BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax is ziek, doodziek!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 11 april 2018 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 01:48 schreef Loetje het volgende:
Marcel is een held. Was vond ik zelf ook een logische keuze. Kende de jongens en speelde goed voetbal. En dat bewees die uiteindelijk ook. Zoveel voor zn klote gehad waar die niers aan kon doen, op werkelijk alles in de steek gelaten. Ik neem me petje zwaar af voor hem en ben ook echt overtuigd dat we met hem kampioen waren geworden!
Dat laatste betwijfel ik wel hoor. PSV heeft na de winter ook maar heel erg weinig verliespunten.
remco k
 remco k - woensdag 11 april 2018 - 08:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 07:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Van mij mocht Keizer het seizoen ook gewoon afmaken hoor. Ten Hag was een noodgreep van hogerhand deze falen ook constant. Maken onderling ruzie met elkaar en jagen iedereen weg.

Bosz had het net een beetje op de rit. Weggepest
Jonk weg, Bergkamp weg het is nooit rustig.
Keizer had een noodlottige voorbereiding en mede daardoor een hele slechte start. Eigenlijk op voorhand al een verloren seizoen. Ook weg

Ten Hag die binnenkomt en wel even stabiliteit zal komen brengen on een bedrijf waar het structureel onrustig is. En waar de meeste al willen dat hij op rot.

Ik heb het bij Bosz gezegd geef hem wat meer tijd, bij Keizer ook en nu bij ten Hag dus ook.
In een verotte club kun je onmogelijk binnen een paar maanden alles naar je hand zetten en gelijk sprankelend voetbal spelen. Wie had dit wel gelukt?

Geef hem volgend seizoen en mocht dit niets worden zoek dan in alle rust naar een geschikte trainer voor het seizoen daarop.
Nee sorry. Er wordt volgend seizoen een kampioenschap geeist. Helemaal niemand gaat bij Ajax nu de tijd krijgen om wat neer te zetten.

Iedere trainer zal ieder jaar het veld ruimen totdat er een kampioenschap is.

Mooi voetbal is nu dus ook een utopie. Er zal een trainer voor de groep moeten staan die resultaatvoetbal speelt.

Dat is overigens niet hoe ik het graag zie, maar wel hoe ik het zie gebeuren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 11 april 2018 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 08:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee sorry. Er wordt volgend seizoen een kampioenschap geeist. Helemaal niemand gaat bij Ajax nu de tijd krijgen om wat neer te zetten.

Iedere trainer zal ieder jaar het veld ruimen totdat er een kampioenschap is.

Mooi voetbal is nu dus ook een utopie. Er zal een trainer voor de groep moeten staan die resultaatvoetbal speelt.

Dat is overigens niet hoe ik het graag zie, maar wel hoe ik het zie gebeuren.
Frankie dus!
Jaccio
 Jaccio - woensdag 11 april 2018 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 08:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Frankie dus!
Wat mij betreft van harte welkom.
Probleem is dat die dan weer wordt uitgefloten als het voetbal niet mooi genoeg is.

We hinken hier een beetje op 2 gedachten. Er zijn er een heleboel die liever mooi voetbal dan prijzen zien.
Loetje
 Loetje - woensdag 11 april 2018 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 08:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat laatste betwijfel ik wel hoor. PSV heeft na de winter ook maar heel erg weinig verliespunten.
Ajax was in ieder geval dichterbij gekomen. En dan wordt de druk op PSV ook groter he, voetballen met het idee dat je nog 3x punten mag morsen of dat je het bijvoorbeeld nog maar 1x mag... Die druk zal enorm verschillen bij PSV.
remco k
 remco k - woensdag 11 april 2018 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 09:10 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Wat mij betreft van harte welkom.
Probleem is dat die dan weer wordt uitgefloten als het voetbal niet mooi genoeg is.

We hinken hier een beetje op 2 gedachten. Er zijn er een heleboel die liever mooi voetbal dan prijzen zien.
Diezelfde mensen fluiten vervolgens toch ook als er geen prijzen gewonnen worden.

Nee hoor, we streven een utopie na. Doe mij frank zijn titels maar. Worden we heel wat minder belachelijk genaakt om het zijn van Ajacied.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 11 april 2018 - 20:49   quote  deeplink  
Frank de Boer is ook wat mij betreft van harte welkom, maar volgens mij had hij al aangegeven (nog) niet te willen terugkeren naar de Eredivisie.

Bovendien gaat het niet gebeuren. Ten Hag blijft zitten, of we het nou leuk vinden of niet, iedereen weet dat hij volgend seizoen gewoon de coach is waarmee we het seizoen starten.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 april 2018 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 08:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee sorry. Er wordt volgend seizoen een kampioenschap geeist. Helemaal niemand gaat bij Ajax nu de tijd krijgen om wat neer te zetten.

Iedere trainer zal ieder jaar het veld ruimen totdat er een kampioenschap is.

Mooi voetbal is nu dus ook een utopie. Er zal een trainer voor de groep moeten staan die resultaatvoetbal speelt.

Dat is overigens niet hoe ik het graag zie, maar wel hoe ik het zie gebeuren.
Ten Hag is er nu toch al? Ja volgend seizoen moet hij en zal hij er anders wel uitvliegen ja. Nu is nog te vroeg. Ik denk dat het ook niet realistisch is als je dit seizoen al verwacht dat hij ons kampioen ging maken. Had geen enkele trainer gelukt. PSV laat nauwelijks punten liggen.

Ik hoop wel dat ze wakker zijn en er volgend seizoen er alles aan doen om kampioen te worden. Knaken moeten rollen en anders koppen..
remco k
 remco k - woensdag 11 april 2018 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 21:16 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ten Hag is er nu toch al? Ja volgend seizoen moet hij en zal hij er anders wel uitvliegen ja. Nu is nog te vroeg. Ik denk dat het ook niet realistisch is als je dit seizoen al verwacht dat hij ons kampioen ging maken. Had geen enkele trainer gelukt. PSV laat nauwelijks punten liggen.

Ik hoop wel dat ze wakker zijn en er volgend seizoen er alles aan doen om kampioen te worden. Knaken moeten rollen en anders koppen..
Zoals ten Hag nu bezig lijkt te zijn met Ajax denk ik niet dat hij de boel op de rut krijgt.

En de komende paar potjes zal er echt wat moeten veranderen wil hij er komend seizoen nog zijn

We hebben nu ook een fantastische selectie. Ik denk noet dat kopen heel veel resultaat gaat krijgen.

Op twee spelers na is deze hele basis gewoon gekocht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 april 2018 door remco k --
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 11 april 2018 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 21:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoals ten Hag nu bezig lijkt te zijn met Ajax denk ik niet dat hij de boel op de rut krijgt.

En de komende paar potjes zal er echt wat moeten veranderen wil hij er komend seizoen nog zijn

We hebben nu ook een fantastische selectie. Ik denk noet dat kopen heel veel resultaat gaat krijgen.

Op twee spelers na is deze hele basis gewoon gekocht.
Denk je echt dat ze hem er anders uitgooien?
Psv kun je zomaar verliezen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 12 april 2018 - 07:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 21:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoals ten Hag nu bezig lijkt te zijn met Ajax denk ik niet dat hij de boel op de rut krijgt.

En de komende paar potjes zal er echt wat moeten veranderen wil hij er komend seizoen nog zijn

We hebben nu ook een fantastische selectie. Ik denk noet dat kopen heel veel resultaat gaat krijgen.

Op twee spelers na is deze hele basis gewoon gekocht.
Ben tot op heden geen fan van ten Hag hoor maar vind dat hij wel een eerlijke kans mag krijgen. Bosz en Keizer waren ook niet goed in het begin en worden nu ook gemist.

Een goede cvm mogen ze van mij nog wel op vissen hoor. De rest is op de meeste posities niet onaardig indd. Schöne op 6 kan echt niet meer. Veltman hoeft van mij ook niet meer. Huntelaar nog een jaartje achter Dolberg lijkt me ook nog nuttig.

Zal Ziyech blijven? Klaassen een optie? Anita of Blind op 6?
Jaccio
 Jaccio - donderdag 12 april 2018 - 08:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 april 2018 - 07:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ben tot op heden geen fan van ten Hag hoor maar vind dat hij wel een eerlijke kans mag krijgen. Bosz en Keizer waren ook niet goed in het begin en worden nu ook gemist.

Een goede cvm mogen ze van mij nog wel op vissen hoor. De rest is op de meeste posities niet onaardig indd. Schöne op 6 kan echt niet meer. Veltman hoeft van mij ook niet meer. Huntelaar nog een jaartje achter Dolberg lijkt me ook nog nuttig.

Zal Ziyech blijven? Klaassen een optie? Anita of Blind op 6?
Ben ik het mee eens.

Bazoer, Blind, Klaassen, Anita. Ik hoop dat ze een beetje die richting op gaan kijken bij het zoeken van spelers voor volgend seizoen.
remco k
 remco k - donderdag 12 april 2018 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 april 2018 - 22:34 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Denk je echt dat ze hem er anders uitgooien?
Psv kun je zomaar verliezen.
Ik vermoed ergens dat als het nu nog erger wordt, dat de gehele directie samen met ten Hag vertrekt of moet vertrekken.
remco k
 remco k - donderdag 12 april 2018 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 april 2018 - 07:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ben tot op heden geen fan van ten Hag hoor maar vind dat hij wel een eerlijke kans mag krijgen. Bosz en Keizer waren ook niet goed in het begin en worden nu ook gemist.

Een goede cvm mogen ze van mij nog wel op vissen hoor. De rest is op de meeste posities niet onaardig indd. Schöne op 6 kan echt niet meer. Veltman hoeft van mij ook niet meer. Huntelaar nog een jaartje achter Dolberg lijkt me ook nog nuttig.

Zal Ziyech blijven? Klaassen een optie? Anita of Blind op 6?
Na Ziyech heb je Frenkie de Jong, die is er zeer zeker klaar voor.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 april 2018 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 april 2018 - 08:36 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens.

Bazoer, Blind, Klaassen, Anita. Ik hoop dat ze een beetje die richting op gaan kijken bij het zoeken van spelers voor volgend seizoen.
Ik ook of in ieder geval iets wat er op lijkt. Mensen met kennis van de club en de juiste kwaliteiten zullen we goed kunnen gebruiken om het goed talent neer te zetten.

We hebben verder wel een aardig team met potentie. Wordt tijd dat dit omgezet gaat worden in resultaat.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 april 2018 - 08:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 april 2018 - 09:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Na Ziyech heb je Frenkie de Jong, die is er zeer zeker klaar voor.
Frenkie ben ik wel fan van ja met Ziyech en vd Beek staat er dan wel wat.
Schöne 12de man.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 april 2018 - 08:52   quote  deeplink  
Wel grappig. Eerst werd door velen geroepen dat deze spelers moesten "oprotten" of niet goed genoeg waren en nu wordt gehoopt dat ze weer terugkomen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 13 april 2018 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 april 2018 - 08:36 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens.

Bazoer, Blind, Klaassen, Anita. Ik hoop dat ze een beetje die richting op gaan kijken bij het zoeken van spelers voor volgend seizoen.
Zijn zeker goede opties, alhoewel ik mijn twijfels heb over Anita. Bij Ajax was ik fan van hem, maar hij speelt nu in de middenmoot bij Leeds in de Engelse Championship. Dat is nou niet het niveau waar je naar toe zou moeten streven, maar toegegeven ik weet niet hoe goed hij op dit moment is.

Mijn beoogde middenveld voor volgend seizoen is in elk geval Eiting, van de Beek en Frenkie de Jong. Schöne als ideale twaalfde man moeten ze behouden en nadat hij stopt een functie binnen Ajax geven. Ik denk wel dat als je Bazoer, Blind of Klaassen haalt je die direct in de basis laat spelen, maar wie gaat plaats maken voor wie en zou dat reden geven tot het vertrek van anderen?
Eide
 Eide - vrijdag 13 april 2018 - 11:05   quote  deeplink  
Ik vind een goede 6 momenteel eigenlijk geen noemenswaardig probleem. Het probleem van Ajax ligt momenteel niet op het middenveld, in tegenstelling tot eerdere seizoenen. Ondanks dat Ten Hag aanmerkelijk meer goals tegen krijgt als Keizer is Ajax met afstand de minst gepasseerde ploeg van de Eredivisie. Verdedigend zit het wel snor.

Het probleem van Ajax, in mijn optiek, is een gebrek aan diepgang en tempo. In wedstrijden waar Ajax zwak speelt ziek je dat KJH inzakt tot naast Ziyech. Ze ziet dan ook dat de backs geen ruimte hebben om mee te doen. De beste wedstrijden van Ajax zijn als de buitenspelers de diepte zoeken en de backs de ruimte krijgen te draven langs de lijn.

Nu kan je Schone daar de schuld van geven, maar eerlijk gezegd denk ik dat je met Daley Blind of Carel Eiting dit probleem niet oplost. Ik denk dat dit vraagt om tactische oplossing van een trainer, niet om een andere speler.

Ik ben de eerste die staat te juichen als Carel Eiting definitief doorbreekt. Ik denk alleen niet dat we moeten verwachten dat Eiting (of wie dan ook) een noemenswaardig verschil gaat maken zolang Ajax tactisch speelt zoals het nu te vaak doet.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 13 april 2018 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 11:05 schreef Eide het volgende:

Het probleem van Ajax, in mijn optiek, is een gebrek aan diepgang en tempo. In wedstrijden waar Ajax zwak speelt ziek je dat KJH inzakt tot naast Ziyech. Ze ziet dan ook dat de backs geen ruimte hebben om mee te doen. De beste wedstrijden van Ajax zijn als de buitenspelers de diepte zoeken en de backs de ruimte krijgen te draven langs de lijn.

Dat zie je met KJH, maar ook Ziyech zie je vaak rond de middenlijn lopen om een bal over te nemen om vervolgens een lange bal te spelen.
remco k
 remco k - vrijdag 13 april 2018 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 11:05 schreef Eide het volgende:
Ik vind een goede 6 momenteel eigenlijk geen noemenswaardig probleem. Het probleem van Ajax ligt momenteel niet op het middenveld, in tegenstelling tot eerdere seizoenen. Ondanks dat Ten Hag aanmerkelijk meer goals tegen krijgt als Keizer is Ajax met afstand de minst gepasseerde ploeg van de Eredivisie. Verdedigend zit het wel snor.

Het probleem van Ajax, in mijn optiek, is een gebrek aan diepgang en tempo. In wedstrijden waar Ajax zwak speelt ziek je dat KJH inzakt tot naast Ziyech. Ze ziet dan ook dat de backs geen ruimte hebben om mee te doen. De beste wedstrijden van Ajax zijn als de buitenspelers de diepte zoeken en de backs de ruimte krijgen te draven langs de lijn.

Nu kan je Schone daar de schuld van geven, maar eerlijk gezegd denk ik dat je met Daley Blind of Carel Eiting dit probleem niet oplost. Ik denk dat dit vraagt om tactische oplossing van een trainer, niet om een andere speler.

Ik ben de eerste die staat te juichen als Carel Eiting definitief doorbreekt. Ik denk alleen niet dat we moeten verwachten dat Eiting (of wie dan ook) een noemenswaardig verschil gaat maken zolang Ajax tactisch speelt zoals het nu te vaak doet.
Ik denk dat Ajax juist door het gebrek aan een echte 6 niet constant die druk vooruit kan houden.

Eens wat het tactische betreft, maar juist die 6 moet anders spelen dan nu. Dat je voorhoede niet of amper functioneert staat daar los van, want dat dit het geval is staat volgens mij buiten kijf. Aanvallend is het onder ten Hag veel minder..
Eide
 Eide - vrijdag 13 april 2018 - 14:44   quote  deeplink  
Dat los je met Blind ook niet op Remco. Die excelleerde juist door zijn verdedigend vermogen waardoor Eriksen alle ruimte krijg. Ajax zoekt echter een heel ander type zoals je zelf al zegt. Ajax zoekt ook niet een 6 die meer meevoetbalt. Schöne is ultra aanvallend voor een CVM. Ajax zoekt vooral iemand die snel de ruimte weet te vinden. Naast dat Eiting en Blind die kwaliteit ook niet hebben, want Eiting is eenzelfde type CVM als Schöne, zal je die ruimte ook moeten creëren. Juist dat doet Ajax onvoldoende omdat alle spelers in de bal komen ipv afwisselen en ook de diepte zoeken.
Eide
 Eide - vrijdag 13 april 2018 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 11:19 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dat zie je met KJH, maar ook Ziyech zie je vaak rond de middenlijn lopen om een bal over te nemen om vervolgens een lange bal te spelen.
Precies. En dat doen ze omdat ze diep geen bal krijgen omdat iedereen steeds dezelfde ruimtes induikt om aangespeeld te worden. Diepgang, waardoor verdedigers worden weg getrokken en ruimtes onstaan gebeurt nauwelijks.
remco k
 remco k - vrijdag 13 april 2018 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 14:44 schreef Eide het volgende:
Dat los je met Blind ook niet op Remco. Die excelleerde juist door zijn verdedigend vermogen waardoor Eriksen alle ruimte krijg. Ajax zoekt echter een heel ander type zoals je zelf al zegt. Ajax zoekt ook niet een 6 die meer meevoetbalt. Schöne is ultra aanvallend voor een CVM. Ajax zoekt vooral iemand die snel de ruimte weet te vinden. Naast dat Eiting en Blind die kwaliteit ook niet hebben, want Eiting is eenzelfde type CVM als Schöne, zal je die ruimte ook moeten creëren. Juist dat doet Ajax onvoldoende omdat alle spelers in de bal komen ipv afwisselen en ook de diepte zoeken.
Ik zeg ook niet dat blind nu de juiste man is. Ik begrijp verder heel goed wat je zegt. Maar het gebrek aan een goede zes brengt ons juist in balbezit in de problemen. En kinderlijk dan meer op onjuist positie kiezen, verkeerde momenten kiezen bij druk zetten en dat door deze dingen de gehele ploeg vaak weer helemaal terug moet. Daardoor kom je niet in kerspel wat je wilt spelen.

Wie dat nu zou moeten zijn weet ik niet. De balans met blind op 6 en met Anita op 6 destijds was ook echt anders dan dat het nu is.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 april 2018 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 08:52 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wel grappig. Eerst werd door velen geroepen dat deze spelers moesten "oprotten" of niet goed genoeg waren en nu wordt gehoopt dat ze weer terugkomen.
Blind en Anita hebben op Cvm prima gepresteerd hoor, op linksback vond ik ze tegenvallen.. Klaassen hoefde nooit weg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 april 2018 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 21:56 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Blind en Anita hebben op Cvm prima gepresteerd hoor, op linksback vond ik ze tegenvallen.. Klaassen hoefde nooit weg.
Misschien niet van jou! Maar genoeg gelezen over deze 3!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 april 2018 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 11:05 schreef Eide het volgende:
Ik vind een goede 6 momenteel eigenlijk geen noemenswaardig probleem. Het probleem van Ajax ligt momenteel niet op het middenveld, in tegenstelling tot eerdere seizoenen. Ondanks dat Ten Hag aanmerkelijk meer goals tegen krijgt als Keizer is Ajax met afstand de minst gepasseerde ploeg van de Eredivisie. Verdedigend zit het wel snor.

Het probleem van Ajax, in mijn optiek, is een gebrek aan diepgang en tempo. In wedstrijden waar Ajax zwak speelt ziek je dat KJH inzakt tot naast Ziyech. Ze ziet dan ook dat de backs geen ruimte hebben om mee te doen. De beste wedstrijden van Ajax zijn als de buitenspelers de diepte zoeken en de backs de ruimte krijgen te draven langs de lijn.

Nu kan je Schone daar de schuld van geven, maar eerlijk gezegd denk ik dat je met Daley Blind of Carel Eiting dit probleem niet oplost. Ik denk dat dit vraagt om tactische oplossing van een trainer, niet om een andere speler.

Ik ben de eerste die staat te juichen als Carel Eiting definitief doorbreekt. Ik denk alleen niet dat we moeten verwachten dat Eiting (of wie dan ook) een noemenswaardig verschil gaat maken zolang Ajax tactisch speelt zoals het nu te vaak doet.
Schöne vult de 6 niet naar behoren in vind ik. In wedstrijden met meer tegenstand staat hij vaak te dicht op zijn eigen verdediging.

De zwakste wedstrijden tweede seizoenshelft waar punten verloren werden speelde Huntelaar niet.
Laatste wedstrijden die minder waren klopt wel wat je zegt.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 april 2018 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 21:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Misschien niet van jou! Maar genoeg gelezen over deze 3!
Kan hoor heb ook wel eens iets geroepen vooral met die twee op de back positie. Cvm vond ik ze zeer nuttig. Schöne komt er echt te kort.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 13 april 2018 - 23:09   quote  deeplink  
Het zou overigens wel heerlijk cynisch zijn wanneer Ten Hag de topper niet wint van PSV, terwijl Keizer alle topwedstrijden in de Eredivisie heeft gewonnen.
hjf
 hjf - zaterdag 14 april 2018 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 11:05 schreef Eide het volgende:
Ik vind een goede 6 momenteel eigenlijk geen noemenswaardig probleem. Het probleem van Ajax ligt momenteel niet op het middenveld, in tegenstelling tot eerdere seizoenen. Ondanks dat Ten Hag aanmerkelijk meer goals tegen krijgt als Keizer is Ajax met afstand de minst gepasseerde ploeg van de Eredivisie. Verdedigend zit het wel snor.

Het probleem van Ajax, in mijn optiek, is een gebrek aan diepgang en tempo. In wedstrijden waar Ajax zwak speelt ziek je dat KJH inzakt tot naast Ziyech. Ze ziet dan ook dat de backs geen ruimte hebben om mee te doen. De beste wedstrijden van Ajax zijn als de buitenspelers de diepte zoeken en de backs de ruimte krijgen te draven langs de lijn.

Nu kan je Schone daar de schuld van geven, maar eerlijk gezegd denk ik dat je met Daley Blind of Carel Eiting dit probleem niet oplost. Ik denk dat dit vraagt om tactische oplossing van een trainer, niet om een andere speler.

Ik ben de eerste die staat te juichen als Carel Eiting definitief doorbreekt. Ik denk alleen niet dat we moeten verwachten dat Eiting (of wie dan ook) een noemenswaardig verschil gaat maken zolang Ajax tactisch speelt zoals het nu te vaak doet.
Met andere woorden Eide? Er hoeft wat jou betreft geen speler voor de 6 positie aangetrokken te worden? Ik zou het volledig met je eens zijn en ook met je motivatie waarom. Onze topscoorder heeft 12 goals gemaakt. Veel te weinig imo. En dat wordt volgens mij veroorzaakt door het gebrek aan diepgang.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 14 april 2018 - 10:40   quote  deeplink  
Een goede stevige 6 is gewoon heel belangrijk vind ik.
Een stofzuiger die kopduels kan winnen en er de beuk in gooit.

Huntelaar zakt terug naar het middenveld, lijdt balverlies.
Ziyech lijdt balverlies.
Hier kom je in de ED nog mee weg, tuurlijk.
Maar Europees, en dat zagen we in de uitwedstrijden en met name in de finale, wordt het gebrek aan een goede 6 gewoon pijnlijk duidelijk.
Zeer kwetsbaar voor counters en fysieke tegenstanders.

Ajax wilt met allemaal creatieve, lichtvoetige jongens spelen op het middenveld en dat is allemaal ok. Maar daarachter moet je iemand hebben die hun rommel opruimt.
Eide
 Eide - zaterdag 14 april 2018 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 april 2018 - 09:01 schreef hjf het volgende:

[..]

Met andere woorden Eide? Er hoeft wat jou betreft geen speler voor de 6 positie aangetrokken te worden? Ik zou het volledig met je eens zijn en ook met je motivatie waarom. Onze topscoorder heeft 12 goals gemaakt. Veel te weinig imo. En dat wordt volgens mij veroorzaakt door het gebrek aan diepgang.
Ja en nee. Ik vind de CVM positie geen het grootste probleem voor dit Ajax. Ik vind het aantrekken van een CVM dus ook geen enorme prioriteit. Als Ajax echt een hele goede weet te binden is dat natuurlijk uitstekend hoewel ik hoop op een doorbraak van Eiting maar zie de huidige invulling van de CVM positie niet als belemmering voor het spel van Ajax.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 april 2018 - 17:20   quote  deeplink  
Maar Eide, is dat niet te riskant nu? Na 4 jaar lijkt mij de druk en prioriteit op succes wel gigantisch
Eide
 Eide - zaterdag 14 april 2018 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 april 2018 - 17:20 schreef Loetje het volgende:
Maar Eide, is dat niet te riskant nu? Na 4 jaar lijkt mij de druk en prioriteit op succes wel gigantisch
Absoluut, maar met dit Ajax is de CVM positie niet waar de prioriteit ligt. Die ligt bij stabiliteit en tactisch vernuft.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 april 2018 - 21:36   quote  deeplink  
Een combinatie van mentaliteit, ervaring, jong talent en doorbijters moet er altijd zijn. Maar de 6 is op een een of andere manier zon enorm belangrijke positie in ons elftal.
Eide
 Eide - zaterdag 14 april 2018 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 april 2018 - 21:36 schreef Loetje het volgende:
Een combinatie van mentaliteit, ervaring, jong talent en doorbijters moet er altijd zijn. Maar de 6 is op een een of andere manier zon enorm belangrijke positie in ons elftal.
Maar momenteel niet. Verdedigend staat het prima. De CVM is ook niet de reden dat er geen enkele diepgang is. Met de huidige tactiek maakt het geen reet uit wie er op 6 staat, je gaat met de huidige tactische keuzes het elftal nooit beter laten spelen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 april 2018 - 22:30   quote  deeplink  
Toch is die positie vaak cruciaal geweest in onze echt goede wedstrijden. De opbouw vanaf daar beslist zoveel bij ons. Denk dat we elkaar daar niet echt in vinden. Maar hoor meer mensen hoor die zeggen wat jij zegt. Maar ik denk dat het tempo en tevens de omschakeling, wat beiden cruciaal is bij ons, veelal vanuit een goede 6 moet komen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 april 2018 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 april 2018 - 20:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Absoluut, maar met dit Ajax is de CVM positie niet waar de prioriteit ligt. Die ligt bij stabiliteit en tactisch vernuft.
Let vandaag dan maar eens op Schöne. 9 van de 10 zwaardere potten krijgt hij het niet belopen en gaat hij voor zijn verdediging hangen. En vaak stokt de aanvoer naar voren dan of wordt hij in onderling duel voorbij gelopen en komen daar kansen uit voor PSV.
Europees hebben we dit ook kunnen zien.

Gelukkig valt het niet zoveel op omdat we vaker tegen mindere tegenstanders spelen en dus wel druk kunnen houden naar voren. Ik denk dat het wel belangrijk is dat er een 6 komt te staan die fysiek wat beter is. Of dit Eiting, Frenkie of wat anders is maakt niet zoveel uit maar aub geen Schöne meer...
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 april 2018 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 april 2018 - 22:30 schreef Loetje het volgende:
Toch is die positie vaak cruciaal geweest in onze echt goede wedstrijden. De opbouw vanaf daar beslist zoveel bij ons. Denk dat we elkaar daar niet echt in vinden. Maar hoor meer mensen hoor die zeggen wat jij zegt. Maar ik denk dat het tempo en tevens de omschakeling, wat beiden cruciaal is bij ons, veelal vanuit een goede 6 moet komen.
Denk dat het ook aan het tempo ligt ja. En bepaalde keuzes van de aanvallers.
Tegenstanders graven zich vaak in dan is er al weinig diepgang mogelijk.
Onze aanvallers willen alleen maar naar binnen komen en hierdoor is het ook veel te druk voor een spits als Huntelaar. Bij Heerenveen of Az had een Huntelaar er nu al wel 20 ingeschoten.

Bekend probleem ook want speelt al veel langer dat onze spits niet bediend wordt.
Eide
 Eide - zondag 15 april 2018 - 09:10   quote  deeplink  
Tempo is absoluut essentieel en zoals Keizer speelde was de 6 daarin essentieel. Ten Hag speelt echter meer als FdB waar het tempo uit een gecontroleerde opbouw komt. Bij Ten Hag zijn juist de verdedigers de mensen die tempo in de opbouw moeten brengen. Dat gat alleen als er diepgang is waardoor je Ziyech, Kluivert of Neres kan aanspelen zou nder dat ze de bal op 3 meter vqn die verdediger komen ophalen.
remco k
 remco k - zondag 15 april 2018 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 april 2018 - 22:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar momenteel niet. Verdedigend staat het prima. De CVM is ook niet de reden dat er geen enkele diepgang is. Met de huidige tactiek maakt het geen reet uit wie er op 6 staat, je gaat met de huidige tactische keuzes het elftal nooit beter laten spelen.
Het staat defensief juist niet goed. Niet omdat we teveel goals tenen krijgen. Maar omdat we het defensief niet voor elkaar krijgen om een tegenstander constant onder druk te houden en daardoor moeten we constant heen en terug van 16 naar 16. En dat komt in mijn ogen door een gebrek aan echte 6
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 april 2018 - 10:48   quote  deeplink  
Tuurlijk jongens, alles is de schuld van Schöne. Hahahaha. De aanvoer naar voren stokt 9 van de 10 keer door rukpasses vanaf het middenveld. En het gepriegel van Ziyech op het moment dat Schöne diep staat. En ja, dat hij het dan niet meer kan belopen is niet zo raar. Dat kan geen enkele speler. En dit is hoe Ajax wil spelen.
Eide
 Eide - zondag 15 april 2018 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 10:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Het staat defensief juist niet goed. Niet omdat we teveel goals tenen krijgen. Maar omdat we het defensief niet voor elkaar krijgen om een tegenstander constant onder druk te houden en daardoor moeten we constant heen en terug van 16 naar 16. En dat komt in mijn ogen door een gebrek aan echte 6
Nee, dat is een tactische keuze van Ten Hag die veel minder op druk speelt als Bosz of Keizer. Ten Hag bouwt niet op vanuit de 6, nog staat de 6 daar om druk te zetten op de opbouw van de tegenstander. Ten Hag gebruikt de 6 als extra slot op de deur. De opbouw gebeurt echter via De Ligt, Nico en Kristensen.
Jaccio
 Jaccio - zondag 15 april 2018 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 09:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Denk dat het ook aan het tempo ligt ja. En bepaalde keuzes van de aanvallers.
Tegenstanders graven zich vaak in dan is er al weinig diepgang mogelijk.
Onze aanvallers willen alleen maar naar binnen komen en hierdoor is het ook veel te druk voor een spits als Huntelaar. Bij Heerenveen of Az had een Huntelaar er nu al wel 20 ingeschoten.

Bekend probleem ook want speelt al veel langer dat onze spits niet bediend wordt.
Moet wel zeggen dat als Huntelaar gewoon 80% van zijn (open) kansen erin had geschoten, hij nu ook op 20-25 doelpunten had gestaan.
Met de bediening van de aanvallers is niet eens zo heel veel mis, we missen gewoon enorm veel kansen voorin. Gebrek aan scherpte (of uiteindelijk gewoon kwaliteit)
Loetje
 Loetje - zondag 15 april 2018 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 10:48 schreef Ajax Warrior het volgende:
Tuurlijk jongens, alles is de schuld van Schöne. Hahahaha. De aanvoer naar voren stokt 9 van de 10 keer door rukpasses vanaf het middenveld. En het gepriegel van Ziyech op het moment dat Schöne diep staat. En ja, dat hij het dan niet meer kan belopen is niet zo raar. Dat kan geen enkele speler. En dit is hoe Ajax wil spelen.
Aanvoer is ook niet goed. Maar dit ligt zeker niet alleen aan Schone. Iedereen weet gewoon wat xijn beperking is en toch zetten ze hem daar neer. Neem hem niks kwalijk en dat meen ik.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 april 2018 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 11:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Aanvoer is ook niet goed. Maar dit ligt zeker niet alleen aan Schone. Iedereen weet gewoon wat xijn beperking is en toch zetten ze hem daar neer. Neem hem niks kwalijk en dat meen ik.
Had het ook niet over jou schatje! Wij weten waaraan het ligt.
Loetje
 Loetje - zondag 15 april 2018 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 11:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Had het ook niet over jou schatje! Wij weten waaraan het ligt.
Oeh, dit doet zo veel met me deze woorden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 april 2018 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 11:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Oeh, dit doet zo veel met me deze woorden.
Ga schijten gek! ;-)
Loetje
 Loetje - zondag 15 april 2018 - 12:07   quote  deeplink  
Kom er net vandaan. Weer een lege maag. Daarom doet het zoveel met me.
remco k
 remco k - zondag 15 april 2018 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 11:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, dat is een tactische keuze van Ten Hag die veel minder op druk speelt als Bosz of Keizer. Ten Hag bouwt niet op vanuit de 6, nog staat de 6 daar om druk te zetten op de opbouw van de tegenstander. Ten Hag gebruikt de 6 als extra slot op de deur. De opbouw gebeurt echter via De Ligt, Nico en Kristensen.
Nou volgens probeert men het we degelijk. Maar lukt het simpelweg niet. Dat het door ten Hag komt lijkt me duidelijk.

Maar de duidelijke lijn die jij ziet met wat ten Hag wil zie ik totaal niet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax is ziek, doodziek!!









0.0113301