BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Emmen (zaterdag 25 augustus 2018, 18:30); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 24 augustus 2018 - 13:15   quote  deeplink  
FC-Emmen-neemt-het-op-tegen-Jong-Ajax.jpg

Ajax begint zaterdag al weer aan het 8e officiële duel van dit seizoen. Precies een maand geleden begon Ajax aan het seizoen tegen Sturm Graz. De eerste maand laat een Ajax met twee gezichten zien. Ajax is soms heel erg goed. Graz werd eenvoudig opzij gezet. Standard Luik werd thuis weggezet als een Nederlandse middenmoter. Het verdedigend stugge Dynamo Kiev kreeg in de ArenA 3 goals om de oren. Daar staat tegenover dat Ajax in de Eredivisie een valse start heeft gemaakt en daarna tegen VVV ook de nodige mazzel had. Emmen is de laatste bescheiden Eredivisieopponent waarna Ajax uit speelt tegen Dynamo Kiev, Vitesse en PSV met daar tussenin alleen een thuiswedstrijd tegen Groningen.

De afbeelding bovenaan dit topic is illustratief voor hoe Ajax FC Emmen de afgelopen seizoenen kent. De Rood-witten zijn voor het eerst in de clubgeschiedenis doorgedrongen tot de Eredivisie. Ajax gaat dus ook voor het eerst tegen de Emmenaren spelen. Jong Ajax speelde de afgelopen jaren natuurlijk wel tegen FC Emmen, maar het was een ploeg die uitsluitend op de Toekomst was te bewonderen. Vorig jaar won Jong AJax thuis met 3-2 van de Emmen maar speelde het uit met 2-2 gelijk. Ajax speelde in haar verleden 3 oefenwedstrijden teggen FC Emmen. Ajax won in 2006, 2011 en 2012 steeds van de ploeg uit Drenthe.

FC Emmen is het seizoen eigenlijk prima begonnen. De ploeg van Dick Lukkien begon verrassend met een 1-2 overwinning bij ADO. Een week later was AZ met 1-4 veel te sterk. Desondanks is een overwinning vroeg in het seizoen tegen een potentiële concurrent om degradatie te ontlopen gewoon uitstekend voor de Emmenaren. De hoge uitslag tegen AZ was wel hard aangekomen waarbij verschillende spelers al hebben verklaard dat het tegen Ajax vooral tegenhouden wordt.

Emmen speelt op papier in een 4-4-2 formatie. Dat ziet er in de praktijk verdedigend uit als 2-3-5 doordat "rechtsbuiten" Bijl eigenlijk rechtsback van beroep is. Diezelfde Bijl is wel een van de 3 doelpuntenmakers van Emmen dit seizoen, samen met aanvoerder en middenvelder Jansen en linksback Bakker. Anco Jansen is absoluut de belangrijkste voetballer van dit FC Emmen en heeft ook al een assist achter zijn naam.

De vraag is vooral welke spelers Ten Hag wil gaan sparen voor het uitduel tegen Dynamo Kiev. Nu plaatsing voor de groepsfase van de Champions League zo dicht bij is lijkt dat voor de hand te liggen. Tegen Heracles bleek echter dat Ajax niet zomaar kon rouleren. Toch lijkt het mogelijk dat Eiting en Labyad op een basisplaats kunnen rekenen tegen FC Emmen. Ook Nico Tagliafico zal zeker spelen aangezien die geschorst is voor het duel in Kiev. Mogelijk zal Wöber tegen Emmen spelen om ritme op te doen. Hij blijft natuurlijk koffiedik kijken want misschien wil Ten Hag wel gewoon minimaal een uur met zijn basiself spelen... Neres lijkt vooralsnog niet fit genoeg om te spelen.

De beelden zijn van Jong Ajax, want die speelden als laatste tegen FC Emmen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 augustus 2018 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 24 augustus 2018 - 13:32   quote  deeplink  
3-0 incl een galavoorstelling met invallers... just dreaming
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 24 augustus 2018 - 14:13   quote  deeplink  
6-0
remco k
 remco k - vrijdag 24 augustus 2018 - 15:03   quote  deeplink  
Dit gaat geen gala voorstelling worden. Kiev uit is in alle opzichten belangrijker en dat ga je merken.

Winnen is vooor mij voldoende.
Pietje
 Pietje - vrijdag 24 augustus 2018 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2018 - 15:03 schreef remco k het volgende:
Dit gaat geen gala voorstelling worden. Kiev uit is in alle opzichten belangrijker en dat ga je merken.

Winnen is voor mij voldoende.
Dat verwacht ik ook. Alles draait nu om het bereiken van de poulefase van de Champions League.
En laten we wel wezen: Ajax mag uiteraard thuis tegen een debutant geen punten liggen en dat zullen ze ook niet doen. Ik heb begrepen, dat Erik ten Hag ook wat spelers wat rust wil geven. Ik hoop niet dat het daardoor, zoals ook tegen FC VVV op billenknijpen gaat uitdraaien.

Gewoon een soevereine 3-0 overwinning. Alles draait morgenavond slechts om de 3 punten.
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 augustus 2018 - 15:21   quote  deeplink  
2-1
hjf
 hjf - vrijdag 24 augustus 2018 - 18:00   quote  deeplink  
3-1
p111
 p111 - vrijdag 24 augustus 2018 - 18:43   quote  deeplink  
1-0 ze gaan zeker weer op 70% spelen onze vrienden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 augustus 2018 - 18:57   quote  deeplink  
Als ze maar de kloten uit de broek spelen. Anders haal ik wel even gratis shirtje uit de fanshop vandaan om de kosten te dekken!
Eide
 Eide - zaterdag 25 augustus 2018 - 08:55   quote  deeplink  
Ajacieden stellen vizier af op FC Emmen, Neres traint apart

Na de wervelende wedstrijd van woensdag tegen Dynamo Kiev zijn alle ogen weer gericht op de Eredivisie. Zaterdagavond wordt voor Ajax de competitie hervat met een thuisduel tegen promovendus FC Emmen.

De afsluitende training begon vrijdag, ondanks een kleine maar hevige regenbui, met veel lachende gezichten. Erik ten Hag had de beschikking over een grote groep Ajacieden, met daarbij onder meer Jong Ajax-spelers Teun Bijleveld en Nicolas Kühn. Daley Sinkgraven, Vaclav Cerny, David Neres en Kasper Dolberg trainden nog apart.

Revanche?
Er wordt zaterdag om 18:30 uur afgetrapt in de Johan Cruijff Arena. Ajax zal op zoek gaan naar de 1e thuisoverwinning in competitieverband. Twee weken geleden eindigde Ajax - Heracles in 1-1.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 augustus 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 augustus 2018 - 14:34   quote  deeplink  
Zo maar eens richting ArenA. Hopen op meer vermaak dan in de laatste 2 Eredivisiewedstrijden.

Veel plezier vanavond iedereen!
Eide
 Eide - zaterdag 25 augustus 2018 - 14:38   quote  deeplink  
Mogelijk krijgen Schöne en Mazraoui rust. Eiting en Kristensen zullen dan waarschijnlijk spelen. Allemaal hearsay trouwens.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 augustus 2018 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2018 - 14:34 schreef Loetje het volgende:
Zo maar eens richting ArenA. Hopen op meer vermaak dan in de laatste 2 Eredivisiewedstrijden.

Veel plezier vanavond iedereen!
Ik ga ook onderweg! Succes gap en misschien tot vanmiddag!
Pietje
 Pietje - zaterdag 25 augustus 2018 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2018 - 14:34 schreef Loetje het volgende:
Zo maar eens richting ArenA. Hopen op meer vermaak dan in de laatste 2 Eredivisiewedstrijden.

Veel plezier vanavond iedereen!
Veel plezier en veel succes in de ArenA.

Helaas kan ik opnieuw niet kijken: Vanavond straatborrel en BBQ. In de stromende regen... :-(
Pietje
 Pietje - zaterdag 25 augustus 2018 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2018 - 14:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ga ook onderweg! Succes gap en misschien tot vanmiddag!
Jij ook veel plezier en veel succes!
Goede vakantie gehad?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 25 augustus 2018 - 17:33   quote  deeplink  
DldGlwsXsAEpN3v.jpg:large
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 25 augustus 2018 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2018 - 14:38 schreef Eide het volgende:
Mogelijk krijgen Schöne en Mazraoui rust. Eiting en Kristensen zullen dan waarschijnlijk spelen. Allemaal hearsay trouwens.
Het klopt uiteindelijk wel.
p111
 p111 - zaterdag 25 augustus 2018 - 18:18   quote  deeplink  
Ja ben benieuwd of ze weer de energie kunnen opbrengen om Emmen te elimineren.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 25 augustus 2018 - 18:31   quote  deeplink  
Emmen pak slaag geven.
Cassiera ook basis bij Groningen. Benieuwd of hij wat kan laten zien.
Hierna Atletico en daarna Barca.
Lekker avondje man
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 25 augustus 2018 - 18:39   quote  deeplink  
Lekker Ziyech!
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 25 augustus 2018 - 18:39   quote  deeplink  
En dat is 1
Eide
 Eide - zaterdag 25 augustus 2018 - 18:39   quote  deeplink  
Goede counter, prima goal.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 25 augustus 2018 - 18:51   quote  deeplink  
Die mag er ook wel in, Huntelaar.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 25 augustus 2018 - 19:10   quote  deeplink  
Nou, doorzetten naar een 4-0 zou ook wel lekker zijn.
Eide
 Eide - zaterdag 25 augustus 2018 - 19:12   quote  deeplink  
Het is okay. Niet geweldig maar Ajax voetbalt zo wel makkelijk richting een eenvoudige overwinning. Na rust zullen Tadic en/of Ziyech ook wel rust krijgen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 augustus 2018 - 20:14   quote  deeplink  
Ik erger me kapot!!! 10 minuten voor tijd en het stadion loopt al leeg??? WTF!!!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 25 augustus 2018 - 20:19   quote  deeplink  
Simpel gewonnen, mag ook wel een keer.
Eide
 Eide - zaterdag 25 augustus 2018 - 20:21   quote  deeplink  
Simpele, zakelijke overwinning zonder auw. Prima in deze fase van de competitie.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 25 augustus 2018 - 20:22   quote  deeplink  
Nou, Emmen gepakt. Nu dinsdag zakelijk in Kiev de buit binnenhalen.
Volgende week wacht een vervelende uitwedstrijd tegen Vitesse
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 25 augustus 2018 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2018 - 20:21 schreef Eide het volgende:
Simpele, zakelijke overwinning zonder auw. Prima in deze fase van de competitie.
En geen overmatige inspanning ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 26 augustus 2018 - 12:54   quote  deeplink  
Ik verbaasde mij gisteren enorm over de grote ruimtes op de flanken, maar ook hoe slecht die uiteindelijk werden gebruikt. Over de kant van Nico ging nog wel het 1 en ander, maar de zijde van Rasmus werd keer op keer overgeslagen.
Enigma
 Enigma - zondag 26 augustus 2018 - 13:03   quote  deeplink  
Na Kiev zo makkelijk winnen. Niet verwacht hoor. Maar toch blijf ik erg bezorgd over de kansen die genist worden. Ja, Huntelaar scoort teee en mag gerust kansen missen: niemand loopt 100% te scoren maar.. een kans missen of een niet te missen kans missen is iets anders.

Maar goed, ik ben steeds meer overtuigd geraakt dat Ajax niet zonder Zyech dit spel ksn vertonen. Die vanr is echt overal en maakt veelal eigen foutjes weer goed en blijft gaan. Waarom die jongen zijn contract niet openbreken voor een jaar en hem een megasalaris bieden met belofte dat hij na dit seizoen gelimiteerd weg mag? Zo zijn er meer constructies mogelijk maar hij is van onschatbare waarde in het Ajax spel geworden. Vorig jaar dacht ik vaak anders maat sinds het begin vh seizoen en de manier waarop hij de knop heeft omgezet: respect

Nou maar hopen dat ze dinsdag de 3-1 hier in voldoende mate in kiev over streep kunnen trekken. Tagliafico missen wordt een zwaar probleem ben ik bang. Neres misschien erbij. Ben niet gerust want vd drie goals waren er twee erg gelukkig en had kiev zomaar een pingel gehad kunnen hebben. Tel daarbij op dat bij druk van Kiev Ajax het lastig had, is deze tweeluik nog lang niet zeker voor Ajax.
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 augustus 2018 - 13:03 schreef Enigma het volgende:
Waarom die jongen zijn contract niet openbreken voor een jaar en hem een megasalaris bieden met belofte dat hij na dit seizoen gelimiteerd weg mag?
Waarom wel? De echte mooie clubs zijn langzaam wel op oorlogsterkte. Ziyech speelt bij Ajax voor prijzen en in de CL. Hij speelt met Tadic en De Jong met jongens waarmee het heerlijk voetballen is en bij dit Ajax mag hij pielen wat hij wil. Ik denk dat Ziyech zelf ook wel zo iets heeft dat het zo nog wel een jaar goed is. Hij heeft sowieso de toezegging van Ajax dat er meegewerkt wordt als er een mooie club komt. Als je hem nu een nieuw contract geeft maakt dat geen barst uit voor als er tijdens de winterstop een ploeg komt.

Eventueel een opgewaardeerd contract waarbij Ajax en Ziyech afspreken dat hij het seizoen bij Ajax afmaakt zou eerder voor de hand liggen. Een gelimiteerde transfersom is voor Ajax niet zinvol en voor Ziyech ook niet, aangezien hij de toezegging van medewerking toch al heeft.
Loetje
 Loetje - zondag 26 augustus 2018 - 13:35   quote  deeplink  
Ik meen oprecht dat die dit jaar nog beter is. Speelt enorm goed. Gisteren met Huntelaar de 2 beste vond ik. Vond Tadic daarintegen gisteren erg matig.
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 13:40   quote  deeplink  
De werklust van Ziyech is geweldig. Hij durft niet alleen te voetballen, hij werkt ook als een paard. Hij veroverd heel veel ballen, zet constant druk. Zoals hij nu speelt is hij gewoon heel erg goed.
Loetje
 Loetje - zondag 26 augustus 2018 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 augustus 2018 - 13:40 schreef Eide het volgende:
De werklust van Ziyech is geweldig. Hij durft niet alleen te voetballen, hij werkt ook als een paard. Hij veroverd heel veel ballen, zet constant druk. Zoals hij nu speelt is hij gewoon heel erg goed.
Eens. Vond hem de laatste 2 jaar aan het einde steeds goed maar daarvoor teveel hele goede en slechte dingen in een pot. Is nu op alles beter vind ik. Enige wat wat beter mag is dat wanneer die er doorheen zit en de kracht weg is, het zakelijker te houden in plaats van dan te zachte passes geven en soms iets meer naar andere dan Tadic kijken. Maar dat was de laatste 2 potten al beter.
Enigma
 Enigma - zondag 26 augustus 2018 - 18:00   quote  deeplink  
AS Roma heeft strootman verkocht las ik. Die gaan dan zeker vd week voor zyech. Zou echt een aderlating zijn.

De optie die Eide net gaf is mij net zo lief, als ie maar nog 1 jaar blijft
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 18:22   quote  deeplink  
Edit: Italië is al klaar voor deze periode.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 augustus 2018 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 augustus 2018 - 18:00 schreef Enigma het volgende:
AS Roma heeft strootman verkocht las ik. Die gaan dan zeker vd week voor zyech. Zou echt een aderlating zijn.
De Italiaanse transferperiode is gister gesloten. AS Roma meldt zich dus op z'n vroegst weer gedurende de winterstop.
Enigma
 Enigma - zondag 26 augustus 2018 - 20:45   quote  deeplink  
Dat zou een opluchting zijn hoor, wist ik niet. Welke landen blijven dan nog over? Rusland dacht ik te weten iig. Dan zie ik zyech toch een jaar blijven. Dank voor de info!
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 20:53   quote  deeplink  
Alle noemenswaardige competities sluiten over 5 dagen muv Engeland en Italië die al zijn gesloten.
Enigma
 Enigma - zondag 26 augustus 2018 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 augustus 2018 - 20:53 schreef Eide het volgende:
Alle noemenswaardige competities sluiten over 5 dagen muv Engeland en Italië die al zijn gesloten.
Ok. Ik zie zyech niet naar Spanje gaan tenzij Madrid, Atletico of Barca komt. Duitsland alleen BvB of Bayern. Goede hoop dus dat alles nu iig tot de winter zo blijft. Als ten Hag nou het licht zou gaan zien kan het nog wat worden ook al blijf ik erbij dat we een echte spits backup missen. Oeps, Frankrijk vergeten... spelen Arabische spelers ook graag... dat zou nog een verrassing kunnen zijn, nee teleurstelling..

Hoop maar overigens dat PSV niet die gutierez oid haalt want die vind ik vies goed, harde speler met goed overzicht en techniek. Had niet misstaan bij ons.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 augustus 2018 door Enigma --
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 22:29   quote  deeplink  
Dolberg en Huntelaar is een aardig spitsenkoppel hoor.
Enigma
 Enigma - zondag 26 augustus 2018 - 22:37   quote  deeplink  
Dolberg is steeds wat mee en zal niet direct het niveau hebben wat nodig is en wees eerlijk, mist Huntelaar niet een beetje te vaak erg grote kansen? Dan mag hij er twee maken, hartstikke fijn. Maar daar staan wel veel missers tegenover. Vind dat er een spits bij moet die effectiever is, zeker met het geluk dat Ajax niet en PSV wel heeft
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 22:50   quote  deeplink  
Ik denk dat KJH zeker niet meer zo scherp is als vroeger maar hij doet het wel goed hoor. Vier goals in vijf Europese wedstrijden en nu dus twee op drie in de Eredivisie. Nu kan je niet ze veel met scorebordjournalistiek maar uiteindelijk gaat het wel om wat er in gaat en niet wat hij mist.

Dolberg staat er in september echt wel weer en Ajax heeft met Sierhuis en Danilo nog wel twee back-ups die bij vrijwel ke eredivisieploeg mee kunnen.
Enigma
 Enigma - zondag 26 augustus 2018 - 23:47   quote  deeplink  
Huntelaar zijn cijfers geven een beeld af dat de werkelijkheid geweld aan doet. Hij mist teveel voor een spits van Ajax, ben het ook niet eens met wat je zegt over waar het om gaat. Natuurlijk gaat het om de verhouding kansen en missen. Daar rekent men een spits op af.

Anyway, sierhuis zie ik het niet worden. Te zacht en fysiek niet sterk genoeg voor grote werk. Danilo wacht ik nog met mening. We gaan het zien. Wat Huntelaar absoluut wel heeft en ook als voorbeeld gezien moet worden is zijn inzet en vechtlust. Dat compenseert en verbloemt veel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 augustus 2018 door Enigma --
Loetje
 Loetje - maandag 27 augustus 2018 - 01:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 augustus 2018 - 22:50 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat KJH zeker niet meer zo scherp is als vroeger maar hij doet het wel goed hoor. Vier goals in vijf Europese wedstrijden en nu dus twee op drie in de Eredivisie. Nu kan je niet ze veel met scorebordjournalistiek maar uiteindelijk gaat het wel om wat er in gaat en niet wat hij mist.

Dolberg staat er in september echt wel weer en Ajax heeft met Sierhuis en Danilo nog wel twee back-ups die bij vrijwel ke eredivisieploeg mee kunnen.
Waaruit blijkt dat Sierhuis en Danilo bij vrijwel iedere Eredivisieclub meekunnen? Want meer dan een paar leuke potjes in Jong, heb ik nog niks van ze gezien
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2018 - 05:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 - 01:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat Sierhuis en Danilo bij vrijwel iedere Eredivisieclub meekunnen? Want meer dan een paar leuke potjes in Jong, heb ik nog niks van ze gezien
Precies daarom. Sierhuis was vorig seizoen een dragende speler in Jong. Alle anderen die een dergelijke bijdrage leverde zijn doorgestroomd naar Eredivisieclubs.
nummer10
 nummer10 - maandag 27 augustus 2018 - 07:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 augustus 2018 - 23:47 schreef Enigma het volgende:
Huntelaar zijn cijfers geven een beeld af dat de werkelijkheid geweld aan doet. Hij mist teveel voor een spits van Ajax, ben het ook niet eens met wat je zegt over waar het om gaat. Natuurlijk gaat het om de verhouding kansen en missen. Daar rekent men een spits op af.

Anyway, sierhuis zie ik het niet worden. Te zacht en fysiek niet sterk genoeg voor grote werk. Danilo wacht ik nog met mening. We gaan het zien. Wat Huntelaar absoluut wel heeft en ook als voorbeeld gezien moet worden is zijn inzet en vechtlust. Dat compenseert en verbloemt veel
huntaar mist veel, maar pakt er toch tijd wat mee, en tevens door zijn werk lust en sleuren en trekken en afleiden bij de verdedigers creeerd hij ruimte voor de rest...
Enigma
 Enigma - maandag 27 augustus 2018 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 - 07:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

huntaar mist veel, maar pakt er toch tijd wat mee, en tevens door zijn werk lust en sleuren en trekken en afleiden bij de verdedigers creeerd hij ruimte voor de rest...
Dat is absoluut waar en daar ligt ook zijn kracht. Maar een spits moet zeker en vooral ook scoren. Daarom zou ik graag een spits erbij hebben.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Emmen (zaterdag 25 augustus 2018, 18:30); 5 - 0









0.0153789