BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax is ziek, doodziek!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 15 april 2018 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 10:48 schreef Ajax Warrior het volgende:
Tuurlijk jongens, alles is de schuld van Schöne. Hahahaha. De aanvoer naar voren stokt 9 van de 10 keer door rukpasses vanaf het middenveld. En het gepriegel van Ziyech op het moment dat Schöne diep staat. En ja, dat hij het dan niet meer kan belopen is niet zo raar. Dat kan geen enkele speler. En dit is hoe Ajax wil spelen.
Hetzelfde als wat Loetje zegt. Het is biet de schuld van schone. Hij vult het zo goed in als hij kan. Maar ik neem het wel de mensen kwalijk die deze tactiek hanteren.
remco k
 remco k - zondag 15 april 2018 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 11:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Had het ook niet over jou schatje! Wij weten waaraan het ligt.
Grappig. Loetje gaat net zo hard tekeer over de 6 positie. Maar hem bedoel je niet. Lachwekkend.
Loetje
 Loetje - zondag 15 april 2018 - 13:11   quote  deeplink  
Zou dat dan ook meteen verklaren waarom het zoveel minder gaat?
remco k
 remco k - zondag 15 april 2018 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 13:11 schreef Loetje het volgende:
Zou dat dan ook meteen verklaren waarom het zoveel minder gaat?
De andere tactiek bedoel je?

Ik denk dat als wa Eide zegt waar is en ten Hag echt zo wil spelen. Het niet heel duidelijk is bij het elftal. Want die doen maar wat.
Loetje
 Loetje - zondag 15 april 2018 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 13:18 schreef remco k het volgende:

[..]

De andere tactiek bedoel je?

Ik denk dat als wa Eide zegt waar is en ten Hag echt zo wil spelen. Het niet heel duidelijk is bij het elftal. Want die doen maar wat.
Jep, druk zetten is wel degelijk anders, opbouw ook. Maar niet ten goede.

En veel belangrijker, die opdrachten kerel. Want hoe kunnen zo verdomd veel spelers die zo goed waren, helemaal niks meer zijn en vaak overgeslagen worden zelfs....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 april 2018 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 13:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Grappig. Loetje gaat net zo hard tekeer over de 6 positie. Maar hem bedoel je niet. Lachwekkend.
Omdat Loetje en ik de discussie al eens via de telefoon hebben besproken. En we toen best eensgezind waren over waar de fout echt ligt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 april 2018 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - zondag 15 april 2018 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 13:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Omdat Loetje en ik de discussie al eens via de telefoon hebben besproken. En we toen best eensgezind waren over waar de fout echt ligt.
Ajax presteerd in het systeem dat de boer destijds is gaan spelen het beste met een cvm die tactisch goed staat. In alle jaren daarna is dat ook gebleken. Dat is nu niet ineens anders.
Loetje
 Loetje - zondag 15 april 2018 - 13:40   quote  deeplink  
We hadden Anita, daarna redelijk nog met Poulsen en sindsdien eigenlijk al niks meer. Toen was Ajax zoveel minder kwetsbaar in de omschakeling.
Eide
 Eide - zondag 15 april 2018 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou volgens probeert men het we degelijk. Maar lukt het simpelweg niet. Dat het door ten Hag komt lijkt me duidelijk.

Maar de duidelijke lijn die jij ziet met wat ten Hag wil zie ik totaal niet.
Ten Hag wil in de opbouw eerst de restverdediging op orde waarna de opbouw begint bij De Ligt. Daar loopt het veelal mis, want zodra tegenstanders Ziyech en Schöne vazt zetten heeft Matthijs nauwelijks opties. Hij kan de diepte niet zoeken wat Neres en Kluivert komen steevast in de bal. De backs mogen alleen gecontroleerd mee naar voren want de restverdediging moet staan. Dan kan De Ligt eigenlijk alleen Van de Beek of Wöber aanspelen. Wöber is geen voetballend wonder en Van de Beek kan eigenlijk nauwelijks met z'n rug naar de goal spelen. Daarom komt Ziyech de bal ophalen en moet KJH mijlenver inzakken om aanspeelbaar te zijn. Gevolg is een klein veld en geen diepte en ruimte.

De oplossing zit in Neres en Kluivert dieper wegzetten langs de vleugels en de backs en Ziyech weg laten blijven van de bal. Dan pas komt er ruimte voor De Ligt en Schöne om het middenveld in te komen voor de opbouw. Het alternatief is meer druk zetten, ballen veroveren op de helft van de tegenstander en die zo geen tijd geven vanuit de controle te voetballen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 april 2018 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 15 april 2018 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 13:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Ten Hag wil in de opbouw eerst de restverdediging op orde waarna de opbouw begint bij De Ligt. Daar loopt het veelal mis, want zodra tegenstanders Ziyech en Schöne vazt zetten heeft Matthijs nauwelijks opties. Hij kan de diepte niet zoeken wat Neres en Kluivert komen steevast in de bal. De backs mogen alleen gecontroleerd mee naar voren want de restverdediging moet staan. Dan kan De Ligt eigenlijk alleen Van de Beek of Wöber aanspelen. Wöber is geen voetballend wonder en Van de Beek kan eigenlijk nauwelijks met z'n rug naar de goal spelen. Daarom komt Ziyech de bal ophalen en moet KJH mijlenver inzakken om aanspeelbaar te zijn. Gevolg is een klein veld en geen diepte en ruimte.

De oplossing zit in Neres en Kluivert dieper wegzetten langs de vleugels en de backs en Ziyech weg laten blijven van de bal. Dan pas komt er ruimte voor De Ligt en Schöne om het middenveld in te komen voor de opbouw. Het alternatief is meer druk zetten, ballen veroveren op de helft van de tegenstander en die zo geen tijd geven vanuit de controle te voetballen.
Zoals ik het zie is in het systeem met een echte zes op papier alleen mogelijk met je laatste alternatief.

Ik snap dat je zegt dat ten Hag het probeert te dien als de Boer. Alleen stelt hij nu juist de verkeerde spelers op om dat te doen.
Eide
 Eide - zondag 15 april 2018 - 16:48   quote  deeplink  
En wat je vooral ziet is dat Ajax het best draait als die diepte er wel is. Dan komt vooral Ziyech het best tot z'n recht. Dat is in day positieoverzicht tegen Heracles goed te zien.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 april 2018 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 16:48 schreef Eide het volgende:
En wat je vooral ziet is dat Ajax het best draait als die diepte er wel is. Dan komt vooral Ziyech het best tot z'n recht. Dat is in day positieoverzicht tegen Heracles goed te zien.
Meeste tegenstanders lopen achteruit dus dan is het al lastig om die diepte te zoeken. Vond het vaak ook te voorspelbaar en statisch.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 april 2018 - 18:01   quote  deeplink  
En toch blijven we weer kijken!!!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 april 2018 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 18:01 schreef Ajax Warrior het volgende:
En toch blijven we weer kijken!!!
Jup
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 april 2018 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 18:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jup
Maar hoe langer ik kijk, hoe meer ik me irriteer en schaam!!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 april 2018 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2018 - 18:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar hoe langer ik kijk, hoe meer ik me irriteer en schaam!!
Eens ze verkloten de hele club. Dit seizoen verwachte ik toch al niet veel door die waardeloze voorbereiding. Maar ik vermoed dat zolang Ajax uit ego's bestaat er nooit een eenheid kan zijn en dat we voorlopig niet uit de problemen komen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax is ziek, doodziek!!









0.0142750