccio
 Jaccio - zondag 18 februari 2018 - 17:15   quote  deeplink  
Leuk potje man tot nu toe
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 17:16   quote  deeplink  
Tering Huntelaar.... Niet eens op goal
Eide
 Eide - zondag 18 februari 2018 - 17:17   quote  deeplink  
Pfff, hoe veel kansen heb je nodig..
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 17:23   quote  deeplink  
100% pingel
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 18 februari 2018 - 17:25   quote  deeplink  
Fijn weer
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 17:29   quote  deeplink  
Ajax krijgt zoveel ruimte dat ze er ondanks de kansen nog steeds veel en veel te weinig mee doen. Iedere keer de drukte en pingelen tot ze hem kwijt zijn.
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 17:32   quote  deeplink  
Huntelaar er eens uit.
Loetje
 Loetje - zondag 18 februari 2018 - 17:36   quote  deeplink  
Ajax zoveel beter zonder goed te spelen. Kansen genoeg gehad en vooral veel kansen om tot kansen te komen. Ruimtes waren groot maar het is zo slording. Of de drukte in of net zo lang passen tot je de bal verliest. Zo ga je geen 3 punten pakken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PEC Zwolle - Ajax (zondag 18-02-2018) 16.45 uur: 0-1









0.0092799