BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kwaliteit, mentaliteit of balans?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - woensdag 28 februari 2018 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 februari 2018 - 10:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Gruwelijk goed seizoen maar geen prijs gewonnen. dat zijn geen zaken die bij Ajax samen gaan en terecht,,
altijd beter dan een kut seizoen en geen prijzen.. teminste beetje vermaak ;)
hjf
 hjf - donderdag 01 maart 2018 - 08:25   quote  deeplink  
Loetje. Eén van de beste topics van de afgelopen 5 jaar. Hulde! Er zijn door jullie al veel goede zaken belicht. Ik wil er op aanvullen dat jonge talenten te vroeg vertrekken naar het buitenland, waardoor je nooit eens een keer een aantal jaren met dezelfde talentvolle selectie door kunt gaan en hierdoor eens resultaten boekt. Tot slot moet de organisatie zich eens gaan bezig houden met puur en alleen voetbal en politieke spelletjes voorgoed uitbannen.
Loetje
 Loetje - donderdag 01 maart 2018 - 08:27   quote  deeplink  
Dit is zeer zeker een van de problemen waar we mee te maken hebben. Dat zal iets zijn wat helaas enkel erger zal worden. Echter is dit niet het enige probleem.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 18 maart 2019 - 14:07   quote  deeplink  
Met nog 8 wedstrijden te gaan en de eerstvolgende wedstrijd voor ons is tegen psv

Hierna dus nog 7 wedstrijden, waarvan wij er 5 eerder spelen dan psv.

Ervan uitgaan dat wij de eerste 2 wedstrijden winnen, komt de druk daarmee volop op psv te staan, wetend dat puntverlies voor hun betekend dat wij de koppositie overemen....

Wel eerst even winnen van psv thuis en Emmen uit. Dan ligt de druk volop psv.....

Meestal lag de druk bij ons.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 maart 2019 door Ronald 1960 --
remco k
 remco k - maandag 18 maart 2019 - 16:24   quote  deeplink  
Het is nog niet beslist. Als Ajax weet te winnen is het verschil maar twee punten en dat is een wedstrijd waarbij de uitslag van PSV niet uitmaakt.
Enigma
 Enigma - maandag 18 maart 2019 - 17:03   quote  deeplink  
Kom op, iedereen weet dat de race nu is beslist.

PSV gaat op de counter leunen en zal, naar mijn verwachting iig, gaan winnen in Amsterdam. Zelfs als dat niet gebeurt zal Ajax alles moeten winnen en na gisteren en afgelopen woensdag plus de interlands en CL die eraan komen is het duidelijk dat er fitheid en mentaliteit wordt gemist. Elk team dat echt vecht tegen Ajax met enorme inzet en strijdlust maakt het dit team ontzettend lastig, te langzaam en te traag, te weinig gogme en geen winnaarsmentaliteit. Bah

Het is klote maar de titel is weg en de bekerfinale kan wel eens Ajax Pec in herhaling worden. Ajax is gewoon geen killing machine, helaas. We missen, zoals al eerder door velen gezegd, een Wouters, Poulsen, Vertonghen. Plus die spits waar ik al jaren om schreeuw.

Gewoon KLOTE dus, verdomme

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 maart 2019 door Enigma --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 18 maart 2019 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2019 - 17:03 schreef Enigma het volgende:
Kom op, iedereen weet dat de race nu is beslist.

PSV gaat op de counter leunen en zal, naar mijn verwachting iig, gaan winnen in Amsterdam. Zelfs als dat niet gebeurt zal Ajax alles moeten winnen en na gisteren en afgelopen woensdag plus de interlands en CL die eraan komen is het duidelijk dat er fitheid en mentaliteit wordt gemist. Elk team dat echt vecht tegen Ajax met enorme inzet en strijdlust maakt het dit team ontzettend lastig, te langzaam en te traag, te weinig gogme en geen winnaarsmentaliteit. Bah

Het is klote maar de titel is weg en de bekerfinale kan wel eens Ajax Pec in herhaling worden. Ajax is gewoon geen killing machine, helaas. We missen, zoals al eerder door velen gezegd, een Wouters, Poulsen, Vertonghen. Plus die spits waar ik al jaren om schreeuw.

Gewoon KLOTE dus, verdomme
Misschien heb je wel (volledig) gelijk, maar je bent nu een echte zwartkijker. alles alleen maar negatief.........
Enigma
 Enigma - maandag 18 maart 2019 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2019 - 18:59 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Misschien heb je wel (volledig) gelijk, maar je bent nu een echte zwartkijker. alles alleen maar negatief.........
Dat hoor ik vaker en dat is ook prima. Helaas is het imo de realiteit. Ik ksnnhet haast niet verkroppen dat Ajax zo makkelijk een titel weggeeft. Dat gebeurt gewoon te vaak. En ik durf te stellen dat het in 8 vd tien keer een mentaliteitskwestie is. Neem nou de 1-1 tegen de graafschap. Dat was niet nodig, elk ander team dat om de titel speelt had daar gewonnen. Ook vorig jaar de wedstrijd bij PSV uit had niet zo hoeven te gebeuren. Soms heb je een gemene en meedogenloze middenvelder/verdediger nodig die het team op sleeptouw kan en durft te nemen. Elk sterk team heeft zo iemand. Wij zelden.

Hetzelfde geldt voor het falen met aan- en verkopen. Ajax verkoopt Wöber en heeft verdomme geen enkele fatsoenlijke Lcv meer! Blind is te traag en eigenlijk ook vaak te zwak. In mijn optiek is blind grotendeels verantwoordelijk voor de verliespunten in het veld. Kijk de verliespunten er maar op na. Heeft hij nou een poulsen naast zich of voor zich maakt hij minder blunders.

En daarom zie ik, mede door gebrek aan een spits, dit seizoen uitgaan als een nachtkaars. Dan ook nog een trainer op wie geen pijl valt te trekken. Het is gewoon weer een jaar ruk. Alleen prijzen tellen! Zoals Hag zelf zegt: zilverwerk....! Het wordt hooguit zilverpapier. Zo onnodig.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 18 maart 2019 - 21:33   quote  deeplink  
Ik ga heel veel met je mee, maar weiger om nu al definitief de handdoek in de ring te gooien.
Ik wacht, zeker mbt het landskampioenschap, tot na de wedstrijd Ajax-psv....
Winnen we, dan zie ik de titel nog wel zitten, maar alleen bij winst.....
R&W voor altijd
 R&W voor altijd - dinsdag 19 maart 2019 - 06:21   quote  deeplink  
Hoe kan het dat Ajax wel presteert in de CL en in de ED uit verliest van de nummers 1, 3, 4 en 7 (Heracles)? Ze gaan dan niet tot het gaatje. Niet voor elkaar, niet voor de supporters en zeker niet voor de ten Hag.
Vooral dat laatste is fnuikend. Zie Mourinho bij United.
Voor de CL hoef je ze niet te motiveren.
AkaS
 AkaS - dinsdag 19 maart 2019 - 08:17   quote  deeplink  
AZ - Ajax is een wedstrijd geweest waar een belangrijke basis is gelegd.
Helaas niet voor het kampioenschap...

Maar wel voor het ontslag van ten Hag!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 maart 2019 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2019 - 08:17 schreef AkaS het volgende:
AZ - Ajax is een wedstrijd geweest waar een belangrijke basis is gelegd.
Helaas niet voor het kampioenschap...

Maar wel voor het ontslag van ten Hag!
omdat de spelers niet gemotiveerd zijn ? wat wel kan in de CL ? Komop man dat is temakkelijk... ik blijf erbij motivatie moet uitjezelf komen !! je ziet het zelfs bij zondags elftallen bij de amateurs, tegen de koploper het wel kunnen opbrengen maar tegen een ploeg die onderaanstaat maar lekker kut voetballen.. dat is een motivatie probleem van de spelers zelf..
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 19 maart 2019 - 10:18   quote  deeplink  
Dat Ajax (te vaak) ondermaats speelt heeft met meerdere factoren te maken.
Door / dankzij de zwakke voetbalcompetitie in de Eredivisie (niet bij de beste zes competities van Europa, maar veel te laag op de 12e plaats) geeft daardoor twee gezichten.

Daar waar met Ajax wél goed gaat met voetballen is in de Champions League, en waardoor Ajax zich daarom wél met goede mentaliteit , discipline en fysiek toont goed is daar dit alleen komt omdat men in de Champions League op een veel hoger niveau speelt.

Omdat Ajax in de Champions League speelt, krijgt Ajax hierdoor veel beter tegenstand waardoor Ajax vanzelf hierdoor beter gaat spelen. Iedereen weet dat spelen in de Champions League minimaal 40% hoger niveau heeft dan ons zeer zwakke Eredivisie.

En,............ in de rest van Europa worden er gelukkig niet op kunstgrasvelden gespeeld, daar dit alleen in ons kikkerland kan, daar het spelen op kunstgrasvelden altijd erg slecht zal blijven voor Ajax.

Ook blijft het spelen op kunstgrasvelden meer blessures geven en blijft dat ook gezien als een zware competitievervalsing ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Iedereen kan controleren dat Ajax op kunstgrasvelden altijd ondermaats blijft spelen, daar dit zeer goed terug te zien is in de afgelopen vijf jaar ! ! !

Kijk maar naar clubs als o.a. VVV, Heracles, AZ en Excelsior daar dit steeds aangeeft dat Ajax niet graag tegen ze speelt omdat dit voor Ajax veel verliespunten en blessures blijft opleveren.

Het is niet voor niets dat ik alleen nog maar naar de vier beste competities van Europa blijft kijken, ( met enkele uitzonderingen in de Eredivisie als Ajax tegen PSV, Feyenoord en AZ moet spelen, zowel thuis als uit ).

Als Ajax in Duitsland of in Portugal zou spelen, dat groet het voetbalniveau van Ajax automatisch aanmerkelijk omdat het dan MOET, daar verdere groei door ons zwakke Eredivisie deze mogelijkheid dat niet / nooit kan bieden.
Brandje
 Brandje - dinsdag 19 maart 2019 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2019 - 10:18 schreef Onze Ajax het volgende:
Dat Ajax (te vaak) ondermaats speelt heeft met meerdere factoren te maken.
Door / dankzij de zwakke voetbalcompetitie in de Eredivisie (niet bij de beste zes competities van Europa, maar veel te laag op de 12e plaats) geeft daardoor twee gezichten.

Daar waar met Ajax wél goed gaat met voetballen is in de Champions League, en waardoor Ajax zich daarom wél met goede mentaliteit , discipline en fysiek toont goed is daar dit alleen komt omdat men in de Champions League op een veel hoger niveau speelt.

Omdat Ajax in de Champions League speelt, krijgt Ajax hierdoor veel beter tegenstand waardoor Ajax vanzelf hierdoor beter gaat spelen. Iedereen weet dat spelen in de Champions League minimaal 40% hoger niveau heeft dan ons zeer zwakke Eredivisie.

En,............ in de rest van Europa worden er gelukkig niet op kunstgrasvelden gespeeld, daar dit alleen in ons kikkerland kan, daar het spelen op kunstgrasvelden altijd erg slecht zal blijven voor Ajax.

Ook blijft het spelen op kunstgrasvelden meer blessures geven en blijft dat ook gezien als een zware competitievervalsing ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Iedereen kan controleren dat Ajax op kunstgrasvelden altijd ondermaats blijft spelen, daar dit zeer goed terug te zien is in de afgelopen vijf jaar ! ! !

Kijk maar naar clubs als o.a. VVV, Heracles, AZ en Excelsior daar dit steeds aangeeft dat Ajax niet graag tegen ze speelt omdat dit voor Ajax veel verliespunten en blessures blijft opleveren.

Het is niet voor niets dat ik alleen nog maar naar de vier beste competities van Europa blijft kijken, ( met enkele uitzonderingen in de Eredivisie als Ajax tegen PSV, Feyenoord en AZ moet spelen, zowel thuis als uit ).

Als Ajax in Duitsland of in Portugal zou spelen, dat groet het voetbalniveau van Ajax automatisch aanmerkelijk omdat het dan MOET, daar verdere groei door ons zwakke Eredivisie deze mogelijkheid dat niet / nooit kan bieden.
Zelden zoveel onzin gelezen. Ajax presteerde van de top 3 met afstand het beste op kuntgras. Daar liep men juist in tov de andere clubs.
Alle grote clubs in Europa hebben, net als Ajax, te maken met de kleintjes in hun competitie maar dat weerhoudt een Barça, City of PSG er niet van om gewoon kampioen te worden.
In mijn ogen zijn het twee dingen waarom het nu al vijf jaar mis dreigt te gaan.
1. Een selectie met fantastische spelers maar helaas niet in balans waardoor onze ondergrens veel lager is dan die van psv. We spelen met een middenvelder op rb. We spelen met een cvm als cv. Maar het grootste pijnpunt blijft de positie van Schöne. Die laatste heeft ons allen verrast maar is NOOIT een dragende speler. Als het loopt doet ie aardig mee maar de andere kant is hij de eerste die verzaakt. Ik roep al jaren om een echte nummer 6/controleur.
2. We missen een paar klootzakjes voor als het niet loopt. Zeker op het middenveld. Even een actie a la Poulsen tegen psv. Een speler die weet wanneer hij een kaart moet pakken. Iemand die de prima ballerinas op hun klote geeft als het niet loopt.
remco k
 remco k - dinsdag 19 maart 2019 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2019 - 09:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

omdat de spelers niet gemotiveerd zijn ? wat wel kan in de CL ? Komop man dat is temakkelijk... ik blijf erbij motivatie moet uitjezelf komen !! je ziet het zelfs bij zondags elftallen bij de amateurs, tegen de koploper het wel kunnen opbrengen maar tegen een ploeg die onderaanstaat maar lekker kut voetballen.. dat is een motivatie probleem van de spelers zelf..
Tuurlijk kerel. Als het goed gaat heeft ten hag het goed gedaan. Maar als het slecht gaat is het de mentaliteit van de spelers.
remco k
 remco k - dinsdag 19 maart 2019 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2019 - 13:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zelden zoveel onzin gelezen. Ajax presteerde van de top 3 met afstand het beste op kuntgras. Daar liep men juist in tov de andere clubs.
Alle grote clubs in Europa hebben, net als Ajax, te maken met de kleintjes in hun competitie maar dat weerhoudt een Barça, City of PSG er niet van om gewoon kampioen te worden.
In mijn ogen zijn het twee dingen waarom het nu al vijf jaar mis dreigt te gaan.
1. Een selectie met fantastische spelers maar helaas niet in balans waardoor onze ondergrens veel lager is dan die van psv. We spelen met een middenvelder op rb. We spelen met een cvm als cv. Maar het grootste pijnpunt blijft de positie van Schöne. Die laatste heeft ons allen verrast maar is NOOIT een dragende speler. Als het loopt doet ie aardig mee maar de andere kant is hij de eerste die verzaakt. Ik roep al jaren om een echte nummer 6/controleur.
2. We missen een paar klootzakjes voor als het niet loopt. Zeker op het middenveld. Even een actie a la Poulsen tegen psv. Een speler die weet wanneer hij een kaart moet pakken. Iemand die de prima ballerinas op hun klote geeft als het niet loopt.
Helemaal eens.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 maart 2019 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2019 - 17:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Tuurlijk kerel. Als het goed gaat heeft ten hag het goed gedaan. Maar als het slecht gaat is het de mentaliteit van de spelers.
ja.. want ze hebben bewezen het prima tekunnen onder dezelfde trainer, kortom dan laten de spelers de trainer toch vallen ? of wou je zeggen dat mourinho een pannenkoek is en zo nog veel meer trainers die in de steek gelaten zijn door de spelers zelf
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 maart 2019 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2019 - 13:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zelden zoveel onzin gelezen. Ajax presteerde van de top 3 met afstand het beste op kuntgras. Daar liep men juist in tov de andere clubs.
Alle grote clubs in Europa hebben, net als Ajax, te maken met de kleintjes in hun competitie maar dat weerhoudt een Barça, City of PSG er niet van om gewoon kampioen te worden.
In mijn ogen zijn het twee dingen waarom het nu al vijf jaar mis dreigt te gaan.
1. Een selectie met fantastische spelers maar helaas niet in balans waardoor onze ondergrens veel lager is dan die van psv. We spelen met een middenvelder op rb. We spelen met een cvm als cv. Maar het grootste pijnpunt blijft de positie van Schöne. Die laatste heeft ons allen verrast maar is NOOIT een dragende speler. Als het loopt doet ie aardig mee maar de andere kant is hij de eerste die verzaakt. Ik roep al jaren om een echte nummer 6/controleur.
2. We missen een paar klootzakjes voor als het niet loopt. Zeker op het middenveld. Even een actie a la Poulsen tegen psv. Een speler die weet wanneer hij een kaart moet pakken. Iemand die de prima ballerinas op hun klote geeft als het niet loopt.
ok we gaan frenkie ook maar uit de basis halen.. presteerd namelijk ook alleen ala het team draait.. en trekt ze poot ook nog eens in elk duel.. de klootzakjes wel mee eens overigens
remco k
 remco k - woensdag 20 maart 2019 - 08:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2019 - 19:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja.. want ze hebben bewezen het prima tekunnen onder dezelfde trainer, kortom dan laten de spelers de trainer toch vallen ? of wou je zeggen dat mourinho een pannenkoek is en zo nog veel meer trainers die in de steek gelaten zijn door de spelers zelf
Mourinho is inderdaad niet meer zo goed als voorheen. Hij kan zijn spelers namelijk niet meer prikkelen om te spelen op de manier die hij graag wil.

En de kans dat spelers accenten die voor een bepaalde wedstrijd nodig zijn noet uitvoeren omdat het misschien wel niet goed duidelijk is of omdat ze noet begrijpen waarom of te eigenwijs zijn om het te doen. Daar is de trainer en de staf voor om ze daarvoor te motiveren en ze iedere wedstrijd frist aan de aftrap te krijgen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 20 maart 2019 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2019 - 13:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zelden zoveel onzin gelezen. Ajax presteerde van de top 3 met afstand het beste op kuntgras. Daar liep men juist in tov de andere clubs.
Alle grote clubs in Europa hebben, net als Ajax, te maken met de kleintjes in hun competitie maar dat weerhoudt een Barça, City of PSG er niet van om gewoon kampioen te worden.
In mijn ogen zijn het twee dingen waarom het nu al vijf jaar mis dreigt te gaan.
1. Een selectie met fantastische spelers maar helaas niet in balans waardoor onze ondergrens veel lager is dan die van psv. We spelen met een middenvelder op rb. We spelen met een cvm als cv. Maar het grootste pijnpunt blijft de positie van Schöne. Die laatste heeft ons allen verrast maar is NOOIT een dragende speler. Als het loopt doet ie aardig mee maar de andere kant is hij de eerste die verzaakt. Ik roep al jaren om een echte nummer 6/controleur.
2. We missen een paar klootzakjes voor als het niet loopt. Zeker op het middenveld. Even een actie a la Poulsen tegen psv. Een speler die weet wanneer hij een kaart moet pakken. Iemand die de prima ballerinas op hun klote geeft als het niet loopt.
Inderdaad een goede 6 wordt ook al jaren om gevraagd. Blind zie ik er ook liever dan Schöne. Dolberg mag van mij ook wel een poosje op de bank voor Huntelaar. Huntelaar mist nog wel eens een kans maar sleurt tenminste en door zijn ervaring een stuk nuttiger.

Dolberg en Schöne zijn prima als het loopt maar anders zie je ze niet.
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 maart 2019 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2019 - 08:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Mourinho is inderdaad niet meer zo goed als voorheen. Hij kan zijn spelers namelijk niet meer prikkelen om te spelen op de manier die hij graag wil.

En de kans dat spelers accenten die voor een bepaalde wedstrijd nodig zijn noet uitvoeren omdat het misschien wel niet goed duidelijk is of omdat ze noet begrijpen waarom of te eigenwijs zijn om het te doen. Daar is de trainer en de staf voor om ze daarvoor te motiveren en ze iedere wedstrijd frist aan de aftrap te krijgen.
dat vind jij.. ik vind dat het uit jezelf moet komen
remco k
 remco k - woensdag 20 maart 2019 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2019 - 11:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat vind jij.. ik vind dat het uit jezelf moet komen
De gehele voetbal wereld bewijst anders op een paar spelers na.
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 maart 2019 - 20:53   quote  deeplink  
je spreekt ze dagelijks begrijp ik
remco k
 remco k - donderdag 21 maart 2019 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2019 - 20:53 schreef nummer10 het volgende:
je spreekt ze dagelijks begrijp ik
Ogen. Je ziet het toch.
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 maart 2019 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2019 - 00:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ogen. Je ziet het toch.
nope.. net als bij ons op het werk, de 1 heeft een top inzet, de ander maakt er een potje van.. beiden zelfde werk,loon, baas, omstandigheden etc.. dus dan ligt het toch echt aan de persoon zijn mentaliteit..
remco k
 remco k - donderdag 21 maart 2019 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2019 - 21:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nope.. net als bij ons op het werk, de 1 heeft een top inzet, de ander maakt er een potje van.. beiden zelfde werk,loon, baas, omstandigheden etc.. dus dan ligt het toch echt aan de persoon zijn mentaliteit..
Overigens moet ook daar een manager zorgen dat er een goede werksfeer is waarin iedereen een minimaal beoogd niveau haalt. Dat zijn juist de zaken waarin een manager zich kan onderscheiden.
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 maart 2019 - 22:16   quote  deeplink  
en ik heb er geen last van en werk hard en gemotiveerd en een ander niet.. aan wie ligt het dan ?
remco k
 remco k - vrijdag 22 maart 2019 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2019 - 22:16 schreef nummer10 het volgende:
en ik heb er geen last van en werk hard en gemotiveerd en een ander niet.. aan wie ligt het dan ?
Dat er verschil is. Is van alle tijden. En dat het bij managers weg moet komen om er een gelijkwaardig hard werkende machine van te maken is ook van alle jaren.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 maart 2019 - 08:47   quote  deeplink  
tja dat vind jij kerel... ik zie dat anders...
remco k
 remco k - vrijdag 22 maart 2019 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2019 - 08:47 schreef nummer10 het volgende:
tja dat vind jij kerel... ik zie dat anders...
Het wordt dagelijks bewezen waarbij goede managers het verschil maken tegenover minder goede en slechte managers. Ik denk echt niet dat dit iets met een mening te maken heeft.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 maart 2019 - 16:24   quote  deeplink  
voor mij wel want welke manager ik ook heb zet me altijd 200% in..
remco k
 remco k - zondag 24 maart 2019 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2019 - 16:24 schreef nummer10 het volgende:
voor mij wel want welke manager ik ook heb zet me altijd 200% in..
Ik heb liever gewoon personeel dat zich 100% inzet tijdens het werk. Die 200% hielenlikkers heb ik ook niks aan.

En dat wat jij doet is leuk. Maar het is nikszeggend over hoe het werkt zakelijk gezien.
nummer10
 nummer10 - zondag 24 maart 2019 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2019 - 14:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb liever gewoon personeel dat zich 100% inzet tijdens het werk. Die 200% hielenlikkers heb ik ook niks aan.

En dat wat jij doet is leuk. Maar het is nikszeggend over hoe het werkt zakelijk gezien.
dus omdat je hard werkt ben je een hielelikker ? je bent echt een rare man.. een hielelikker is iemand die slijmt bij de baas.. ik doe alles behalve dat, zou zeggen vraag hun is.. ik ben recht voor de raap ook als het me niet aanstaat, maar ik wil werk voor mijn geld ipv stil zitten op mijn reet en geld verdienen.. daarbij lees het stuk van wenger, metaliteit is iets raars en heb je geen invloed op...
remco k
 remco k - zondag 24 maart 2019 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2019 - 21:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dus omdat je hard werkt ben je een hielelikker ? je bent echt een rare man.. een hielelikker is iemand die slijmt bij de baas.. ik doe alles behalve dat, zou zeggen vraag hun is.. ik ben recht voor de raap ook als het me niet aanstaat, maar ik wil werk voor mijn geld ipv stil zitten op mijn reet en geld verdienen.. daarbij lees het stuk van wenger, metaliteit is iets raars en heb je geen invloed op...
Nee. De mensen die zeggen iedere dag 200 % te geven zijn vaak de hielenlikkers. Dat kan namelijk helemaal niet en is een hemelfiets opmerking, vaak gemaakt door de mensen die dat helemaal niet laten zien.

Ik heb over het algemeen alleen mensen die gewoon normaal hun werkenden. Niet uitsloven, de kantjes er niet aflopen, meedenken in processen en met name gewoon hun eigen werk doen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 25 maart 2019 - 09:10   quote  deeplink  
Om te beginnen had Ajax 4 jaar geleden kampioen moeten worden.
Bijna de gehele competitie bovenaan gestaan, dat was ook de laatste keer dat Ajax bovenaan stond. Dat heeft erin gehakt.
De Boer vertrok.

Bosz werd trainer en hij wilde dat Ajax aanvallender ging spelen. Ajax begon slecht en Overmars haalde Ziyech op. Ajax speelt de finale van EL terwijl er ruzie was tussen Bosz en Bergkamp. Ajax miste op 1 punt het kampioenschap.
Bosz koos eieren voor zijn geld en vertrok.

Keizer werd zijn opvolger en in de zomer gebeurde iets verschrikkelijks waardoor Ajax opnieuw niet goed uit de startblokken schoot.
Wat er met Nouri gebeurde hakte erin en daarbij ontstond opnieuw ruzie. Dit keer tussen Overmars en Bergkamp. Ten Hag maakte het seizoen af. Hij kon Ajax niet beter laten presteren dan onder Keizer.

Ten Hag mag de dit seizoen beginnen. Ajax kwalificeer zich wel voor de CL.
Maar er is opnieuw onrust, Ajax begint namelijk weer niet goed aan het seizoen.
Ajax speelt na de winterstop wel in de CL. Maar hij kan de ontstane schade niet repareren omdat PSV een buitengewoon seizoen draait.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 25 maart 2019 - 09:35   quote  deeplink  
Wat mij opvalt is in die 4 jaar 3x ruzie is.
1. Tussen Bosz en Bergkamp
2. Tussen Bergkamp en Overmars
3. Tussen de spelers en Ten Hag. Of in ieder geval een krant schrijft erover dat zorgt niet echt voor rust.

Daarnaast hakt de gebeurtenis rond Nouri er hard in.

Daarnaast zijn er aantal dingen veranderd binnen de club.
1. Ajax speelt 9 van de 10 wedstrijden niet zo saai als onder de Boer, waardoor wellicht eerder tegen een zeperd aanloopt, al is dat onzin. Want 4 kampioenschappen van de Boer had Ajax minder punten dan onder Bosz en Ten Hag. De concurrentie haalt meer punten binnen dan toen de Boer de baas was.
2. Ajax heeft de ingevoerde salarisplafond losgelaten waardoor een scheve verhouding in de spelers groep is.

Onder de Boer was het ook niet rustig, toen was de revolutie vol aan de gang maar hij kon wel prijzen binnen halen, al zaten daar zeker slechte resultaten tussen.

Dit seizoen verloor Ajax van Heracles, Feyenoord, AZ en PSV.
Terwijl Ajax niet vaak van Heracles, Feyenoord en AZ verloor maar wel van ADO of Utrecht. Dus hierin zit niet echt een verband. Ook de wedstrijden na de CL won Ajax, afgezien Heracles.

Maar ik heb een vermoede dat veel spelers op hun laatste tenen lopen.
De Ligt en Frenkie is niet zo goed wat ze voor de winterstop waren.
Tadic is belangrijk maar sommige wedstrijden zie je hem totaal niet.
Ziyech kan de wedstrijd open breken, zodra hij iets goeds doet. Anders levert hij de bal in, het is alles of niets.
Ik zie dat Van der Beek niet de stempel kan drukken zoals Klaassen dat kon.
Ik zie Dolberg nog altijd niet in de vorm van 2 jaar geleden.
Ik zie Blind steeds beter worden nadat hij meer wedstrijden speelt.
Ik zie Schone eruit wordt gelopen als de tegenstander de bal heeft maar aan de bal nog steeds zijn waarde heeft.
Ik zie Neres en Marzaoui dat ze niet het niveau hebben om Ajax naar een hoger plan te brengen.
Ik zie alleen Nico nog altijd een geweldige indruk op mij maakt en de beste speler is van dit Ajax.
nummer10
 nummer10 - maandag 25 maart 2019 - 09:58   quote  deeplink  
conclusie ?
remco k
 remco k - maandag 25 maart 2019 - 12:12   quote  deeplink  
Ja, dat vraag ik me ook af na zon lap tekst
p111
 p111 - maandag 25 maart 2019 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2019 - 13:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zelden zoveel onzin gelezen. Ajax presteerde van de top 3 met afstand het beste op kuntgras. Daar liep men juist in tov de andere clubs.
Alle grote clubs in Europa hebben, net als Ajax, te maken met de kleintjes in hun competitie maar dat weerhoudt een Barça, City of PSG er niet van om gewoon kampioen te worden.
In mijn ogen zijn het twee dingen waarom het nu al vijf jaar mis dreigt te gaan.
1. Een selectie met fantastische spelers maar helaas niet in balans waardoor onze ondergrens veel lager is dan die van psv. We spelen met een middenvelder op rb. We spelen met een cvm als cv. Maar het grootste pijnpunt blijft de positie van Schöne. Die laatste heeft ons allen verrast maar is NOOIT een dragende speler. Als het loopt doet ie aardig mee maar de andere kant is hij de eerste die verzaakt. Ik roep al jaren om een echte nummer 6/controleur.
2. We missen een paar klootzakjes voor als het niet loopt. Zeker op het middenveld. Even een actie a la Poulsen tegen psv. Een speler die weet wanneer hij een kaart moet pakken. Iemand die de prima ballerinas op hun klote geeft als het niet loopt.
Terecht Bandje volkomen gelijk maar dat Schone nog steeds speelt mag je volledig op de CV van die kuttrainer schrijven,niet alleen wij maar ook bijna alle analisten geven het regelmatig aan dat Schone gewoon een prima technische doorsnee voetballer is voor de subtop.Met zijn trage handelingssnelheid kom je gewoon in het moderne voetbal niet meer mee weg.Ook in het Deense elftal is hij niet eens constant basis.Op die plek moeten wij een type Gabri/Poulsen/ hebben.
Brandje
 Brandje - maandag 25 maart 2019 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2019 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

De gehele voetbal wereld bewijst anders op een paar spelers na.
Onees, Het moet uit jezelf komen. Ik heb tot hoofdklasse zondag gevoetbald en er is in de jaren dat ik gevoetbald heb nooit een trainer geweest die mij beter liet spelen door mij te motiveren. Dat deed ik zelf en dat is bij elke club het geval. Het probleem bij dit Ajax is dat men bepaalde type spelers mist. Dus diegene die de anderen op de flikker geven als ze er met de pet naar gooien. Als voetaller heb je nu eenmaal veel meer met je medespelers dan met je manager!
Dus zoals jij redeneert dan kan TH ze weg motiveren voor de CL maar niet voor de competitie??!! Ik geloof daar niet in. In beide gevallen komt het uit de spelers zelf.
remco k
 remco k - maandag 25 maart 2019 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2019 - 17:38 schreef Brandje het volgende:

[..]

Onees, Het moet uit jezelf komen. Ik heb tot hoofdklasse zondag gevoetbald en er is in de jaren dat ik gevoetbald heb nooit een trainer geweest die mij beter liet spelen door mij te motiveren. Dat deed ik zelf en dat is bij elke club het geval. Het probleem bij dit Ajax is dat men bepaalde type spelers mist. Dus diegene die de anderen op de flikker geven als ze er met de pet naar gooien. Als voetaller heb je nu eenmaal veel meer met je medespelers dan met je manager!
Dus zoals jij redeneert dan kan TH ze weg motiveren voor de CL maar niet voor de competitie??!! Ik geloof daar niet in. In beide gevallen komt het uit de spelers zelf.
Nee zo redeneer ik helemaal niet. Er zijn wedstrijden waarvoor men zichzelf wel prima kan motiveren. Zoals Europees dus. En er zijn wedstrijden waarbij er bepaalde spelers zijn die daar wat extras nodig hebben. Een trainer draagt die verantwoordelijkheid. Of hij dat zelf doet, een speler daarvoor gebruikt of een assistent trainer daarvoor gebruikt is niet zo belangrijk. Hij draagt de verantwoordelijkheid om de ploeg iedere keer weer op de juiste manier aan de aftrap te krijgen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 26 maart 2019 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2019 - 21:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee zo redeneer ik helemaal niet. Er zijn wedstrijden waarvoor men zichzelf wel prima kan motiveren. Zoals Europees dus. En er zijn wedstrijden waarbij er bepaalde spelers zijn die daar wat extras nodig hebben. Een trainer draagt die verantwoordelijkheid. Of hij dat zelf doet, een speler daarvoor gebruikt of een assistent trainer daarvoor gebruikt is niet zo belangrijk. Hij draagt de verantwoordelijkheid om de ploeg iedere keer weer op de juiste manier aan de aftrap te krijgen.
Hij kan die verantwoordelijkheid wel hebben maar dat slaat nergens op en zo werkt het ook totaal niet.
Het zijn de spelers die het moeten doen en juist tegen de kleintjes mist Ajax die spelers die de boel op scherp zetten een trainer heeft daar nul invloed op.
remco k
 remco k - woensdag 27 maart 2019 - 07:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 maart 2019 - 17:28 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hij kan die verantwoordelijkheid wel hebben maar dat slaat nergens op en zo werkt het ook totaal niet.
Het zijn de spelers die het moeten doen en juist tegen de kleintjes mist Ajax die spelers die de boel op scherp zetten een trainer heeft daar nul invloed op.
Dus echt totaal niet mee eens.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kwaliteit, mentaliteit of balans?









0.0118911