BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 02 september 2018, 14:30); 0 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - zondag 02 september 2018 - 17:11   quote  deeplink  
Geweldige wedstrijd,uiteraard een mindere tweede helft maar das logisch toch.
Loetje
 Loetje - zondag 02 september 2018 - 17:26   quote  deeplink  
Godskolere wat een overwinning!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 02 september 2018 - 18:54   quote  deeplink  
Ik had het niet verwacht dat Ajax zou winnen.
1ste 20 min was het heerlijk om te zien
Vervolgens gingen minder spelen
Even aanzetten begin de 2de helft en vervolgens werd het minder
Dankzij onana hebben ze de 0 gehouden
Eide
 Eide - zondag 02 september 2018 - 20:43   quote  deeplink  
Ajax is een heel compleet elftal geworden. Er is enorm veel dynamiek op het middenveld en voorin wat de ploeg ontzettend moeilijk te bespelen maakt. Erik ten Hag heeft goed gezien wat Ajax nodig had om het te laten lopen. Met het aantrekken van Tadic werd precies de speler binnen gehaald die Ajax nodig had. Daarnaast mag Ten Hag de hogere machten op z'n blote knieën bedanken dat Ziyech niet is vertrokken. Ik combinatie met een rasvoetballer als De Jong en een snelle, wendbare, technische speler speler als Neres is Ajax gewoon een hele goede ploeg geworden.

Een groot gedeelte van die verdienste zit bij de directie die het eindelijk hebben aangedurfd fors te investeren in de spelersgroep. Ten Hag heeft vooral goed gezien hoe hij dit keurkorps aan rasvoetballers het beste kan laten functioneren. Hij heeft de keuze gemaakt om Tadic, Ziyech en Neres niet vast in een positie te zetten maar ze veel vrijheid te geven. Ajax is daardoor een hele dynamische ploeg die moeilijk te bespelen is.

Tegenstanders die in de zone spelen komen erachter dat vrijwel alle Ajax aanvallers heel goed de ruimtes tussen de zones weten te vinden. Doordat het ook allemaal technisch begaafde spelers zijn hoeven die ruimtes niet heel groot te zijn. Iemand als Tadic heeft aan een meter meer dan voldoende. Tegenstander die kiezen voor de man tegen man komen er achter dat de mandekkers de hele wedstrijd achter Ajaxspelers aanrennen en daardoor het elftal uit elkaar trekken en bovendien fysiek kapot gaan.

Ajax is hierdoor best kwetsbaar in de omschakeling. Zodra het druk zetten ook maar een moment niet loopt geeft Ajax meteen veel ruimte weg. Blind vangt dan nog ontzettend veel af met zijn slimme positiespel, maar alle tegengoals van Ajax tot dusver kwamen uit standaardsituaties of momenten waarop Ajax geen druk zette op de tegenstander.

Het is gewoon een heerlijk elftal geworden waarbij Ten Hag, eerlijk is eerlijk, goed heeft gezien hoe hij het meeste uit het beschikbare materiaal kan halen. Wetende dat dit Ajax met Van de Beek en Eiting nog minimaal twee basisklanten op de bank heeft zit het ook in de breedte gewoon goed.

Ik ben tot dusver, op een zwakke competitiestart na, toch voorzichtig optimistisch. De kanttekening is dat de vraag is hoe ver Ajax nu is. Is dit de absolute topvorm of zien we nu het "normale" niveau? Als we nu het normale niveau zien zou het nog wel eens een heel bijzonder seizoen kunnen gaan worden. Als dit het absolute topniveau is zal Ten Hag echt nog een moment krijgen waar hij vol aan de bak moet.
Loetje
 Loetje - zondag 02 september 2018 - 21:44   quote  deeplink  
Ik ben meer dan ooit benieuwd naar 23 september
Eide
 Eide - zondag 02 september 2018 - 21:49   quote  deeplink  
Let wel, nog absoluut geen loftrompet. Ik ben de wanprestaties tegen Heracles en VVV nog niet vergeten. Dat neemt niet weg dat dit Ajax echt wel een van de beste ploegen van de afgelopen 10 jaar is. Misschien dat de ploeg met Vertonghen, Alderweireld, Suarez en Eriksen beter was, maar dit zit er wel dicht bij.
Loetje
 Loetje - zondag 02 september 2018 - 22:15   quote  deeplink  
Eens. Vandaag voor het eerst in de ED dik in orde. Vorige week ook wel, maar was heel plichtmatig. Vandaag versla je een uitstekende ploeg. Neemt niet weg dat er gewoon echt nu nog 3 cruciale wedstrijden aankomen. Heb absoluut geen zin om weer 5 punten achter PSV aan te moeten. Je wordt toch weer afhankelijk
remco k
 remco k - maandag 03 september 2018 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 21:49 schreef Eide het volgende:
Let wel, nog absoluut geen loftrompet. Ik ben de wanprestaties tegen Heracles en VVV nog niet vergeten. Dat neemt niet weg dat dit Ajax echt wel een van de beste ploegen van de afgelopen 10 jaar is. Misschien dat de ploeg met Vertonghen, Alderweireld, Suarez en Eriksen beter was, maar dit zit er wel dicht bij.
Eens hoor, toch denk ik wel dat het spel nu meer spektakel bevat,
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 september 2018 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 21:49 schreef Eide het volgende:
Let wel, nog absoluut geen loftrompet. Ik ben de wanprestaties tegen Heracles en VVV nog niet vergeten. Dat neemt niet weg dat dit Ajax echt wel een van de beste ploegen van de afgelopen 10 jaar is. Misschien dat de ploeg met Vertonghen, Alderweireld, Suarez en Eriksen beter was, maar dit zit er wel dicht bij.
Heracles mag je ook het publiek aanrekenen. Ze willen wel dat de spelers alles geven in de gewone wedstrijden, maar waarom mag je van het publiek niet hetzelfde verwachten?

Het was barslecht en met geluk pakken we een punt.

Bij VVV is het anders, dan speel je op klote kunstgras en een ploeg die echt met z'n 11 voor het doel stonden. Dan moet je geluk hebben. Ik denk dat PSV het daar ook nog heel lastig gaat krijgen
Eide
 Eide - maandag 03 september 2018 - 11:14   quote  deeplink  
Nee, dat had Ajax helemaal aan zichzelf te danken. Als je gewoon goed begint is het publiek geen probleem. Ajax laat dat een probleem worden door een dramatische wedstrijd af te leveren. Ik ben zelf uiterst kritisch op ons publiek, maar je moet het ook niet onterecht als verantwoordelijke aanwijzen.

Overigens kan je Heracles puur op het conto van Ten Hag schrijven die de eerste competitiewedstrijd gebruikte om 4 spelers te rouleren.
p111
 p111 - maandag 03 september 2018 - 11:27   quote  deeplink  
En vergeet niet dat Heracles het heel goed doet op dit moment,een uitschieter tegen Willem 2.
remco k
 remco k - maandag 03 september 2018 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2018 - 11:14 schreef Eide het volgende:
Nee, dat had Ajax helemaal aan zichzelf te danken. Als je gewoon goed begint is het publiek geen probleem. Ajax laat dat een probleem worden door een dramatische wedstrijd af te leveren. Ik ben zelf uiterst kritisch op ons publiek, maar je moet het ook niet onterecht als verantwoordelijke aanwijzen.

Overigens kan je Heracles puur op het conto van Ten Hag schrijven die de eerste competitiewedstrijd gebruikte om 4 spelers te rouleren.
En ook de ploeg die er uiteindelijk stond moest van Heracles kunnen winnen, het is nou niet bepaald een hoogvlieger..
Eide
 Eide - maandag 03 september 2018 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2018 - 12:41 schreef remco k het volgende:

[..]

En ook de ploeg die er uiteindelijk stond moest van Heracles kunnen winnen, het is nou niet bepaald een hoogvlieger..
Eens. Zelfs met 4 wisselspelers had Ajax gewoon van Heracles moeten winnen. Alleen Sierhuis kan je je van afvragen of dat slim was, maar met Eiting, Kristensen en Van de Beek moet je gewoon kunnen winnen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 september 2018 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 15:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Twijfels had ik zeker door zijn onervarenheid. Diezelfde twijfel had ik ooit over Louis van Gaal, toen hij het als onervaren trainer overnam van Leo Beenhakker die plotseling naar Real Madrid overstapte. En inderdaad: onder Van Gaal leek het in het begin nergens naar. Ook hij moest bouwen aan een team dat speelde in zijn zienswijze. Net als Keizer en net als Ten Hag.

Met Van gaal kwam het goed, onder Keizer zou het (vermoed ik) goedkomen en onder Ten Hag komt het goed.

Maar vergeet het verder maar; we zijn het kennelijk niet eens.
Tja Pietje, Die Keizer zou het denk ik ook wel op de rit hebben gekregen. Juist toen het beter ging moest hij weg? Heel raar. Maargoed ook zijn wisselbeleid was meer van iets dat wij ook zouden doen en hij deed wel meer dingen in het begin fout. Hij was te onervaren en had eigenlijk een ervaren coach naast hem moeten hebben. Toch had ik hem gewoon het seizoen laten afmaken, omdat elke coach minimaal 6 maanden nodig heeft om zijn team te laten draaien.

Ten Hag is maar een rare vent, maar ik kan niet oordelen hoe hij het echt goed doet. Ik heb wel het idee dat hij geluisterd heeft naar de kritiek van Overmars en de spelers over het afgelopen halfjaar en dat ze nu meer naar voren voetballen dan in het begin.

Ik moet zeggen dat hij wel leuke omzettingen doet in zijn team op basis van hoe een tegenstander speelt (Neres op 10), dat is iets wat Louis ook deed bij Ajax (soms zefls 4-4-2 onder van Gaal). Ten Hag zorgt wel voor meer variatie in de aanvallen ipv tikkie breed. Of komt dit door de creatieve spelers die hij nu heeft die niet alleen voor eigen succes gaan? Kluivert/Younes dachten alleen aan zichzelf en deden steeds hetzelfde. Donny moet ook proberen zich minder te bewijzen. Hij had al een paar keer een bal opzij kunnen geven dat een doelpunt zou worden en gaat nu ook vaker voor eigen succes om zich te laten zien. Iemand moet hem even apart nemen en begeleiden, dan komt het wel weer goed.

Voor mij gaat de definitieve oordeling pas komen na wedstrijden tegen AZ, PSV, Feijenoord en in de CL.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 september 2018 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 15:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Twijfels had ik zeker door zijn onervarenheid. Diezelfde twijfel had ik ooit over Louis van Gaal, toen hij het als onervaren trainer overnam van Leo Beenhakker die plotseling naar Real Madrid overstapte. En inderdaad: onder Van Gaal leek het in het begin nergens naar. Ook hij moest bouwen aan een team dat speelde in zijn zienswijze. Net als Keizer en net als Ten Hag.

Met Van gaal kwam het goed, onder Keizer zou het (vermoed ik) goedkomen en onder Ten Hag komt het goed.

Maar vergeet het verder maar; we zijn het kennelijk niet eens.
Tja Pietje, Die Keizer zou het denk ik ook wel op de rit hebben gekregen. Juist toen het beter ging moest hij weg? Heel raar. Maargoed ook zijn wisselbeleid was meer van iets dat wij ook zouden doen en hij deed wel meer dingen in het begin fout. Hij was te onervaren en had eigenlijk een ervaren coach naast hem moeten hebben. Toch had ik hem gewoon het seizoen laten afmaken, omdat elke coach minimaal 6 maanden nodig heeft om zijn team te laten draaien.

Ten Hag is maar een rare vent, maar ik kan niet oordelen hoe hij het echt goed doet. Ik heb wel het idee dat hij geluisterd heeft naar de kritiek van Overmars en de spelers over het afgelopen halfjaar en dat ze nu meer naar voren voetballen dan in het begin.

Ik moet zeggen dat hij wel leuke omzettingen doet in zijn team op basis van hoe een tegenstander speelt (Neres op 10), dat is iets wat Louis ook deed bij Ajax (soms zefls 4-4-2 onder van Gaal). Ten Hag zorgt wel voor meer variatie in de aanvallen ipv tikkie breed. Of komt dit door de creatieve spelers die hij nu heeft die niet alleen voor eigen succes gaan? Kluivert/Younes dachten alleen aan zichzelf en deden steeds hetzelfde. Donny moet ook proberen zich minder te bewijzen. Hij had al een paar keer een bal opzij kunnen geven dat een doelpunt zou worden en gaat nu ook vaker voor eigen succes om zich te laten zien. Iemand moet hem even apart nemen en begeleiden, dan komt het wel weer goed.

Voor mij gaat de definitieve oordeling pas komen na wedstrijden tegen AZ, PSV, Feijenoord en in de CL.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 september 2018 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 20:43 schreef Eide het volgende:
Ajax is een heel compleet elftal geworden. Er is enorm veel dynamiek op het middenveld en voorin wat de ploeg ontzettend moeilijk te bespelen maakt. Erik ten Hag heeft goed gezien wat Ajax nodig had om het te laten lopen. Met het aantrekken van Tadic werd precies de speler binnen gehaald die Ajax nodig had. Daarnaast mag Ten Hag de hogere machten op z'n blote knieën bedanken dat Ziyech niet is vertrokken. Ik combinatie met een rasvoetballer als De Jong en een snelle, wendbare, technische speler speler als Neres is Ajax gewoon een hele goede ploeg geworden.

Een groot gedeelte van die verdienste zit bij de directie die het eindelijk hebben aangedurfd fors te investeren in de spelersgroep. Ten Hag heeft vooral goed gezien hoe hij dit keurkorps aan rasvoetballers het beste kan laten functioneren. Hij heeft de keuze gemaakt om Tadic, Ziyech en Neres niet vast in een positie te zetten maar ze veel vrijheid te geven. Ajax is daardoor een hele dynamische ploeg die moeilijk te bespelen is.

Tegenstanders die in de zone spelen komen erachter dat vrijwel alle Ajax aanvallers heel goed de ruimtes tussen de zones weten te vinden. Doordat het ook allemaal technisch begaafde spelers zijn hoeven die ruimtes niet heel groot te zijn. Iemand als Tadic heeft aan een meter meer dan voldoende. Tegenstander die kiezen voor de man tegen man komen er achter dat de mandekkers de hele wedstrijd achter Ajaxspelers aanrennen en daardoor het elftal uit elkaar trekken en bovendien fysiek kapot gaan.

Ajax is hierdoor best kwetsbaar in de omschakeling. Zodra het druk zetten ook maar een moment niet loopt geeft Ajax meteen veel ruimte weg. Blind vangt dan nog ontzettend veel af met zijn slimme positiespel, maar alle tegengoals van Ajax tot dusver kwamen uit standaardsituaties of momenten waarop Ajax geen druk zette op de tegenstander.

Het is gewoon een heerlijk elftal geworden waarbij Ten Hag, eerlijk is eerlijk, goed heeft gezien hoe hij het meeste uit het beschikbare materiaal kan halen. Wetende dat dit Ajax met Van de Beek en Eiting nog minimaal twee basisklanten op de bank heeft zit het ook in de breedte gewoon goed.

Ik ben tot dusver, op een zwakke competitiestart na, toch voorzichtig optimistisch. De kanttekening is dat de vraag is hoe ver Ajax nu is. Is dit de absolute topvorm of zien we nu het "normale" niveau? Als we nu het normale niveau zien zou het nog wel eens een heel bijzonder seizoen kunnen gaan worden. Als dit het absolute topniveau is zal Ten Hag echt nog een moment krijgen waar hij vol aan de bak moet.
Mooi stukje Eide!! Ik denk niet dat Ajax het top niveau heeft bereikt. Ik denk dat hier nog veel meer rek in zit. Het voordeel is dat Ajax meerdere opties heeft om anders te voetballen indien dit nodig is. Ik ben benieuwd naar Ajax - PSV of PSV - AJax, die wedstrijden gaan bepalen wie kampioen gaat worden. Ik voorzie dat PSV ook dit jaar weer weinig punten gaat verspelen tegen de andere ploegen. Ik hoop dat Feijeoord ze pijn kan doen. IK hoop ook dat ze snel tegen elkaar moeten spelen.
remco k
 remco k - maandag 03 september 2018 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2018 - 14:16 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Tja Pietje, Die Keizer zou het denk ik ook wel op de rit hebben gekregen. Juist toen het beter ging moest hij weg? Heel raar. Maargoed ook zijn wisselbeleid was meer van iets dat wij ook zouden doen en hij deed wel meer dingen in het begin fout. Hij was te onervaren en had eigenlijk een ervaren coach naast hem moeten hebben. Toch had ik hem gewoon het seizoen laten afmaken, omdat elke coach minimaal 6 maanden nodig heeft om zijn team te laten draaien.

Ten Hag is maar een rare vent, maar ik kan niet oordelen hoe hij het echt goed doet. Ik heb wel het idee dat hij geluisterd heeft naar de kritiek van Overmars en de spelers over het afgelopen halfjaar en dat ze nu meer naar voren voetballen dan in het begin.

Ik moet zeggen dat hij wel leuke omzettingen doet in zijn team op basis van hoe een tegenstander speelt (Neres op 10), dat is iets wat Louis ook deed bij Ajax (soms zefls 4-4-2 onder van Gaal). Ten Hag zorgt wel voor meer variatie in de aanvallen ipv tikkie breed. Of komt dit door de creatieve spelers die hij nu heeft die niet alleen voor eigen succes gaan? Kluivert/Younes dachten alleen aan zichzelf en deden steeds hetzelfde. Donny moet ook proberen zich minder te bewijzen. Hij had al een paar keer een bal opzij kunnen geven dat een doelpunt zou worden en gaat nu ook vaker voor eigen succes om zich te laten zien. Iemand moet hem even apart nemen en begeleiden, dan komt het wel weer goed.

Voor mij gaat de definitieve oordeling pas komen na wedstrijden tegen AZ, PSV, Feijenoord en in de CL.
Misschien heeft men er juist daarom wel voor gekozen om Keijzer weg te sturen, aangesteld door fouten in de directie die ze daarmee hebben willen herstellen en ten Hag bewust dat eerste half jaar te geven. Zo is het overigens niet naar buiten gebracht, maar het zou mij niets verbazen.
Eide
 Eide - maandag 03 september 2018 - 14:45   quote  deeplink  
Keizer was aangesteld op voordracht van Bergkamp. Keizer is de oorzaak van de breuk met Bergkamp geweest, en/of een direct gevolg. Zijn lot was hoe dan ook verbonden met dat van Bergkamp bij Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 september 2018 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 september 2018 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2018 - 14:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien heeft men er juist daarom wel voor gekozen om Keijzer weg te sturen, aangesteld door fouten in de directie die ze daarmee hebben willen herstellen en ten Hag bewust dat eerste half jaar te geven. Zo is het overigens niet naar buiten gebracht, maar het zou mij niets verbazen.
Dat zou mij idd ook niets verbazen als dit zo is onstaan met die gedachtegang. Er was destijds ook veel onrust, nadat Bosz aangaf niet met L'ami en Spijkerman te willen werken, omdat hij ze niet geschikt vond en een probleem had met Bergkamp. Bergkamp op zijn beurt had een probleem met Overmars en Van der Sar stond ertussen.

Ik blijf het jammer vinden dat Jonk en Bergkamp er niet meer zijn. Ik hoop dat ze echt weer terugkomen na een goed gesprek.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 september 2018 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2018 - 14:45 schreef Eide het volgende:
Keizer was aangesteld op voordracht van Bergkamp. Keizer is de oorzaak van de breuk met Bergkamp geweest, en een direct gevolg. Zijn lot was hoe dan ook verbonden met dat van Bergkamp bij Ajax.
Ze wilden Keizer niet de kans geven en dat is natuurlijk niet juist. Zelfs het publiek zat nog niet te morren tijdens de wedstrijden. Ik denk ook echt dat Overmars en Van der Sar zichzelf teveel druk oplegde. Na het gebeuren met Nouri niet was dat er van buitenaf helemaal niet.

Aan de andere kant zat het gebeuren met Nouri wel vast aan Keizer en wil je verder moet je misschien ook wel een andere coach neerzetten.

Ja we knalde uit de CL en EL, ja het begin was een drama, maar de achterstand was nog maar 5 punten op PSV geworden en ze speelde PSV zoek.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 september 2018 - 18:39   quote  deeplink  
probleem lag niet zozeer bij keizer, ik blijf erbij dat spijkerman en bergkamp keizer mede de afgrond in hebben geholpen...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 02 september 2018, 14:30); 0 - 4









0.0106940