BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Bayern München - Ajax (dinsdag 2 oktober, 21.00 uur) Champions League 1-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 03 oktober 2018 - 08:41   quote  deeplink  
Het Parool deelt de volgende cijfers uit:

De Cijfers

André Onana 8
Noussair Mazraoui 7,5
Matthijs de Ligt 8
Max Wöber 8
Nicolás Tagliafico 6.5
Daley Blind 7
Lasse Schöne 6,5
Donny van de Beek 6,5
Hakim Ziyech 8
Dusan Tadic 7
David Neres 8

---------------------

Van de Beek verdiend een hoger cijfer wat mij betreft, maar verder kan ik mij goed vinden in de cijfers van Dick Sintenie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 oktober 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - woensdag 03 oktober 2018 - 08:42   quote  deeplink  
Kan het op een een of andere manier maar niet eens worden over de cijfers die ik allemaal lees. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 08:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zeker bijzonder. Schöne begon zwak. Was schuldig aan de Bayern goal omdat hij niet meeliep met Hummels. Daarna, na een minuut of 15 a 20 steeds beter.

Blind doet echt pijn aan mijn ogen, vooral 2e helft onthutsend hoe het gebrek aan snelheid hem en ook het team opbreekt.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit waarneemt.

Verder genoten van Ziyech man wat was hij goed!

Wöber bewees even het ongelijk van ten Hag!!!!

Super Ajax!
Yups, maar ik zeg het maar niet meer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 08:42 schreef Loetje het volgende:
Kan het op een een of andere manier maar niet eens worden over de cijfers die ik allemaal lees. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Klopt!! Blind een hoger cijfer dan Tagliafico? Degene die deze cijfers heeft gegeven snapte het principe volgens mij niet

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 oktober 2018 door Ajax Warrior --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 oktober 2018 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 07:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Heb je iets geleerd? Misschien heel andere speelstijl waardoor hij minder aan de bal hoeft te komen? Wil de passmap van Blind van gisteren niet zien dan. Dat waren voornamelijk foute ballen.
Tegen Fortuna ging het geweldig met nieuwe speelstijl. Schone niet meer aan de bal komt en alles Carel laat doen.

Blind is aan de bal de minste die je daar kan neerzetten, dat vind ik.
Maar is misschien verdedigend wel de beste die je daar dan zet.
Eide
 Eide - woensdag 03 oktober 2018 - 10:03   quote  deeplink  
Ik vond Blind oprecht een goede pot spelen, eigenlijk zijn beste sinds de terugkeer bij Ajax. Met De Ligt en Wöber twee lange, sterke centrale verdedigers en dan Blind ervoor die Müller uit de wedstrijd hield en ervoor zorgde dat Lewandowski nauwelijks kon worden aangespeeld. Juist die opstelling zorgde wat mij betreft voor heel veel balans in de ploeg.

Ik ben benieuwd of die variant een vervolg gaat krijgen met Frenkie de Jong in plaats van Schöne. Deze variant toonde oom aan dat Ajax met Donny van de Beek zonder een echte 9 kan spelen. Dat is wederom een bevestiging dat er heel veel tactische flexibiliteit in dit Ajax schuilt.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 oktober 2018 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 08:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt!! Blind een hoger cijfer dan Tagliafico? Degene die deze cijfers heeft gegeven snapte het principe volgens mij niet.

De Tagliafico van dit Ajax is zo onmetelijk goed!
Wat een kutspeler man!
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 23:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Geloof ik ook niet dat hij dat heel snel zal doen.
Ook heeft dat in Nederland niet echt nodig. Blind is qua aanvallend voetbal echt een stuk minder dan Schone.

In ieder geval gaat de snelheid er nou niet bepaald erop vooruit, snel zijn ze beide niet.
En Blind is verdedigend goed genoeg voor de eredivisie, ook omdat de Ligt er naast staat.
Sorry maar dat is gewoon onzin. Schone levert iedere bal in bij een andere speler zonder dreigend te zijn. Blind is daarin niet anders maar lijdt echt minder balverlies.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 23:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Omdat hij altijd wel 1 moment per wedstrijd heeft dat hij iemand even voor de goal zet..
Of dat hij geweldige schot in de benen heeft, vrije trappen enzo.

Maar ik zie dit wel als een zeer goed middenveld, al moet ik wel even wennen om Blind hoog op het veld te zien.
Schone iedere wedstrijd iemand voor de goal zetten? In welk jaartal ben jij beland met wedstrijden kijken want dat doet schone echt dit hele seizoen nog niet.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 00:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Geld ook voor Blind. Dus sneller word er niet op!
Die is wat handelingssnelheid echt een stuk sneller dan schone hoor.
Brandje
 Brandje - woensdag 03 oktober 2018 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 08:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Tegen Fortuna ging het geweldig met nieuwe speelstijl. Schone niet meer aan de bal komt en alles Carel laat doen.

Blind is aan de bal de minste die je daar kan neerzetten, dat vind ik.
Maar is misschien verdedigend wel de beste die je daar dan zet.
Dan snap je er dus echt helemaal niks van want Blind, ook gisteren, is positioneel ijzersterk. Speel vrijwel elke bal (direct) naar voren waardoor anderen meer tijd en ruimte hebben. Schone heeft zichzelf de verplichting opgelegd om eerst vier om zijn as te draaien en zodoende het spel te vertragen. Ik zou daarom deze opstelling ook laten staan alleen Frenkie ipv Lasse maar gisteren werd er duidelijk dat dit de opstelling is.
Brandje
 Brandje - woensdag 03 oktober 2018 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry maar dat is gewoon onzin. Schone levert iedere bal in bij een andere speler zonder dreigend te zijn. Blind is daarin niet anders maar lijdt echt minder balverlies.
Blind speelt waar mogelijk alles naar voren en doet dat in een hoger tempo dan Lasse, die wil eerst vier om zijn as draaien om dan een laf balletje breed of terug te spelen.
Brandje
 Brandje - woensdag 03 oktober 2018 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Die is wat handelingssnelheid echt een stuk sneller dan schone hoor.
Klopt, Blind is aannemen en afspelen.
Brandje
 Brandje - woensdag 03 oktober 2018 - 10:44   quote  deeplink  
Zo een weer terug uit Munchen. Wat een dag. Eentje die in de top 5 staat van awaydays. Overdag heerlijk genoten tijdens de Oktoberfesten, in het stadion genoten van Ajax en het het uitvak wat meer dan 90 min. de baas was. Ga nu eerst een paar uurtjes slapen en dan op mijn gemakje de wedstrijd nog even terug kijken.
Eide
 Eide - woensdag 03 oktober 2018 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dan snap je er dus echt helemaal niks van want Blind, ook gisteren, is positioneel ijzersterk. Speel vrijwel elke bal (direct) naar voren waardoor anderen meer tijd en ruimte hebben.
Helemaal mee eens. Ik vond het overduidelijk hoe Blind goed invulling gaf aan de CVM positie gister.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 03 oktober 2018 - 10:47   quote  deeplink  
1 wedstrijd meteen opstelling waar stabiliteit in zit. Ik denk als je de verdediging zo kan houden en blind voor de verdediging zet bij sterke aanvallen tegenstanders en de Jonge buj verdedigende tegenstanders dat het beter zal gaan. Wanneer je een wedstrijd op slot wil gooien blind, wanneer je aanvallend kwaliteiten nodig hebt wissel je en zet je de Jong er in. Ten Hag moet meer een strijd plan creëren.

Gisteren had blind in de 2de helft veel slordige pasen maar hij verzaakte niet in verdedigende looplijnen.
Brandje
 Brandje - woensdag 03 oktober 2018 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 23:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor maar Huntelaar loopt 10 uit 11. Als dat niet goed is.
Klopt zijn prima cijfers maar tegen PSV en Fortuna volledig onzichtbaar. Met tadic in de spits, die zich terug laat zaken op het middenveld en een indribbelende De Ligt heb je 5 man op het middenveld staan dus kan je heerlijk voetballen. KJH, ben altijd fan van hem geweest, heeft die capaciteiten niet en als hij niet scoort heb je helemaal niks aan hem waar Tadic zowel aangever als afmaker kan zijn.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 07:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Heb je iets geleerd? Misschien heel andere speelstijl waardoor hij minder aan de bal hoeft te komen? Wil de passmap van Blind van gisteren niet zien dan. Dat waren voornamelijk foute ballen.
Blind gister 72% zuiver in de passing. Waarbij het merendeel vooruit was. Schone 91% zuiver dat is veel hoger. Maar schone speelde het grootste deel breed en of terug.

Van Blind te laag en die neemt dan dus te veel risico aangezien zijn niet aangekomen passes op 1 na allemaal vooruit waren. Schone nam naar mijn idee op basis hiervan dan te weinig risico en speelde te vaak terug en breed.

Optisch vond ik blind gister veel beter aan de bal dan schone. Maar zo zie je dus maar dat dit wel vertekend.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 08:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zeker bijzonder. Schöne begon zwak. Was schuldig aan de Bayern goal omdat hij niet meeliep met Hummels. Daarna, na een minuut of 15 a 20 steeds beter.

Blind doet echt pijn aan mijn ogen, vooral 2e helft onthutsend hoe het gebrek aan snelheid hem en ook het team opbreekt.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit waarneemt.

Verder genoten van Ziyech man wat was hij goed!

Wöber bewees even het ongelijk van ten Hag!!!!

Super Ajax!
Wel leuk hoor dat verschil. Ik vond Ziyech namelijk niet zo goed als hij kan zijn. Hij wou te vaak zelf beslissend zijn. Neem dat schot wat neuer pakt. Een knap schot hoor maar met een makkelijke bal op Neres staat hij n de 16 alleen voor de keeper. En zo had hij gister meer momenten.
Zijn begin gister was tekenend voor het begin van Ajax.
Eide
 Eide - woensdag 03 oktober 2018 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind gister 72% zuiver in de passing. Waarbij het merendeel vooruit was. Schone 91% zuiver dat is veel hoger. Maar schone speelde het grootste deel breed en of terug.

Van Blind te laag en die neemt dan dus te veel risico aangezien zijn niet aangekomen passes op 1 na allemaal vooruit waren. Schone nam naar mijn idee op basis hiervan dan te weinig risico en speelde te vaak terug en breed.

Optisch vond ik blind gister veel beter aan de bal dan schone. Maar zo zie je dus maar dat dit wel vertekend.
Vooruit voetballen brengt altijd meer risico met zich mee. Je hebt niets aan 90% goed passen als je er niets mee bereikt. Dan heb ik liever Ziyech of Blind die risico in de passing leggen maar daarmee wel gevaar stichten.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Vooruit voetballen brengt altijd meer risico met zich mee. Je hebt niets aan 90% goed passen als je er niets mee bereikt. Dan heb ik liever Ziyech of Blind die risico in de passing leggen maar daarmee wel gevaar stichten.
Helemaal eens hoor, maar rond de 70% is wel erg laag op die positie, dat moet echt zekerder en meer worden, al zal dat ook met de tegenstand te maken hebben. Blind daarnaast een paar ballen weggeschoten wat ook meetelt als een niet succesvolle pass.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 11:02   quote  deeplink  
Bayern gister dus het eerste puntverlies in de groepsfase van de CL sinds 2013.. En daar zijn echt niet de minste ploegen langs gekomen..
Eide
 Eide - woensdag 03 oktober 2018 - 11:28   quote  deeplink  
Aardig filmpje van Matthijs de Ligt tegen Bayern. De terugspeelballen zitten er niet tussen dus het vertekent iets, maar toch.

https://twitter.com/EiF_Highlights/status/1047324970777567232
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 03 oktober 2018 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Die is wat handelingssnelheid echt een stuk sneller dan schone hoor.
Het is duidelijk dat het of Blind of Schone moet worden die speelt. Maar tegen klote clubjes in de ED kan je best Blind achterin zetten, maar tegen de top van de eredivisie moet Blind naar het middenveld voor Schone.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 03 oktober 2018 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 11:28 schreef Eide het volgende:
Aardig filmpje van Matthijs de Ligt tegen Bayern. De terugspeelballen zitten er niet tussen dus het vertekent iets, maar toch.

https://twitter.com/EiF_Highlights/status/1047324970777567232
Zee mooi promotie filmpje tegen een van de besta aanval linies van Europa. Ken ja nagaan als hij meedeed tegen PSV... ;-)
nummer10
 nummer10 - woensdag 03 oktober 2018 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 00:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mwa, zie meer inzet bij hem dat ik ooit gezien heb sinds die terug is. Het is alleen niet goed. Al kan dat nu ook nog aan ritme liggen.
ja ok iets meer dan als toen.. maar mis gewoon metaliteit bij hem..
Eide
 Eide - woensdag 03 oktober 2018 - 12:13   quote  deeplink  
DokRMwnXgAA7pKg.jpg:large

Tadic indrukwekkend met zijn werklust.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Vooruit voetballen brengt altijd meer risico met zich mee. Je hebt niets aan 90% goed passen als je er niets mee bereikt. Dan heb ik liever Ziyech of Blind die risico in de passing leggen maar daarmee wel gevaar stichten.
Blind sticht 0,0 gevaar met zijn passes.
Eide
 Eide - woensdag 03 oktober 2018 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 12:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blind sticht 0,0 gevaar met zijn passes.
Dit wordt gewoon ingegeven door jouw vooringenomen aversie.

Je weet, ik mag je graag ouwe, maar dit vind ik echt klare lariekoek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 oktober 2018 door Eide --
p111
 p111 - woensdag 03 oktober 2018 - 13:25   quote  deeplink  
Beste Warrior geef Blind een kans op het middenveld inplaats van Schone, en geloof me hij gaat het top doen.Met een middenveld Blind/Frenkie /Ziyech of Blind/Frenkie en Donny.Dan kan je voorin spelen met de drie x T. Wordt genieten man.
nummer10
 nummer10 - woensdag 03 oktober 2018 - 13:28   quote  deeplink  
nu roepen we hierom, en verliezen we dan van feyenoord moet het weer anders.. net zoals voor psv.. frenkie was DE uitvinden nog van keizer zelfs.. het gaat fout tegen psv en klopt er totaal niks van..
Eide
 Eide - woensdag 03 oktober 2018 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 13:28 schreef nummer10 het volgende:
nu roepen we hierom, en verliezen we dan van feyenoord moet het weer anders.. net zoals voor psv.. frenkie was DE uitvinden nog van keizer zelfs.. het gaat fout tegen psv en klopt er totaal niks van..
Dit is natuurlijk niet waar. Er waren veel mensen die vonden dat Frenkie op CV een goede oplossing is tegen de mindere goden. Ik had zelf trouwens verwacht dat dat tegen PSV ook wel mogelijk zou zijn. Dat bleek duidelijk niet te kloppen, ook wel omdat De Ligt er niet bij was.

Frenkie op CV was een vondst van Keizer om meer voetballende capaciteit te creëren op het middenveld waarbij Ajax in balbezit in een 3-4-3 formatie kwam te spelen. Ten Hag heeft dat idee overgenomen maar is misschien te ver doorgeschoten in Frenkie als pure verdediger op te stellen. Dat was nooit de intentie achter die ingreep van Keizer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 oktober 2018 door Eide --
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 03 oktober 2018 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 13:28 schreef nummer10 het volgende:
nu roepen we hierom, en verliezen we dan van feyenoord moet het weer anders.. net zoals voor psv.. frenkie was DE uitvinden nog van keizer zelfs.. het gaat fout tegen psv en klopt er totaal niks van..
Omdat Ajax tegen PSV De Ligt miste. Met Blind naast Frenkie heb je een andere situatie met meer aanvallend ingestelde spelers. Tegen PSV bleek dat inderdaad de foute keuze te zijn omdat Ajax een 'echte' verdediger nodig had achterin, PSV is aanvallend heel sterk namelijk. Je kan niet zeggen dat we ineens wel hadden gewonnen wanneer Wöber zou spelen, maar het had wel de betere oplossing geweest in mijn optiek. Tegen kleinere ploegen kan Frenkie prima achterin spelen zoals hij ook al bewezen heeft.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 13:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet waar. Er waren veel mensen die vonden dat Frenkie op CV een goede oplossing is tegen de mindere goden. Ik had zelf trouwens verwacht dat dat tegen PSV ook wel mogelijk zou zijn. Dat bleek duidelijk niet te kloppen, ook wel omdat De Ligt er niet bij was.

Frenkie op CV was een vondst van Keizer om meer voetballende capaciteit te creëren op het middenveld waarbij Ajax in balbezit in een 3-4-3 formatie kwam te spelen. Ten Hag heeft dat idee overgenomen maar is misschien te ver doorgeschoten in Frenkie als pure verdediger op te stellen. Dat was nooit de intentie achter die ingreep van Keizer.
Maar eide, als je de goals terugkijkt tegen PSV, dan maken wij daar eigenlijk geen fouten die voortkomen uit het neerzetten van de Jong als CV, die fouten worden allemaal ingezet met slechte passing of slecht positioneel staan, het is niet zo dat er gekke duels verloren werden.

Door de 3-0 wordt het echt zwaar overtrokken hoeveel beter PSV was in mijn beleving.

Mijn angst was dat door de lucht Ajax overlopen zou worden, maar dat is helemaal niet gebeurt, 3 individuele fouten zorgen voor de goals.

Het enige waar we de Ligt echt hebben gemist, is het leiderschap wat hij toont met zijn mentaliteit en zijn coaching. Dat brengt gewoon wat extra's..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 oktober 2018 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dan snap je er dus echt helemaal niks van want Blind, ook gisteren, is positioneel ijzersterk. Speel vrijwel elke bal (direct) naar voren waardoor anderen meer tijd en ruimte hebben. Schone heeft zichzelf de verplichting opgelegd om eerst vier om zijn as te draaien en zodoende het spel te vertragen. Ik zou daarom deze opstelling ook laten staan alleen Frenkie ipv Lasse maar gisteren werd er duidelijk dat dit de opstelling is.
Oh ik snap het wel hoor. Maar dit geld overigens ook voor Schone. Hij staat ook meestal goed, want hij is niet de snelste en de sterkste dus hij moet het ook van zijn inzicht hebben. Dat geld dus voor beide spelers. Als het gaat over balveroveringen.

Je kan de bal wel naar voren brengen maar als die in de voeten van de tegenstander komt, dan heb je er ook weinig aan. En kom je onder druk te staan.
Aan de bal is het dus anders. En het is maar net wat het team nodig heeft en wedstrijd naar verlangt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 12:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit wordt gewoon ingegeven door jouw vooringenomen aversie.

Je weet, ik mag je graag ouwe, maar dit vind ik echt klare lariekoek.
-Geen zin in domme discussie.-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 oktober 2018 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - woensdag 03 oktober 2018 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar eide, als je de goals terugkijkt tegen PSV, dan maken wij daar eigenlijk geen fouten die voortkomen uit het neerzetten van de Jong als CV, die fouten worden allemaal ingezet met slechte passing of slecht positioneel staan, het is niet zo dat er gekke duels verloren werden.

Door de 3-0 wordt het echt zwaar overtrokken hoeveel beter PSV was in mijn beleving.

Mijn angst was dat door de lucht Ajax overlopen zou worden, maar dat is helemaal niet gebeurt, 3 individuele fouten zorgen voor de goals.

Het enige waar we de Ligt echt hebben gemist, is het leiderschap wat hij toont met zijn mentaliteit en zijn coaching. Dat brengt gewoon wat extra's..
eens
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 oktober 2018 - 14:41   quote  deeplink  
Ajax pakt in de CL, in Munchen een punt mee tegen Bayern en speelt ze bij vlagen gewoon zoek..
En de discussie gaat hier over tekortkomingen van spelers..
Sjonge jonge
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 oktober 2018 - 15:07   quote  deeplink  
Tegen Benfica punten verdelen en winst tegen AEK dan moet benfica ook een resultaat halen in München.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 14:41 schreef Jaccio het volgende:
Ajax pakt in de CL, in Munchen een punt mee tegen Bayern en speelt ze bij vlagen gewoon zoek..
En de discussie gaat hier over tekortkomingen van spelers..
Sjonge jonge
Dus omdat we een punt gehaald hebben tegen Bayern moeten we nu allemaal hosanna lopen doen en nergens meer over discussiëren?
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 03 oktober 2018 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 13:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet waar. Er waren veel mensen die vonden dat Frenkie op CV een goede oplossing is tegen de mindere goden. Ik had zelf trouwens verwacht dat dat tegen PSV ook wel mogelijk zou zijn. Dat bleek duidelijk niet te kloppen, ook wel omdat De Ligt er niet bij was.

Frenkie op CV was een vondst van Keizer om meer voetballende capaciteit te creëren op het middenveld waarbij Ajax in balbezit in een 3-4-3 formatie kwam te spelen. Ten Hag heeft dat idee overgenomen maar is misschien te ver doorgeschoten in Frenkie als pure verdediger op te stellen. Dat was nooit de intentie achter die ingreep van Keizer.
En zo is het maar net. AJax speelde vorig jaar PSV kutje dol met Frenkie als CV, maar daar stond De ligt toen naast. De wedstrijd die we verloren, deed Frenkie niet mee. Ik denk ook dat als De ligt had gespeeld we zelfs met Frenkie als CV ook gewoon hadden gewonnen.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 oktober 2018 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 15:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus omdat we een punt gehaald hebben tegen Bayern moeten we nu allemaal hosanna lopen doen en nergens meer over discussiëren?
In dit topic tenminste lekker hosanna lopen. Het was een positieve avond. Topic was voor deze wedstrijd gemaakt en die wedstrijd is gewoon zeer positief verlopen voor ons.. Waarom moet overal nou weer een negatieve 'ja maar' lading aan gegeven worden?

Het slaat gewoon nergens op, om op tekortkomingen te blijven hameren terwijl ze 17 uur geleden hebben bewezen tegen 1 van de grootste clubs ter wereld dat die 'tekortkomingen' helemaal niet zo een groot probleem hoeven te zijn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 03 oktober 2018 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar eide, als je de goals terugkijkt tegen PSV, dan maken wij daar eigenlijk geen fouten die voortkomen uit het neerzetten van de Jong als CV, die fouten worden allemaal ingezet met slechte passing of slecht positioneel staan, het is niet zo dat er gekke duels verloren werden.

Door de 3-0 wordt het echt zwaar overtrokken hoeveel beter PSV was in mijn beleving.

Mijn angst was dat door de lucht Ajax overlopen zou worden, maar dat is helemaal niet gebeurt, 3 individuele fouten zorgen voor de goals.

Het enige waar we de Ligt echt hebben gemist, is het leiderschap wat hij toont met zijn mentaliteit en zijn coaching. Dat brengt gewoon wat extra's..
Ajax is wel degelijk door de lucht geklopt. PSV sloeg steeds het middenveld over en zocht Luuk de Jong in de lucht en de afvallende bal was vaak voor PSV. Hierdoor kon Ajax ook niet in het spelletje komen, maar PSV was idd niet zoveel beter als iedereen suggereerd. Ze kunnen wel goed counteren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 15:36 schreef Jaccio het volgende:

[..]

In dit topic tenminste lekker hosanna lopen. Het was een positieve avond. Topic was voor deze wedstrijd gemaakt en die wedstrijd is gewoon zeer positief verlopen voor ons.. Waarom moet overal nou weer een negatieve 'ja maar' lading aan gegeven worden?

Het slaat gewoon nergens op, om op tekortkomingen te blijven hameren terwijl ze 17 uur geleden hebben bewezen tegen 1 van de grootste clubs ter wereld dat die 'tekortkomingen' helemaal niet zo een groot probleem hoeven te zijn.
Hahaha hou toch op man. Het principe van een forum is om te discussiëren over zaken die tijdens een wedstrijd plaatsvinden, of zaken die met onze club van doen hebben.

Doe jij lekker hosanna lopen, dan discussiëren wij verder. Want zoals je ziet beleefd iedereen een wedstrijd anders en kunnen we daar best onze mening over geven!! Ook als dit kritiek of juist iets positief betreft met betrekking tot spelers of staf!

En eigenlijk is gewoon wederom duidelijk geworden dat Ajax zich Europees blijkbaar wel wil inspannen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 oktober 2018 door Ajax Warrior --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 03 oktober 2018 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 14:41 schreef Jaccio het volgende:
Ajax pakt in de CL, in Munchen een punt mee tegen Bayern en speelt ze bij vlagen gewoon zoek..
En de discussie gaat hier over tekortkomingen van spelers..
Sjonge jonge
Tja, Ajax publiek blijft het meest kritische publiek ter wereld, zelfs bij Real Madrid zijn de supporters niet zo kritisch. Wij blijven zeuren ook als het een keer goed gaat.

Ik denk dat op het forum van Bayern het losgaat over hoe slecht ze allemaal wel niet zijn bij Bayern

Als niemand tekortkomingen heeft, dan winnen we zeker de CL. Je mag ze benoemen, maar ik denk dat ook de staf bij Ajax dit allemaal weet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 10:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind gister 72% zuiver in de passing. Waarbij het merendeel vooruit was. Schone 91% zuiver dat is veel hoger. Maar schone speelde het grootste deel breed en of terug.

Van Blind te laag en die neemt dan dus te veel risico aangezien zijn niet aangekomen passes op 1 na allemaal vooruit waren. Schone nam naar mijn idee op basis hiervan dan te weinig risico en speelde te vaak terug en breed.

Optisch vond ik blind gister veel beter aan de bal dan schone. Maar zo zie je dus maar dat dit wel vertekend.
Waar heb jij die cijfers gevonden Remco?
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 oktober 2018 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 15:43 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha hou toch op man. Het principe van een forum is om te discussiëren over zaken die tijdens een wedstrijd plaatsvinden, of zaken die met onze club van doen hebben.

Doe jij lekker hosanna lopen, dan discussiëren wij verder. Want zoals je ziet beleefd iedereen een wedstrijd anders en kunnen we daar best onze mening over geven!! Ook als dit kritiek of juist iets positief betreft met betrekking tot spelers of staf!

En eigenlijk is gewoon wederom duidelijk geworden dat Ajax zich Europees blijkbaar wel wil inspannen.
Ach, als je zoekt vind je altijd wat.
Als de Ligt Ajax de CL bezorgd met een doelpunt met rechts, zitten er altijd weer een aantal tussen die dan gaan klagen dat zijn linkerbeen zwakker is. Bij wijze van.

Succes ermee.
Eide
 Eide - woensdag 03 oktober 2018 - 16:22   quote  deeplink  
Wat doe je nou moeilijk? Iedereen is het er toch over eens dat Ajax een prima pot speelde? De discussie is meer over bredere zaken of speler A of speler B wel of niet op positie A of B thuis hoort. Dat is toch waar een forum voor is?

Je bent hier toch niet om alleen te horen wat je zelf wil horen? Toch?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 16:22 schreef Eide het volgende:
Wat doe je nou moeilijk? Iedereen is het er toch over eens dat Ajax een prima pot speelde? De discussie is meer over bredere zaken of speler A of speler B wel of niet op positie A of B thuis hoort. Dat is toch waar een forum voor is?

Je bent hier toch niet om alleen te horen wat je zelf wil horen? Toch?
Doelde je nou op mij of Jaccio?
AkaS
 AkaS - woensdag 03 oktober 2018 - 16:34   quote  deeplink  
zoals vaker aangegeven, ik vind Daley Blind echt een super sympathieke vent en het is mijn doel niet om hem bashen op het forum.

Maar kom op zeg!!!

Hij wordt uitgespeeld alsof hij een oud vrouwtje is.
Heeft meerdere keren balverlies terwijl hij niet onder druk staat.
Is in de omschakeling niet bij machten om een gat te dichten omdat hij te traag is.

Wordt aangespeeld als er in de omtrek van 50m geen tegenstander is en speelt dan ook echt niet alles naar voren zoals hier wordt beweerd, dat is echt onzin!

Hij heeft een balletje doorgekopt op het laatst en een schot geblokt. Thats it.

Maar ik hou erover op want deze jongen wordt heel erg gehyped terwijl hij gewoon echt niet kan op dit niveau wie dit niet ziet kan ik niet serieus nemen.

Niet Tagliafico, maar Blind was de enige die niet meekon in het geweld van topvoetbal wat gisteren op de mat werd gelegd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Bayern München - Ajax (dinsdag 2 oktober, 21.00 uur) Champions League 1-1









0.0162370